سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
*.: اخبــار فــنــاوری اطــلاعــات و ارتــبــاطــات .:*
 

شرکت IBM برای حل مشکل محدود بودن دسترسی محققان جهان به ابررایانه‌ها، طرح ابررایانه‌های مجازی را ارائه کرده است که از اتصال چندین هزار رایانه خانگی بی استفاده به یکدیگر به وجود می‌آیند.

بزرگترین  ابررایانه جهان با اتصال 1.8 میلیون رایانه بی‌استفاده
خریدن یک ابررایانه به میلیون‌ها دلار پول نیاز دارد و پس از خریداری نیز نگهداری و حفظ چنین سیستمی ماهانه هزاران دلار هزینه در بر خواهد داشت، البته این در صورتی است که هزینه گزاف ناشی از مصرف برق این دستگاه نادیده گرفته شود.
علاوه بر کاربران عادی، بلکه بسیاری از دانشمندان نیز توانایی دسترسی یا در اختیار داشتن ابررایانه‌ها را ندارند، حتی اگر در دانشگاهی کار کنند که دارای ابررایانه است. این در حالی است که دانشمندان در زمینه های مطالعاتی بهداشت، فیزیک اخترشناسی و هواشناسی به ابررایانه‌ها نیاز دارند تا از سرعت بالای محاسبات و پردازش آنها در کوتاه‌ترین زمان ممکن استفاده کنند. شاید انجام یک شبیه سازی رایانه ای با استفاده از یک رایانه معمولی ?? سال طول بکشد.
اما در صورتی که بتوان میلیون‌ها رایانه معمولی را به یکدیگر وصل کرد و حل یک معادله را به تمامی آنها واگذار کرد، می‌توان به یک ابررایانه مجازی دست یافت، و این همان کاری است که اکثر افراد نیازمند به استفاده از ابررایانه‌ها انجام می‌دهند.
سازمان‌های متعددی وجود دارند که با کمک داوطلبانی که قدرت پردازش رایانه های خود را اهدا می‌کنند، ابررایانه های مجازی راه اندازی کرده‌اند. در این ابررایانه ها رایانه کاربران داوطلب در زمانی که از آنها استفاده ای نمی‌شود، به کار گرفته می‌شوند. به این شکل هر فردی می‌تواند با مراجعه به وب سایت‌هایی نرم افزار مربوط به اتصال به ابررایانه را نصب کرده و با استفاده از آن به شبکه ای از رایانه‌ها متصل شود.
قدرت رایانه های وصل شده به چنین شبکه ای چندین هزار یا چندین میلیون برابر خواهد شد و قدرت پردازش این شبکه به اندازه ای باورنکردنی افزایش خواهد یافت.

طرح شبکه محاسباتی داوطلبانه
این طرح شبکه محاسباتی داوطلبانه نام دارد و تاکنون در پروژه های مختلفی از قبیل شبکه اجتماع جهانی، "ستی" (SetiAtHome) و EnsteinAtHome مورد استفاده قرار گرفته‌اند. در این پروژه‌ها یک وظیفه محاسباتی به میلیاردها قطعه تبدیل شده و در میان رایانه های شبکه ابررایانه مجازی تقسیم می‌شود.

پروژه "ستی" یکی از مشهورترین پروژه های این طرح به شمار آید. این پروژه توسط محققان دانشگاه برکلی در سال ???? و با هدف یافتن سیگنال‌های رادیویی مرتبط با حیات بیگانگان راه اندازی شده است.

پروژه‌های دانشگاه استنفورد با نام FoldingAtHome و دانشگاه ویسکونزین و موسسه آلبرت انیشتین با نام EnsteinAtHome به منظور مطالعه بر روی امواج گرانشی راه اندازی شده‌اند. ابررایانه مجازی پروژه دانشگاه استنفورد با در اختیار داشتن ??? هزار رایانه اهدا شده، یکی از بزرگترین ابررایانه های مجازی به شمار می‌رود.

