سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
*.: اخبــار فــنــاوری اطــلاعــات و ارتــبــاطــات .:*
 

در جریان تصویب برنامه پنجم توسعه پیشنهاد 500 کیلوبیت برای کاربران خانگی مطرح شد که به تصویب نرسید.

پایین بودن سرعت اینترنت در ایران به دلیل ضوابط و مقررات کشور است

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت در مورد پایین بودن سرعت اینترنت در ایران گفت: پایین بودن سرعت اینترنت به ضوابط و مقررات کشور مربوط می‌شود و بر اساس قوانین مصوب، سرعت اینترنت کاربران خانگی نباید از 128 کیلوبیت بالاتر باشد.

 محمود خسروی در یک نشست خبری که در محل این شرکت برگزار شد، افزود: اتحادیه جهانی مخابرات( ITU) کمتر از 500 کیلوبیت را پرسرعت نمی‌داند و استاندارد داخلی برخی کشورها بالای یک مگ و دو مگ است و کمتر از یک مگ به عنوان پر سرعت محسوب نمی‌شود.
وی افزود: بر همین اساس در جریان تصویب برنامه پنجم توسعه پیشنهاد 500 کیلوبیت برای کاربران خانگی مطرح شد که به تصویب نرسید.

قطعی اینترنت به شرکت زیرساخت مربوط نمی‌شود
مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت در مورد قطعی‌های مکرر شبکه اینترنت طی دو هفته اخیر گفت: وضعیت پهنای باند مطلوب است و در شبکه زیرساخت قطعی نداریم.
خسروی افزود: البته قطعی‌های لحظه‌ای در شبکه اینترنت قابل بررسی است و اندازه‌گیری قطعی‌ها جزو برنامه کاری شرکت زیرساخت است که دنبال می‌شود اما در شبکه زیر‌ساخت قطعی نداریم.

وی با تاکید بر اینکه مشکل حادی در شبکه اینترنت مشاهده نمی‌شود افزود: برای بالا بردن قابلیت اطمینان شبکه ایتنرنت، باند پهن مورد نیاز شبکه اینترنت از چندین نقطه تامین می‌شود.
وی افزود: شبکه از مولفه‌ها و اپراتورهای مختلف تشکیل شده، قطعی‌هایی که پیش می‌آید به شرکت زیرساخت مربوط نمی‌شود.

در مقابله با تحریم‌ها تلاش‌های بسیاری شده است
مدیر عامل شرکت ارتباطات زیرساخت در مورد تاثیر تحریم‌های ضدایرانی بر فعالیت‌های این شرکت گفت: نمی‌توان گفت تحریم‌ها تاثیر ندارد اما با همین وضعیت نیز تلاش‌های زیادی در کشور صورت گرفته است.
خسروی گفت: تا یکسال قبل تامین ارتباط بین‌الملل کشور از یک نقطه صورت می‌گرفت و هم اکنون به هشت نقطه افزایش پیدا کرده است.
وی افزود: در شرایط تحریم در کنسرسیومی عضو شدیم که هدف آن ترانزیت ارتباطات از داخل کشور است و شرکای ایران در این کنسرسیوم «عمان تل»، «روس تلکوم» و یک شرکت انگلیسی است که با آنها یک توافقنامه امضا شده است.
وی در عین حال گفت: در خصوص وصول مطالبات از کشورهایی که با آنها ارتباط مخابراتی داریم مشکلاتی وجود دارد.

هزینه مصرف برق ایستگاه‌های زیرساخت بیش از 10 برابر شده است
مدیر عامل شرکت ارتباطات زیرساخت در مورد تاثیر هدفمندی یارانه‌ها بر هزینه‌های این شرکت گفت: ایستگاه‌های شرکت ارتباطات زیرساخت از نظر مصرف برق بسیار پرمصرف هستند و در زمان حاضر نزدیک به 10 برابر افزایش پیدا کرده، نگران قبض‌های برق هستیم اگر قبلا چهار میلیارد تومان پول برق می‌دادیم امسال باید 50 میلیارد تومان پرداخت کنیم.
وی در مورد قیمت تمام شده اینترنت، گفت: تمام مولفه‌های داخلی در مینه قیمت تمام شده اینترنت در کشور افزایش پیدا کرده مانند هزینه برق، تنها چیزی که کاهش پیدا می‌کند پهنای باندی است که در مرز خریداری می‌کنیم.

رسیدن به اهداف برنامه پنجم توسعه
مدیر عامل شرکت ارتباطات زیرساخت مهم‌ترین برنامه این شرکت را رسیدن به اهداف برنامه پنجم توسعه کشور در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات عنوان کرد و گفت: بر اساس ماده 46 برنامه پنجم توسعه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مکلف است تا پایان این برنامه( سال 1394) امکان دسترسی به اینترنت پرسرعت را برای 60 درصد خانوارها و تمام کسب و کارها فراهم کند.
وی افزود: شرکت زیرساخت با توجه به این اهداف، تعداد خانوارها و تعداد مشاغل و پهنای باند مورد نیاز را محاسبه و برنامه‌ریزی برای ارائه خدمات تکلیف شده را انجام داده است.
خسروی گفت: تعداد خطوط E1 در ابتدای سال جاری 300 هزار خط بود که تا پایان برنامه پنجم این ظرفیت باید 10 برابر شود.

