سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
*.: اخبــار فــنــاوری اطــلاعــات و ارتــبــاطــات .:*
 
یکشنبه 90 تیر 5 :: 10:9 عصر ::  نویسنده : M.N

با عینک‌های مجهز به دوربین می‌توانید تصاویر اطرافتان را بدون استفاده از دوربین‌های دست‌ و پاگیر و نیاز به روش‌های آزاردهنده انتقال فایل با دیگران تقسیم کنید.

عینک‌ دردسر  ساز


این عینک که شبیه نمونه‌های شرکت ری‌بن است می‌تواند یک میدان دید فوق وسیع ??? درجه را از میان یک لنز فیش‌آی حدود ?.? سانتی متری که در زیر قیمت لاستیکی سمت راست قاب قرار دارد، ثبت کند.
یک حسگر پنج میلی‌متری وضوح بالا به ثبت تصاویر پرداخته و سپس یک پردازشگر کم قدرت یک گیگاهرتزی، این ویدیو را به شکل فشرده درمی‌آورد.
این فیلم یا در یک حافظه فلش داخلی ذخیره شده و یا می‌توان آن را از طریق یک سیستم وای‌فای/بلوتوث رادیویی ?.? گیگاهرتزی به تلفن هوشمند منتقل کرد.
همچنین یک برنامه رایانه‌ای به کنترل از راه‌دور این دوربین پرداخته و می‌توان از طریق آن تصاویر را مستقیما بر روی سایت‌های اینترنتی منتقل کرد.
این دستگاه، نیروی خود را از یک باتری لیتیوم‌پلیمری موجود در دسته سمت چپ قاب عینک به دست می‌آورد.




موضوع مطلب :
یکشنبه 90 تیر 5 :: 10:7 عصر ::  نویسنده : M.N
به تازگی برای افزایش سرعت اینترنت در اروپا، ماهواره جدیدی از پایگاه فضایی بایکونور به فضا پرتاب شده است.
ماهواره ای  برای اینترنت

این ماهواره سرعت دسترسی به اینترنت را برای کاربران خانگی و صاحبان مشاغل در اروپا افزایش خواهد داد. ماهواره یاد شده روز یکشنبه با موفقیت به فضا پرتاب شده است.

این ماهواره با نام Ka-Sat فعالیت خود را از سال ???? آغاز خواهد کرد و سومین ماهواره‌ای است که اروپایی ها برای افزایش سرعت اتصال به اینترنت در سال های اخیر روانه فضا کرده اند. پیش از این ماهواره Hylas-? هم به همین منظور به فضا پرتاب شده بود.

Ka-Satبه گونه ای طراحی شده که ارسال فرکانش آن با حداقل تداخل صورت بگیرد. ظرفیت هر یک از beam های این ماهواره ??? مگابیت در ثانیه است که بین کاربران مختلف به اشتراک گذارده خواهد شد. ظرفیت کلی این ماهواره ?? گیگابیت در ثانیه است.

یکی دیگر از ماهواره های ارائه دهنده خدمات اینترنت پرسرعت یوتل ست، TooWay نام دارد که در سال ???? به فضا پرتاب شد و ارتباطات دوطرفه را با سرعت دانلود ?.? مگابیت در ثانیه ممکن می کند.

این رقم در مورد ماهواره Ka-Sat به حداکثر ?? مگابیت در ثانیه خواهد رسید.




موضوع مطلب :

بازی رایانه‌ای میرمهنا سرگذشت یکی از قهرمانان ملی که به خاطر ظلم و ستم بیگانه دست به قیام زد، را روایت می‌کند. داستان بازی به دوره کریم خان زند باز می‌گردد. هنگامی که کشورهایی همچون هلند و انگلستان با یکدیگر متحد شده و کمپانی هند شرقی را تأسیس نموده و راهی خلیج فارس و شمال آفریقا شدند تا بر این مناطق تسلط یافته و تحت استعمار خود درآورند و در این راه از هیچ اقدام استعمارگرانه‌ای چشم‌پوشی نکردند.

