سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
*.: اخبــار فــنــاوری اطــلاعــات و ارتــبــاطــات .:*
 
سه شنبه 90 خرداد 31 :: 3:8 عصر ::  نویسنده : M.N

مایکروسافت در تلاش است تا نسخه جدید این سیستم عامل را عرضه نماید که علاوه بر استفاده در رایانه‌های شخصی، بر روی بازار تبلت‌هایی که سیستم عامل ویندوز را پشتیبانی می‌کنند نیز اثر خواهد گذاشت.

ویندوز 8  امسال عرضه نخواهد شد

در شرایطی که بسیاری از کاربران و کارشناسان رایانه‌های شخصی بی‌صبرانه منتظر عرضه رسمی جدیدترین سیستم عامل ویندوز هستند، مایکروسافت عرضه این محصول را به سال ???? موکول نمود.

رئیس شرکت مایکروسافت، استیو بالمر، اعلام نمود که نسخه جدید سیستم عامل ویندوز با نام ویندوز ? در سال ???? عرضه خواهد شد.

وی در همایش Microsoft Developer Forum در توکیو گفت این شرکت سخت در تلاش است تا نسخه جدید این سیستم عامل را عرضه نماید که علاوه بر استفاده در رایانه‌های شخصی، بر روی بازار تبلت‌هایی که سیستم عامل ویندوز را پشتیبانی می‌کنند نیز اثر خواهد گذاشت.

با توجه به بازار داغ رقابتی تبلت‌ها، مایکروسافت حساب ویژه‌ای برای این نوع محصولات در سال ???? باز نموده است.
اقدامات این شرکت علاوه بر معرفی نسخه‌ای از ویندوز ? مخصوص تبلت‌ها، می‌تواند معرفی یک تبلت جدید با برند Microsoft نیز باشد.

از اقدامات دیگر مایکروسافت در سال ???? می‌توان به توجه ویژه به مقوله رایانش ابری(Cloud Computing) اشاره نمود که قطعاً جایگاه ویژه‌ای در ویندوز ? خواهد داشت.

او با پیش‌بینی آینده ویندوز اظهار کرد که روزی فرا خواهد رسید که به سختی می‌توان میان یک تلفن همراه، یک تبلت، و یک رایانه شخصی تفاوت قائل شد.




موضوع مطلب :
سه شنبه 90 خرداد 31 :: 3:7 عصر ::  نویسنده : M.N

استیو بالمر رییس مایکروسافت اطلاعات دقیقی در مورد زمان عرضه ویندوز ? و دیگر برنامه‌های این شرکت ارائه کرد.

بالمر و  اخبار ویندوز 8

وی دیروز تایید کرد که ویندوز ? قرار است سال آینده میلادی در دسترس علاقه‌مندان قرار گیرد.

وی که در مجمع Microsoft Developer Forum در توکیو سخن می‌گفت افزود: مایکروسافت به شدت در تلاش است تا ویندوز ? را با بهترین کیفیت آماده و عرضه کند.

بالمر افزود که ویندوز ? در نسخه‌های بسیار متنوعی عرضه می‌شود تا با رایانه‌های شخصی، تبلت‌ها، نت بوک‌ها سازگاری داشته باشد.

وی ارائه اطلاعات دقیق‌تر در مورد ویندوز ? را به آینده موکول کرد.

بالمر همچنین از طراحی رابط‌های کاربری طبیعی بر مبنای عادات انسانی برای نرم افزارهای مایکروسافت خبر داد و گفت: در آینده با حرف زدن، دست تکان دادن و تغییر حالات صورت می‌توان از نرم افزارهای مختلف استفاده کرد و فناوری لمسی هم تنها یکی از فناوری‌های مورد استفاده در محصولات مختلف خواهد بود.

رییس مایکروسافت اظهار امیدواری کرد در آینده موتورهای جستجو بتوانند بسیاری از امور روزمره انسانی را برنامه ریزی کنند و به عنوان مثال بتوان از آن‌ها برای برنامه ریزی یک سفر کامل استفاده کرد.

وی همچنین از استفاده بیشتر مایکروسافت از فناوری‌های جاوا اسکریپت و HTML? در تولیدات آینده خبر داد.

بالمر از خرید شرکت اسکایپ اظهار خرسندی کرد و افزود که با این خرید مایکروسافت می‌تواند خدمات متنوعی را بر مبنای فناوری کلود ارائه دهد.

