سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
*.: اخبــار فــنــاوری اطــلاعــات و ارتــبــاطــات .:*
 
سه شنبه 90 مرداد 11 :: 2:13 عصر ::  نویسنده : M.N

 مقامات تحصیلی در ایالت کانزاس آمریکا برای سال تحصیلی 2010-2011 مدرسه مجازی راه‌اندازی می‌کنند.

افزایش تعداد مدارس مجازی در آمریکا

هزینه این 14 مدرسه از بودجه دولت تامین می‌شود.
همه این مدارس مجازی با مدارس واقعی در ارتباطند؛ یکی از مدارس مجازی در کانزاس که پیش‌تر راه‌اندازی شده در حال حاضر دارای 280 دانش‌آموز است.

این مدرسه دارای هفت معلم تمام وقت و چهار معلم نیمه وقت است و به گفته مدیران آن به زودی نیروهای جدید در این مدرسه استخدام می‌شوند.



موضوع مطلب :
سه شنبه 90 مرداد 11 :: 2:10 عصر ::  نویسنده : M.N

 اطلاعات منتشر شده ITU درخصوص سال 2010 درباره سبد هزینه‌های ICT حاکی از آن است که هزینه‌های سرویس‌های تلفن همراه علیرغم افزایش تعداد مشترکان آن از 4 میلیارد نفر به 4/5 میلیارد نفر، از سال 2008 تا 2010 کاهشی تقریبا 22 درصدی داشته درحالیکه این میزان برای تلفن ثابت به‌طور متوسط 7 درصد بوده است.

قیمت اینترنت در دنیا نصف شد در ایران ثابت ماند

مصرف کنندگان سرویس‌های مختلف فناوری اطلاعات و ارتباطات در دنیا درحالی در مقایسه با دو سال گذشته 18 درصد کمتر برای دریافت خدمات ارتباطی مورد نیاز خود می‌پردازند که این رقم در ایران صفر درصد است.

 طبق اعلام اتحادیه جهانی مخابرات (ITU) هزینه‌های پرداخت شده برای خدمات ارتباطات و فناوری اطلاعات به صورت متوسط 18 درصد و در بخش ارتباطات باند پهن (اینترنت پرسرعت) نیز به میزان 50درصد کاهش یافته است.

این درحالی است که برآوردهای صورت گرفته در ایران حاکی از آن است که تعرفه‌های ارایه خدمات فناوری اطلاعات و ارتباطات برای شهروندان هیچ کاهش محسوسی نداشته است.

اطلاعات منتشر شده ITU درخصوص سال 2010 درباره سبد هزینه‌های ICT حاکی از آن است که هزینه‌های سرویس‌های تلفن همراه علیرغم افزایش تعداد مشترکان آن از 4 میلیارد نفر به 4/5 میلیارد نفر، از سال 2008 تا 2010 کاهشی تقریبا 22 درصدی داشته درحالیکه این میزان برای تلفن ثابت به‌طور متوسط 7 درصد بوده است. این درحالی است که در این باره آمار قابل توجه و ملموسی در ایران وجود ندارد و تاکنون تعرفه‌ها به واسطه تغییر ماهیت خدمات از لوکس به پایه تغییر یا کاهش یافته‌‌اند.


حمدون توره، دبیرکل اتحادیه بین‌المللی مخابرات به دلیل آنکه ICT را موتور محرک توسعه‌های اقتصادی و اجتماعی می‌داند، کاهش هزینه‌های آن را نیز بسیار موثر توصیف می‌کند اما بازار ICT ایران که به تازگی وارد مرحله رقابت شده، هنوز جنگ را چندان به میدان رقابت تعرفه‌ها نکشانده است به‌طوریکه سرویس‌های مخابراتی ارایه شده در کشور از سوی هر یک از اپراتورهای تلفن همراه، ثابت و اینترنت با قیمت‌های متفاوتی از یکدیگر عرضه می‌شوند که هر یک بر مبنای سیاست‌های اقتصادی خود و کمتر برای کسب سهم بیشتر از بازار، آنها را تدوین می‌کنند.

