سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
*.: اخبــار فــنــاوری اطــلاعــات و ارتــبــاطــات .:*
 
سه شنبه 90 مرداد 11 :: 1:32 عصر ::  نویسنده : M.N

اکنون خروجی‌های این پروژه می‌تواند در کنار مخاطبین اصلی که همانا کاربران نهایی تلفن‌همراه هستند، توسط توسعه‌دهندگان این سیستم‌عامل و همچنین تولیدکنندگان سخت‌افزار مورد استفاده قرار گیرد.

نرم‌افزار فارسی‌تل اولین سیستم‌عامل تلفن همراه است که با پشتیبانی کامل از خط‌و زبان ‌فارسی، نیازهای محلی کاربران تلفن‌های هوشمند آندروید را برآورده کرده است.

به گزارش M.N  از واحد ارتباطات دبیرخانه شورای عالی اطلاع‌رسانی، این دبیرخانه در راستای تحقق یکی وظایف اصلی خود که همانا توسعه خط و زبان فارسی در محیط رایانه‌ای است، با همکاری یکی از شرکت‌های خصوصی اقدام به انتشار کدهای پروژه فارسی‌تل به عنوان راهنمای کاربردی برای ایجاد تغییرات در سورس کد آندروید و افزودن پشتیبانی از خط و زبان فارسی کرده است.

شرکت فارسی‌وب شریف یکی از شرکت‌های اقماری دانشگاه صنعتی شریف با 10 سال سابقه در زمینه بومی‌سازی نرم‌افزار و سیستم‌های عامل است که از سال 89 فعالیت بر روی آندروید را آغاز و به علت گسترش کار در قالب شرکت جدیدی با نام همراه همزبان ایرانیان با حمایت دبیرخانه شورای عالی اطلاع‌رسانی پیش رفت.

پس از اتمام پروژه خروجی آن مدتی به صورت آزمایشی در اختیار هموطنان ایرانی قرار گرفت و اکنون کدهای پروژه برای استفاده عموم کاربران و تولیدکنندگان منتشر شده است.

تاکنون پشتیبانی‌های کاملی از خط و زبان فارسی در تلفن‌های هوشمند آندروید از سوی تولیدکنندگان وجود نداشت و یا این پشتیبانی به صورت انحصاری انجام می‌شد، اما اکنون خروجی‌های این پروژه می‌تواند در کنار مخاطبین اصلی که همانا کاربران نهایی تلفن‌همراه هستند، توسط توسعه‌دهندگان این سیستم‌عامل و همچنین تولیدکنندگان سخت‌افزار مورد استفاده قرار گیرد.

کدهای برنامه‌های قبله‌نما، اوقات شرعی و تقویم فارسی‌تل به عنوان نمونه‌ای از برنامه‌های آندرویدی منتشر شده است و فعالیت‌های انجام شده در این پروژه و کُدهای آن قابل استفاده در تمامی نسخه‌های آندروید است.

پیاده‌سازی استاندارد، دقیق و کامل شرایط محلی ایران مثل زبان و خط فارسی، تقویم هجری شمسی و پیکربندی‌های خاص مورد استفاده در کشور ایران از جمله اهداف جانبی است که در این سیستم‌عامل مورد توجه قرار گرفته است.




موضوع مطلب :

رییس این بنیاد ابراز امیدواری کرد با ساماندهی این مسابقات از بهره‌برداری‌های غیر‌فرهنگی در این مقوله جلوگیری شود.

اعطای مجوز مسابقات بازی به انحصار بنیاد بازی‌های رایانه‌ای درآمد

کلیه مسابقات بازی‌های رایانه‌ای در کشور از این پس تنها با مجوز «بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای» بر گزار خواهد شد.

به گزارش M.N  از معاونت ارتباطات و بین‌الملل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، بهروز مینایی مدیر عامل این بنیاد با اعلام این خبر گفت: به دنبال ابلاغیه وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی مبنی بر واگذاری صدور کلیه مجوزهای این عرصه به بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، از این پس تنها برگزار کنندگانی که برای مسابقات از بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای مجوز برگزاری داشته باشند می‌توانند مسابقات را در چارچوب قوانین مندرج در بندهای برگزاری مسابقات بازی‌های رایانه‌ای برگزار کنند و در صورت تخلف برابر با ضوابط قانونی با متخلفان برخورد خواهد شد.

وی درباره ساماندهی این مسابقات افزود: متاسفانه در سال‌های اخیر به دلایل متعدد، از جمله نبود قوانین مشخص و شرح وظایف سازمانی، برگزاری چنین مسابقاتی در کشور متولی مشخصی نداشت که همین امر باعث بروز خسارت‌های مادی و معنوی بی‌شماری به صنعت بازی‌سازی کشور شد.

