سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
*.: اخبــار فــنــاوری اطــلاعــات و ارتــبــاطــات .:*
 
دوشنبه 90 مرداد 17 :: 6:48 عصر ::  نویسنده : M.N

 پس از یاهو، گوگل هم به سراغ سوژه ماه مبارک رمضان رفت.

گوگل هم حال و هوای ماه رمضان به خود گرفت

شرکت گوگل به مناسبت فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، از راه‌اندازی یک کانال اسلامی در یوتیوب خبر داد.

به گزارش M.N به نقل از سایت مصری الوفد، این کانال که مکه لایو (Mecca Live) نام دارد، نمازهای پنج‌گانه، نماز تراویح و مراسم عبادی شبانه را به طور مستقیم پوشش می‌دهد.

مهندس وائل الفخرانی مدیر گوگل در مصر و شمال آفریقا در این خصوص گفت: ما یک ماه است که برای آماده‌سازی این کانال کار می‌کنیم، تا شعائر این ماه پرفضیلت را با سرویسی عالی از گوگل ارائه نماییم.

وی مکه لایو را سرویسی برای خدمت‌گذاری به بیش از یک میلیارد مسلمان در سراسر جهان دانست.

آقای فخرانی در بخش دیگری از سخنانش، در مورد سرویس‌های آتی گوگل برای جهان عرب و اسلام، به پروژه موزه اسلامی، پروژه هنر، سرویس‌های ویژه جشن‌های دینی و پروژه موزه قبطی اشاره کرد.

وی بروکراسی رژیم سابق مصر و عدم ثبات اوضاع در این کشور در شرایط حاضر را دلیل تاخیر گوگل در ارائه این سرویس‌ها عنوان کرد.

بر اساس این گزارش در روز اول ماه مبارک رمضان، تعداد بازدیدکنندگان مکه لایو به بیش از هزار نفر رسیده است.

این عده در نظراتی که ثبت کرده‌اند، به دیده مثبت به این سرویس نگریسته و با ابراز تشکر از گوگل، استمرار آن را خواستار شده‌اند. 

چندی پیش در خبری مشابه، از راه‌اندازی یک سایت جدید و ویژه توسط یاهو به مناسبت حلول ماه رمضان خبر داده بود.



موضوع مطلب :
دوشنبه 90 مرداد 17 :: 6:46 عصر ::  نویسنده : M.N

 کارشناسان معتقدند حذف تصاویر و مطالب ناخوشایند از اینترنت، بسیار دشوار و تقریباً غیرممکن است.

مراقب باشید، اینترنت فراموشکار نیست

از یک سو در اینترنت میلیاردها صفحه اطلاعات درباره علوم و فنون مختلف یافت می‌شود، و از سوی دیگر تصاویر، فیلم‌ها و نوشته‌های نامناسب و بی‌محتوا نیز در این شبکه کم نبوده و برای خود محلی از اعراب دارد.

هرچند ممکن است برخی کاربران اقدام به انتشار مطالب و تصاویر ناشایستی بکنند اما نباید این نکته را از یاد ببرند که حذف این اطلاعات در آینده شاید بسیار دشوار و یا عملاً غیرممکن باشد.

در واقع این گونه باید فرض کرد که مطالب اینترنت با جوهر نوشته می‌شود نه با مداد.

بنابراین کاربران باید در ثبت محتوای مطالب آنلاین خود به حد کافی دقت به خرج دهند تا در آینده پشیمان نشوند!

نظیر این قضیه، ارسال ناخواسته یک ایمیل حاوی مطالب گزنده، خودمانی و بی سروته است که ممکن است یک کارمند به اشتباه آن را برای مدیر ارشد خود ارسال کند.

این امر به ویژه از آنجایی بیشتر اهمیت می‌یابد که بدانیم بازنشر خبر یا تصویری که در شبکه‌های اجتماعی درج می‌شود، فقط به اندازه چند کلیک ماوس زحمت دارد!

به گزارش M.N به نقل از روزنامه انگلیسی زبان هندو، در همین رابطه یوهانس بوخمن (Johannes Buchmann) مدیر مرکز پژوهش‌های پیشرفته امنیتی در آلمان می‌گوید: هرچند شاید بتوان موارد آزاردهنده را از سایت اصلی و اولیه پاک کرد اما این محتویات ممکن است به سرعت در هر سایت دیگری مورد استفاده قرار گیرد.

