سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
*.: اخبــار فــنــاوری اطــلاعــات و ارتــبــاطــات .:*
 
دوشنبه 90 تیر 27 :: 9:36 عصر ::  نویسنده : M.N

وزارت ارتباطات باید با اختیارات خود رقابت بین مخابرات و بخش خصوصی را سالم و شفاف کند تا در پایان برنامه بتوانیم شاهد تحقق و بهره‌برداری از شاخص‌هایی همچون ?? میلیون پورت پرسرعت باشیم.

باید  پورت‌های پرسرعت اینترنت به 10میلیون عدد برسد
محمودرضا خادمی - رییس کمیسیون اینترنت سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور - با بیان این‌که لغو طرح ادغام وزارتخانه ICT چندان در اهداف این وزارتخانه تأثیری ندارد، عنوان کرد: لغو این طرح می‌تواند در جدیت و اهمیت دادن بیش‌تر موثر باشد.

وی خاطر نشان کرد: بعضی افراد که برخلاف ما موافق طرح ادغام بودند، اعتقادشان بر این بود که چون عملکرد این ارگان منفی بوده است، باید کل وزارتخانه ادغام شود؛ در حالی که جدای از عملکرد، وجود وزارتخانه در زمانی که زندگی می‌کنیم نیازش بیش از گذشته است.

او اضافه کرد: ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات غیر از این که بستر توسعه است، بستر راهبری و اداره کشور نیز به حساب می‌آید و همین موضوع اهمیت آن را دو چندان می‌کند و انتظار ما هم به‌عنوان دست‌اندرکاران این صنعت از وزارتخانه بیش‌تر است زیرا وزارتخانه نه تنها بخشی، بلکه فرابخشی است و انتظارات ما هم در جهت توسعه این صنعت و حمایت از پروژه‌های در دست انجام بوده و درواقع برنامه‌ریزی برای اجرای برنامه پنجم توسعه که بیش‌ترین بخش آن مرتبط با وزارت ICT است.

عضو هیات رییسه سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور حرکت در بخش IT و CT را هم‌زمان و توأمان با یکدیگر دانست و ابراز کرد: واقعیت این است که ما نمی‌توانیم درباره برنامه‌های وزارتخانه خارج از چارچوب برنامه پنجم توسعه صحبت کنیم زیرا اساسا آنچه که تصویب می‌شود باید اجرا شود و باید به دنبال پروژه‌هایی باشیم تا علاوه بر این‌که از برنامه عقب نیفتیم، همگام و جلوتر از آن حرکت کنیم و لازمه این حرکت پیش‌بینی اجرای پروژه‌هایی است که در راستای اجرای برنامه پنجم توسعه باشد.

خادمی درباره یکی از شاخص‌های مهم برنامه پنجم توسعه، خاطر نشان کرد: یکی از معیارهای برنامه وجود ?? میلیون پورت پرسرعت است که در حال حاضر واقعاً آن حرکتی را که بتوانیم به آن ?? میلیون پورت برسیم، نمی‌بینیم و برای رسیدن به این میزان در آخر برنامه باید از همین حالا نسبت به امکاناتی که داریم و نسبت به امکاناتی که می‌توانیم به وجود آوریم، سرمایه‌گذاری و برنامه‌ریزی کنیم البته در این راستا باید حمایت همه جانبه از بخش خصوصی را هم مدنظر داشته باشیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر رقابت نابرابری بین مخابرات و بخش خصوصی سرویس‌دهنده وجود دارد و وزارتخانه باید با ابزارهایی که در اختیار دارد، تعادلی را بر این حوزه حاکم کند و این وظیفه رگولاتوری است که با نظارت‌های خود و اتخاذ قوانینی که انحصار را کنترل کند تا با رونق بازار رقابتی، فضایی سالم در این حوزه حاکم شود.

رییس کمیسیون اینترنت سازمان نظام صنفی رایانه‌ای درباره بخش ارتباطات وزارت ICT گفت: وزارتخانه در حوزه ارتباطات تنها به عنوان یک ناظر است و مدیریت زیرساخت‌های کشور را برعهده دارد.

وی در پایان یادآور شد: به دلیل آن‌که از برنامه قبلی نیز عقب هستیم و کمبود پهنای باند هم در کشور به عنوان یکی از زیرساخت‌های اصلی با کمبود روبه‌رو است، وزارتخانه باید با به‌کارگیری دو بعد وظایف خود که شامل ایجاد، توسعه، بهره‌برداری از زیرساخت‌های و بخش نظارتی است، در جهت بهبود وضعیت حال حاضر اقدام کند و در این راستا بد نیست که بدانیم نیاز امروز کشور به پورت پرسرعت حدود سه تا ?.? میلیون است، در حالی که بهره‌برداری حال حاضر ما زیر یک میلیون است.