مدیر عامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای با ابراز خرسندی از ساماندهی این مسابقات خاطرنشان کرد: طرحی در معاونت نظارت و ارزشیابی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای تدوین شده است تا برگزار کنندگان حرفه‌ای این مسابقات بتوانند در آینده به صورت منسجم‌تری این مسابقات را طراحی و اجرا کنند.

مینایی در پایان ابراز امیدواری کرد ساماندهی این مسابقات موجب ارتقای کیفی و کمی آن شود و با اجرای این طرح از بهره‌برداری‌های غیر‌فرهنگی در این مقوله جلوگیری شود.



موضوع مطلب :
سه شنبه 90 مرداد 11 :: 1:29 عصر ::  نویسنده : M.N

دو فناوری اصلی تلویزیون‌های سه بعدی امروزی Active و Passive خوانده می‌شوند جائی‌که نمونه های Active مدل هائی از سابقه ای طولانی‌تر بوده و مدل‌های Passive از سابقه کمتری برخوردارند.

سه‌بعدی؛ Active یا Passive ؟

مدت بسیار کوتاهی از تولد اولین تلویزیون تجاری سه بعدی در سال 2008 می‌گذرد.

به گزارش M.N ، این مدت کوتاه ظاهراً برای ایجاد تغییرات گسترده در ساختار تلویزیون‌های تجاری این کلاس بیش از اندازه کافی بوده چرا که در حال حاضر نیز انتخاب‌های متعددی در این زمینه پیش روی خریداران قرار دارد.

دو فناوری اصلی تلویزیون‌های سه بعدی امروزی Active و Passive خوانده می‌شوند جائی‌که نمونه های Active مدل هائی از سابقه ای طولانی‌تر بوده و مدل‌های Passive از سابقه کمتری برخوردارند.

تفاوت اصلی این دو فناوری را می‌بایست در شیوه انتقال تصویر سه بعدی به چشمان کاربران جستجو نمود.

در اینجا با اینکه در هر دو فناوری از عینک مخصوص برای دیدن تصاویر سه بعدی استفاده می‌شود اما درساختار این عینک‌ها تفاوت‌های اساسی دیده می‌شود.

عینک‌های فناوری سه بعدی Active نمونه‌هایی یا تکنولوژی روز هستند که از آنها با عنوان Liquid Crystal Shutter Glasses یا بطور خلاصه عینک‌های LC Shutter یاد می‌شود.

LC Shutter ها که پیشرفته‌ترین نوع از عینک‌های حاضر در پنل های سه بعدی به شمار می‌روند ار پوشش شفاف کریستال مایع بروی هر کدام از شیشه های عینک استفاده می‌نمایند که هادی جریان برق بوده با گذر ولتاژ از آنها تیره می‌شوند.

خاموش و روشن شدن صفحات عینک در LC Shutter ها منطبق با بروزرسانی (Refresh Rate) تلویزیون سه بعدی و با فناوری مادون قرمز یا بلوتوث کنترل می‌شود بدین ترتیب تلویزیون سه بعدی با ارسال سیگنال‌های زمان بندی شده برای خاموش و روشن شدن شیشه های عینک، تصاویر مجزا با پرسپکتیوهای متفاوتی را با کمک تکنیکی به نام Alternate-Frame Sequencing برای دو چشم مهیا می‌کند و بدین ترتیب بخوبی حالت تصاویر سه بعدی را برای چشم‌های انسان شبیه سازی می‌نماید.

عینک‌های LC Shutter با توجه به کیفیت و فناوری پیشرفته بکار گرفته شده در ساختار آنها، کیفیت واقعی FULL HD را برای بینندگان به همراه دارند.

عینک‌های Passive که از چندین دهه پیش از تولد تلویزیون‌های این کلاس در سالن سینماهای سه بعدی بکار گرفته می‌شد ساختار معمولی و بسیار ساده تری نسبت به مدل‌های Active دارند؛ عینک‌های Passive در دو فرم Anaglyph و Polarized ساخته می‌شوند که نمونه اول عینک‌های مقوائی با لنزهای سلفونی ست که معمولاً در یک سمت به رنگ قرمز و در سمت دیگر فیروزه‌ایست.

این عینک‌ها که بیشتر در سینماهای سه بعدی اولیه دیده می‌شود بدلیل استفاده از رنگ برای تفکیک تصاویر، عملکرد بسیار ضعیفی در ایجاد تصاویر سه بعدی از خود بر جای می‌گذارد.

