سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
*.: اخبــار فــنــاوری اطــلاعــات و ارتــبــاطــات .:*
 
دوشنبه 90 مرداد 17 :: 7:6 عصر ::  نویسنده : M.N

با استفاده از تگ‌های RFID از سلامت فراورده‌های گاو‌ی خود اطمینان حاصل کنید.

RFID و گاو‌های شیرده

شرکت cowslt از ورود گاوهای شیرده صنعتی به مزارع کوچک جلوگیری نمی‌کند، اما سیستم ردیابی RFID-cowdetect حداقل اجازه می‌دهد تا کشاورزان سلامت حیوان و برنامه شیردهی ولقاح حیوان را به منظور حداکثر بهره‌وری دنبال و پیگیری کنند.

به گزارش M.N ،این سیستم توسط شرکت دانمارکی Smartfarming توسعه یافته که از تگ‌ها و ریدرهای RFID برای آنالیز الگوی تغذیه و تحرک گاوها به منظور فهمیدن زودهنگام علائم بیماری استفاده می‌کند.

برای مثال، گاوهایی که در معرض ابتلا به کتوز (یک نوع بیماری شایع در پرورش گاو در تولید بالا) هستند کمتر غذا می‌خورند. همچنین، اطلاعات به دست آمده از این آنالیز، هنگامی که تنها دمای بدن حیوان بالا می‌باشد می‌تواند متضمن بارداری موفق گاو باشد.

تگ‌ها هم‌اکنون در تعدادی از مزارع دانمارکی به طور موفقیت‌آمیز مورد استفاده قرار گرفته است.

511 دلار برای هر گاو در مزرعه‌ای که دارای 200 گاو می‌باشد هزینه ناچیزی است اما مزرعه داران به لطف tag‌های RFID با کاهش هزینه نیروی انسانی و افزایش بهره‌وری سالانه تا 500 دلار برای هر گاو، صرفه‌جویی می‌کنند.

هر چند Cowdetect توانایی محافظت مزرعه‌داری صنعتی از حوادث مهیب را ندارد اما قفسه‌های فروشگاه‌ها را از محصولات لبنی بیماری‌زا محافظت می‌کند.

خوشبختانه هم اکنون یک محصول مشابه برای گاوهای گوشتی وجود دارد-سیستم tekvet - از ریدرهای RFID نصب شده بر روی دیوارها و قطب‌ها برای ردیابی و اطمینان از سلامت تعداد زیادی از گاوها استفاده می‌کند.



موضوع مطلب :
دوشنبه 90 مرداد 17 :: 7:5 عصر ::  نویسنده : M.N

یکی از پرکاربردترین کارکرد تکنولوژی RFID در ردیابی واگن‌های شبکه ریلی است.

سیستم RFID ردیابی واگن

بیش از 30 کشور دنیا از چنین سیستمی برای واگن‌ها استفاده می کنند.

به گزارش M.N ، مسأله اصلی که در شبکه‌های ریلی وجود دارد، یکی ناپدید شدن واگن‌ها در شبکه از دید مدیر سیستم و دیگری، اشتباهات اپراتو‌رها در ثبت اطلاعات واگن و ورود اطلاعات به نرم‌افزار می‌باشد.

به دلیل تعداد زیاد واگن، همیشه تعدادی از آنها در محل نامعلومی از شبکه ریلی قرار دارند که از این مسأله به ناپدید شدن تعبییر میکنیم.

بدیهی است که مدیر سیستم نمی‌تواند واگن‌های نا پدید را در برنامه‌ریزی حمل بار در نظر بگیرد. بنابراین، راندمان کاری کاهش می‌یابد.

استفاده از سیستم RFID برای ردیابی واگن، منجر به ردیابی دقیق واگن ها در شبکه و حذف خطای عامل انسانی ، در ثبت اطلاعات واگن‌ها می شود.

این مسأله باعث افزایش راندمان شرکت‌های حمل و نقل ریلی می گردد که بازگشت سرمایه قابل قبولی به دنبال دارد.

منفعت دیگر سیستم ردیابی با RFID برای واگن‌ها، در مسأله تعمیرات و نگهداری است. بدین ترتیب که سیستم نرم‌افزاری، سابقه تعمیرات و نگهداری واگن و سررسید تعمیرات اساسی ونیمه اساسی آن را ثبت و اعلام می کند. بدین ترتیب، صدمات ناشی از تأخیر در تغییرات دوره‌ای به حداقل می رسد.

سیستم‌های ردیابی واگن، عموماً به کمک تکنولوژی RFID پسیو برد متوسط و نیمه اکتیو اجراء می شوند.



موضوع مطلب :
دوشنبه 90 مرداد 17 :: 7:4 عصر ::  نویسنده : M.N

 هر چند هر دو برای برقراری ارتباط بین یک تگ و خواننده ، از انرژی امواج رادیویی استفاده می‌کنند ، روش تأمین انرژی تگ در آن‌ها متفاوت است.

مقایسه‌های تگ‌های Active- RFID و passive

تگ‌های RFID فعال و غیرفعال (منفعل) اساساً دو تکنولوژی متفاوت هستند که اغلب در قیاس با هم به کار می‌روند.

هر چند هر دو برای برقراری ارتباط بین یک تگ و خواننده ، از انرژی امواج رادیویی استفاده می‌کنند ، روش تأمین انرژی تگ در آن‌ها متفاوت است.

