سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
*.: اخبــار فــنــاوری اطــلاعــات و ارتــبــاطــات .:*
 

آیا شما می دانید که پارسی بلاگ آمار بازدید کننده را اشتباه نشان میدهد !!!

برای اینکه مطمئن شوید کافی است به سایت    http://www.webgozar.ir/  رفته و در انجا ثبت نام کنید.

و در انجا یک شمارنده بسازید و کد آن را در HTML بگذارید

و بعد مطمئن می شوید




موضوع مطلب :

به نظر می‌رسد هکرها خبر مرگ ایمی واینهاوس را سوژه مناسبی برای فریب دادن کاربران غیرحرفه‌ای یافته‌اند.

افزایش بزهکاری در اینترنت به دنبال مرگ خواننده انگلیسی

ایمی واینهاوس یکی از موفق‌ترین و مشهورترین خواننده‌های زن در انگلیس که چندی پیش در سن 27 سالگی جان خود را از دست داد، به سوژه روز نفوذگران سایبری تبدیل شده است.

به گزارش M.N به نقل از NDTV، به دنبال اعلام خبر مرگ ایمی واینهاوس، میزان بزهکاری‌های اینترنتی سی درصد افزایش یافته است.

به نظر می‌رسد هکرها با بهره‌گیری از تکنیک مهندسی اجتماعی، مرگ این خواننده مشهور را سوژه مناسبی برای فریب دادن کاربران غیرحرفه‌ای یافته‌اند.

در این شیوه، ایمیل‌هایی با عنوان «فیلم جان باختن ایمی واینهاوس» یا «لحظات آخر عمر ایمی واینهاوس» در فضای اینترنت منتشر می‌شود، که کلیک بر آنها، کاربران را به یک سایت جعلی و فیشینگ هدایت می‌کند.

بنا به اعلام بی‌بی‌سی، هنوز علت مرگ ایمی واینهاوس اعلام نشده اما این خواننده سال‌ها با اعتیاد به الکل و مواد مخدر دست به گریبان بوده است.

گفتنی است مهندسی اجتماعی که امروزه به یکی از شگردهای نفوذ اینترنتی تبدیل شده است، بر خلاف نامش یک نوع رشته تخصصی مهندسی یا رایانه‌ای نیست بلکه روشی است برای دستیابی به اطلاعات که در آن به جای استفاده از مهارت‌های فنی و مهندسی، از مهارت‌های اجتماعی استفاده می‌شود.

در این روش نفوذگر می‌کوشد بدون اینکه قربانی را نسبت به خود دچار بدگمانی کند، با هنر بهره‌برداری از رفتارهای آسیب‌پذیر وی، به هدف خود که اغلب کسب درآمد غیرقانونی است، نائل شود.

از جمله این رفتارهای آسیب‌پذیر می‌توان به کنجکاوی و عطش کسب اطلاعات درباره یک رویداد مهم و داغ اشاره کرد.



موضوع مطلب :

این اقدام در میان جوانان 18 تا 29 سال معمول‌تر است و 30 درصد از آن‌ها (تقریباً یک سوم) از این روش استفاده می‌کنند.

استفاده از تلفن‌همراه برای فرار از مکالمه با اطرافیان!

تحقیقات جدید نشان می‌دهد بسیاری از افراد برای اجتناب از صحبت با اطرافیانشان وانمود می‌کنند که با تلفن همراه صحبت می‌کنند.

نتایج نظرسنجی شرکت تحقیقاتی پیو ( Pew) نشان می‌دهد، 13 درصد از افراد بزرگسال شرکت کننده در این نظرسنجی، برای اینکه نشان دهند سرشان شلوغ است تا از صحبت با اطرافیانشان فرار کنند، وانمود می‌کنند با تلفن همراه صحبت می‌کنند.

این اقدام در میان جوانان 18 تا 29 سال معمول‌تر است و 30 درصد از آن‌ها (تقریباً یک سوم) از این روش استفاده می‌کنند. این در حالی است که تنها 2 درصد از افراد بالای 65 سال این اقدام را انجام می‌دهند.