اما عینک‌های Passive نوع Polarized که در تلویزیون‌های امروزی مورد استفاده قرار می‌گیرند ساختار متفاوتی را ارائه می‌دهند.

عینک‌های سه بعدی Polarized خود به دو گروه Linear و Circular تقسیم می‌شوند که از گروه Linear در تلویزیون‌های جدید سه بعدی استفاده می‌کنند.

در این تکنولوژی احتیاج است موقعیت سر بیننده نسبت به تصویر ثابت باشد و بدلیل آنکه در این حالت یک چشم‌ها تصاویر پلاریزه شده افقی را می‌بیند حرکت دادن و چرخاندن سر منجر به از دست رفتن حالت تصویر سه بعدی و اختلال در عملکرد عینک می‌شود.

نوع دوم عینک‌های پلاریزه، Circular نام دارد که مشکل مدل‌های Linear را با استفاده از یک پروژکتور و یک فیلتر مخصوص حل کرده است که فقط در سینماها از آن استفاده می‌شود.

فارغ از عینک‌های مورد استفاده در فناوری‌های سه بعدی مختلف، مطمئناً کیفیت تصاویر تولید شده توسط این پنل ها در بالاترین درجه از اهمیت در انتخاب یکی از این دو فناوری قرار می‌گیرد در یک نگاه پنل های Active با پشتیبانی از وضوح کامل Full HD در حین ارسال تصاویر به چشمان کاربران بر مدل‌های Passive که با تفکیک خطوط افقی تصاویر وضوحی تنها برابر 540p را برای هر چشم ارائه می‌دهند برتری مشهود و روشنی دارند.

هرچند که در فناوری Passive برخلاف نمونه های Active کل فریم تصویر در هر لحظه توسط کاربران قابل رویت است.

بریدگی تصاویر و ایجاد دندانه های مشخص در خطوط صاف که اثر آن در سایزهای بالا به وضوح نمایان می‌شود دیگر نقص مشهود مدل‌های Passive به شمار می‌رود.



موضوع مطلب :
سه شنبه 90 مرداد 11 :: 1:28 عصر ::  نویسنده : M.N

امروزه پنل‌های غول پیکر نمایش تصویر نه تنها فاصله همیشگی مابین واقعیت و خیال را کاملا از میان برداشته‌اند بلکه با پر رنگ‌تر شدن مفهوم رسانه‌ای این ابزار به مهم‌ترین منبع دریافت اطلاعات کاربران نیز بدل شده‌اند.

سامسونگ و مفهوم تلویزیون هوشمند


دیر زمانی پیش از این در تعریف ابزاری به نام تلویزیون تنها به وسیله‌ای برای نمایش صدا و تصویر اشاره می‌شد و رقابت اصلی مابین سازندگان این ابزار محبوب تنها به مسئله ابعاد و سایز صفحه نمایش دستگاه محدود می‌شد.

اما در گذر زمان نه تنها کاربری اصلی تلویزیون یعنی نمایش تصاویر با پیشرفت‌های فوق العاده روبرو گردیده و فناوری هائی جذابی همچون تصاویر Full HD و محتوای سه بعدی به عرصه رقابت مابین برند‌ها وارد شده است بلکه اندک اندک با انتقال مفهوم تلویزیون هوشمند و تلفیق کاربری کامیپو‌تر و تلویزیون‌های پیشرفته امروزی تعریف سنتی و کلاسیک تلویزیون نیز نیازمند بازنگری کلی و تغییرات اساسی گردیده است.

بطوریکه امروزه پنل‌های غول پیکر نمایش تصویر نه تنها فاصله همیشگی مابین واقعیت و خیال را کاملا از میان برداشته‌اند بلکه با پر رنگ‌تر شدن مفهوم رسانه‌ای این ابزار به مهم‌ترین منبع دریافت اطلاعات کاربران نیز بدل شده‌اند و بدین ترتیب است که Smart TV در مفهوم یک رسانه پیشرفته پا به عرصه وجود می‌گذارد.

به گزارش M.N ، اسمارت تی وی که برای اولین بار از سوی سامسونگ به سری جدید تلویزیون‌های هوشمند این شرکت اطلاق گردید تاریخچه نسبتا مفصلی در میان تولیدات قبلی این شرکت دارد.

نخستین تلاش‌های سامسونگ در جهت تغییر سمت و سوی محصولات این شرکت در انتقال اطلاعات از طریق شبکه به دستگاه تلویزیون به سال 2007 و معرفی مفهوم تازه‌ای به نام InfoLink باز می‌گردد.

