سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
*.: اخبــار فــنــاوری اطــلاعــات و ارتــبــاطــات .:*
 
دوشنبه 90 مرداد 17 :: 6:30 عصر ::  نویسنده : M.N

 نچه در کشورمان چالش‌برانگیز است به فقدان مدل موفق کسب و کارهای اینترنتی بازمی‌گردد.

 از زمان تولد اینترنت که با هدف اولیه تبادل اطلاعات ایجاد شد، قریب به 40 سال می‌گذرد. اما امروز اینترنت به ابزار قدرتمند سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و امنیتی تبدیل شده است.
اگرچه ورود این پدیده به کشور ما همچون موارد مشابه با دیده تردید مواجه شد، اما سرانجام اینترنت توانست قریب به نیمی از ایرانیان را مجذوب و وابسته به خود کند.

کمی بعد از ورود اینترنت به کشور بود که به واسطه در اختیار نداشتن محتوا و کاربری‌های بومی، زنگ خطر استفاده از اینترنت به عنوان پدیده‌ای برای تهاجم فرهنگی به صدا درآمد، در نتیجه سرعت دسترسی به اینترنت کاهش یافت.
موضوع دیگری که همواره به بحث میان توسعه‌دهندگان زیرساخت‌های فنی اینترنت و توسعه‌دهندگان محتوا در کشور وجود داشت، به تقدم و تاخر فعالیت این دو بخش مربوط می‌شد.

گروهی معتقد بودند ابتدا می‌بایست بسترهای فنی دسترسی به اینترنت فراهم و سپس محتوای بومی وارد آن شود.
گروهی نیز معتقد بودند توسعه زیرساخت اینترنت می‌بایست کندتر و یا همزمان با توسعه محتوای بومی باشد.

اگرچه با وجود کند شدن دسترسی به اینترنت، به نظر می‌رسد در نهایت امروز این توسعه دهندگان فنی اینترنت هستند که از تامین‌کنندگان محتوا پیشی گرفته و منتظر محتوا هستند.
برای مثال اخیراً مدیر عامل مخابرات، علت زمینگیر شدن طرح خدمات ارتباطی پیشرفته را نحوه مدیریت محتوا دانسته و گفته کسانی که صاحب محتوا هستند، مدیریت واحدی در این زمینه ندارند.

در همین حال آمار غیررسمی حکایت از آن دارند که درآمد ایران به عنوان بزرگ‌ترین بازار اینترنت خاورمیانه با 32 میلیون کاربر رقمی معادل یک میلیون دلار است، حال آن که رقم مذکور در کشور ترکیه معادل 9 میلیارد دلار است.

شاید بتوان گفت هم اکنون 90 درصد توسعه محتوا در کشور از طریق بودجه‌های دولتی در حال تامین است، اما آنچه در کشورمان چالش‌برانگیز است به فقدان مدل موفق کسب و کارهای اینترنتی بازمی‌گردد.
ما در حال توسعه محتوا، شبکه‌‌های اجتماعی، خدمات سرگرمی و انواع سرویس‌های کاربردی هستیم، اما روش کسب درآمد از آن را نمی‌دانیم. در نتیجه و به واسطه نبود استراتژی‌های اقتصادی، خدمات و کاربری‌های تحت وب یا با شکست مواجه می‌شوند و یا در بهترین وضعیت کوچک و غیررقابتی باقی می‌مانند.

در نهایت نیز جای تعجب ندارد که توسعه همین محتوای فعلی بدون سوبسیدهای دولتی متوقف شوند، موضوعی که چاره‌جویی و برنامه‌ریزی مسئولان امر در بهره‌گیری از ظرفیت‌های بومی اینترنت و ایجاد سیکل سالم در بهره‌برداری از آن را طلب می‌کند.




موضوع مطلب :
دوشنبه 90 مرداد 17 :: 6:29 عصر ::  نویسنده : M.N

به گفته معاون سازمان فناوری اطلاعات، ممکن است بیش از یک موتور جست‌وجو راه‌اندازی شود که تصمیم‌گیری در این خصوص، بستگی به کشش بازار و جنبه رقابتی دارد.

قبلا نام «یا حق» برای موتور جست‌وجوی مورد نظر مسئولین اعلام شده بود
قبلا نام «یا حق» برای موتور جست‌وجوی مورد نظر مسئولین اعلام شده بود


معاون سازمان فناوری اطلاعات با اشاره به فراخوان قریب‌الوقوع برای شناسایی شرکت‌های توانمند داخلی برای راه‌اندازی موتور جست‌وجوهای ملی گفت: اسم پیشنهادی برای این موتور‌جست‌وجو «فجر» به معنای فراهم کنندگان جویش‌گر رایانه‌ای است.

به گزارش M.N علی‌اصغر انصاری در گفت‌وگو : با اشاره به طرح شناسایی شرکت‌های توانمند در زمینه راه اندازی موتور جست‌وجو‌ی ملی اظهار داشت: در حال حاضر شرکت‌هایی در زمینه موتور‌جست‌وجو در داخل کشور فعالیت می‌کنند و موتورجست‌وجوهایی نیز به صورت محدود در کشور وجود دارد که قصد شناسایی این شرکت‌ها را داریم.

معاون توسعه فضای تبادل اطلاعات سازمان فناوری اطلاعات افزود: قصد داریم به چند شرکت فعال در زمینه موتور‌ جست‌وجو مجوز بدهیم و از آنها حمایت کنیم تا بتوانند خود را در فضای وب ایران و خارج از ایران، نشان دهند.

وی گفت: اسم پیشنهادی برای موتور‌جستجوی ملی «فجر» به معنای فراهم کنندگان جویش‌گر رایانه‌ای انتخاب شده است.

انصاری تصریح کرد: از هفته آینده آگهی شناسایی شرکت‌های متقاضی برای مشارکت در زمینه موتور ‌جست‌وجوهای بومی، در روزنامه کثیر‌الانتشار و سایت «متما» منتشر خواهد شد و به این وسیله شرکت‌های توانمند، خدمات و دستاوردهای خود را عرضه خواهند کرد و پس از ارزیابی متقاضیان، یک یا چند شرکت را به عنوان ارائه‌دهندگان خدمات موتور‌جست‌وجوی ملی انتخاب می‌کنیم.

معاون توسعه فضای تبادل اطلاعات سازمان فناوری اطلاعات ادامه داد: از شرکت‌های انتخاب شده با ارائه خدماتی از جمله دیتاسنتر، پهنای باند و نرم‌افزار حمایت خواهد شد.

انصاری ادامه داد: ممکن است یک یا چند شرکت برای راه‌‌اندازی موتور جست‌وجو‌ی داخلی انتخاب شوند و بنا بر این ممکن است بیش از یک موتور جست‌وجو راه‌اندازی شود که تصمیم‌گیری در این خصوص، بستگی به کشش بازار و جنبه رقابتی دارد.

معاون سازمان فناوری اطلاعات ایران ادامه داد: هم اکنون نیز چند پروژه نرم‌افزاری آماده برای موتور ‌جست‌وجو در اختیار داریم و در این فراخوان اینکه چه کسی باید سرویس ارائه دهد را انتخاب می‌کنیم؛ بنا بر این واگذاری این کار از سوی سازمان فناوری اطلاعات به بخش خصوصی، جنبه حمایتی دارد.



موضوع مطلب :

در جریان تصویب برنامه پنجم توسعه پیشنهاد 500 کیلوبیت برای کاربران خانگی مطرح شد که به تصویب نرسید.

پایین بودن سرعت اینترنت در ایران به دلیل ضوابط و مقررات کشور است

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت در مورد پایین بودن سرعت اینترنت در ایران گفت: پایین بودن سرعت اینترنت به ضوابط و مقررات کشور مربوط می‌شود و بر اساس قوانین مصوب، سرعت اینترنت کاربران خانگی نباید از 128 کیلوبیت بالاتر باشد.

 محمود خسروی در یک نشست خبری که در محل این شرکت برگزار شد، افزود: اتحادیه جهانی مخابرات( ITU) کمتر از 500 کیلوبیت را پرسرعت نمی‌داند و استاندارد داخلی برخی کشورها بالای یک مگ و دو مگ است و کمتر از یک مگ به عنوان پر سرعت محسوب نمی‌شود.
وی افزود: بر همین اساس در جریان تصویب برنامه پنجم توسعه پیشنهاد 500 کیلوبیت برای کاربران خانگی مطرح شد که به تصویب نرسید.

قطعی اینترنت به شرکت زیرساخت مربوط نمی‌شود
مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت در مورد قطعی‌های مکرر شبکه اینترنت طی دو هفته اخیر گفت: وضعیت پهنای باند مطلوب است و در شبکه زیرساخت قطعی نداریم.
خسروی افزود: البته قطعی‌های لحظه‌ای در شبکه اینترنت قابل بررسی است و اندازه‌گیری قطعی‌ها جزو برنامه کاری شرکت زیرساخت است که دنبال می‌شود اما در شبکه زیر‌ساخت قطعی نداریم.

وی با تاکید بر اینکه مشکل حادی در شبکه اینترنت مشاهده نمی‌شود افزود: برای بالا بردن قابلیت اطمینان شبکه ایتنرنت، باند پهن مورد نیاز شبکه اینترنت از چندین نقطه تامین می‌شود.
وی افزود: شبکه از مولفه‌ها و اپراتورهای مختلف تشکیل شده، قطعی‌هایی که پیش می‌آید به شرکت زیرساخت مربوط نمی‌شود.

در مقابله با تحریم‌ها تلاش‌های بسیاری شده است
مدیر عامل شرکت ارتباطات زیرساخت در مورد تاثیر تحریم‌های ضدایرانی بر فعالیت‌های این شرکت گفت: نمی‌توان گفت تحریم‌ها تاثیر ندارد اما با همین وضعیت نیز تلاش‌های زیادی در کشور صورت گرفته است.
خسروی گفت: تا یکسال قبل تامین ارتباط بین‌الملل کشور از یک نقطه صورت می‌گرفت و هم اکنون به هشت نقطه افزایش پیدا کرده است.
وی افزود: در شرایط تحریم در کنسرسیومی عضو شدیم که هدف آن ترانزیت ارتباطات از داخل کشور است و شرکای ایران در این کنسرسیوم «عمان تل»، «روس تلکوم» و یک شرکت انگلیسی است که با آنها یک توافقنامه امضا شده است.
وی در عین حال گفت: در خصوص وصول مطالبات از کشورهایی که با آنها ارتباط مخابراتی داریم مشکلاتی وجود دارد.

