سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
*.: اخبــار فــنــاوری اطــلاعــات و ارتــبــاطــات .:*
 
سه شنبه 90 خرداد 31 :: 3:40 عصر ::  نویسنده : M.N

به گفته رگولاتور، گرفتن سهم بازار خارجی توسط اپراتورهای داخلی نیز از دیگر برنامه‌های تدوین شده برای سال ?? محسوب می‌شود که توسط اپراتورها و با حمایت وزارت ارتباطات اجرایی خواهد شد.

5 اپراتور  جدید وارد بازار می‌شوند



در سال جاری و بر اساس برنامه‌های پیش‌بینی شده به منظور افزایش رقابت و تنظیم بازار ارتباطات و فناوری اطلاعات، پنج پروانه برای اپراتورهای جدید صادر خواهد شد.

 محمد کرم پور، معاون وزیر و رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: در تلاش هستیم در سال جاری و با تقویت بخش‌های مختلف، سهم حوزه ICT را در تولید ناخالص داخلی کشور افزایش دهیم.

وی افزود: همچنین گرفتن سهم بازار خارجی توسط اپراتورهای داخلی نیز از دیگر برنامه‌های تدوین شده برای سال ?? محسوب می‌شود که توسط اپراتورها و با حمایت وزارت ارتباطات اجرایی خواهد شد.

محمد کرم پور ایجاد رگولاتوری الکترونیکی و تند کردن روند مقررات‌زدایی را از دیگر سرفصل‌های برنامه‌های سال جاری عنوان کرد و گفت: راه‌اندازی سامانه‌های برخط (ONLINE) نظارت بر ارائه سرویس از سوی اپراتورهای فعال حوزه ICT، در سال گذشته آغاز شده و در سال جاری عملیاتی خواهد شد.

وی با اشاره ارائه پروانه اپراتور اول پست و ایجاد سازمان پست دولتی تصریح کرد: یکی از برنامه‌های مهم تدوین شده برای سال جاری، تقویت بخش تنظیم مقررات(رگولاتوری) پست در سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی است.

معاون وزیر ارتباطات ادامه داد: ایجاد رشته رگولاتوری در دانشگاه‌ها یکی دیگر از برنامه‌هایی بود که بیش از این برای سال جاری تدوین شده بود که با امضای تفاهم‌نامه دانشگاه تهران و سازمان تنظیم مقررات، وارد فاز اجرایی شده است.

رئیس سازمان تنظیم مقررات، بخش خصوصی و فعال حوزه ICT را یکی از بازیگران اصلی این بخش دانست و تاکید کرد: در همین راستا در نظر داریم تا در سال جاری حضور تشکیلات صنفی و حرفه‌ای بخش خصوصی برای شرکت در تصمیم‌سازی‌ها را تقویت و اجرای برخی وظایف به وکالت رگولاتوری به آنها سپرده شود.




موضوع مطلب :
سه شنبه 90 خرداد 31 :: 3:39 عصر ::  نویسنده : M.N

آقایان مسئول باید به جنگ روانی دامن نزنند، گزارش نفوذ ویروس فرضی را منتشر نکنند، دانشمندان جوان را مشغول به کشف یک ویروس فرضی نشان ندهند...


شبنم کهن چی - دیگران برای ما جنگ روانی راه می‌اندازند، بعد ما می‌آییم بر آتش این جنگ می‌دمیم تا داغ‌تر شود. سپس افتخار می‌کنیم به ظرفیتی که برای داغ کردن ماجرا داریم.