به گزارش M.N ، تگ‌های RFID فعال از یک منبع انرژی درونی (باتری) که در درون تگ قرار دارد برای انرژی مصرفی تگ‌ها و مدارات مرتبط با آن‌ها بهره می‌برند.

در حالی که RFID منفعل برای تأمین انرژی تگ‌ها ، بر انرژی RF منتقل شده از خواننده به Tag متکی است.

RFID های منفعل نیاز به سیگنال ارسالی قوی‌تری از reader دارند و توان سیگنال برگشتی از تگ در سطوح بسیار پایینی است.

RFIDهای Active اجازه می‌دهند تا سیگنال‌های بسیار ضعیفی توسط تگ دریافت شود (چرا که خواانده به سیگنال بازگشتی از تگ نیازی ندارد) و تگ‌ها نیز می‌توانند سیگنال‌های سطح بالا و قوی را به ریدرها بازگردانند.

علاوه‌براین ،تگ‌های RFID فعال –چه تحت میدان ریدرها باشند یا نه- به طور مداوم تقویت می‌شوند.

تگ‌های فعال می‌توانند به عنوان یک آغازگر ارتباط با ریدرها و یا تگ‌های دیگر در شرایط خاص باشند.

تگ‌های فعال همچنین می‌توانند حاوی سنسورهای خارجی برای بررسی دما ، رطوبت ، حرکت و شرایط دیگر باشند.



موضوع مطلب :
دوشنبه 90 مرداد 17 :: 7:0 عصر ::  نویسنده : M.N

 گوگل که نتوانست در بازار سیستم‌عامل‌های کامپیوتری وارد شود، از نقیصه موجود در بازار سیستم‌عامل‌های موبایل بهترین استفاده را کرده و با تولید اندروید درصدد بی‌رقیب شدن در این عرصه می‌باشد.

تهیه شده در دپارتمان فنی تکنولوژی‌های کوییک‌هیل
امروزه لزوم برقراری امنیت از رایانه و کامپیوترهای شخصی فراتر رفته و به سیستم‌های درونساز (ed) صنعتی و خانگی، موبایل‌ها، دستگاه‌های رایانه‌ای قابل حمل (مانند Tablet PCها، Book readerها) و کلیه تجهیزات دیجیتالی گسترش یافته است. شرکت‌هایی مانند اپل، گوگل و مایکروسافت که در تولید سیستم‌عامل‌های کوچک ویژه دستگاه‌های دیجیتال غیر کامپیوتری فعال می‌باشند.
سیاست‌های شرکت Apple به صورت بسته عمل می‌کند و سیستم‌عامل‌ها را ویژه تجهیزات خود تولید کرده و امکان استفاده به دیگر شرکت‌های سخت‌افزاری را نمی‌دهد. به همین دلیل رشد نرم‌افزاری این شرکت کاملاً وابسته به فروش تجهیزات سخت‌افزاری آن می‌باشد.

مایکروسافت، غول OS در بخش PC و رایانه‌های خانگی، تاکنون نتوانسته در بازار سیستم‌عامل‌های کوچک و جاساز، جایی برای خود پیدا کند. هرچند که نسخه‌های مختلف ویندوز موبایل را عرضه کرده است. اکثر شرکت‌های مطرح امنیتی پکیج مخصوص ویندوز موبایل سکیوریتی را در اختیار کاربران قرار می‌دهند.
گوگل که نتوانست در بازار سیستم‌عامل‌های کامپیوتری وارد شود، از نقیصه موجود در بازار سیستم‌عامل‌های موبایل بهترین استفاده را کرده و با تولید اندروید درصدد بی‌رقیب شدن در این عرصه می‌باشد.
 
بر اساس آمارها روزانه حدود 60000 گوشی مبتنی اندروید فروخته می‌شود.
نرم‌افزارهای مبتنی بر اندروید روز به روز درحال افزایش می‌باشند. لذا با توجه به رشد سریع سیستم‌ها و خصوصاً گوشی‌های مبتنی بر اندروید، لزوم امن‌سازی بر کسی پوشیده نیست.

نقص در آموزش درباره تهدیدهای احتمالی بر روی موبایل و ضعف‌های امنیتی این گوشی‌ها، به سادگی می‌تواند به کاربران در طی استفاده از موبایل زیان وارد نماید. برخی از شرکت‌های امنیتی نظیر کوییک‌هیل، کسپرسکی، سیمانتک، ترند میکرو با تجربه غنی و پژوهش‌های گسترده‌ی در زمینه آنتی‌ویروس، راهکار قدرتمند امنیتی ویژه گوشی‌های مبتنی بر اندروید ارائه می‌دهند.
رقابت نزدیک این شرکت‌های به نفع کاربران تمام شده است. روزی امنیت تنها محدود به ضدویروس کامپیوترهای عادی بود؛ اما امروزه امنیت به مجموعه‌ای کامل در برابر انواع تهدیدها و حتی برخی ابزارهای کاربردی مرتبط با امنیت و از PC به موبایل گسترش یافته است. بررسی اجمالی موبایل سکیوریتی ویژه اندروید این آنتی‌ویروس‌ها ویژگی‌های جالبی را نشان می‌دهد که برخی از آنها را در این مقاله یادآور می‌شویم.

