سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
*.: اخبــار فــنــاوری اطــلاعــات و ارتــبــاطــات .:*
 
دوشنبه 90 تیر 27 :: 9:36 عصر ::  نویسنده : M.N

وزارت ارتباطات باید با اختیارات خود رقابت بین مخابرات و بخش خصوصی را سالم و شفاف کند تا در پایان برنامه بتوانیم شاهد تحقق و بهره‌برداری از شاخص‌هایی همچون ?? میلیون پورت پرسرعت باشیم.

باید  پورت‌های پرسرعت اینترنت به 10میلیون عدد برسد
محمودرضا خادمی - رییس کمیسیون اینترنت سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور - با بیان این‌که لغو طرح ادغام وزارتخانه ICT چندان در اهداف این وزارتخانه تأثیری ندارد، عنوان کرد: لغو این طرح می‌تواند در جدیت و اهمیت دادن بیش‌تر موثر باشد.

وی خاطر نشان کرد: بعضی افراد که برخلاف ما موافق طرح ادغام بودند، اعتقادشان بر این بود که چون عملکرد این ارگان منفی بوده است، باید کل وزارتخانه ادغام شود؛ در حالی که جدای از عملکرد، وجود وزارتخانه در زمانی که زندگی می‌کنیم نیازش بیش از گذشته است.

او اضافه کرد: ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات غیر از این که بستر توسعه است، بستر راهبری و اداره کشور نیز به حساب می‌آید و همین موضوع اهمیت آن را دو چندان می‌کند و انتظار ما هم به‌عنوان دست‌اندرکاران این صنعت از وزارتخانه بیش‌تر است زیرا وزارتخانه نه تنها بخشی، بلکه فرابخشی است و انتظارات ما هم در جهت توسعه این صنعت و حمایت از پروژه‌های در دست انجام بوده و درواقع برنامه‌ریزی برای اجرای برنامه پنجم توسعه که بیش‌ترین بخش آن مرتبط با وزارت ICT است.

عضو هیات رییسه سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور حرکت در بخش IT و CT را هم‌زمان و توأمان با یکدیگر دانست و ابراز کرد: واقعیت این است که ما نمی‌توانیم درباره برنامه‌های وزارتخانه خارج از چارچوب برنامه پنجم توسعه صحبت کنیم زیرا اساسا آنچه که تصویب می‌شود باید اجرا شود و باید به دنبال پروژه‌هایی باشیم تا علاوه بر این‌که از برنامه عقب نیفتیم، همگام و جلوتر از آن حرکت کنیم و لازمه این حرکت پیش‌بینی اجرای پروژه‌هایی است که در راستای اجرای برنامه پنجم توسعه باشد.

خادمی درباره یکی از شاخص‌های مهم برنامه پنجم توسعه، خاطر نشان کرد: یکی از معیارهای برنامه وجود ?? میلیون پورت پرسرعت است که در حال حاضر واقعاً آن حرکتی را که بتوانیم به آن ?? میلیون پورت برسیم، نمی‌بینیم و برای رسیدن به این میزان در آخر برنامه باید از همین حالا نسبت به امکاناتی که داریم و نسبت به امکاناتی که می‌توانیم به وجود آوریم، سرمایه‌گذاری و برنامه‌ریزی کنیم البته در این راستا باید حمایت همه جانبه از بخش خصوصی را هم مدنظر داشته باشیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر رقابت نابرابری بین مخابرات و بخش خصوصی سرویس‌دهنده وجود دارد و وزارتخانه باید با ابزارهایی که در اختیار دارد، تعادلی را بر این حوزه حاکم کند و این وظیفه رگولاتوری است که با نظارت‌های خود و اتخاذ قوانینی که انحصار را کنترل کند تا با رونق بازار رقابتی، فضایی سالم در این حوزه حاکم شود.

رییس کمیسیون اینترنت سازمان نظام صنفی رایانه‌ای درباره بخش ارتباطات وزارت ICT گفت: وزارتخانه در حوزه ارتباطات تنها به عنوان یک ناظر است و مدیریت زیرساخت‌های کشور را برعهده دارد.

وی در پایان یادآور شد: به دلیل آن‌که از برنامه قبلی نیز عقب هستیم و کمبود پهنای باند هم در کشور به عنوان یکی از زیرساخت‌های اصلی با کمبود روبه‌رو است، وزارتخانه باید با به‌کارگیری دو بعد وظایف خود که شامل ایجاد، توسعه، بهره‌برداری از زیرساخت‌های و بخش نظارتی است، در جهت بهبود وضعیت حال حاضر اقدام کند و در این راستا بد نیست که بدانیم نیاز امروز کشور به پورت پرسرعت حدود سه تا ?.? میلیون است، در حالی که بهره‌برداری حال حاضر ما زیر یک میلیون است.



موضوع مطلب :

درباره وبلاگ

این وبلاگ برترین وبلاگ پارسی بلاگ در سال 1389 شده است . موفق باشید
آخرین مطالب
پیوندها
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 68
بازدید دیروز: 87
کل بازدیدها: 181085