هزینه مصرف برق ایستگاه‌های زیرساخت بیش از 10 برابر شده است
مدیر عامل شرکت ارتباطات زیرساخت در مورد تاثیر هدفمندی یارانه‌ها بر هزینه‌های این شرکت گفت: ایستگاه‌های شرکت ارتباطات زیرساخت از نظر مصرف برق بسیار پرمصرف هستند و در زمان حاضر نزدیک به 10 برابر افزایش پیدا کرده، نگران قبض‌های برق هستیم اگر قبلا چهار میلیارد تومان پول برق می‌دادیم امسال باید 50 میلیارد تومان پرداخت کنیم.
وی در مورد قیمت تمام شده اینترنت، گفت: تمام مولفه‌های داخلی در مینه قیمت تمام شده اینترنت در کشور افزایش پیدا کرده مانند هزینه برق، تنها چیزی که کاهش پیدا می‌کند پهنای باندی است که در مرز خریداری می‌کنیم.

رسیدن به اهداف برنامه پنجم توسعه
مدیر عامل شرکت ارتباطات زیرساخت مهم‌ترین برنامه این شرکت را رسیدن به اهداف برنامه پنجم توسعه کشور در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات عنوان کرد و گفت: بر اساس ماده 46 برنامه پنجم توسعه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مکلف است تا پایان این برنامه( سال 1394) امکان دسترسی به اینترنت پرسرعت را برای 60 درصد خانوارها و تمام کسب و کارها فراهم کند.
وی افزود: شرکت زیرساخت با توجه به این اهداف، تعداد خانوارها و تعداد مشاغل و پهنای باند مورد نیاز را محاسبه و برنامه‌ریزی برای ارائه خدمات تکلیف شده را انجام داده است.
خسروی گفت: تعداد خطوط E1 در ابتدای سال جاری 300 هزار خط بود که تا پایان برنامه پنجم این ظرفیت باید 10 برابر شود.

وی افزود: حجم برنامه‌ها بسیار سنگین است اما برنامه‌ها شروع شده و قراردادهای آن در حال نهایی شدن است.
خسروی گفت: با توجه به اینکه اهداف بلندی برای برنامه پنجم توسعه پیش‌بینی شده، ممکن است در تامین اعتبارات مشکلاتی داشته باشیم. بزرگ‌ترین دغدغه ما این است که اگر بخواهیم وضعیت زیرساخت‌های ارتباطی کشور را 10 برابر کنیم، چگونه می‌توانیم این اعتبارات را تامین کنیم.

توسعه ترانزیت بین‌الملل
مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت اظهار داشت: موضوع دیگری که در زیرساخت پیگیری می‌شود، توسعه ترانزیت بین‌الملل است، تاکنون روند به سمت ترانزیت بین‌الملل نبوده، کار بزرگی در یک سال اخیر انجام دادیم و درگاه‌های ارتباطات بین‌الملل را افزایش دادیم.
خسروی گفت: ترانزیت بین‌الملل می‌تواند منابع درآمدی ارزی برای کشور باشد، شاید سال‌ها قبل باید به سمت ترانزیت بین‌الملل می‌رفتیم، زمانی که کابل‌ها در منطقه شکل می‌گرفت.
وی افزود: تا چندی پیش ما 30 خط STM1 داشتیم که در پایان برنامه پنجم باید 40 هزار خط STM1 از کشور عبور کند که یک حجم عظیمی در ترانزیت بین‌الملل است.
وی افزود: تاکنون درآمد قابل توجهی از ترانزیت بین‌الملل نداشتیم اما با افزایش خطوط امید می‌رود در آینده از این محل درآمد داشته باشیم.

مشارکت 20 درصدی زیرساخت در اپراتور چهارم
خسروی در مورد مشارکت شرکت ارتباطات زیرساخت در پروژه اپراتور چهارم گفت: اپراتور چهارم در دولت تصویب شد و قرار است 20 درصد سهم دولت در این پروژه توسط شرکت زیرساخت سرمایه‌گذاری شود.
وی افزود: هنوز سایر شرکای پروژه اپراتور چهارم نهایی نشده‌اند اما در زیرساخت یک مجری تعیین شده که کارهای مطالعاتی پروژه را دنبال می‌کند، چارچوب پروانه این اپراتور نیز در سازمان تنظیم مقررات نهایی شده و منتظر مصوبات بعدی دولت است.

مخابرات میزان زیادی از مطالبات شرکت زیرساخت را پرداخت
خسروی در مورد بدهی شرکت مخابرات به شرکت زیرساخت گفت: میزان زیادی از طلب زیرساخت وصول شده و مشکل حاص و عمده‌ای با مخابرات نداریم. بدهی معوقه مخابرات در حال رفع و رجوع است.

راه‌اندازی خطوط جدید در شهریور ماه
خسروی از راه‌اندازی دو خط STM64 خبر داد و گفت: هفته گذشته پاکات مناقصه این دو خط باز شد و دو شرکت خارجی برنده این مناقصه شدند. تا شهریور ماه این خطوط راه‌اندازی می‌شود.

ارتباط از طریق شبکه فیبر نوری با پاکستان
مدیر عامل شرکت ارتباطات زیر ساخت در مورد برقراری ارتباط با کشور پاکستان گفت: تنها کشوری که دنبال برقراری ارتباط بودیم، پاکستان بود، با همه کشورهای همسایه ارتباط داشتیم به غیر از پاکستان که ماه قبل با 2 شرکت برای 2 نقطه تفاهمنامه امضا کردیم و تا سه ماه دیگر ارتباط ما از طریق خطوط فیبر نوری با پاکستان برقرار می‌شود.
خسروی گفت: هم اکنون 46 هزار و 800 کیلومتر خط فیبر نوری در کشور وجود دارد که تا پایان برنامه پنجم توسعه 20 هزار کیلومتر به این شبکه اضافه خواهد شد.

انعقاد قرارداد مستقیم با شرکت‌های مخابراتی استانی
مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت در بخش دیگری از سخنانش گفت: از ابتدای امسال هدف این بود که مخابرات استان‌ها برای دریافت خدمات با زیرساخت قرار داد مستقیم امضا کند که تاکنون به غیر دو تا سه استان با بقیه استان‌ها قرار داد خدمات مبادله شده است.




موضوع مطلب :
دوشنبه 90 مرداد 17 :: 6:26 عصر ::  نویسنده : M.N

 یکی از مهم‌ترین تحولات در این زمینه که در رسانه‌های داخلی بازتاب چندانی نداشت، تصمیم دولت آمریکا برای مقابله به مثل جنگی با تهدیدات سایبری است.

اینترنت را گل نکنید
احسان موحدیان - ماهنامه تحلیلگران عصر اطلاعات - شاید اگر تیم برنرزلی مخترع وب می‌دانست روزی روزگاری کار اختراعش به اینجا می‌رسد، در تصمیمش برای عمومی کردن دسترسی به آن خودداری می کرد و با خواست شرکت‌های طمعکار برای پولی کردن دسترسی به وب موافقت می‌کرد.

در ماه‌های اخیر نگرانی های امنیتی بر فضای مجازی به شدت سایه انداخته و مجموعه رویدادها و حوادث گوناگون نشان داده که پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های بالای اینترنت در کنار ضعف آموزش و زیرساخت‌های امنیتی زمینه را برای خرابکاری‌های گسترده و سرقت اطلاعات فراهم کرده است.

یکی از مهم‌ترین تحولات در این زمینه که در رسانه‌های داخلی بازتاب چندانی نداشت، تصمیم دولت آمریکا برای مقابله به مثل جنگی با تهدیدات سایبری است.

ایالات متحده از این پس حمله هکرها از خارج را به عنوان عملیات جنگی تلقی خواهد کرد و وزارت دفاع آمریکا از این پس می‌تواند برای مقابله با این گونه حملات به عملیات نظامی دست بزند.
تصویب چنین طرح‌هایی پیامدهای گسترده‌ای به همراه می‌آورد.

از یک سو در محافل
ایالات متحده از این پس حمله هکرها از خارج را به عنوان عملیات جنگی تلقی خواهد کرد و وزارت دفاع آمریکا از این پس می‌تواند برای مقابله با این گونه حملات به عملیات نظامی دست بزند.

نظامی هنوز بر سر این موضوع اختلاف نظر وجود دارد که چه نوع حمله سایبری را می‌توان برای اقدام نظامی علیه منبع آن کافی دانست.

مشکل دیگر آن است که نمی‌توان منبع یک حمله را به صورت دقیق تعیین نمود. از این رو به عقیده کارشناسان پنتاگون، مقابله نظامی با اقدامات سایبری در حال حاضر تنها به کمک دولت‌های خارجی قابل اجراست و می‌توان تصور کرد که عملی شدن چنین طرح‌هایی چه هرج و مرجی را بر جهان به هم ریخته امروز که در خاورمیانه و بخش‌هایی از اروپا با بحران‌های سیاسی و اقتصادی گسترده دست به گریبان است، حاکم می‌کند.

تحول دیگری که البته چندان تازه نیست طرح‌های تازه آمریکا برای استفاده از اینترنت و فضای سایبر به عنوان اهرم فشار بر علیه کشورهای متخاصم و غیردوست است که با پیشرفت فناوری و سیاست‌گذاری‌های تازه این کشور در قالب‌های نو در حال اجراست.
بحث اینترنت چمدانی از جمله نمونه‌های تحول در این سیاست است که از سوی دولت ایران با حساسیت پیگیری شد.

