سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
*.: اخبــار فــنــاوری اطــلاعــات و ارتــبــاطــات .:*
 
دوشنبه 90 تیر 27 :: 9:55 عصر ::  نویسنده : M.N

در این سری از لپ‌تاپ‌ها انواع تغییرات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری به چشم می‌خورد و می‌توان گفت اپل چند گام در خط لپ‌تاپ‌های خود به جلو برداشته است.

چند گام رو  به جلو


اپل با معرفی سری جدید لپ‌تاپ‌های قدرتمند MacBook Pro بار دیگر دوستداران سیب نقره‌ای را به وجد آورد. در این سری از لپ‌تاپ‌ها انواع تغییرات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری به چشم می‌خورد و می‌توان گفت اپل چند گام در خط لپ‌تاپ‌های خود به جلو برداشته است.

اگر به همه این به‌روزرسانی‌ها، ویرایش جدید سیستم عامل Mac Os Lion را نیز اضافه کنیم، با ترکیبی قدرتمند از سخت‌افزار و نرم‌افزار روبرو می‌شویم که دست برتر را در بازار پررقابت رایانه‌های همراه از آن خود دارد.

حدوداً سه سال از اولین تغییر اساسی در لپ‌تاپ‌های MacBook می‌گذرد و اکنون پس از گذشت حدوداً یک سال از این تغییر اساسی، سری جدید آن معرفی می‌شود. این سری جدید نیز در سه اندازه ??، ?? و ?? اینچی عرضه می‌شود.

پردازنده
در این سری از لپ‌تاپ‌های اپل، ارتقاء چشمگیری در پردازنده‌ها صورت گرفته و از نسل جدید پردازنده‌های دو هسته‌ای و چهار هسته‌ای اینتل استفاده شده است. در سری ?? اینچی، پردازنده ?.? گیگاهرتزی Core i? و یا نوع ?.? گیگاهرتزی Core i? که سریع‌ترین پردازنده‌های دو هسته‌ای اینتل محسوب می‌شود، استفاده شده است. در حالت Turbo Boost قدرت این پردازنده به ?.? گیگاهرتز می‌رسد که دو برابر از سری قبلی MacBook سریع‌تر است.

در مدل‌های ?? و ?? اینچی، پردازنده‌ها، ? هسته‌ای و از نوع Core i? هستند. این پردازنده‌ها با قدرت ?.? گیگاهرتز در حالت عادی، و ?.? گیگاهرتز در حالت Turbo Boost و تا ? مگابایت L? cache اشتراکی برنامه‌ها را اجرا می‌کنند. در این حالت نیز قدرت آنها معادل دو برابر نسل قبلی است.

همچنین با استفاده از قابلیت Hyper-Threading، انجام هم‌زمان چند برنامه با کارایی بهتری نسبت به مدل‌های قبلی انجام می‌گیرد. در معماری این نسل از پردازنده‌ها، دستیابی سریع‌تری به حافظه ???? مگاهرتزی انجام می‌پذیرد.

پردازنده گرافیکی نیز در همان چیپ پردازنده مرکزی قرار دارد و بطور مستقیم می‌تواند به کش L? دستیابی داشته باشد. در عین حال، حافظه گرافیکی در زمان اوج کار و یا هنگام اجرای هم‌زمان چند برنامه به صورت خودکار سرعت کلاک را بالا می‌برد.

وب‌کم، با قدرت FaceTime
اکنون، قابلیت FaceTime حکم یک امضا را برای همه محصولات اپل پیدا کرده است. در سری جدید لپ‌تاپ‌های اپل، این قابلیت با امکان دریافت تصاویر به صورت HD اضافه شده است. پیش از این در سری جدید MacBook Air این قابلیت اضافه شده بود و جای خالی آن در MacBook Pro‌ها واقعاً خالی می‌نمود. با استفاده از این قابلیت می‌توان با سایر محصولات اپل که FaceTime دارند یعنی MacBook Air، iPhone ?، iPod Touch نسل چهارم، و iPad ? مکالمات تصویری انجام داد.

اتصال Thunderbolt
از ویژگی‌های دیگر اضافه شده در این سری جدید، قابلیت Thunderbolt است که شیوه‌ای جدید در فرایند سریع انتقال داده محسوب می‌شود. این ایده اولین بار توسط اینتل معرفی شد و اکنون با سری جدید لپ‌تاپ‌های اپل در حقیقت رونمایی می‌شود. با استفاده از اتصال Thunderbolt، در حقیقت DisplayPort و PCI Express به یک اتصال تبدیل می‌شوند.

در این شیوه، نرخ انتقال داده نیز به ?? گیگابیت در ثانیه می‌رسد که نسبت به اتصال‌های پیشین بطور چشمگیری سریع‌تر است. اتصال Thunderbolt تا ?? برابر سریع‌تر از FireWire ??? و تا ?? برابر سریع‌تر از USB ?.? و نیز سه برابر سریع‌تر از USB ?.? برای انتقال داده عمل می‌کند.

