سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
*.: اخبــار فــنــاوری اطــلاعــات و ارتــبــاطــات .:*
 
سه شنبه 90 تیر 21 :: 10:20 صبح ::  نویسنده : M.N
مرورگر نوکیا N9 یکی از بهترین مرورگرها در تلفن‌های همراه است.
بررسی   مرورگر گوشی نوکیا N9

تایپ کردن آدرس، انتخاب از میان برترین سایت‌های شما یا انتخاب یک میانبر برای شروع و عملکرد کلی آن بسیار سریع است.

به گزارش M.N، با این گوشی می‌توانید بزرگنمایی به صورت دوانگشتی انجام دهید، با دو ضربه کوچک روی یک ستونِ متن فوکوس کنید.

این قابلیت برای مشاهده وب‌سایت‌ها و بلاگ‌ها کاملا مفید است.
علاوه بر این، بزرگ کردن متن‌ها نیز امکان‌پذیر است؛ بدون اینکه نیاز باشد اندازه سایر اجزای صفحه را افزایش دهید.

اگر بخواهیم کمی بیشتر در مورد مشخصات فنی آن توضیح دهیم باید به چگونگی عملکرد HTML5 در یک صفحه تست بپردازیم: مرورگر نوکیا N9 در این تست ??? نمره و ?? امتیاز به دست آورد.
باید توجه داشت که با این امتیاز، این مرورگر خیلی بهتر از بسیاری از مرورگرهای دسکتاپ امروزی عمل می‌کند.
مخصوصا این که از ویدئوهای HTML5 و CSS 3D پشتیبانی می‌کند.
علاوه بر این، سایر برنامه‌های موبایلی که مشخصات HTML5 دارند نیز اجرا می‌کند تا به کاربران امکان دهد از برنامه‌های وب استفاده کنند.

به طور مثال همه اینها بستگی به حرکت دستگاه، جهت‌دهی و آگاهی از موقعیت مکانی دارد.

سایت رسمی برنامه‌نویسان نوکیا مشخصات این مرورگر را بیان کرده است و اعلام کرده که این مرورگر از فناوری‌های دیگری نیز برخوردار است. مانند:

CSS ?

DOM Level ?

HTML over TCP/IP

HTML?

Java ?.?

Webkit ? based

XHTML

XML

در اینجا پشتیبانی از فلش ذکر نشده است. اما در حال حاضر، بسیاری از وب‌سایت‌های مهم محتوای ویدئو را از طریق HTML5 دریافت می‌کنند.
مثلاً برنامه یوتیوب بر روی گوشی برنامه وب اعمال نفوذ بر مرورگر است. یکی از امکانات این مرورگر، صفحه نمایش سایت‌هایی هستند که بازدید بیشتری دارند.



موضوع مطلب :
سه شنبه 90 تیر 21 :: 10:19 صبح ::  نویسنده : M.N

شرکت سمانتک از بزرگترین تولیدکنندگان ابزارهای امنیتی در دنیا اعلام کرد سیستم‌عامل‌های موبایلی اندروید و iOS به طور کلی از سیستم‌های عامل رایانه‌ای ایمن‌تر هستند.

سیستم‌عامل‌های موبایلی ایمن‌ترند


به گفته این مرکز امنیتی هر دو سیستم‌عامل موبایلی اپل و گوگل ایمن‌تر از رایانه‌ها هستند و بر این اساس می‌توان سیستم امنیتی آن‌ها را از سیستم‌عامل ویندوز هم قوی‌تر دانست.

این سیستم‌های عامل موبایلی قابلیت‌های امنیتی فراوانی دارند که در سیستم‌های عامل رایانه‌ای ملاحظه نمی‌شود.

مرکز امنیتی سیمانتِک در ادامه اعلام کرده است که دو سیستم‌عامل موبایلی گوگل و اپل از نظر داشتن ابزارهای امنیتی در حالت کلی باهم یکسان هستند و سیستم امنیتی آن‌ها در حالت کلی با یکدیگر تفاوتی ندارد.

سیستم‌های عاملی موبایلی اپل و گوگل بسیار انعطاف‌پذیر ساخته شده‌اند تا امکان سازگاری آن‌ها با انواع ابزارهای امنیتی ساخته شده توسط شرکت‌های توسعه‌دهنده نرم‌افزاری فراهم شود.