کاخ سفید همچنین درصدد تدوین استراتژی جهانی فضای مجازی است.
به ادعای آمریکایی‌ها این استراتژی قرار است نوآوری‌های تکنولوژیک را ترغیب کند، مردم را در سراسر جهان به شیوه‌ای امن به یکدیگر وصل کند و آزادی بیان و پاسخگویی دولت‌ها و نهادهای قدرتمند سیاسی را تقویت کند.
با توجه به اظهارات صریح هیلاری کلینتون وزیر خارجه آمریکا که اخیراً اظهار داشته وزارت خارجه آمریکا می‌خواهد هدایت کننده جریان
می‌توان حدس زد که یکی از اهداف تدوین چنین استراتژی تحت فشار گذاشتن کشورهایی همچون روسیه، چین و ایران برای تغییر سیاست‌های خود در زمینه ارائه خدمات اینترنت است.

آزادی اینترنت در جهان باشد، می‌توان حدس زد که یکی از اهداف تدوین چنین استراتژی تحت فشار گذاشتن کشورهایی همچون روسیه، چین و ایران برای تغییر سیاست‌های خود در زمینه ارائه خدمات اینترنت است.

در سوی مقابل فعالیت‌های هکری در سراسر جهان برای سرقت اطلاعات و کسب درآمد از این طریق به رویه‌ای نگران کننده تبدیل شده و روزی نیست که چند خبر در مورد سرقت اطلاعات کاربران سایت‌های دولتی و نظامی و خصوصی و سوءاستفاده‌های بعدی از آنها منتشر نشود.

در واقع خرابکاری‌های سایبری محدود به هکرهای شخصی نیست و در حالی که دولت‌ها هم علناً وارد این بازی خطرناک شده‌اند، هکرهای ماهر هم با راه‌اندازی گروه‌های مختلف تلاش می‌کنند موفقیت‌های بیشتری کسب کنند.

در این میان برخی از این گروه‌ها هم دغدغه‌های سیاسی و اجتماعی پیدا کرده‌اند و کار به جایی رسیده که یکی از این گروه‌ها موسوم به Anonymous از تلاش برای براندازی نظام سیاسی آمریکا با استفاده از ظرفیت‌های اینترنت و از طریق ایجاد شفافیت و افزایش حس مسئولیت در دولت، مردم و نهادهای مدنی خبر داده و از نمایندگان کنگره و سنا خواسته تا استعفا دهند!
با توجه به این اوضاع و احوال، در صورتی که کاربران اینترنت حداقل تمهیدات امنیتی را برای حفاظت از خود در فضای سایبر نیندیشند و در این فضا بی‌دفاع حاضر شوند، تاوان سنگینی را پرداخت خواهند کرد و کاربران ایرانی هم مستثنی نخواهند بود.

اینترنت به شدت گِلی شده، حواستان را جمع کنید!



موضوع مطلب :

نظارت مردمی از طریق ایجاد سامانه‌ای مستقل که بدنه صنف بتوانند بدون ترس از برخوردهای متقابل بعضی قلدرصفتان صنف، مدیریت تشکل‌های متعلق به خود را به مسیر صحیح راهبری کنند، می‌تواند راه‌حلی برای رفع این معضل بزرگ باشد.

پیشنهاد مدیر شرکت فراسو برای مقابله با شعبان بی‌مخ‌های صنفی


احمد علی‌پور عضو پیشین هیئت مدیره سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور که به تازگی از کارزار رقابت انتخابات اتحادیه فناوران رایانه تهران فارغ شده است با توجه به عقبه و تجربه صنفی که دارد این بار با نگاهی فراگیر به آسیب‌شناسی تشکل‌های صنفی در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور پرداخته است. هفته‌نامه عصر ارتباط برای گسترش و عمق‌بخشی به این بحث از طرح نظارت کارشناسی تمامی فعالان صنفی استقبال می‌کند.

------------------------------------------------------------------



هم اندیشی برای چاره جویی
احمد علی‌پور
با گذشت قریب به دو دهه از ایجاد اولین تشکل‌های صنفی حوزه فناوری ‌اطلاعات و ارتباطات، به نیت و انگیزه‌های گوناگون، گاه به‌واسطه خواست دولت‌های وقت و گاه با اراده جمعی از خود فعالان صنف، تشکل‌های متعددی اعلام وجود کرده‌اند، اگرچه همه آنان کم و بیش حداقل در ظاهر «حمایت از منافع اعضا»، «تحکیم انسجام صنفی» و «ارتقاء حوزه تخصصی خود یا گسترش کاربرد فناوری اطلاعات» را به‌عنوان هدف اعلام‌شده
مدیران و اعضای هیئت مدیره یک نهاد صنفی به نام تشکل خود و با بهانه تعامل با دولت برای تامین منافع صنف به دیدار مقامات و مسئولان کشوری می‌روند و در این دیدارها مشکلات و معضلات صواب یا نا صواب شخصی و شرکتی و مغازه‌ای خود را به‌عنوان معضل صنف مطرح و آن را مشکل عمده همه قلمداد می‌کنند.

فعالیت برگزیده‌اند، اما بر کمتر کسی از اهالی و آحاد این صنف پوشیده است که نه تنها اغلب قریب به اتفاق این تشکل‌های ریز و درشت در راستای اهداف فوق حرکت نکرده‌اند، بلکه عملا در بسیاری موارد نیز شاهد آن بوده‌ایم که هیئت مدیره و مسئولان اجرایی آن تشکل‌ها همه تلاش و همت خود را بر برخورد با سایر تشکل‌های داخل صنف و تحدید منافع اعضای همین صنف، سمپاشی و حتی در بعضی موارد برخورد عیان و مفتخرانه با رقیبان صنفی خود پایه‌گذاری کرده‌اند.

هم‌اکنون تعدد این تشکل‌ها و بعضا سوء‌استفاده برخی از مدیران و راهبران اصلی آنان(در صحنه و یا در سایه!) به‌عنوان یکی از مهم‌ترین معضلات و مشکلات صنف فناوری ‌اطلاعات، عملا موجب ضعف بنیه صنف و نیز تفرق و دشمنی‌های ناخواسته و بی‌منطق داخلی و در واقع علت اصلی عدم نتیجه‌گیری از تعاملات داخلی و خارجی فعالان با حسن نیت این صنف شده است.

تاریخ 20ساله تشکل‌های صنفی این حوزه به تکرار، شاهد تظلم‌خواهی عده‌ای از ظلم وارد شده یا ادعای فساد و انحراف مدیریت یک تشکل بوده است که گاه همان عده به ظاهر مظلوم دست به کار انشعاب و ایجاد یک تشکل دیگر برای وجیه نشان دادن فعالیت خود علیه عده ظالم زده‌اند و گاه با فعالیت جمعی و دموکراتیک، عنان اختیار و رهبری تشکل را از کف اسلاف ربوده و خود در کمترین وقت ممکن، همان شیوه ناصواب سوءاستفاده از قدرت در حذف رقیبان و هدایت تشکل بر اساس منافع شخصی و در نهایت ظلم بر اعضای صنف را به دست خود تکرار کرده‌اند.

بارها دیده شده است که مدیران و اعضای هیئت مدیره یک نهاد صنفی به نام تشکل خود و با بهانه تعامل با دولت برای تامین منافع صنف به دیدار مقامات و مسئولان
برخی از قدیمی‌های صنف به جوان‌ترها در قالب نصیحت عنوان می‌کنند، این است: «به جای اعلام حضور و تلاش در مدیریت تشکل‌ها، بگذار گماشتگان وامدار و غیرمستقل و البته یک‌بارمصرف صنف مدیریت تشکل‌ها را بر عهده بگیرند و شما چراغ خاموش در حیاط خلوت آنان حضور و آنان را به مسیر دلخواه هدایت کن!» همان پدیده‌ای که اخیرا به شدت رایج شده است.

کشوری می‌روند و در این دیدارها هنگامی که فرصت صحبت به نمایندگی از آحاد صنف را می‌یابند، مشکلات و معضلات صواب یا ناصواب شخصی و شرکتی و مغازه‌ای خود را به‌عنوان معضل صنف مطرح و آن را مشکل عمده همه قلمداد می‌کنند. چه بسا که این درخواست شخصی مغایر و در تضاد کامل با منافع اعضای دیگر صنف بوده است.

اگر چه در زمان فعالیت‌های انتخاباتی، نامزدها، چه مستقل و یا گروهی و متحد به بیان وعده‌های گوناگون پرداخته، ژست دموکرات و مردم‌دوست می‌گیرند، وعده ایجاد کمیسیون‌هایی با شرکت آحاد صنف برای تصمیم‌سازی و مشارکت عمومی می‌دهند، اما فردای انتخابات، چنان متکبر و سرمست از پیروزی می‌شوند که با فراموشی وعده‌های داده‌ شده، پاسخگویی به اعضا و حتی رسانه‌ها را لازم ندانسته و خود با پیوستن به باشگاه منحرفین، تشکل، امکانات و منابع متعلق به صنف و نیز کمیسیون‌های مذکور را جایگاه و پایگاه گشایش عقده‌های دیرین و اتلاف وقت سایر اعضای صنف می‌کنند.

در مقابل البته گاهی شاهد انتقادات و ایرادات بی‌اساس و گاه تهمت‌های بی‌روا به مدیران خوشنام تشکل‌های صنف نیز بوده‌ایم و مطمئنا در بازار گرم و رایج انحراف و خودخواهی مدیران تشکل‌ها و نبود فضای شفاف برای قضاوت عمومی، این اقلیت دلسوز نیز یا باید بدنامی‌ها را تحمل کنند یا پس از مدتی مانند بسیاری از پیش‌کسوتان دیگر صنف عطای حضور در تشکل‌ها را به لقای آن برای همیشه ببخشند.