IBM بنیانگذار ابررایانه های مجازی
تمامی پروژه‌هایی که در بالا نام برده شدند در برابر ابررایانه آکادمیک پروژه شبکه انجمن جهانی یا WCG که توسط IBM هدایت می‌شود، بسیار ناچیز و کوچک به شمار می‌روند. این ابررایانه از ?.? میلیون رایانه متصل به هم تشکیل شده است که قدرت پردازش آنها را می‌توان با یکی از پنج ابررایانه برتر جهان مقایسه کرد. در واقع این ابررایانه مجازی همواره در میان پنج ابررایانه و ?? ابررایانه برتر جهان شناور است و برتری آن به تعداد رایانه‌هایی بستگی دارد که در لحظه به آن وصل می‌شوند. با در اختیار داشتن ??? هزار رایانه دیگر ابررایانه WCG به قدرتمندترین ابررایانه ای تبدیل خواهد شد که در جهان وجود دارد.

شبکه IBM می‌تواند به حل شدن برخی از چالش برانگیزترین مسائل و بحران‌های جهان کمک کند. در حال حاضر هشت پروژه فعال از جمله تحقیقات برای یافتن درمان ایدز، سرطان در میان کودکان، درمان تحلیل عضلانی، ارائه راه حل‌هایی برای تولید آب پاک و بهبود فناوری سلول‌های خورشیدی توسط این ابررایانه در دست اجرا هستند.

بر اساس گزارش سی نت، همچنین پروژه‌هایی در زمینه تحقیقات ژنتیکی و شیوه های جدید نمونه برداری توسط ابررایانه IBM به پایان رسیده‌اند. محققان دانشگاه تگزاس نیز از این ابررایانه برای انجام تحقیقاتی برای مبارزه با تب "دنگی" استفاده می‌کنند. به گفته این محققان در دانشگاه تنها امکان دسترسی به خوشه رایانه ای با ??? پردازشگر وجود دارد در صورتی که با اتصال به این ابررایانه می‌توان از قدرت پردازش ?? هزار پردازشگر استفاده کرد. در این پروژه نتیجه اطلاعات وارد شده معمولا پس از یک تا ? ماه بازگردانده می‌شوند.

شرکت IBM در حال حاضر طرح دانشمندانی را که در زمینه مطالعات بشردوستانه فعالیت دارند اما توانایی پرداخت هزینه گزاف استفاده از ابررایانه های موجود را در اختیار ندارند، پذیرا می‌شود. نرم افزاری که داوطلبان برای اتصال به شبکه به آن نیاز دارند، معمولا نرم افزاری بسیار ساده است و تنها قابلیت ارتباط و قطع شدن رایانه‌ها به شبکه مجازی ابررایانه ای را دارد و تنها قادر است واحد پردازشگر مرکزی رایانه را تشکیل داده و در هر زمان یک الگوریتم را فعال کند.



موضوع مطلب :
یکشنبه 90 تیر 5 :: 9:25 عصر ::  نویسنده : M.N

تعداد دانلود برنامه‌ها و Application های شرکت سامسونگ در بخش موبایل و برنامه های مخصوص تلویزیون این شرکت به تازگی از مرز ??? میلیون دانلود عبور کرده است.