میرمهنا فرزند میرناصر والی جزایر جنوبی ایران که از این ظلم آشکار به تنگ آمده بود به همراه اندک یاران خود نهضت جنوب را تشکیل دادند و هدف آنها رهایی این مردم مظلوم از چنگال استعمارگران و فقر و سختی ناشی از حضور بیگانگان در کشور بود. در این بازی بازیکن در نقش یک جوان جنوبی به ایفای نقش می‌پردازد که برای نجات خواهرش حنانه با متجاوزان به وطن مبارزه می‌کند و با یاران میرمهنا همراه می‌شود.

به گفته مرتضی رضایی مدیر پروژه بازی رایانه‌ای میرمهنا از ویژگی‌های متمایز این بازی می‌توان به استفاده از تکنیک‌های جدید گرافیکی نزدیک به استانداردهای روز، گیم‌پلی متنوع و جذاب بازی شامل مبارزات گروهی، جنگ تن به تن، شلیک با توپ‌های سنگین، قایق سواری، منفجر کردن گاری پر از باروت، آزادکردن گروگان‌ها و... اشاره نمود.

میرمهنا علاوه بر اینکه توانست در چهارمین جشنواره رسانه‌های دیجیتال تشویق و حمایت خانواده‌های ایرانی را کسب کند موفق گردید در اختتامییه چهارمین جشنواره رسانه‌های دیجیتال با کسب سه تندیس ولوح افتخار در بخش بازی‌های رایانه‌ای به رتبه اول بهترین بازی رایانه‌ای شخصی از دیدگاه مفهومی همچنین به رتبه اول بهترین بازی رایانه‌ای از دیدگاه هنری و به رتبه دوم بازی رایانه‌ای شخصی از دیدگاه فنی نائل شود.

لازم به ذکر است بازی میرمهنا توانست تندیس و لوح افتخار بهترین بازی سال را از سیدمحمد حسینی وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی و رامین معاون محترم امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی دریافت کند.




موضوع مطلب :
یکشنبه 90 تیر 5 :: 10:4 عصر ::  نویسنده : M.N
مدل مهندسی ماهواره تحقیقاتی "آت ست" طی قراردادی با سازمان فضایی در دانشگاه صنعتی امیرکبیر طراحی و ساخته شد این ماهواره سال ?? به فضا پرتاب می شود.
ماهواره  تحقیقاتی "آت ست" سال 91 در فضا

ماهواره "آت ست" (AUTSAT) یک پایلوت تحقیقاتی برای پروژه‌های بزرگ‌تر است که اجرای آن طی قراردادی در خرداد ماه سال ?? با سازمان فضایی ایران، به دانشگاه صنعتی امیرکبیر واگذار شد.

مدل مهندسی آت ست پس از انجام تستهای متعدد مورد تائید نهایی سازمان فضایی قرار گرفت.

این ماهواره با همکاری مشترک بین چند دانشکده دانشگاه امیرکبیر از جمله دانشکده‌های هوافضا، مهندسی برق، کامپیوتر، مکانیک و نساجی اجرایی شد.

با تایید مدل مهندسی ماهواره آت ست، مطالعه بر روی مدل پروازی این ماهواره آغاز می‌شود که این مدل به طور عملی در سال ?? پرتاب می شود عمر مفید ماهواره ? سال است.

این ماهواره در ارتفاع ??? کیلومتر از سطح زمین قرار می گیرد و وزن آن ?? کیلوگرم است و برای استفاده جهت سنجش از راه دور مانند عکس‌برداری از زمین، پیش بینی رشد محصولات کشاورزی و ارتباط داده (ذخیزه و ارسال اطلاعات) کاربرد دارد.




موضوع مطلب :
یکشنبه 90 تیر 5 :: 10:3 عصر ::  نویسنده : M.N

بازی رایانه‌ای میرمهنا اولین بازی ملی ایرانی است که از داستانی با ریشه تاریخی برخوردار می‌باشد.

میر مهنا  چیست؟

به گزارش M.N میرمهنا که یک بازی اکشن اول شخص است راجع به یکی از قهرمانان جنوب که در زمان حمله کمپانی هند شرقی در دوران کریم‌خان زند با یاران اندک خود در جزیره خارک با متجاوزان جنگید. 