درگاه Thunderbolt با داشتن حالت plug-and-play از اتصال HDMI و دستگاه‌های صوتی ?کاناله نیز پشتیبانی می‌کند و به انواع سخت‌افزار‌های جانبی برای ذخیره، پردازش یا پخش اطلاعات از جمله آداپتور‌های VGA، DVI، و DisplayPort مرتبط می‌شود. با اتصال Thunderbolt، می‌توان بطور هم‌زمان با شش دستگاه – به عنوان مثال چند دیسک سخت خارجی، دستگاه کپچر ویدیو، و دستگاه‌های مشابه دیگر - ارتباط برقرار نمود.

در این سری از لپ‌تاپ‌ها نرم‌افزار‌های جدید iPhoto برای ویرایش انواع تصاویر گرافیکی، iMovie برای ویرایش فایل‌های ویدیویی، GarageBand برای ساختن و ویرایش موسیقی معرفی شده‌اند. کاربران همچنین می‌توانند به فروشگاه نرم‌افزاری جدید اپل (Apple Mac Store) که بطور ویژه برای نرم‌افزار‌های سازگار با سیستم عامل Mac در نظر گرفته شده است دسترسی داشته باشند و نرم‌افزار‌های جدید را تهیه کنند.

گرافیک
گرافیک سری جدید MacBook Pro نیز ارتقاء چشمگیری پیدا کرده است. در این سری از پردازنده‌های گرافیکی HD ???? اینتل به همراه ??? مگابایت حافظه گرافیکی DDR? اشتراکی استفاده شده که نتیجه آن encode شدن سریع‌تر ویدیو‌ها و انتقال تصاویر HD به ویژه در حالت FaceTime است.

در سری ?? و ?? اینچی پردازنده‌های جدید AMD Radeon به کار گرفته شده که کارایی سه برابری نسبت به نسل قبلی خود دارند که قدرت آن در هنگام پردازش بازی‌های سه‌بعدی و یا ویرایش فایل‌های ویدیویی HD احساس می‌شود. همچنین میزان ? گیگابایت حافظه ویدیویی اختصاصی GDDR? برای پردازش‌های سریع‌تر گرافیکی اختصاص داده شده است.

عمر باتری
عمر باتری در این سری از MacBook Pro‌ها با وجود ارتقاء پردازنده و گرافیک، بیشتر شده است و این امر مدیون معماری بهینه در پردازنده‌ها می‌باشد که انرژی کمتری مصرف می‌کنند. در حالت مرور اینترنت به صورت بی‌سیم، باتری تا ? ساعت کار می‌کند. باتری‌های MacBook تا ???? بار قابلیت شارژ و تخلیه کامل دارند و ماندگاری آنها به ? سال می‌رسد که از میانگین باتری‌های معمولی لپ‌تاپ‌ها بیشتر است. MacBook Pro به لحاظ سخت‌افزاری و نرم‌افزاری، کارایی بهینه‌ای نیز در مصرف برق و حفظ انرژی دارد.

اتصالات
اتصال وایرلس ???.??n، Bluetooth درونی، اشتراک اتصال ?G با iPhone ?، درگاه کارت SDXC تا ?? گیگابایت برای مدل‌های ?? و ?? اینچ، پشتیبانی از ExpressCard و کارت ?G wireless برای مدل ?? اینچی، درگاه اتصال برق MagSafe، درگاه FireWire ??? (که می‌توان با آن با iPad، iPod، iPhone، دوربین دیجیتال، و هارد دیسک‌های خارجی اتصال برقرار نمود)، و دو درگاه USB ?.? (سه درگاه برای مدل ?? اینچ) از اتصلات موجود در MacBook Pro هستند.

صفحه نمایش این سری از لپ‌تاپ‌های اپل نیز از نوع LED Backlight است و تصاویر شفاف‌تری را نشان می‌دهد. Trackpad چندلمسی نیز که از جنس شیشه ساخته شده و ابعاد بزرگ‌تری پیدا کرده است، بدون هیچ گونه دکمه و تنها با شناسایی دستورات لمسی تا ? انگشت فرمان‌های مربوط را اجرا می‌کند.

MacBook‌های جدید اپل از بدنه‌های آلومینیومی یکپارچه (unibody) ساخته می‌شوند که سبک‌تر و مقاوم‌تر از نسل‌های قبلی خود هستند که بنابر ادعای اپل قابلیت بازیافت شدن آنها نیز از انواع قبلی بیشتر است و آلایندگی کمتری برای محیط زیست دارند.