??? میلیون  دانلود برای Samsung Apps
بخش برنامه های کاربردی سامسونگ که از زمان ارائه اولین گوشی دارای سیستم عامل اختصاصی این شرکت یعنی S???? Wave در ژوئن ???? آغاز بکار کرد اینک طیف وسیعی از عناوین و گروه های متفاوت در دسته بندی‌های متعدد را در بر می‌گیرد که در حال حاضر به رقمی در حدود ?? هزار Application مختلف بالغ شده که شش برابر تعداد برنامه های این بخش در زمان راه اندازی این سرویس است.
 در سه ماه اول راه اندازی بخش برنامه های کاربردی سامسونگ تعداد دانلود این برنامه‌ها از مرز ?? میلیون بار عبور نمود و تنها ?? ماه پس از ارائه این سرویس در مارچ ???? تعداد این دانلودها به بیش از ??? میلیون عدد رسیده است.
بیشترین Application های دانلود شده شامل سه عنوان Magic Torch، Need for Speed Shift و Asphalt ? می‌شود که هر سه در بخش سرگرمی و بازی جای می‌گیرند.
از دیگر عناوین پربیننده در این مارکت باید به برنامه های ترافیکی و مسیریابی اشاره کرد که از آن میان نیز برنامه London Traffic و Ndrive France از سایرین محبوب‌تر بوده‌اند.
از نکات جالب تعداد برنامه های دانلود شده در مارکت سامسونگ مشخص شدن سبک و علاقه مندی های متفاوت مردم کشورهای مختلف دنیاست جائی‌که به عنوان مثال دستورهای پخت و پز و تهیه شراب محبوب‌ترین عناوین در کشور فرانسه را تشکیل می‌دهند و از دیگر سو آلمانی‌ها از عاشقان بازی‌های فوتبالی و برنامه های مرتبط با این ورزش بوده و ایتالیائی‌ها برنامه های مرتبط با اطلاعات فیلم‌ها را بیش از سایرین می‌پسندند.
مارکت سامسونگ یا به عبارت دیگر Samsung Apps در حال حاضر در بیش از ??? کشور جهان فعال است که این تعداد بازهم رو به گسترش می‌باشد.
بیشترین تعداد دانلود برنامه از این مارکت در میان تمامی کشورهای جهان به فرانسه تعلق دارد و پس از آن کشورهای آلمان و اسپانیا قرار گرفته اند.
این سه کشور بیش از ?? درصد تمامی دانلودهای صورت گرفته از Samsung Apps را به خود اختصاص داده اند.
رده بندی برنامه های متعدد حاضر در این مارکت شامل دسته بندی هایی نظیر اپلیکیشن های بازی، برنامه های مرتبط با اخبار، شبکه های اجتماعی، برنامه های مسیریابی و reference های گوناگون می‌شود که به صورت اختصاصی برای گوشی‌های هوشمند سامسونگ طراحی شده‌اند.
برخی برنامه های حاضر در این مارکت به صورت اختصاصی برای یک منطقه خاص طراحی شده‌اند که این دسته از برنامه‌ها حاوی اطلاعات سودمند محلی برای کاربرانی هستند که در آن منطقه، از این برنامه‌ها استفاده می‌کنند.
یکی دیگر از بخش مهم و اصلی Samsung Apps به رده SNS ها یا برنامه های مرتبط با شبکه های اجتماعی تعلق دارد که برنامه های محبوبی همچون فیس بوک و توئیتر در این رده جای می‌گیرند.
تعداد برنامه‌ها و تنوع عناوین حاضر در Samsung Apps بگفته Kang-Hyun Kwon معاون ارشد بخش رسانه ای Samsung Electronics به طرز چشمگیری در سال ???? افزایش خواهد یافت از علل اصلی این افزایش تعداد باید به حضور اسمارت فون های متنوع و جدید سامسونگ با سیستم عامل اختصاصی این شرکت، Bada OS اشاره کرد که تعداد استفاده کنندگان این رابط کاربری را به طرز چشمگیری افزایش می‌دهد.
تداوم سرویس و بهبود عملکرد برنامه های برگزیده در کنار ارائه عناوین جدید و بهینه شده برای اسمارت فون های سامسونگ هدف اصلی بخش رسانه ای شرکت در سال پیش رو را تشکیل می‌دهند.
برای رسیدن به رقم ??? میلیون دانلود فعلی سامسونگ به صورت هفتگی جایزه های ویژه ای را برای کاربران خود در نظر گرفته بود بطوریکه بازای هر دانلود از این مارکت به صورت تصادفی جایزه هائی به برندگان خوش شانس تعلق می‌گرفت از جمله این جایزه‌ها می‌توان به تبلت و پلیرهای Galaxy، حافظه های USB و یا کوپن‌های مجانی خرید از Samsung Apps اشاره کرد.



موضوع مطلب :
یکشنبه 90 تیر 5 :: 9:23 عصر ::  نویسنده : M.N

وزیر ارتباطات گفت: مردم به دلیل تفاوت قیمت، بیش‌تر به استفاده از سرویس ADSL نسبت وایمکس تمایل دارند و می‌توان گفت در حال حاضر در تهران ظرفیت‌های وایمکس خالی بسیاری وجود دارد.