متاسفانه در این فضای مسموم آنچه برخی از قدیمی‌های صنف به جوان‌ترها در قالب نصیحت عنوان می‌کنند، این است: «به جای اعلام حضور و تلاش در مدیریت تشکل‌ها، بگذار گماشتگان وامدار و غیرمستقل و البته یک‌بارمصرف صنف مدیریت تشکل‌ها را بر عهده بگیرند و شما چراغ خاموش در حیاط خلوت
کافی است در زمان انتخابات و در جواب تماس فرد معروف و به‌ظاهر مظلومی در صنف که معمولا برای اخذ رای در زمان انتخابات صنفی، کارگزار اتحادهای 5 ،7ا،15 و... برای تماس با اعضای صنف است، قول همکاری و تحویل برگ رای سفید به ایشان داده و البته ایشان تضمین خواهند کرد شما و بنگاه‌تان برای دو تا چهار سال حداقل از شر و گزند سمپاشی ایشان و دوستان‌شان و اعضای محترم هیئت مدیره منتخب در امان باشید!

آنان حضور و آنان را به مسیر دلخواه هدایت کن!» همان پدیده‌ای که اخیرا به شدت رایج شده است.

در این فضا کافی است در زمان انتخابات و در جواب تماس فرد معروف و به‌ظاهر مظلومی در صنف که معمولا برای اخذ رای در زمان انتخابات صنفی، کارگزار اتحادهای 5 ،7ا،15 و... برای تماس با اعضای صنف است، قول همکاری و تحویل برگ رای سفید به ایشان داده و البته ایشان تضمین خواهند کرد شما و بنگاه‌تان برای دو تا چهار سال حداقل از شر و گزند سمپاشی ایشان و دوستان‌شان و اعضای محترم هیئت مدیره منتخب در امان باشید!

بدون شک نظارت مردمی از طریق ایجاد سامانه‌ای مستقل که بدنه صنف بتوانند بدون ترس از برخوردهای متقابل بعضی قلدرصفتان صنف، مدیریت تشکل‌های متعلق به خود را به مسیر صحیح راهبری کنند و به جای انتظار دو یا سه و چهارساله برای تغییر مدیریت آن تشکل، یا تحمل فضای تاریک و مملو از سمپاشی‌های غیرحرفه‌ای، هر گونه انحراف و سوءاستفاده احتمالی مدیران یا حتی برخوردهای غلط اعضای صنف با مدیران سالم را شفاف کرده و با قضاوت جمعی بدنه صنف با آن برخورد جمعی و به‌موقع کنند، می‌تواند راه‌حلی برای رفع این معضل بزرگ باشد.

بدین ترتیب ضمن تامین امنیت فکری و حرفه‌ای اعضای صنف و بازگشت امید آنان به عملکرد تشکل‌ها، عملا هزینه‌های سوءاستفاده و انحراف مدیران تشکل‌ها، وابسته شدن آنان به پدرخوانده‌ها یا استفاده آنان از شعبان بی‌مخ‌های صنفی بالا رفته و راه برای ورود افراد صالح به هیئت مدیره نهادهای صنفی و کارکرد آنان در فضایی سالم و با حمایت مستقیم افکار عمومی صنف هموار خواهد شود.

به منظور همفکری و تبادل نظر در این رابطه و یافتن راه‌حل‌های مناسب در رفع این معضل، پیشنهاد می‌شود رسانه‌ها و بعضی تشکل‌های هنوز مردمی و حتی جمع‌های داخلی دوستان صنفی، جلساتی را با حضور برخی از اعضای فعال و خوشنام صنف تشکیل داده و با کمک رسانه‌های مستقل صنفی نتایج را به نحوی شفاف اطلاع‌رسانی کنند.



موضوع مطلب :
دوشنبه 90 مرداد 17 :: 6:22 عصر ::  نویسنده : M.N

گیگابایت برای اینکه تمام کاربران علاقه‌مند به بازی‌های رایان‌ای بتوانند از مادبردهای مخصوص گیمینگ و مزایای آن بهرمند شوند یک مدل جدید از این سری را با نام G1.Sniper 2 روانه بازار خواهد کرد.

اولین Z68 مخصوص گیمرها

مادبردهای مخصوص بازی‌های رایانه‌ای چند سال است که رواج پیدا کرده‌اند و شرکت گیگابایت نیز سال گذشته سری مادربرهای گیمینگ خود را با نام G1.Killer روانه بازار کرد.

به گزارش M.N ، این سری علاوه بر استفاده از بهترین اجزا و برخورداری از جدیدترین فناوری‌های مادربرهای گیگابایت، دارای چند قابلیت ویژه نظیر شبکه قدرتمند Bigfoot Networks و کارت صدای مجتمع Sound Blaster شرکت Creative نیز بودند.

البته هر سه مادربرد ارائه شده از این سری (Assassin، Sniper و Guerrilla) از چیپ‌ست X58 اینتل بودند که شاید این مورد آن‌ها را خارج از دسترس برخی از گیمر ها قرار می‌داد.

گیگابایت برای اینکه تمام کاربران علاقه‌مند به بازی‌های رایان‌ای بتوانند از مادبردهای مخصوص گیمینگ و مزایای آن بهرمند شوند یک مدل جدید از این سری را با نام G1.Sniper 2 روانه بازار خواهد کرد.

این مادبرد از چیپ‌ست Z68 برخوردار خواهد بود تا بتواند از پردازنده‌های نسل دوم سری Core اینتل پشتیبانی کند. این مادربرد به دلیل بهره بردن از صدای Sound Blaster نیازی به نصب کارت صدای مجزا ندارد و بهترین صدای ممکن توسط چیپ‌های صدای مجتمع را ارایه می‌کند.

همچنین به دلیل بهره بردن از فناوری Killer E2100 شرکت Bigfoot Networks کم‌ترین مقدار لگ و کارایی بسیاری بالایی در بازی‌های تحت شبکه و آنلاین حاصل خواهد شد، زیرا این فناوری در هر زمان بیشترین مقدار پهنای باند را در اختیار بازی قرار می‌دهد.

نکته? قابل توجه دیگر در Sniper 2 گیگابایت پشتیبانی از فناوری PCI Express 3، که این مادربرد را یکی از اولین بردهای سازگار با این فناوری قدرتمند جدید تبدیل کرده است.
از دیگر مزایای G1 Sniper 2 می‌توان به پشتیبانی از SLI و CrossFireX دوگانه اشاره کرد.



موضوع مطلب :
دوشنبه 90 مرداد 17 :: 6:12 عصر ::  نویسنده : M.N

وزیر ارتباطات: مفهوم اینترنت پاک که فقط درایران هم نیست و در کل دنیا هم این وجود دارد این است که می‌خواهیم لکه‌هایی که به اینترنت چسبیده است را از آن جدا کنیم.

ایران آغازگر استفاده از اینترنت پاک

سعید نوری آزاد  جام‌جم - نیازی نیست زیاد فکر کنید تا به اثر ارتباطات و فناوری اطلاعات در زندگی روزمره خود پی ببرید. چرا که زندگی شهری با موضوع فناوری‌های ارتباطی عجین شده است و تحولات اخیر اقتصادی کشور نیز به واسطه فناوری‌های نوین ارتباطی و اطلاعاتی ممکن شده است و از طرفی وابسته شدن جامعه به جریان اطلاعات و برپا شدن شبکه‌های ارتباطی بعنوان یکی از فاکتورهای اصلی امنیت ملی محسوب می‌شود.
بعد از مدتی تقریبا طولانی موفق به ملاقات وزیر ارتباطاتی شدیم که به عقیده برخی عملکردش بسیار خوب بوده است. به عقیده برخی دیگر عملکرد ضعیف این وزارتخانه دستمایه مطرح کردن موضوع ادغام وزارت ارتباطات بود. رضا تقی‌پور در این مصاحبه پاسخگوی موضوعات متعدد و متنوعی درباره حوزه کاری خود است. موضوعاتی که هر کدام به تنهایی می‌تواند سوژه یک گزارش مفصل باشد.


مبلغ سرانه هر ایرانی برای ارتباطات و فناوری اطلاعات چقدر است؟
این نسبت به طور رسمی محاسبه نشده است، اما می‌توانیم همین جا آن را محاسبه کنیم. در سال 88 حدود 8100 میلیارد تومان درآمد ارتباطی داشتیم که با تقسیم این مبلغ بر میزان جمعیت که 74 میلیون نفر است سرانه قابل محاسبه است. برای سال 89 نیز چون هنوز خیلی شرکت‌ها مجمع تشکیل نداده‌اند عدد دقیق مشخص نیست، اما تصور ما مبلغی حدود 5‌/‌9 تا 10هزار میلیارد تومان است.

آمار ضریب نفوذ تلفن در کشور چه میزان است؟
در تلفن ثابت 6‌/‌35 درصد را داریم که البته این عدد برای بیش از این مقدار برنامه‌ریزی شده بود، اما به دلیل این که بازار تلفن اشباع شده است و میزان تلفن‌های منصوبه بیشتر از خطوط دایر است این عدد ثابت مانده است و معدود مناطق جدید یا این موارد نیاز به تلفن ثابت دارند که به خاطر ورود موبایل این روند در تمام دنیا ثابت شده است و در برخی موارد رو به کاهش نیز گذاشته است. میزان نفوذ ارتباطات سیار یا همان تلفن همراه نیز طبق آخرین آمار 72 درصد است و 56 میلیون مشترک تلفن همراه داریم.

آمار 72 درصدی که گفتید با آمار 75 درصدی متوسط جهانی اختلاف زیادی ندارد، اما با توجه به این که در دنیا نزدیک به 26 درصد موبایل‌ها فناوری نسل 3 و بالاتر را دارند، آیا می‌توان به این عدد افتخار کرد؟
فناوری مناسب برای یک کشور همیشه بالاترین فناوری نیست. چراکه وضعیت اقتصادی شهروندان و نوع استفاده از آن فناوری مشخص می‌کند ما کدام فناوری را برای کشور انتخاب کنیم. البته می‌دانید که نسل سوم هم در کشور در حال راه‌اندازی است و الان نیازی نیست که به دلیل عدم توسعه نسل سوم موبایل روی زمین مانده باشد و اگر هم نیازی باشد از طریق مسیرهای دیگر مانند خطوط پرسرعت اینترنت و وایمکس در حال تامین است، اما در کل امیدواریم تسهیلات نسل سوم موبایل به زودی عرضه شود.