جدا از محافظت در برابر ویروس، ویژگی‌های پیشرفته‌ی دیگری مانند مسدود کردن تماس، مسدودسازی پیامک، محافظت در برابر پیامک‌های ناخواسته و هرز، ویژگی محافظت از اطلاعات در برابر سرقت (anti-theft)، ردیابی موبایل مسروقه با استفاده از GPS و امکان قفل کردن گوشی موبایل از راه دور می‌باشد.

ضد ویروس
هسته محافظت در برابر ویروس، مهم‌ترین بخش نرم‌افزار امنیتی اندروید موبایل می‌باشد. محافظت همیشگی و دائمی در برابر انواع تهدیدهای بدافزاری و ویروس‌ها، ویژگی Real-time بودن موبایل سکیوریتی را می‌طلبد، تا به صورت بلادرنگ در حال محافظت در برابر هرگونه نقل و انتقال داده باشد. علاوه بر محافظت خودکار در برابر ویروس‌ها و جاسوس‌افزارها، باید قابلیت اسکن دستی و دلخواه توسط کاربر را هم به عنوان گزینه‌ای انتخابی در اختیار وی قرار دهد.
اسکن برنامه‌ها و نرم‌افزارها، پیش از نصب از دیگر قابلیت‌های موردنیاز موبایل سکیوریتی می‌باشد. با توجه به توسعه روز افزون برنامه‌های تحت اندروید در اینترنت، و علاقه کاربران نسبت به دانلود و استفاده از آن در موبایل خود، امکان انتشار بدافزار از این طریق، دور از ذهن نیست که یک نرم‌افزار کاربردی امنیتی می‌بایست به فکر رفتار پیشگیرانه در برابر نصب این نوع بدافزارها باشد.

بروزرسانی خودکار که امری بدیهی و ضروری برای یک نرم‌افزار ضد ویروس می‌باشد. علاوه بر امکان استفاده از اینترنت GPRS و 3G گوشی‌های موبایل، می‌توان از بستر شبکه‌های WiFi نیز استفاده نمود که این امر علاوه بر کاهش هزینه، به افزایش سرعت نیز کمک می‌کند. به هرحال نرم‌افزار امنیتی موبایل می‌بایست فایل‌های تعریف ویروس را به صورت کاملاً فشرده و کمترین حجم ممکن منتشر سازد تا کمترین زحمت را برای کاربران خود به همراه آورد.
موتور اسکن آنتی‌ویروس موبایل می‌بایست کمترین منابع سیستم را اشغال کرده و با ارائه چند نخی و چند وظیفه‌ای امکان فعالیت موبایل را سلب ننماید، تا کاربر علاوه بر امکان برقراری تماس از دیگر برنامه‌های جانبی موبایل نیز بتواند به صورت همزمان استفاده نماید. موبایل سکیوریتی اندروید باید از امکان تنظیمات و سفارشی کردن کامل جهت حفظ امنیت در برابر ویروس، تروجان یا هر نوع بدافزار دیگر برخوردار باشد.

علاوه بر اسکن حافظه داخلی موبایل، اسکن حافظه جانبی (Memory) نیز از دیگر ضروریات پیشگیرانه محسوب می‌شود. توصیه می‌شود پس از نصب و بروزرسانی موبایل سکیوریتی اندروید حتماً ابتدا و پیش از انتقال هرگونه فایل، حافظه جانبی گوشی خود را اسکن کامل نمایید.

فیلترینگ تماس
از قابلیت‌های جانبی که برخی از موبایل‌سکیوریتی‌های مبتنی بر اندروید ارائه کرده‌اند، ویژگی پالایش تماس‌های صوتی‌می‌باشد. مواردی نظیر مسدود کردن تماس‌های ناخواسته، عمل مسدودسازی بیصدا و سایلنت، امکان پیکربندی لیست سفید(شماره‌های مجاز) و لیست سیاه(شماره‌های غیرمجاز) جهت برقراری تماس و ارائه گزارش‌هایی کامل به همراه جزئیات برای این بخش در نظر گرفته شده است.

محافظت در برابر پیامک‌های انبوه (Spam)
فیلتر پیامک‌های ناخواسته که از سوی شماره‌های ناشناس ارائه می‌شود، پیکربندی آسان، پشتیبانی از لیست‌های سفید و سیاه جهت راهبری ساده و کاربردی پیامک‌ها، ارائه گزارش جزئی و کامل از پیامک‌های مسدودی، از توانمندی‌های یک برنامه‌ی امنیتی در بخش محافظت‌های پیامکی می‌باشد.

محافظت از داده
امروزه محافظت اطلاعات شخصی، به یکی از دغدغه‌های شهروندان تبدیل شده است. به همین جهت برقراری این امنیت در موبایل که ابزاری قابل حمل می‌باشد، از ضروریاتی می‌باشد که وظیفه شرکت‌های امنیتی را در این امر پررنگ‌تر می‌نماید.
برخی از این شرکت‌ها موبایل سکیوریتی اندروید خود را جهت امن نمودن اطلاعات کاربران خود مجهز نموده‌اند. در مواردی که موبایل شما به سرقت رفته باشد، امکاناتی نظیر قفل کردن گوشی از راه دور، حذف اطلاعات حساس و شخصی با ارسال یک پیامک از پیش تعریف شده، امکان پیکربندی انتخابی جهت حذف شماره‌های تماس، پیامک‌ها، پوشه یا فایلی خاص از تمهیداتی است که نرم‌افزار امنیتی جامع در گوشی‌های موبایل درنظر گرفته است.