وی معتقد است بر این اساس بسیاری از این داده‌های ناخواسته فقط در وب‌سایت اولیه نگهداری نمی‌شود و لذا خلاص شدن از دست آنها تقریباً غیرممکن است.

هولگر بلچ (Holger Bleich) کارشناس یک مجله آلمانی فعال در حوزه علوم رایانه‌ای به کاربرانی که در چنین مخمصه‌ای گرفتار شده‌اند، توصیه می‌کند برای حذف محتویات ناخواسته از اینترنت ابتدا به شخصی که آن را منتشر کرده و در مرحله بعدی به مدیر سایت میزبان مراجعه کنند.

وی افزود در صورتی که این اقدامات فایده‌ای نداشت، باید از یک وکیل آشنا به موضوع کمک بگیرند.



موضوع مطلب :
دوشنبه 90 مرداد 17 :: 6:45 عصر ::  نویسنده : M.N

ربات «ریبا دو» می‌تواند با خم شدن به سمت زمین، افراد بیمار یا کهنسال را برداشته و جابجا کند.

ربات ریبا دو
ربات ریبا دو

ژاپنی‌ها رباتی ساخته‌اند که با توجه به حسگرهای دقیق و موتورهای قدرتمندی که در آن تعبیه شده، می‌تواند بیماران ناتوان و افراد سالمند را از سطح زمین برداشته و آنها را جابجا کند.

به گزارش M.N به نقل از آی‌تی‌نیوز، این ربات چرخ‌دار که ریبا دو (RIBA-II) نام گرفته، سر نسبتاً کوچکی دارد که بر بالای یک نیم‌تنه ضخیم با بازوهای قدرتمند و بلند سوار شده است.

«ریبا دو» می‌تواند خم شده و بیماران ناتوان را از روی زمین یا تخت‌شان بلند کرده و جابجا نماید.

این ربات که توسط یک مرکز پژوهشی در بندر ناگویا واقع در جزیره هونشوی ژاپن ساخته شده است، برای استفاده در خانه‌های سالمندان و به عنوان ابزاری جهت مراقبت از بیماران رنجور و کهنسال مناسب به نظر می‌رسد.

بر اساس آمار موجود، ژاپن از جمله کشورهای بزرگ صنعتی در جهان است که امروزه با روند رو به رشد پدیده سالمندی مواجه است.

بر اساس این گزارش، ربات مزبور قادر است تا وزن 80 کیلوگرم را از روی سطح زمین، صندلی چرخ‌دار و یا رختخواب بلند و جابجا کند.

«ریبا دو» در حال حاضر 6 میلیون یورو معادل 78 هزار دلار نرخ گذاری شده و قرار است فروش آن از سال 2015 آغاز شود.



موضوع مطلب :
دوشنبه 90 مرداد 17 :: 6:44 عصر ::  نویسنده : M.N

 با پیشرفت فناوری پردازنده‌ها و بالا رفتن سرعت انتقال داده‌ها، هارددیسک‌های قدیمی دیگر توانایی همراهی با آنها را نداشته و نمی‌توانند هم پای آنها اطلاعات را بازخوانی کرده و در اختیار حافظه و پردازنده قرار دهند.

کینگ مکس قدم به دنیای SSDها گذاشت



به همین دلیل شرکت‌های تولیدکننده هارددیسک به این فکر افتادند که طراحی و نحوه کار هارددیسک‌ها را به کلی تغییر دهند.

به این ترتیب SSDها با طراحی کاملا متفاوت به دنیای رایانه‌ها معرفی شدند و شرکت‌های تولیدکننده نیز به تولید آنها پرداختند.

در نگاه اول حافظه‌های SSD مانند USB flashهای بزرگتر با گنجایش‌های بالاتر هستند.

استفاده از این چیپ‌ست‌ها باعث می‌شود سرعت نوشتن و خواند اطلاعات توسط درایو حالت جامد بسیار بالا رفته و به حد 415 مگابایت در ثانیه برای خواند و 260 مگابایت در ثانیه برای نوشتن اطلاعات بر روی حافظه برسد.