در این میان کمیسیون تنظیم مقررات فارغ از موفق بودن یا نبودن، طی چند سال گذشته سعی کرده تا بازار سرویس‌های ارتباطی و فناوری اطلاعات ایران را به‌صورت رقابتی و به نفع مصرف‌کننده درآورد اما هنوز نتایج قابل توجهی در این باره حاصل نشده است.


از جمله اقدامات رگولاتوری در این میان تصویب سقف تعرفه خدمات و مجاز دانستن اپراتورها به ارایه خدمات خود به کمتر از تعرفه مصوبه است که براساس آن هر یک از اپراتورها می‌توانند با درنظر گرفتن سیاست‌ها و استراتژی سرویس‌دهی خود نسبت به ارایه سرویس‌های خود با قیمت مصوب یا کمتر از آن اقدام کنند.

این اقدام رگولاتوری درحالی انجام می‌شود که پیش از این کمیسیون تنظیم مقررات تعرفه‌ها را ویژه خدمات شرکت مخابرات دولتی ایران تصویب می‌کرد و براساس آن شرکت‌های خصوصی باتوجه به مدل تجاری خود مجاز به ارایه خدمات با تعرفه‌ای 20 درصد بیشتر از تعرفه مصوبه مشترکان بودند.


موبایل رقابتی‌ترین بخش ICT کشور
بخش خدمات تلفن همراه عرضه شده در کشور را می‌توان رقابتی‌ترین بخش ارایه خدمات در حوزه ارتباطات کشور دانست به‌طوریکه با واگذاری دومین پروانه اپراتور تلفن همراه در کشور، اپراتور کهنه‌کار دولتی نیز به تکاپو افتاد و سعی کرد نه تنها بازار قبلی خود را حفظ کند بلکه بر وسعت آن نیز بیافزاید.

از همین‌روی، رگولاتوری که حضور دو اپراتور تلفن همراه را برای رقابتی شدن عرصه خدمات تلفن همراه در کشور ناکافی می‌دانست، با اعطای مجوز سومین اپراتور تلفن همراه سعی در به هم زدن بیشتر نظم بازار و جلوگیری از تبانی اپراتورها کرد. گرچه سومین اپراتور تلفن همراه کشور هنوز وارد عرصه تجاری و عملی سرویس‌دهی خود نشده است، با ارایه برخی تعرفه‌های خدمات اپراتورهای فعلی در جدول مشخص می‌شود که چقدر رقابت دو اپراتور تلفن همراه موجود در کشور برای کسب سهم بیشتر از بازار نزدیک است.

تلفن ثابت در کشاکش افزایش تعرفه
درحالیکه روند دنیا درباره میزان استفاده از تلفن ثابت و توسعه آن رو به کاهش است و به دنبال آن سکون تعرفه‌های آن و سرمایه‌گذاری در این باره را در پی داشته اما ایران همچنان به دنبال توسعه و درآمدزایی از این خطوط سیمی است.

ایران دومین کشور دنیا در برخورداری از تعرفه‌های ارزان تلفن ثابت است و همین امر خطوط تلفن ثابت ایران را به یکی از روش‌های امن و با صرفه برای قاچاقچیان مکالمات تلفن اینترنتی تبدیل کرده است. از همین‌رو مدیران آن از زمان خصوصی شدن، به دنبال افزایش تعرفه‌های آن به نسبت هزینه تمام شده آن هستند. تعرفه‌هایی که به تازگی یک رقیب در عرصه تلفن ثابت آن هم ویژه تهران پیدا کرده که سعی دارد وزنه انحصار شرکت مخابرات ایران در برخورداری از این بازار را به هم بزند.

تعرفه مکالمه با تلفن ثابت عرضه شده از سوی شرکت مخابرات و 5 اپراتور معروف به اپراتورهای خصوصی تلفن ثابت متفاوت است. نرخ هر پالس مکالمه با تلفن ثابت مخابرات و هر پالس برابر با 2 دقیقه و 24 ثانیه، 07/44 ریال است.

از سوی دیگر، دو شرکت خصوصی نسبت به بسته‌های مکالمه با تلفن ثابت در تهران اقدام کرده‌اند که براساس آن متقاضیان بسته‌های 500 دقیقه‌ای مکالمه شهری، بین شهری و موبایل با این خطوط، ماهانه مبلغ 19هزار و 900 تومان می‌پردازند که این رقم برای تلفن‌های ثابت فعلی مخابرات رقمی حدود 46 هزار تومان خواهد بود. در همین حال مکالمه نامحدود با خطوط "الو تهران" در طی یک ماه نیز هزینه‌ای حدود 24 هزار و 900 تومان خواهد داشت.

