سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
*.: اخبــار فــنــاوری اطــلاعــات و ارتــبــاطــات .:*
 
سه شنبه 90 خرداد 31 :: 2:59 عصر ::  نویسنده : M.N

دولت چین برای ترویج افکار حزب حاکم و کنترل وبلاگ‌نویس‌ها، به استفاده از پلیس اینترنتی روی آورده است.

ارتش جرار  چین مراقب وبلاگ‌نویس‌هاست

مشهور است که چین از سال‌ها پیش دارای واحدی به نام «پلیس اینترنت» بوده که وظیفه نظارت و کنترل فضای وب را برعهده داشته، اما در حال حاضر و با توجه به رشد روزافزون استفاده از اینترنت بین شهروندان این کشور، اکنون از پدیده «ارتش اینترنت» سخن به میان آمده است.

این قضیه یادآور «ارتش ?? سنتی» چینی است که در آن گروهی از صحنه‌سازان دولتی به صورت گروهی، به عنوان مفسران اینترنت برای دولت چین عمل می‌کنند.

نقش اصلی این افراد ارسال نظر مساعد نسبت به سیاست‌های دولت جمهوری خلق چین و هدایت نظر و افکار عمومی، با گذاشتن این نظرات و پیام‌های مختلف در سایت‌هاست.

به نقل از روزنامه اماراتی الاتحاد، کشور چین نزدیک به نیم میلیارد کاربر اینترنتی دارد که از این تعداد بیش از ??? میلیون نفر آنها وبلاگ‌نویس‌اند.

همین رقم بالا برای نگران شدن مقامات پکن کافی است.

بر همین اساس دولت چین برای ترویج افکار حزب حاکم و کنترل وبلاگ‌نویس‌ها، به استفاده از پلیس اینترنتی روی آورده است.

این پلیس در بسیاری از سایت‌های مشهور چین از سینا، سوهو، Tencent و NetEase گرفته تا وب‌سایت متعلق به روزنامه‌ها و شبکه‌های اجتماعی فعال است.

هرچند تعداد دقیق اعضای این پلس سایبری روشن نیست اما یک وبلاگ‌نویس مستقل چینی می‌گوید: به هر حال تعداد آنها از ده‌ها هزار نفر کمتر نیست.

یک کارشناس دیگر معتقد است اعضای این پلیس از اقشار مختلف جامعه از قبیل کارمندان دون‌پایه، کارگران شرکت‌های عمومی، بازنشته‌ها و حتی زنان خانه‌دار تشکیل شده است.

گفتنی است چین یکی از کشورهای دشمن اینترنت به شمار می‌رود و اینترنت در این کشور با سانسورهای مختلفی همراه است.




موضوع مطلب :
سه شنبه 90 خرداد 31 :: 2:58 عصر ::  نویسنده : M.N

مدیر اجرایی شبکه اجتماعی فیس‌بوک گفت: باید به نوجوانان زیر ?? سال اجازه داده شود تا با هدف افزایش کیفیت تحصیلی خود وارد فیس‌بوک شوند.

عضویت  جوانان زیر 13 سال در فیس‌بوک

 مارک زوکربرگ در نشست مدارس جدید در کالیفرنیا اظهار کرد: در آینده نرم‌افزار‌ها و فن‌آوری‌های جدید نوجوانان را قادر می‌سازند تا از همکلاسی‌های خود چیزهای بیشتری فرا بگیرند.

وی افزود: شبکه‌های اجتماعی مانند فیس‌بوک می‌توانند نقش مهمی در مرتبط‌ کردن همکلاسی‌ها با یکدیگر و به اجرا گذاشتن معلومات آن‌ها داشته باشد.

در حال حاضر براساس قوانین ثبت‌نام در فیس‌بوک، سن کاربران باید بالای ?? سال باشد. با این وجود براساس تازه‌ترین گزارش‌ها در حال حاضر نزدیک به ?. ? میلیون تن از کاربران فیس‌بوک زیر ?? سال هستند.




موضوع مطلب :
سه شنبه 90 خرداد 31 :: 2:57 عصر ::  نویسنده : M.N

کاربران ایرانی داخل کشور و حتی ایرانیان مقیم خارج نیز امکان استفاده از این سرویس ویژه را بدون محدودیت در حجم تبادل اطلاعات خواهند داشت.