وی افزود: حجم برنامه‌ها بسیار سنگین است اما برنامه‌ها شروع شده و قراردادهای آن در حال نهایی شدن است.
خسروی گفت: با توجه به اینکه اهداف بلندی برای برنامه پنجم توسعه پیش‌بینی شده، ممکن است در تامین اعتبارات مشکلاتی داشته باشیم. بزرگ‌ترین دغدغه ما این است که اگر بخواهیم وضعیت زیرساخت‌های ارتباطی کشور را 10 برابر کنیم، چگونه می‌توانیم این اعتبارات را تامین کنیم.

توسعه ترانزیت بین‌الملل
مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت اظهار داشت: موضوع دیگری که در زیرساخت پیگیری می‌شود، توسعه ترانزیت بین‌الملل است، تاکنون روند به سمت ترانزیت بین‌الملل نبوده، کار بزرگی در یک سال اخیر انجام دادیم و درگاه‌های ارتباطات بین‌الملل را افزایش دادیم.
خسروی گفت: ترانزیت بین‌الملل می‌تواند منابع درآمدی ارزی برای کشور باشد، شاید سال‌ها قبل باید به سمت ترانزیت بین‌الملل می‌رفتیم، زمانی که کابل‌ها در منطقه شکل می‌گرفت.
وی افزود: تا چندی پیش ما 30 خط STM1 داشتیم که در پایان برنامه پنجم باید 40 هزار خط STM1 از کشور عبور کند که یک حجم عظیمی در ترانزیت بین‌الملل است.
وی افزود: تاکنون درآمد قابل توجهی از ترانزیت بین‌الملل نداشتیم اما با افزایش خطوط امید می‌رود در آینده از این محل درآمد داشته باشیم.

مشارکت 20 درصدی زیرساخت در اپراتور چهارم
خسروی در مورد مشارکت شرکت ارتباطات زیرساخت در پروژه اپراتور چهارم گفت: اپراتور چهارم در دولت تصویب شد و قرار است 20 درصد سهم دولت در این پروژه توسط شرکت زیرساخت سرمایه‌گذاری شود.
وی افزود: هنوز سایر شرکای پروژه اپراتور چهارم نهایی نشده‌اند اما در زیرساخت یک مجری تعیین شده که کارهای مطالعاتی پروژه را دنبال می‌کند، چارچوب پروانه این اپراتور نیز در سازمان تنظیم مقررات نهایی شده و منتظر مصوبات بعدی دولت است.

مخابرات میزان زیادی از مطالبات شرکت زیرساخت را پرداخت
خسروی در مورد بدهی شرکت مخابرات به شرکت زیرساخت گفت: میزان زیادی از طلب زیرساخت وصول شده و مشکل حاص و عمده‌ای با مخابرات نداریم. بدهی معوقه مخابرات در حال رفع و رجوع است.

راه‌اندازی خطوط جدید در شهریور ماه
خسروی از راه‌اندازی دو خط STM64 خبر داد و گفت: هفته گذشته پاکات مناقصه این دو خط باز شد و دو شرکت خارجی برنده این مناقصه شدند. تا شهریور ماه این خطوط راه‌اندازی می‌شود.

ارتباط از طریق شبکه فیبر نوری با پاکستان
مدیر عامل شرکت ارتباطات زیر ساخت در مورد برقراری ارتباط با کشور پاکستان گفت: تنها کشوری که دنبال برقراری ارتباط بودیم، پاکستان بود، با همه کشورهای همسایه ارتباط داشتیم به غیر از پاکستان که ماه قبل با 2 شرکت برای 2 نقطه تفاهمنامه امضا کردیم و تا سه ماه دیگر ارتباط ما از طریق خطوط فیبر نوری با پاکستان برقرار می‌شود.
خسروی گفت: هم اکنون 46 هزار و 800 کیلومتر خط فیبر نوری در کشور وجود دارد که تا پایان برنامه پنجم توسعه 20 هزار کیلومتر به این شبکه اضافه خواهد شد.

انعقاد قرارداد مستقیم با شرکت‌های مخابراتی استانی
مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت در بخش دیگری از سخنانش گفت: از ابتدای امسال هدف این بود که مخابرات استان‌ها برای دریافت خدمات با زیرساخت قرار داد مستقیم امضا کند که تاکنون به غیر دو تا سه استان با بقیه استان‌ها قرار داد خدمات مبادله شده است.




موضوع مطلب :

درباره وبلاگ

این وبلاگ برترین وبلاگ پارسی بلاگ در سال 1389 شده است . موفق باشید
آخرین مطالب
پیوندها
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 93
بازدید دیروز: 89
کل بازدیدها: 181199