این انعطاف‌پذیری موجب شده است تا این محصولات با توان بیشتری در مقابل مشکلات امنیتی حاضر شوند.

کارشناسان مرکز سیمانتِک در کل بر این باورند که در پی گرفتن سیستم امنیتی به کار رفته در سیستم‌های عامل موبایلی می‌تواند باعث افزایش امنیت در رایانه‌ها شود.

برخی منابع آگاه از هم‌اکنون اعلام کرده‌اند که مایکروسافت سیستم‌عامل ویندوز ? را به طور عمده بر پایه سیستم‌عامل موبایلی ویندوز فون بنا کرده است.



موضوع مطلب :
سه شنبه 90 تیر 21 :: 10:18 صبح ::  نویسنده : M.N

سمینار تخصصی مجازی‌سازی و امنیت شبکه و داده در تبریز برگزار شد.

سمینار تخصصی مجازی‌سازی و امنیت شبکه و داده به همت شرکت ICTN (فن‌آوران اطلاعات و ارتباطات شمالغرب) در مجتمع فرهنگی صدرا در تبریز برگزار شد.

در طول این سمینار، مهداد مولاپناه، مدیر فنی شرکت ICTN و مهندس برتر سایبروم در خاورمیانه به انتخاب شرکت Elitecore ضمن تشریح مسیر پیاده‌سازی امنیت شبکه در سازمان‌ها و چالش‌های پیش روی مدیران و کارشناسان انفورماتیک، راهکارها و نکات کاربردی حاصل از تجربیات تیم پشتیبانی و فنی ICTN در پروژه‌های مختلف مشاوره، طراحی و پیاده‌سازی امنیت شبکه و داده در سازمان‌های دولتی و خصوصی کشور را بیان نمود.


تنها مدرس رسمی ایرانی دوره استاندارد و بین‌المللی CCNSP ضمن تاکید بر لزوم استفاده از توان فنی و نظارتی مشاوران انفورماتیک کشور و توجه به استانداردهای بین‌المللی در طراحی پروژه‌های شبکه داده و تامین امنیت آن، بر اهمیت وفاداری به طراحی انجام شده و مستندسازی کامل فعالیت‌های انجام شده در طول پروژه تاکید کرد که با استقبال شرکت‌کنندگان در سمینار متشکل از مدیران و کارشناسان انفورماتیک سازمان‌های دولتی و خصوصی، بانک‌ها، کارخانجات و صنایع مادر در شمال غرب کشور ( استان‌های آذربایجان شرقی، غربی و اردبیل ) مواجه شد.

در جریان این سمینار، سیدجعفر موسوی، مدیرعامل شرکت ICTN نیز ضمن آسیب‌شناسی رفتار و فرهنگ مدیریتی حاکم بر اغلب سازمان‌ها نسبت به حوزه IT و انتقاد از عدم توجه کافی به این حوزه و امنیت مبتنی بر آن توسط مدیران ارشد سازمان‌ها، به بیان دستاوردهای ICTN در مسیر رشد و ارتقای آن پرداخت و با تکیه بر تیم پشتیبانی و فنی توانمند و دانش محور، گستردگی حوزه کاری در سطح کشور، مشارکت تجاری با شرکت‌هایElitecore، Comguard  Secward و Caswell و توزیع محصولات Cyberoam در ایران، ICTN را یکی از شرکت‌های برتر انفورماتیک در سطح کشور معرفی کرد.

در ادامه این سمینار، مرتضی فرگام جمشیدی به بحث و بررسی پیرامون Serverها و Data Centerها و مسئولیت سنگین مدیران و کارشناسان انفورماتیک نسبت به عدم ایجاد وقفه در فعالیت آنها پرداخت و ضمن معرفی و تشریح راهکار نوین مجازی‌سازی سرورها و مزایای حاصل از آن، با بررسی موردی پروژه‌های مختلف Virtualization، به سوالات و دغدغه‌های مطرح شده از طرف کارشناسان و مدیران انفورماتیک حاضر در سمینار پاسخ گفت.

هادی حسین‌زاده، آخرین سخنران این سمینار بود که ضمن معرفی راهکارهای پشتیبان‌گیری Symantec، مزایای حاصل از استفاده از این مجموعه نرم‌افزاری را بیان کرد.