درایو حالت جامد Kingmax علاوه بر ویژگی‌های ذکر شده مجهز به فناوری NCQ است که دستورات را به صورت ذاتی و بر اساس سطح اهمیت صف‌بندی کرده و به این ترتیب کارایی و راندمان SSD را به میزان قابل توجهی افزایش می‌دهد.

برای اتصال این درایو حالت جامد نیز از رابط SATA lll استفاده شده که قابلیت انتقال اطلاعات با سرعت 6 Gb/s را دارد.

این درایوهای حالت جامد به واسطه طراحی خاصی که دارند توانایی تحمل فشار و ضربه تا 1500G را داشته و به همین دلیل امنیت بسیار بالایی دارند.

این میزان مقاومت تقریبا چهار برابر مقاومت هارددیسک‌های نسل قبل است.

این مدل SSD کینگ مکس در گنجایش‌های 64 تا 512 گیگابایتی موجود است که گنجایش‌های بالاتر آن سرعت بیشتری نیز در نوشتن و خواندن اطلاعات دارند.

وزن SSD گینگ مکس نیز در مقایسه با HDDها بسیار کم بوده و تنها 73 گرم است و از این رو قابلیت جابجایی بالایی نیز دارند.



موضوع مطلب :
دوشنبه 90 مرداد 17 :: 6:40 عصر ::  نویسنده : M.N

جدیدترین محصول شرکت گیگابایت نیز یک هارد دیسک اکسترنال است، که A2 نام دارد.

A2، هارد اکسترنال فوق‌العاده کوچک گیگابایت


برتری‌های اصلی هاردهای اکسترنال نسبت به USB فلش‌ها را می‌توان در حجم بیشتر و سرعت انتقال داده بالاتر دانست.

در حالی که ابعاد بزرگتر و وزن بیشتر مواردی هستند که USB فلش‌ها را به انتخابی محبوب‌تر تبدیل کرده‌اند.

به همین دلیل شرکت گیگابایت علاوه بر حفظ برتری‌های هاردهای اکسترنال، محصولی بسیار سبک و جمع و جور را تولید کرد است تا A2 قابلیت حمل بالایی داشته باشد.

این محصول برای انتقال داده از رابط USB 3.0 استفاده می‌کند که سرعت‌های انتقال داده تا 4.8 گیگابایت در ثانیه را ممکن می‌سازد، سرعتی که 10 برابر از ابزارهای قدیمی USB 2.0 بیشتر است.

همچنین A2 با چهار ظرفیت مختلف یعنی 320، 500، 640 و 750 گیگابایت عرضه خواهد شد تا کاربران بتوانند بر اساس نیازهای خود مدل مورد نظر را انتخاب کنند.

ابعاد این هارد اکسترنال 113x76x14 میلیمتر است و تنها 136 گرم وزن دارد تا به راحتی درون جیب جای بگیرد.

A2 گیگابایت در دو رنگ مشکی و سفید تولید شده است و سطح آن ضدخش است و اثرات انگشت نیز به صورت لک بر روی آن باقی نمی‌مانند.

همچنین، این هارد دیسک ضدضربه است و بر اثر ضربه یا افتادن به داده‌های ذخیره شده در آن آسیبی وترد نخواهد شد.



موضوع مطلب :
دوشنبه 90 مرداد 17 :: 6:38 عصر ::  نویسنده : M.N

 اکنون می‌توانید بازی‌ها، عکس‌ها و فایل‌های چند رسانه‌ای را تا ظرفیت 1 ترابایت بر روی لپ‌تاپ‌ خود ذخیره داشته‌باشید.

هارد 1 ترابایتی لپ‌تاپ توشیبا

توشیبا وارد بازار هارد‌ لپ‌تاپ 1 ترابایتی 2.5 اینچی شد.

نام محصول جدید توشیبا MQ01ABD می‌باشد و دارای استاندارد صنعتی ارتفاع 9.5 ‌میلی‌متری و استفاده از 2 صفحه 500 گیگابایتی است.

