سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
*.: اخبــار فــنــاوری اطــلاعــات و ارتــبــاطــات .:*
 
سه شنبه 90 خرداد 31 :: 3:14 عصر ::  نویسنده : M.N

شرکت اینتل اعلام کرد که به‌زودی ?? تبلت که دارای تراشه‌های Oak Trail هستند را به بازار عرضه می‌کند.

رونمایی از  10 تبلت جدید اینتل
مقامات اینتل اظهار کردند که از این تبلت‌ها در نمایشگاه کامپیوتکس در تایوان که در اواخر ماه جاری میلادی برگزار می‌شود، رونمایی می‌شود.

اینتل قصد دارد با این تبلت‌ها وارد بازار پرسود و منفعت این محصول شود، البته مقامات این شرکت اظهار کردند به زودی وارد بازار تلفن هوشمند خواهند شد.

گمانه‌زنی‌ها حاکی از آن است که اینتل در سال ???? به بازار تلفن هوشمند وارد می‌شود.



موضوع مطلب :
سه شنبه 90 خرداد 31 :: 3:14 عصر ::  نویسنده : M.N

این ابزار به برنامه‌نویسان رایانه‌ای امکان می‌دهد تا مبتنی بر رایانه‌های مختلف با پردازشگرهای اطلاعاتی چندهسته‌ای متفاوت به راحتی این ابزارها را برای برنامه‌نویسی آسان‌تر به کار گیرند.

ابزار جدید  برای سیستم برنامه‌نویسی .Net

شرکت مایکروسافت برای فریم‌ورک .Net خود دو ابزار جدید در نظر گرفته است که به برنامه‌نویسان رایانه‌ای امکان می‌دهد تا مبتنی بر رایانه‌های مختلف با پردازشگرهای اطلاعاتی چندهسته‌ای متفاوت به راحتی این ابزارها را برای برنامه‌نویسی آسان‌تر به کار گیرند.
Net مایکروسافت توضیح داد، این ابزارهای جدید که به مجموعه قابلیت‌های پیشین این فریم‌ورک افزوده می‌شوند، علاوه بر آسان‌تر کردن پیچیدگی‌های برنامه‌نویسی مبتنی بر سیستم‌های چند هسته‌ای نشان می‌دهند که یک برنامه به‌ویژه طی سال‌های گذشته چه تغییراتی را پشت‌سر گذاشته است.
او طی سخنرانی خود در کنفرانس TechEd گفت: «ابزارها بیش از گذشته با یکدیگر در ارتباط هستند. در حال حاضر اتصال یک ابزار به اینترنت و بهره‌مندی آن از فضای مجازی به یک قابلیت عام و معمولی تبدیل شده است. این قابلیت‌ها معمولا در زمینه ذخیره اطلاعات مبتنی بر فضای پردازش ابری و انجام کلیه عملیات‌های رایانه‌ای مبتنی بر این فضا صورت می‌گیرد».
شرکت مایکروسافت دو ابزار جدید خود در این زمینه را با نام‌های Asynch و The Task Parallel Library Dataflow(TPL Dataflow) عرضه کرده است که هر دو ابزار مذکور مبتنی بر فضای .Net عرضه شده‌اند که برای هر دوی آنها ابزار دیگری موسوم به Visual Studio IDE وجود دارد تا مشکلات موجود در برنامه نوشته شده تحت این فضا را نمایان کند.




موضوع مطلب :
سه شنبه 90 خرداد 31 :: 3:13 عصر ::  نویسنده : M.N

رگولاتوری به عنوان مرزبان الکترونیکی کشور، از ورود تششع خارجی و فرستنده و گیرنده‌های غیر مجاز جلوگیری می‌کند.

رگولاتوری  مرزبان الکترونیکی
 
 به نقل از روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، دکتر محمد کرم‌پور در مراسم امضاء تفاهم نامه میان سازمان تنظیم مقررات و دانشگاه تهران ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: رگولاتوری جایگاه بسیار مهمی داشته و وظایف خطیری را برعهده دارد و در حال حاضر در حدود ??? کشور رگولاتوری حوزه‌های مختلف را اداره می‌کنند و وظایف مهمی را عهده‌دار هستند. بنابراین باید به اینجایگاه بیشتر توجه کرده و سعی کنیم این مفهوم را به طور جدی‌تر مورد توجه قرار دهیم.