پرسش‌های شرکت‌کنندگان و پاسخ‌های سخنرانان و تعامل بالای بین این دو مجموعه از ویژگی‌های چشمگیر این سمینار بود که زمان در خور توجهی را نیز به خود اختصاص داد.

شایان ذکر است که در پایان این سمینار، جوایز نفیسی شامل یک دستگاه Apple IPad، یک دستگاه HP Netbook و یک دستگاه External Hard ??? GB و سه بسته نرم‌افزاری Norton Internet Security ???? با لایسنس معتبر یک ساله به قید قرعه به افرادی که به سوالات مطرح شده در سمینار پاسخ صحیحی ارائه داده بودند، اهدا شد.



موضوع مطلب :
سه شنبه 90 تیر 21 :: 10:16 صبح ::  نویسنده : M.N

رهبری این گروه بر عهده اعضای آنونیموس و Lulz Security است که پیش از این در یک پیام اینترنتی در ماه ژوئن پایان فعالیتش را اعلام کرده بود.

هکرها به  اپل رسیدند
یک گروه از سارقان اینترنتی روز ? ژوئیه اسنادی را در اینترنت منتشر کردند که شامل اسامی کاربران و رمزهای ورودشان برای دسترسی به یکی از سرور های شرکت اپل است.

خبرگزاری فرانسه ضمن انتشار این خبر افزود: این گروه از سارقان خبر این سرقت را در سایت توییتر گذاشتند و نام این عملیات را AntiSec گذاشتند.
رهبری این گروه بر عهده اعضای آنونیموس و Lulz Security است که پیش از این در یک پیام اینترنتی در ماه ژوئن پایان فعالیتش را اعلام کرده بود.

ظرف چند ماه گذشته سرقت های اطلاعاتی ابعاد وسیع‌تری به خود گرفته است و تا کنون سایت‌هایی از قبیل سازمان اطلاعات آمریکا، پلیس فدرال، سایت دولتی مالزی، سایت سونی و نینتندو از این حملات آسیب دیده‌اند.

شرکت اپل تا کنون واکنشی نسبت به این خبر نشان نداده و آن را تأیید یا تکذیب نکرده است.




موضوع مطلب :
سه شنبه 90 تیر 21 :: 10:15 صبح ::  نویسنده : M.N

هرزنامه‌نویس‌ها با ارسال ایمیل‌های جعلی، کاربران را در ظاهر به عضویت در شبکه اجتماعی گوگل دعوت می‌کنند.

گوگل پلاس،  سوژه جدید هرزنامه‌نویس‌ها
پس از آنکه گوگل با هیاهوی بسیار، محصول تازه خود یعنی شبکه اجتماعی «گوگل پلاس» را رونمایی کرد، هرزنامه‌نویس‌ها هم به تکاپو افتاده‌اند تا از این وضعیت به نفع خود بهره‌برداری نمایند. با این حساب، به نظر می‌رسد گوگل پلاس به سوژه جدید بزهکاران سایبری برای سرکیسه کردن کاربران تبدیل شده است. به گزارشM.N به نقل از وی‌تری، هکرها با ارسال یک سری ایمیل‌های جعلی که در ظاهر مشابه دعوت‌نامه‌های عضویت در گوگل پلاس است، قصد دارند کاربران را بفریبند.
شکل و شمایل این ایمیل‌ها، تقلیدی از ایمیل‌های دعوت‌نامه‌ای است که افراد برای دوستان خود می‌فرستند تا آنها هم بتوانند در گوگل پلاس عضو شوند.

گفتنی است گوگل پلاس مانند بسیاری از دیگر پروژه‌های شرکت گوگل، در ابتدا در اختیار تعداد بسیار محدودی از کاربران قرار گرفته و چندماه بعد، به شکل عمومی در دسترس همه کاربران خواهد بود.
بر همین اساس در حال حاضر این دعوت‌نامه‌ها از ارزش و اهمیت بسیاری برخوردار است.
گراهام کلولی مشاور ارشد فناوری در شرکت امنیتی سوفوس، با هشدار نسبت به این که کاربران نباید این ایمیل‌های قلابی را باور کنند، اظهار داشت: کلیک بر لینکی که در ایمیل تعبیه شده، شما را به شبکه اجتماعی گوگل نمی‌رساند بلکه با این کار، شما از یک سایت فروش دارو سر در می‌آورید که در آن سعی شده داروهایی همچون سیالیس و لویترا به افراد فروخته شود.
با توجه به تب عضویت در گوگل پلاس که دامنگیر کاربران شده است، به نظر می‌رسد افراد ناآگاه یا کم‌توجه نمی‌توانند در مقابل پیشنهاد این ایمیل یعنی عضویت در شبکه اجتماعی گوگل مقاومت کنند.