مثلا در مورد ویروس استارس، هیچ کس هیچ گزارش و سندی مبنی بر وجودش در اختیار ندارد، به جز دانشمندانی که رییس سازمان پدافند غیر عامل از آنها سخن می‌گوید [گفت‌گوی رییس سازمان پدافند غیر عامل در تاریخ ? اردیبهشت با خبرگزاری مهر]. نه نمایندگی آنتی ویروس‌های مطرحی مانند مک‌آفی یا کسپرسکی، نه مرکز مدیریت امداد و هماهنگی عملیات رخدادهای رایانه ای (ماهر)، نه مرکز آگاهی رسانی، پشتیبانی و امداد در زمینه اختلالات امنیتی فضای رایانه‌ای، نه آزمایشگاه تحلیل ویروس‌های رایانه‌ای ایمن که تنها تولید کننده آنتی ویروس در داخل کشور است، هیچ کدام گزارش و سندی از ویروس استارس در اختیار ندارند.

وزیر ارتباطات بعد از انتشار خبر حمله این ویروس به مراکز صنعتی ایران می‌گوید داستان ویروس استارس یک جنگ روانی علیه ایران بوده است[گفت‌گوی وزیر ارتباطات در ?? اردیبهشت با خبرگزاری مهر]. جنگ روانی یعنی این‌که ویروسی وجود ندارد و برای آشفته کردن ذهن شرکت‌های داخلی شایعاتی پخش شده است.
در این‌ صورت «دانشمندان جوان ایرانی» چه چیزی کشف کرده‌اند؟ در کدام آزمایشگاه این ویروس بررسی می‌شود؟ اگر هم این جنگ روانی نیست و ویروس وجود دارد، چرا مسئولان اسناد و گزارش‌های مربوط به آن را در اختیار کارشناسان و رسانه‌ها قرار نمی‌دهند؟

تنها گزارشی که منتشر شده، گزارش نفوذ ویروس استارس است که نشان می‌دهد دستگاه‌ها به خاطر وصل نبودن به اینترنت آلوده‌اش نشده‌اند.
بله، دستگاه‌های ما به یک دلیل ساده – وصل نبودن به اینترنت – از دام ویروس فرضی رهایی یافته‌اند.

آقایان مسئول یا باید بیشتر از این دقت کنند به جنگ روانی دامن نزنند، گزارش نفوذ ویروس فرضی را منتشر نکنند، دانشمندان جوان را مشغول به کشف یک ویروس فرضی نشان ندهند و شرکت‌های امنیتی را برای یک ویروس فرضی آشفته نکنند. یا این‌که مستند صحبت کنند؛ بگویند ویروس وجود دارد، این هم سندش.




موضوع مطلب :
سه شنبه 90 خرداد 31 :: 3:39 عصر ::  نویسنده : M.N

رییس سازمان رگولاتوری هم به جای اپراتور از واگذاری سیم‌کارتی خبر می‌دهد که تاکنون هیچ کسی رنگش را ندیده است.


عبدالله افتاده - دیروز وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان این که تعهد فعالیت و راه‌اندازی اپراتور سوم تلفن همراه (اول خرداد ماه جاری) محقق شده، دلیل عرضه نشدن تجاری سیم‌کارت‌های این اپراتور را نگرفتن تاییدیه کیفی عنوان کرد.

طبق پروانه دریافتی، تامین تلکام از تاریخ لازم‌الاجرا شدن پروانه، ? ماه فرصت داشت که بهره‌برداری تجاری از این شبکه را آغاز کند که ابتدای خرداد ماه همان موعد مقرر محسوب می‌شود.

چند سوال در اینجا مطرح است که امیدوارم مسئولان مربوطه به آنها پاسخ مناسب دهند.

?- چرا اپراتوری که قرار بوده طبق پروانه از ابتدای خرداد ماه واگذاری سیم‌کارت به مردم را آغاز کند، امروز برای گرفتن تاییدیه کیفی اقدام می‌کند؟ آیا نباید پیش از پایان مهلت برای دریافت تاییدیه چاره‌اندیشی می‌کرد؟

?- وزیر محترم ارتباطات به جای اینکه در حکم ناظر، در جهت احقاق حقوق مردم به دلیل تاخیر در استفاده از فناوری‌های جدید دفاع کند سعی در توجیه تاخیر اپراتور دارد؟