وی اظهار امیدواری کرد نسخه تازه ویندوز فون هم در سال ???? عرضه شود.




موضوع مطلب :
سه شنبه 90 خرداد 31 :: 3:6 عصر ::  نویسنده : M.N

مایکروسافت جزییات ویندوزفون "مانگو" را معرفی کرد.

مانگو در  خدمت نوکیا
دیروز مایکروسافت ترکیبات اصلی و جدید نسخه مانگو سیستم‌عامل ویندوزفون را معرفی کرد.
 این همان نرم‌افزاری است که در اولین گوشی ویندوزفون نوکیا استفاده خواهد شد.
بنابراین به احتمال زیاد، توجه بسیاری از دنبال‌کنندگان مسائل نوکیا را به خود جلب خواهد کرد.
این نسخه ? بخش اصلی دارد: ارتباطات، برنامه‌های هوشمندتر و اینترنت بهتر

ارتباطات
• ارتباط بهتر با شبکه‌های اجتماعی: شبکه‌های اجتماعی در حال حاضر با گوشی‌های ویندوزفون یکپارچه شده‌اند و آخرین بروزرسانی‌ها را در لیست مخاطبان می‌توانید مشاهده کنید. این نسخه مانگو از امکان Check-in برای ارسال موقعیت و نرم‌افزار تشخیص چهره جهت برچسب زدن روی عکس‌ها قبل از آپلود برخوردار است.

• صندوق ورودی ایمیل های مشترک (linked inbox): در این قسمت پرتقاضا، کاربران می‌توانند محتوای چند صندوق ورودی ایمیل را با هم یکی کنند. ایمیل‌ها به مکالمات تبدیل می‌شوند و جدیدترین‌ها همیشه در صدر فهرست هستند.

• رشته مکالمات (Threads): مکالمات خود را می‌توانید با ارسال پیام کوتاه، چت در شبکه‌های اجتماعی و Windows Live Messenger در همان صفحه‌نمایش انجام دهید. بنابراین شما می‌توانید روی اطلاعات، تمرکز بیشتری داشته باشید؛ نه برنامه‌ای که از آن استفاده می‌کنید.

• ارسال پیام به صورت هندزفری (Hands-free messaging): موتورهای تبدیل متن به صوت و صوت به متن به شما امکان می‌دهد تا هنگامی که در حرکت هستید راحت‌تر پیام تایپ کنید و صحبت کنید.

• گروه‌ها (Groups): می‌توانید تعداد زیادی از مخاطبان خود را در Live Tile (بخش‌های صفحه اصلی) اختصاصی قرار دهید تا بتوانید به سرعت جدیترین آپدیت‌ها را ببینند و از روی صفحه‌نمایش خانگی پیام متنی، ایمیل یا پیام فوری به تمام اعضای گروه ارسال کنید.

برنامه‌های هوشمندتر
• Live Tile پیشرفته: اینها می‌توانند اطلاعات بیشتری نگه دارند و پویایی بیشتری داشته باشند.
• ارتباط نرم‌افزاری: از حالا به بعد برنامه‌ها هم می‌توانند در جست‌وجوها باشند (مثلا وقتی شما در جست‌وجوی فیلم هستید، نتیجه جست‌وجو شامل برنامه‌هایی است که به شما کمک می‌کنند تا برنامه فیلم‌هایی که در سینما در حال اکران هستند را نیز ببینید.)
• عملکرد چندتکلیفی (Multitasking): تغییر سریع بین برنامه‌ها و امکان اجرای آنها در پس‌زمینه

اینترنت بهتر
• اینترنت اکسپلورر ?: مرورگر داخلی با پشتیبانی از HTML? و شتاب‌دهنده‌های سخت‌افزاری کامل
• Local Scout: این برنامه نتایج جست‌وجوهای محلی (hyper-local) برای به دست آوردن اطلاعاتی برای خرید، رستوران و دیگر فعالیت‌ها برای شما فراهم می‌کند.
• Bing بهتر: مانگو روش‌های جدید جست‌وجو شامل Bing Vision، Bing Audio و voice را فراهم می‌کند

یو هارلو، نایب رئیس اجرایی بخش گوشی‌های هوشمند نوکیا گفت: «ما از همکاری استراتژیک با مایکروسافت بسیار خرسندیم و مانگو یک نقطه عطف و رویداد مهم برای اولین گوشی مشترک نوکیا و مایکروسافت به شمار می‌رود. ما بر این باوریم که مانگو برای برنامه‌نویسان فرصت‌هایی فراهم می‌سازد که تجربه موبایلی جدیدی جهت ارتقای دستاوردهای مکمل هر دو شرکت ایجاد کرده و به مشتری‌ها انتخاب جدیدی از موبایل‌ها دهند.»