ضد سرقت
موبایل سکیوریتی‌ها در بخش ضدسرقت(Anti-Theft) نیز به کمک پلیس آمده‌اند.
برخی قابلیت‌ها نظیر قفل کردن از راه دور که امکان قفل کردن گوشی مسروقه شما را از راه دور مهیا می‌سازد، امکان رهگیری موبایل مسروقه که به یافتن گوشی کمک می‌کند، اطلاع‌رسانی در زمان تغییر سیم‌کارت که به محض تغییر سیم‌کارت به شماره دارنده گوشی، شماره سیم‌کارت جدید پیامک می‌شود، قفل کردن موبایل توسط برنامه موبایل سکیوریتی، به محض تغییر سیم‌کارت که سارق پس از تغییر سیمکارت گوشی را قفل شده و بلا استفاده می‌یابد.

امنیتی جامع برای گوشی‌های موبایل
در پایان به صورت خلاصه به بخشی از مزایا و لزوم کاربرد برنامه‌های امنیتی موبایل سکیوریتی اندروید اشاره می‌کنیم:
بازدهی بیشتر: مسدود کردن تماس‌های ناخواسته، صرفه‌جویی در زمان
کاهش هزینه‌های نگهداری موبایل: ویروس‌زدایی از موبایل، افزایش عملکرد گوشی موبایل
بدون تنش: متوقف کردن یا حذف کامل اطلاعات پیش از رسیدن به شخصی دیگر
بدون دردسر: مجاز کردن تماس‌ها دریافتی از لیست تماس، مسدود کردن همه‌ی تماس‌های خارج از لیست تماس
پیکربندی ساده: محافظت بوسیله رمزعبور جهت دسترسی به تنظیمات، پیکربندی آسان شده با واسط کاربری آسان-برای-استفاده گوشی موبایل
پشتیبانی فنی: تماس تلفنی با بخش پشتیبانی یا ارسال ایمیل از طریق برنامه موبایل سکیوریتی اندروید. ضمناً امکان پشتیبانی در ایران نیز ضروری به نظر می‌رسد.




موضوع مطلب :
دوشنبه 90 مرداد 17 :: 6:59 عصر ::  نویسنده : M.N

 اطلاعات حساس خود را به اشتراک نگذارید.

شبکه‌ها و سایتهای اجتماعی امروزه میلیون‌ها کاربر را از سراسر دنیا به سوی خود جلب می‌کنند و این مسئله موجب شده جنایتکاران انفورماتیکی به منبع با ارزشی برای سرقت هویت و اطلاعات شخصی کاربران وب دست یابند.

به گزارش ایتنا به نقل از مهر، ابزارهای شبکه‌های اجتماعی نحوه تعامل در زندگی شخصی افراد را تغییر داده و اکنون نیز در حال تغییر زندگی حرفه‌ای آن‌ها هستند. درحقیقت این شبکه‌ها نقش مهمی در نحوه انجام تعاملات شغلی و تجاری افراد ایفا می‌کنند که نکته مهم آن، ریسک بسیار بالای این شبکه‌ها است.

براین اساس صد‌ها میلیون کاربر در شبکه‌های مختلف اجتماعی، در سالهای اخیر توجه مهاجمان سایبری را بیش از هر هدف دیگری به خود جلب کرده‌اند.

آمارهای به دام افتادن کاربرانی که بدون اطلاع از اهداف جنایتکاران اینترنتی مغلوب این گروه می‌شوند روزبه روز بیشتر شده و در کشور ما نیز به دلیل عدم اطلاع رسانی و فرهنگسازی در بسیاری از مواقع شبکه‌های اجتماعی این قبیل مشکلات را برای کاربران خود به وجود می‌آورند.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که نقطه اشتراک میان تمامی تهدیداتی که در شبکه‌های اجتماعی وجود دارد اعتماد زیادی است که کاربران به این برنامه‌ها دارند به نحوی که اغلب مردم به لینک‌ها، تصاویر، فیلم‌ها و فایلهای اجرایی که به دستشان می‌رسد اعتماد می‌کنند. این امر خطر‌ها و تهدیدات بسیاری را برای کاربران به همراه دارد که باید اطلاع رسانی شود.

حمله هکر‌ها هر 39 ثانیه یکبار صورت می‌گیرد
هکر‌ها هر 39 ثانیه یکبار از طریق اینترنت به کامپیوترهای افراد حمله می‌کنند به نحوی که تاکنون بیش از چندصد هزار نوع ویروس کامپیوتری در سراسر جهان شناخته شده که این تعداد نیز هر روز در حال افزایش است.

با این وجود شبکه‌های اجتماعی مرز جدیدی از جنایتکاریهای انفورماتیکی به حساب می‌آیند و تازه‌ترین گزارش‌ها نشان می‌دهد این نوع حملات در سال 2010 نسبت به سال قبل از آن دو برابر نیز شده است.

به نحوی که در نظرسنجی یک شرکت انفورماتیکی که از کاربران شبکه‌های اجتماعی به عمل آورده مشخص شده که 43 درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی مورد حملات فیشینگ جنایتکاران انفورماتیکی قرار گرفته‌اند که این رقم در سال 2009 برابر با 21 درصد بوده است. همچنین 67 درصد از کاربران هرزنامه دریافت کرده و 40 درصد از کاربران نیز با ویروس‌ها و سایر انواع نرم افزارهای مخرب تهدید شدند. در این می‌ان، پدیده اکانتهای در معرض خطر نیز یکی از مهم‌ترین مشکلاتی است که کاربران شبکه‌های اجتماعی را تهدید می‌کند.