?- اپراتور سوم قرار بوده از ابتدای خرداد ماه در چند کلانشهر شبکه‌اش را افتتاح کند. اما به تایید مسئولان این اپراتور تاکنون کمتر از ?? سایت BTS تنها در تهران نصب کرده‌اند. آیا این میزان عملکرد یعنی آغاز به کار اپراتور؟

?- رییس سازمان رگولاتوری هم به جای اپراتور از واگذاری سیم‌کارتی خبر می‌دهد که تاکنون هیچ کسی رنگش را ندیده و علت این کار را فشار آوردن به اپراتور برای راه‌اندازی سریع شبکه عنوان می‌کند. آیا رگولاتوری ابزار قانونی برای فشار آوردن به اپراتور در دست ندارد که جایگاه خود را تا این اندازه پایین می‌آورد؟

?- چرا هیچ نهادی به اطلاع‌رسانی نکردن درباره این پروژه ملی اعتراض نمی‌کند؟

یادمان نرود که حتی مراسم ارائه پروانه به اپراتور سوم تلفن همراه نیز دور از چشم خبرنگاران برپا شد.




موضوع مطلب :
سه شنبه 90 خرداد 31 :: 3:37 عصر ::  نویسنده : M.N

معاون توسعه مدیریت شبکه سازمان فناوری اطلاعات ازآغاز فاز اجرایی مهاجرت به نسل جدید آدرس‌های اینترنتی خبر داد.

آغاز فاز  اجرایی نسل جدید آدرس های اینترنتی


بر اساس مطالعات انجام شده، تلاش‌های فنی و عملیاتی برای ایجاد شرایط لازم به منظور گذر از نسل قدیمی به نسل جدید آدرس‌های اینترنتی آغاز شده است.

 مهندس علی اصغر انصاری، معاون توسعه مدیریت شبکه سازمان فناوری اطلاعات، ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: ظرفیت نسخه چهار آدرس‌های اینترنتی با عنوان IPV? به تازگی در تمام دنیا به پایان رسیده و ایجاد آدرس‌های جدید تنها با مهاجرت به نسخه شش با عنوان IPV? امکان پذیر خواهد بود.

وی افزود: گسترش سرویس‌ها و افزایش کاربران، گسترش شبکه ملی اطلاعات دولت الکترونیکی در دولت پنجم و کمبود منابع اینترنتی و افزایش امنیت و کیفیت سرویس‌ها در این بخش از جمله دلایل اهمیت انجام این مهاجرت است.

وی با اشاره به مراحل بررسی و پیاده سازی این مهاجرت، گفت: مطالعه روش‌های گذر، شناخت چالش‌ها، تعیین راهکار‌ها، انجام آزمایش‌های علمی و پیاده سازی آزمایشی، مراحل تعریف شده برای عملیاتی شدن این مهاجرت است.

معاون توسعه مدیریت شبکه سازمان فناوری اطلاعات با اشاره به اقدامات انجام شده در این حوزه، خاطر نشان کرد: سال گذشته و برای این منظور، گروه ضربت مهاجرت به نسل جدید متشکل از نمایندگان بیش از هفت دستگاه و اپراتور بزرگ مرتبط با این حوزه و بیش از چهار دانشگاه تشکیل شد.

وی ادامه داد: از سوی دیگر، مطالعه، بررسی و ارایه مکانیزیم‌های گذار مطابق با استانداردهای جهان، بررسی وضعیت گذر کشورهای مختلف، هماهنگی با دستگاههای مختلف و تقسیم کار به سازمان‌های متفاوت از جمله اقدامات انجام شده در این بخش است.

علی اصغر انصاری تصریح کرد: همچنین طی این مدت، آزمایش‌های علمی و کاربردی در سطح آزمایشگاه و شبکه زنده تدوین شده در حال انجام است.