در مورد ضریب نفوذ اینترنت و هزینه دسترسی آن چطور؟ آیا عددی دارید؟
اکنون آخرین آما رسمی 66‌/‌32 است که البته باید متذکر شویم روی محاسبه ضریب نفوذ اینترنت اختلاف نظراتی وجود دارد که حتی ما در سال 88 عدد 9‌/‌43 را هم داشتیم. بسته به این که ما کدام کاربران را جزو آمار کاربران حساب کنیم این عدد متغییر بوده است. این عدد آخر نیز توسط سازمان فناوری اطلاعات با همکاری یکی از دانشگاه‌ها محاسبه شد.

به نظر شما کاربر اینترنت چه کسی است؟
با شکلی که امروزه از فناوری استفاده می‌شود، همه مردم کاربر اینترنت هستند. البته یک توضیح لازم است و آن این که چیزی که امروزه به نام اینترنت مصطلح شده است، به معنای شبکه است در حالی که بسیاری از خدمات ازجمله خدمات ارزش افزوده نیازی به اینترنت ندارد. پس اگر سوال شما را این گونه اصلاح کنیم که به نظر شما کاربران خدمات شبکه چه کسانی هستند؟ من می‌گویم همه مردم کشور.

سوال از این نظر بود که بنا به تعریف گفته می‌شد کسی که یک بار در سال از اینترنت به هر شکلی استفاده کند می‌شود کاربر اینترنت. این را قبول دارید؟
اگر مفهوم عام را نخواهیم باید گفت که این فرمول پیچیده است. در فرمول محاسباتی فردی که چند بار در هفته یا روز به اینترنت مراجعه دارد کاربر شناخته می‌شود، اما نقطه اصلی اختلاف محاسبه در این است که برخی اعتقاد دارند اینترنت دیال آپ را نباید جزو دسترسی محاسبه کرد، اما این که این خطوط را جزو دسترسی محاسبه نکنیم هنوز از مجامع رسمی بین‌المللی اعلام نشده است.

در منطقه از نظر سطح دسترسی و سرمایه‌گذاری در چه وضعیتی هستیم؟
در منطقه کشورهای کوچکی هستند که از نظر جمعیت پایین بوده، اما از نظر اقتصادی و از نظر ماهیت بازرگانی ساختار آنها مانند امارات و قطر برای دسترسی‌های بازرگانی ایجاب کرده است تا دسترسی‌هایی با سرعت بالا داشته باشند که این باعث می‌شود آنها رتبه‌های اول را در منطقه داشته باشند، اما از نظر تعداد کاربران اول هستیم. از نظر ضریب نفوذ در رده‌های پنجم و ششم هستیم که با برنامه‌های پیش رو سعی در افزایش ضریب نفوذ داریم.
اما می‌دانید که این یک موضوع دوطرفه است و بجز تهران که در برخی مناطق تقاضای اینترنت پاسخ داده نمی‌شود در سایر شهرهای کشور برای خطوط اینترنت پرسرعت متقاضی کم داریم و این برمی‌گردد به این که تولید محتوا و ارائه خدمات از توسعه لازم برخوردار نبوده است که در دولت دهم برای این هم برنامه‌ریزی‌های زیادی شده است لذا باید منتظر باشیم تا به یکباره تعداد کاربران نیازمند برای دسترسی به اینترنت افزایش یابد.

این تولید محتوا کجا قرار است انجام شود؟
محتوا را دارای 2 بخش می‌دانیم یکی همان محتوای مرسوم است و دیگری خدمات. چراکه بسیاری خدمات الکترونیک را به دلیل این که در این شبکه در جریان است بخشی از محتوا می‌دانند. با این تعبیر، بانکداری الکترونیک وحتی تجارت الکترونیک شامل محتوا می‌شوند، اما بخش دیگر محتوا آموزشی و علمی فرهنگی است که این محتوا به نفسه دارای ارزش است مانند یک مقاله یا یک فیلم. در محتوای نوع اول خود دولت یکی از تهیه‌کنندگان محتواست و دولت مکلف است در قانون پنجم 70 درصد خدماتش را الکترونیک ارائه کند، اما در حال حاضر این درصد بسیار پایین است. در بحث محتوای فرهنگیـ علمی نیز نهادهای فرهنگی و آموزشی تامین‌کننده‌های محتوا هستند که باید طبق برنامه کار کنند، اما امروزه تعریفی به وجود آمده است که گفته می‌شود همه می‌توانند تولیدکننده محتوا باشند، از یک دانش‌آموز آماتور می‌تواند بازی رایانه‌ای تولید کند و در شبکه به تعداد زیادی بفروشد تا یک فردی که تولید انیمیشن، مقاله یا هرنوع محتوایی می‌کند. به عقیده من موتور محرک تامین‌کنندگان شبکه همین ارتقای تولید محتواست.

در برنامه‌ای که گفتید دولت متولی تولید محتوا شده است چند درصد آن را به عهده بخش خصوصی خواهد گذاشت؟
این قابل درصدبندی نیست. امروزه می‌بینید در بخش‌های مختلفی مانند بانکداری، بانک‌های خصوصی پیشروتر از بانک‌های دولتی هستند. سودمند بودن این فناوری برای همه روشن است و استفاده از این فناوری طبیعتا بستگی به تدبیر مدیران بنگاه‌های اقتصادی دارد که استفاده از فناوری اطلاعات را تا چه میزان در ارتقای بهره‌وری موثر بدانند، اما در کل، توسعه فناوری اطلاعات در بخش خصوصی بیشتر از توسعه آن در بخش دولتی است.

یکی از زمینه‌هایی که خدمات الکترونیک را بزرگنمایی و ملموس کرده است موضوع دورکاری است. برخی از نهادها با اعلام این که دسترسی‌های لازم برای انجام کار در منازل و سایر جاها تامین نشده است قادر به پیاده‌سازی دورکاری نبوده و در انجام آن تعلل ورزیدند بعلاوه با همین توجیه اقدام به احداث شبکه‌های خصوصی موازی با شبکه‌های مادر مخابراتی کردند. نظر شما درباره این موضوع چیست؟
در مورد شبکه‌های خصوصی تعابیر مختلف است یکی این که این شبکه‌ها مجازی هستند و VPNهایی هستند که روی شبکه ارتباطی کشور ارتباط داخلی سازمان‌ها را برقرار می‌کنند، اما درباره دورکاری نکته‌ای را باید بگویم که مشکل اصلی دورکاری، نبود فرهنگ آن در سازمان‌هاست و نه پهنای باند. برای دورکاری نیازی به یک ارتباط چند رسانه‌ای دارید که تصویر زنده تنها بخشی از آن است کما این که در ادارات نیز کارمند به صورت دایم جلوی چشم مدیر نبوده و در جای خود مشغول انجام کار است. ارتباطات دیگر نیز می‌تواند از هر جایی صورت بگیرد و ما در انتقال فایل هیچ مشکلی از نظر امنیت و سرعت نداریم و کافی است نرم‌افزارهایی را که در داخل به وفور تولید شده است مورد استفاده قرار گیرد. در کنار آن یک ارتباط صوتی می‌تواند نقش تلفن داخلی ادارات را بازی کند. در نهایت این که ارسال فایل‌های حجیم نیز در ظرفیت شبکه ما هست و ما مشکلی از این جنبه‌ها نداریم، اما اگر از منظری مشکلی احساس می‌شود سازمان فناوری اطلاعات آماده است تا در طراحی شبکه آن سازمان‌ها برای دورکار کردن کارمندان همکاری و مشاوره داشته باشد.

هم‌اکنون مشاهده می‌شود غیر از نهادهای نظامی و امنیتی برخی نهادهای عمومی مانند شهرداری یا وزارت راه برای خود شبکه فیبر نوری راه‌اندازی کرده‌اند و تصمیم دارند از طریق شبکه مستقل ارائه خدمت کنند. آیا این ناقض منافع برنامه برای شبکه زیرساخت نیست؟ راه‌اندازی شبکه‌ها موازی شبکه زیرساخت چطور؟ آیا آنها قانونی است؟
ابتدا باید شبکه داخلی تعریف شود. شبکه داخلی بنا به قانون یعنی شبکه‌ای که برای استفاده‌های داخلی همان سازمان است. گاه ممکن است پهنه جغرافیایی این سازمان کل کشور باشد، مثل شرکت راه‌آهن تا وقتی این خطوط در کنار خطوط ریلی است از نظر ما مانعی ندارد که این شبکه فعالیت کند. معمولا این شبکه‌ها عملیاتی و داخلی هستند و برای کار تخصصی ایجاد می‌شود ازطرفی مدیران عالی آن سازمان باید توجه به هزینه‌ها داشته باشند تا بهره‌وری شبکه‌ها را بسنجند، اما این شبکه اگر منجر به ارائه سرویس عمومی شود و بخواهد منبع درآمد شود قانون تکلیف را روشن کرده است. یعنی در گام اول احداث این شبکه به منظور ارائه خدمات عمومی ممنوع است، دوم این که این شبکه اگر به منظورهای دیگری احداث شود و بخواهد خدمات ارائه دهد باید براساس قانون وزارت ارتباطات پروانه دریافت کرده و تعرفه‌های آن براساس قوانین جاری باید اعمال شود. البته واگذاری این پروانه‌ها هم مشروط است و دولتی‌ها از این کار منع شده‌اند.

یعنی دولتی‌ها نمی‌توانند اپراتور شوند؟
خیر نمی‌توانند. وزارت ارتباطات اصلی‌ترین اپراتور خود یعنی مخابرات ایران را خصوصی‌سازی کرد تا این قانون اجرا شود پس امکان این کار برای بقیه وجود ندارد. باید بخش خصوصی باشند و درباره آنها قانون لحاظ می‌شود.

ارائه خدمات عمومی رایگان هم شامل این قانون است؟
بله. شبکه با کاربری خارج از سازمان نیاز به پروانه دارد.