مواردی که کاربران شبکه‌های اجتماعی را تهدید می‌کند
به گزارش ایتنا به نقل از مهر، با ورود اعضای خانواده به دنیای آنلاین، صرف نظر از سن آن‌ها باید آموزشهایی در مورد امنیت فضای سایبر به آن‌ها داده شود که در این راستا اهمیت دانستن اصول اولیه محافظت در برابر شبکه‌های اجتماعی ضروری به نظرمی رسد چراکه به دلیل نبود آموزشهای مدون، کاربران رایانه‌ای در کشور ما با مواردی از آسیب‌های سایبری برخورد می‌کنند که نه تنها راه حلی برای آن نمی‌بینند بلکه در بسیاری مواقع از کنار آن عبور کرده و از آن چشم پوشی می‌کنند.

اما با این حال شکایات از در دام هکرهای اینترنتی افتادن و سلب امنیت در فضای سایبر پرونده‌های بسیاری از جرایم رایانه‌ای در کشور را به خود اختصاص داده است.

در این زمینه چند تهدید یا خطرهای بر‌تر موجود در شبکه‌های اجتماعی اعلام شده است.

1. اعتماد
نقطه اشتراک میان تمامی تهدیدات در شبکه‌های اجتماعی اعتماد زیادی است که کاربران به برنامه‌های این شبکه‌ها دارند به نحوی که اغلب مردم به لینک‌ها، تصاویر، فیلم‌ها و فایلهای اجرایی که از طرف دوستان آن‌ها ارسال شده اعتماد می‌کنند، مگر اینکه چند بار از این طریق دچار مشکل شده و با خطری روبرو شوند.

باید توجه داشت که برنامه‌های شبکه‌های اجتماعی هنوز به اندازه کافی تهدیدات خود را برای کاربران به نمایش نگذاشته‌اند. در نتیجه همچنان کاربران، اطلاعات حساس خود را در این شبکه‌ها به اشتراک گذاشته و بر روی لینکهای ارسال شده توسط دوستان خود، به سادگی و با اطمینان کلیک می‌کنند.

2. کرم‌های شبکه‌های اجتماعی
کرمهای شبکه‌های اجتماعی، کرمهایی هستند که با شکل‌ها و صورتهای متفاوت، به طور خاص برای انتشار در شبکه‌های اجتماعی مانند فیس بوک، MySpace، توئی‌تر، hi5، Friendster و Bebo طراحی شده که هر روزه حسابهای کاربری بیشتری را برای ارسال هرزنامه‌های بیشتر و درگیر کردن سیستمهای بیشتر سرقت می‌کنند.

3. سرقت هویت
مدتی پیش ایمیلی برای کاربران فیس بوک ارسال می‌شد که از آن‌ها می‌خواست در لینکی که در ظاهر متعلق به فیس بوک بود وارد سیستم شوند. اما این لینک در حقیقت متعلق به fbaction بود که به این وسیله اطلاعات حسابهای کاربران فیس بوک را سرقت می‌کرد که براین اساس حسابهای کاربری بسیاری از کاربران فیس بوک در این حمله مورد سوء استفاده قرار گرفت.

البته درصد کاربرانی که قربانی این حمله شدند زیاد نبود، اما با توجه به تعداد بسیار زیاد کاربران فیس بوک که بیش از 500 میلیون کاربر تخمین زده می‌شود این درصد کم نیز رقم قابل توجهی را تشکیل می‌دهد. البته فیس بوک به سرعت وارد عمل شد و دامنه مذکور را مسدود کرد.

4. تروجان‌ها
شبکه‌های اجتماعی به یک بردار مهم برای تروجان‌ها تبدیل شده‌اند. کافی است کاربر فقط یک کلیک کند تا به یکی از قربانیان زئوس که یکی از مشهور‌ترین و بزرگ‌ترین تروجانهای بانکی است تبدیل شود. این تروجان با استفاده از شبکه‌های اجتماعی زندگی تازه‌ای یافته است.

URL Zone نیز یک تروجان بانکی دیگر است که حتی از زئوس نیز هوشمند‌تر است. این تروجان قادر است ارزش حسابهای بانکی قربانی را برای تصمیم گیری در مورد اولویت سرقت آن حساب مشخص کند.

5. نشت داده‌ها
مهم‌ترین کار در شبکه‌های اجتماعی، «به اشتراک گذاردن» داده‌های مختلف با دیگران است. متاسفانه بسیاری از کاربران اطلاعات بسیار زیادی را راجع به سازمانی که به آن متعلق هستند، پروژه‌ها، محصولات، مسائل مالی، تغییرات سازمانی، رسوایی‌ها و سایر مسائل حساس به اشتراک می‌گذارند.

حتی در برخی موارد، زوجهایی که عضو این شبکه‌های اجتماعی هستند، در مورد مسائل کاری همسر خود یا کاری که بر روی یک پروژه بسیار محرمانه انجام می‌دهد، اطلاعات حساسی را به اشتراک می‌گذارند. باید توجه داشت حتی به اشتراک گذاردن اطلاعات شخصی مانند آدرس محل سکونت و شماره تلفن نیز در شبکه‌های اجتماعی کار خطرناکی است.

