سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
*.: اخبــار فــنــاوری اطــلاعــات و ارتــبــاطــات .:*
 
یکشنبه 90 تیر 5 :: 9:43 عصر ::  نویسنده : M.N
استیو بالمر مدیرعامل شرکت مایکروسافت در مصاحبه‌ای با یو اس ای تودی درباره محصولات آینده این شرکت، شبکه های اجتماعی و تحول تدریجی تکنولوژی سخن گفته است.
همسرم مقابل  "ایکس باکس" جبهه گرفت

استیو بالمر در این مصاحبه از پاسخ دادن درباره سوال‌هایی که از ویندوز موبایل ?، محصول جنجالی مایکروسافت که با هدف رقابت با شرکت‌های اپل و گوگل در حال تکمیل است مطرح شدند پاسخ مستقیم و آشکاری نداده است. 

یو اس ای تودی: در حال حاضر مهمترین موضوع در رابطه با عرضه محصولات مایکروسافت چیست؟

- استیو بالمر: اگر بخواهید بدانید اشتیاق مصرف کنندگان در چیست، آنچه مردم دوست دارند در دست بگیرند و از آن استفاده کنند ایکس-باکس و ایکس-باکس کینکت است. حتی در مورد خانواده خودم هم به همین شکل است. همسرم در ابتدا نسبت به این دستگاه‌ها جبهه گرفته بود و می‌گفت این دستگاه برای پسربچه ها است! اما اکنون از آن استقبال کرده و استفاده می کند. این بازی‌ها دسترسی خانواده‌ها را به سرگرمی افزایش می دهند زیرا با کمک کینکت می‌توانید از بدن و صدای خود در کنترل بازی‌ها استفاده کنید. تنها باید بنشینید و بگویید "ایکس باکس"، یا "فیلم را پخش کن" تا دستگاه دستورهای شما را اجرا کند. 

شما طی تعطیلات آغازین سال هشت میلیون کینکت به فروش رساندید که بیش از انتظارتان بود. چه عاملی میان کینکت و دیگر کنسول‌های بازی موجود در بازار تفاوت ایجاد می کند؟

- ایکس باکس یک کنسول بازی نیست، بلکه مرکز سرگرمی خانواده است. جایی برای برقراری ارتباطات اجتماعی، جایی برای تماشای تلویزیون، تنها سیستمی که می‌توانید در آن از بدن، صدا و فرم بدن به عنوان کنترل کننده استفاده کنید.

اما به نظر می آید همه دارند در مورد تلفن‌های هوشمند حرف می‌زنند. در مورد ویندوز ? موبایل بگویید، در چه وضعیتی است؟ در چنین وضعیتی که شما رقبایی مانند اندروید و اپل دارید، انتظاراتتان از این محصول چیست؟

- رقابت‌های زیادی وجود دارد، اما زیباترین تلفن‌های همراه بازار محصول ما است. ما طیف بزرگی از ابزارهای جایگزین برای تلفن‌های همراه، نرم افزارها و دیگر ابزار داریم که به خوبی یا بهتر از دیگر محصولات دیگر شرکت‌ها است. کارهای زیادی در پیش است اما ما در بازی رقابت حضور داریم. 

اما آیا برند مایکروسافت برای افراد جوانی که در جستجوی شرکت‌هایی مانند اپل یا گوگل است، عامل جذابی به نظر می‌آید؟

- شما خود (خطاب به مصاحبه کننده) یک پسر ?? ساله دارید که روزی می‌گوید: یک ایکس باکس می‌خرم. من نوجوانانی را می‌خواهم که برای داشتن کینکت به همین اندازه هیجان زده شوند اما هنوز برای وسعت دادن به طیف کاربران برنامه کاری دقیقی نداشته‌ایم. 