به گزارش M.N  به نقل از پی‌سی وردلد، هاردهای لپ‌تاپ تا به اینجای کار راهی طولانی را پیموده‌اند. پیش از این هارد‌های لپ‌تاپ با ظرفیت بالا و در اندازه بیش از حد بزرگ برای لپ‌تاپ‌ها مناسب بودند.

اخیرا شرکت‌های سامسونگ و شرکت وستزن دیجیال موفق به ارائه هاردهای 1 ترابایت با اندازه ارتفاع 9.5 میلیمتری‌ شده بودند.

به گفته توشیا‌ : در این محصول داده ها در هر اینچ مربع بیش از 37 درصد ذخیره می‌شوند که در مقایسه با هاردهای 2.5 اینچی سابق افزایش یافته‌ است.

MQ01ABD دارای سرعت چرخش 5400rpm و زمان پیگری و بازخوانی 12ms و دارای رابط SATA2 می باشد.

هم‌اکنون هاردهای 250-320-500-750 گیگابایتی در بازار موجود هستند ولی اکنون می‌توانید بازی‌ها، عکس‌ها و فایل‌های چند رسانه‌ای را تا ظرفیت 1 ترابایت بر روی لپ‌تاپ‌ خود ذخیره داشته‌باشید.

تولید انبوه این محصول در اواسط این ماه میلادی آغاز خواهد شد ولی هیچ‌گونه خبری از قیمت این محصول در دسترس نمی‌باشد.



موضوع مطلب :
دوشنبه 90 مرداد 17 :: 6:37 عصر ::  نویسنده : M.N

صفحه‌نمایش 20 اینچی ET2011AUTB قابلیت پشتیبانی از حداکثر دقت 900×1600 پیکسل را دارد و به مدد فناوری نور پس زمینه LED تصاویر از کیفیت خوبی برخوردار هستند و تفکیک رنگی در تصاویر در حد خوبی است.

Asus ET2011AUTB؛همه با هم!


هر روزه محیط‌های اداری و خانگی کوچک و کوچک‌تر می‌شود و این موضوع باعث می‌شود تا کاربران بیش از پیش به سمت محصولات جمع و جور روی آورند.

به گزارش M.N ، با توجه به این موضوع شرکت‌های بسیاری به سمت ساخت کامپیوتر یکپارچه (All In one) روی آورده‌اند که یکی از معروف‌ترین آن‌ها شرکت تایوانی اسوس است که سالیان سال در ساخت مادربورد و دیگر محصولات الکترونیکی فعالیت دارد.

شاید در ابتدای کار کمتر کسی اعتقاد به خرید محصولات All in one داشت اما با ارائه محصولات جدید با مشخصات سخت‌افزاری پیشرفته کم کم یخ کاربران باز شد و به این عقیده رسیدند که می‌توان از این محصولات به جای کامپیوترهای دسکتاپ استفاده کرد.

در همین راستا شرکت اسوس به تازگی سری جدیدی از محصولات خود را به بازار ارائه کرده است که یکی از معروف‌ترین مدل این سری ET2011AUTB است که در ادامه نگاهی به ویژگی‌های آن خواهیم داشت.

محصول جدید شرکت اسوس از APU دو هسته‌ای Fusion E-350 با فرکانس کاری 1?6 گیگاهرتز بهره می‌برد. با وجود این APU شرکت AMD در این محصول از چیپ‌ست جدید موبایل خود با کد رمز Hudson A50M استفاده کرده که تا به حال در کمتر محصولی از این دست استفاده شده است.

اسوس برای تأمین اطلاعات مورد نیاز پردازنده و ذخیره اطلاعات هم از یک ماژول SO-DIMM 2 گیگابایتی DDR3-1066 و هارددیسک 500 گیگابایتی با سرعت چرخش 7200 دور در دقیقه استفاده کرده است که برای محصولی در این دست واقعاً کافی خواهد بود.

اما در بخش پردازشی از آن جایی که APU جدید AMD در این محصول استفاده شده، شاهد حضور پردازنده گرافیکی مجتمع و در عین حال قدرتمند HD6310 در این محصول هستید که این موضوع می‌تواند تا حدود زیادی خیال شما را از بابت پردازش تصاویر گرافیگی و نمایش فیلم HD راحت کند.