قیمت اینترنت یک کلام
پهنای باند در ایران همیشه گران بوده است و به دنبال آن بازار ارایه خدمات اینترنت پرسرعت در ایران هنوز با چالش‌های فراوانی روبه‌رو است که تاکنون 11 شرکت دارای مجوز ارایه ADSL با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم کردند. گرچه قیمت خدمات ارایه شده از سوی آنها در مقایسه با 5 سال پیش از تفاوت فاحشی برخوردار است اما هنوز نتوانسته جای خود را در سبد خانوار باز کند.


مقایسه تعرفه‌های آنها با یکدیگر حاکی از آن است که حداقل قیمت ارایه خدمات از سوی آنها برای ارایه پهنای باند اینترنت پرسرعت 3 هزار و 800 تومان و حداکثر 599 هزار و 900 تومان است که باتوجه به میزان پهنای باند و ترافیک ارایه شده متفاوت است.



موضوع مطلب :
سه شنبه 90 مرداد 11 :: 2:5 عصر ::  نویسنده : M.N

آزمایشگاه کسپرسکی، گزارش وضعیت حملات و خطرات فضای سایبر در ماه ژوئن را منتشر کرد.

به گزارش موسسه دیده‌بان آی تی، روابط عمومی کسپرسکی در ایران، در این ماه آمار نگاه آماری نشان می‌دهد که با توجه به داده‌های شبکه ابری لابراتوار کسپرسکی، تعداد 249,345,057 حمله شبکه‌ای مسدود شده، از تعداد 68,894,639آلودگی وب خاسته جلوگیری شده، تعداد 216,177,223برنامه خطرناک روی کامپیوترهای کاربران تشخیص داده و خنثی شده و همچنین تعداد 83,601,457verdict اکتشافی ثبت شده است.

ماه ژوئن برای بعضی سازمان‌های مجری قانون در جنگ با تبهکاری سایبر توام با موفقیت‌های قابل ملاحظه‌ای بود.

در ایالات متحده، فعالیت‌های دو گروه تبهکاری سایبر بین‌المللی که از راه برنامه‌های ضدویروس تقلبی پول به دست می‌آوردند، متوقف شد.

طبق برآوردهای اولیه، صدمات ناشی از فعالیت این گروه‌ها در حدود 74 میلیون دلار برآورد شده است. علاوه بر تشکل‌های آمریکایی در عملیات سرنگونی این گروه‌ها سازمان‌های قانونی از یازده کشور دیگر نیز دخیل بودند.

حدود 600 نفر هم که مظنون به توزیع برنامه‌های تقلبی آنلاین بودند، در چند کشور آسیای جنوبی دستگیر شوند. دیگر رویداد مهم این ماه دستگیری پاول وروبلفسکی، صاحب بزرگ‌ترین مرکز پردازش پرداخت‌ها در روسیه به نام chrono Pay به اتهام سازماندهی یک حمله DDos به شرکت رقیبش بود.

در ماه ژوئن اما تبهکاران سایبر از فضای ابری آمازون برای میزبانی و توزیع بدافزارهای با هدف کاربران برزیلی استفاده کردند که برای سرقت اطلاعات مشتریان 9 بانک برزیلی طراحی شده بود.

این بدافزار برای افزایش شانس موفقیتش فعالیت عادی برنامه‌های آنتی‌ویروس‌ها و پلاگین خاصی را که انتظار می‌رفت عملیات بانکی برخط را ایمن کند، مسدود می‌کند.

همچنین این بدافزار گواهی‌نامه‌های دیجیتال و اعتبارنامه‌های Live Messenger مایکروسافت را نیز به سرقت می‌برد. در روسیه نیزscammerهای روس بخت خود را با کسب پول در برابر هیچ چیز، با استفاده از سامانه پول مجازی BitCoins آزمایش کردند.