وی با اشاره به تاریخچه ایجاد رگولاتوری در دنیا و ایران افزود: در حال حاضر در کشورمان، کمیسیون تنظیم مقرررات به صورت فرابخشی و فراسازمانی مصوبات و الزامات این حوزه را مشخص و سازمان تنظیم مقررات مصوبات این کمیسیون را اجرایی می‌کند.

وی خاطر نشان کرد: دانشگاه‌ها می‌توانند در بسیاری از فعالیت‌ها نظیر اقتصاد، حقوق و مسائل اجتماعی مربوط به حوزه رگولاتوری به این سازمان کمک کنند.

این گزارش حاکی است، فرهاد رهبر، رییس دانشگاه تهران نیز در این مراسم گفت: با ابزار نوینی که شما به خدمت گرفتید، این امر حاکمیتی با کمک خود مردم ساماندهی می‌شود که در این زمینه مشارکت مردمی بسیار مهم بوده و شاید برخی ضمانت‌های اجرای کار را از همین مشارکت‌های مردمی کسب کنید.

وی تصریح کرد: ‌در بحث ارتباط بین صنعت و دانشگاه یکی از مشکلات جدی این است که نیاز‌ها به خوبی به دانشگاه عنوان نمی‌شود ولی شما به خوبی این نیاز را منتقل کردید و این حرکت مبارکی است.

بر اساس این گزارش، به منظور توسعه همکاری علمی، پژوهشی و کاربردی منطبق با وظایف رگولاتوری، تفاهم نامه همکاری بین سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و دانشگاه تهران منعقد شد.
برهمین اساس همکاری علمی و پژوهشی در قالب پایان نامه‌های کاربردی کار‌شناسی ارشد و دکتری و مطالبات و تحقیقات مشترک پیش بینی شده است.
حمایت از شرکتهای دانش بنیان با هماهنگی دانشگاه تهران و رگولاتوری، همکاری مشترک در تجاری سازی یافته‌های پژوهشی و همکاری علمی و پژوهشی و فناوری در غالب پروژه‌های کاربردی و فناوری از موضوعات دیگری است که در این تفاهم نامه مطرح شده است.

در این تفاهم نامه مقرر شده که سازمان و دانشگاه کارگروه مشترکی از اعضای تاثیر گذار، کلیدی و فنی از دو طرف تشکیل داده و سیاست گذاری، اجرا و پیگیری مفاد تفاهم نامه را بر عهده داشته باشند و مسوولیت کارکروه مشترک با رییس دانشکده علوم و فنون نوین دانشگاه خواهد بود.



موضوع مطلب :
سه شنبه 90 خرداد 31 :: 3:12 عصر ::  نویسنده : M.N

نتایج یک مطالعه جدید نشان داد بازی‌های رایانه‌ای باعث چاقی می‌شوند.

بازی‌های  رایانه‌ای عامل چاقی مفرط

نوجوانان و جوانانی که به صورت مرتب بازی‌های رایانه‌ای را انجام می‌دهند بیش از همسن و سالان خود غذا می‌خورند.

 به گفته کارشناسان کانادایی هواداران کنسول‌های بازی مانند Xbox نسبت به دیگر هم‌سن و سالان خود هفته‌ای ???? کالری بیشتر دریافت می‌کنند.

دکتر "شِلی مک‌گوئیر " از "انچمن تغذیه وابسته به دانشگاه ایتالتی واشنگتون " در این خصوص اعلام کرد که بین بازی‌های رایانه‌ای و چاقی مفرط در کودکان رابطه مستقیم وجود دارد.