6. لینک‌های کوتاه شده
برخی از کاربران از سرویسهای کوتاه کننده URL مانند bit. ly و tinyurl استفاده می‌کنند تا URL‌های طولانی را برای فضاهای کوچک و محدود، مناسب سازی کنند. این لینکهای کوتاه شده به ابزاری برای مهاجمان تبدیل شده‌اند تا با استفاده از آن‌ها، کاربران نا‌آگاه را برای کلیک بر روی لینک یک بدافزار ترغیب کنند.

آن‌ها لینک مورد نظر را طوری مبهم می‌کنند که قربانی متوجه نمی‌شود در حال کلیک کردن بر روی لینک نصب یک بدافزار یا لینک یک ویدئو در یک وب سایت معتبر است.

استفاده از این لینکهای کوتاه شده بسیار ساده بوده و این لینک‌ها در همه جا نیز وجود دارند. بسیاری از کلاینتهای توئی‌تر، هر لینکی را به طور خودکار کوتاه می‌کنند.

7. شناسایی افراد ارزشمند
یکی از کلیدهای اصلی تهدیدات دائمی شبکه‌های اجتماعی، جمع آوری اطلاعات افراد ارزشمندی است که با استفاده از آن‌ها، می‌توان به سیستمهای مهم و حساس دسترسی پیدا کرد. در این مورد، شبکه‌های اجتماعی می‌توانند گنجینه‌ای از داده‌ها در مورد این افراد باشند. کسانی که به این اطلاعات ارزشمند دسترسی پیدا می‌کنند از آن‌ها برای توسعه حملات خود، نصب بدافزار‌ها و تروجان‌ها و در ‌‌نهایت دسترسی به سیستمهای حساس و مهم استفاده می‌کنند. بنابراین در حالی که شبکه‌های اجتماعی مستقیما به این افراد مرتبط نیستند یک منبع داده بسیار ارزشمند برای آن‌ها به حساب می‌آیند.

8. جعل درخواست بین سایتی
اگرچه این مسئله نوع خاصی از حمله به حساب نمی‌آید و بیشتر شبیه به تکنیکی برای گسترش یک کرم شبکه اجتماعی پیچیده است، ولی حملات جعل درخواست بین سایتی، از اعتمادی که یک سایت شبکه اجتماعی به کاربر خود و مرورگر وی دارد سوء استفاده می‌کند.

به این معنی که در یک شبکه اجتماعی، یک فرد مهاجم می‌تواند به سادگی یک تصویر را در جریان وقایع یک کاربر به اشتراک بگذارد که کاربران دیگر با کلیک بر روی آن، دچار یک حمله شده و یا باعث انتشار آن حمله شوند.

9. جعل هویت
حسابهای کاربری افراد مشهور زیادی در شبکه‌های اجتماعی تاکنون هک شده است. علاوه بر این، افراد زیادی با جعل هویت افراد مشهور، صد‌ها و هزاران طرفدار در شبکه‌های اجتماعی جمع کرده‌اند و سپس باعث شرمساری فردی که هویت او را جعل کرده‌اند شده‌اند.

در حال حاضر شبکه‌های اجتماعی مانند توئی‌تر، جاعلان هویت را که سعی می‌کنند طرفداران خود را گمراه کنند از حسابهای کاربری خود حذف می‌کند. البته بسیاری از اینجاعلان هویت، بدافزار منتشر نمی‌کنند اما برخی از حسابهای کاربری هک شده، قطعا حاوی بدافزار نیز هستند.




موضوع مطلب :
دوشنبه 90 مرداد 17 :: 6:57 عصر ::  نویسنده : M.N

 به نظر می‌رسد هکرها خبر مرگ ایمی واینهاوس را سوژه مناسبی برای فریب دادن کاربران غیرحرفه‌ای یافته‌اند.

افزایش بزهکاری در اینترنت به دنبال مرگ خواننده انگلیسی

ایمی واینهاوس یکی از موفق‌ترین و مشهورترین خواننده‌های زن در انگلیس که چندی پیش در سن 27 سالگی جان خود را از دست داد، به سوژه روز نفوذگران سایبری تبدیل شده است.

به گزارش M.Nبه نقل از NDTV، به دنبال اعلام خبر مرگ ایمی واینهاوس، میزان بزهکاری‌های اینترنتی سی درصد افزایش یافته است.

به نظر می‌رسد هکرها با بهره‌گیری از تکنیک مهندسی اجتماعی، مرگ این خواننده مشهور را سوژه مناسبی برای فریب دادن کاربران غیرحرفه‌ای یافته‌اند.

در این شیوه، ایمیل‌هایی با عنوان «فیلم جان باختن ایمی واینهاوس» یا «لحظات آخر عمر ایمی واینهاوس» در فضای اینترنت منتشر می‌شود، که کلیک بر آنها، کاربران را به یک سایت جعلی و فیشینگ هدایت می‌کند.

بنا به اعلام بی‌بی‌سی، هنوز علت مرگ ایمی واینهاوس اعلام نشده اما این خواننده سال‌ها با اعتیاد به الکل و مواد مخدر دست به گریبان بوده است.