موضوع مطلب :
دوشنبه 90 تیر 27 :: 9:35 عصر ::  نویسنده : M.N

طبق گزارش این روزنامه آمریکایی، دولت اوباما در حال هدایت تلاش‌های جهانی برای ایجاد یک اینترنت و شبکه تلفن همراه «در سایه» است تا مخالفین در کشورهای مختلف، بتوانند از آن استفاده کنند.

اینترنت  چمدانی چیست؟
دولت آمریکا در اقدامی که آشکارا دخالت در امور داخلی کشورها محسوب می‌شود درصدد راه‌اندازی نسل جدیدی از شبکه اینترنت است که نیاز به عبور از دروازه مخابراتی کشورها ندارد.
این نوع اینترنت که به اینترنت سایه یا اینترنت جایگزین یا اینترنت چمدانی مشهور شده قرار است در آینده‌ای نه چندان دور در دسترس برخی کشورها قرار گیرد. بدون شک این پروژه، فاز دیگری از جنگ نرم سایبری آمریکا علیه کشورهای مخالف به شمار می‌رود.

روزنامه نیویورک تایمز نخستین روزنامه‌ای بود که از طرح آمریکا موسوم به اینترنت چمدانی پرده برداشت.
طبق گزارش این روزنامه آمریکایی، دولت اوباما در حال هدایت تلاش‌های جهانی برای ایجاد یک اینترنت و شبکه تلفن همراه «در سایه» است تا مخالفین در کشورهای مختلف، بتوانند از آن استفاده کنند.

این تلاش‌ها شامل پروژه‌های محرمانه‌ای است که در برگیرنده ایجاد شبکه تلفن در داخل یک کشور و همچنین عملیات شبه جاسوسی است که در یکی از خیابان‌های واشنگتن، توسط گروهی جوان بازسازی می‌شود.
اینها که بیشتر شبیه یک گروه موسیقی هستند، درحال کارگذاشتن وسایلی در یک چمدان هستند که نمونه‌ای از یک اینترنت چمدانی است.

با بودجه‌ای معادل ? میلیون دلار که توسط وزارت خارجه آمریکا اختصاص داده شده است، چمدان مزبور می‌تواند از هر مرزی عبور کرده و در اسرع وقت تبدیل به شبکه بی‌سیمی با پوشش منطقه‌ای نسبتا وسیعی شود که به شبکه اینترنت وصل می‌شود.
این تلاش‌های آمریکا از خلال مصاحبه‌ها، اسناد طبقه‌بندی‌شده و مدارکی که به دست نیویورک تایمز رسیده بر ملا شده است.
وزارت خارجه به‌عنوان مثال در حال تأمین بودجه شبکه‌های بی‌سیم غیرقابل رد‌گیری است که به فعالین اجازه می‌دهد تا درخارج از قلمرو کنترل شده توسط دولت، در کشورهایی نظیر ایران، با خارج تماس بگیرند.

مقامات
با بودجه‌ای معادل ? میلیون دلار که توسط وزارت خارجه آمریکا اختصاص داده شده است، چمدان مزبور می‌تواند از هر مرزی عبور کرده و در اسرع وقت تبدیل به شبکه بی‌سیمی با پوشش منطقه‌ای نسبتا وسیعی شود که به شبکه اینترنت وصل می‌شود.
آمریکایی گفته‌اند در یکی از این تلاش‌ها، وزارت خارجه و پنتاگون با صرف هزینه‌ای معادل حداقل ??میلیون دلار یک شبکه تلفن همراه مستقل را در افغانستان، با کمک برج‌هایی که در پادگان‌ها نصب شده است، ایجاد کرده‌اند.
هدف از این کار مقابله با توانایی طالبان در قطع ارتباطات رسمی دولت افغانستان است. تلاش‌های تازه سعی دارد شبکه‌ای کاملا مستقل از ارتباطات رسمی برقرار سازد.
تا پایان سال ???? وزارت خارجه حدود ?? میلیون دلار صرف اینگونه فناوری‌ها خواهد کرد.

هیلاری کلینتون، وزیر خارجه آمریکا گفته است: ما هر روز شاهد تعداد روزافزونی از افرادی هستیم که از اینترنت، تلفن همراه و سایر فنون استفاده می‌کنند تا صدای خود را به گوش همه برسانند. این یک فرصت تاریخی برای تغییرات است؛ تغییراتی با حمایت آمریکا. به همین دلیل است که سعی می‌کنیم به آنها کمک کنیم تا با یکدیگر و با جامعه و دولت خود و نیز با دنیا ارتباط بر قرار کنند.