آنان به کمک یک برنامه خطرناک جدید به فایل قانونی BitCoins روی رایانه‌های کاربران دسترسی یافتند و سعی ‌کردند پول سایبری در حساب خود واریز کنند. مدیریت سایت BitCoins نیز بلافاصله عکس‌العمل نشان داد و حساب مهاجمان را مسدود کرد.

لذا به نظر می‌رسد تبهکاران سایبر پول اندکی به دست آورده باشند.
اما در ماه ژوئن شاهد بودیم که Mac OS X همچنان در کانون توجه تبهکاران سایبر قراردارد. تبهکاران سایبر یک backdoor جدید به نام Backdoor.OSX.Olyx.a توزیع نمودند که برای فراهم کردن دسترسی از راه دور مهاجمان به سیستم‌های قربانیان طراحی شده است.

بدین ترتیب آنان می‌توانستند با استفاده از رایانه‌های آلوده بدافزارهای دیگری دانلود کنند، برنامه‌های مورد نظر خود را باز کنند و دستوراتی به یک مفسر برای اجرا، ارسال کنند.

گونه‌های خطرناک جدید- فهرست 20 برنامه خطرناک اینترنتی برتر ماه ژوئن شامل تازه‌واردان متعددی بود. یک بار دیگر عمده این فهرست شامل بدافزارهایی بود که از حملات Drive-by (یعنی ری‌دایرکتورها، اسکریپت دانلودرها و خرابکاری‌ها) استفاده می‌کنند.

14 تا از 20 مکان این فهرست را چنین بدافزارهایی اشغال کرده‌اند. یکی از تازه‌واردان قابل توجه این ماه خرابکاری Exploit.HTML.CVE-2010-4452.bc بود که از یک آسیب‌پذیری ساده در محیط اجرایی جاوا برای دانلود و اجرای یک خرابکاری جاوا استفاده می‌کند.

که آن نیز به دیگر برنامه‌های خطرناک اجازه نصب شدن برروی رایانه قربانی را می‌دهد. اطلاعات بیشتر در خصوص تهدیدهای IT تشخیص داده شده توسط کسپرسکی در محیط اینترنت و روی رایانه‌های کاربران، در  ژوئن 2011 در نشانی ww.securelist.comموجود است.

درباره آزمایشگاه کسپرسکی
آزمایشگاه کسپرسکی ارائه کننده نرم‌افزارهای امنیتی و حفاظت از سیستم‌ها در برابر تهدیداتی همچون ویروس‌ها، جاسوس‌افزارها، بدافزارها، نفوذگران، کلاهبرداری‌ها و هرزنامه‌ها است.

محصولات آزمایشگاه کسپرسکی دارای بالاترین نرخ حفاظت از سیستم‌ها و سریعترین زمان نشان دادن عکس‌العمل در برابر تهدیدات هستند.

این محصولات برای کاربران خانگی، شرکت‌های کوچک و متوسط، سازمان‌های بزرگ و کاربران موبایل ارائه می‌گردند. فناوری حفاظتی کسپرسکی همچنین در بسیاری از محصولات و خدمات شرکت‌های امنیتی سراسر جهان به کار گرفته می‌شود.




موضوع مطلب :
سه شنبه 90 مرداد 11 :: 2:5 عصر ::  نویسنده : M.N

آزمایشگاه کسپرسکی، گزارش وضعیت حملات و خطرات فضای سایبر در ماه ژوئن را منتشر کرد.

به گزارش موسسه دیده‌بان آی تی، روابط عمومی کسپرسکی در ایران، در این ماه آمار نگاه آماری نشان می‌دهد که با توجه به داده‌های شبکه ابری لابراتوار کسپرسکی، تعداد 249,345,057 حمله شبکه‌ای مسدود شده، از تعداد 68,894,639آلودگی وب خاسته جلوگیری شده، تعداد 216,177,223برنامه خطرناک روی کامپیوترهای کاربران تشخیص داده و خنثی شده و همچنین تعداد 83,601,457verdict اکتشافی ثبت شده است.

ماه ژوئن برای بعضی سازمان‌های مجری قانون در جنگ با تبهکاری سایبر توام با موفقیت‌های قابل ملاحظه‌ای بود.

در ایالات متحده، فعالیت‌های دو گروه تبهکاری سایبر بین‌المللی که از راه برنامه‌های ضدویروس تقلبی پول به دست می‌آوردند، متوقف شد.