موضوع مطلب :
سه شنبه 90 خرداد 31 :: 3:6 عصر ::  نویسنده : M.N

پلاتفورم این شرکت به گونه ای طراحی شده که از موشواره و صفحه کلید رایانه های شخصی نیز پشتیبانی می کند.

اجرای  برنامه‌های اندروید روی رایانه‌های شخصی

یک شرکت نوپا نرم افزاری را طراحی کرده که با استفاده از آن می توان انواع برنامه ها و نرم افزاری سازگار با سیستم عامل آندروید را بر روی رایانه های شخصی مجهز به ویندوز اجرا کرد.

 شرکت بلواستاک اعلام کرده که این پلاتفورم تازه به کاربران امکان می دهد ابزار مورد نیاز برای اجرای نرم افزارهای اندروید را بر روی پلاتفورم های سخت افزاری مایکروسافت در اختیار داشته باشند.

پلاتفورم این شرکت به گونه ای طراحی شده که از موشواره و صفحه کلید رایانه های شخصی نیز پشتیبانی می کند.

با توجه به محبوبیت و کاربرد گسترده برنامه های اندروید در میان بسیاری از کاربران خانگی و حرفه ای انتظار می رود برنامه طراحی شده توسط بلواستاک با استقبال گسترده مواجه شود.

برنامه یاد شده با سیستم های لمسی و تبت های تحت ویندوز هم سازگار است و از این لحاظ یک برنامه جامع محسوب می شود.

روزن شاما مدیر این شرکت می گوید ایده یاد شده از مدتها قبل در ذهن او بوده و حال با اجرایی شدن آن بدون شک درآمد خوبی نصیب بلواستاک خواهد شد.

دو شرکت مایکروسافت و گوگل در این زمینه هنوز واکنشی از خود نشان نداده اند.



موضوع مطلب :
سه شنبه 90 خرداد 31 :: 3:5 عصر ::  نویسنده : M.N

شرکت مایکروسافت اعلام کرد هفته جاری نخستین نسخه از سیستم‌عامل ویندوز که مخصوص رایانه‌های لوحی طراحی شده را روانه بازار می‌کند.

سیستم عامل  مایکروسافت مخصوص تبلت

، سیستم‌عامل ویندوز تا به حال به صورت اختصاصی برای رایانه‌های مجهز به نمایشگرهای لمسی ساخته نشده بود و با توجه به اینکه هم‌اکنون تاکید بر این محصول بیشتر شده و محبوبیت رایانه‌های لوحی به میزان زیادی افزایش یافته است، مایکروسافت قصد دارد هفته آتی نسخه جدیدی از ویندوز مخصوص این سیستم‌ها را روانه بازار کند.

خبرگزاری بلومبرگ در این خصوص توضیح داده است که مایکروسافت پیش‌نمایش مربوط به پلتفورم جدید خود که برای رایانه‌های لوحی ساخته شده است را هفته آتی به نمایش می‌گذارد.

قرار است که این معرفی در جریان برگزاری کنفرانس All Things Digital D? در کالیفرنیا صورت گیرد و البته پس از آن سیستم‌عامل جدید مایکروسافت در نمایشگاه Computex تایپه به نمایش گذاشته شود.

این خبر شایعات منتشر شده در ماه مارس مبنی بر تکمیل سیستم‌عامل جدید مایکروسافت برای رایانه‌های لوحی را تایید می‌کند.

رایانه‌های لوحی که با این سیستم‌عامل سازگاری دارند مبتنی بر پردازنده Tegra شرکت NVidia تولید خواهند شد در حال حاضر این پردازنده‌ها در بازار جهانی بسیار محبوبیت دارند.

شرکت NVidia اعلام کرده است که پردازنده‌های دوهسته‌ای برای این محصولات الکترونیکی کوچک و قابل حمل بسیار مناسب هستند.




موضوع مطلب :

در سال ???? میلادی شاهد رشد همه‌جانبه بازار جهانی ابزارها و نرم‌افزارهای مبتنی بر فضای پردازش ابری خواهیم بود.