آیا پدیده تحول نسل در حال وقوع است؟ مردم درحال تغییر دادن عملکرد خود، از استفاده روزانه از رایانه‌ها به انجام هر کاری به صورت قابل حمل و بی سیم هستند. آیا ویندوز موبایل ? می‌تواند چنین تقاضاهایی را تامین کند؟

- مردم کارهای مختلف را به شیوه های مختلف انجام می‌دهند. قرار نیست همه با هم برای نوشتن مشق‌های خود از تلفن استفاده کنند. آنها قطعا بارها و بارها از تلفن هوشمند خود برای خواندن یا عکاسی و یا یادداشت استفاده می‌کنند. نکته مهم این است که دریابیم مردم برای انجام کارهای خود ابزارهای مختلف می‌خواهند و اصلا اهمیتی ندارد بر اساس انرژی که ابزار مورد نظر مصرف می‌کند، آن را تغییر دهند، چه این ابزار به دلایلی در جیبشان قرار داشته باشد و چه به دلایلی دیگر بر روی میز اتاقشان!



چه شد که از شرط‌بندی‌های جسورانه تکنولوژیکی دست برداشتید؟ سهام کنونی شرکت شما بیش از ?? میلیارد دلار است. اگر می‌خواهید در زمینه تلفن‌های هوشمند سهام قابل توجهی داشته باشید چرا شرکت RIM، سازنده گوشی‌های بلک بری را خریداری نمی‌کنید؟

- ما هنوز شرط‌بندی‌های جسورانه‌ای می‌کنیم. ما درباره سیستم "ابر" شرط‌بندی کردیم و اکنون همه چیز در وضعیت خوبی به سر می‌برد.ایکس باکس و کینکت نیز به همین شکل، ما بر روی Bing سرمایه گذاری کردیم و این موتور جستجو به سرعت در بخش تجاری در حال رشد است. از این رو من کاملا درباره شرط‌بندی‌هایم خوش‌بینم. در این شرایط مالکیت بر شرکتی دیگر چه معنی می‌تواند داشته باشد؟ این موضوعی پیچیده است.

درباره شبکه های اجتماعی چه می گویید؟

- ما رابطه خوبی با شبکه‌های اجتماعی داریم و همان‌طور که دیده‌اید Bing با آنها کاملا در تعامل است. در صورتی که کاربر یکی از آنها باشید و بخواهید درباره موضوعی بنویسید و پیش از آن بدانید که دوستانتان درباره این موضوع چه فکری می کنند، می‌توانید به راحتی در Bing جستجو کرده و نظرات دوستان خود را ببینید. زمانی که با استفاده از "ایکس باکس لایو" آنلاین می‌شوید می‌توانید با دوست‌های خود بازی کنید و به این شکل یک شبکه اجتماعی بزرگ را به وجود آورید.

آیا از تحول صنعت تکنولوژی از رایانه های خانگی به شبکه های اجتماعی و سپس به تلفنهای هوشمند شگفت زده شده اید؟

- نه! کارهایی هستند که ما واقعا آنها را انجام داده‌ایم. منظورم این است که چیزهایی بودند که ما می‌دانستیم اتفاق خواهند افتاد و بقیه موارد شاید آن طور که امیدوار بودیم پیش نرفتند. اما زمانی که به گذشته نگاه می‌کنم، من ?? سال است که در مایکروسافت هستم، می‌بینم که چگونه تکنولوژی آنچه در ابتدا بوده را تغییر داده است. حتی رایانه‌های خانگی. آنها ابتدا با ماشین‌های برنامه‌ریزی ظهور پیدا کردند سپس به ماشین‌هایی با نمایشگر تبدیل شدند، بعد تبدیل به دستگاه‌هایی با قدرت پردازش کلمات شدند و پس از آن عکس و نامه‌های الکترونیک افزوده شدند. امروزه به ماشین‌های جیبی تبدیل شده‌اند که اگر دوست داشته باشید می‌توانیم به آنها تلفن همراه بگوییم. بیشتر آنها از همان اندازه قدرت پردازش رایانه‌ای برخوردارند که رایانه‌ای برخوردارند. اما سیر تکاملی چگونگی خدمت‌رسانی تکنولوژی به ما و چگونگی تغییر یافتنش متناسب با نیازهای جدید نباید پدیده ای شگفت انگیز باشد. 