ساشا مینرات که به‌عنوان مدیر برنامه فناوری باز، مسئول طرح اینترنت چمدانی است گفت: ما نوعی زیرساخت مستقل را بنا خواهیم کرد که تقریبا غیرقابل قطع، کنترل یا نظارت است. در این چمدان یک آنتن بی‌سیم که می‌تواند میدان ارتباطی را گسترش دهد، یک لپ‌تاپ برای مدیریت شبکه و حافظه و سی‌دی‌هایی جاسازی می‌شوند که این برنامه، امکان پیاده کردن نرم‌افزار مربوطه را برای مشترکان به این شبکه نامرئی فراهم می‌سازد.
نشریه بوستن چاپ آمریکا نیز نوشت: دولت اوباما پروژه ساخت وسایل ارتباط جمعی موازی یا سایه را دنبال می‌کند تا در کشورهای مختلف مورد استفاده قرار گیرد.

این تلاش‌ها شامل ایجاد سامانه‌های تلفن همراه مستقل برای نصب در کشورهای خارجی است و نیز استفاده از دستگاهی که یک شرکت کم‌سابقه مستقل در طبقه پنجم ساختمانی تجاری در خیابان ال-L- شهر نیویورک ساخته‏اند که از طریق آن، سخت‌افزاری به ظاهر عادی را می‏توان مبدل به یک شبکه بی‏سیم اینترنتی کرد.
این سامانه به‌دلیل همین مشخصه نام اینترنت چمدانی را به‌خود گرفته است.

دن بائر، دستیار معاون وزارت خارجه نیز به شبکه خبری بلومبرگ گفت که این برنامه به تولید نرم‌افزارهایی کمک خواهد کرد که در ایران و سوریه کاربرد گسترده دارند و هدف آن کمک به فعالان سیاسی برای پرهیز از شناسایی‌شدن است.
شبکه العربیه نیز نوشت: آمریکایی‌ها در حال ساخت
رامین مهمان‌پرست، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی، در واکنش به این طرح آمریکایی گفت: «آمریکایی‌ها با وارد شدن به فضای سایبری، جریان بسیار قوی را علیه خودشان به راه می‌اندازند.»
دستگاه‌های الکترونیکی ارتباطی کوچکی هستند که به راحتی در چمدان مسافران عادی جا می‌گیرند و می‌توانند با نصب آسان، ارتباط موبایلی و اینترنتی را در منطقه نسبتاً وسیعی تأمین کنند.
آلن ایر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز به دویچه وله آلمان گفت: طرح اینترنت چمدانی تنها بخشی از طرح بزرگ‌تری است که الان روی آن کار می‌شود.

در همین حال رامین مهمان‌پرست، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی، در واکنش به این طرح آمریکایی گفت: «آمریکایی‌ها با وارد شدن به فضای سایبری، جریان بسیار قوی را علیه خودشان به راه می‌اندازند.»
رامین مهمان‌پرست در پاسخ به پرسش خبرنگاری مبنی بر اینکه موضع وزارت امور خارجه ایران درخصوص برنامه اینترنتی وزارت خارجه آمریکا برای کشورهای سوریه، ایران و لیبی با عنوان «اینترنت در چمدان» چیست، افزود: «آمریکایی‌ها و دیگر کشورهای غربی تلاش زیادی کرده‌اند تا با عزم و اراده ملت ما و دیگر ملت‌های مستقل منطقه مقابله کنند. حرکت برخلاف حقوق ملت‌ها، پاسخ دندان‌شکنی خواهد داشت.»

در هر صورت آن طور که از اظهارات مقامات آمریکایی برمی‌آید طرح اینترنت چمدانی احتمالا یک طرح با محدوده برد کوتاه و محلی خواهد بود که در چشم‌انداز کوتاه مدت نمی‌تواند تأثیر‌گذاری چندانی در معادلات سیاسی کشورها داشته باشد.
با این حال صرف چنین بودجه‌هایی در قالب برنامه‌های جنگ نرم آمریکا علیه کشورها و به‌ویژه علیه ایران نشان‌دهنده اهداف بلندپروازانه دولت آمریکا در مقابله با کشورهای مستقل و اسلامی در منطقه و جهان است.
 