رشد انفجاری  ابزارهای مبتنی بر فضای پردازش ابری در سال 2012
ابزارهای مبتنی بر فضای پردازش ابری(Cloud Computing) طی سال ???? میلادی با انفجاری بزرگ مواجه شده و همه‌گیر می‌شود.

به گفته شرکت آمریکایی Brocade که در حوزه پایگاه‌های داده و سیستم‌های تخصصی شبکه‌ای فعالیت می‌کند، در سال ???? میلادی شاهد رشد همه‌جانبه بازار جهانی ابزارها و نرم‌افزارهای مبتنی بر فضای پردازش ابری خواهیم بود.

 در این میان، خاورمیانه نسبت به بازارهایی مانند آمریکا و اروپا در شرایط ضعیف‌تری قرار دارد و هنوز در این زمینه بازار رو به‌رشدی را در اختیار نگرفته است.

یاروب ساخنینی مدیر مرکز مهندسی سیستم در شرکت Brocade اعلام کرد که ارائه‌دهندگان خدمات در منطقه خاورمیانه طی سال ???? میلادی با سرعت قابل ملاحظه‌ای در حوزه توسعه خدمات مبتنی بر فضای پردازش ابری مواجه خواهند شد.

او گفت: «فضای پردازش ابری به‌تازگی فعالیت خود را آغاز کرده است. ما از هم‌اکنون پیش‌بینی می‌کنیم که این فضا در سال آتی میلادی با رشد قابل ملاحظه‌ای مواجه شود. در حال حاضر بیشتر پروژه‌های موجود در این زمینه به صورت تجربی دنبال می‌شوند. کاربران نیز در انتظارند تا دریابند که استفاده از این ابزارها چه نتایجی را در بر خواهد داشت. »

این مدیر شرکت Brocade بر این باور است که اپراتورهای مخابراتی خاورمیانه در سال آتی میلادی به صورت گسترده به خدمات پردازش ابری رو خواهند آورد و از این طریق نسل جدید سرویس‌های خود را با کیفیت بالاتر و قیمت ارزان‌تر، به صورت گسترده در اختیار کاربران خواهند گذاشت.

او همچنین توضیح داد: «زمانی که در رابطه با ارائه خدمات پردازش ابری به صورت عمومی سخن به میان می‌آید، شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات شبکه‌ای عمومی نقش مهم‌تری ایفا می‌کنند. به همین دلیل این شرکت‌ها در سال آینده با افزایش سود خود در این زمینه مواجه خواهند شد».



موضوع مطلب :
سه شنبه 90 خرداد 31 :: 3:2 عصر ::  نویسنده : M.N

سرعت فعلی اینترنت در کشور امارات، در مقایسه با سال 2009 بیش از 300 درصد رشد داشته است.

امارات،  پنجمین کشور پرسرعت اینترنت در جهان
در بین کشورهایی که از بالاترین سرعت اینترنت برخوردارند، امارات متحده عربی حائز جایگاه پنجم است.

ناصر بن عبود مدیر اجرایی شرکت اتصالات، اپراتور غالب امارات متحده عربی، با اعلام این خبر افزود: بر اساس گزارش موسسه آکامای، سرعت متوسط اینترنت در امارات متحده عربی در سه ماهه آخر سال گذشته ?/?? مگابایت بر ثانیه بوده است.

 به نقل از روزنامه اماراتی الاتحاد، ناصر بن عبود که در حاشیه نمایشگاه ارتباطات و مخابرات خاورمیانه موسوم به MECOM سخن می‌گفت، اظهار داشت بنا بر آمارهای آماکای، سرعت اینترنت در امارات از رشد سریعی برخوردار است.

وی خاطرنشان کرد در حال حاضر سرعت اینترنت این کشور نسبت به زمستان سال گذشته، ?? رشد داشته است و این میزان در قیاس با سال ????، ??? درصد افزایش نشان می‌دهد.

مدیر اجرایی شرکت مخابراتی اتصالات همچنین از طرح‌هایی برای افزایش سرعت دسترسی به اینترنت در امارات خبر داد.

یادآور می‌شود نمایشگاه MECOM در ابوظبی پایتخت امارات برگزار می‌شود و در آن جدیدترین دستاوردهای حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در سطح بین‌المللی به نمایش در می‌آید.