وی توضیح داده است که در طول انجام بازی‌های رایانه‌ای کودکان و نوجوانان تا سن ?? سالگی بیش از دیگر هم‌سن و سالان خود خوراکی‌های غیرضروری مصرف می کنند که تمامی این خوراکی‌ها باعث افزایش دریافت کالری در بدن می‌شود و با توجه به اینکه این افراد فعالیت بدنی کمتری دارند، کالری‌های یاد شده مصرف نمی‌شود و آن‌ها دچار چاقی می شوند.

به گفته کارشناسان، زمانی که کاربران بازی رایانه‌ای انجام می‌دهند مغز آن‌ها فعالیت بیشتری انجام می‌دهد و فرمان گرسنگی را برای تامین انرژی مورد نیاز خود صادر می‌کند که در این حالت در بیشتر مواقع دیده می‌شود که کودکان و نوجوانان برای پاسخگویی به این نیاز، سراغ مواد غذایی سالم و مورد نیاز برای بدن نمی‌روند.




موضوع مطلب :
سه شنبه 90 خرداد 31 :: 3:11 عصر ::  نویسنده : M.N

با استفاده از نرم افزار رایگان این شرکت به همراه کارت خوان مخصوص، و اتصال آن به iPad و iPhone، پرداخت کنندگان می‌توانند به صورت لحظه‌ای گزارش و رسید دریافت‌ها و پرداخت‌های خود را از طریق ایمیل دریافت کنند.

Squareبه عنوان شرکتی نوپا در زمینه پرداخت از طریق گوشی همراه که با همکاری بنیانگذار Twitter راه اندازی شده است، به تازگی از دو سیستم نرم افزاری خود برای تسهیل فرایند پرداخت الکترونیک خبر داد.

سیستم‌های نرم‌افزاری Wallet، و Register محصول این شرکت می‌تواند رسیدهای کاغذی را از چرخه پرداخت الکترونیک حذف نماید.

با استفاده از نرم افزار رایگان این شرکت به همراه کارت خوان مخصوص، و اتصال آن به iPad و iPhone، پرداخت کنندگان می‌توانند به صورت لحظه‌ای گزارش و رسید دریافت‌ها و پرداخت‌های خود را از طریق ایمیل دریافت کنند.

به گفته جک دورسی، مدیر اجرایی Square، این سیستم پرداخت نه تنها از سیستم‌های دیگر الکترونیک ساه‌تر است بلکه روابط بهتری میان خریدار و فروشنده ایجاد می‌کند.

این شرکت تا کنون ??? هزار کارت خوان خود را تولید نموده است و رقم تراکنش‌های مالی خود را امسال به ? میلیارد دلار خواهد رساند.

پیش بینی می‌شود صاحبان کسب و کارهای کوچک از این سیستم استقبال بیشتری به عمل آورند زیرا در رهگیری چرخه پرداخت برای محصولات به فروش رفته و کاهش هزینه‌های تراکنش مالی نسبت به سیستم‌های مشابه از مزیت‌های بیشتری برخوردار است.




موضوع مطلب :
سه شنبه 90 خرداد 31 :: 3:10 عصر ::  نویسنده : M.N

نهادهای اتحادیه اروپا در حال تشکیل یک تیم مشترک متشکل از کارشناسان امنیت اینترنتی برای مقابله با حملات سایبری هستند.

تشکیل تیم  دفاع سایبری اتحادیه اروپا

پس از گذشت سه ماه از وقوع حملات سایبری به رایانه‌های اتحادیه اروپا و به سرقت رفتن اطلاعات مربوط به روابط خارجی و اطلاعات مالی، نهادهای مختلف اتحادیه اروپا در حال تشکیل یک تیم متشکل از کارشناسان امنیت اینترنتی برای مقابله با حملات احتمالی در آینده هستند.
در ماه مارس و تنها چند روز پیش از برگزاری نشست اتحادیه اروپا حملات سایبری علیه رایانه‌های اتحادیه اروپا به وقوع پیوست.
تیم جدید امنیت سایبری اتحادیه اروپا تمامی دپارتمان‌های موجود امنیت IT در تشکیلات اتحادیه اروپا را با یکدیگر ادغام می‌کنند.