در این بازی رایانه‌ای بازیکن در نقش یک جوان جنوبی که برای نجات خواهرش حنانه با متجاوزان با وطن مبارزه میکند ظاهر میشود و با یاران مهنا همسو و همراه می‌گردد و پا به این مبارزات پرفرازونشیب می‌گذارد. 

از جمله ویژگی‌های بازی رایانه‌ای میرمهنا، استفاده از موسیقی کاملا سنتی با گرایش‌های محلی منطقه که به جذابیت و حس ایرانی بازی افزوده است. 

فضاسازی متنوع و بومی منطقه طراحی شخصیت‌های با گرافیک نزدیک به واقعیت بر اساس داستان و زمان بازی از دیگر مشخصه‌های این بازی ایرانی است. 

این بازی ایرانی از جدیدترین روشهای ضبط حرکات (موشن کپچر) استفاده نمده است که به طبیعی‌تر شدن حرکات و صحنه‌های بازی افزوده است. 

حضور این بازی در نمایشگاه‌های بین‌المللی گیمز کام آلمان و گیماسپوی دبی موفق به جلب نظر بازدیدکنندگان و نمایندگان کشورهای خارجی از لحاظ پیشرفت این صنعت در ایران اسلامی گردید.
 
از افتخارات ملی این بازی ایرانی در نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال کسب مقام اول از دیدگاه مفهومی، مقام اول از دیدگاه هنری، مقام دوم از دیدگاه فنی و با دریافت لوح و تندیس طلایی این جشنواره از وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی جناب آقای سید محمد حسینی به عنوان بهترین بازی سال ایران نائل گشت. 

رونمایی از اولین بازی ملی ایرانی بازی رایانه‌ای میر مهنا در روز شنبه ??/??/???? ساعت ?? الی ?? در تالار سوره حوزه هنری باحضور فرهیختگان علمی و هنری و مسئولان این رسانه صنعت برگزار می‌گردد.




موضوع مطلب :
یکشنبه 90 تیر 5 :: 10:2 عصر ::  نویسنده : M.N

اگر نظام رای‌گیری پستی از میان برداشته شود، مراسم اسکار ممکن است از این پس، زودتر از تاریخ همیشگی برگزار شود.

برگزارکنندگان اسکار نظام رای‌گیری الکترونیکی را جایگزین رای‌گیری پستی خواهند کرد.

در نامه‌ای که هفته گذشته به اعضای رای‌دهنده فرستاده شده، آکادمی علوم و هنرهای سینمایی اعلام کرده است که نظام الکترونیک در سال جاری راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش M.N از بی‌بی‌سی در این نامه از اعضای رای‌دهنده خواسته شده است که آدرس ایمیل خود را ارائه دهند.
اگر نظام رای‌گیری پستی از میان برداشته شود، مراسم اسکار ممکن است از این پس، زودتر از تاریخ همیشگی برگزار شود.

زودتر برگزار شدن مراسم اسکار، به معنی کوتاه شدن فصل جوایز سینمایی آمریکا خواهد بود که از مراسم جوایز گلدن گلوب در اوایل ژانویه شروع می‌شود و به مراسم جوایز اسکار، در اواخر فوریه یا اوایل مارس منتهی می‌شود.

تاریخ مراسم جوایز اسکار سال بعد، ?? فوریه اعلام شده است و به همین دلیل، هر تغییر فاحشی در تاریخ برگزاری جوایز، پیش از سال ???? اعمال نخواهد شد.

در نظام فعلی، برگه‌های رای نامزدها به حدود ? هزار عضو در روز بیست و هفتم دسامبر پست خواهد شد.

برگه‌های نهایی روز اول فوریه ???? فرستاده خواهد شد و برگه‌های پر شده برای شمارش، باید ظرف سه هفته به دست برگزارکنندگان برسد؛ در غیر این صورت، رای آنها شمارش نخواهد شد.