صفحه‌نمایش 20 اینچی ET2011AUTB قابلیت پشتیبانی از حداکثر دقت 900×1600 پیکسل را دارد و به مدد فناوری نور پس زمینه LED تصاویر از کیفیت خوبی برخوردار هستند و تفکیک رنگی در تصاویر در حد خوبی است.

با این که با یک دستگاه ALL In One رو به رو هستیم اما محدودیتی در امکانات ارتباطی وجود ندارد. شما در این دستگاه از امکاناتی مانند کارت شبکه بی‌سیم با قابلیت پشتیبانی از استاندارد 802.11n، پورت HDMI، پورت LAN گیگابیتی، دوربین اینترنتی 0?3 مگاپیکسلی، صفحه‌نمایش چند لمسی (Multi Touch) و اسلات کارت‌خوان حافظه با قابلیت پشتیبانی از 3 نوع کارت‌حافظه SD، SDHC و MMC بهره‌مند خواهید شد که این موضوع نیاز هر کاربر سخت‌پسندی را برآورده می‌کند.

با وجود این ویژگی‌ها در صورتی که قصد پردازش‌های گرافیکی سنگین را ندارید بهترین گزینه انتخاب یکی از این محصولات است چون واقعاً راحت شدن از دست کیس‌ها گاهی خیلی لذت بخش است!



موضوع مطلب :
دوشنبه 90 مرداد 17 :: 6:36 عصر ::  نویسنده : M.N

 مک‌آفی می‌گوید رشته حملات کشف شده از جانب یک کشور انجام شده است.

کشف حملات گسترده هکرها به نهادهای بین‌المللی

مک‌آفی، از بزرگ‌ترین شرکت‌های امنیت کامپیوتری اعلام کرده است که بیش از 70 سازمان و نهاد در سرتاسر جهان طی 5 سال گذشته بارها هدف حملات هکرهای کامپیوتری قرار گرفته‌اند.

به گزارش M.N به نقل از بی‌بی‌سی، 6 دولت، سازمان ملل متحد، کمیته بین‌المللی المپیک و شماری از شرکت‌های دفاعی و امنیتی از جمله اهداف هکرها در این حملات بوده‌اند.

بر اساس گزارش شرکت مک‌آفی هکرها در بعضی از موارد سال‌ها زمان صرف گشتن در میان اطلاعات محرمانه مؤسسات مالی، سامانه‌های نظامی و ارتباطات ماهواره‌ای کرده‌اند.

مک‌آفی اعلام کرده است که این رشته حملات کم‌سابقه در دنیای مجازی، که در ماه مارس 2011 موفق به کشف آن شده، از جانب یک کشور صورت گرفته است.

مک‌آفی نام این کشور را اعلام نکرده، اما روزنامه واشنگتن پست به نقل از بعضی کارشناسان گزارش داده است که به نظر می‌رسد کشور مورد اشاره در این گزارش، کشور چین باشد.

چین همواره هرگونه دخالت دولت این کشور در چنین حملاتی را رد کرده واتهامات علیه خود را «بی‌اساس» خوانده است.
مظنون همیشگی.

راج سمانی، یکی از مسئولان اروپایی شرکت مک‌آفی می‌گوید که این حملات مجازی همچنان ادامه دارد.

آقای سمانی می‌گوید: «سطح این حملات با حملات» اژدهای شب «در اوایل سال جاری میلادی کاملا متفاوت است. آن‌ها تنها یک بخش خاص را هدف گرفته بودند، اما این حملات تازه کشف‌شده بسیار بسیار گسترده‌تر است.».

شناسایی این حملات نتیجه 5 سال تحقیق بر روی اطلاعات شماری از شرکت‌هاست که مورد حمله قرار گرفته بودند.

راج سمانی می‌گوید: «در بعضی موارد ما اجازه نفوذ و دسترسی بیشتری پیدا کردیم تا ببینیم چه اطلاعاتی دزدیده شده است. در بیشتر موارد شواهد نشان از هدف قرار گرفتن ایده‌ها و نوآوری‌های ارزشمند دارد.».