این تحقیقات هم‌چنین نشان داد، 83 درصد از مردم آمریکا دارای تلفن همراه هستند و از هر 3 نفر در این کشور یک نفر دارای تلفن هوشمند است.



موضوع مطلب :
شنبه 90 مرداد 29 :: 6:53 عصر ::  نویسنده : M.N

 یک کارشناس در کنفرانس بلک هت مدعی شد «امنیت اینترنت» نوعی تبلیغات توخالی و هیاهوی بی‌محتوا بوده و از واقعیت کاملاً به دور است.

یک کارشناس: امنیت اینترنت خرافات است!

کنفرانس کلاه سیاه یا همان بلک هت (Black Hat) که در آن ده‌ها کارشناس و هکر دور هم جمع می‌شوند و در مورد تهدیدات امنیتی موجود در فضای مجازی و دستگاه‌های ارتباطی با یکدیگر سخن می‌گویند، امسال در لاس وگاس برگزار شد.

یکی از بارزترین موضوعاتی که امسال به بحث داغ این کنفرانس تبدیل شد، این بود که اصولاً چیزی به اسم «امنیت اینترنت» وجود ندارد!

به گزارش M.N به نقل از سی‌ان‌ان، یک نویسنده و کارشناس به نام ریچارد ثیم در این خصوص گفت: متخصصان تامین امنیت در اینترنت از آنجا که نمی‌توانند کاری در این خصوص انجام دهند، احساس ضعف و سردرگمی می‌کنند.

این در حالی است که شرکت‌های سازنده نرم‌افزارهای تامین امنیت سایبر که وظیفه مقابله با ویروس‌های رایانه‌ای را برعهده دارند، از آمادگی و توان خود برای محافظت از اطلاعات شرکت‌ها و کاربران خبر می‌دهند.

وی با گزافه خواندن این مدعا، گفت ضدویروس‌ها نمی‌توانند جلوی حملات هکرها را بگیرند.

این کارشناس با بیان اینکه همه روزه شرکت‌ها و سازمان‌های جدیدی خبر می‌دهند که قربانی نفوذگران شده‌اند، اظهار داشت: هیچ چیز به طور مطلق امن نیست و هیچ سیستمی وجود ندارد که صد در صد نتوان به آن رخنه کرد.

ریچارد ثیم در بخش دیگری از سخنانش در کنفرانس بلک هت مدعی شد دست اندرکاران تامین امنیت اینترنت، درباره کمیت و کیفیت حفاظتی که از دیگران به عمل می‌آورند، به خود دروغ می‌گویند.

کاری که آنها انجام می‌دهند این است که خطرها را کم می‌کنند. آنها با فریب کاری و دغل‌بازی ماهرانه، در ظاهر اینگونه وانمود می‌کنند که همه چیز در امن و امان است.

وی معتقد است این شرکت‌ها و کارشناسان با جلوگیری از انتشار اخبار آسیب‌پذیری‌های خود، افسانه امن بودن اینترنت را تبلیغ می‌نمایند.

به عنوان مثال اینتل مالک شرکت مکافی، اخیراً از حمله هکرها به 72 سازمان خبر داد ولی از اعلام نام قربانیان این حملات خودداری ورزید.

این کارشناس گفت: هنگامی که شرکت‌ها و سازمان‌ها به صورت علنی و بر اساس حقیقت در مورد کاستی‌های داخلی و خارجی خود سخن بگویند، می‌توانند به طور واقعی با خطراتی که آنها را تهدید می‌کند مقابله نمایند.

به گزارش ایتنا احتمالاً سخنان تند این کارشناس در کنفرانس معتبر بلک هت، واکنش تند شرکت‌های تولیدکننده نرم‌افزارهای ضدویروس و دیگر دست‌اندرکاران تامین امنیت فضای سایبر را به دنبال خواهد داشت.