مهمترین رویداد تکنولوژیکی که به نظر شما در سالهای ???? و ???? رخ خواهد داد چیست؟

- مردم بر روی دو پدیده متمرکز خواهند شد: سیستم محاسباتی "ابر" و سطح مشترک کاربر طبیعی، منظورم از کاربر طبیعی فناوری‌های مربوط به صدا، لمس و شناخت بینایی است. توانایی‌هایی که در کینکت، تلفن‌های همراه، و تبلت‌ها دیده می شوند. رایانه‌هایی که مقصود کاربر را درک می‌کنند افزایش خواهند یافت. درباره تغییر به سوی سیستم محاسباتی "ابر" باید بگویم زمانی که به اینترنت، تنها به عنوان فضایی برای انتشار یک مطلب نگاه نکرده و آن را فضایی برای کمک به پشتیبانی از پردازش‌های رایانه‌ای اشتراکی ببینیم، کارهای زیادی برای انجام دادن باقی می ماند. چه این اشتراک برای کار و تجارت باشد و چه برای جمعی از دوستان.




موضوع مطلب :
یکشنبه 90 تیر 5 :: 9:40 عصر ::  نویسنده : M.N
گیگابایت که از رنگ مشکی در جدیدترین نسل از مادربوردهای خود سود برده‌ اعلام کرده است که قرار نیست تمام مادربوردهای این شرکت مشکی باشد و اختصاصا تنها این سری از محصولاتش را با این رنگ متفاوت به بازار عرضه خواهد کرد.

مدیران این کمپانی امیدوارند تا با این تغییری که در مادربوردهای Hi-End خود داده‌اند بتوانند مشتریان حرفه‌ای را راضی نگه دارند. هنری کائو، معاون بخش مادربورد شرکت گیگابایت درباره مادربوردهای جدید این کمپانی که مبتنی بر چیپ‌ست P67 و Sandy Bridge اینتل هستند می‌گوید: در ساخت نسل جدید چیپ‌ست‌های Sandy Bridge اینتل از فناوری 32 نانومتری استفاده شده و این چیپ‌ست‌ها می‌توانند پردازنده گرافیکی را نیز در خود جای دهند.

خاصیت گرافیکی چیپ‌ست‌های Sandy Bridge که به صورت آنبورد روی چیپ‌ست واقع شده است مشابه گرافیک‌ غیر آنبورد در سطح Low-End است. در واقع این نسل کارایی گرافیکی بهتری نسبت به نسل قبل دارد.

به گفته وی، ورود نسل جدید مادربوردهای گرافیک آنبورد با همان Sandy Bridge تجارت شرکت‌های nVIDIA و ATi را در بازار کارت‌های گرافیک Low-End تحت تاثیر قرار دهد. گفتنی است زمان رسمی عرضه مادربوردهای P67 گیگابایت ژانویه 2011 اعلام شده است، اما احتمالا این محصولات از دسامبر 2010 وارد بازار می‌شوند.

لازم به ذکر است گیگابایت با وجود رقبای سرسخت خود، در ایران از سهم بسیار بالایی برخوردار است. این در حالیست که این رقابت به نفع مصرف‌کننده نهایی است و باعث می‌شود که کمپا‌نی‌ها فعالیت‌های خودرا گسترش داده و سرویس بهتری به مصرف کننده نهایی ارایه کنند.

گیگابایتی‌ها در این خصوص معتقدند کلید برنده شدن در بازار این است که همچنان به سرمایه‌گذاری برای ارایه آخرین فناوری‌ها ادامه ‌دهند. یادآور می‌شود گیگابایت سرمایه‌گذاری زیادی در بخش تحقیق و توسعه انجام داده تا مادربورد‌هایش ویژگی‌های کامل و مختلفی داشته باشد، به همین دلیل قیمت مادربوردهای گیگابایت از دیگر مادربوردهای بازار گران‌تر است چرا که این ویژگی‌ها هزینه بالایی دارند.

معاون بخش مادربوردهای گیگابایت در باره سطح و رتبه سرویس‌دهی نماینده ایرانی خود معتقد است که آواژنگ بهترین شریک گیگابایت در دنیا است و سطح خدمات پس از فروش و درجه مهندسان آواژنگ در سطح دفتر خدمات گیگابایت در تایوان است.