این در حالی است که هم‌اکنون نیز بسیاری از وب‌سایت‌های اجتماعی نقش شبکه‌های جاسوسی را برای پنتاگون، سیا و آژانس امنیت ملی آمریکا ایفا می‌کنند.
طبق اطلاعات رسمی منتشر شده از سوی شرکت‌های بزرگ اینترنتی دنیا، محرمانه‌ترین اطلاعات و تعامل‌های کاربران اینترنت در دنیا در اختیار دستگاه‌های حاکمه آمریکا قرار می‌گیرد.
آمریکا در فاز جدید جنگ نرم سایبری علیه کشورهایی همچون ایران سعی دارد با استفاده از فناوری‌های جدید به تضعیف این کشورها پرداخته و زمینه براندازی نرم را در این کشورها فراهم کند. بدیهی است مقابله با این اقدامات، هوشیاری بیشتر دستگاه‌های متولی ذی ربط در ایران را می‌طلبد.




موضوع مطلب :
سه شنبه 90 تیر 21 :: 10:28 صبح ::  نویسنده : M.N

شرکت سامسونگ به تازگی نرم افزار جدیدی را با نام Smart View برای گوشی‌های هوشمند این شرکت ارائه داده است که می‌تواند با ایجاد واسطه ای هوشمند تصاویر در حال پخش در Smart TV های این شرکت را به گوشی موبایل منتقل کند.

سامسونگ  Smart View تلویزیون را به گوشی موبایل می‌آورد


به گزارش M.N، این تصاویر فارغ از منابع پخش مختلف همچون تلویزیون‌های کابلی، پخش کننده های Blu-ray و محتوای در حال پخش از روی دوربین‌های فیلم‌برداری متصل به تلویزیون، به راحتی می‌توانند به گوشی موبایل کاربران منتقل شود.

این نرم افزار که در حال حاضر و در مرحله اولیه برای اسمارت فون فوق پیشرفته Galaxy S II در دسترس قرار گرفته است بر بستر Wi-Fi امکان انتقال اطلاعات را فراهم می‌آورد.

نکته جالب دیگر در مورد این اپلیکیشن رایگان علاوه بر تماشای عکس و تصاویر در حال پخش از تلویزیون به قابلیت اجرای برنامه های حاضر در Smart TV های سامسونگ نیز باز می‌گردد امکانی که بر جذابیت‌های این نرم افزار جدید به میزان زیادی افزوده است.

انتقال مولتی مدیا از تلویزیون به گوشی موبایل پس از ریموت کنترلرهای وایرلس سامسونگ که به همراه Smart TV های این شرکت در آوریل ???? رونمائی شدند، دومین تجربه موفق سامسونگ در این رده به حساب آمده و بدین ترتیب بار دیگر فاصله همواره مشخص مابین تلویزیون و گجت های همراه به حداقل خود کاهش پیدا کرده است.

دسترسی به مجموعه متنوعی از محتوای مختلف صوتی و تصویری از قبیل فیلم‌های سینمائی، سریال‌های تلویزیونی، موسیقی و دیگر موارد مرتبط با این بخش که به صورت متناوب برای ابزارهای مجهز به فناوری DLNA از سوی سامسونگ آپدیت می‌شود، از دیگر نتایج غیر مستقیم استفاده از نرم افزار Smart View در نسل جدید اسمارت فون های سامسونگ است.

با کمک این نرم افزار همچنین می توان از هر نقطه دلخواهی در فضای خانه به تماشای تلویزیون پرداخته و دیگر نیازی به حضور در مقابل تلویزیون برای دسترسی به محتوای در حال پخش نخواهد بود بدین ترتیب علاوه بر مکان اصلی تلویزیون در اتاق نشیمن، در سایر اتاق‌ها و مکان‌های مختلف خانه نیز دسترسی کاملی به محتوای در حال پخش و حتی سایر مدیاهای متصل به دستگاه همچون فیلم های Blu-ray و مواردی از این دست فراهم می‌آید و دیگر نیازی نیز به حضور همه اعضای خانواده در یک اتاق مشخص برای دیدن یک محتوای مشترک یا متفاوت وجود نخواهد داشت.

در این رابطه آقای Kyungsik Kevin Lee معاون بخش تجارت صفحه نمایش‌ها در Samsung Electronics از Smart TV های این شرکت بعنوان تحولی در صنعت ابزارهای دیجیتال هوشمند یاد نموده و ویژگی‌های قابل ستایش این نمایشگرها را علاوه بر مواردی از قبیل نمایش تصاویر با کیفیت دو بعدی و سه بعدی در کنار طراحی زیبا و هنرمندانه به امکانات جانبی این پنل ها همچون ریموت کنترلرهای هوشمند با صفحه کلیدهای کامل QWERTY و پشتیبانی از پخش بروی تلفن های همراه با کمک فناوری Smart View نیز مرتبط می داند.