گفتنی است مهندسی اجتماعی که امروزه به یکی از شگردهای نفوذ اینترنتی تبدیل شده است، بر خلاف نامش یک نوع رشته تخصصی مهندسی یا رایانه‌ای نیست بلکه روشی است برای دستیابی به اطلاعات که در آن به جای استفاده از مهارت‌های فنی و مهندسی، از مهارت‌های اجتماعی استفاده می‌شود.

در این روش نفوذگر می‌کوشد بدون اینکه قربانی را نسبت به خود دچار بدگمانی کند، با هنر بهره‌برداری از رفتارهای آسیب‌پذیر وی، به هدف خود که اغلب کسب درآمد غیرقانونی است، نائل شود.

از جمله این رفتارهای آسیب‌پذیر می‌توان به کنجکاوی و عطش کسب اطلاعات درباره یک رویداد مهم و داغ اشاره کرد.



موضوع مطلب :
دوشنبه 90 مرداد 17 :: 6:56 عصر ::  نویسنده : M.N

 یاهو هم حال و هوای ماه رمضان به خود گرفت.

یاهو سایت ویژه ماه رمضان راه‌اندازی کرد

همزمان با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، شرکت یاهو سایت اینترنتی جدید و ویژه‌ای راه‌اندازی کرده است.

به گزارش M.N به نقل از الشروق، در این سایت سعی شده هر آنچه که به ماه رمضان اختصاص دارد، در اختیار کاربران قرار گیرد.

احمد ناصف مدیر کل شرکت یاهو در منطقه خاورمیانه، با اشاره به اینکه اینترنت مرجع اصلی کسب معلومات درباره ماه مبارک رمضان به شمار می‌رود، گفت: ما موضوعات مرتبط با این ماه را که در دیگر پایگاه‌های یاهو وجود دارد یک جا جمع می‌کنیم و همه را در این سایت در اختیار کاربران قرار می‌دهیم.

وی کار با این سایت را «لذت‌بخش و سودمند» دانست.

به گزارش M.N این سایت پرمحتوا که به آدرس maktoob.ramadan.yahoo.com در دسترس علاقه‌مندان قرار دارد، دارای بخش‌های متنوعی است که از آن جمله می‌توان به حدیث روز، آشپزخانه رمضانی شامل دستورهای غذایی برای افطار و سحری، اوقات شرعی، جدول پخش برنامه‌های تلویزیونی، سرگرمی و اخبار مربوط به ستارگان سینما و هنر اشاره کرد.

در سایت رمضانی یاهو همچنین قسمتی به نام مسابقه رمضانی گنجانده شده که کاربران در آن می توانند تجربیات خود در خصوص ماه رمضان و مسائل مربوط به آن را ارسال کنند. 

ویلاگ خبری M.N هم به نوبه خود فرا رسیدن ماه غفران و رحمت الهی را به همه مسلمانان جهان تبریک می‌گوید.



موضوع مطلب :
دوشنبه 90 مرداد 17 :: 6:53 عصر ::  نویسنده : M.N

 پدر این جوان سوری مقیم آمریکا در جریان تظاهرات ضددولتی در سوریه کشته شده است.

هاله عبدالعزیز به عکس پدرش اشاره می‌کند.
هاله عبدالعزیز به عکس پدرش اشاره می‌کند.


یک جوان سوری مقیم آمریکا که به طور اتفاقی فیلم کشته شدن پدرش را در اینترنت مشاهده کرده بود، از این موضوع شوکه شد.

خانم هاله عبدالعزیز، 29 ساله و طراح دکور، در شهر الکساندریا در ایالت ویرجینیای آمریکا زندگی می‌کند.

به گزارش M.N به نقل از الاتحاد، وی که طبق معمول اخبار کشورش سوریه را در اینترنت پیگیری می‌کرد، به تماشای یک فیلم ویدئویی از تظاهرات مخالفان دولت سوریه در روستای ازرع در جنوب این کشور نشست.

در این فیلم افراد شرکت‌کننده در راهپیمایی در حالی که فریاد می‌زدنند تظاهرات ما صلح آمیز است، یکی پس از دیگری با گلوله نیروهای امنیتی نقش زمین می‌شدند.

هاله عبدالعزیز ناگهان مشاهده کرد که پدرش نیز جزو افرادی است که مورد اصابت گلوله قرار گرفته و دو تن از جوانان بدن او را بر سر دست گرفته‌اند.

وی گفت هنگامی که این تصاویر را دیدم، یک لحظه دچار شوک شدم و از خودم پرسیدم آیا پدرم کشته شده است؟ تا اینکه سرانجام اسم او را در لیست شهدا دیدم.

آنچه که ناراحتی هاله را زیاد کرده این است که وی نمی‌تواند با خانواده خود در سوریه تماس بگیرید زیرا مقامات دولتی بیشتر کانال‌های ارتباطی را مسدود کرده‌اند.

وی که از این موضوع سرخورده و خشمگین شده است، قصد دارد با استفاده از قوانین آمریکا، شکایت‌نامه‌ای علیه بشار اسد رئیس جمهور سوریه مطرح کند.

یادآور می‌شود کشور سوریه از ماه‌ها پیش صحنه تظاهرات مردمی است که خواستار آزادی بیشتر در این کشور شده‌اند.

در این تظاهرات که با سرکوب خشونت‌آمیز نیروهای امنیتی روبه‌رو است، تاکنون صدها نفر کشته، مجروح و مفقود شده‌اند.