موضوع مطلب :
یکشنبه 90 تیر 5 :: 9:36 عصر ::  نویسنده : M.N
کاربران اینترنت در سوریه اظهار کردند سایت‌های فیس‌بوک و یوتیوب در دسترس مردم سوریه قرار گرفته‌اند و دیگر برای بازدید از این سایت‌ها نیازی به فیلترشکن نیست.
سوریه  فیس‌بوک و یوتیوب را آزاد کرد

کاربران اینترنت در سوریه اظهار داشتند، برای اولین بار پس از ? سال، فیلترینگ فیس‌بوک و یوتیوب در این کشور لغو شده است.
کاربران اینترنت در سوریه اظهار کردند سایت‌های فیس‌بوک و یوتیوب در دسترس مردم سوریه قرار گرفته‌اند و دیگر برای بازدید از این سایت‌ها نیازی به فیلترشکن نیست.
مقامات مخابراتی سوریه در خصوص محدودیت‌های اینترنتی در این کشور اظهارنظر نمی‌کنند، اما بسیاری از کاربران اینترنت در این کشور به خبرگزاری آسوشیدپرس گفتند سایت‌های فیس‌بوک و یوتیوب پس از ? سال قابل دسترس شده‌اند و دیگر نیازی به سرورهای پراکسی برای دسترسی به آنها نیست.
رییس مرکز رسانه و آزادی بیان سوریه اظهار کرد: یک تاییدیه نیمه‌رسمی به دست ما رسیده که در آن لغو فیلترینگ فیس‌بوک و یوتیوب قید شده است.
از سوی دیگر گفته می‌شود مخابرات سوریه دستور داده فایروال‌هایی که مانع دسترسی به فیس‌بوک و یوتیوب می‌شدند از میان برداشته شوند.




موضوع مطلب :
یکشنبه 90 تیر 5 :: 9:35 عصر ::  نویسنده : M.N

این اولین بار است که یک شرکت اینترنتی به چنین موفقیتی دست می‌یابد.

تعداد  کاربران گوگل به یک میلیارد رسید

گوگل در ماه می سال جاری (اردیبهشت و خرداد ????) توانست یک میلیارد بازدیدکننده را به خود جلب کند.
این اولین بار است که یک شرکت اینترنتی به چنین رقم افتخارآمیزی دست می‌یابد.
 به نقل از روزنامه بین‌المللی وال استریت ژورنال، در سال گذشته تعداد کاربران انحصاری گوگل، در ماه ?/? درصد رشد داشته است و این رقم در ماه می به یک میلیارد رسید.
در این ماه، مایکروسافت با داشتن ??? میلیون کاربر انحصاری، در رتبه دوم فهرست «پربیننده‌ترین سایت» جای گرفت.
 این یافته‌ها بر اساس تحقیقات موسسه کام اسکور (comScore) که از آن به عنوان یکی از معتبرترین مراکز تحلیلگر آمار و ارقام فضای مجازی یاد می‌شود، به دست آمده است.
این در حالی است که چندی پیش اعلام شد فیس‌بوک با پیشی گرفتن از گوگل توانست برای اولین بار به عنوان «پربیننده‌ترین سایت در آمریکا» شناخته شود.
اکنون شرکت گوگل توانسته این مدال باارزش را از فیس‌بوک پس بگیرد.
گفتنی است در سال ???? لقب پربیننده‌ترین سایت در آمریکا از آن شبکه اجتماعی مای‌اسپیس بوده است.
بر اساس این گزارش کام اسکور از اوایل سال ???? در حال برآورد کردن تعداد کاربران گوگل است.
در آن زمان، گوگل به طور متوسط ??? میلیون کاربر انحصاری در ماه داشته است.




موضوع مطلب :
یکشنبه 90 تیر 5 :: 9:35 عصر ::  نویسنده : M.N

نسخ? آزمایشی مرورگر اینترنت اکسپلورر ?، با گذشت حدود سه ماه و نیم از عرض? خود، رکورد ?? میلیون دانلود را برای خود به ثبت رسانده است که برای نرم افزارهای آزمایشی مایکروسافت بی سابقه و قابل توجه است.