موضوع مطلب :
سه شنبه 90 خرداد 31 :: 3:2 عصر ::  نویسنده : M.N
مثلا در آمریکا اینترنت به‌گونه‌ای پالایش می‌شود که حجم فیلترینگ آن بسیار بالا‌تر از کشور‌هایی مثل ماست، ولی آنها با در اختیار داشتن شبکه? ملی اطلاعات‌ موثر‌تر عمل می‌کنند و کسی وجود فیلترینگ را آن گونه که باید، درک نمی‌کند.
شبکه ملی  اطلاعات، اینترنت پاک، و فیلترینگ هوشمند

با راه‌اندازی شبکه‌ ملی اطلاعات اگر فیلتر‌ینگی انجام شود، مطمئنا هوشمندانه‌تر و با خطاهای کمتری خواهد بود.

 مهدی صرامی - معاون مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتالی - در باره? ارتباط اینترنت پاک و شبکه ملی اطلاعات اظهار کرد: شبکه ملی اطلاعات یک زیرساخت و بستری است که عملا بسیاری از کشور‌ها، قبل از ما این کار را برای گردش مناسب و امن اطلاعات خودشان انجام داده‌اند و اینترنت پاک هم در قالب این بستر می‌تواند نمود عینی پیدا کند.

وی افزود: نکته مهم این است که اینترنت پاک در فضایی می‌تواند شکل بگیرد که فضای تولید و تبادل اطلاعات بستر امن و کاملی باشد، به‌گونه‌ای که مزیت دسترسی به اطلاعات در خدمت محتوای سالم و به‌طور خاص محتوا داخل باشد، یعنی سرعت بالا و هزینه پایین باید در خدمات محتوا داخلی مشهود باشد.

معاون مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتالی گفت: اگر چنین بستری فراهم شود، اینترنت پاک را خواهیم داشت و در عین حال رضایتمندی مردم بالا‌تر می‌رود، زیرا سرعت گردش اطلاعات بالا‌تر رفته است و اگر دراین راستا فیلترینگ هم اعمال شود، هوشمندانه‌تر خواهد بود و با دقت و خطای کمتری فعالیت خواهد کرد.

او افزود: مثلا در ایالت متحده آمریکا شاهدیم که اینترنت به‌گونه‌ای پالایش می‌شود که حجم فیلترینگ آن بسیار بالا‌تر از کشور‌هایی مثل ماست، ولی آن‌ها با در اختیار داشتن شبکه? ملی اطلاعات‌ موثر‌تر عمل می‌کنند و کسی وجود فیلترینگ را آن گونه که باید، درک نمی‌کند.

صرامی گفت: به جای این‌که تمام تبادلات بخواهد از روی یک دروازه کشور انجام شود و در راستای آن محدودیت برای آن مسیر نیز بیشتر شود، در حالیکه اکثر سایت‌ها داخل کشور هستند، مدیران سایت هم داخلی‌اند و محتوای آن هم در داخل موجود است، چه لزومی دارد که این اطلاعات از روی یک مسیر با محدودیت به گردش درآید، زیرا هزینه‌ها را افزایش می‌دهد و عملا موجب افزایش پهنای باند مفید داخل کشور نیز خواهد شد.

او ادامه داد: اما راه‌اندازی یک شبکه داخلی می‌تواند بسیاری از حوزه‌های تولید محتوای داخلی را توانمند کند و در مجموع به نفع تولید‌کنندگان این حوزه و کمک به تولید محتوای دیجیتال داخل کشور می‌شود.




موضوع مطلب :
سه شنبه 90 خرداد 31 :: 3:1 عصر ::  نویسنده : M.N

گرچه رویکرد دولت طی سالیان اخیر به سوی دولت الکترونیک و تسهیل امور با استفاده از فضای مجازی است اما مشکلات قطعی مکرر اینترنت بلای جان کاربران شده است.

پایه‌های  لرزان دولت الکترونیک

  امروزه در حالی که بسیاری از مشاغل و امورات جاری و اداری در کشور به اینترنت و فضای مجازی وابسته شده است اما تقریبا روزی نیست که کاربران با خیالی آسوده و بدون نگرانی از اشکالات فنی وارد فضای مجازی شوند.