وزن سری‌های ??، ?? و ?? اینچی به ترتیب ?، ?.?، و ? کیلوگرم است. ظرفیت دیسک سخت نیز از ??? تا ??? گیگابایت متغیر است و هر سه مدل از ? گیگابایت رم بهره می‌گیرند. قیمت پایه برای سری‌های ??، ??، و ?? اینچ نیز به ترتیب ????، ????، و ???? دلار است.

نقاط ضعف
شاید کمتر نقطه ضعفی را بتوان برای لپ‌تاپ‌های جدید اپل برشمرد. یکی از نقاط ضعف MacBook Pro‌های جدید، عدم استفاده از حافظه‌های فلش است. این نوع حافظه‌ها که در MacBook Air جدید مورد استفاده قرار گرفته است، علاوه بر کارایی بالاتر و دسترسی سریع‌تر به اطلاعات، وزن دستگاه را نیز پایین می‌آورند.

یک از دلایل وزن حدوداً بالای این لپ‌تاپ‌ها نیز عدم استفاده از این نوع حافظه‌هاست. به احتمال بسیار زیاد این نوع حافظه‌ها در نسل بعدی لپ‌تاپ‌های MacBook Pro استفاده خواهند شد.

وجود تنها دو یا سه درگاه USB نیز برای یک لپ‌تاپ حرفه‌ای کم به نظر می‌رسد. وجود درایور پخش و رایت Blu-Ray نیز برای لپ‌تاپی با این کارایی بالای گرافیکی و تصویری با وجود رقبای سرسخت در بازار لپ‌تاپ نیز یک گزینه جدی است.

جالب است که اپل تا این لحظه هیچ درایور خارجی نیز برای این کار عرضه نکرده است. همچنین باید گفت در بازار رقابتی لپ‌تاپ، قیمت‌های پیشنهادی این سری از لپ‌تاپ‌های جدید اپل نسبتاً گران است.

در مجموع می‌توان MacBook Pro‌های جدید اپل را به لحاظ کارایی و انجام بهینه دستورالعمل‌ها نسبت به سخت‌افزار‌ها و نرم‌افزار‌های به کارگرفته شده در آن قدرتمندترین لپ‌تاپ‌های حال حاضر در بازار محسوب نمی‌شود.




موضوع مطلب :
دوشنبه 90 تیر 27 :: 9:53 عصر ::  نویسنده : M.N

سامسونگ شفاف‌ترین نوت‌بوک سه بعدی جهان را معرفی کرد.

RF???  سامسونگ، شفاف‌ترین نوت‌بوک سه‌بعدی
سامسونگ نوت‌بوک مدل RF??? خود را که شفاف‌ترین لپ‌تاپ سه بعدی جهان است را به بازار عرضه کرد.

نوت‌بوک خارق‌العاده سه بعدی فول اچ دی سامسونگ با صفحه نمایش ?/?? اینچی بالای ?? درصد شفاف‌تر از نوت‌بوک های عادی است که تجربه ای بی نظیر را برای کاربران چند رسانه ای و علاقه مندان به بازی‌های رایانه ای فراهم می‌آورد.

از قابلیت‌های این لپ‌تاپ می‌توان به صفحه نمایش بزرگ ?/?? اینچی فوق شفاف پلاس فول اچ دی اشاره کرد که با ارایه ??? nit روشنایی، تصویری تا ?? درصد روشن‌تر و با کیفیت‌تر از لپ تاپ‌های عادی را برای کاربرانش فراهم می‌آورد.

کارت گرافیک دو گیگابایتی ????M AMD Radeon™ HD با کارایی بالا و صدای قدرتمند به همراه سیستم صوتی پیشرفته سه بعدی SRS فضا را برای اجرای بی وقفه برنامه های کاربردی چند رسانه ای در لپ‌تاپ RF??? فراهم کرده است.

Kyuho Uhm معاون ارشد بخش راه حل‌های فناوری اطلاعات و کسب و کار سامسونگ الکترونیک در این باره می‌گوید: تجربیات ما در دو بخش سه بعدی و فناوری صفحه نمایش باعث توسعه و ارایه RF??? در کلاس سه بعدی شده است. این ترکیب با کارایی بالا، ویژگی‌های سرگرم کنند و طراحی استثنایی باعث تجربه ای برتر برای کاربران چند رسانه ای و علاقه مندان به بازی‌های رایانه ای می‌شود.

فیلم‌های سه بعدی درخشان و سرگرم کننده
RF??? در زمینه سرگرمی در حوزه خود پیشتاز است. صفحه نمایش ?/?? اینچی فول اچ دی دارای شفافیت ???nit قابلیت نمایش ?? میلیون رنگ دارد که به این ترتیب تصاویر سه بعدی را با وضوح استثنایی و حداقل بازتاب نور خورشید نمایش می‌دهد.