در ساال ???? حدود ??? عضو رای دهنده مقیم بریتانیا موفق نشدند رای خود را تا موعد مقرر برسانند چون رای آنها در پست گم شده بود.



موضوع مطلب :
یکشنبه 90 تیر 5 :: 9:59 عصر ::  نویسنده : M.N

امکان این نوع گوشی‌ها به گونه‌ای خواهد بود که کاربر می‌تواند به طور مستقیم با دوستان خود در این سایت تماس تلفنی برقرار کند یا به آنها ایمیل بزند.

فیس‌بوک هم  موبایل عرضه می‌کند

در حالی که محبوبیت سایت شبکه اجتماعی Facebook در میان کاربران اینترنت روز به روز افزایش پیدا می‌کند، به شایعات اقدام این شرکت برای ارائه یک گوشی همراه مستقل با کارایی کامل ویژه این شبکه اجتماعی بیش از پیش دامن زده می‌شود.

این شایعات از منابع مرتبط به مدیریت این شبکه اجتماعی به بیرون درز کرده است.
ظاهراً این گوشی از امکان GPS به صورت همیشه فعال بهره‌مند خواهد بود.

بنا بر گفته‌ها سیستم عامل این گوشی، نوع اصلاح شده‌ای از آندروید و با همان شکل و شمایل نرم‌افزاری سایت فیس‌بوک و از نوع Cloud-based خواهد بود.
معنی این اصطلاح آن است که در این گوشی، تقریباً هیچ جایی برای ذخیره سازی اطلاعات وجود ندارد و اطلاعات گرفته شده از صفحه کلید یا دوربین کاربر با اتصال اینترنتی مستقیماً در فضایی در اینترنت ذخیره خواهند شد؛ که البته می‌توان حدس زد این فضای اینترنتی به احتمال زیاد باید همان صفحه اختصاصی فیس‌بوک کاربر باشد.

امکان این نوع گوشی‌ها به گونه‌ای خواهد بود که کاربر می‌تواند به طور مستقیم با دوستان خود در این سایت تماس تلفنی برقرار کند یا به آنها ایمیل بزند.

البته گویا HTC، قرار است با این شبکه اجتماعی برای تولید گوشی همکاری کند تا دو گوشی با شکل‌های مختلف و با نام فیس‌بوک روانه بازار شود.



موضوع مطلب :
یکشنبه 90 تیر 5 :: 9:59 عصر ::  نویسنده : M.N

تاکنون در سراسر جهان بیش از ??? میلیون نسخه از این مجموعه به فروش رفته است.

هری پاتر  وارد دنیای دیجیتال می‌شود
مجموعه هفت‌گانه رمان‌های «هری پاتر» به زودی از یک وب سایت که نویسنده‌اش راه‌اندازی کرده است در قالب کتاب الکترونیکی عرضه خواهد شد.

به گزارش M.N به نقل از بی‌بی‌سی، «جی کی رولینگ»، نویسنده مجموعه هری پاتر، پیش از این کتاب‌های هری پاتر را فقط به شکل کاغذی منتشر می‌کرد.

اما او اعلام کرده است که این مجموعه از ماه اکتبر سال جاری در قالب کتاب‌های صوتی در سایت «پاترومور» قابل دانلود خواهد بود.

این کتاب‌های صوتی به زبان‌های مختلف قابل دسترس خواهد بود.

جی کی رولینگ می‌گوید بخش‌های منتشر نشده مربوط به رمان‌های خود را نیز در وب سایت یادشده منتشر خواهد کرد.

او گفت که این مطالب حاوی داستان تازه‌ای نیست، بلکه جزئیات و مواردی است که در رمان‌هایش گنجانده نشده بود.

اولین کتاب هری پاتر در سال ???? میلادی منتشر شد.

تاکنون در سراسر جهان بیش از ??? میلیون نسخه از این مجموعه به فروش رفته است.

از داستان‌های هری پاتر همچنین هفت فیلم سینمایی تولید شده است که فروش بالایی داشته‌اند.