در InfoLink‌های اولیه سامسونگ امکانات محدود و نسبتا مختصری در کسب اطلاعاتی همچون وضعیت هوا و بازار بورس تعبیه شده بود که در نوع خود کاملا منحصر به فرد تلقی می‌شد.

در سال 2008 قابلیت جدیدی به نام Internet TV به تلویزیون‌های سری 7، 8 و 9 این شرکت افزوده شد در این سرویس جدید استفاده محدود از اینترنت و نمایش اطلاعاتی همچون وضعیت آب و هوا، تبادلات مالی و مواردی از این دست همزمان با پخش تصاویر معمول تلویزیون در دسترس خریداران قرار گرفت.

سال 2009 تولد دوباره‌ای برای Internet TV‌های سامسونگ بود که برای اولین بار مفهوم Widget یا ابزارک‌های کوچک قابل نصب را به این رده وارد نمود.

سامسونگ در سال 2010 نیز بار دیگر به گسترش Internet TV در قالب مدل‌های سه بعدی جدید این شرکت اقدام نمود برجسته‌ترین نکته در این سال بازگشائی سرویس Samsung App Store برای دانلود و نصب برنامه‌های مختلف بروی تلویزیون‌های این شرکت بود که تاکنون نیز نمونه دومی برای آن در میان سایرین دیده نمی‌شود.

اما بلاخره پس از سال‌ها کسب تجربه شرکت سامسونگ در سال 2011 تلویزیون‌های جدید خود را با عنوان جدید Smart TV به بازار ارائه نمود سری، 56، 7 و 8 تلویزیون‌های هوشمند جدید سامسونگ در دو کلاس LED و پلاسمای سه بعدی به بازار ارائه شده‌اند که به تفکیک فناوری ساخت از 40 تا 65 اینچ در دسترس قرار دارند.

در این مدل‌ها برخلاف تمامی نسل‌های پیشین این کلاس برای اولین بار از یک مرورگر اینترنت قدرتمند با تمامی امکانات کامپیوترهای دسک تاپی استفاده شده که تجربه بی‌نظیری از مرور شبکه اینترنت در ابعاد یک تلویزیون غول پیکر را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

سری 6 تلویزیون‌های LED سامسونگ در سه فرم متفاوت و در چهار سایز 40، 46، 55 و 60 اینچ با امکان نمایش محتوای سه بعدی ارائه می‌شود و در رده امکانات هوشمند در پیشرفته‌ترین مدل این کلاس از اتصال Skype، مرورگر وب و شبکه‌های اجتماعی پشتیبانی می‌شود.

سری 7 تلویزیون‌های این کلاس در یک مدل با سه سایز 46، 55 و 60 اینچ معرفی شده است که هر سه نیز به امکان نمایش سه بعدی و قابلیت تبدیل محتوای دو بعدی به سه بعدی برخوردارند.

Smart Hub این مدل‌ها از تمامی قابلیت‌های این رده همچون Skype، مرورگر وب، اپلیکیشن‌های سامسونگ، امکان Search All در یافتن محتوا و شبکه‌های اجتماعی پشتیبانی می‌کند.

اما پیشرفته‌ترین عضو خانواده هوشمندهای سامسونگ به سری 8 این رده و مدل‌های 55 و 60 اینچی D8000 تعلق دارد مشخصه اصلی این سری به قاب بسیار باریک 5 میلیمتری گرداگرد صفحه نمایش باز می‌گردد که جلوه فوق العاده به طراحی این مدل بخشیده است.

این مدل که به 4 اتصال HDMI، سه ورودی USB، اتصال داخلی Wi-Fi و پشتیبانی کامل از محتوای سه بعدی با امکان تبدیل دو بعدی به سه بعدی مجهز شده است .

تمامی قابلیت‌های ممکن در رده اسمارت TVرا ارائه داده و علاوه بر این امکان تهیه دوربین جداگانه برای برقراری اتصال Skype نیز در آن وجود دارد.



موضوع مطلب :
سه شنبه 90 مرداد 11 :: 1:27 عصر ::  نویسنده : M.N

 شرکت سونی یک دوربین دیجیتال 12 مگاپیکسلی فوق‌ باریک لمسی عرضه کرد که دارای صفحه نمایش OLED است.

دوربین جدید و فوق باریک سونی

 این دوربین که DSC-TX55 نام دارد قادر است ویدئوهایی با کیفیت 1080 مگاپیکسل ضبط کند.