موضوع مطلب :
سه شنبه 90 خرداد 31 :: 3:10 عصر ::  نویسنده : M.N

دانشمندان آلمانی موفق شدند رکورد سرعت انتقال داده را بشکنند و با یک پرتولیزر ?? ترابایت اطلاعات که معادل ??? دی وی دی است را منتقل کند.

دانشمندان موسسه فن‌آوری کارلسروهه آلمان اعلام کردند که رکود سرعت انتقال داده را در جهان شکسته‌اند و به سرعت ?? ترابایت در ثانیه رسیده‌اند.

این حجم از اطلاعات با یک پرتولیزر به فاصله ?? کیلومتری منتقل شد؛ در این روش انتقال پرتوی لیزر به جریان‌های رنگی مختلفی تقسیم می‌شود.

پروفسور جرج لوت‌هولد از موسسه‌ی فن‌آوری کارلسروهه (KIT) اظهار گفت: با سرعت ?? ترابایت در ثانیه شما می‌توانید به‌طور همزمان ??? میلیون مکالمه تلفنی را در ثانیه انتقال دهید. با این سرعت می‌توان در مدت تنها ?? ثانیه حجم اطلاعات کتابخانه کنگره‌ی آمریکا را به‌طور کامل منتقل کرد.



موضوع مطلب :
سه شنبه 90 خرداد 31 :: 3:9 عصر ::  نویسنده : M.N

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت گفت: برای اولین بار به‌روز نکردن برنامه‌های رایانه‌ای به نفع ما تمام شد

گزارش نفوذ  استاکس نت به دستگاه‌های پزشکی

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت با اشاره به هشداری که به مراکز تصویربرداری پزشکی درباره حملات سایبری استاکس نت داده شده بود، گفت: به همه مراکز هشدار داده بودیم اما این بار به دلیل به روز نکردن برنامه رایانه‌ای این دستگاه‌ها، از آسیب مصون ماندند.

 دکتر مصطفی قانعی افزود: ما برای پیشگیری از آلودگی نرم افزاری دستگاه‌های تصویربرداری پزشکی به ویروس رایانه‌ای استاکس نت، هشدار داده بودیم و خوشبختانه هیچ آسیبی به ما گزارش نشده است.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت گفت: با اطلاعاتی که بدست آورده‌ایم مطمئن شدیم که قصد داشته‌اند دستگاه‌های تصویربرداری پزشکی را با حملات سایبری استاکس نت آلوده کنند از همین رو به همه مراکز دارنده این دستگاه‌ها هشدار داده شد.

وی خاطرنشان کرد: برای اولین بار به‌روز نکردن برنامه‌های رایانه‌ای به نفع ما تمام شد و با توجه به اینکه هیچ کدام از مراکز تصویربرداری پزشکی، برای به روز کردن برنامه‌های دستگاه‌های خود به اینترنت متصل نشده بودند و برنامه‌های خود را به صورت اینترنتی به روز نکرده بودند، گزارشی از آسیب نداشتیم.

قانعی یادآور شد: ما برای پیشگیری از آلودگی نرم افزاری دستگاه‌های تصویربرداری پزشکی، یک نرم افزار مقابله تولید کرده بودیم که این نرم افزار در مراکز مختلف دارنده دستگاه‌های تصویربرداری بارگذاری شد تا از بروز مشکل پیشگیری شود.

در مرداد ماه سال ?? موضوع هجوم شدید کرم خطرناک رایانه‌ای به نام Stuxnet به رایانه‌های ایرانی اعلام شد.

فرآیند تخریبی این ویروس رایانه‌ای به گونه‌ای است که تلاش می‌کند اطلاعات سیستم‌های کنترل صنعتی را به سرقت برده و آن‌ها را بر روی اینترنت قرار دهد.

اندونزی و هندوستان نیز به واسطه این نرم افزار مخرب مورد هجوم قرار گرفته بودند.

بر اساس اطلاعات جمع آوری شده توسط شرکت «سایمنتک» در حدود ?? درصد از سیستم‌های رایانه‌ای که به این ویروس آلوده شده‌اند در ایران قرار دارند.