همین امر میزان موفقیت هرزنامه‌نویس‌ها را افزایش می‌دهد.




موضوع مطلب :
سه شنبه 90 تیر 21 :: 10:11 صبح ::  نویسنده : M.N

وزیر امنیت داخلی آمریکا از پیشرفت روزافزون هکرها ابراز نگرانی کرد.

جانت  ناپولیتانو، وزیر امنیت داخلی آمریکا
جانت ناپولیتانو، وزیر امنیت داخلی آمریکا


یک مقام ارشد آمریکایی با اشاره به پیشرفت بزهکاران سایبری، خواستار به جریان افتادن یک راهکار بین‌المللی برای مقابله با تهدیدات امنیتی شد.

به گزارش M.N به نقل از رویترز، جانت ناپولیتانو، وزیر امنیت داخلی آمریکا گفت: در حال حاضر بسیاری از دولت‌ها حتی فاقد چارچوب قانونی برای مدیریت اینترنت هستند.

وی خاطرنشان کرد: سیستم قانونی فعلی چه به صورت محلی و چه به صورت بین‌المللی، نتوانسته همپای پیشرفت فناوری که ما شاهد آن هستیم، حرکت کند.

خانم جانت ناپولیتانو که در شهر وین پایتخت اتریش سخن می‌گفت، اظهار داشت: این یک واقعیت محض است و ما باید در واکنش‌دهی به آن شتاب کنیم.

گفتنی است در چند هفته اخیر هکرها به سازمان‌ها و نهادهای معتبری همچون صندوق بین‌المللی پول، سازمان سیا، مجلس سنای آمریکا، سیتی گروپ سومین بانک بزرگ آمریکا و شرکت لاکهید مارتین یکی از بزرگترین پیمانکاران ارتش آمریکا حمله‌ور شدند.

به دنبال وقوع این حملات سایبری، پرسش‌هایی در خصوص امنیت رایانه‌های دولتی و نیز توانایی نهادهای قانونی در ردیابی هکرها مطرح شد.



موضوع مطلب :
سه شنبه 90 تیر 21 :: 10:10 صبح ::  نویسنده : M.N

ه هیچ‌وجه رمزهای خود را در گوشی موبایل یا روی کارت‌ها ننویسید یا حتی رمزهای خود را روی کاغذ ننویسید و داخل کیف پولتان قرار ندهید.

ضد‌روش‌های  هک پسورد را بیاموزید
اگر شما نیز رمز ?????? را برای ای‌میل خود انتخاب کرده‌اید هم‌اکنون آن را تغییر دهید چرا که ای‌میل شما در معرض هک افراد سودجو قرار دارد.

البته درصورت مثبت بودن پاسخ شما، باید بدانید که تنها نیستید چراکه ??میلیون نفر دیگر نیز رمزی شبیه به این برای خود انتخاب کرده‌اند.

با گسترش کارت‌های هوشمند بانکی، کارت سوخت و کارت‌های شناسایی متعدد دیگر، لزوم ایجاد و استفاده از رمزهای مختلف نیز مطرح شده است.برای این‌گونه کارت‌ها عمدتاً باید رمز عددی ایجاد کنید.

پس برای جلوگیری از لورفتن رمز کارتتان باید در نظر داشته باشید که به هیچ وجه اعداد مرتبط با تاریخ تولد، شماره شناسنامه، شماره‌ملی، پلاک منزل، تلفن همراه و تلفن ثابت خود را به‌عنوان رمز عددی این کارت‌ها تعیین نکنید چرا که درصورت سرقت کارت‌ها، به راحتی قابل‌حدس‌زدن توسط سارقین است.

همچنین به هیچ‌وجه رمزهای خود را در گوشی موبایل یا روی کارت‌ها ننویسید یا حتی رمزهای خود را روی کاغذ ننویسید و داخل کیف پولتان قرار ندهید.