به گفته آقای سمانی، دولت هند، صنایع فولاد و شرکت‌های امینت کامپیوتری نیز از جمله اهداف هکرها بوده‌اند.

مک‌آفی می‌گوید اطلاعی از سرنوشت و نحوه به‌کارگیری اطلاعات دزدیده‌شده ندارد. اما بنا بر اعلام این شرکت این اطلاعات می‌تواند برای پیشبرد تکنولوژی‌های موجود و کمک برای شکست رقبای اقتصادی مورد استفاده قرار گیرد.

به گزارش ایتنا به نقل از بی‌بی‌سی‌، با وجود آن که شماری از کارشناسان معتقدند این حملات از داخل چین صورت می‌گیرد، اما گراهام کلولی از شرکت سوفوس می‌گوید: «هر بار که چنین گزارش‌هایی منتشر می‌شود، انگشت اتهام به سوی چین نشانه می‌رود.».

به گفته آقای کلولی تمام کشورها احتمالا از امکان جاسوسی در اینترنت استفاده می‌کنند، زیرا «آسان و به صرفه» است.



موضوع مطلب :
دوشنبه 90 مرداد 17 :: 6:33 عصر ::  نویسنده : M.N

راهکار فیلترینگ، با این ضوابط و این نگاه، مدت‌هاست شکست خورده و تنها در صورت قطع کلی اینترنت امکان مقابله با آن خواهد بود.

حکایت میخ آهنی و سنگ

14/5/1390 در روزهای گذشته سیستم فیلترینگ اینترنت کشور مدتی دچار اختلال شد.
گویا مسئولان بخش پاکیزه سازی اینترنت، برای آزمایش سیستم جدیدی که در نظر دارند راه اندازی کنند، مدت کوتاهی اجازه دادند تا کاربران، بدون فیلتر از اینترنت استفاده کنند.

نکته‌ای که به گمانم بد نباشد علاقه‌مندان و کارشناسان این حوزه و البته در صورت تمایل مدیران و تصمیم‌گیران فیلترینگ کشور به آن توجه کنند این است که اصلاً در طی انجام عملیات آزادسازی یک روزه اینترنت، بسیاری از کاربران متوجه این فرایند نشدند و تنها وقتی که در سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی خبر آن را با شک و تردید خواندند، از فیل‌ترشکن‌های خود خارج شدند و سایت‌های فیل‌تر شده را برای فهمیدن صحت و سقم ادعا امتحان کردند.

عمده کاربران ایرانی اینترنت، دیگر بدون استفاده اولیه از فیل‌تر شکن، وارد فضای مجازی نمی‌شوند و این البته نشانه خوبی برای آنها که به نشانه‌شناسی رفتاری جامعه علاقه‌مندند، نیست.

زمانی اگر کسی به راننده‌ای در تهران می‌گفت کمربند ایمنی‌ات را ببند، با خنده و استهزای راننده و عمده مسافران روبرو می‌شد؛ اما این روزها حتی راننده تاکسی‌های قدیمی و سن و سال‌دار تهران که سند شش دانگ خیابان‌های این شهر بزرگ
عمده کاربران ایرانی اینترنت، دیگر بدون استفاده اولیه از فیل‌تر شکن، وارد فضای مجازی نمی‌شوند و این البته نشانه خوبی برای آنها که به نشانه‌شناسی رفتاری جامعه علاقه‌مندند، نیست.

به نامشان زده شده نیز کمربند ایمنی می‌بندند.

سخت‌گیری پلیس راهنمایی و رانندگی برای فرهنگ سازی در این زمینه و جریمه‌های شداد و غلاظی که راننده‌های متخلف را نقره داغ کرد، تنها دلیل این تغییر رویه و تجدید فرهنگ رانندگی نبود؛ بلکه بیش از هر چیز درستی حرف و منطق و فواید مهمی که در پس این دستور آمرانه وجود داشت باعث شد حتی آنان که این کارها را دور ازشان «شوفری» خود می‌دانستند تن به این تغییرات بدهند.