موضوع مطلب :
شنبه 90 مرداد 29 :: 6:52 عصر ::  نویسنده : M.N

 یوجین کسپرسکی: امسال ما از هر هنگام دیگر به موقعیت تبدیل شدن به یکی از سه توسعه دهنده راه‌حل‌های امنیت آی‌تی در بازار جهانی نزدیک‌تر هستیم.

آزمایشگاه کسپرسکی، شرکت پیشرو در ارائه راه حل های امنیت اطلاعات برنامه‌های خود برای بازسازی ساختار سازمانی خود و مطرح شدن به عنوان یکی از سه ارائه دهنده برتر راه‌حل‌های امنیتی آی‌تی را در سال 2011، اعلام کرد.

به گزارش m.n از موسسه دیده بان آی تی، روابط عمومی کسپرسکی در ایران، یوجین کسپرسکی، مدیرعامل و یکی از موسسان کسپرسکی در این باره می‌گوید:« امسال ما از هر هنگام دیگر به موقعیت تبدیل شدن به یکی از سه توسعه دهنده راه‌حل‌های امنیت آی‌تی در بازار جهانی نزدیک‌تر هستیم. برای نیل به این هدف بزرگ ما باید نرخ کنونی رشدمان را حفظ کنیم و بار دیگر به عنوان یک شرکت نشان دهیم که می‌خواهیم در عالی‌ترین سطح رقابت باقی بمانیم. با ایجاد ساختار سازمانی خود به صورت جهانی انتظار داریم به هدف خود مبنی بر تبدیل شدن به یکی از سه بازیگر بزرگ بازار جهانی تا پایان سال 2011 نایل شویم.»

بنابر نتایج عملکرد کسپرسکی در سال 2010، این شرکت رشد چشمگیری در تمام مناطق داشته است. در سطح جهانی، درآمدهای شرکت رشد سالانه 38درصد را نشان می‌دهد و از 500 میلیون دلار بالاتر رفت.
موفق‌ترین مناطق فعالیت در سال 2010برای آزمایشگاه کسپرسکی از این قرار بودند: اروپا، جایی که درآمدهای کمپانی 16درصد افزایش داشت و به 121میلیون دلار رسید؛ ایالات متحده و کشورهای آمریکای شمالی و جنوبی، که شاهد رشد 68 درصدی و درآمدی در حد 134 میلیون دلار بود. در منطقه آسیای جنوب شرقی و ژاپن نیز شرکت رشد رویایی 111 درصد را تجربه کرد که نتیجه‌اش 55 میلیون دلار درآمد بوده است. همچنین سال 2010 سالی موفق برای کسپرسکی در میان کشورهای مشترک‌المنافع، اروپای شرقی، خاورمیانه و آفریقا بود؛ جایی که درآمد مجموع درآمدش (با 35درصد افزایش در مقایسه با سال 2009) بالغ بر 131 میلیون دلار شد.

این سطوح قابل تأمل از توسعه مناطق به مفهوم آن است که کسپرسکی در آستانه تبدیل شدن به یکی از سه سازنده برتر راه‌حل‌های امنیتی برای کاربر نهایی می‌باشد.

به عنوان بخشی از استراتژی شرکت برای رشد مداوم کسب و کار و به منظور نیل به افزایش سهم بازار طبق برنامه، تیم مدیریت کسپرسکی فرایندی را برای بازسازی ساختار سازمانی شرکت در دو قسمت مهم و استراتژیک، یعنی توسعه محصول و شبکه فروش منطقه‌ای آنها، آغاز کرده است.
یکی از عوامل اصلی رشد کسپرسکی پلتفرم تکنولوژیک یکپارچه برتر آن است که به صورت داخلی توسعه داده شده و به عنوان مرجعی واحد برای تمام محصولات شرکت با هدف بخش‌های مختلف بازار به هدف‌گذاری شده است.