مشکلاتی مانند قطع و وصلهای مکرر و نوسانات سرعت اینترنت در کنار خدمات پرفراز و نشیب شرکت‌های اینترنتی از یکسو و پاسخگو نبودن مسئولان شرکت مخابرات به ویژه در شهرستان‌ها همه و همه دست به دست هم داده‌اند تا اینترنت به جای پدیده‌ای تسهیل کننده و تحول ساز، به عاملی برای خط خطی شدن اعصاب کاربران تبدیل شود.

معضل دندان کوسه و لنگر کشتی‌ها تا فعالیت‌های عمرانی
قطعی اینترنت در اقصی نقاط کشور، همواره کاربران بسیاری را با مشکل روبرو می‌کند.

این موضوع در روزهای اخیر نیز به شدت نمایان بوده چراکه اینترنت بار‌ها دچار سکته شده و تا مرز کما پیش رفت.

گفتنی است طی روزهای اخیر نیز سرعت اینترنت با نوسانات متعددی روبرو شده اما دلیل این امر را کسی پاسخگو نیست!

یادآور می‌شود، در خصوص دلیل قطعی اینترنت در ایران از سوی منابع مختلف اظهار نظرهای جالبی عنوان می‌شود.

بر این اساس قطع فیبر نوری توسط لنگر کشتی‌ها و خرابکاری کوسه‌ها گرفته تا آسیب دیدن مسیر به دلیل فعالیتهای عمرانی و حتی اشکال در دستگاه‌های ارائه دهنده اینترنت دلایل اشکالات این سیستم عنوان شده و به هیچ وجه قصوری متوجه مسئولان شرکت مخابرات و وزارت ارتباطات نیست!

شرکت زیرساخت متهم ردیف اول
به اعتقاد کار‌شناسان، یکی از مهم‌ترین و اصلیترین پیامدهای خصوصی‌سازی باید «پاسخگو شدن» و «مسئولیت پذیری» شرکت‌های خصوصی شده در قبال مشتریان باشد درحالی‌که مسئولان شرکت مخابرات در استان‌ها با عنوان این مطلب که «تهران اجازه اظهار نظر در خصوص موارد مخابراتی را به شرکت‌های استانی نداده است» از زیر بار مسئولیت و پاسخگویی شانه خالی می‌کنند.

از سوی دیگر، برخی از مسئولان نیز که به خود جرات اظهار نظر می‌دهند، مسئولیت را از گردن شرکت مخابرات دور کرده و متوجه «شرکت زیر ساخت» متعلق به وزارت ارتباطات می‌دانند!

مشکل از زیرساخت‌های مخابراتی است
موضوع جالب دیگری که قابل توجه می‌نماید، در این آشفته بازار اینترنت، حتی شرکت‌های ارائه دهنده خدمات اینترنتی نیز حاضر به اظهار نظر در خصوص دلایل قطعی و نوسانات اینترنت نیستند.

با اینحال اما بالاخره یکی از مسئولان فنی شرکتهای ارائه دهنده خدمات اینترنتی حاضر می‌شود گفتگو کند تا از وی به عنوان یک کار‌شناس، در خصوص دلایل مشکلات اینترنت در کشور گفتگو کنیم.

«شهاب وهاب‌زاده» مهم‌ترین دلیل مشکلات اینترنت را «مشکلات زیرساختی و تجهیزاتی مخابرات کشور» می‌داند.

وی با باین اینکه عمده مشکلات اینترنت ناشی از مخابرات تبریز، مرکز شمال‌غرب و حتی تهران است، یادآور شد: بخشی از مشکلات در پاره‌ای از موارد نیز منشاء خارجی و بین المللی دارد.

نارضایتی؛ محصول مشکلات اینترنتی
مسئول فنی یک شرکت ارائه دهنده خدمات اینترنتی در تبریز با اشاره به حرکت سیستم‌های خدمات رسانی دولتی و خصوصی به سمت «مدیریت الکترونیک» و «دولت الکترونیک» گفت: با توجه به وابستگی بخش زیادی از امورات عمومی به اینترنت، محصول مشکلات این بخش بخش تنها نارضایتی مردم و معلق شدن بسایری از امورات و کارهای آنان خواهد بود.

وی ادامه داد: دلسردی و عدم اعتماد عمومی به خدمات الکترونیک، قطع ارتباط بین مناطق مختلف و ایجاد مشکلات عمده در خدمات رسانی سازمان‌ها از دیگر پیامدهای این امر است.