وی تاکیدکرد: در همین حال، تعاملات بین المللی برای اجرایی کردن مهاجرت به نسل جدید آدرس‌های اینترنتی درکشور اجرایی شده است.

وی افزود: برخی از دانشگاه که آمادگی خود را در این زمینه اعلام کرده‌اند، به عنوان پایوت آغاز روند مهاجرت به نسل جدید آدرس‌های عددی انتخاب و تلاش‌های اجرایی آغاز شده است.



موضوع مطلب :
سه شنبه 90 خرداد 31 :: 3:36 عصر ::  نویسنده : M.N

اطلاع رسانی، یکی از مهم ترین نیازهای سازمان نظام صنفی رایانه ای است

اطلاع رسانی  در سازمان نصر

در نخستین جلسه کمیسیون اطلاع رسانی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای بر لزوم اطلاع رسانی دقیق از برنامه‌های سازمان تاکید شد.

 در این جلسه اعضای حاضر، ضمن تاکید بر این امر، اطلاع رسانی را یکی از مهم‌ترین نیازهای سازمان و از جمله محورهای موثر در بازار برشمردند.

آن‌ها بر لزوم استفاده از ظرفیت‌های رسانه‌ای کشور تأکید و مقرر کردند نظام جامع اطلاع رسانی سازمان تدوین شود.

گفتنی است بهینه سازی پرتال سازمان و مجله تکفا در دستور کار این کمیسیون قرار دارد و نشست آتی آن، روز دوشنبه هفته آینده برگزار خواهد شد.




موضوع مطلب :

در پی اعلام پیش بینی فروش نوکیا در ? ماه آینده میلادی، سهام این شرکت به پایین‌ترین میزان خود از سال ???? رسیده است.

پیشنهاد ??  میلیارد دلاری مایکروسافت برای خرید بخش موبایل نوکیا!
 یک شایعه در دنیای اینترنت، وب سایت به وب سایت در حال چرخیدن است که حاکی از این دارد که مایکروسافت در اندیشه خرید بخش تلفن همراه شرکت نوکیا است.

 الدار مورتازین که همیشه اخبار دست اولی از دنیای فن آوری نقل می‌کند در آخرین توئیت خود امروز اعلام کرده است که نوکیا آماده خرید واحد موبایل شرکت نوکیا با مبلغ ?? میلیارد دلار است.

البته الدار دو هفته پیش نیز اعلام کرده بود که این غول سخت افزاری در آستانه خرید نوکیا است که ضمن رد شدن این خبر از سوی نوکیا، با واکنش شدید سخن گوی نوکیا روبرو گشت.

سخنگوی نوکیا در این باره افزود:«شایعات الدار مانند سخنان فی البداهه‌ای است که یکباره به مغز او خطور می‌کند و او سریع آنرا بر زبان می‌آورد»

توئیت الدار با طعنه به نوکیا و مایکروسافت گفته بود: «یک شرکت کوچک نرم افزاری تصمیم گرفته است که برای خرید یک قسمت از یک شرکت کوچک موبایل در حدود ?? میلیارد دلار پرداخت کند».

وقتی از او سوال شد که آن دو شرکت کوچک چه شرکت‌هایی هستند او در پاسخ گفت:«فکر کنم کاملا مشخص است MS و نوکیا».

در پی اعلام پیش بینی فروش نوکیا در ? ماه آینده میلادی، سهام این شرکت به پایین‌ترین میزان خود از سال ???? رسیده است و این شرکت با این وضعیت باید کم کم خود را آماده فروختن بخش موبایل خود به مشتری دست به نقدی به نام مایکروسافت بکند.



موضوع مطلب :
سه شنبه 90 خرداد 31 :: 3:35 عصر ::  نویسنده : M.N

سوال این است آیا اینترنت به راحتی که برایش نام ساخته می‌شود پاک یا حلال یا حتی ملی می‌شود؟

اینترنت آیا  پاک می‌شود؟



مجتبی محمودی - روزنامه شرق - سرنوشت اینترنت در ایران برخلاف سرنوشتش در دیگر کشورها بسیار متفاوت شده است این تفاوت را می‌توان در انواع نام‌ها و صفت‌هایی درک کرد که تاکنون اینترنت به خود دیده است؛ اینترنت ملی، اینترنت حلال و اینترنت پاک....