حالا سوال اینجاست که چرا مخاطبان این دستور آمرانه جدید، یعنی فیلترینگ محتوایی رسانه، که البته از نظر سواد نظری و دانشگاهی، عمدتاً از مخاطبین اولیه طرح قبلی بالاترند و متوسط سنشان هم کمتر، این گونه در برابر این طرح جبهه‌گیری می کنند و از هزار راه و با هزاران لطایف‌الحیل، مفری برای استفاده خود خواسته از رسانه پاکیزه شده توسط مدیران پیدا می‌کنند؟
خدای ناکرده که کسی ادعا نمی‌کند که همگی کاربران اینترنت مجرمند و بی‌فرهنگ؟
بماند که همین چندی پیش بزرگواری از مدیران فرمودند که هنوز فرهنگ استفاده از شبکه‌های اجتماعی مجازی در بین کاربران وجود ندارد.

نگاهی به رنکینگ صفحه «پیوندها»، شاهکار دوستان در جهت‌دهی افکار مخاطبین اینترنت بیندازید، تا ببینیم که رتبه این صفحه در بین صفحات دیگر اینترنتی با چه سرعتی بالا می‌رود، شاید دوستان کسب این رتبه را نیز به عنوان دستاورد مدیرتی خود به مدیران بالادستی گزارش می‌دهند.

به گمانم راهکار فیلترینگ، با این ضوابط و این نگاه، مدت‌هاست شکست خورده و تنها در صورت قطع کلی اینترنت امکان مقابله با آن خواهد بود، تجربه جهان از شرق تا غرب، مدت‌هاست فراروی چشمان ماست، تنها لازم است چشم‌ها را باز کنیم و نگاه کنیم.



موضوع مطلب :
دوشنبه 90 مرداد 17 :: 6:31 عصر ::  نویسنده : M.N

 مقایسه‌ای ساده نشان می‌دهد که فناوری اطلاعات و وارداتش در مقایسه با صنایع دیگر حجم مالی قابل توجهی ندارند.

ابلاغیه گمرک مبنی بر ترخیص کالاهای IT از 5 کانال مشخص واکنش‌های متعدد و متفاوتی داشته است.
گروهی معتقدند این تصمیم به افزایش هزینه‌های می‌انجامد، گروهی دیگر اساسا تفکر پشت ابلاغیه را نامشخص و مشکوک می‌دانند و جمعی هم می‌گویند اقدامی است که شفافیت هر چه بیشتر بازار از واردات «نیمه قانونی» و سلامت واردات کمک می‌کند.

فارغ از دلایل این تصمیم و تبعاتی که ابلاغش در پی خواهد داشت. بد نیست نگاهی دوباره به صنعت IT و سهم آن در اقتصاد ملی و سبد خانوار بیندازیم.

مقایسه‌ای ساده نشان می‌دهد که فناوری اطلاعات و وارداتش در مقایسه با صنایع دیگر حجم مالی قابل توجهی ندارند. حال چه می‌شود که گمرک در میان این همه کالا که از مبادی رسمی و غیر رسمی، اسکله‌ها و فرودگاه‌ها و مرزها و بازارچه‌ها و چه و چه می‌آید، به فکر تخصصی کردن گمرکات IT افتاده است؟
مگر نه اینکه حجم تلفات در واردات این کالاها آنچنان زیاد است که توجه مسئولان گمرکی را جلب کرده است؟

سؤال این است که چرا باید صنعتی با این سهم اندک از اقتصاد ملی، صنعتی که مدیرانش از کمبود سرمایه در آن می‌نالند و به هر حال صنایع غول‌آسای دیگر غبطه می‌خورند، چنین آلوده شود که فقط واردات چند کالا در آن دولت را مجبور به تخصصی کردن گمرکات کند و تصمیم بگیرد که مشابه آن کمتر در دنیا گرفته شده است؟

مشکل از وارد کننده است یا دولت، گمرک ناصحیح عمل کرده یا تعرفه نامتناسب است، اینها سؤال من نیست.
می‌پرسم به کجا می‌رویم؟




موضوع مطلب :
<   <<   6   7   8   9   10   >>   >   
درباره وبلاگ

این وبلاگ برترین وبلاگ پارسی بلاگ در سال 1389 شده است . موفق باشید
آخرین مطالب
پیوندها
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 15
بازدید دیروز: 38
کل بازدیدها: 180037