وهاب‌زاده تصریح کرد: عدم پاسخگویی مسئولان و ادامه مشکلات موجود می‌تواند دولت را از هدف اساسی خود که همانا تحخقق دولت الکترونیک، عدالت اجتماعی و کاهش هزینه‌های جاری است به دور سازد.

اپراتور دوم راهکار حل مشکل اینترنت
این مسئول فنی یک شرکت ارائه دهنده خدمات اینترنتی در پاسخ به این سئوال که راهکار حلش مشکلات ناپایداری اینترنت در کشور چیتس گفت: به نظر می‌رسد واگذاری مسئولیت حفظ، نگهداری و پایداری زیرساخت‌های اینترنتی کشور به یک شکرت اپراتور دوم راهکاری اساسی خواهد بود.

وی در توضیح بیشتر از این موضوع گفت: با این روش و در صورت قطعی مکرر فیبر نوری و اختلال در سیستم‌های مخابراتی، کاربران قادر خواهند بود برای دریافت خدمات از اپراتور دوم که می‌تواند همراه اول یا ایرانسل باشد استفاده کنند.

وهاب‌زاده تصریح کرد: هم اکنون با توجه به تک اپراتور بودن سیستم خدمات اینترنتی کور، با بروز هر مشکلی در سیستم‌ها، تمام شبکه‌های اینترنتی و خدماتی به مشکل نمی‌خورند

خسارات قطعی اینترنت
علاوه بر تاثیرات روانی و ایجاد نارضایتی در مردم، قطعی مکرر اینترنت خسارات مالی زیادی نیز به همراه دارد که برخی از آن‌ها به دلیل عدم امکان برآورد، در لایه‌های پنهان خسارات قطعی اینترنت پنهان باقی می‌ماند.

با این‌حال وهابزاده مدیر فنی شرکت ماکس نت می‌گوید: شاید بخش مهمی از ضررهای قطعی مکرر اینترنت را شرکت مخابرات تامین کند اما در این میان مشکلات آی تی و عدم رضایت مشتریان مشکلاتی است که به حساب و کتاب نمی‌آید.

خدمات دولتی با کدام زیرساخت الکترونیکی می‌شود!
درحالی که اینترنت و دسترسی بدون دردسر به این پدیده در کشور ما به معضلی اساسی تبدیل شده، قرار است بخش اعظم خدمات دولتی الکترونیکی شود.

کریم باقری، رئیس گروه حمل و نقل و دبیر کارگروه دفا‌تر خدمات پیش‌خوان دولت در آذربایجان شرقی گفت: بر اساس آیین نامه هیئت دولت در کارگروه حمل و نقل و مدیریت مصرف سوخت، بخش عمده خدمات دولتی باید به صورت الکترونیکی ارائه شود.

وی در پاسخ به اینکه آیا با این وضعیت اینترنت چنین آیین نامه‌ای اجرایی است تصریح کرد: بر اساس همین آیین نامه، شرکت مخابرات باید زیرساخت‌های لازم را فراهم کرده و خدمات اینترنتی را به صورت مطلوب ارائه کند.

باقری با بیان اینکه هرگونه مشکل در اینترنت بسیاری از خدمات پیشخوان دولت را با مشکل مواجه می‌کند گفت: هم اکنون ??? دفتر پیشخوان دولت در آذربایجان شرقی فعال است که ?? دفتر در تبریز است.

به گفته وی، به غیر از دفا‌تر یاد شده، ?? باجه مخابراتی و ?? آژانس پستی نیز در استان فعالیت دارند.

رئیس گروه حمل و نقل و دبیر کارگروه دفا‌تر خدمات پیشخوان دولت در استان اظهار داشت: هم اکنون ?? درصد خدمات مخابرات و ?? تا ?? درصد فعالیت دیگر سازمان‌ها به شبکه اینترنت وابسته شده است.

اینترنت ما؛ اینترنت آنها
قطعی‌های مکرر کابل‌های ارتباطی در حالی در کشور ما به پدیده‌ای طبیعی تبدیل شده که در زمان حاضر بالغ بر یک میلیارد و چهارصد میلیون نفر در دنیا کاربر اینترنت هستند و به جرات می‌توان گفت ?? درصد جمعیت فعال دنیا به اینترنت دسترسی دارند.