طبق برآوردهای اولیه، صدمات ناشی از فعالیت این گروه‌ها در حدود 74 میلیون دلار برآورد شده است. علاوه بر تشکل‌های آمریکایی در عملیات سرنگونی این گروه‌ها سازمان‌های قانونی از یازده کشور دیگر نیز دخیل بودند.

حدود 600 نفر هم که مظنون به توزیع برنامه‌های تقلبی آنلاین بودند، در چند کشور آسیای جنوبی دستگیر شوند. دیگر رویداد مهم این ماه دستگیری پاول وروبلفسکی، صاحب بزرگ‌ترین مرکز پردازش پرداخت‌ها در روسیه به نام chrono Pay به اتهام سازماندهی یک حمله DDos به شرکت رقیبش بود.

در ماه ژوئن اما تبهکاران سایبر از فضای ابری آمازون برای میزبانی و توزیع بدافزارهای با هدف کاربران برزیلی استفاده کردند که برای سرقت اطلاعات مشتریان 9 بانک برزیلی طراحی شده بود.

این بدافزار برای افزایش شانس موفقیتش فعالیت عادی برنامه‌های آنتی‌ویروس‌ها و پلاگین خاصی را که انتظار می‌رفت عملیات بانکی برخط را ایمن کند، مسدود می‌کند.

همچنین این بدافزار گواهی‌نامه‌های دیجیتال و اعتبارنامه‌های Live Messenger مایکروسافت را نیز به سرقت می‌برد. در روسیه نیزscammerهای روس بخت خود را با کسب پول در برابر هیچ چیز، با استفاده از سامانه پول مجازی BitCoins آزمایش کردند.

آنان به کمک یک برنامه خطرناک جدید به فایل قانونی BitCoins روی رایانه‌های کاربران دسترسی یافتند و سعی ‌کردند پول سایبری در حساب خود واریز کنند. مدیریت سایت BitCoins نیز بلافاصله عکس‌العمل نشان داد و حساب مهاجمان را مسدود کرد.

لذا به نظر می‌رسد تبهکاران سایبر پول اندکی به دست آورده باشند.
اما در ماه ژوئن شاهد بودیم که Mac OS X همچنان در کانون توجه تبهکاران سایبر قراردارد. تبهکاران سایبر یک backdoor جدید به نام Backdoor.OSX.Olyx.a توزیع نمودند که برای فراهم کردن دسترسی از راه دور مهاجمان به سیستم‌های قربانیان طراحی شده است.

بدین ترتیب آنان می‌توانستند با استفاده از رایانه‌های آلوده بدافزارهای دیگری دانلود کنند، برنامه‌های مورد نظر خود را باز کنند و دستوراتی به یک مفسر برای اجرا، ارسال کنند.

گونه‌های خطرناک جدید- فهرست 20 برنامه خطرناک اینترنتی برتر ماه ژوئن شامل تازه‌واردان متعددی بود. یک بار دیگر عمده این فهرست شامل بدافزارهایی بود که از حملات Drive-by (یعنی ری‌دایرکتورها، اسکریپت دانلودرها و خرابکاری‌ها) استفاده می‌کنند.

14 تا از 20 مکان این فهرست را چنین بدافزارهایی اشغال کرده‌اند. یکی از تازه‌واردان قابل توجه این ماه خرابکاری Exploit.HTML.CVE-2010-4452.bc بود که از یک آسیب‌پذیری ساده در محیط اجرایی جاوا برای دانلود و اجرای یک خرابکاری جاوا استفاده می‌کند.

که آن نیز به دیگر برنامه‌های خطرناک اجازه نصب شدن برروی رایانه قربانی را می‌دهد. اطلاعات بیشتر در خصوص تهدیدهای IT تشخیص داده شده توسط کسپرسکی در محیط اینترنت و روی رایانه‌های کاربران، در  ژوئن 2011 در نشانی ww.securelist.comموجود است.

درباره آزمایشگاه کسپرسکی
آزمایشگاه کسپرسکی ارائه کننده نرم‌افزارهای امنیتی و حفاظت از سیستم‌ها در برابر تهدیداتی همچون ویروس‌ها، جاسوس‌افزارها، بدافزارها، نفوذگران، کلاهبرداری‌ها و هرزنامه‌ها است.

