سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
*.: اخبــار فــنــاوری اطــلاعــات و ارتــبــاطــات .:*
 
سه شنبه 90 تیر 21 :: 10:26 صبح ::  نویسنده : M.N
اولین تماس تلفنی "GSM" ?? ساله شد.
20 سالگی   GSM

اولین تماس تلفنی برپایه شبکه موبایل "جی‌اس‌ام" که اول جولای ???? انجام شد تولد ?? سالگی خود را جشن گرفت.

 ? سپتامبر ???? توافقی در کپنهاگ دانمارک به امضای ?? اپراتور موبایل رسید.
هدف از امضای این توافق توسعه استاندارد "سیستم جهانی ارتباطات موبایل" (GSM) بود که امروز بر روی ??? شبکه در ??? کشور به ?.? میلیارد کاربر خدمات می‌دهد.
اما اولین تماس برپایه این شبکه ?? سال قبل در اول جولای ???? رقم خورد. این تماس را "هری هولکری"، نخست وزیر فنلاند به "کارینا سوئنیو"، معاون شهردار شهر "تامپر" انجام داد.
به این ترتیب "جی‌اس‌ام" یا "سیستم جهانی برای ارتباطات موبایل" توانست به سرعت و به طور ریشه‌ای روش ارتباطات را متحول کند.
تمام شبکه‌هایی که امروز بر اساس سکوی "GSM" ارائه می‌شوند از شبکه‌ای به وجود آمده‌اند که نخستین بار دو شرکت "تله نوکیا و زیمنس" که امروز با عنوان "شبکه نوکیا زیمنس" شناخته می‌شود ارائه شد.
پس از راه اندازی رسمی این شبکه، شرکت فنلاندی نوکیا اولین تلفن همراه "جی‌اس‌ام" را که "نوکیا ????" نام داشت در سال ???? وارد بازار کرد و در ادامه آن مدلهای "نوکیا ????" و "نوکیا ????" که ??? میلیون دستگاه از آنها در سراسر دنیا به فروش رفتند را تولید کرد.
استاندارد "جی‌اس‌ام" با سرعت بالایی مسیر تکاملی خود را پیمود تا جاییکه حتی اکنون نیز روزانه یک میلیون کاربر جدید عضو این شبکه می شوند که این رقم برابر با ?? کاربر در ثانیه است.

هرچند امروز در سطح جهانی "جی‌اس‌ام" به عنوان مخفف عبارت "سیستم جهانی برای ارتباطات موبایل" شناخته می‌شود اما در واقع این کوته واژه مخفف نام "گروه ویژه موبایل" (Groupe Spécial Mobile) است.
در حقیقت فرایند استانداردسازی فناوری "جی‌اس‌ام" در سال ???? و درعصری که اپراتورها هنوز از استاندارد آنالوگ‌های ناسازگار استفاده می‌کردند، آغاز شد.
سرآغاز این فرایند، تشکیل "گروه ویژه موبایل" در فرانسه بود که مخفف عبارت آن درست شبیه به مخفف "سیستم جهانی ارتباطات موبایل" یا "جی‌اس‌ام" است.
هرچند شبکه "جی‌اس‌ام" ?? سال است که وارد زندگی مردم شده است، اما اولین تماس با تلفن همراه ?? سال قبل در سوم آوریل ???? توسط مارتین کوپر، پدر موبایل انجام شد.



موضوع مطلب :

درباره وبلاگ

این وبلاگ برترین وبلاگ پارسی بلاگ در سال 1389 شده است . موفق باشید
آخرین مطالب
پیوندها
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 61
بازدید دیروز: 87
کل بازدیدها: 181078