آخرین فیلم هری پاتر قسمت دوم از رمان «هری پاتر و گودال‌های مرگبار» است که گفته می‌شود تابستان آینده به روی پرده سینما خواهد آمد.



موضوع مطلب :
یکشنبه 90 تیر 5 :: 9:58 عصر ::  نویسنده : M.N

رییس کمیته مخابرات مجلس: در قانون برنامه پنجم توسعه بر توسعه شبکه ملی اطلاعات داخلی و اینترنت بین‌المللی تأکید شده، بنابراین شایعه دو بخش کردن اینترنت و حذف یک از این بخش‌ها، مورد تأیید مجلس نیست.

علی مطهری -  رییس کمیته مخابرات مجلس شورای اسلامی
علی مطهری - رییس کمیته مخابرات مجلس شورای اسلامی



علی مطهری عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، با انتقاد از مشخص نبودن جزئیات طرح راه‌اندازی اینترنت پاک در کشور، گفت: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات باید به‌صورت دقیق در باره جزئیات این طرح، اطلاع‌رسانی کند.
 
وی افزود: شبکه بین‌المللی اطلاعات (International Network) که به‌صورت مشترک در دسترس تمام مردم دنیا است، محدود به کشور یا فرهنگ خاصی نیست و گرچه برخی از محتوای این شبکه با مناسبات فرهنگی و اجتماعی ما همخوانی ندارد، اما دسته‌بندی این شبکه، به شیوه‌ای که از اصطلاح اینترنت پاک برمی‌آید، کارگشا نیست.


حذف بخشی از اینترنت در دستور کار نیست
نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: در قانون برنامه پنجم توسعه نیز بر توسعه شبکه ملی اطلاعات داخلی و اینترنت بین‌المللی تأکید و تکلیف شده‌است، بنابراین شایعه دو بخش کردن منابع اینترنتی و حذف یک از این بخش‌ها، مورد تأیید مجلس شورای اسلامی نیست.

مطهری تأکید کرد: اینترنت پاک باید به معنی دسترسی آسان و با کیفیت بالا به منابع اطلاعاتی داخلی باشد نه دو بخشی کردن فضای عمومی و جهانی اینترنت و حذف بخشی از آن.


عملیاتی نبودن طرح اینترنت پاک
وی با بیان این‌که تدوین طرح اینترنت پاک، به لحاظ اجتماعی مزیت‌های با ارزشی را به‌دنبال دارد، توضیح داد: مهم‌ترین نکته در این مورد، توانایی فنی مهندسان داخلی در تعیین میزان دسترسی به منابع پاک اینترنتی است که البته بعید به‌نظر می‌رسد چنین امکانی برای متخصصان داخلی وجود داشته باشد.


اینترنت پاک باید پاسخی به تهدیدهای فضای مجازی باشد
مطهری، با یادآوری تهدیدهای برخی سایت‌های خرابکار و جنبش مجازی کشورهای مخالف مواضع جمهوری اسلامی ، تأکید کرد: اینترنت پاک باید به ملت ایران و به‌ویژه کانال های خبری کشور این امکان را بدهد که با توانایی مخابره خبرهای صحیح و دقیق، فضای خبری دنیای مجازی را به نفع واقعیت‌ها تغییر جهت بدهد، نه این‌که با حذف بخشی از آن امکان شناخت مواضع دوست‌ها و دشمنان را از ملت بگیرد.

کارشناس ارتباطات کمیسیون صنایع و معدان مجلس اظهار امیدواری کرد: طرح اینترنت پاک، رضایت مردم در استفاده از شبکه بین‌المللی اطلاعات، اثر مثبت و انگیزه‌بخشی داشته باشد.




موضوع مطلب :
یکشنبه 90 تیر 5 :: 9:57 عصر ::  نویسنده : M.N

سوال این است آیا اینترنت به راحتی که برایش نام ساخته می‌شود پاک یا حلال یا حتی ملی می‌شود؟

اینترنت آیا  پاک می‌شود؟
مجتبی محمودی - روزنامه شرق - سرنوشت اینترنت در ایران برخلاف سرنوشتش در دیگر کشورها بسیار متفاوت شده است این تفاوت را می‌توان در انواع نام‌ها و صفت‌هایی درک کرد که تاکنون اینترنت به خود دیده است؛ اینترنت ملی، اینترنت حلال و اینترنت پاک....