موضوع مطلب :
دوشنبه 90 مرداد 17 :: 6:51 عصر ::  نویسنده : M.N

این ابزار کمک کار خوبی برای مدیران و طراحان وب‌سایت‌ها به شمار می‌رود.

گوگل سرویس «سرعت‌دهنده صفحه» را رونمایی کرد

گوگل سرویس جدیدی معرفی کرده که گفته می‌شود سرعت بارگزاری صفحات وب را تا 60 درصد افزایش می‌دهد.

این ابزار که Page Speed یا «سرعت‌دهنده صفحه» نام دارد، سرعت بارگزاری صفحات اینترنتی را شتاب بخشیده و وبگردی را برای کاربران لذت‌بخش‌تر می‌نماید.

به گزارش M.N به نقل از وی‌تری، سرویس Page Speed به طور خودکار قابلیت‌های مهمی به صفحات اینترنتی تزریق می‌کند که هدف اصلی آن کوتاه کردن زمان بارگزاری است.

این سرویس کار مدیران سایت‌ها را کم کرده و آنها را از زحمت نصب نرم‌افزارهای مورد نیاز برای افزایش سرعت، آسوده می‌کند.

رام رامانی (Ram Ramani) یکی از مدیران مهندسی گوگل در وب‌سایت این شرکت گفت بر این اساس کاربران می‌توانند همانند قبل ولی با سرعت بالاتری، به وب‌سایت شما دسترسی داشته باشند.

سرویس Page Speed برای بهبود سرعت، از روش‌هایی همچون جمع کردن CSS، فشردن تصاویر، کش کردن و جیزیپ منابع استفاده می‌کند.

جیزیپ (Gzip) روشی برای فشرده کردن صفحات اینترنتی است.

این مدیر گوگل خاطرنشان کرد آزمون‌های به عمل آمده حاکی از آن است که استفاده از این سرویس، سرعت بارگزاری صفحات مختلف وب را 25 تا 60 درصد افزایش می‌دهد.

در حال حاضر «سرعت‌دهنده صفحه» به صورت رایگان در اختیار تعدادی از مدیران و طراحان صفحات وب قرار گرفته است.

گوگل قصد دارد در سال جاری این سرویس را «با قیمتی ارزان» در اختیار همگان قرار دهد.



موضوع مطلب :
دوشنبه 90 مرداد 17 :: 6:50 عصر ::  نویسنده : M.N

 قانون جدیدی که از ابتدای امسال در این کشور به اجرا گذاشته شده امکان فیلتر یا مسدود نمودن وب‌سایت‌های خبری و سایر فعالیت‌های اینترنتی و آنلاین را به حکومت این کشور داده است.

عربستان سعودی وب سایت حقوق بشری سازمان عفو بین‌الملل(Amnesty International) را در پی گزارش این وب سایت مبنی بر اینکه قانون جدید ضدتروریستی در پادشاهی عربستان مغایر با اصول اعتراضات صلح‌آمیز است فیلتر نمود.

سازمان عفو بین‌الملل که دبیرخانه آن در انگلستان واقع است؛ طی گزارشی اعلام نمود که وب سایت این سازمان در کشور عربستان در پی انتقاد این سازمان از قانون جدید ضدتروریسم عربستان سعودی مسدود شده است و در توییتر مخاطبان خود را به لینک جدیدی به زبان عربی در وب سایت انگلیسی این سازمان ارجاع داده است زیرا عربستان هنوز این وب سایت را مسدود نکرده‌اند.

گفتنی است که گزارشات اخیر از عربستان سعودی حاکی از افزایش مسدود شدن سایت‌هایی است که به اتقاد از حکومت پرداخته یا التزام آنها به قوانین اسلامی مشکوک می‌نماید.
اما این اولین باری است که حکومت این کشور دست به مسدود ساختن وب‌سایت یک ارگان رسمی بین‌المللی در این حد و اندازه زده است.

بنا به گزارش خبرنگاران بدون مرز سانسور فضای سایبری در عربستان سعودی در حد گسترده‌ای است و حتی قانون جدیدی که از ابتدای امسال در این کشور به اجرا گذاشته شده امکان فیلتر یا مسدود نمودن وب‌سایت‌های خبری و سایر فعالیت‌های اینترنتی و آنلاین را به حکومت این کشور داده است.
این در حالی است که سازمان آزادی مطبوعات، عربستان سعودی را در کنار چین و کوبا در لیست دشمنان اینترنت قرار داده است.

در پی انتشار این خبر سفارت عربستان سعودی در انگلستان طی بیانیه‌ای انتقاد سازمان عفو بین‌الملل را از قانون ضدتروریسم این کشور بی‌بنیان؛ مبتنی بر فرض و خیال و کاملا بی‌پایه و اساس خواند و گفت این سازمان بدون درخواست توضیح از سفارت پیرامون این قانون دست به یک چنین انتقادی زده است.
اما در این بیانیه هیچ اشاره ای به مسدود شدن وب‌سایت این سازمان نکرده است.




موضوع مطلب :
<   1   2   3   4   5   >>   >   
درباره وبلاگ

این وبلاگ برترین وبلاگ پارسی بلاگ در سال 1389 شده است . موفق باشید
آخرین مطالب
پیوندها
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 3
بازدید دیروز: 15
کل بازدیدها: 179926