دانلود  اینترنت اکسپلورر 9 از مرز 20 میلیون گذشت
نسخ? آزمایشی یا beta از این مرورگر، که در ?? سپتامبر در اختیار کاربران قرار گرفت، سهمی معادل ?.? درصد از کل ترافیک اینترنت را تا کنون به خود اختصاص داده است.
به گفت? مسئول بازاریابی اینترنت اکسپلورر، مایکروسافت امکاناتی را نیز برای توسعه دهندگان وب در نظر گرفته است که کدهای آزمایشی خود را برای این مرورگر محک بزنند.
امکانات امنیتی بالاتر، رفع باگ ها و حفره های نفوذپذیری، پشتیبانی از HTML?، مدیریت بهتر بر Tab ها، موتور جاوا اسکریپت جدید، و سرعت بالاتر در مرور سایتهای اینترنتی، از مزایای نهمین نسخ? این مرورگر است.
این در حالی است که جدی ترین رقبای اینترنت اکسپلورر یعنی فایرفاکس محصول موزیلا و کروم محصول گوگل، به ترتیب خود را برای ارائ? نسخه های چهار و هشت برای کاربران آماده می کنند.



موضوع مطلب :

حمله ماه گذشته به شبکه کنسول پلی‌استیشن که باعث به سرقت رفتن ??? میلیون نمایه کاربری این شبکه شد، دومین حمله بزرگ سایبری جهان نام‌گذاری شده‌است.

هکرهای شبکه  پلی‌استیشن از سرور‌های پردازش ابری آمازون استفاده کردند

یک منبع مطلع می‌گوید هکرهایی که ماه گذشته به شبکه کنسول بازی سونی نفوذ کردند از سرویس پردازش ابری آمازون به نام EC? بهره برده بودند.

این هکرها با مشخصات فردی قلابی یکی از سرور‌های پردازش ابری آمازون را اجاره کردند و حملات آن‌ها نیز از همین سرور مدیریت شده‌است.

 این منبع که به دلیل محرمانه بودن اطلاعاتش نخواسته نامش فاش شود و می‌گوید سرور مورد استفاده هکرها مسدود شده‌است.

حمله ماه گذشته به شبکه کنسول پلی‌استیشن که باعث به سرقت رفتن ??? میلیون نمایه کاربری این شبکه شد، دومین حمله بزرگ سایبری جهان نام‌گذاری شده‌است.

این منبع همچنین می‌گوید هکرها به هیچ بخش دیگری از سرور‌های پردازش ابری آمازون نفوذ نکردند و از منابع آمازون تنها برای مخفی ماندن از ردیابی پلیس استفاده کردند.

این موضوع بار دیگر مشکلات امنیتی پردازش ابری را مورد بحث قرار می‌دهد.
پیش‌تر قطعی سرویس پردازش ابری آمازون، مایکروسافت و گوگل موجی از انتقادات به کارایی و قابل اعتماد بودن پردازش ابری را به دنبال داشت.

گفتنی‌است شرکت آمازون سال گذشته سرویس پردازش ابری خود را راه‌اندازی کرد.
این سرویس به مشتریان اجازه اجاره کردن و اجرای نرم‌افزارها و سرویس‌های شخصی و سازمانی برروی سرور‌های آمازون را می‌دهد.




موضوع مطلب :
یکشنبه 90 تیر 5 :: 9:32 عصر ::  نویسنده : M.N

به جرات می‌توان گفت مهم‌ترین خبر نمایشگاه کامپیوتکس در حوزه رایانه‌های رومیزی، رونمایی از چیپ‌ست X?? اینتل بود.

این چیپ‌ست قرار است از سوکت جدید LGA ???? اینتل استفاده کند. با عرضه شدن مادربردهای این چیپ‌ست، می‌توان تغییر نسل اینتل را کامل دانست.

زیرا علیرغم اینکه مدتی است که سوکت ???? توسط سوکت ???? جایگزین شده است، اما همچنان مادبردهای رده بالا از سوکت ???? استفاده می‌کنند، که سوکتی نسباتا قدیمی است.

در نمایشگاه کامپیوتکس امسال شرکت گیگابایت برای اولین بار از مادربرد X??-UD? خود پرده برداری کرد که از پردازنده‌های Sandy Bridge-E نسل بعدی اینتل پشتیبانی خواهد کرد.