«پست  الکترونیک ملی» آمد


پروژه ملی پست الکترونیک شرکت پست با رویکرد ایجاد فضای امن و به دور از محدودیت تحریم‌های فعلی و آتی راه‌اندازی شده و آماده سرویس‌دهی به متقاضیان در ایران و حتی خارج از ایران است.

 محمدناصر عامری مدیرعامل شرکت صنایع الکترونیک پارسیان که وظیفه اجرای پروژه ملی پست الکترونیک را از سوی کارفرمای این پروژه که شرکت پست است برعهده دارد در نشست خبری در مورد چگونگی اجرای این پروژه اظهار داشت: در این پروژه سعی شده هر ایرانی در هر کجای دنیا با عضویت در پرتال POST.IR ضمن بهره‌گیری از یک آدرس ایمن در فضای تبادل اطلاعات داخلی، نگرانی هک و کرک شدن اطلاعات شخصی خود را توسط ارائه دهندگان سرویس های پست الکترونیک مانند یاهو و گوگل از میان ببرد.

وی با بیان اینکه هم اکنون این طرح ظرفیت سرویس دهی به یک میلیون کاربر را دارد و در حال حاضر هم ?? هزار نفر از این ایمیل ملی استفاده می‌کنند گفت: این پروژه ملی توسط کارشناسان و متخصصان شرکت صنایع الکترونیک پارسیان اجرا شده است.

عامری با اشاره به اینکه پروژه ملی پست الکترونیک شرکت پست جمهوری اسلامی ایران در شهریور ماه سال ???? با تدوین طرح جامع استفاده ?? میلیون کاربر در فاز اول آغاز شد اضافه کرد: طی برنامه زمان‌بندی تعیین شده از سوی کارفرما، همچنین با توجه به پیچیدگی‌ها و ظرافت‌های این پروژه به لحاظ مباحث امنیتی و تاکید شرکت پست بر پیاده‌سازی فضای امن تبادل اطلاعات در عین تسهیل در امر کاربری برای همه هموطنان ایرانی این پروژه بعد از ? ماه تلاش شبانه‌روزی به بهره‌برداری رسید.

وی گفت: این پروژه در ? مرحله شناخت، طراحی، پیاده‌سازی و نصب، پشتیبانی و آموزش تدوین شده که در حال حاضر پس از بررسی و آزمون‌های فنی و اجرایی، در مرحله کاربری توسط شرکت‌های تابعه پست بوده و با توجه به بستر ایجاد شده در این فاز امکان توسعه تا ?? میلیون کاربر ایرانی را دارد.

مدیرعامل شرکت صنایع الکترونیک پارسیان با بیان اینکه یکی از نگرانی‌های کاربران اینترنتی، مبحث امنیت فضای تبادل اطلاعات است ادامه داد: این بیم و نگرانی کاربران از دسترسی اطلاعات محرمانه توسط عوامل بیگانه در سایت‌های ارائه دهنده سرویس‌های پست الکترونیک از جمله yahoo و Google و چند ?? سرویس دهنده دیگر، همچنین هک شدن، کرک شدن ، قطع ارتباط و یا سایر مشکلات ناشی از استفاده از ابزارهای غیربومی عامل اصلی اجرای پروژه ملی پست الکترونیک شرکت پست محسوب می‌شود.

به گفته وی با بهره‌برداری از این پروژه کاربران ایرانی داخل کشور و حتی ایرانیان مقیم خارج نیز امکان استفاده از این سرویس ویژه را بدون محدودیت در حجم تبادل اطلاعات خواهند داشت.

عامری اضافه کرد: شرکت صنایع الکترونیک پارسیان در جشنواره ملی فاوا موفق به اخذ لوح سپاس بعنوان تنها مجموعه منتخب در بخش پشتیبانی فنی پست شد و نشان موفقیت خود را از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات دریافت کرد.