از سوی دیگر به خاطر استفاده از سرویس‌های متعدد اینترنتی مانند ای‌میل، وبلاگ، وب‌سایت، شبکه داخلی، رایانه یا لپ‌تاپ یا شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های آنلاین شما نیاز به ایجاد رمزهای متعدد دارید.

به یاد داشته باشید که به هیچ‌وجه از یک رمز برای همه این سرویس‌ها استفاده نکنید چون به محض لورفتن یکی از آنها، بقیه سرویس‌های شما نیز به‌صورت دومینو هک و سرقت می‌شود.

انتخاب و ایجاد رمزهای پیچیده برای اکانت‌های مختلف کاربران اینترنت، به کاری سخت و مشقت بار تبدیل شده است. از طرفی بسیاری از کاربران اساساً نمی‌دانند که چه نوع رمزهایی مصون از هک‌شدن هستند.

هرچند اغلب سرویس‌های ارائه‌دهنده ای‌میل، وبلاگ یا وب‌سایت در کنار گزینه ایجاد رمز، موتوری ایجاد کرده‌اند که قدرت رمز شما را می‌سنجد؛ یعنی اگر رمز شما به اندازه کافی قوی نباشد به شما اخطار می‌دهد. برخی از این سرویس‌ها حتی محدودیت‌هایی به لحاظ تعداد کاراکتر برای ایجاد رمز تعیین کرده‌اند.

اخیرا گروه LulzSec ، بسیاری از وب‌سایت‌های معتبر دنیا از سونی، سگا، نینتندو تا سایت‌های دولتی آمریکا مانند CIA را مورد حمله قرار داده و اطلاعات محرمانه برخی را به دست آورده‌اند.

این گروه که شامل هکرهای برجسته دنیا هستند ??‌هزار آدرس ای‌میل را به همراه رمز عبور برای عموم منتشر کردند. با بررسی رمز عبور ای‌میل‌های هک شده می‌توان درس‌های مهمی گرفت.

مهم‌ترین درسی که از اقدام اخیر این گروه می‌توان گرفت این است که باید برای ای‌میل‌های خود رمز عبور پیچیده انتخاب کنیم.

سال پیش گروه RockYou.com اعلام کرد که ??‌میلیون اکانت را که دارای رمز عبور ?????? بوده‌اند به دست آورده است. اکثر ای‌میل‌های هک شده توسط گروه اخیر، رمز عبور ?????? داشته‌اند. پس از آن ????????? و password و abc??? از همه بیشتر استفاده شده‌اند.

رمزهای عبور دیگر که توسط LulzSec هک و منتشر شده‌اند دارای کلمات رایج و متداول مردم هستند، همچنین بیش از ??‌درصد رمزهای عبور کاربران تنها شامل عدد است. پس لازم است بدانید که رمز عبور شما می‌بایست شامل حروف و اعداد باشد و حتماً در آن از ترکیب حروف بزرگ و کوچک استفاده شود. در رمز عبور خود می‌توانید از کاراکترهای خاص مانند $,# یا نقطه استفاده کنید.جالب است بدانید که تنها ??‌صدم درصد از ای‌میل‌های هک شده توسط LulzSec دارای کاراکترهای خاص بوده‌اند.