قدرت زوم لنز این دوربین 5x و ضخامت بدنه آن 12. 2 میلیم‌تر است. DSC-TX55 دارای یک صفحه نمایش لمسی 3. 3 اینچی OLED است.
این دوربین که از سری سایبرشات سونی است همچنین دارای امکاناتی است که به وسیله آن می‌توان چند عکس را به یک عکس سه‌بعدی تبدیل کرد.
گفته می‌شود محصول جدید سونی در ماه سپتامبر و با قیمت 350 دلار عرضه خواهد شد.



موضوع مطلب :
سه شنبه 90 مرداد 11 :: 1:27 عصر ::  نویسنده : M.N

 شرکت سونی یک دوربین دیجیتال 12 مگاپیکسلی فوق‌ باریک لمسی عرضه کرد که دارای صفحه نمایش OLED است.

دوربین جدید و فوق باریک سونی

 این دوربین که DSC-TX55 نام دارد قادر است ویدئوهایی با کیفیت 1080 مگاپیکسل ضبط کند.

قدرت زوم لنز این دوربین 5x و ضخامت بدنه آن 12. 2 میلیم‌تر است. DSC-TX55 دارای یک صفحه نمایش لمسی 3. 3 اینچی OLED است.
این دوربین که از سری سایبرشات سونی است همچنین دارای امکاناتی است که به وسیله آن می‌توان چند عکس را به یک عکس سه‌بعدی تبدیل کرد.
گفته می‌شود محصول جدید سونی در ماه سپتامبر و با قیمت 350 دلار عرضه خواهد شد.



موضوع مطلب :

نوکیا N9 از امکانات فوکوس انعطاف‌پذیر زیادی برخوردار است.

بررسی امکانات دوربین نوکیا N9 -امکانات فوکوس اتوماتیک انعطاف‌پذیر




با این گوشی می‌توان در فاصله 10 سانتی‌متری فوکوس لمسی و اتوماتیک پی‌درپی انجام داد.

به گزارش ایتنا، در دوربین نوکیا N9 تجربه ثبت تصاویر به صورت تمام لمسی امکان‌پذیر است. فوکوس اتوماتیک لمسی به این معنی است که انگشت کاربر می‌تواند به راحتی بین انتخاب نقطه فوکوس و کلید لمسی ثبت تصویر بدون تغییر حالت در گرفتن گوشی حرکت کند.

کاربر هنوز هم می‌تواند انگشت روی کلید لمسی ثبت تصویر یا همان شاتر نگه دارد؛ درست مثل همان حالتی که با کلید سخت‌افزاری انجام می‌دهد و روی نقطه‌ای فوکوس را قفل می‌کند.

البته اتوفوکوس در بسیاری از موارد به این معناست که لازم نیست خود کاربر این کار را انجام دهید.

همین که تصویر در فریم یا کادر باشد می‌توان با یک لمس کوچک تصویر را در حالت فوکوس ثبت کرد.

استفاده از قابلیت تشخیص چهره نیز بسیار راحت است و هنگامی که چهره‌ای تشخیص داده شد، کمترین نیاز به تغییر نقطه فوکوس وجود خواهد داشت.

فوکوس اتوماتیک پیوسته هم در حالت ثبت تصویر و هم ضبط ویدئو کارایی دارد. در حالت ویدئو مزیتش این است که می‌تواند از فاصله 10 سانتی‌متری تا بی‌نهایت را فوکوس نرمی داشته باشد.

هنگامی که کاربر می‌خواهد سوژه‌اش در لبه فریم یا کادر قرار بگیرد، مثلاً هنگام ضبط کردن، حرکت کند، انتخاب لمسی برای نقطه فوکوس برای ایجاد انعطاف بیشتر در دسترس است.

در حالت عکس‌برداری، اتوفوکوس پی‌درپی کمک می‌کند تا کندی‌های فوکوس خودکار در بسیاری از موارد رفع شود.

در بسیاری از موارد، هنگامی که کاربر آماده تصویربرداری است، اتوفوکوس پیوسته قبلاً به درستی روی صحنه یا سوژه مورد نظر فوکوس کرده است.

در نتیجه به راحتی با لمس کلید ثبت، تصویر فوراً و بدون هیچ تأخیری ثبت می‌شود.

در تولید این محصول با واکنش سریع، بهبودهای زیادی انجام شده است و کاربران این آزادی را دارند که هر وقت می‌خواهند تصویر مورد نظرشان را ثبت کنند.

با فشار دادن کلید ثبت، تصاویر به سرعت ثبت می‌شوند؛ چه فوکوس کامل شده باشد و چه نشده باشد. در بسیاری از موارد، فوکوس قبل از اینکه کاربر کلید ثبت را فشار دهد کامل می‌شود.