سامسونگ همچنین لپ‌تاپ FR??? را به سیستم صوتی سه بعدی SRS مجهز کرده تا شما به راحتی بتوانید فیلم‌های بلو ری را ببینید، آخرین گیم‌ها را بازی و یا از روی وب محتوا مورد نظر خود را با کیفیت بالا پخش کنید.

به گزارش ایتنا، علاوه بر این نرم افزار تبدیلی که روی این لپ‌تاپ نصب شده به شما امکان می‌دهد تصاویر و کلیپ‌های دو بعدی را بدون پرداخت پول برای خرید نرم افزارهای ویژه یا انجام سایر فرایندهای پیچیده به سه بعدی تبدیل کنید.

فناوری سه بعدی اکتیو شاتینگ سامسونگ هم زاویه دید بالاتر ارایه می‌دهد و هم وضوح تصویر بیشتری تولید می‌کند. این لپ‌تاپ همچنین قابلیت اتصال چهار عینک سه بعدی به وسیله بلوتوث را دارد تا بدینوسیله شما بتوانید به همراه دوستان و یا خانواده از تجربه سه بعدی پیش روی خود لذت ببرید.

کارایی بالا و قوی
در این لپ‌تاپ از یک پردازنده اینتل کورال آی ? استفاده شده که تا کورال آی ? هم قابل ارتقاء است. این قابلیت به شما امکان می‌دهد چندین نرم افزار را بدون کوچک‌ترین مشکلی با هم اجرا کنید. در عین حال بکارگیری از فناوری فست استارت در RF??? این امکان را به شما می‌دهد تا بتوانید لپ‌تاپ خود را بسیار سریع‌تر از کامپیوترهای رومیزی راه اندازی و آماده به کار کنید.

علاوه بر آن در این حالت داده‌ها سریع‌تر روی هارد و یا حافظه‌های قابل حمل ذخیره می‌شوند حتی اگر برق قطع و یا باتری دستگاه تمام شود شما اطلاعات در حال ذخیره را از دست نخواهید داد. به علاوه این لپ‌تاپ به پورت یو اس بی ? و بلوتوث نسخه سوم مجهز است که سرعت انتقال اطلاعات را از نسخه‌های قبلی بالاتر برده است.

با پخش کننده بلو ری که در این دستگاه تعبیه شده است شما می‌توانید از سرگرمی‌های متفاوتی که بر بستر این فناوری ارایه می‌شود استفاده کرده و علاوه بر آن امکان ذخیره سازی اطلاعات شما روی سی دی‌هایی با یک و نیم تر ابایت حافظه فراهم می‌شود.

در دنیای پرسرعت کنونی اطمینان خاطر از داشتن باطری مهم است بنابراین فناوری هوشمند شارژ سامسونگ با نام پاور پلاس این امکان را می‌دهد که باتری تا ?? درصد ظرفیتش را تا هزار بار ری شارژ حفظ کند که این میزان سه برابر طولانی‌تر از باتری‌های کنونی است.

علاوه بر اینکه این امر برای کاربران به دلیل طول عمر بالای باتری می‌تواند اقتصادی باشد به دلیل تأخیر در تعویض باتری و بازیافت آن نشان دهنده توجه سامسونگ به مسئله محیط زیست است.

به گزارش ایتنا، با همه این قابلیت‌ها این دستگاه ?/? کیلوگرم وزن دارد و یک راهکار برای علاقه مندانی که است که در نظر دارند محدوده ای از فعالیت‌های را انجام دهند.



موضوع مطلب :
دوشنبه 90 تیر 27 :: 9:50 عصر ::  نویسنده : M.N

اخیراً ابزار تازه ای به نام Swiffy برای تسهیل تبدیل فایل‌های فلش به استاندارد چندرسانه ای جدید وب موسوم به HTML? طراحی و عرضه شد.

تبدیل  فایل‌های فلش به استاندارد جدید وب


با استفاده از این ابزار می‌توان فایل‌های فلش را به سادگی به فرمت HTML? تبدیل کرد و آنها را بر روی دستگاه‌هایی که قابلیت نمایش فایل‌های فلش ندارند، مشاهده کرد.

با توجه به اینکه اکثر محصولات محبوب اپل مانند آیفون و آی پد با فلش سازگار نیستند و برخی گوشی‌های دیگر نیز نمی‌توانند فایل‌های فلش را پخش کنند پیش بینی می‌شود این ابتکار عمل به طور گسترده مورد توجه قرار گرفته و با اقبال مواجه شود.

ابزار مذکور با انواع فایل‌های فلش سازگاری دارد و عملکرد آن از سوی کارشناسان مستقل خوب ارزیابی شده است.
پیش از این ابزار مشابهی موسوم به Wallaby از سوی شرکت ادوب عرضه شده بود که همین کار را انجام می‌داد.
این ابزار می‌تواند فایل‌های فلش را به HTML? و Java و CSS تبدیل کند.
ابزار مذکور سازگاری خوبی با آیفون، آی پد و آی پاد دارد.