انتخاب پسورد مطمئن
برای انتخاب یک پسورد مطمئن باید حروف و اعداد غیرمحتمل را پشت سر هم قرارداد. هرچه رمزتان نامفهوم‌تر باشد، هک کردن آن سخت‌تر خواهد بود. به این توصیه‌ها توجه کنید:
? - از انتخاب کلمات و عباراتی که برایتان اهمیت شخصی دارند خودداری کنید.
? - حروف، اعداد و علامت‌ها را با هم ترکیب کنید. بعضی حروف را با شکل بزرگ آن و بعضی دیگر را با شکل کوچک آن استفاده کنید.
? - راه خوبی برای به خاطر سپردن آن پیدا کنید. یک راه خوب برای انجام این کار این است که از نخستین حروف یک جمله‌ای که به خاطر دارید استفاده کنید. در وسط جمله می‌توانید از علامت‌های نشانه‌گذاری هم بهره ببرید.
? - هرچه طولانی‌تر بهتر. هیچ‌وقت پسوردی نسازید که کمتر از ? حرف داشته باشد.
? - راه دیگر این است که مثلاً از یک کلمه مثل mardoman استفاده کنید و روی کیبورد، دستتان را یک ردیف بالاتر ببرید. مثلاً mardoman می‌شود:jq?e?jqh.
? - در هر صورت یادتان باشد که نباید رمز خود را به هیچ‌کس دیگر بدهید .حتی اگر رمزهایی توسط سیستم، بانک یا به‌طور پیش فرض توسط رایانه برای شما ایجاد شده بلافاصله آنها را تغییر دهید و اساساً به‌صورت دوره‌ای رمزهای خود را تغییر دهید.
? - هیچ‌گاه یک کلمه معنادار را به‌عنوان پسورد تعیین نکنید. برخی نرم‌افزارهای هک و نفوذ، کل کلمات یک دیکشنری یا لغت نامه را در چند دقیقه به‌عنوان پسورد احتمالی به سیستم می‌دهند و اگر رمز شما یکی از این کلمات باشد لو می‌رود!
? - هرگز به جز در سرویسی که عضو آن هستید رمز و شناسه خود را وارد نکنید. برخی نرم‌افزارهای هک رمز از صفحات قلابی مشابه صفحات اصلی برای سرقت رمز کاربران استفاده می‌کنند. همیشه به آدرس بالای صفحه دقت کنید، مثلاً آیا واقعاً این صفحه‌ای که از شما شناسه و پسورد خواسته است یاهو یا جی‌میل است یا به جایی دیگر ختم می‌شود؟
? - تنظیمات ذخیره خودکار رمز روی سایت‌ها و رایانه‌های خود را غیرفعال کنید.درغیر این‌صورت هر وقت فردی به‌طور غیرمجاز یا تصادفی به رایانه شما دسترسی پیدا کند رمزهای شما هم لو خواهد رفت. این شیوه به‌ویژه در کافی‌نت‌ها بسیار رایج است.

حالا اگر به این توصیه‌ها گوش کردید می‌توانید قدرت پسورد خودتان را با استفاده از سایت سنجش پسورد به آدرس www.passwordmeter.com بیازمایید یا اینکه با استفاده از سرویس‌هایی مانند Password Strengh Test مایکروسافت میزان امن بودن آن را آزمایش کنید.



موضوع مطلب :
یکشنبه 90 تیر 19 :: 4:6 عصر ::  نویسنده : M.N

تشدید آزادی‌خواهی مردم خشمگین عرب، سران برخی کشورهای خودکامه عربی را به محدود ساختن هر چه بیشتر اینترنت وا می‌دارد.

انقلاب‌های  عربی به محدود شدن اینترنت می‌انجامد
اریک اشمیت مدیر عامل گوگل، در سخنانی با بیان اینکه حرکت‌های آزادی‌خواه در کشورهای عربی بر بستر اینترنت صورت می‌پذیرد، گفت این موضوع باعث می‌شود برخی دولت‌ها، از میزان آزادی بیان در شبکه‌های الکترونیکی بکاهند.

به گزارش M.N به نقل از arabs??.com، آقای اشمیت که در جریان نشست ضدافراط‌گرایی در ایرلند سخن می‌گفت، اظهار داشت: انقلاب‌های مردمی جهان عرب که در آنها از اینترنت بر ضد رژیم‌های دیکتاتوری استفاده شد، در آینده به افزایش محدودیت‌های اینترنتی توسط همین رژیم‌ها منجر می‌گردد.

گوگل از حامیان مالی این نشست به شمار می‌رود.

اشمیت افزود: برخی کشورها مایلند مدیریت اینترنت را به همان شیوه‌ای که رسانه‌های گروهی خود از قبیل تلویزیون را اداره می‌کنند، انجام دهند ولی این امر با توجه به گسترش فناوری و دسترسی روزافزون شهروندان به اینترنت نتایج معکوسی به بار می‌آورد.

مدیر ?? ساله گوگل در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه در برخی کشورها، رسیدن اطلاعات به افراد از طریق گوگل عملی غیرقانونی محسوب می‌شود، از اینکه همکاران وی در چنین کشورهایی در معرض بازداشت خودسرانه و شکنجه قرار دارند، ابراز نگرانی کرد.