وی با بیان اینکه شرکت صنایع الکترونیک پارسیان در سال گذشته موفق به پیاده سازی پروژه "روتینگ" پروتکل پست جمهوری اسلامی ایران نیز شده افزود: این پروژه ملی برای تسهیل در امر تبادل اطلاعات بین ادارات کل پست استانی و دفاتر خدمات پستی در اقصی نقاط ایران برای تسریع در امر خدمات رسانی تعریف شده است.




موضوع مطلب :
سه شنبه 90 خرداد 31 :: 2:56 عصر ::  نویسنده : M.N

استفاده از پروتکل HTTPS در جستجوی تصاویر گوگل، امنیت بیشتری برای کاربران فراهم می‌آورد.

تصویریاب  گوگل از HTTPS پشتیبانی می‌کند

گوگل در اقدامی جدید، سرویس تصویریاب خود (Image Search) را به پروتکل HTTPS مجهز کرد.

 با این حال جستجوی رمزنگاری‌شده گوگل در مقایسه با جستجوی معمولی آن، هنوز محدودیت‌ها و ضعف‌هایی دارد که آرام آرام در حال برطرف شدن است.

گوگل چندی پیش با فراهم آوردن سرویس HTTPS برای جستجوهای اینترنتی، گام دیگری در افزایش حفاظت از اطلاعات شخصی و جلوگیری از فاش شدن جستجوی افراد در فضای وب برداشت.

HTTPS ترکیبی از پروتکل HTTP و SSL/TLS است که هدف آن فراهم آوردن ارتباطات رمزشده و شناسایی امن یک سرور وب می‌باشد.




موضوع مطلب :
سه شنبه 90 خرداد 31 :: 2:56 عصر ::  نویسنده : M.N

به تازگی مشخص شده که نهادهای رگولاتوری و گروه‌های ناظر صنعتی بار‌ها به گوگل به خاطر نمایش آگهی‌های تبلیغاتی قلابی و غیرمجاز دارویی هشدار داده‌اند.

گوگل و  هشدار تازه به دلیل تبلیغات غیرمجاز دارویی
گوگل با پذیرش تبلیغات دارویی مربوط به داروهای تقلبی یا تایید نشده و نمایش آن‌ها بار‌ها قوانین فدرال را نقض کرده و محکوم شده بود، اما خبر این تخلفات به دلایل نامعلومی تاکنون رسانه‌ای نشده بود.

در آخرین مورد از این تخلفات گوگل به دنبال نمایش تبلیغات غیرمجاز دارویی از سوی وزارت دادگستری آمریکا ??? میلیون دلار جریمه شد. این وزارتخانه کماکان در حال تحقیق در این زمینه است.

جالب آنکه کاخ سفید هم در این زمینه حساس شده و چند کاراگاه فدرال را مامور کرده تا مشخص کنند آیا گوگل به طور عمده این تبلیغات غیرمجاز را پذیرفته یا از غیرقانونی بودن نمایش این تبلیغات اطلاع نداشته است.

البته شکی وجود ندارد که گوگل در هر حال به علت این تخلف و قانون شکنی محکوم خواهد شد، اما میزان جریمه تعیین شده برای آن متفاوت خواهد بود.

بررسی‌ها نشان می‌دهد برخی از داروهای تبلیغ شده در گوگل تاریخ مصرف گذشته بوده و برخی از آن‌ها هم به تایید مراکز مجاز دارویی نرسیده بودند.

فروش بدون نسخه دارو و همین طور تبلیغ داروهای اعتیادآور و حتی کشنده از جمله دیگر تخفات گوگل است. این شرکت هنوز در این زمینه اظهارنظری نکرده است.



موضوع مطلب :
سه شنبه 90 خرداد 31 :: 2:55 عصر ::  نویسنده : M.N

آیین نامه ساماندهی آدرس‌های عددی اینترنتی با هدف مدیریت امینت در شبکه ملی IP کشور تصویب و ابلاغ شد تا از این پس تمامی آدرس‌های IP مورد استفاده در کشور قبل از استفاده در شبکه در سامانه مدیریت آدرس‌های عددی اینترنتی سازمان فناوری اطلاعات ایران ثبت شوند.