اگرچه طی سال‌های گذشته همواره با تنوع نام برای اینترنت مواجه بوده‌ایم و متولیان مختلف از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به عنوان متولی دولتی بخش فاوا گرفته تا مجلس و حتی اخیرا نیز بسیج تلاش کرده‌اند با انتشار نظرات خود اهداف و نقش خود در محقق‌سازی این پدیده متکثر را به مخاطبان نشان دهند. اما واقعیت این است که تمام این نام‌ها و صفت‌ها یک هدف را پیگیری می‌کنند که این هدف از نظر بسیاری از منتقدان نام‌سازی برای اینترنت، محدودسازی اینترنت تلقی می‌شود و از منظر خالقان نام‌ها بهینه‌ترکردن استفاده از اینترنت برای کاربران.

فارغ از اینکه کدام یک از دیدگاه‌های فوق را قبول داشته باشیم به نظر می‌رسد پیش از همه باید درک درستی مبتنی بر واقعیت‌های کارکردی اینترنت در اذهان تصمیم‌سازان ایجاد شود.
چنان‌که این درک دقیق ایجاد نشود عملا تمامی اهداف در نظر گرفته شده تنها در قامت نام‌های فاقد معنا جلوه‌گر خواهد شد. به همین دلیل برای اینکه بتوانیم اینترنت را پاک یا حلال یا حتی ملی‌اش کنیم نیاز جدی به بسترهای زیرساختی قوی و منسجم و مدیریت شده داریم که ایجاد این بسترهای زیرساختی از طریق مدیریت کارآمد و سرمایه‌گذاری سنگین و صرف زمان مشخص میسر می‌شود.
 
بررسی عملکرد دولت طی سال‌های گذشته باتوجه به سه شاخص مدیریت، سرمایه‌گذاری و زمان در خصوص پیاده‌سازی ایده خودساخته اینترنت پاک نشان می‌دهد:

یک: به لحاظ مدیریتی، اینترنت در ایران متولیان بی‌شماری دارد که این متولیان هر یک براساس خواست‌های خود و میزان نفوذی که در ساختار تصمیم‌گیری کشور دارند در تلاش هستند اهداف خود را محقق سازند.

دو: اگرچه دولت در دوسال گذشته بر شعار دولت الکترونیکی بسیار تاکید کرده است اما بستر عملیاتی برای تحقق این شعار اینترنت و زیرساخت‌های مبتنی بر آن است که متاسفانه هیچ‌گونه سرمایه‌گذاری مشخصی در این زمینه صورت نگرفته‌است. چنان‌که در حال حاضر نمی‌توان از پروژه راهبردی و کلانی در این زمینه نام برد که توانسته باشد سرمایه قابل توجهی را به خود جذب کند.

سه: برفرض این‌که ساختار مدیریتی در عرصه اینترنت را بتوان یک شبه اصلاح کرد و تمامی تصمیم‌سازان و تصمیم‌گیران نیز با توجه به اهمیت موضوع امکان سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی قابل توجهی را در این عرصه به‌وجود آورند، سوال این است آیا اینترنت به راحتی که برایش نام ساخته می‌شود پاک یا حلال یا حتی ملی می‌شود؟ آن هم در شرایطی که پس از گذشت بیش از پنج سال از ملی‌سازی اینترنت در حال حاضر به شدت با کمبود پهنای باند داخلی و خارجی مواجه هستیم و عملا تعداد کاربران متصل به اینترنت پرسرعت قبل از پاک‌سازی یک میلیون و سیصد‌هزار کاربر برآورد می‌شود.