در ماه مارس 2011 تصمیم برآن شد که این پروسه با ایجاد یک بخش واحد که استراتژی محصول هر سه منطقه کسب و کار جاری شرکت (یعنی محصولات و خدمات مشتریان، راه‌حل‌های شرکتی و ارائه مجوز استفاده برای دیگر فروشنده‌ها) را سرپرستی خواهد کرد، هرچه بیشتر تقویت شود.
در همین راستا، پتر مرکولوف، سرپرست سابق قسمت ارتباط‌های فناورانه، به عنوان مدیر بخش محصولات منصوب شد.
وی می‌گوید: «هدف ما حفظ موقعیت‌های پیشگام در تمام بخش‌هایی که شرکت فعالیت دارد، می‌باشد و برای نیل به این مهم بایستی فعالانه توسعه محصولات و راه‌حل‌هایمان را در تطابق با تقاضاهای بازار تداوم بخشیم. تخصص بین‌المللی گسترده شرکت در مصاف با تهدیدهای اینترنتی، مزیتی عمده خصوصا در زمینه امنیت آی تی است. ما اطمینان داریم که این معلومات مزایایی واقعی برای کاربران راه‌حل‌های شرکت به ارمغان می‌آورد. با ایجاد یک قسمت واحد که مسئولیت توسعه محصول و خدمات را برعهده داشته باشد، راه‌حل‌های جدید و بروز کسپرسکی هرچه بیشتر جامع خواهند شد تا محافظتی یکپارچه را برای کاربرانمان حاصل کنند.»

در مارس 2011 مدیریت کسپرسکی این تصمیم را نیز اتخاذ کرد که راهبرد شرکت را در خصوص مدیریت شبکه فروش‌های منطقه‌ای بازنگری و بخشی واحد ایجاد کند که فروش‌های جهانی را توسعه دهد و حفظ کند و مسئول مستقیم فروش و بازاریابی در اروپا و آمریکای شمالی باشد.

در همین راستا، استیو اورن‌برگ، مدیر عامل سابق کسپرسکی در آمریکا، به عنوان مسئول ارشد بخش فروش منصوب شد.
وی می‌گوید: «در حال حاضر، کسپرسکی یک شرکت بین‌المللی واقعی با یک ساختار فروش جهانی است. با تلفیق تمام واحد‌های فروش در یک بخش، کسپرسکی می‌تواند راهبردی یکپارچه را برای ارتباط با شریکان و مشتریان، پیاده کند. و در نتیجه یک سطح بالا و یکنواخت از خدمات برای کاربران در تمام کشورهای جهان را متضمن شود.»

لابراتوار کسپرسکی در نظر دارد این تغییرات را در ساختار سازمانی خود تا پایان نیمه نخست 2011 تکمیل کند.
به گفته تیم مدیریتی، ساختار مدیریتی متمرکز جدید به شرکت اجازه خواهد داد تا به طور موثرتری کسب و کار خود را در سطح جهان توسعه دهد و رشدی با ثبات را تضمین کند و موقعیت خود را در بازار جهانی امنیت آی‌تی تقویت کند.



موضوع مطلب :
شنبه 90 مرداد 29 :: 6:52 عصر ::  نویسنده : M.N

کارشناسان معتقدند گوگل با خرید واحد موبایل شرکت موتورولا عملاً شانس حضور در گوشی‌های ساخت شرکت‌های سامسونگ و اچ تی سی را از دست داده است.

گوگل و خداحافظی با گوشی‌های سامسونگ و اچ تی سی


گوگل روز گذشته از برنامه خود برای خرید این واحد بزرگ تجاری با پرداخت 12.5 میلیارد دلار خبر داد. ناظران بازار می‌گویند این اقدام گوگل به مایکروسافت فرصت می‌دهد تا سامسونگ و اچ تی سی را برای استفاده از سیستم عامل ویندوز فون تحت فشار بگذارد.

این شرکت‌ها که پیش از این هم نگران انحصارطلبی تجاری گوگل بوده‌اند ممکن است با این اقدام گوگل وحشت زده شده و استفاده از سیستم عامل آندروید را در تولیداتشان کاهش دهند.

فرانسیسکو جرونیمو تحلیل گر موسسه آی دی سی معتقد است که اگر چه این قرارداد از نظر مالی به نفع موتورولا بوده اما ممکن است در درازمدت به ضرر گوگل تمام شود که رقبا را به شدت ترسانده است.