آغاز  ساماندهی IP آدرس‌های ایرانی

 با افزایش تعداد کاربران ارتباطی و درخواست مشترکان برای استفاده از خدماتی مثل وای فای، وایمکس، RFID و بلوتوث و نیز اتمام ظرفیت نسخه ? آدرس‌های عددی در دنیا استفاده از نسخه ? این پروتکل- IPV? به عنوان بهترین راه حل با حداکثر ظرفیت در دستور کار قرار گرفته است.

IPV? سیستم جدید آدرس دهی بر اساس پروتکل اینترنتی است که می‌تواند تعداد آدرسهای اینترنتی را نسبت به IPV? تا چندین برابر افزایش دهد.

به این معنی که نسخه ? آدرسهای عددی اینترنتی تنها می‌توانست حدود ?/? میلیارد آدرس اینترنتی ایجاد کند اما نسخه ? این پروتکل می‌تواند از دو هزار و ??? میلیارد آدرس اینترنتی پشتیبانی کند و بر این اساس IP‌های بیشتری ایجاد شود.

کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات کشور نیز با اتمام توزیع نسخه ? آدرسهای عددی اینترنتی در کل دنیا و مقدمات کار برای مهاجرت به نسخه ? این پروتکل ارتباطی، آیین نامه ساماندهی آدرس‌های اینترنتی – IP Addresses – را تصویب کرد.

براین اساس از این پس آدرس‌های عددی اینترنتی در ایران با هدف هدایت و نظارت بر خدمات اینترنت و اینترانت و کاهش وابستگی به شبکه جهانی اینترنت، ساماندهی می‌شود.

ابلاغ آیین نامه ساماندهی آدرس‌های عددی اینترنتی در کشور
معاون بررسی‌های فنی و صدور پروانه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از ابلاغ آیین نامه ساماندهی آدرسهای عددی اینترنتی در کشور خبر داد و گفت: این آیین نامه در کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات تصویب و بر اساس این مصوبه، سازمان فناوری اطلاعات ایران به عنوان مجری آیین نامه تعیین شده و نظارت بر اجرای مطلوب آیین نامه بر عهده رگولاتوری است.

لطف الله سبوحی درباره اهداف ساماندهی آدرسهای عددی اینترنتی در کشور گفت: این آیین نامه با توجه به ضرورت مهندسی مجدد و مدیریت بر توزیع آدرسهای عددی اینترنتی در کشور، مهاجرت از نسخه چهار IP به نسخه شش IP و ایجاد امنیت در شبکه ملی تصویب و ابلاغ شده است.

وی ادامه داد: براساس این آیین نامه بانک اطلاعات متمرکزی از تمامی آدرسهای واگذاری IP اعم از خصوصی و عمومی در سازمان فناوری اطلاعات ایران ایجاد می‌شود.

معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی خاطرنشان کرد: براساس آیین نامه ساماندهی آدرسهای عددی اینترنتی ثبت تمامی آدرسهای خصوصی IP استفاده شده در شبکه نیز در سامانه مدیریت آدرسهای محلی الزامی است و سازمان فناوری اطلاعات ایران به عنوان مجری این آیین نامه باید نسخه محلی از سامانه مدیریت را برای ثبت آدرسهای خصوصی در اختیار ثبت کنندگان محلی اینترنت و تامین کنندگان قرار دهد.

آدرس‌های IP مورد استفاده در کشور ثبت می‌شوند
برهمین اساس مدیرکل بررسی‌های فنی و اقتصادی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی نیز با بیان اینکه تمامی آدرس‌های IP مورد استفاده در کشور باید قبل از استفاده در شبکه در سامانه مدیریت آدرس‌های عددی اینترنتی سازمان فناوری اطلاعات ایران ثبت شوند تاکید کرد: براساس این آیین‌نامه تمامی ثبت کنندگان محلی، تامین کنندگان و مصرف کنندگان آدرسهای IP وظیفه دارند اطلاعات مربوط به آدرس‌های IP موجود و تخصیص یافته از طرف ثبت‌کنندگان منطقه‌ای و همچنین واگذاری به تامین‌کنندگان و مصرف‌کنندگان را در سامانه مدیریت آدرس‌های عددی اینترنتی به آدرس www. matma. ir/ripe ثبت کنند.