محصولات آزمایشگاه کسپرسکی دارای بالاترین نرخ حفاظت از سیستم‌ها و سریعترین زمان نشان دادن عکس‌العمل در برابر تهدیدات هستند.

این محصولات برای کاربران خانگی، شرکت‌های کوچک و متوسط، سازمان‌های بزرگ و کاربران موبایل ارائه می‌گردند. فناوری حفاظتی کسپرسکی همچنین در بسیاری از محصولات و خدمات شرکت‌های امنیتی سراسر جهان به کار گرفته می‌شود.




موضوع مطلب :
سه شنبه 90 مرداد 11 :: 2:5 عصر ::  نویسنده : M.N

 سرعت روند فروش سیستم عامل Mac OS X Lion در مقایسه با دیگر سیستم عامل‌های فروخته شده در تاریخ فعالیت اپل بی‌سابقه بوده است،

Mac OS X Lion؛ یک میلیون فروش در روز اول

شرکت اپل که به تازگی سیستم عامل جدید Lion را برای دانلود در دسترس کاربران قرار داده اعلام کرد، در نخستین روز عرضه این سیستم، کاربران بیش از یک میلیون نسخه از آن را از فروشگاه آنلاین Mac App Store دانلود کردند.

 قیمت سیستم عامل Mac OS X Lion برای دانلود 29 دلار و 99 سنت است و گفته می‌شود اپل در نخستین روز عرضه آن نزدیک به 30 میلیون دلار درآمد کسب کرده است زیرا در همین روز بیش از یک میلیون کاربر، این سیستم عامل را خریداری و دانلود کردند.

به گفته اپل، سرعت روند فروش سیستم عامل Mac OS X Lion در مقایسه با دیگر سیستم عامل‌های فروخته شده در تاریخ فعالیت این شرکت بی‌سابقه بوده است، فروش اولیه این سیستم عامل جدید با نسخه پیشین Snow Leopard نیز غیر قابل مقایسه است.



موضوع مطلب :
سه شنبه 90 مرداد 11 :: 2:3 عصر ::  نویسنده : M.N

در نگاه اول حافظه‌های SSD مانند USB flashهای بزرگتر با گنجایش‌های بالا‌تر هستند.

حافظه های سریع SSD شرکت کینگ مکس

با پیشرفت فن آوری پردازنده‌ها و بالا رفتن سرعت انتقال داده‌ها، هارد دیسک‌های قدیمی دیگر توانایی همراهی با آن‌ها را نداشته و نمی‌توانند هم پای آن‌ها اطلاعات را بازخوانی کرده و در اختیار حافظه و پردازنده قرار دهند.

به همین دلیل شرکت‌های تولید کننده هارد دیسک به این فکر افتادند که طراحی و نحوه کار هارد دیسک‌ها را به کلی تغییر دهند.

به این ترتیب SSD‌ها با طراحی کاملا متفاوت به دنیای رایانه‌ها معرفی شدند و شرکت‌های تولید کننده نیز به تولید آن‌ها پرداختند.

در نگاه اول حافظه‌های SSD مانند USB flashهای بزرگ‌تر با گنجایش‌های بالا‌تر هستند.

به گزارشM.N   ، استفاده از این چیپ ست‌ها باعث می‌شود سرعت نوشتن و خواند اطلاعات توسط درایو حالت جامد بسیار بالا رفته و به حد 415 مگابایت در ثانیه برای خواند و 260 مگابایت در ثانیه برای نوشتن اطلاعات بر روی حافظه برسد.

درایو حالت جامد Kingmax علاوه بر ویژگی‌های ذکر شده مجهز به فن آوری NCQ است که دستورات را به صورت ذاتی و بر اساس سطح اهمیت صف بندی کرده و به این ترتیب کارایی و راندمان SSD را به میزان قابل توجهی افزایش می‌دهد.

برای اتصال این درایو حالت جامد نیز از رابط SATA lll استفاده شده که قابلیت انتقال اطلاعات با سرعت 6 Gb/s را دارد.