گوگل با عقد این قرارداد وارد رقابت مستقیم با شرکت‌های بزرگ سازنده گوشی مانند اچ تی سی، سامسونگ و سونی اریکسون شده و به همین علت این شرکت‌ها را به سمت استفاده از تولیدات مایکروسافت سوق می‌دهد که تنها سیستم عامل تولید می‌کند و بازگیر مهمی در حوزه سخت افزارهای همراه نیست.



موضوع مطلب :
شنبه 90 مرداد 29 :: 6:50 عصر ::  نویسنده : M.N

DigiTimes به نقل از سازندگان قطعات گزارش داد که آی‌فون 5 شیشه‌ای خمیده خواهد داشت.

اطلاعات تازه از آی‌فون 5

طبق گزارش DigiTimes، تیم استیو جابز، مدیر اجرایی اپل، حدود 300 ماشین برش شیشه برای استفاده در برش شیشه‌های خمیده برای آیفون 5 خریداری کرده است.

شایعات حاکی از تولید iPhone 5 در ماه سپتامبر است؛ آی‌پاد نانو نسل قبل که یکی از محصولات پرطرفدار اپل محسوب می‌شود، شیشه‌ای کمی خمیده دارد و از دیگر اطلاعات منتشر شده درباره آیفون می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

1- صفحه نمایش بزرگ‌تر از لبه تا لبه و نزدیک به 3.7 اینچ

2- ضخامت کم‌تر نسبت به آیفون 4

3- پردازنده سریع‌تر A5

4- آنتن‌دهی قوی‌تر نسبت به آیفون 4

5- دوربین هشت مگاپیکسلی

6- آیفون 5 تا پایان سال 2011 و یا حتی اوایل 2012 عرضه نخواهد شد

7- تولید این محصول در ماه سپتامبر 2011 آغاز می‌شود



موضوع مطلب :
شنبه 90 مرداد 29 :: 6:49 عصر ::  نویسنده : M.N

گوشی جدید HTC به نام HTC Ruby دارای یک صفحه نمایش 4.3 اینچی با کیفیت HD خواهد بود.

تلفن هوشمند جدید HTC

شرکت HTC که به یکی از پیشتازان بازار تلفن هوشمند جهان تبدیل شده و پا به پای غول‌هایی مثل نوکیا، اپل و سامسونگ به رقابت در این بازار می‌پردازد؛ به زودی یک تلفن هوشمند جدید به نام HTC Ruby عرضه می‌کند.

بر اساس اطلاعات منتشر شده، HTC Ruby دارای یک صفحه نمایش 4.3 اینچی با کیفیت HD خواهد بود و پردازنده آن نیز یک پردازنده دو هسته‌ای 1.5 گیگاهرتزی اسنپ‌دراگون است.

از دیگر ویژگی‌های این گوشی می‌توان به این موارد اشاره کرد: رم یک گیگابایتی، یک دوربین 8 مگاپیکسلی در قسمت پشت، یک دوربین دو مگاپیکسلی در قسمت جلو، سیستم عامل اندروید 2.3 گینگربرد.

یکی از دلایل استقبال چشمگیر از تلفن‌های هوشمند HTC استفاده از سیستم عامل اندروید است که توسط گوگل طراحی شده و هم‌اکنون محبوب‌ترین سیستم عامل برای تلفن هوشمند در جهان است.



موضوع مطلب :
شنبه 90 مرداد 29 :: 6:49 عصر ::  نویسنده : M.N

این گروه هکری هم‌چنین اعلام کرد، فیس بوک به طور محرمانه اطلاعات کاربران خود را به آژانس‌های دولتی می‌فروشد.

آنونیموس:فیس‌بوک را نابود خواهیم کرد

گروه قدرتمند هکرهای آنونیموس اعلام کرد قصد دارد شبکه اجتماعی فیس‌بوک را هک کند زیرا مدیران این شبکه اطلاعات کاربران آن را به آژانس‌های جاسوسی و دستگاه‌های دولتی می‌فروشند و حریم خصوصی میلیون‌ها کاربر در جهان را نقض می‌کنند.