حسین فلاح جوشقانی گفت: سازمان فناوری اطلاعات ایران باید ابزار و اطلاعات لازم برای دسترسی به این سامانه را برای تمامی اشخاص مشمول این آیین نامه فراهم و آموزش‌های لازم را ارائه کند.

در پی تصویب این آیین‌نامه و الزام سازمان فناوری اطلاعات ایران برای ایجاد بانک اطلاعات متمرکز از تمامی آدرس‌های واگذاری IP اعم از خصوصی و عمومی پیش‌بینی شده که زمینه توسعه بیشتر در حوزه ارتباطات دیتا در سطح کشور و هدایت و نظارت بر این بخش فراهم ‌شود.



موضوع مطلب :

گزارش‌های جدید حاکی است که سازمان‌دهندگان وب‌سایت ویکی‌پدیا در تلاشند تا نام این وب‌سایت را در لیست میراث فرهنگی سازمان ملل ثبت کنند.


به گزارش ایتنا به نقل از خبرگزاری دانشجویان، ویکی‌پدیا یک دایره‌المعارف آنلاین است که ?? سال از راه‌اندازی آن می‌گذرد و طبق تازه‌ترین آمار ارائه شده از سوی سازمان‌دهندگان این وب‌سایت، نزدیک به ?? میلیون مدخل در ??? زبان در این دایره‌المعارف موجود است.

ویکی‌پدیا یکی از ?? وب‌سایت پربازدید‌کننده‌ جهان است و سازمان‌دهندگان آن معتقدند: این دایره‌المعارف یک گنجینه‌ی فرهنگی در جهان است و باید نام آن در لیست میراث فرهنگی سازمان ملل قرار بگیرد.




موضوع مطلب :
سه شنبه 90 خرداد 31 :: 2:54 عصر ::  نویسنده : M.N

آنچه که بر جذابیت این نوع تعامل برای خریداران می‌‏افزاید، استفاده از تخفیفی است که در شرایط عادی موجود نمی‌‏باشد.

راه ‏اندازی  نخستین سایت حراج روزانه در کشور

در هم‌سویی با یک روند جدید جهانی در زمینه تعاملات اینترنتی که از آن به‏ عنوان «خرید گروهی» (Group Buying) نام برده می‌‏شود، اخیرا سایتی ایرانی به نام «حراج روز» (Harajerooz.com)، راه‏‌اندازی شده که توسط شرکت تجارت الکترونیک سخن - که از دیرباز در زمینه ارائه? خدمات اینترنتی فعالیت داشته و پشتیبانی از سایت‌هایی مانند شبکه اجتماعی متخصصان ایران (u??. ir) و سایت کتاب سخن (نخستین فروشگاه آنلاین کتب فارسی) - را در کارنامه خود دارد، اداره می‌‏شود.

 پرداخت آنلاین در این سایت با استفاده از هریک از کارت‌های بانکی امکان‏‌پذیر است و از طریق دروازه «پرداخت ایمن» بانک پارسیان انجام می‌‏شود.

مبنای کار در سایت حراج روز بدینگونه است که با همکاری و مشارکت تعدادی از شرکت‏‌ها، عرضه‏ کنندگان خدمات و فروشگاه‏‌ها، روزانه یک یا چند محصول/خدمات با اعمال تخفیف‏‌های ویژه (تا میزان پنجاه درصد) برای مدتی محدود (معمولا تا پایان‌‌ همان روز) معرفی و پس از انجام عملیات خرید، یک کوپن معادل ارزش آن، برای خریدار جهت دریافت محصول/خدمات خریداری شده طی زمان مقرر ارسال می‌‏شود.

آنچه که بر جذابیت این نوع تعامل برای خریداران می‌‏افزاید، استفاده از تخفیفی است که در شرایط عادی موجود نمی‌‏باشد.

از آنجا که هیچ‌گونه بار مالی جهت پوشش مخارج سنگین بازاریابی بر فروشندگان وارد نمی‌‏شود، آن‌ها قادر خواهند بود که به دلیل امکان فروش انبوه، تخفیف‏‌های مناسبی را به خریداران ارائه دهند.
بر این اساس، همه به نحوی از این کار منتفع خواهند شد.