این تصمیم آگاهانه‌ای است که ثبت سریع تصاویر را همیشه ممکن می‌سازد.

هر چند، اگر کاربر بخواهد مطمئن شوید که تصویر در فوکوس کامل است (فرض بر اینکه هنوز توسط منطقه فوکوس رنگی مشخص نشده است) با نگه داشتن کلید، فوکوس قفل می‌شود. هنگانی که کاربر انگشت خود را از روی صفحه برمی‌دارد، تصویر فوراً ثبت می‌شود.

البته اگر انگشت خود را روی کلید ثبت بکشد، قفل فوکوس برطرف می‌شود و هیچ تصویری ثبت نمی‌شود؛ بنابراین، کاربر در دوربین نوکیا N9 دقیقاً همان کنترل کلیدهای سخت‌افزاری را تجربه می‌کند؛ منتها با ارگونومیک عالی.

کارایی بهتر
تیم طراحی نوکیا N9 در تولید و بهینه کردن تجربه کاربری یکپارچه در تصویربرداری با این گوشی بسیار تلاش کرده‌اند.

یکی از این بهینه‌سازی‌ها در سرعت است. با اولین استفاده کاربر متوجه خواهد شد که وقتی تصویری ثبت یا ضبط می‌کند، منظره‌یاب دوربین به سرعت برای ثبت تصویر بعدی آماده است.

این سریع‌ترین روش در استفاده از نوکیا N9 است. البته، اگر کاربر ترجیح دهد که تصویری را که ثبت کرده می‌خواهد ببیند یا لازم است فوراً آن را ویرایش کرده یا به اشتراک گذارید، می‌تواند در منوی تنظیمات برای نمایش تصویر ثبت شده گزینه‌های 2 یا 5 ثانیه و یا بدون زمان‌گیری انتخاب کند. حالا کاربر به دومین قابلیت دسترسی خواهد داشت.

پس از اینکه تصویر فورا ثبت شد، می‌توان روی تصویر زوم یا بزرگنمایی کرد تا میزان تیزشدگی (شارپ بودن) را بدون دسترسی به گالری از طریقی لینکی جداگانه چک کرد.

امکانات ویرایشی پرطرفدار برای ثبت تصویر وجود دارد و امکانات اشتراک‌گذاری نیز هم برای ثبت و هم برای ضبط تصویر در دسترس است؛ بدون اینکه نیاز باشد کاربر از برنامه دوربین خارج شود. به این می‌گویند یک تجربه یکپارچه و جذاب!

ویرایش تصویر با قابلیت بازگشت
نوکیا N9 این توانایی را دارد که تصاویر موجود در حافظه گوشی را با کمک یک سری امکانات ویرایشی بازسازی کند، اما با این امکان که حتی چند ماه پس از ویرایش می‌توان با مراجعه به تصویر و تنها با یک بار کلیک، تصویر را به حالت اول بازسازی کرد و برگرداند.

این قابلیت بسیار قدرتمندی است؛ در نتیجه خیلی‌ها کامپیوتر خود را از تصاویر خالی می‌کنند و آنها را در گوشی نوکیا N9 خود ذخیره می‌کنند.

نوکیا N9 در یک کلام ... ظاهری زیبا و باطنی پرقدرت!



موضوع مطلب :

 تلفن‌های همراه روز به روز پیشرفته‌تر می‌شوند و طرح‌های مفهومی آنها بیشتر به حقیقت می‌پیوندند.

وضعیت تلفن‌های همراه دهمراه با تلفن‌های همراه؛ سوار بر ماشین زمانر سال 2030




احتمالا 20 سال بعد، یعنی در سال 2030 تلفن همراه جایگزین کیف پول، کلید و کامپیوتر خواهد بود و تنها گجت مهمی می‌شود که هر شخص به همراه دارد.

به گزارش M.N ، تصور چنین روزی برای برخی وحشتناک است و برای برخی دیگر هیجان‌انگیز! اما همگرایی سالهاست اطراف ما وجود دارد و دستگاه‌ها هر روز بر قابلیت‌هایشان افزوده می‌شود و شبیه هم می‌شوند. تغییراتی که موبایل‌ها طی چند دهه آتی خواهند داشت عبارتند از:


رایانش ابری
سالهاست که در مورد رایانش ابری سخن پراکنی‌های زیادی وجود دارد. جهت اطلاع کسانی که با این سرویس آشنایی ندارند، رایانش ابری مکان امنی برای برنامه‌ها و اطلاعات است که از طریق هر دستگاهی که قابلیت اتصال به شبکه را داشته باشد در دسترس قرار می‌گیرد؛ چه این دستگاه تلفن همراه، لپ‌تاپ یا کامپیوتر شخصی باشد. اگر این اتفاق بیافتد، کاربر قادر خواهد بود به اسناد مهم کاری خود هنگامی که در خارج از اداره است از طریق هر دستگاهی دسترسی پیدا کند.


