سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
*.: اخبــار فــنــاوری اطــلاعــات و ارتــبــاطــات .:*
 
دوشنبه 90 مرداد 17 :: 6:29 عصر ::  نویسنده : M.N

به گفته معاون سازمان فناوری اطلاعات، ممکن است بیش از یک موتور جست‌وجو راه‌اندازی شود که تصمیم‌گیری در این خصوص، بستگی به کشش بازار و جنبه رقابتی دارد.

قبلا نام «یا حق» برای موتور جست‌وجوی مورد نظر مسئولین اعلام شده بود
قبلا نام «یا حق» برای موتور جست‌وجوی مورد نظر مسئولین اعلام شده بود


معاون سازمان فناوری اطلاعات با اشاره به فراخوان قریب‌الوقوع برای شناسایی شرکت‌های توانمند داخلی برای راه‌اندازی موتور جست‌وجوهای ملی گفت: اسم پیشنهادی برای این موتور‌جست‌وجو «فجر» به معنای فراهم کنندگان جویش‌گر رایانه‌ای است.

به گزارش M.N علی‌اصغر انصاری در گفت‌وگو : با اشاره به طرح شناسایی شرکت‌های توانمند در زمینه راه اندازی موتور جست‌وجو‌ی ملی اظهار داشت: در حال حاضر شرکت‌هایی در زمینه موتور‌جست‌وجو در داخل کشور فعالیت می‌کنند و موتورجست‌وجوهایی نیز به صورت محدود در کشور وجود دارد که قصد شناسایی این شرکت‌ها را داریم.

معاون توسعه فضای تبادل اطلاعات سازمان فناوری اطلاعات افزود: قصد داریم به چند شرکت فعال در زمینه موتور‌ جست‌وجو مجوز بدهیم و از آنها حمایت کنیم تا بتوانند خود را در فضای وب ایران و خارج از ایران، نشان دهند.

وی گفت: اسم پیشنهادی برای موتور‌جستجوی ملی «فجر» به معنای فراهم کنندگان جویش‌گر رایانه‌ای انتخاب شده است.

انصاری تصریح کرد: از هفته آینده آگهی شناسایی شرکت‌های متقاضی برای مشارکت در زمینه موتور ‌جست‌وجوهای بومی، در روزنامه کثیر‌الانتشار و سایت «متما» منتشر خواهد شد و به این وسیله شرکت‌های توانمند، خدمات و دستاوردهای خود را عرضه خواهند کرد و پس از ارزیابی متقاضیان، یک یا چند شرکت را به عنوان ارائه‌دهندگان خدمات موتور‌جست‌وجوی ملی انتخاب می‌کنیم.

معاون توسعه فضای تبادل اطلاعات سازمان فناوری اطلاعات ادامه داد: از شرکت‌های انتخاب شده با ارائه خدماتی از جمله دیتاسنتر، پهنای باند و نرم‌افزار حمایت خواهد شد.

انصاری ادامه داد: ممکن است یک یا چند شرکت برای راه‌‌اندازی موتور جست‌وجو‌ی داخلی انتخاب شوند و بنا بر این ممکن است بیش از یک موتور جست‌وجو راه‌اندازی شود که تصمیم‌گیری در این خصوص، بستگی به کشش بازار و جنبه رقابتی دارد.

معاون سازمان فناوری اطلاعات ایران ادامه داد: هم اکنون نیز چند پروژه نرم‌افزاری آماده برای موتور ‌جست‌وجو در اختیار داریم و در این فراخوان اینکه چه کسی باید سرویس ارائه دهد را انتخاب می‌کنیم؛ بنا بر این واگذاری این کار از سوی سازمان فناوری اطلاعات به بخش خصوصی، جنبه حمایتی دارد.



موضوع مطلب :

درباره وبلاگ

این وبلاگ برترین وبلاگ پارسی بلاگ در سال 1389 شده است . موفق باشید
آخرین مطالب
پیوندها
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 86
بازدید دیروز: 89
کل بازدیدها: 181192