آنونیموس اعلام کرد این حمله سایبری گسترده در تاریخ 14 آبان (5 نوامبر 2011) انجام خواهد گرفت و دیگر این شبکه اجتماعی قادر به ارائه سرویس به کاربران نخواهد بود.

آنونیموس در پیغام خود در یوتیوب از کاربران فیس‌بوک خواسته است برای دفاع از آزادی اطلاعات و حفظ حریم خصصی خود به کمپین نابودی فیس‌بوک بپیوندند.

این گروه هکری هم‌چنین اعلام کرد، فیس بوک به طور محرمانه اطلاعات کاربران خود را به آژانس‌های دولتی می‌فروشد و به شرکت‌های امنیت اطلاعات اجازه می‌دهد دسترسی مستقیم به اطلاعات کاربران داشته باشند و آن‌ها را قادر می‌سازد درباره افراد در سراسر جهان به جاسوسی بپردازند.

آنونیموس قصد دارد حمله سایبری خود را در تاریخ 5 نوامبر انجام دهد که از نظر تاریخی قابل توجه است. در این روز در سال 1605 دو مرد جوان انگلیسی تلاش کردند تا مجلس اعیان انگلیس را با استفاده از مواد منفجره نابود کنند که البته موفق به این کار نشدند.

در این پیغام آمده است فیس‌بوک به دولت‌های دیکتاتور و خودکامه مانند مصر برای شناسایی معترضان کمک کرده است. در بخش دیگر گفته شده، هرگونه فعالیتی که در فیس‌بوک انجام می‌دهید ثبت می‌شود و اگر عضویت خود را در این شبکه لغو کنید، و صفحه خود را پاک هم کنید، باز هم اطلاعات شخصی شما در فیس‌بوک باقی خواهد ماند.



موضوع مطلب :
شنبه 90 مرداد 29 :: 6:48 عصر ::  نویسنده : M.N

بر اساس بررسی‌های یک موسسه امنیتی 67 درصد از کاربران تلفن همراه در جهان بر روی گوشی‌های خود از کلمه عبور استفاده نمی‌کنند.

67 درصد کاربران موبایل از کلمه عبور استفاده نمی‌کنند

بررسی‌های موسسه سوفوس نشان می‌دهد که 22 درصد از کاربران تلفن همراه حداقل یک بار گوشی خود را گم کرده‌اند و 12 درصد هم گفته‌اند گوشی‌هایشان به سرقت رفته است.

57 درصد از پاسخ دهندگان هم گفته‌اند که بر روی گوشی یا لپ‌تاپشان از کلمه عبور استفاده می‌کنند، اما 18 درصد از این افراد اذعان کرده‌اند که بر روی تمامی وسایل الکترونیک سیار خود اعم از گوشی و لپ‌تاپ و نت‌بوک از یک کلمه عبور یکسان استفاده می‌کنند، اقدام اشتباهی که هک کردن و سرقت اطلاعات شخصی کاربران را تسهیل می‌کند.

60 درصد از کسانی که در این مصاحبه و گفتگو شرکت کرده‌اند، گفته‌اند که سرقت یا گم شدن گوشی‌های هوشمند را بزرگترین تهدید امنیتی می‌دانند که این ابزار و وسایل را تهدید می‌کند.

با توجه به اینکه بسیاری از مردم امروزه از گوشی‌ها و تبلت‌هایشان برای انجام امور حرفه ای و تجاری استفاده می‌کنند، گم شدن یا سرقت این محصولات به یک تهدید امنیتی جدی و نگران کننده مبدل شده است.



موضوع مطلب :
1   2   3   4   5   >>   >   
درباره وبلاگ

این وبلاگ برترین وبلاگ پارسی بلاگ در سال 1389 شده است . موفق باشید
آخرین مطالب
پیوندها
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 15
بازدید دیروز: 11
کل بازدیدها: 179980