صفحه‌نمایش‌های منعطف
قابلیت خم شدن و انعطاف پذیری تلفن همراه از جنبه‌های هیجان‌انگیزی است که کاربران در سال‌های آتی با آنها روبه‌رو خواهند شد. با نگاهی به گوشی‌های مفهومی نوکیا Morph و 888 همه چیز را متوجه خواهید شد.


پروژکتور
این طور پیش‌بینی می‌شود که ادغام پروژکتورها با تلفن همراه ممکن است متقارن با افول یا سیر نزولی لپ‌تاپ‌ها باشد. اما چطور چنین چیزی ممکن است؟ با رویکرد لپ‌تاپ گرایانه‌ای که تلفن‌های همراه پیش گرفته‌اند و روز به روز بر قدرتشان افزوده می‌شود، تنها تفاوتی که تلفن همراه با لپ‌تاپ دارد صفحه‌نمایش بزرگ است که بتوان پروژکتور را در آن ادغام کرد.


شبکه‌های نسل چهارم و پنجم
کم‌کم سروکله گوشی‌های نسل چهارم در بازار پیدا می‌شود؛ یعنی گوشی‌هایی که از شبکه 4G پشتیبانی می‌کنند و قابلیت ارتباط سریع‌تر و پایدارتر از شبکه 3G را فراهم می‌کند. اما این‌طور پیش‌بینی می‌شود که تا سال 2020 شاهد راه‌اندازی شبکه 5G یا نسل پنجم خواهیم بود.

فناوری NFC
فناوری NFC که این روزها زیاد جار و جنجال به پا کرده، نوعی فناوری است که استفاده‌های جالبی برای کار با شبکه‌های اجتماعی دارد. با استفاده از فناوری NFC تنها با یک ضربه کوچک موبایل خود به موبایل دیگر می‌توانید هزینه‌های خود را پرداخت کنید یا فایل یا کارت ویزیت خود را با دیگران به اشتراک بگذارید.


مرگ دوربین‌های دیجیتال و SLR
این روزها تجربه تصویربرداری با موبایل بسیار تغییر کرده است. کافی است نگاهی به موبایل‌های دوربین‌دار گذشته تا کنون بیاندازید تا تحول را درک کنید. اکنون سوال این است که یک بازه زمانی 10 ساله، زمانی که به دوربین‌های متوسط یا سطح پایین دیجیتال نیاز است، تلفن‌های همراه چگونه می‌توانند کار آنها را به خوبی انجام دهند؟ با وجود این، هنوز دوربین‌های SLR هم هستند که کاملا با موبایل‌ها در ستیز هستند، اما امروزه لوازم جانبی جدید و خارق‌العاده‌ای برای دوربین‌ها وجود دارند که باعث می‌شود لنزهای پرقدرت آینده در دوربین تلفن‌های همراه به خوبی دوربین‌های SLR باشند.

فناوری بی‌سیم
همه مردم قطعا فناوری بی‌سیم را دوست دارند و برای رسیدن به آن و خلاص شدن از شارژرهای سیم‌دار لحظه‌شماری می‌کنند. نظیر این فناوری را هم اکنون در شارژرهای بی‌سیمی که در بازار وجود دارد اما به تولید انبوه نرسیده است می‌توان دید.

فوکوس حسی
با لمس یک گوشی، کاربر می‌تواند صدای مخاطب را بشنود و صفحه‌نمایش را ببیند. اما بو و مزه چی؟ ممکن است کمی عجیب به نظر برسد؛ اما در مورد فناوری موبایل هیچ چیز عجیب نیست! اگر یک بار دیگر نگاهی به نوکیا Morph بیاندازید، خواهید دید که می‌تواند برخی عناصر شیمیایی مشخص در هوا را شناسایی کند و به کاربر بگوید که مصرف چیزی سالم است یا خیر.

موقعیت‌یابی
برنامه‌هایی نظیر foursquare به این دلیل ساخته شده‌اند که کاربران بر اساس نشانه‌هایی که می‌زنند، به راحتی ببینند دیگران کجا هستند و برنامه‌هایی مثل Nokia Find & Connect که چند ماه پیش معرفی شد مطمئنا وارد بازار خواهند شد.