گفتنی است وائل غنیم رئیس بازاریابی محصولات اینترنتی گوگل در خاورمیانه و شمال آفریقا، که از وی به عنوان یکی از چهره‌های مطرح و تاثیرگذار انقلاب ?? ژانویه مصر یاد می‌شود، در بحبوحه ناآرامی‌ها، توسط نیروهای امنیتی مصر دستگیر و پس از چندی آزاد شد.



موضوع مطلب :
یکشنبه 90 تیر 19 :: 4:4 عصر ::  نویسنده : M.N

اینترنت پاک، به یک طوفان فکری نیاز دارد تا نظرات مختلف در این زمینه جمع‌آوری شود تا بتوان مباحث خوبی از درون آن درآورد.

طوفان فکری  در طرح اینترنت پاک

رییس پژوهشکده ارتباطات مرکز تحقیقات مخابرات ایران - با بیان این مطلب، درباره طرح اینترنت پاک اذعان کرد: اینترنت پاک موضوعی است که توسط وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات مطرح شده و بحث ارزشمند و مهمی است که هدف از مطرح شدن آن، نظرسنجی از فعالان حوزه ICT بود تا برآیند خروجی این نظرات، تعریف اینترنت پاک برای کشور شود.

وی گفت: همان طور که از اسم‌اش پیداست، اینترنتی به دور از ناپاکی است و در این راستا مباحثی از قبیل اینترنت حلال نیز مطرح شد که می‌تواند مفاهیم مشترکی با اینترنت پاک داشته باشد ولی اینترنت پاک از دید و نگاه ما یک معنی را دنبال می‌کند و آن هم اینترنتی است که صرفاً در جهت ارتقاء و پیشرفت جامعه باشد نه اینکه خدایی نکرده در مباحث عکس این موضوع.

او با اشاره به این که هر وسیله‌ای دوگونه استفاده بد و خوب دارد، خاطر نشان کرد: بعید می‌دانم که برای اینترنت پاک، گسترش فیلترینگ مد نظر باشد زیرا در حال حاضر هم فیلترینگ داریم و می‌شود گفت که اینترنت پاک موجود است، در حالی که این طور نیست و مبحث اینترنت پاک مطرح شده است.

رییس پژوهشکده ارتباطات مرکز تحقیقات مخابرات ایران اضافه کرد: مباحث دیگری از طرح آن مدنظر است که نیاز به یک طوفان فکری دارد تا نظرات مختلف در این زمینه جمع‌آوری و بشود مباحث خوبی از درون آن درآورد.

او درباره بخش محتواها هم ابراز کرد: تولید محتوا در حال حاضر در کشور ما خوب است ولی با توجه به پتانسیل کشور نیاز به رشد بیش از این دارد، شاید امتیاز و برتری کشور ما در قیاس با سایر کشورها محتوا باشد.

وی در پایان یادآور شد: یکی از دلایلی که بحث تولید محتوا، آن طور که باید و شاید در داخل کشور رونق نگرفته است، نبود زیرساخت‌های مناسب است که انشاءالله با رفع موانع، محتوای اسلامی - ایرانی ما بیش از پیش تولید شود.




موضوع مطلب :
یکشنبه 90 تیر 19 :: 4:4 عصر ::  نویسنده : M.N

جشن روز رسانه های اجتماعی در ایران هم‌زمان با سراسر جهان با حضور اساتید، کارشناسان و علاقه مندان رسانه های اجتماعی و تکنولوژی پنج شنبه ? تیر برابر با ?? ژون ???? به همت وبلاگ «رسانه‌های اجتماعی» در رستوران فروزان تهران برگزار شد.

جشن «روز  رسانه‌های اجتماعی» در ایران
 
به گزارشM.Nبه نقل از رسانه‌های اجتماعی، این در حالی است که امسال برای نخستین بار، مقام‌های چندین شهر آمریکایی و اروپایی با امضای اعلامیه‌ای مشترک، روز سی‌ام ژوئن را به عنوان «روز جهانی رسانه‌های اجتماعی» انتخاب کردند تا هرساله در این روز، از نقش تأثیرگذار شبکه‌های اجتماعی بر زندگی انسان‌ها تجلیل شود.

به گزارش وبلاگ رسانه های اجتماعی، دکتر هادی خانیکی، عضو هیئت علمی گروه علوم ارتباطات اجتماعی دانشگاه علامه طباطبائی در ابتدای این جشن اظهار داشت: جوهر و محرک رسانه های اجتماعی خصلت گفت‌وگویی و پذیرش تنوع و تکثر است. لذا امکان گفت‌وگو باید در فضای رسانه ای، واقعی و مجازی وجود داشته باشد و شکاف بین فضای مجازی و واقعی کم شود.