موضوع مطلب :
سه شنبه 90 خرداد 31 :: 3:34 عصر ::  نویسنده : M.N

بررسی ادغام وزارتخانه ارتباطات و فناوری اطلاعات با دیگر وزارتخانه‌ها در کشورهای پیشرفته نشان می‌دهد که مباحث مربوط به وزارت ارتباطات هیچ رابطه‌ای با وزارتخانه‌هایی چون مسکن و راه ندارد .

جدول وضعیت  وزارت ارتباطات در 7کشور
بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی وزارت ارتباطات با وزارتخانه زیربنایی دولت ادغام شد.


به نقل از مهر طرح ادغام وزارت ارتباطات با وزارت راه و ترابری برای اولین بار در اسفند ماه سال ?? مطرح شد اما نتیجه نهایی این تصمیم بعد از ? سال، دیروز چهارشنبه با ادغام سه وزارتخانه راه، مسکن و ارتباطات تحت عنوان تصویب لایحه وزارتخانه امور زیربنایی و ارتباطات ابعاد جدیدی به خود گرفته است.

بررسی ادغام وزارتخانه ارتباطات و فناوری اطلاعات با دیگر وزارتخانه‌ها در کشورهای پیشرفته نشان می‌دهد که مباحث مربوط به وزارت ارتباطات هیچ رابطه‌ای با وزارتخانه‌هایی چون مسکن و راه ندارد و کشورهای پیشرفته بیشتر این وزارتخانه را با وزارتخانه‌هایی همچون علوم و اقتصاد ادغام کرده‌اند.

در این گزارش ادغام وزارتخانه ارتباطات و فناوری اطلاعات ? کشور آلمان، ژاپن، دانمارک، ایتالیا، هلند، کره جنوبی و سوئیس مورد بررسی قرار گرفته که براساس آن مشخص شده است در کشور آلمان وزارتخانه اقتصاد و فناوری، در ژاپن وزارت کشور و ارتباطات، در دانمارک وزارت ارتباطات و علوم و فناوری، در ایتالیا و هلند وزارت ارتباطات و اقتصاد، در کره وزارت اطلاعات و ارتباطات و در سوئیس وزارت راه، ارتباطات و محیط زیست وجود دارد و شکی نیست که عواملی چون رشد اقتصادی و عوامل جمعیتی، فرهنگی و محیطی در تصمیم برای ادغام این وزارتخانه‌ها با یکدیگر بسیار موثر است.

کار‌شناسان معتقدند که همزیستی ارتباطات و اقتصاد چه به صورت یک وزارتخانه تلفیقی و چه به صورت سازمان‌های وابسته به وزارتخانه در کشورهای توسعه یافته خبر از اهمیت پتانسیل‌های نهفته فناوری ارتباطات و اطلاعات در رشد اقتصادی می‌دهد.

وضعیت ارتباطات و حمل و نقل در کشورهای پیشرفته
 آلمان یکی از کشورهای توسعه یافته‌ای است که علاوه بر اینکه از نظر اقتصادی در شمار مهم‌ترین کشورهای دنیا قرار دارد بلکه از نظر توسعه فناوری، حفظ محیط زیست، بهداشت و تحقیقات و آموزش در میان کشورهای پیشرفته جای دارد.
در دولت فدرال این کشور در مجموع ?? وزارتخانه فعال هستند که از این تعداد وزارت اقتصاد و فناوری، وزارت غذا، کشاورزی و محافظت از مصرف کننده، وزارت بهداشت، وزارت محیط زیست، وزارت حفاظت از طبیعت و ایمنی هسته‌ای و وزارت آموزش و تحقیقات پنج وزارتخانه‌ای هستند که در توسعه فناوری و تحقیقات علمی و همچنین حفظ محیط زیست کوشا هستند.