بگفته این مقام ارشد سامسونگ امکانات مولتی مدیائی و قابلیت‌های هوشمند Smart TV های سامسونگ در آینده نیز با قدرت فراوان ادامه پیدا خواهد کرد و کاربران این پنل های پیشرفته بیش از پیش از زندگی در کنار این ابزار هوشمند لذت خواهند برد.

در آینده نزدیک امکانات کنترل از راه دور متنوعی برای نرم افزار Smart View فراهم خواهد شد از جمله این امکانات می‌توان به قابلیت تعویض کانال مستقیم از روی صفحه نمایش گوشی موبایل اشاره نمود که راحتی فوق‌العاده ای را برای کاربران بدون نیاز به نیاز به حضور در مقابل تلویزیون فراهم می‌آورد.

نرم افزار Smart View سامسونگ در حال حاضر در Android Market برای دانلود و نصب بروی اسمارت فون Galaxy S II در دسترس قرار گرفته است؛ Smart TV های مورد پشتیبانی در این نرم افزار نیز شامل تلویزیون‌های سری D????، D???? و D???? می‌شود.

در ماه جولای قرار است علاوه بر Galaxy S II امکان استفاده از این نرم افزار بروی پخش کننده موسیقی Galaxy Player نیز فراهم شود و در ماه های آینده Galaxy S و Galalxy Tab نیز به جمع مدل های پشتیبانی کننده از این فناوری خواهند پیوست.




موضوع مطلب :
سه شنبه 90 تیر 21 :: 10:27 صبح ::  نویسنده : M.N

نوکیا گزارش توسعه پایدار خود در سال ???? را منتشر کرد.

گزارش توسعه  پایدار نوکیا در سال ????




این گزارش شامل اطلاعات، حقایق، نمودارها و مثال‌هایی از مسئولیت‌های سازمانی و فعالیت‌های زیست‌محیطی نوکیا در مدیریت عملکردها و توسعه راهکارهای موبایل می‌شود.

 استراتژی توسعه پایدار نوکیا به این دلیل طراحی شده است که مناسب‌ترین و مربوط‌‌ترین حوزه‌ها را به تجارت نوکیا و تمام گروه‌های مرتبط پوشش دهد.
این گزارش هفت حوزه از چالش‌های جهانی را که در آن نوکیا به عنوان بخشی از راهکار، نقش مهمی بازی کرده توصیف می‌کند.

این حوزه‌ها توسعه اقتصادی، استخدام، تغییرات اقلیمی و مصرف انرژی، سلامت، اصول اخلاق، آموزش و استفاده از منابع و نگهداری از طبیعت را در برمی‌گیرد.
در این گزارش نوکیا استراتژی‌ها و دستاوردهایش را تحت هر کدام از این حوزه‌ها مطرح می‌کند.

استفان الوپ، مدیر ارشد اجرایی نوکیا، در این گزارش گفت: «توسعه پایدار در هر کاری که ما در نوکیا انجام می‌دهیم وجود دارد. از روش اجرا گرفته تا طراحی محصولات و ارائه خدمات. ما بر این باوریم که با ایجاد ارتباط ?.? میلیارد نفر در سراسر جهان با استفاده از گوشی‌های نوکیا و در نتیجه توسعه پایدار برای نوکیا نوعی گرایش موقت به حساب نمی‌آید، بلکه راهی برای هدایت تجارت است. یعنی تشویق رشد پایدار، پشتیبانی از جوامع پایدار و ایجاد انتخاب پایدار برای کاربران.»

نوکیا از سال ???? گزارش مسئولیت‌های سازمانی خود را منتشر و گزارش‌های فعالیت‌های زیست‌محیطی را از سال ???? ارائه داده است. اطلاعات اصلی در مورد توسعه پایدار نوکیا در گزارش سالانه‌ نوکیا در Form ??-F در مارس ???? منتشر شد



موضوع مطلب :
سه شنبه 90 تیر 21 :: 10:26 صبح ::  نویسنده : M.N
گوشی‌های قدیمی سیمبین نسخه‌های ?.? و ?.? آپدیت می‌شوند.
آپدیت برای   سیمبین ?.? و ?.?

اگر از داشتن گوشی‌هایE?? ، ???? یا دیگر گوشی‌های نوکیا که با نسخه‌های قدیمی‌تر از سیمبین ? اجرا می‌شوند به خود می‌بالید، مطمئناً از شنیدن این خبر که به زودی تلفن همراه شما قابلیت‌های جدیدی خواهد داشت، بسیار هیجان‌زده خواهید شد:

با وجود اینکه پلت‌فرم‌های جدید سیمبین و گوشی‌های جدیدی مانند نوکیا X? و E? عرضه شده‌اند، گوشی‌های قدیمی که کاربران هنوز از آنها استفاده می‌کنند هنوز فراموش نشده‌اند.