وی با بیان اینکه یکی از امیدها حضور در فضای مجازی این است که ضعف‌های فضای فیزیکی را جبران کند، افزود: جامعه ما خیلی آسیب پذیر و ضعیف در حوزه نهادهای مدنی و عمومی است و در این زمینه از استواری و پایداری لازم برخوردار نیستند و هم اکنون در یک گذار به فضای مجازی و شبکه ای حضور قرار دارد.

وی حوزه عمومی به معنای هابرماسی آن در شکل قهوه خانه های قدیمی را امروز در فضای مجازی متجلی دانست و خاطرنشان کرد: جامعه کوتاه مدت در ابعاد مختلف باز تولید می شود، از عمق قهوه خانه می گذرد و در قهوه خانه هم می شیند.

دکتر حسینعلی افخمی عضو هیئت علمی گروه علوم ارتباطات اجتماعی، دانشگاه علامه طباطبائی نیز با بیان اینکه «ارتباط فیس تو فیس (چهره به چهره) را بر ارتباط فیس‌بوکی ترجیح می دهم»، در این جشن اظهار داشت: در علم ارتباطات و نتیجه اخلاقی آن همیشه تاکید می‌شود که ارتباطات چهره به چهره از همه انواع ارتباطات بهتر است و مطمئا ??? سال آینده نیز این نوع از ارتباط را ترجیح می‌دهیم.

وی با اشاره به اینکه آروزی قبلی رسیدن به جمع واقعی است نه جمع مجازی؛ افزود: ما دوست داریم ارتباطات مجازی را در فضای مجازی زنده کنیم. آن چیزی که در جامعه است الآن این‌گونه نیست.

به گفته افخمی، در عرصه اینترنت با تجربه دیگران می‌توان خودمان را بازسازی کنیم. ما در عرصه عمومی همانند مرکز شهر، ایستگاه های اتوبوس هیچ مکانی نداریم که بتوانیم با اینترنت سرگرم شویم. هم اکنون روستاها یک فضای عمومی فوق‌العاده برای تجلی عرصه عمومی است زیرا می‌توان یک فضای سومی از طریق اینترنت با دنیایی مجازی داشته باشند و از طریق دنیایی مجازی به دنیایی واقعی وصل شوند.

وی با بیان اینکه نسل جوان امروز ایران نسلی است که به هر دری می‌زند تا از تکنولوژِی استفاده کند، اظهار داشت: نمی‌توان با محدودیت مانع فعالیت این نسل شد، زیرا در عرصه رسانه های اجتماعی تهران وسط دنیاست و مکان و محدودیت معنا ندارد. در تئوری وب ?، اینجا تهران مرکز است. در دنیایی اینترنتی مرکز پیدا نمی‌شود. هرجا که ما هستیم، اونجا مرکز است. باید این فرصت را غنیمت بشماریم.

حسین امامی، دانشجوی دکترای علوم ارتباطات دانشگاه آزاد اسلامی نیز در این جشن پیشنهاد تشکیل انجمن پژوهشگران رسانه های اجتماعی را داد و گفت: امیدوارم نسل جوانی که در وب و رسانه های اجتماعی فعالیت می‌کنند بتوان فرهنگ سایبر را به عنوان فرهنگ جدید به جامعه انتقال دهند.

روز رسانه های اجتماعی (Social Media day) توسط وب‌سایت مشیبل (Mashable) معرفی شده و این وب‌سایت درباره هدف این روز می‌گوید، «ما این فرصت را به خوانندگان خود می‌دهیم که درباره رسانه های اجتماعی و تکنولوژی با یکدیگر گفت و گو کنند. این یک جشن جهانی از پیشرفت تکنولوژی است که قادر است همه افراد را به اطلاعات در زمان واقعی متصل کند».



موضوع مطلب :
<   <<   6   7   8   9   10   >>   >   
درباره وبلاگ

این وبلاگ برترین وبلاگ پارسی بلاگ در سال 1389 شده است . موفق باشید
آخرین مطالب
پیوندها
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 49
بازدید دیروز: 57
کل بازدیدها: 180461