شبکه‌های بی‌سیم موبایل چطور؟ آنها هم شامل همین قانون می‌شوند؟
شبکه‌های بی‌سیم بسیار حساس‌تر است و به دلیل موضوع فرکانس از همان ابتدا باید پروانه دریافت کنند. البته این به معنای محدود بودن امکان ارائه پروانه نیست و ما تاکنون چندین هزار پروانه شبکه اختصاصی بی‌سیم صادر کرده‌ایم که اینها به دلیل موقعیت منطقه جغرافیایی و به دلیل هزینه‌های ارتباطی نیازمند شبکه داخلی هستند که با رعایت حق فرکانس و مشخص کردن تعداد دستگاه‌ها می‌توانند مجوز دریافت کنند.

اعمال تعرفه‌گذاری و فروش و واگذاری فرکانس توسط چه بخشی انجام می‌شود؟
امروز ما کمسیون تنظیم مقررات داریم که بخوبی این مدیریت را انجام می‌دهد و اعمال مقررات تعرفه‌گذاری نیز با این کمسیون است که ریاست آن به عهده وزیر ارتباطات است و از معاونت راهبردی ریاست جمهوری، وزارت اطلاعات و وزارت اقتصاد نمایندگانی در آن حضور دارند.

درآمد دولت از ارتباطات چقدر است؟ این درآمد از کجاها ناشی می‌شود؟
درآمدها چند بخش است. یکی از محل فروش فرکانس است چراکه فرکانس یک منبع ملی و منبع کمیاب است و باید مدیریت بشود و این خود بخشی از درآمد را شامل می‌شود. بخش دیگری از این درآمدها از محل فروش حق پروانه است. این پروانه وقتی برای اپراتوری صادر می‌شود بنا به مطلوبیت خدمات آن پروانه با قیمت مشخص شده در مزایده حصول درآمد می‌شود. بخش دیگری نیز شامل تسهیم درآمد است که اپراتورها از محل درآمدی که از محل ارائه خدمات دارند بخشی را باید به دولت پرداخت کنند که این هم توسط وزارت ارتباطات مدیریت می‌شود. نهایتا حق استفاده از زیرساخت‌های دولتی است که اپراتورها می‌پردازند و هر مقدار که از زیرساخت‌های بین استانی بیشتر استفاده کنند حق بیشتری باید پرداخت کنند. مجموع 3 رقم اول حدود 2000 میلیارد تومان بود که به خزانه واریز شد.

درآمدهای دیگر وزارت ارتباطات چقدر است؟
منابع دیگر درآمد، شرکت‌های زیر مجموعه وزارت که به صورت داخلی حسابرسی می‌شوند هستند؛ شامل شرکت ارتباطات زیرساخت، شرکت پست و شرکت خدمات هوایی پیام که بنا به نوع خدمات و عملکرد هر ساله درآمدهایی دارند.

عدد درآمد آنها چقدر است؟
صورت‌های مالی آنها در سایت‌هایشان منتشر می‌شود، اما چیزی که در ذهنم هست پست حدود 300 میلیارد تومان درآمد داشته است و زیرساخت حدود 1000 میلیارد تومان.

اما شرکت پست ظاهرا در حال حاضر زیان‌ده است.
البته پست در مقایسه با بسیاری از شرکت‌های دولتی که زیانده هستند چندان هم زیان‌ده نیست، اما دلیل زیان‌ده بودن فعلی هم این است که تعرفه‌های پستی از سال 83 تغییر نکرده بود و به تعبیری دولت برای خدمات پستی یارانه پرداخت می‌کرد که این موضوع یک زیان انباشته‌ای را به دنبال داشت.
بعد از اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها مقرر شد یارانه‌ها از شکل پنهان خارج شده و با مدیریت هزینه شود. پست هم شامل این قانون شد و با تغییر تعرفه امسال مشکلات پست رو به کاهش گذاشته است تا برای ارائه در بورس آماده‌سازی شود. البته برای خصوصی‌سازی پست اقدامات دیگری هم انجام شده است. بر این اساس بنا بر قانون، شبکه تجزیه مبادلات، باید در دولت باقی بماند چرا که یک امر حاکمیتی تلقی می‌شود، اما با تشکیل سازمان پست که لایحه آن به تصویب مجلس رسیده است و ما در حال تهیه اساسنامه هستیم، نقل و انتقال انجام خواهد شد.

برای زمان واگذاری هم برنامه‌ای دارید؟
بنا به قانون تا پایان برنامه پنجم توسعه فرصت داریم این کار را انجام دهیم.

به نظر شما این زمان مناسب است؟
اگر طبق برنامه کار کنیم این اتفاق می‌افتد. البته توجه داشته باشید که پست و مخابرات در کل دنیا از سخت‌ترین شرکت‌ها برای خصوصی‌سازی هستند. چراکه فرآیندهایشان به شکلی پیچیده‌ای با موضوعات حاکمیتی و امنیتی آمیخته است و از طرف دیگر با حریم خصوصی افراد سروکار دارد، اما این تکلیف را ما باید با ظرافت انجام دهیم تا هم دولت اقتدار لازم را داشته باشد و هم حریم شخصی افراد مورد سوءاستفاده قرار نگیرد و از طرف دیگر فضای کسب و کار به شکلی باشد که برای کسانی که می‌آیند و می‌خواهند در این خصوص وارد شوند سودآور باشد.

افزایش تعرفه پستی چطور اعمال می‌شود؟
ابتدای امسال بنا به قانون 40 درصد مابه‌التفاوت هزینه تمام شده و هزینه مصوب قبلی را به عنوان نرخ جدید اعلام کردیم. براساس قانون این تعرفه تا پایان برنامه پنجم باید طی 3 مرحله با هزینه تمام شده برابر شود که یک مرحله از آن انجام شد و تا پایان برنامه دو مرحله دیگر براساس قیمت تمام شده روز، افزایش قیمت خواهیم داشت.

زمان این افزایش‌ها چه وقت است؟
در این راه دو عامل تاثیرگذار داریم که یکی رسیدن پست به سودآوری است و دیگری خصوصی‌سازی پست. اینها مشخص می‌کند که چه وقت تعرفه‌ها تغییر کند چون برنامه‌های زیاد ازجمله تغییر خدمات و بهره‌وری برای آن مدنظر است.

در مورد سایر تعرفه‌های ارتباطی مانند تلفن و اینترنت وضعیت ما چطور است؟
ما از ابتدای هدفمندی یارانه‌ها اعلام کردیم به دلیل این که دولت اصولا یارانه‌ای برای تعرفه‌های ارتباطی پرداخت نمی‌کرده است افزایش قیمتی نخواهیم داشت. در حال حاضر نیز فقط تغییر تعرفه تلفن ثابت مورد بررسی است و در برخی از موارد برخی تعرفه‌ها مانند اینترنت را کاهش نیز دادیم چون تامین‌کننده پهنای باند خود دولت و شرکت ارتباطات زیرساخت است و ما تکلیف کردیم با ارتقای بهره‌وری قیمت تمام شده را کاهش دهند.

موضوع هم کد شدن شهرهای استان تهران همچنان به دلیل هزینه و بار مالی بلاتکلیف است. تکلیفی برای آن مشخص نشده است؟
تکلیف روشن است و مصوبه دولت است که انجام شود، اما معمول این است که با تصویب یک موضوع منابع آن را نیز مشخص کنند. بر همین مبنا ما از همان موقع با معاونت نظارت راهبردی ریاست جمهوری مکاتبه کردیم که نسبت به تامین اعتبار اقدام کنند و محل تامین اعتبار مشخص شود. در اصل این بودجه برای ما نیست و برای شرکت مخابرات ایران است که دچار کاهش درآمد خواهد شد، اما از نظر فنی کارها انجام شده است.

پس زمانی برای این موضوع مشخص نیست؟
بستگی به دولت دارد. ممکن است اعتبارات دولتی نیمه سال ارئه شود، ممکن است پایان سال باشد. در کل زمان دقیق مشخص نیست.

تعرفه‌های ارتباطی در سراسر جهان روندی نزولی را طی کرده است. ازجمله در موبایل 2 درصد کاهش نرخ داشتیم و در اینترنت سال 2010 در کشورهای درحال توسعه حدد 50 درصد کاهش قیمت وجود داشته است. چرا ما این کاهش تعرفه‌ها را نداریم؟
این بستگی به سیاست دولت‌ها دارد. تا سال گذشته در زمینه سوخت دولت در برخی مناطق تنها یک دهم قیمت سوخت را دریافت می‌کرد. چرا این را مقایسه نکنیم؟ این سیاست داخلی دولت‌هاست که مشخص می‌کند از تولید چگونه حمایت شود. در مورد پهنای باند هم به همین شکل است و بسیاری از کشورها برای تقویت زیرساخت‌های صنعتی و کسب و کار خود به پهنای باند یارانه می‌دهند. از آنجا که فضای بسیار کمی از پهنای باند ما به کسب و کار اختصاص دارد، چنین سیاستی در کشور ما اعمال نشده است که دولت بخواهد نیمی از هزینه اینترنت را به صورت یارانه بپردازد. البته در مورد شبکه ملی اطلاعات بنا داریم این سیاست را اعمال کنیم و با تعرفه‌های پایین این شبکه را در اختیار همه قرار دهیم تا از محل منافع غیرمستقیم تامین اعتبار شود. یعنی این لحاظ شود که با ارائه خدمات الکترونیک مصرف سوخت پایین می‌آید یا آلودگی کاهش می‌یابد.

پس هنوز سیاستی برای اعمال آن وجود ندارد؟
در شبکه ملی بنا داریم این را از دولت بخواهیم، اما نتیجه آن بستگی دارد به سیاست‌های دیگر دولت.