Swiffy هنوز به طور کامل آماده نشده، اما احتمال طراحی آن به طور متن باز زیاد است.



موضوع مطلب :
دوشنبه 90 تیر 27 :: 9:49 عصر ::  نویسنده : M.N

امروزه بیت تورنت یکی از رایج‌ترین پروتکل‌ها برای انتقال فایل‌های بزرگ است و در سال ???? ،در حدود ?? درصد از ترافیک اینترنت اختصاص به بیت تورنت داشت.

بیت تورنت  10 ساله شد

?? سال از زمانی که برام کوهن پروتکل peer-to-peer یا همان p?p بیت تورنت را پایه گذاری کرد می‌گذرد.

به گزارش M.N به نقل از فارنت، در ? ژولای ???? ،او در پستی که در یاهو گروپ ارسال کرد چنین نوشت:”برنامه جدید من ،بیت تورنت و حالا در حال کار بر روی نمونه های دیگر نیز هستم و می‌توانید در این جا آزمایش کنید : http://bitconjurer.org/BitTorrent

کوهن نخستین کلاینت بیت تورنت را بر مبنای زبان برنامه نویسی پایتون تهیه کرد و البته او در خواست توسعه نرم‌افزار را برای یک شرکت نرم افزاری ارسال کرد و پاسخی که از سوی هیئت مدیره دریافت کرد این بود:
“بیت تورنت چیه ،می خوایم چیکار!”

در تابستان سال ???? ،کوهم برای اینکه سرویس خود را مشهور کند شروع به اشتراک گذاری فیلم‌های حجیم و فایل‌های موسیقی بر اساس این سیستم کرد و به زودی به محبوب‌ترین سیستم تبادل فایل یک به یک بدل تبدیل شد و نکته جالب اینکه این سرویس تمامی محبوبیت خود را به تنهایی بدست آورده و به سرویس معروف یه دزدی فایل‌ها هیچ گونه اتکایی نداشت.

امروزه بیت تورنت یکی از رایج‌ترین پروتکل‌ها برای انتقال فایل‌های بزرگ است و در سال ???? ،در حدود ?? درصد از ترافیک اینترنت اختصاص به بیت تورنت داشت و طبق آخرین بررسی‌ها در فوریه ???? ، از ?? درصد تا ?? درصد از ترافیک اینترنتی جهان را بسته به موقعیت جغرافیایی به خود اختصاص داده است.

در ژانویه ???? ،این شرکت اعلام کرد که آمار کاربران ماهیانه این پروتکل و سرویس زیر مجموعه‌اش یعنی μTorrent که در ?? زبان قابل دسترسی است در حدود ??? میلیون کاربر است و به طور متوسط در یک روز ?? میلیون کاربر از ??? کشور جهان از این پروتکل استفاده می‌کنند و در حدود ??? هزار نفر نیز به صورت روزانه به مشتریان دانلود این سرویس افزوده می‌شوند.



موضوع مطلب :
دوشنبه 90 تیر 27 :: 9:48 عصر ::  نویسنده : M.N

کارشناسان در بررسی‌های اولیه خود از آفیس ???، نمره قبولی به این مجموعه نرم‌افزاری داده‌اند.

تحلیل  نرم‌افزار آفیس ???

اندک زمانی پس از عرضه رسمی مجموعه آفیس ??? از سوی مایکروسافت، بررسی قابلیت‌های مختلف این بسته نرم‌افزاری منتشر شد.

سایت وی‌تری که به ارائه اخبار حوزه فناوری اطلاعات و تحلیل‌های IT می‌پردازد، با انتشار گزارشی اعلام کرد برداشت اولیه از آفیس ??? این است که مایکروسافت توانسته ترکیبی مناسب از نرم‌افزارهای مورد نیاز شرکت‌های کوچک را دور هم گرد آورد.
آفیس ??? که با سرویس‌های رایانش ابری سازگار است، علاوه بر برنامه‌های متداول آفیس، پلتفرم‌هایی همچونExchange ، SharePoint و Lync را نیز به کاربران عرضه می‌نماید.
به نظر می‌رسد آفیس ??? برای شرکت‌هایی که می‌خواهند بر روی «ابرها» کار کنند، گزینه مناسبی است.

البته چند و چون «امنیت» اطلاعات در مراکز داده مایکروسافت، موضوعی است که شاید بتوان آن را پاشنه آشیل آفیس ??? نامید.
کاربران با استفاده از آفیس ??? به راحتی و با سرعت بالا می‌توانند با ایمیل، Office Web Apps (نسخه آنلاین آفیس)، SharePoint و اینترنت کار کنند.
بر اساس این گزارش، هرچند برای استفاده از برنامه‌های Lync و پیام‌رسانی فوری، باید آنها را دانلود و نصب کرد اما در مورد باقی نرم‌افزارهای این مجموعه، دسترسی به طور مستقیم و از طریق مرورگر فراهم است.
کار با ایمیل نیز از طریق یک رابط مرورگر مانند که برای کاربران اوت‌لوک کاملاً آشناست، انجام می‌شود.