تیم نرم‌افزار نوکیا در حال کار بر روی به‌روزرسانی این گوشی‌ها نیز هستند، تا علاوه بر رفع مشکلات و بهبود آن، مجموعه امکانات آنها را ارتقا دهند.

هدف این به‌روز‌رسانی ارتقا نسخه‌های سیمبین ?.? و ?.? است. گوشی‌هایی که می‌توانند از این به‌روزرسانی بهره‌مند شوند عبارتند از:

سیمبین ?.?:

نوکیا E??، E??، E?، C?-??، ???? slide

سیمبین ?.?:

نوکیا C?-??، C?-??، ????، ????، ????، X?، N?? mini، ???? XpressMusic، ???? XpressMusic

یکی از به‌روزرسانی‌های اصلی، نسخه ?.? مرورگر نوکیاست. البته همین نسخه هم در گوشی‌های سیمبین جدیدتری که با سیمبین Anna می‌آیند عرضه می‌شود.


این نسخه مرورگر پرسرعت‌تری دارد و از نام‌های دامنه بین‌المللی (IDNs) و حروف non-ASCII (کد امریکایی استاندارد برای مبادله اطلاعات) مانند عربی و چینی پشتیبانی می‌کند. در نهایت شما تجربه مرور بهتری خواهید داشت.

Ovi Maps یکی دیگر از امکانات به روزرسانی در این گوشی‌هاست، اما دو نسخه متفاوت دارد که باید آنها را در نظر بگیرید. Ovi Maps ? SR? در گوشی‌های سیمبین ?.? قابلیت موقعیت‌یابی در مکان‌های سرپوشیده را فراهم می‌کند.

کاربران سیمبین ?.? می‌توانند از نسخه Ovi Maps ? SR? استفاده کنند و به خطوط حمل و نقل عمومی و سایت شبکه‌های اجتماعی دسترسی پیدا کنند.

و در نهایت، یک سری شکلک‌های گرافیکی نیز به گوشی‌های نام‌برده اضافه می‌شود تا هنگام تایپ پیام یا ارسال MMS به دوستان یا خانواده حسابی سرگرم شوید. به روزرسانی این گوشی‌ها به این صورت خواهد بود:

دانلود نوکیا C?-?? و نوکیا ???? از همین امروز آغاز می‌شود و بقیه مدل‌ها در هفته‌های آتی به نسخه‌های جدید مزین می‌شوند.

نکته دیگر اینکه، به‌روزرسانی در یک زمان برای همه گوشی‌ها عرضه نمی‌شود و طی مراحل گوناگون اتفاق خواهد افتاد.

پس باید اطمینان حاصل کنید که به‌روز رسانی اتوماتیک نرم‌افزاری در گوشی شما فعال است.



موضوع مطلب :
سه شنبه 90 تیر 21 :: 10:26 صبح ::  نویسنده : M.N
اولین تماس تلفنی "GSM" ?? ساله شد.
20 سالگی   GSM

اولین تماس تلفنی برپایه شبکه موبایل "جی‌اس‌ام" که اول جولای ???? انجام شد تولد ?? سالگی خود را جشن گرفت.

 ? سپتامبر ???? توافقی در کپنهاگ دانمارک به امضای ?? اپراتور موبایل رسید.
هدف از امضای این توافق توسعه استاندارد "سیستم جهانی ارتباطات موبایل" (GSM) بود که امروز بر روی ??? شبکه در ??? کشور به ?.? میلیارد کاربر خدمات می‌دهد.
اما اولین تماس برپایه این شبکه ?? سال قبل در اول جولای ???? رقم خورد. این تماس را "هری هولکری"، نخست وزیر فنلاند به "کارینا سوئنیو"، معاون شهردار شهر "تامپر" انجام داد.
به این ترتیب "جی‌اس‌ام" یا "سیستم جهانی برای ارتباطات موبایل" توانست به سرعت و به طور ریشه‌ای روش ارتباطات را متحول کند.
تمام شبکه‌هایی که امروز بر اساس سکوی "GSM" ارائه می‌شوند از شبکه‌ای به وجود آمده‌اند که نخستین بار دو شرکت "تله نوکیا و زیمنس" که امروز با عنوان "شبکه نوکیا زیمنس" شناخته می‌شود ارائه شد.
پس از راه اندازی رسمی این شبکه، شرکت فنلاندی نوکیا اولین تلفن همراه "جی‌اس‌ام" را که "نوکیا ????" نام داشت در سال ???? وارد بازار کرد و در ادامه آن مدلهای "نوکیا ????" و "نوکیا ????" که ??? میلیون دستگاه از آنها در سراسر دنیا به فروش رفتند را تولید کرد.
استاندارد "جی‌اس‌ام" با سرعت بالایی مسیر تکاملی خود را پیمود تا جاییکه حتی اکنون نیز روزانه یک میلیون کاربر جدید عضو این شبکه می شوند که این رقم برابر با ?? کاربر در ثانیه است.