شایان ذکر است که علاوه بر درج اطلاعات مربوط به محصولات/خدمات تخفیف داده شده در سایت و اطلاع‏ رسانی‏‌های گسترده در این خصوص، متقاضیان خود نیز می‌‏توانند با درج‌ ایمیل خویش در سایت حراج روز، از آخرین اخبار در این زمینه اطلاع حاصل کنند.




موضوع مطلب :
سه شنبه 90 خرداد 31 :: 2:54 عصر ::  نویسنده : M.N

یاهو سرانجام سرویس ایمیل تازه خود را راه اندازی کرد.

نسخه جدید  میل یاهو

 این سرویس که به طور آزمایشی در ماه اکتبر راه اندازی شده بود، قرار است خدمات مورد نظر ??? میلیون کاربر را در سراسر جهان ارائه دهد.

این سرویس تازه در ?? بازار و به ?? زبان در دسترس بوده و یاهو قصد دارد در ماه‌های آینده بر تنوع این سرویس بیفزاید.


یاهو برخی امکانات شبکه‌ای را هم به سرویس ایمیل یاهوی خود اضافه کرده و از جمله به کاربران امکان داده تا از رویدادهای جدید و تحولات مربوط به دوستان خود در این شبکه‌ها در زمان استفاده از ایمیل یاهو مطلع شوند.

مشاهده ویدیو‌ها و عکس‌های ارسالی از درون شبکه‌های اجتماعی در داخل محیط ایمیل یاهو ممکن خواهد بود.


به روزرسانی بخش فهرست تماس‌ها، امکان ارسال پیام مربوط به مسنجر یاهو از داخل محیط ایمیل، آرشیوسازی منظم اطلاعات و دسترسی منظم به ان‌ها، امکان ضمیمه کردن فایل‌های بسیار بزرگ با استفاده از برنامه‌های جانبی و همین طور ارسال دعوتنامه از جمله مزایای این سرویس است.

سرویس ایمیل یاهو در کنار جیمیل و هات میل بیشترین تعداد کاربر را در میان کاربران اینترنت دارد.



موضوع مطلب :
سه شنبه 90 خرداد 31 :: 2:54 عصر ::  نویسنده : M.N

تنها پس از گذشت چند هفته از راه‌اندازی سرویس آنلاین موسیقی گوگل و آمازون، شرکت اپل نیز اعلام کرد که به زودی سرویسی مشابه راه‌اندازی خواهد کرد.

سرویس  موسیقی رایانش ابری اپل

 براساس گزارش‌های موجود شرکت اپل قصد دارد از ماه آینده سرویس موسیقی مبتنی بر رایانش ابری (cloud_based) خود را ارائه کند.

گفته می‌شود اپل با چهار کمپانی ضبط موسیقی مذاکره کرده است تا موسیقی‌های ضبط شده توسط آن‌ها را در سرویس رایانش ابری منتشر کند.

انتظار می‌رود اپل در کنفرانس بین‌المللی خود که قرار است از ششم ماه ژوئن در سانفرانسیسکو برگزار شود، از این سرویس رونمایی کند.

به گزارش روزنامه نیویورک تایمز، این سرویس اپل اجازه می‌دهد موسیقی‌هایی که در رایانش ابری ذخیره شده‌اند، در دستگاه‌های مختلف از رایانه‌ گرفته تا تلفن‌های هوشمند و تبلت‌ها پخش شوند.

سرویس مبتنی بر رایانش ابری این امکان را فراهم می‌کند تا موسیقی‌های دیجیتال موجود در یک کلکسیون آنلاین برروی دستگاه‌های مختلف پخش شوند، بنابراین کاربر مجبور به متصل‌ کردن دستگاه‌های خود به یکدیگر برای انتقال موسیقی‌هایی که به عنوان مثال برروی هارد درایو رایانه‌اش ذخیره‌ شده، نیست.




موضوع مطلب :
<   <<   6   7   8   9   10   >>   >   
درباره وبلاگ

این وبلاگ برترین وبلاگ پارسی بلاگ در سال 1389 شده است . موفق باشید
آخرین مطالب
پیوندها
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 71
بازدید دیروز: 89
کل بازدیدها: 181177