منظور من از کاهش قیمت اینترنت شبکه جهانی بود چراکه طبق آمار قیمت فروش اینترنت به کشورهای در حال توسعه 32 درصد کاهش داشته است و خود کشورها آن را به 50 درصد کاهش دادند. حالا چرا همین 32 درصد به دست مردم ما نرسیده است؟
این هم بستگی دارد به قراردادهای تامین پهنای باند بین‌الملل توسط کشورها. این که قراردادها چند ساله است و مسیرها هم موثر است و این اعداد هم برای همه دنیا یکسان نیست، اما ما هم سعی کرده‌ایم این کاهش را داشته باشیم و همان طور که گفتم کاهش قیمت اینترنت را سال قبل داشتیم.

با وجود این اینترنت در کشور ما در مقایسه با کشوری مانند ترکیه هم بسیار گران‌تر و کیفیت آن بسیار پایین‌تر است. شرکت‌ها نیز کیفیت تایید شده‌ای برای خدمات ارائه نمی‌دهند.
مطمئن باشید ما با ارائه نامناسب خدمت اینترنت برخورد می‌کنیم. درسایت سازمان فناوری اطلاعات امکان سنجش سرعت اینترنت فراهم شده است و نرم‌افزاری تهیه شده است و به مردم گفته‌ایم می‌توانند امتحان کنند که سرعت اینترنتی که دریافت می‌کنند همان است که خریداری شده است یا نه. بیشتر شرکت‌ها هم این را رعایت می‌کنند.

بسیاری اوقات پیش می‌آید که کارهای فوری ما به خاطر قطع شدن اینترنت یا سرعت بسیار پایین آن معطل می‌ماند و بعید می‌دانم برای بازنشدن یک ایمیل کسی برود شکایت کند و بعد پیگیری کند. وقتی هم با شرکت‌ها تماس می‌گیریم گفته می‌شود اشکال از مخابرات است به ما مربوط نیست، با مخابرات صحبت می‌کنیم می‌گویند ما کاره‌ای نیستیم، زیرساخت هم همیشه مشکل را یا تکذیب می‌کند یا به خارج ربط می‌دهد. مردم چه کنند؟
این اصلا پذیرفته نیست و این فرافکنی است. درباره موضوع این چند روزه هم من هیچ گزارشی ندارم که در ارتباطات بین‌الملل اختلالی داشته باشیم چون شرکت ارتباطات زیرساخت موظف است به طور لحظه‌ای اگر اختلالی در پهنای باند بین‌الملل وجود داشت آن را به من گزارش کند.
البته ایمیل چیز پیش‌پاافتاده‌ای هست و طبق آمار 98 درصد ایمیل‌ها بدون اشکال می‌رسند. درباره برخی سایت‌ها هم ‌سایت‌هایی که بازدید زیادی در مقاطعی دارند و کاربران با آنها مشکل دارند به دلیل ضعف‌های داخلی سایت‌هاست و ما بررسی کردیم و مشکل را در داخل سایت‌ها کشف کردیم لذا مشکلات داخلی آنها ربطی به اینترنت ندارد.

توجیه تشکیل کارگروه فناوری اطلاعات و ارتباطات(فاوا) در دولت وقتی وزارتخانه‌ای برای همین منظور وجود دارد چیست؟ آیا کم‌کاری وزارتخانه دلیل این موضوع است؟
هدف آن کارگروه متفاوت از وزارت است. وزارتخانه یک قانون تشکیل دارد با وظایف مشخص برگرفته از قانون اساسی، اما کارگروه فناوری اطلاعات که با پیشنهاد خود بنده و با ریاست وزارت ارتباطات تشکیل شده است هدفش هماهنگی بین بخش‌های مختلف دولت است چراکه فناوری اطلاعات یک موضوع فرابخشی است. یک بخش از وزارت ارتباطات کاملا تخصصی است و باید یک وزارتخانه تخصصی آن را مدیریت کند مانند شرکت ارتباطات زیرساخت یا حتی پست که با هیچ نمونه دیگری مشابهتی در کار ندارند، اما از طرفی وقتی صحبت الکترونیک شدن دولت مطرح است نمی‌شود همه کار دولت را یک وزارتخانه انجام دهد و اصولا این درست نیست که تمام کار کشور را به یک وزارتخانه بسپاریم. وقتی موضوع مالیاتی است خود سازمان مالیاتی باید نرم‌افزارها را تهیه کند و مراحل را آماده کند و وزارت ارتباطات هم باید امنیت و شبکه لازم را آماده کند.
در مواد 45، ‌46 و 47 قانون برنامه پنجم نیز تکالیف سنگینی برای وزارتخانه ایجاد شده است که خود این تکالیف چند برابر تکالیفی است که در دولت‌های گذشته در این بخش انجام شده است این نشان می‌دهد ما ساختارهای بیشتر از این نیاز داریم. برای نمونه ما در موضوع امنیت، ساختار کم داریم و این حوزه هرچه گسترش پیدا می‌کند موضوع امنیت هم جدی‌تر و گسترده‌تر می‌شود وگرنه ضربات جبران‌ناپذری خواهیم خورد. اکنون ما سازمان فناوری اطلاعات را هم مسوول توسعه فناوری اطلاعات و هم مسوول امنیت معرفی کرده‌ایم، اما در کشور کره همین ساختار دو سازمان جدا دارند فقط برای امنیت.

موضوع موازی کاری یا تداخل وظیفه سازمان تنظیم مقررات و شورای رقابت را قبول دارید؟ برای آن برنامه‌ای دارید؟
اصلا موازی‌کاری در این حوزه وجود ندارد و کافی است قوانین این دو را به دقت بررسی کنید تا این را دریابید. در قانون، رگولاتوری وظیفه تعرفه‌گذاری و نظارت فنی را دارد، اما شورای رقابت وظیفه مدیریت رقابت و مدیریت محیط را دارد. مشخصا در ماده 58 از قانون اصل 44 گفته شده است که شورای رقابت برای هر حوزه باید چارچوبی نوشته و ابلاغ کند. پس موازی‌کاری ندارد کما این که اگر این سند به ما ابلاغ شود ما آن را رعایت می‌کنیم.

موضوعی که برای اپراتورها مطرح است و محل اختلاف شورای رقابت و سازمان تنظیم مقررات هم هست سقف تعداد مشترکان است. آیا این سقف در پروانه اپراتورها قید شده است؟
این هم بستگی دارد به سیاست دولت‌ها. اپراتورهای تلفن همراه براساس تدبیر و سیاست کشورها و دولت‌ها اگر در فاز توسعه قرار داشته باشند طبیعی است افزایش تعداد مشترکان را محدود نکنند چراکه این افزایش موجب رشد صنعت در کشور است، اما وقتی موضوع مدیریت رقابت پیش می‌آید طبیعی است تدبیری اتخاذ شود که اینها موجب ضرر همدیگر نشوند و این قبلا هم اعلام شده است. با این حال این موضوع یک امر نامحدود نیست و فعالیت اپراتور قطع نمی‌شود بلکه اپراتور می‌تواند با درخواست و انجام توافق، سقف تعهدات خود را افزایش دهد.
اپراتورهای فعلی هم نمی‌توانند بی‌نهایت شماره تلفن داشته باشند و موضوع نامبرینگ (شماره‌بندی) تلفن نیز یک ثروت ملی است که دولت از آن درآمد کسب می‌کند و برای اختصاص شماره‌های جدید یک هزینه جدا از اپراتورها می‌گیرد.

به عنوان موضوع آخر مفهمومی که از طرف شما با عنوان اینترنت پاک مطرح شد چه بود و قرار است چه اتفاقی برای اینترنت رخ دهد؟ آیا ذهنیتی که مطرح شده است و بنا بر آن اینترنت به اینترانت تبدیل شود صحیح است؟
خیر قطعا این ذهنیت صحیح نیست. موضوع این است که اینترنت امروزه از نظر محتوا به سمتی رفته است که به نظر ما فاصله زیادی دارد با چیزی که 2 دهه قبل یعنی در زمان عمومی شدنش وجود داشت. در آن زمان کسی فکر نمی‌کرد که بعضی از این محتوا‌ها و برخی از این کسب و کارها که ما اسم آنها را کسب و کار کثیف می‌گذاریم بیایند در این حوزه کار کنند. از ابتدا هم هدف شبکه و ارتباطات این نبوده است، اما به هر حال اینها هم وجود دارند و امروزه بعنوان یک قبح شناخته می‌شود. دنیا هم این را پذیرفته است که اینترنت جنبه آسیب زنندگی دارد. مفهوم اینترنت پاک که فقط درایران هم نیست و در کل دنیا هم این وجود دارد این است که می‌خواهیم لکه‌هایی که به اینترنت چسبیده است را از آن جدا کنیم. حالا موضوع این است که ما نمی‌توانیم برای دنیا تعیین تکلیف کنیم پس باید از ایران شروع کنیم و اینترنت را در جایگاه خود قرار دهیم تا اینترنت را وسیله مهرورزی و وسیله استحکام خانواده‌ها کنیم تا محلی باشد برای اشاعه فرهنگ درست و محل انتشار مباحث اجتماعی درست و این قطعا این الگویی خواهد بود برای سایرین.

مفهوم اینترنت پاک همان ایجاد یا تغییر فیلترینگ است؟
خیر این یک موضوع و مفهوم جداگانه است. البته موضوع فیلترینگ یک مسله همگانی است و همه کشورهای دنیا فیلترینگ را دارند حتی کشورهایی که ارزش‌های اسلامی ندارند نیز براساس قوانین اجتماعی فیلترینگ دارند. مفهموم غلط این است که فکر کنیم هر محتوایی در شبکه قابل انتشار است. وقتی تمام کشورها پلیس فتا تشکیل می‌دهند مفهومش این است که این اینترنت فضای امنی نیست. فضایی که تبدیل به فضای جاسوسی و سرقت حریم خصوصی و ضربه زدن به خانواده‌ها شده است که اینها باید از اینترنت پاک شود و این مفهموم اینترنت پاک است. بسیاری از دولت‌ها هم با عناوین دیگر همین کار را کرده‌اند و ما هم با تدابیری که برای شبکه ملی اطلاعات اندیشیده‌ایم سعی داریم این موارد را در این شبکه تحت مدیریت دربیاوریم تا بدون دغدغه بتوانند خانواده و کودکان در آن فعالیت داشته باشند. محیط‌های فرهنگی ایجاد شود و محیط‌های دیگری مانند شبکه‌های اجتماعی در آن رونق بگیرد و باید در این شبکه‌ها جریان داشته باشد مشروط به کنترل دولت‌ها.