این درایوهای حالت جامد به واسطه طراحی خاصی که دارند توانایی تحمل فشار و ضربه تا 1500G را داشته و به همین دلیل امنیت بسیار بالایی دارند. این میزان مقاومت تقریبا چهار برابر مقاومت هارد دیسک‌های نسل قبل است.

این مدل SSD کینگ مکس در گنجایش‌های 64 تا 512 گیگابایتی موجود است که گنجایش‌های بالا‌تر آن سرعت بیشتری نیز در نوشتن و خواندن اطلاعات دارند.

وزن SSD گینگ مکس نیز در مقایسه با HDD‌ها بسیار کم بوده و تنها 73 گرم است و از این رو قابلیت جابجایی بالایی نیز دارند.



موضوع مطلب :
سه شنبه 90 مرداد 11 :: 2:2 عصر ::  نویسنده : M.N

ابزار های جانبی مثل موس و صفحه کلید یکی از آخرین وسایل الکترونیکی می‌باشد که کاملا بی‌سیم نشده است و دلیل اصلی این موضوع را می‌توان نگرانی مشتریان نسبت به کاهش دقت و کارایی به دلیل بی‌سیم شدن دانست.

 شرکت گیگابایت که چندین سال است وارد عرضه تولید لوازم جانبی شده است، این بار یک موس خوش ساخت بی‌سیم با نام ECO500 را روانه بازار کرده است.

این محصول از اتصال بی‌سیم قدرتمند 2.4 گیگاهرتزی استفاده می‌کند تا فاصله 10 متری از رسیور دقتی بی نظیر داشته باشد. رسیور این دستگاه فوق‌العاده کوچک است و در هنگام قرار گرفتن بر روی درگاه USB تنها چند میلیمتر فضا اشغال می‌کند.

بزرگترین نکته مثبت ECO500 طول عمر باتری است، به نوعی که این موس می‌تواند تا 12 ساعت به صورت مداوم کار کند، که در میان دیگر موس‌های بی‌سیم عددی قابل توجه است.

امروزه دیگر موس‌های لیزری معمولی جوابگوی نیاز های کاربران نیست و به همین دلیل شرکت گیگابایت یک سنسور قدرتمند بر روی این موس تعبیه کرده است.

در ضمن، به وسیله کلید DPI که بر روی ECO500 قرار دارد می‌توانید در هر لحظه بین DPI 800 و 1600 یکی را انتخاب کنید. در کل این محصول 5 کلید دارد که می‌توان آنها را برنامه‌ریزی کرد تا میان‌بر مورد نظر شما بشوند.




موضوع مطلب :
سه شنبه 90 مرداد 11 :: 2:1 عصر ::  نویسنده : M.N

 شرکت ویوسونیک که تا به امروز سه تبلت را در بازارهای جهانی عرضه کرده است، خبر از انتشار قریب الوقوع دو محصول جدید از رده رایانه‌های لوحی (تبلت) داده است.

تبلت‌های جدید ویوسونیک در راهند



شرکت ویوسونیک که به واسطه صفحات نمایش خوش ساخت خود شناخته شده بود، با Viewpad7 ، 10 و 10s ورودی موفق به بازار تبلت‌ها داشت.

نقطه قوت مدل هفت اینچی صفحه نمایش خازنی و سخت‌افزار قدرتمند آن و نقطه قوت Viewpad 10 قابلیت تعویض بین دو سیستم عامل Windows 7 و آندروید در هر لحظه بود.

دو مدل جدید رونمایی شده Viewpad 7x و Viewpad 10 Pro نام دارند. تبلت 7 اینچی جدید این بار مجهز به پردازنده Nvidia Tegra 2 است و علاوه بر پشتیبانی از HDMI، کارایی بالایی در اجرای همزمان بازی‌های رایانه‌ای خواهد داشت.

سیستم عامل این محصول Android Honeycomb است و شرکت ویوسونیک قابلیت‌های ویژه‌ای نظیر درگاه mini-usb و دو دوربین با قابلیت فیلم‌برداری بر روی این Viewpad 7x قرار داده است.

از طرفی Viewpad 10Pro با تعویض پردازنده به Oak Trail Z670 1.5 گیگاهرتزی, کارایی بسیار بالایی در رده تبلت‌ها خواهد داشت. همچنین این محصول همانند تبلت 10 اینچی قبلی از هر دو سیستم عامل Windows 7 و آندروید پشتیبانی خواهد کرد و کاربر می‌تواند در هر لحظه سیستم عامل فعال را تعویض کند.