کشور ژاپن نیز یکی از پیشرفته‌ترین کشورهای دنیا در عرصه دانش و فناوری و به خصوص فناوری اطلاعات و فناوری اطلاعات و ارتباطات به شمار می‌رود. در دولت نخست وزیری ژاپن ?? وزارتخانه فعال هستند.
به دلیل مهم بودن موضوع فناوری برای کشوری چون ژاپن دو وزارتخانه به این موضوع اختصاص داده شده است. به طوری که بخش علوم و فناوری در وزارتخانه آموزش، فرهنگ، ورزش و علوم و فناوری گنجانده شده و بخش IT و ICT زیر نظر وزارت کشور و ارتباطات قرار گرفته است. در این کشور وزارت زمین، زیرساخت و حمل و نقل وزارت مجزایی است که وظیفه آن تنها سازماندهی امورات ترابری، زمین شهری و توریسم بوده و در امور بخش گسترده‌ای چون ICT دخالت نمی‌کند.

دانمارک یکی از کشورهای اروپایی حوزه اسکاندیناوی است که در شمار کشورهای توسعه یافته جای دارد و در این کشور وزارت علوم، فناوری و نوآوری و وزارت حمل و نقل دو وزارت کاملا مستقل است و هر یک وظایف مخصوص به خود را به عهده دارد.
به نحوی که فعالیت اصلی وزارتخانه علوم، فناوری و نوآوری در فضاهای تحقیقات، فناوری اطلاعات (IT)، نوآوری، مخابرات و آموزش عالی است. این وزارت شامل آژانس تله کام و IT ملی، آژانس علوم دانمارک و آژانس دانشگاه، فناوری و نوآوری بوده و همچنین توسعه موسسات و دانشگاه‌ها در دانمارک از دیگر اهداف مهم این وزارتخانه هستند.

ایتالیا نیز یکی از کشورهای توسعه یافته گروه ? است که در این کشور وزارت ارتباطات یکی از اعضای مجموعه بزرگ وزارت توسعه اقتصادی است و وزارت زیرساخت‌ها و حمل و نقل وزارت مستقلی است که به ساماندهی امور حمل و نقل می‌پردازد. به طوری که حتی برخلاف ژاپن که توریسم در وزارت حمل و نقل گنجانده شده است در این کشور به دلیل اهمیتی که به این صنعت مهم داده می‌شود وزارت جداگانه‌ای به امور گردشگری و جذب توریست بین المللی اشتغال دارد.

هلند یکی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا و منطقه یورو است که در چارت وزارتخانه‌های دولت این کشور در مجموع ?? وزارت فعال هستند و از این میان دو وزارت «حمل و نقل، کارهای عمومی و مدیریت آب» به صورت یک وزارتخانه مستقل بوده و بخش فناوری ارتباطات و اطلاعات به صورت یک آژانس و یک هیئت ریز نظر وزارت امور اقتصادی قرار می‌گیرد.

همچنین کره جنوبی یکی از کشورهای توسعه یافته در بخش فناوری اطلاعات و فناوری اطلاعات و ارتباطات در سطح جهانی است و پس از ژاپن دومین کشور آسیایی است که در این عرصه رشد چشمگیری داشته است. به دلیل اهمیتی که این کشور برای علم، فناوری و فناوری اطلاعات قائل است وزارت علم و تکنولوژی و وزارت اطلاعات و ارتباطات به صورت مستقیم و وزارت آموزش، وزارت محیط زیست و وزارت دانش اقتصادی به صورت غیر مستقیم در توسعه علم و فناوری فعال هستند. از این میان وزارت دانش اقتصادی وظیفه توسعه فناوری اطلاعات و فناوری ارتباطات و اطلاعات در رشد تجارت را عهده دار است.

سوئیس نیز کشوری فدرال است و بنابراین در این کشور به جای واژه وزارت از دپارتمان استفاده می‌شود. در این کشور در مجموع پنج وزارتخانه وجود دارد که عبارت از دپارتمان فدرال دفاع، حوادث غیر مترقبه و ورزش، دپارتمان فدرال محیط زیست، حمل و نقل، انرژی و ارتباطات، دپارتمان فدرال امور اقتصادی، دپارتمان قدرت دولت متحده، دپارتمان فدرال امور خارجه است.