هرچند امروز در سطح جهانی "جی‌اس‌ام" به عنوان مخفف عبارت "سیستم جهانی برای ارتباطات موبایل" شناخته می‌شود اما در واقع این کوته واژه مخفف نام "گروه ویژه موبایل" (Groupe Spécial Mobile) است.
در حقیقت فرایند استانداردسازی فناوری "جی‌اس‌ام" در سال ???? و درعصری که اپراتورها هنوز از استاندارد آنالوگ‌های ناسازگار استفاده می‌کردند، آغاز شد.
سرآغاز این فرایند، تشکیل "گروه ویژه موبایل" در فرانسه بود که مخفف عبارت آن درست شبیه به مخفف "سیستم جهانی ارتباطات موبایل" یا "جی‌اس‌ام" است.
هرچند شبکه "جی‌اس‌ام" ?? سال است که وارد زندگی مردم شده است، اما اولین تماس با تلفن همراه ?? سال قبل در سوم آوریل ???? توسط مارتین کوپر، پدر موبایل انجام شد.



موضوع مطلب :
سه شنبه 90 تیر 21 :: 10:25 صبح ::  نویسنده : M.N

سونی اریکسون تکست یک گوشی کامل برای پیام رسانی آسان و سریع در حرکت است.

سونی   اریکسون تکست (txt)


سونی اریکسون امروز از سونی اریکسون txt، یک گوشی سرگرم کننده و پیام رسان، پرده برداری کرد.


سونی اریکسونtxt(تکست)که می‌توان آن‌را خواهر خوانده گوشی سونی اریکسون (txt pro) تکست پرو که با تازگی معرفی شده است، دانست، دارای صفحه کلید نمایان QWERTY کامل و یک کلید میانبر پیامک (SMS) می‌باشد.

این گوشی همچنین به نرم افزار "دوستان" که کاربران را قادر می‌سازد به‌روزرسانی‌های پنج نفر از بهترین دوستانشان را در شبکه‌های اجتماعی فیس‌بوک و توئیتر به‌طوراجمالی مشاهده کنند، تجهیز شده است.

سونی اریکسون تکست قابلیت اتصال به شبکه های Wi-Fi™ را داشته و به یک دوربین ?/? مگا پیکسلی با قابلیت فیلم برداری مجهز شده است.

انحنای پشت بدنه گوشی احساس راحتی را به هنگام در دست گرفتن گوشی ایجاد می‌کند.

کوئینتین کوردیر، مدیر بازاریابی جهانی سونی اریکسون، گفت:"سونی اریکسون تکست یک گوشی کامل برای پیام رسانی آسان و سریع در حرکت است.
ما می‌خواستیم به کاربرانی که صفحه کلید نمایان QWERTY کامل را ترجیح می‌دهند، نقطه ورودی به دنیای سونی اریکسون ارائه دهیم."

سونی اریکسون تکست در بازارهای منتخب جهانی از سه ماهه سوم ???? در دسترس خواهد بود.



موضوع مطلب :
سه شنبه 90 تیر 21 :: 10:24 صبح ::  نویسنده : M.N

بدون مجوز رگولاتوری استفاده از مسدودکننده های تلفن همراه ممنوع است.

مسدودکننده‌های موبایل غیرقانونی است
مدیر کل صدور پروانه سرویس‌های رادیویی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اعلام کرد:استفاده از مسدود کننده های تلفن همراه (Jammer) در کشور بدون مجوز رگولاتوری ممنوع است.

دکتر عظیم فرد افزود : استفاده از مسدود کننده های تلفن همراه در کشور با مجوز رگولاتوری و فقط در مواردی که در مصوبه "ضوابط فنی و مقررات مسدودکننده های تلفن همراه"مشخص شده ،مجاز است.

وی گفت:در صورت استفاده از مسدود کننده های تلفن همراه بدون مجوز سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی یا در مواردی غیر از مفاد مصوبه ،ضمن جمع آوری دستگاه‌های مسدود کننده غیر مجاز،با متخلفین برخورد می‌شود.