علاوه بر این، Viewpad 10Pro از 3G، Wifi، صفحه نمایش خازنی دقیق و باتری با طول عمر 6 ساعتی بهره می‌برد.



موضوع مطلب :
سه شنبه 90 مرداد 11 :: 1:58 عصر ::  نویسنده : M.N

 SAP برای کاربردهای متفاوت، توانایی مشتریان را برای عملکرد متقابل با پایگاه داده فراهم می‌سازد.

"SAP" وسیله‌ای برای عملکرد متقابل با پایگاه داده‌ها

SAP در سال 1972 توسط پنج نفر از کارمندان IBM در مانهایم آلمان، موقعیتی که بزرگ‌ترین شرکت نرم‌افزاری از لحاظ تشکیلات اقتصادی در آنجا واقع شده و چهارمین تهیه‌کننده مستقل محصولات نرم‌افزاری دنیا در آنجا بود، ایجاد شد.

مخفف SAP برگرفته شده از عبارتی است که به زبان آلمانی سیستم‌ها، کاربردها و تولیدات ترجمه می‌شود. ایده اصلی SAP این بود که برای رده جامعی از کاربردها، توانایی مشتریان را برای عملکرد متقابل با پایگاه داده یک شرکت عادی فراهم سازد.

رفته رفته کاربردها گرد هم آمدند و امروزه تعداد زیادی از شرکت‌ها که IBM و مایکروسافت نیز شامل آن می‌شوند، در حال استفاده از تولیدات SAP برای پیشبرد تجارتشان هستند. کاربردهای SAP در محدوده آخرین سیستم R/3 قرار گرفت توانایی مدیریت اقتصادی، دارایی، شمارش حساب (حسابرسی)، تولید مواد و عملکردها، پرسنل، برنامه‌ها و اسناد آرشیو شده را فراهم می‌کند.

سیستم R/3 برروی تعدادی از پلت فرم‌های با ویندوز 2000 اجرا می‌شود و از مدل کلاینت/ سرور استفاده می‌کند که باید گفت آخرین نسخه R/3 یک بسته جامع فعال‌سازی اینترنت را شامل می‌شود.

در ژانویه سال 2007، SAP به عنوان یک شرکت تجارت همگانی در بیش از 50 کشور حدود 384 هزار کارمند و بیش از 36 هزار و 200 مشتری نیز در سراسر جهان داشت.

SAP توجهش را به تجارت‌های کوچک و متوسط جلب کرده است و جدیدترین نسخه R/3 برای پلت فرم AS/400 تهیه شده است.



موضوع مطلب :
سه شنبه 90 مرداد 11 :: 1:56 عصر ::  نویسنده : M.N

شبکه اجتماعی گوگل پلاس که نزدیک به سه هفته از آغاز فعالیتش می‌گذرد، به رکورد 20 میلیون بازدیدکننده در روز رسید.

20 میلیون بازدیدکننده رکورد گوگل پلاس

این رکورد در حالی است که این شبکه اجتماعی هنوز در مرحله آزمایشی خود است و برای عضویت در آن باید دعوت نامه دریافت کرد.

شرکت کام‌اسکور که ناظر بر ترافیک اینترنتی است، در گزارش جدید خود اعلام کرد گوگل پلاس دارای 20 میلیون بازدید روزانه است که از این تعداد 5 میلیون بازدید در آمریکا انجام می‌شود.

گوگل پلاس یک شبکه اجتماعی جدید است که دارای امکانات بیش‌تری نسبت به سایر شبکه‌های اجتماعی مانند فیس بوک و توییتر است. در حال حاضر گوگل پلاس تهدیدی جدی برای فیس‌بوک محسوب می‌شود که دارای بیش از 700 میلیون کاربر در سراسر جهان است.



موضوع مطلب :
<   <<   6   7   8   9   10   >>   >   
درباره وبلاگ

این وبلاگ برترین وبلاگ پارسی بلاگ در سال 1389 شده است . موفق باشید
آخرین مطالب
پیوندها
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 13
بازدید دیروز: 98
کل بازدیدها: 180631