موضوع مطلب :
سه شنبه 90 خرداد 31 :: 3:33 عصر ::  نویسنده : M.N

علی مطهری با بیان اینکه ادغام به این شکل وزارت ارتباطات مدنظرمان نبود گفـت: پیشنهادم ادغام وزارت ارتباطات در بخش‌هایی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بود.

علی مطهری،  رییس کمیته مخابرات مجلس
علی مطهری، رییس کمیته مخابرات مجلس


رئیس کمیته مخابرات مجلس شورای اسلامی در واکنش به ادغام وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با امور زیربنایی دولت تاکید کرد که ادغام بخشی از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نظر شخصی‌ام بود.

به گزارشM.N از مهر کلیات لایحه تشکیل وزارت امور زیربنایی و ارتباطات با ??? رای موافق، ?? رای مخالف و ?? رای ممتنع صبح چهارشنبه به تصویب مجلس رسید و مجلس، دولت را مکلف کرد پس از تصویب وظایف و اختیارات وزارت امور زیربنایی و ارتباطات در هیئت وزیران لایحه آن را حداکثر سه ماه پس از ابلاغ قانون تشکیل وزارتخانه به مجلس تقدیم کند.

علی مطهری در گفت‌وگو با مهر با اشاره به ادغام وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با وزارت امور زیربنایی اظهار داشت: براین اساس شرح وظایف جدیدی برای وزارت ارتباطات و زیرمجموعه‌های آن تعریف می‌شود و وزیر جدیدی در این زمینه انتخاب خواهد شد.

وی با بیان اینکه در این مرحله تعیین ساختار مهم‌ترین اقدامی است که باید به آن توجه شود ادامه داد: ادغام وزارت ارتباطات با وزارتخانه امور زیربنایی دولت با تایید شورای نگهبان جنبه عملیاتی به خود می‌گیرد و هم اکنون کلیات آن در مجلس به تصویب رسیده است.

رئیس کمیته مخابرات مجلس با بیان اینکه ادغام به این شکل وزارت ارتباطات مدنظرمان نبود گفـت: پیشنهادم ادغام وزارت ارتباطات در بخش‌هایی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بود.

به گزارش مهر، کارشناسان ادغام وزارت ارتباطات را با وزارتخانه‌هایی مانند راه و مسکن ، عامل نابودی فناوری اطلاعات در کشور عنوان می‌کنند و اجرایی شدن این طرح را به دلیل مشابه نبودن وظایف و ماموریت‌ها اقدامی اشتباه و غیرمنطقی می‌دانند.



موضوع مطلب :
سه شنبه 90 خرداد 31 :: 3:32 عصر ::  نویسنده : M.N

دیک کاستولو مدیر اجرایی شرکت توییتر مشاور ارتباطات اوباما رئیس جمهور آمریکا منصوب شد.

مدبر توییتر  مشاور اوباما شد

رییس جمهوری آمریکا، مدیر شرکت توییتر را به‌عنوان یکی از مشاوران امنیت ارتباطات خود منصوب کرد.

 باراک اوباما برای مشاوره درباره چگونگی حفظ امنیت مخابرات و ارتباطات آمریکا یک تیم از مدیران ارشد شرکت‌های فن‌آوری آمریکا تشکیل داد.

در این تیم دیک کاستولو، مدیر اجرایی توییتر، رییس شرکت امنیتی مک کافی و چندین مدیر دیگر حضور دارند.




موضوع مطلب :
<   <<   6   7   8   9   10   >>   >   
درباره وبلاگ

این وبلاگ برترین وبلاگ پارسی بلاگ در سال 1389 شده است . موفق باشید
آخرین مطالب
پیوندها
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 40
بازدید دیروز: 108
کل بازدیدها: 180560