همانطور که اشاره شد سوکت جدید LGA ???? نام دارد، یعنی ???? پین بر روی این سوکت قرار دارند. به همین دلیل سوکت پردازنده این مادربردهای بسیار بزرگ‌تر از مادربردهای کنونی خواهند بود.

در همین راستا، می‌توان بر روی X??-UD? محل نامتعارف قرارگیری اسلات‌های حافظه را مشاهده کرد، که به دلیل بزرگ بودن سوکت، دو عدد از آنها در طرف دیگر سوکت قرار گرفته‌اند.

لازم به ذکر است که این حافظه‌ها از فناوری DDR? استفاده می‌کنند و هر کدام از آنها کانال اختصاصی ?? بیتی خود را دارند. این مادربرد از ? اسلات PCI-e x?? نیز بهره خواهد برد.

یکی دیگر از ویژگی‌های جالب این مادربرد تعداد ?? درگاه SATA آن است، که بی‌سابقه است. البته مدل ارائه شده در نمایشگاه مدل نهایی نبود و سینک خنک کننده بر روی آن نصب نشده بود.



موضوع مطلب :
یکشنبه 90 تیر 5 :: 9:31 عصر ::  نویسنده : M.N

اکثر کارت‌های گرافیکی دارای ??Mb تا ??Mb حافظه از نوع DDR SDRAM هستند.

در مواردی که از رایانه به منظور انجام عملیات حجیم گرافیکی نظیر بازی‌های رایانه‌ای و یا ویرایش تصاویر ویدیویی استفاده می‌شود، اطلاعات مورد نیاز به منظور نمایش تصاویر در حافظه RAM کارت گرافیک ذخیره می‌شود که کارت‌های گرافیک به منظور انجام مطلوب و سریع این‌گونه فعالیت‌ها به حجم بالایی از حافظه نیاز خواهند داشت.

به موازات افزایش پیچیدگی بازی‌های رویانه‌ای یا حجم عملیات گرافیکی به حافظه بیش‌تری نیاز خواهد بود و استفاده مناسب و بهینه از حافظه کارت گرافیک می‌تواند تضمین لازم درباره نمایش بدون نقص تصاویر را ارائه کند.

اکثر کارت‌های گرافیکی دارای ??Mb تا ??Mb حافظه از نوع DDR SDRAM هستند؛ مدل‌های پیشرفته‌تر و در عین حال گران‌تر، دارای حافظه‌ای بین ??MB تا ???MB هستند.

برای بازی‌های قدیمی، حافظه‌ای به میزان ??MB کافی بوده ولی کیفیت و سرعت انتقال تصاویر در آنان نسبت به کارت‌های جدید خصوصاً در Resolution ???? * ????، مطلوب نخواهد بود.

به منظور استفاده از بازی‌های گرافیکی پیشرفته با رزولوشن بالاتر، پیشنهاد می‌شود که از کارت‌های گرافیکی دارای حداقل ???Mb حافظه، استفاده شود؛ اکثر بازی‌های جدید به حافظه‌ای بیش از ???MB نیاز نخواهند داشت.

در صورت تمایل و ضرورت می‌توان از کارت‌هایی که دارای حافظه بیش‌تری هستند، استفاده کرد؛ تراشه‌های گرافیکی که بر روی مادربرد رایانه قرار دارند (OnBorad) از حافظه اصلی سیستم استفاده می‌کنند (با توجه به اشغال بخشی از حافظه توسط کارت گرافیک موجود بر روی مادربرد، فضای کم‌تری در حافظه اصلی برای سایر عملیات باقی خواهد ماند).

در اغلب رایانه‌های ارزان‌قیمت که از پردازنده‌هایی با توان عملیاتی کم‌تر استفاده می‌شود (نظیر پردازنده‌های Celeron محصول شرکت Intel و یا Duron محصول شرکت AMD)، کارت گرافیکی بر روی مادربرد تعبیه شده است.

رایانه‌های فوق، دارای توانایی قابل قبولی بوده و برای کاربران معمولی که از رایانه به عنوان یک ابزار کار معمولی استفاده می‌کنند، بسیار کارآمد بوده ولی در صورتی که کاربرانی نیازمند انجام عملیات گرافیک سنگین بوده و یا قصد استفاده از بازی‌هایی را داشته باشند که دارای گرافیک بالا است، سیستم‌های فوق کارآیی مناسبی نخواهند داشت.