با راه‌اندازی این شبکه وضعیت اینترنت جهانی چه می‌شود؟ ‌آیا همچنان برای مردم قابل دسترس خواهد بود؟
اینترنت جهانی با وضعیت فعلی هیچ گاه قطع نمی‌شود و به عنوان یک سرویس پایدار باقی خواهد ماند.

پس مردم همچنان با سرویس‌های جهان می‌توانند کار کنند؟
بله. اینترنت جهانی دست ما نیست و مردم تغییر در وضعیت فعلی احساس نخواهند کرد. ما قصد مدیریت را داریم.

فکر می‌کنید عزمی برای استفاده و توسعه فناوری اطلاعات وجود دارد یا خیر؟
بله. خوشبختانه امروز فناوری اطلاعات برای مسئولان به عنوان یک فناوری پیشرفته پذیرفته شده است و اگر بتوانیم از احکام موجود در قانون پنجم استفاده کنیم قطعا کشور با یک جهش روبه‌رو خواهد بود و اوج آن در ایجاد شبکه ملی اطلاعات خواهد بود؛ در تولید محتوا و ایجاد محیط امن و پایدار برای تجارت و تبادل اطلاعات.



موضوع مطلب :
دوشنبه 90 مرداد 17 :: 6:10 عصر ::  نویسنده : M.N

معاون سازمان فناوری اطلاعات ایران: قصد حمایت از یک یا چند اپراتور داخلی خدمات پست الکترونیک را داریم.

نام پست الکترونیک ملی هم آمد: فخر


معاون سازمان فناوری اطلاعات ایران گفت: پس از شناسایی فراهم‌کنندگان جویشگر رایانه‌ای‌(فجر) یا همان موتور جست‌وجوی ملی، حمایت از فراهم کنندگان خدمات رایانه(‌پست الکترونیکی) در دستور کار سازمان فناوری اطلاعات است.

به گزارش  علی اصغر انصاری در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: پس از شناسایی شرکت‌های توانمند در حوزه موتور جست‌وجوی ملی (فجر)، سازمان فناوری اطلاعات ایران، برنامه شناسایی شرکت‌های توانمند در حوزه پست الکترونیک ملی(فخر) را در دستور کار دارد.

معاون توسعه فضای تبادل اطلاعات سازمان فناوری اطلاعات توضیح داد: فخر، نام پیشنهادی برای فراهم کنندگان خدمات رایانه‌(پست الکترونیک) است.

وی افزود: هم اکنون چند اپراتور در زمینه پست الکترونیک در کشور فعالیت می‌کنند که فعالیت این شرکت‌ها در حوزه دولت الکترونیک و سرویس‌های پست الکترونیک متمرکز شده است.

انصاری گفت: همانند پروژه موتور جست‌وجوی ملی، به منظور تقویت سرویس‌های بومی پست الکترونیک در کشور، قصد حمایت از یک یا چند اپراتور داخلی خدمات پست الکترونیک را داریم.
وی در پاسخ به این سوال که آیا با تعدد اپراتورهای پست الکترونیک، فعالیت آنها با آدرس‌های ایمیل مختلف همراه خواهد بود، گفت: یک یا 2 آدرس واحد انتخاب می‌شود تا آدرس‌‌ها پراکنده نباشد.

معاون توسعه فضای تبادل اطلاعات سازمان فناوری اطلاعات ایران با تاکید بر اینکه سازمان در این پروژه‌ها هیچ سرمایه‌گذاری‌ مستقیمی انجام نمی‌دهد، خاطر نشان کرد: واگذاری چنین خدماتی از سوی سازمان فناوری اطلاعات به بخش خصوصی جنبه حمایتی دارد.



موضوع مطلب :
دوشنبه 90 مرداد 17 :: 6:7 عصر ::  نویسنده : M.N

 هدف فیس‌بوک از این معامله، استفاده از Push Pop Press برای رسیدن به برخی اهداف بزرگترین شبکه اجتماعی جهان است.

خرید جدید فیس‌بوک
شرکت فیس‌بوک اعلام کرد: ناشر دیجیتال Push Pop Press را خریداری نموده است.

به گزارش M.N به نقل از سی‌نت، فیس‌بوک قصد ندارد با خرید Push Pop Press پا به بازار ناشرین و نشر الکترونیک بگذارد.

هدف فیس‌بوک از این معامله، استفاده از  Push Pop Press  برای رسیدن به برخی اهداف بزرگترین شبکه اجتماعی جهان است.

Push Pop Press در بیانیه‌ اعلام داشت: اگرچه برنامه فیس‌بوک آغار نشر الکترونیک نمی‌باشد، ولی با یکپارچه شدن فیس‌بوک با ایده‌ها و فناوری Push Pop Press، امکان به اشتراک‌گذاری داستان‌ها به صورت بهتر و پیشرفته‌تر در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.

در ادامه‌این بیانیه آمده است: با توجه به کاربرانی میلیونی فیس‌بوک، به خانه‌ای بزرگ‌تر برای Push PoP Press خواهیم بود.

فیس بوک نیز با بیان احساس خود در مورد این خرید افزود: بنیانگذاران Push Pop Press مارک میتاس و کیمون تسینتریس برخی از ایده‌های خود را به این شبکه اجتماعی خواهند آورد.

در بخش از نامه فیس بوک با اشاره به هیجان فیس‌بوک در مورد این خرید به کم‌حوصلگی و اشتیاق برای اجرای طرح‌های موثر،موسسان Push Pop Press در فیس‌بوک نیز اشاره گردیده است.خرر
آخرین دستاورد فیس‌بوک در ماه‌های اخیر نرم افزار چت ویدئویی با همکاری اسکایپ‌ می‌باشد.

Push Pop Press  نام نرم‌فزار توسعه‌یافته سیستم‌عامل iOS می‌باشد. این نرم افزار توسط منتقدین تحسین گردیده و موفق به کسب جایزه طراحی اپل گردیده است.



موضوع مطلب :
دوشنبه 90 مرداد 17 :: 6:6 عصر ::  نویسنده : M.N

 هرگاه صحبت از طراحی و ساخت سیستم‌هایی با عملکرد بالا شده است، فوجیتسو همواره تخصص خود را در این زمینه نشان داده است.

Fujitsu Celsius H910، نوت‌بوکی فراتر از تصور




این سیستم‌ها از سرور و workstation تا لپ‌تاپ‌های مخصوص بازی‌های کامپیوتری را شامل می‌شود.

Workstation جدید فوجیتسو CELSIUS H910 نام دارد. نکته منحصر به فرد این Workstation این است که در قالب نوت‌بوک طراحی شده است و با این وجود قدرت آن بیشتر از کامپیوترهای دسکتاپ می‌باشد.

به گزارش M.N فوجیتسو این محصول را برای کاربر‌های سنگین مانند برنامه‌های CAD/CAM، رندرهای گرافیکی و تولید محتوای سه بعدی طراحی کرده است.

در واقع CELSIUS H910 ترکیبی از امکان جابه جایی و قابلیت‌های دسکتاپ را فراهم می‌آورد. پردازنده این سیستم از نسل جدید پردازنده‌های sandy bridge اینتل بوده و Core™ i7-2920XM نام دارد.

جالب است بدانید که این پردازنده 4 هسته‌ای با 8 مگابایت Cache(حافظه پنهان) در PCها کاربرد دارد. پردازنده گرافیکی این نوت‌بوک NVIDIA Quadro 4000M or 3000M است که با 2GBحافظه داخلی امکان هر نوع مانور گرافیکی و سه بعدی را به شما خواهد داد.

این نوت‌بوک خارق‌العاده تا 32GBرم را پشتیبانی کرده و به انواع امکانات ارتباطی مانند WLAN، بلوتوث،WiFi وUSB 3.0 و Display Port مجهز است.

علاوه بر این H910 مجهز به 3DConnexion SpaceExplorer Controller است که برای کار با برنامه‌های سه بعدی مانند CAD و MAX طراحی شده است و نوعی موس سه بعدی محسوب می‌شود.

لازم به ذکر است این محصول در آینده‌ای نزدیک با پشتیبانی بهین تکنولوژی در بازار داخلی عرضه خواهد شد.


فوجیتسو در یک نگاه
کمپانی فوجیتسو شرکتی پیشرو در ارایه راه‌حل‌های پیشرفته و حرفه‌ای به تجارت‌ها و کمپانی‌هایی است که بر پایه ICT در بازارهای جهانی کار می‌کنند.

این شرکت در حال حاضر در بیش از 70 کشور دنیا در حال فعالیت می‌باشد و دارای بیش از 170 هزار نیروی کار جهت حمایت و ارایه خدمات به مشتریان می‌باشد.

فوجیتسو جهت طراحی و تولید محصولات خود ترکیبی از متخصصان سیستم‌ها و خدمات IT، و محصولات ارتباطی و محاسباتی را به وجود آورده است که این ترکیب باعث می‌شود کمپانی بتواند ارزش افزوده‌ای را از طریق محصولات با کیفیت به مشتریان خود ارایه کند.

این کمپانی در حال حاضر سومین کمپانی بزرگ دنیا در صنعت و خدمات IT می‌باشد. محصولات تولیدی این شرکت در کشور آلمان شامل انواع: PC، سرور، Storage، تبلت، نوت‌بوک، Zero Client، تین‌کلاینت، کی‌برد، مادر بورد، صفحه نمایش و Work Station می‌باشد.



موضوع مطلب :
<   <<   6   7   8   9   10   >>   >   
درباره وبلاگ

این وبلاگ برترین وبلاگ پارسی بلاگ در سال 1389 شده است . موفق باشید
آخرین مطالب
پیوندها
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 89
بازدید دیروز: 108
کل بازدیدها: 180609