کرم Stuxnet توسط ابزارهای USB دار انتقال پیدا می‌کند، زمانی که ابزاری آلوده به این شکل به رایانه اتصال پیدا می‌کند، کدهای آن به جستجوی سیستم‌های زیمنس گشته و خود را بر روی هر ابزار USB دار دیگری که بیابد، کپی خواهد کرد.




موضوع مطلب :
سه شنبه 90 خرداد 31 :: 3:9 عصر ::  نویسنده : M.N

به دنبال حمله هکرها به شبکه پلی‌استیشن در اواسط ماه آوریل، اطلاعات شخصی و مالی میلیون‌ها کاربر این شبکه به سرقت رفت و مقامات سونی فعالیت این شبکه را متوقف کردند.

ضرر 3.2  میلیارد دلاری سونی

شرکت سونی اعلام کرد: به خاطر حمله هکرها به شبکه پلی‌استیشن و وقوع زلزله در ژاپن و آسیب‌ دیدن خطوط تولید این شرکت، انتظار دارد ?.? میلیارد دلار در سال مالی ???? ضرر کنند.

 شرکت سونی که سازنده‌ کنسول‌های بازی پلی‌استیشن و تلویزیون‌های براویا (Bravia) است، اعلام کرد: در سال مالی ???? که در ماه مارس این سال به پایان می‌رسد، ?.? میلیارد دلار ضرر خواهد کرد.

به دنبال حمله هکرها به شبکه پلی‌استیشن در اواسط ماه آوریل، اطلاعات شخصی و مالی میلیون‌ها کاربر این شبکه به سرقت رفت و مقامات سونی فعالیت این شبکه را متوقف کردند.

پس از وقوع زلزله و سونامی در ژاپن نیز خطوط تولید قطعات محصولات سونی در این کشور آسیب دید و همین امر سونی را دچار مشکل کرد.




موضوع مطلب :
سه شنبه 90 خرداد 31 :: 3:8 عصر ::  نویسنده : M.N

شرکت ردهت توزیع نسخه جدید لینوکس خود برای شرکت‌های تجاری موسوم به Enterprise Linux ?. ? -RHEL ?. ? را آغاز کرد.

نسخه جدید  لینوکس ردهت


 این نسخه از لینوکس عملکرد بهتری نسبت به نسخه‌های قبلی دارد، قابلیت‌های آن برای ذخیره سازی اطلاعات بهتر و متنوع‌تر شده و به امکانات تازه‌ای برای بصری سازی اطلاعات هم مجهز شده است.

ردهت مدعی است که لینوکس RHEL ?. ? سریع‌ترین نسخه از لینوکس است که تاکنون توسط این شرکت منتشر و معرفی شده است.

در این نسخه برای هدایت ترافیک شبکه‌ای نیز از فناوری‌های تازه‌ای استفاده شده تا جریان ترافیک شبکه به خصوص در شرکت‌های بزرگ تجاری به طور سامان دهی شده‌تری هدایت شود.

علاوه بر این مدیریت ترافیک شبکه‌ای در سرورهای چندهسته‌ای هم ارتقاء یافته و این سیستم عامل از PCI Express ?. ? و USB ?. ? هم پشتیبانی می‌کند.

نسخه قبلی لینوکس رد هت به نام نسخه ? در ماه نوامبر عرضه شده بود و نسخه ?. ? فعلی فعلاً به صورت آزمایشی یا بتا عرضه شده است.
انتظار می‌رود تکمیل و بهینه سازی این نسخه شش ماه دیگر به طول بی‌انجامد.

مدیران ردهت می‌گویند بهینه سازی کدهای این لینوکس هم به نحو ساده تری قابل انجام است.



موضوع مطلب :
<   <<   6   7   8   9   10   >>   >   
درباره وبلاگ

این وبلاگ برترین وبلاگ پارسی بلاگ در سال 1389 شده است . موفق باشید
آخرین مطالب
پیوندها
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 63
بازدید دیروز: 89
کل بازدیدها: 181169