با توجه به قیمت ? پوندی این پلتفرم برای هر کاربر در ماه، انتظار می‌رود این قابلیت با استقبال شرکت‌های کوچک روبرو شود.
به طور حتم کارشناسان در آینده تحلیل‌های بیشتری از این دستاورد قدرتمند مایکروسافت، در اختیار عموم قرار خواهند داد.




موضوع مطلب :
دوشنبه 90 تیر 27 :: 9:45 عصر ::  نویسنده : M.N

آزمایشگاه کسپرسکی گزارش خود درباره فعالیت‌های هرزنامه ها در ماه می ???? را منتشر کرد.

بازی‌های  آن‌لاین، هدف جدید هرزنامه‌ها


به گزارش M.N ، حجم هرزنامه‌ها در ترافیک ایمیل‌ها در مقایسه با ماه قبل، ?/? درصد رشد داشت و در کل به میانگین ?/??درصد رسید. کاهش پیام‌های فیشینگ نیز از نکات قابل تامل بود؛ در حالی که سهم پیام‌های ارسالی گروهی حاوی بدافزار افزایش داشت.

تروریسم، پوششی برای تبهکاران سایبر
در ماه می اسپمرها به شدت از موضوعات داغ جاری اخبار برای فریفتن کاربران استفاده کردند. خصوصا موجی بزرگ از تعداد پیام‌ها در این ماه راه افتاد که همچنان از اخبار مرگ اسامه بن لادن سو استفاده می‌کردند. این پیام‌ها حاوی فایل‌هایی خطرناک همچون پرداخت افزارهای (Paywares) قانونی بودند. اخبار مرگ تروریست شماره یک جهان همچنان در ایمیل‌های معروف به «اسکمرهای نیجریه‌ای» مورد استفاده قرار گرفت. حقه مورد استفاده آنها برای سرقت پول دیگران همانند سابق بود: سارقان تقاضای پرداخت مبلغ ناچیزی را می‌کردند؛ با این قول که در آینده مبلغی بزرگ‌تر را به شما بدهند. نکته جالب توجه این واقعیت است که به جای درخواست‌های متداول برای «کمک» و مانند اینها، در شیوه جدیدی از ایمیل‌ها، کاربران با این حقه و بهانه که به ارتباط داشتن به نحوی با تروریست‌ها مشکوکند و به همین سبب اکانت‌شان مسدود و غیرفعال شده است، تهدید می‌شوند.

بدافزارها در هرزنامه‌ها: سرقت اطلاعات شخصی و برنامه‌های ضدویروس تقلبی کشور روسیه از نظر تعداد بدافزار یافته شده در ایمیل‌ها توسط برنامه‌های ضدویروس، در صدر جدول این ماه قرار داشت. آمریکا، صاحب پیشین مقام نخست نیز به مکان دوم سقوط کرد و تعداد ایمیل‌های آلوده ارسالی به کاربران آمریکایی ?/? درصد افت داشت.

فراگیرترین بدافزار توسعه داده شده از طریق ایمیل برنامه جاسوسی تروجان Trojan-Spy.HTML.Fraud.gen بود. کرم‌هایی مانند Email-Worm.Win??.Mydoom.m ، Email-Worm.Win??.Bagle.gt و Email-Worm.Win??.NetSky.q نیز همگی در رده‌های بالا باقی ماندند. درحالی که تازه واردانی چون دو تروجان Trojan-Downloader.Win??.FraudLoad نیز حضور داشتند. این نوع برنامه آنتی ویروس‌هایی جعلی روی رایانه کاربران نصب می‌کند.

بازی‌های آن‌لاین، در مرکز توجه فیشرها
بیشترین تغییرات قابل اشاره در رده‌بندی وب سرویس‌هایی اتفاق افتاد که بیشتر توسط ایمیل‌های فیشینگ مورد حمله قرار گرفتند. هدف ??/? درصد مجموع ایمیل‌های فیشینگ سرقت کلمات عبور بازی آن‌لاین رایگان RuneScape بود. در نتیجه این پلتفرم با مقام سوم حضورش را در فهرست ده تایی‌ها اعلام کرد ـ و از World of wareraft (محبوب‌ترین بازی آن‌لاین جهان) نیز پیشی گرفت. Rune Scape حتی بیشتر از جزئیات اطلاعات کاربران شبکه‌های اجتماعی مشهوری چون فیس بوک در کانون توجه تبهکاران سایبر قرار گرفت. با این حال،‌پیشرو کلی جدول رده بندی همچنان سیستم پرداخت Paypal باقی ماند که شاهد رشدی اندک در ایمیل‌های فیشینگ نیز بود (??/?? درصد بیش از آمار ماه آوریل ????).