اگرچه طی سال‌های گذشته همواره با تنوع نام برای اینترنت مواجه بوده‌ایم و متولیان مختلف از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به عنوان متولی دولتی بخش فاوا گرفته تا مجلس و حتی اخیرا نیز بسیج تلاش کرده‌اند با انتشار نظرات خود اهداف و نقش خود در محقق‌سازی این پدیده متکثر را به مخاطبان نشان دهند. اما واقعیت این است که تمام این نام‌ها و صفت‌ها یک هدف را پیگیری می‌کنند که این هدف از نظر بسیاری از منتقدان نام‌سازی برای اینترنت، محدودسازی اینترنت تلقی می‌شود و از منظر خالقان نام‌ها بهینه‌ترکردن استفاده از اینترنت برای کاربران.

فارغ از اینکه کدام یک از دیدگاه‌های فوق را قبول داشته باشیم به نظر می‌رسد پیش از همه باید درک درستی مبتنی بر واقعیت‌های کارکردی اینترنت در اذهان تصمیم‌سازان ایجاد شود.
چنان‌که این درک دقیق ایجاد نشود عملا تمامی اهداف در نظر گرفته شده تنها در قامت نام‌های فاقد معنا جلوه‌گر خواهد شد. به همین دلیل برای اینکه بتوانیم اینترنت را پاک یا حلال یا حتی ملی‌اش کنیم نیاز جدی به بسترهای زیرساختی قوی و منسجم و مدیریت شده داریم که ایجاد این بسترهای زیرساختی از طریق مدیریت کارآمد و سرمایه‌گذاری سنگین و صرف زمان مشخص میسر می‌شود.
 
بررسی عملکرد دولت طی سال‌های گذشته باتوجه به سه شاخص مدیریت، سرمایه‌گذاری و زمان در خصوص پیاده‌سازی ایده خودساخته اینترنت پاک نشان می‌دهد:

یک: به لحاظ مدیریتی، اینترنت در ایران متولیان بی‌شماری دارد که این متولیان هر یک براساس خواست‌های خود و میزان نفوذی که در ساختار تصمیم‌گیری کشور دارند در تلاش هستند اهداف خود را محقق سازند.

دو: اگرچه دولت در دوسال گذشته بر شعار دولت الکترونیکی بسیار تاکید کرده است اما بستر عملیاتی برای تحقق این شعار اینترنت و زیرساخت‌های مبتنی بر آن است که متاسفانه هیچ‌گونه سرمایه‌گذاری مشخصی در این زمینه صورت نگرفته‌است. چنان‌که در حال حاضر نمی‌توان از پروژه راهبردی و کلانی در این زمینه نام برد که توانسته باشد سرمایه قابل توجهی را به خود جذب کند.

سه: برفرض این‌که ساختار مدیریتی در عرصه اینترنت را بتوان یک شبه اصلاح کرد و تمامی تصمیم‌سازان و تصمیم‌گیران نیز با توجه به اهمیت موضوع امکان سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی قابل توجهی را در این عرصه به‌وجود آورند، سوال این است آیا اینترنت به راحتی که برایش نام ساخته می‌شود پاک یا حلال یا حتی ملی می‌شود؟ آن هم در شرایطی که پس از گذشت بیش از پنج سال از ملی‌سازی اینترنت در حال حاضر به شدت با کمبود پهنای باند داخلی و خارجی مواجه هستیم و عملا تعداد کاربران متصل به اینترنت پرسرعت قبل از پاک‌سازی یک میلیون و سیصد‌هزار کاربر برآورد می‌شود.




موضوع مطلب :
<   <<   11   12   13   14   >   
درباره وبلاگ

این وبلاگ برترین وبلاگ پارسی بلاگ در سال 1389 شده است . موفق باشید
آخرین مطالب
پیوندها
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 99
بازدید دیروز: 57
کل بازدیدها: 180511