موضوع مطلب :
یکشنبه 90 تیر 5 :: 9:29 عصر ::  نویسنده : M.N

آنها همچنین در یکی از وب‌سایت‌هایی که در زمینه به اشتراک گذاشتن فعال است، طی اطلاعیه دیگری نوشته‌اند که «سفر تفریحی ?? روزه‌مان به پایان رسیده است.»

اعضای گروهی از هکرهای اینترنتی که در دو ماه اخیر، چندین وبسایت معروف را مورد حمله قرار داده‌اند، اعلام کرده‌اند که این گروه را منحل می‌کنند.
 این گروه که با عنوان " لولزسکیوریتی" (Lulz Security) شناخته می‌شود، در سایت توئیتر نوشته است که فعالیت‌هایش را متوقف می‌کند.

آنها همچنین در یکی از وب‌سایت‌هایی که در زمینه به اشتراک گذاشتن فعال است، طی اطلاعیه دیگری نوشته‌اند که «سفر تفریحی ?? روزه‌مان به پایان رسیده است.»

نام لولزسکیوریتی بعد از حمله‌هایش به وب‌سایت شرکت‌هایی مثل سونی و نینتندو بر سر زبان‌ها افتاد.

اعضای این گروه، در برخی موارد، وب‌سایت‌ها را از کار انداخته‌اند و در برخی دیگر، اطلاعات حساس و محرمانه‌ای را دزدیده و بعد در شبکه‌های اینترنتی منتشر کرده‌اند.

وب‌سایت‌های مجلس سنای آمریکا، سیا(سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا) و شبکه‌های تلویزیونی فاکس و سی‌بی‌اس آمریکا هم مورد حمله‌های سایبری این گروه قرار گرفته‌اند.

گروه لولزسکیوریتی به مناسبت این خداحافظی، گزیده‌ای از مدارکی را منتشر کرده است که ظاهرا شامل اسناد محرمانه‌ای از اداره پلیس آریزونا و شرکت ارتباطاتی "ای‌تی اند ای" است.
این شرکت از بزرگ‌ترین شرکت‌های فعال در زمینه ارتباطات و مخابرات در آمریکا است.

به گفته خبرنگاران، اطلاعیه خداحافظی لولزسکیوریتی می‌تواند نشانه این باشد که اعضای آن به دلیل تحقیقات اخیر پلیس و نیز اقدامات هکرهای رقیب برای لو دادن آنها دستپاچه شده‌اند.

اخیرا یک مرد جوان بریتانیایی که ظن آن می‌رود ارتباطاتی با این گروه داشته باشد، بازداشت شده است.

تاثیری بسیار کم
هویت اعضای لولزسکیوریتی همچنان ناشناس مانده و تماس مستقیم با آنها برای تأیید اطلاعیه خداحافظی‌شان ممکن نبوده است.
در این اطلاعیه آمده است که «? خدمه ما برای شما سال ???? خوبی آرزو می‌کند.»

آنها اضافه کرده‌اند: «با آخرین خاطراتی که داشتیم، وقت آن رسیده است که بگوییم: سفر بی‌خطر»
آنها نوشته‌اند: «سفر تفریحی ?? روزه ما به پایان رسیده است و الان باید الهام، ترس، انکار، شادی، تایید، تکذیب، استهزا، شرمندگی، اندیشه، حسادت، تنفر و حتی عشق را پشت سرمان بگذاریم و راهی جایی دور شویم. امیدواریم که تاثیری بسیار کوچک بر افراد گذاشته باشیم.»

با این حال، آنها از طرفدارانشان خواسته‌اند تا به راهشان ادامه دهند و نوشته‌اند: «ما امیدواریم؛ آرزومندیم و حتی می‌خواهیم که این حرکت، به صورت انقلابی درآید که بتواند بدون ما به راهش ادامه دهد.»

آنها نوشته‌اند: «لطفا متوقف نشوید. ما در کنار هم و متحد، می‌توانیم ستمگران مشترک را زمین بزنیم و از آزادی و قدرتی آکنده شویم که سزاوارمان است.»