نسخه کامل گزارش هرزنامه‌ها در ماه می ???? در وب سایت securelist.com دسترس می‌باشد.



موضوع مطلب :
دوشنبه 90 تیر 27 :: 9:44 عصر ::  نویسنده : M.N

بر اساس مذاکرات صورت گرفته، ایران و کره جنوبی همکاری‌های مشترکی را در راستای ایجاد و توسعه شبکه ملی اطلاعات خواهند داشت.

همکاری  ایران و کره جنوبی جهت توسعه شبکه اطلاعات ملی
  دکتر رضا تقی پور در حاشیه نشست همگرایی خدمات ارتباطی میان ایران و کره،ضمن بیان این مطلب، اظهار داشت: تبادل تجربیات در زمینه توسعه فناوری اطلاعات و همچنین همکاری در خصوص امنیت اینترنت از دیگر توافقات صورت گرفته در این نشست بوده است.
وی افزود: با توجه به برنامه پنجم توسعه مبنی بر تأمین زیرساخت‌های مورد نیاز در قالب ایجاد شبکه ملی اطلاعات، و با در نظر گرفتن تجربیات کره جنوبی در این خصوص، همکاری‌های مشترکی صورت خواهد گرفت.

وی خاطر نشان کرد: پیش از این همکاری‌های خوبی در خصوص آموزش و مخابرات میان زیرساخت و طرف کره ای صورت گرفته است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: ایران در راستای استراتژی خود مبنی بر گسترش روابط بین‌المللی، جایگاه ویژه ای برای کشور و دولت کره جنوبی قائل است.
این گزارش حاکی است، رئیس کمیسیون ارتباطات کره نیز در حاشیه این همایش با بیان این مطلب که کمیسیون مشترک همکاری میان ایران و کره در سال ???? تشکیل شده است، گفت: هدف اصلی ایجاد این کمیسیون، تأمین استراتژی‌ها برای همکاری و همگرایی در زمینه ارتباطات، اینترنت و پهنای باند وسیع میان دو کشور است.
وی ادامه داد: در حوزه پهنای باند کره جنوبی رتبه اول را در جهان از نظر تعداد کاربران دارد و در حوزه دولت الکترونیکی دستاوردهای بالایی را به دست آورده است.



موضوع مطلب :

به تازگی سازمان بین‌المللی جدیدی برای مبارزه با جرائم سایبر در عرضه جهانی تشکیل شده است.

تشکیل نهاد  بین‌المللی جدید برای مبارزه با جرائم سایبری
اتحادیه بین‌المللی حفظ امنیت سایبر موسوم به ICSPA که مقر آن در لندن خواهد بود متشکل از تعدادی از نهادهای دولتی وابسته به کشورهای مختلف، شرکت‌های خصوصی و تجاری بزرگ و معتبر، برخی نهادهای قضایی و حقوقی بین‌المللی و از جمله پلیس بین‌الملل اروپایی موسوم به یوروپل خواهد بود.
تعدادی از شرکت‌های بزرگ فعال در حوزه امنیت سایبر مانند مک آفی و ترندمیکرو هم در این اتحادیه عضویت دارند. تشکیل این اتحادیه با استقبال دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس مواجه شده است.
دولت این کشور که در چند سال اخیر از حملات سایبر بسیار آسیب دیده است قصد دارد ??? میلیون پوند بودجه به مبارزه با این مسئله اختصاص دهد و زیرساخت‌های آی تی این کشور را گسترش دهد.
ریاست فعلی این سازمان غیرانتفاعی بر عهده دیوید بلانکت وزیر کشور قبلی انگلیس خواهد بود. ارائه آموزش‌های گسترده، بهبود توان نیروهای امنیتی و قضایی، کمک به صاحبان مشاغل برای حفاظت از خود در برابر تهدیدات سایبر و ارتقای استانداردهای امنیتی از جمله دیگر اهداف تشکیل این اتحادیه عنوان شده است.



موضوع مطلب :
دوشنبه 90 تیر 27 :: 9:40 عصر ::  نویسنده : M.N

این شرکت در زمینه ارایه خدمات ویدیویی آنلاین فعالیت می‌کند،

رقابت  مایکروسافت، گوگل و یاهو برای خرید شرکت هولو
شرکت Hulu که در زمینه ارائه خدمات ویدیویی آنلاین فعالیت می‌کند، مذاکرات اولیه خود برای واگذاری به شرکت‌های علاقه‌مند را آغاز کرده و این در حالی است که به گفته منابع آگاه مایکروسافت، گوگل و یاهو از علاقمندان به خرید این شرکت هستند.