دکتر فرد با اشاره به اینکه ضوابط فنی و مقررات مسدودکننده های تلفن همراه از سال ?? لازم‌الاجراست گفت:این ضوابط برای آگاهی مخاطبان ،در پایگاه اینترنتی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به آدرس www.cra.ir بار گذاری شده است.



موضوع مطلب :
سه شنبه 90 تیر 21 :: 10:22 صبح ::  نویسنده : M.N

برنده فیلم کوتاه نوکیا در سال ???? معرفی شد.

برنده فیلم   کوتاه نوکیا ????
چند وقت پیش نوکیا به ? فیلم‌ساز، دو گوشی نوکیا N? و ? هزار دلار بودجه اعطا کرد و از آنها خواست طی چند هفته یک فیلم کوتاه بسازند و نتیجه چندین فیلم کوتاه و جالب بود.

اما تنها یکی از آنها بود که باید جایزه ?? هزار دلاری را تصاحب می‌کرد. این جایزه به فیلم جِی.دبلیو گریفیث برای فیلم Splitscreen تعلق گرفت.
برای یافتن بهترین فیلم، نوکیا با سایت Vimeo گروهی را تشکیل داد تا طی ? ماه باکیفیت‌ترین فیلم را از میان بقیه انتخاب کند.
پس از انتخابِ این ? فیلمساز میان هزاران فیلمساز دیگر، فیلم کوتاه تولیدشده توسط آنها در حضور کارشناسان این صنعت و علاقه‌مندان به فیلم در جشنواره فیلم بین‌المللی ادینبرگ به نمایش درآمد و هیئت داوران فیلم برنده را اعلام کرد.
هیئت داوران مسابقه فیلم کوتاه نوکیا در سال ???? (Nokia Shorts ????) متشکل از باب گرین‌برگ، مدیر ارشد آژانس تبلیغات دیجیتال R/GA که برنده جایزه اسکار نیز بوده است و همچنین کارگردان فیلم کوتاه Rare Exports, Inc جالماری هِلَندِر بود.
استیون اُورمن، نایب رئیس خلاقیت در بازاریابی نوکیا گفت:

«هر فیلمی که به مرحله نهایی این رقابت رسیده واقعاً استثنایی است، اما فیلم جیمز از همه برجسته‌تر بود. هدف این رقابت نشان دادن قدرت و قابلیت‌های دوربین با کیفیت گوشی هوشمند نوکیا N? به فیلم‌سازان سراسر دنیا بود. ما هر ? فیلم را دوست داشتیم و انتخاب برنده از میان آنها واقعاً کار دشواری بود. امیدواریم مردم خلاق در هر جای دنیا مثل ما از نتایج این رقابت الهام گرفته باشند.»




موضوع مطلب :
سه شنبه 90 تیر 21 :: 10:21 صبح ::  نویسنده : M.N
از جمله مشخصات کهکشانی دو می‌توان به داشتن پردازنده دو هسته‌ای به همراه صفحه نمایش ??? اینچی و دوربین ? مگاپیکسلی اشاره کرد.
فروش 3   میلیون GALAXY S II در عرض 55 روز
به گزارش M.N به نقل از فارنت ،شرکت سامسونگ امروز اعلام کرد که این شرکت موفق به فروش بیش از ? میلیون تلفن همراه گالاکسی S II در مدت ?? روز شده است.
این تلفن همراه به تازگی در ??? کشور و بیش از ??? اپراتور موبایل عرضه شده است که به همین دلیل انتظار می‌رود این رقم فروش به سرعت افزایش نیز پیدا کند.
در ماه پبش بود که اعلام شد این تلفن همراه در حدود ? میلیون پیش خرید داشته و در کشور سازنده یعنی کره جنوبی نیز در حدود ??? هزار نفر آن را خریداری کرده‌اند.
این تلفن همراه ابتدا در کره جنوبی و انگلستان عرضه شده است و چندی است که به صورت گسترده وارد بازارهای جهانی شده است.
از جمله مشخصات کهکشانی دو می‌توان به داشتن پردازنده دو هسته‌ای به همراه صفحه نمایش ??? اینچی و دوربین ? مگاپیکسلی اشاره کرد.
گفتنی است که کهکشانی اریجینال توانست این رکورد را در مدت ?? روز بدست آورد.



موضوع مطلب :
<   <<   6   7   8   9   10   >>   >   
درباره وبلاگ

این وبلاگ برترین وبلاگ پارسی بلاگ در سال 1389 شده است . موفق باشید
آخرین مطالب
پیوندها
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 57
بازدید دیروز: 57
کل بازدیدها: 180469