اعضای این گروه پیش از این در برنامه نیوزنایت بی‌بی‌سی گفته بودند که می‌خواهند «کله‌گنده»هایی را که قانون می‌نویسند، هدف قرار دهند و «آنها را چند درجه پایین بکشند.»

یک هکر که با نام «گرداب» شناخته می‌شود و خود را «کاپیتان کشتی لولز» می‌خواند، در یک پرسش و پاسخ آنلاین گفته است که این گروه ابتدا «برای خنده» هک کردن وب‌سایت‌ها را شروع کرد، ولی به تدریج به گروهی از هکرهای اخلاقگرا «با انگیزه‌های سیاسی» تبدیل شد.

یکی از اعضای لولزسکیوریتی هم در گفت‌وگویی با خبرگزاری آسوشیتدپرس گفته است که آنها دست‌کم ? گیگابایت از «اطلاعات دولتی و بخش‌های قانونگذار» کشورهایی در سراسر دنیا را در اختیار دارند.

او گفت که آنها قصد دارند این اطلاعات را در سه هفته آینده منتشر کنند.




موضوع مطلب :
یکشنبه 90 تیر 5 :: 9:29 عصر ::  نویسنده : M.N

اپراتورهای موبایل کلیدهای اینترنت را عرضه می‌کنند و کاربران می‌توانند از طریق سیم‌کارت‌های نسل سوم به اینترنت پر سرعت (بالای ?.? مگابیت برثانیه) دسترسی پیدا کنند.

اینترنت  42.2 مگابیت در دست ایتالیایی‌ها
یک شرکت اپراتور موبایل برای اولین بار کلید "یو. اس. بی" اینترنت جدیدی را به کاربران ایتالیایی عرضه کرده است که دسترسی به شبکه از طریق سیم‌کارت را با سرعت ??.? مگابیت برثانیه امکانپذیر می‌کند.

 کلید اینترنت ابزاری مناسب برای دسترسی به شبکه در حال سفر و یا در محیط‌های دور از شبکه‌های کابلی است.

اپراتورهای موبایل این کلیدهای اینترنت را عرضه می‌کنند و کاربران می‌توانند از طریق سیم‌کارت‌های نسل سوم به اینترنت پر سرعت (بالای ?.? مگابیت برثانیه) دسترسی پیدا کنند.

اکنون شرکت چند ملیتی "وودافن" برای اولین بار به کاربران ایتالیایی کلید جدیدی را عرضه کرده است که امکان اتصال به شبکه با سرعت بسیار بالای ??.? مگابیت برثانیه را فراهم می‌کند.

این کلید اینترنت که از فناوری Hspa+ استفاده می‌کند درحال حاضر در ?? شهر این کشور عرضه می‌شود.

کاربران این مناطق تحت پوشش می‌توانند از حداکثر سرعت ??.? مگابیت برثانیه استفاده کنند، اما در صورت سفر به نقاط دیگر از این سرعت کم می‌شود.

اپراتورهای دیگر موبایل نیز با هدف حفظ بازار رقابت با وودافن به عرضه اینترنت پر سرعت از طریق "کلید یو. اس. بی" می‌پردازند. به طوری‌که اپراتور ? کلیدهای با سرعت حداکثر ?? مگابیت برثانیه، اپراتور "تیم" کلیدهای با سرعت حداقل ??.? مگابیت برثانیه و حداکثر ??.? مگابیت برثانیه و اپراتور "ویند" کلیدهای با سرعت ??.? مگابیت برثانیه را ارائه می‌کنند.

براساس گزارش لاستمپا، کلید ??.? مگابیت بر ثانیه شرکت "وودافن" امکان استفاده ? گیگابایت در ماه را فراهم می‌کند.

هزینه شارژ ماهانه این محصول ?? یورو است.



موضوع مطلب :
<   <<   11   12   13   14   >   
درباره وبلاگ

این وبلاگ برترین وبلاگ پارسی بلاگ در سال 1389 شده است . موفق باشید
آخرین مطالب
پیوندها
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 79
بازدید دیروز: 87
کل بازدیدها: 181096