مورگان استنلی و گوگِنهیم پارتنرز، مشاوران اقتصادی شرکت Hulu به‌تازگی جلسه‌ای را با شرکت‌های که تمایل به خرید این شرکت اینترنتی دارند، برگزار کرده‌اند و شرکت Hulu قصد دارد طی هفته جاری باز هم جلسات مشابهی را برگزار کند.
منابع آگاه اعلام کرده‌اند که به دلیل حساس بودن این شرکت و حضور خریداران بزرگ پیش‌بینی می‌شود که طی هفته‌های آتی مذاکرات بیشتری در این زمینه صورت گیرد.
شرکت Hulu که توسط شرکت‌های Walt Disney، News Corp،‌NBC Universal وProvidence Equity Partners اداره می‌شود، امکان دسترسی رایگان آنلاین به برنامه‌های تلویزیونی را فراهم می‌کند.
منابع آگاه ماه گذشته اعلام کرده‌ بودند که یک شرکت بزرگ به شرکت Hulu پیشنهاد خرید داده و مذاکرات اولیه در این زمینه انجام شده است.
شرکت Hulu سال گذشته قصد داشت با قیمت ??? تا ??? میلیون دلار فروخته شود و این در حالی بود که ارزش اصلی این شرکت ? میلیارد دلار محاسبه شده بود و در پی آن مدیران شرکت از عملی کردن این تصمیم منصرف شدند.




موضوع مطلب :
دوشنبه 90 تیر 27 :: 9:38 عصر ::  نویسنده : M.N

فیس بوک فیلتر است. توییتر، فرندفید و برخی دیگر از شبکه‌های اجتماعی هم فیلتر است چون فرهنگ کاربران بالا نیست.

ما مجرم  نیستیم، بی فرهنگیم

شبنم کهن چی - فیس بوک فیلتر است. توییتر، فرندفید و برخی دیگر از شبکه‌های اجتماعی هم فیلتر است چون فرهنگ کاربران بالا نیست.
این نظر ِ ما نیست، این نظر پلیس فتاست. معاون مبارزه با جرایم پلیس فتا اعلام کرده که «چه بسا در آینده به دلیل بالا رفتن فرهنگ جامعه در استفاده از این شبکه‌ها شرایط به گونه‌ای مهیا شود که مسئولان نیاز بدانند این سایت‌ها از فیلتر خارج شوند»[ممکن است فیس بوک به زودی رفع فیلتر شود- ایتنا – ?? تیرماه].

حالا هنوز که شبکه‌های اجتماعی فیلتر است، یعنی ما هنوز بی فرهنگیم. فرهنگ استفاده از شبکه‌های اجتماعی غیر ایرانی را نداریم.
این هم البته نظر شخص من نیست. شبکه اجتماعی در اینترنت، ملیت ندارد؛ شبکه اجتماعی ایرانی و غیر ایرانی نداریم. شبکه‌های اجتماعی مطرحی که پایگاه‌شان در کشورهای خارجی است فیلتر می‌شود، چون ما کاربران ایرانی فرهنگ نداریم. بعد شبکه‌های اجتماعی بومی شده مثل فیس بوک ایرانی، توییتر ایرانی، فرندفید ایرانی، سرای پاک و الخ راه‌اندازی می‌شود و نه تنها فیلتر نیست، بلکه برای عضویت در آن تبلیغ هم می‌شود، یعنی که ما فرهنگش را داریم از آنها استفاده کنیم. بعد ما، جامعه کاربران ایرانی سرگردان مانده‌ایم بین بی فرهنگی و فرهنگی بودن، در شبکه‌های اجتماعی!

از سوی دیگر پلیس فتا اعلام کرده که «صرف عضویت و فعال بودن افراد در شبکه‌های اجتماعی مثل فیس‌بوک یا توییتر برای آنها جرمی به همراه ندارد» [ممکن است فیس بوک به زودی رفع فیلتر شود- ایتنا – ?? تیرماه].
البته نگاه تازه پلیس فتا به فعالیت در شبکه‌های اجتماعی خوشحال کننده است.
ما مجرم نیستیم فقط در حال حاضر بی فرهنگیم. برای همین است که اغلب شبکه‌های اجتماعی فیلتر است.

پلیس حالا با این اظهارات با سرافرازی به جامعه کاربران ایرانی نگاه می‌کند چون احتمال دارد فیلتر ِ فیس بوک برداشته شود. این نشانه خوبی است؛ مسئولان کم کم به فرهنگ جامعه کاربران ایرانی اعتماد می‌کنند و توانایی آنها را در به کارگیری امکانات و فناوری‌های روز دست کم نمی‌گیرند.




موضوع مطلب :
<   <<   6   7   8   9   10   >>   >   
درباره وبلاگ

این وبلاگ برترین وبلاگ پارسی بلاگ در سال 1389 شده است . موفق باشید
آخرین مطالب
پیوندها
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 4
بازدید دیروز: 38
کل بازدیدها: 180026