دوستدار محیط زیست
یکی از گرایشات قطعی در آینده تلفن‌های همراه بی‌شک دوستدار محیط زیست بودن یا به اصطلاح سبز بودن است. نوکیا مثال خوبی از پیشگامی در زمینه تلاش‌های زیست‌محیطی و بسته‌بندی‌هایی است که 100 درصد قابل بازیافت هستند. به طوری که 26 گوشی از 30 گوشی برترِ سبز از محصولات نوکیا هستند.



موضوع مطلب :
سه شنبه 90 مرداد 11 :: 1:20 عصر ::  نویسنده : M.N

 از 30 گوشی دوست‌دار محیط زیست برتر در دنیا، 26 گوشی از محصولات نوکیا هستند.

برترین گوشی‌های دوست‌دار محیط زیست دنیا در خانواده نوکیا

باتری‌های نیکل‌کادمیوم، پنل‌های ال‌سی‌دی جیوه‌ای و فرستنده‌ها از فلزات نیمه‌رسانای بریلیوم و آرسنیک ساخته شده‌اند.
مدت‌ها پیش گوشی‌های موبایل از این مواد سمی ساخته می‌شدند، اما خوشبختانه این روزها دستور کار تغییر کرده است و ردپای آنها دیگر در گوشی‌های موبایل دیده نمی‌شود.

وب‌سایت تحقیقاتی GoodGuides مطالعاتی را بر روی 576 گوشی تلفن همراه از تمام برندها انجام داده و امتیازاتی از نظر دوستدار محیط زیست بودن، مصرف بهینه انرژی و تأثیر آنها بر سلامت، عملکردهای اجتماعی و محیطی برای آنها قایل شده است تا رتبه? سبز بودن یا دوستدار محیط زیست بودن را در آنها مشخص کند.

باورنکردنی است... اما 26 گوشی برتر در این رده‌بندی ساخت نوکیا هستند. جالب توجه آنکه نوکیا N8 رتبه نهم و نوکیا C6 رتبه اول را از آن خود کرده است. این 26 گوشی به ترتیب رتبه عبارتند از:

Nokia C6
Nokia 6700
Nokia E72
Nokia E5
Nokia X3
Nokia 5530
Nokia X 3-02
Nokia E73 Mode
Nokia N8
Nokia C3 Touch and Type
Nokia X6 16GB
Nokia 5230 Nuron 3G
Nokia 5530 XpressMusic Games Edition
Nokia 6790 Slide Straight Talk
Nokia 5230
Nokia E63
Nokia 5730 XpressMusic
Nokia E71 Classic
Nokia E71 Straight Talk
Nokia C3
Nokia C3 Cell Phone, AT&T
Nokia 7020
Nokia 6350
Nokia 1661
Nokia 2730
Samsung Blue Earth
Nokia E71X
Sony Ericsson Hazel
Sony Ericsson X8
Sony Ericsson Naite



موضوع مطلب :
سه شنبه 90 مرداد 11 :: 1:18 عصر ::  نویسنده : M.N

گفته می‌شود سامسونگ در سه ماهه دوم 2011 بین 18 تا 21 میلیون تلفن هوشمند در سراسر جهان فروخته است

سامسونگ اپل و نوکیا را کنار زد

گمانه‌زنی‌ها حاکی است که رکورد فروش تلفن‌های هوشمند سامسونگ برای نخستین بار از اپل و نوکیا بالاتر رفته است.

 گمانه‌زنی‌ها حاکی از آن است که رکورد فروش تلفن‌های هوشمند سامسونگ برای نخستین بار از اپل و نوکیا بالاتر رفته است.

گفته می‌شود سامسونگ در سه ماهه دوم 2011 بین 18 تا 21 میلیون تلفن هوشمند در سراسر جهان فروخته است و در همین دوره زمانی نوکیا 16.7 میلیون و اپل 20.3 میلیون دستگاه به فروش رسانده است.

البته این آمار شامل تبلت‌ها نمی‌شود؛ با توجه به افزایش روزافزون سیستم عامل اندروید این آمار تایید نشده بعید به نظر نمی‌رسد.

به زودی سامسونگ آمار دقیق فروش تلفن‌های هوشمند خود را ارائه می‌کند اما پیش‌بینی‌ها حاکی از رهبری این شرکت در بازار تلفن هوشمند است.



موضوع مطلب :
<   <<   11   12   >   
درباره وبلاگ

این وبلاگ برترین وبلاگ پارسی بلاگ در سال 1389 شده است . موفق باشید
آخرین مطالب
پیوندها
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 63
بازدید دیروز: 108
کل بازدیدها: 180583