صرفنظر از میزان دسترسی فعلی اینترنت در جهان، میزان رشد این پدیده بین سالهای ???? تا ???? در برخی کشور‌ها بسیار جالب توجه است. برای مثال ضریب رشد اینترنت در کشور الجزایر شش هزار و ??? درصد، کنگو ?? هزار درصد و سومالی ?? هزار درصد اعلام شده که این توسعه با هیچ صنعتی قابل مقایسه نیست.

گفته می‌شود سرعت خطوط اینترنت در کشوری مانند کره جنوبی چهار هزار برابر بیشتر از سرعت اینترنت در کشور ما است و بعضی کشور‌ها مانند سنگاپور پهنای باند یک گیگا - هزار مگابیت در ثانیه - یعنی ??? هزار برابر بیشتر از آنچه که امروز ما در منزل داریم را در برنامه دارند.

آمار دیگر ارائه شده حجم اطلاعات مبادله شده در جهان در سال ???? را بیش از ?? اگزا بایت تخمین زده که به گفته کار‌شناسان این حجم اطلاعات، بیشتر از همه اطلاعات ارائه شده در طول پنج هزار سال پیش از آن است.

باید توجه داشت که ?? اگزا بایت معادل چهار میلیون کتابخانه در حد و اندازه کتابخانه کنگره آمریکا - بزرگ‌ترین کتابخانه جهان- با ??میلیون جلد کتاب است که این اطلاعات در تمامی کشور‌ها از طریق اینترنت مبادله می‌شود.


با توجه به آنچه گفته شد، درحالی‌که بسیاری از امور روزمره و فعالیتهای دنیای امروز به اینترنت وابسته شده، روزی نیست که با خیال راحت و بدون دغدغه وارد اینترنت شد و با مشکلاتی مانند قطعی و نوسان و.... روبرو نشد.

از آنجاکه دلیل قطعی اینترنت در کشور در معدود اظهار نظر‌ها و «پاسخگویی»‌های مراکز مربوطه، به گردن کوسه‌ها و لنگر‌ها و بیل‌های مکانیکی و.... انداخته می‌شود، آیا می‌توان برای بهبود وضعیت امیدوار بود؟




موضوع مطلب :
سه شنبه 90 خرداد 31 :: 3:0 عصر ::  نویسنده : M.N

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه در حال حاضر ظرفیت شبکه IP کشور به بیش از ?? گیگابیت بر ثانیه رسیده است، گفت: امیدواریم با تلاش‌های در دست اجرا این ظرفیت تا پایان سال جاری با افزایش ?? برابری به ??? گیگابیت بر ثانیه برسد.

افزایش  10برابری ظرفیت اینترنت تا پایان سال


 رضا تقی‌پور شنبه در ششمین همایش روابط عمومی الکترونیکی با اشاره به شعار «دولت دهم، نخستین دولت الکترونیکی» تأکید کرد: با توجه به اینکه نیازهای ارتباطات صوتی نظیر تلفن ثابت و سیار در کشور برآورده شده و تمام واگذاری‌ها با حداقل هزینه و به صورت به روز انجام می‌شود، دولت دهم تمرکز عمده خود را روی توسعه ظرفیت شبکه IP کشور قرار داده است.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه در حال حاضر ظرفیت شبکه IP به بیش از ?? گیگابیت بر ثانیه رسیده است، گفت: امیدواریم با تلاش‌های در دست اجرا، این ظرفیت تا پایان سال جاری با افزایش ?? برابری به ??? گیگابیت بر ثانیه برسد.
وی افزود: راه اندازی و ایجاد شبکه فیبرنوری در راستای ایجاد شبکه ملی اطلاعات به منظور تأمین تمامی پهنای باند مورد نیاز ارائه خدمات الکترونیکی از سوی تمامی بخش‌ها از دیگر برنامه‌های تدوین شده در برنامه پنجم توسعه کشور محسوب می‌شود.
تقی‌پور ادامه داد: دولت آمادگی دارد تا الزام ایجاد روابط الکترونیکی را به دستگاه‌ها ابلاغ کند.
بر این اساس مطالعات و کارشناسی‌های اولیه صورت گرفته و این موضوع در دستور کار بسیاری از دستگاه‌های دولتی قرار دارد.




موضوع مطلب :
<   <<   6   7   8   9   10   >>   >   
درباره وبلاگ

این وبلاگ برترین وبلاگ پارسی بلاگ در سال 1389 شده است . موفق باشید
آخرین مطالب
پیوندها
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 59
بازدید دیروز: 89
کل بازدیدها: 181165