ظرفیت‌های  وایمکس در تهران خالی است

دکتر رضا تقی‌پور اظهار کرد: بحث مهمی که در زمینه ارائه اینترنت پرسرعت در کشور وجود دارد این است که تقاضا در این زمینه در کشور متوازن نیست و در برخی جاها زیاد و بعضی جاها بسیار کم است که البته ما به اپراتورها تکلیف کردیم که در بسیاری نقاط کشور ظرفیت‌ها را ایجاد کردند، ولی این ظرفیت‌ها در حال حاضر بدون استفاده مانده است.
وی افزود: البته برای توسعه ظرفیت برای شرکت‌های ندا اقدامات جدیدی را نیز در دست اجرا داریم و به جز استان تهران در تمامی استان‌های کشور ظرفیت کافی برای واگذاری اینترنت پرسرعت وجود دارد.
تقی‌پور ادامه داد: توسعه خدمات وایمکس در کشور به فرهنگ‌سازی نیاز دارد و تا کاربران هزینه خدماتی که دریافت می‌کنند را نپردازند، این امر میسر نمی‌شود.
او پیش از این نیز گفته بود: ارایه هر خدماتی هم به عرضه و هم به تقاضا نیاز دارد؛ این در حالی است که تنها یک هشتم پورت‌های منصوبه ADSL در کشور دایر شده است.
وزیر ارتباطات با تاکید بر اینکه ?? درصد ظرفیت وایمکس کشور هنوز خالی است و درخواستی برای آن نیامده است، ابراز کرده بود: خطوط اینترنت پرسرعت بدون تقاضا، معطل مانده است. وقتی ظرفیت ایجاد شده بدون استفاده باقی مانده و ظرفیت‌سازی دوباره کار درستی نیست.
او هم‌چنین درباره علت وجود ارتباطات دایل‌آپ در کشور باوجود اینترنت پرسرعت اظهار کرده بود: خیلی از کاربران هزینه ?? هزار تومان ماهانه برای اینترنت پرسرعت را هم نمی‌خواهند پرداخت کنند. علاقه ذاتی و ماهوی به اینترنت دایل‌آپ وجود ندارد، بلکه تقاضا برای آن وجود دارد.



موضوع مطلب :
یکشنبه 90 تیر 5 :: 9:22 عصر ::  نویسنده : M.N

در تعطیلات آخر هفته گذشته سرویس هاستینگ و ثبت دامنه‌های اینترنتی دیستریبات هدف حمله برنامه‌ریزی شده و از پیش تعیین شده هکرها قرار گرفت.

محوشدن کامل  4800 وب‌سایت استرالیایی

 هزاران استرالیایی پس از آنکه تمامی اطلاعات وب‌سایت‌های خود را به دلیل حمله هکرها و ضعف مدیریتی هاستینگ خود بربادرفته دیدند هنوز در شوک به سر می‌برند.
در تعطیلات آخر هفته گذشته سرویس هاستینگ و ثبت دامنه‌های اینترنتی دیستریبات هدف حمله برنامه‌ریزی شده و از پیش تعیین شده هکرها قرار گرفت. این حمله آن قدر گسترده بود که تمامی اطلاعات بر روی چهار سرور این سرویس‌دهنده اینترنتی به طور کامل از بین رفته و پاک شود اما این پایان بدشانسی مدیران وب‌سایت‌ها نبود.
آغاز بدشانسی اصلی آنجا بود که مدیران سرویس‌دهنده دیستریبات اعتراف کردند که از اطلاعات مشتریان خود هرگز بک‌آپ و یا فایل پشتیبان تهیه نکرده‌اند و تمامی اطلاعات وب‌سایت‌ها از جمله عکس‌ها و دیگر اطلاعات آنها در جریان حمله هکرها به طور کامل از بین‌ رفته‌اند.
اگرچه مدیران این سرویس از مشتریان خود درخواست کرده‌اند که اگر خود آنها بک‌آپی از اطلاعات خود دارند در اختیار آنها بگذارند و برای بازیابی اطلاعات آنها ابراز امیدواری کرده‌اند اما واقعیت آن است که اطلاعات بیش از ???? وب‌سایت که نام آنها در لیست محو شده‌های اینترنتی این شرکت دیده می‌شوند برای همیشه اطلاعات خود را از دست داده‌اند.



موضوع مطلب :
یکشنبه 90 تیر 5 :: 9:20 عصر ::  نویسنده : M.N

مدتی در فیس‌بوک کاربران به طور مرتب به لینکی دعوت می‌شدند با عنوان ذیل که کاربران را تشویق می‌کرد به اینکه بر روی آن کلیک کرده تا بفهمند چه کسانی پروفایل فیس‌بوک‌شان را مشاهده می‌کنند.

دام‌های  هکرها در فیس‌بوک

How to see who has viewed your profile با کلیک روی این لینک، وارد صفحه‌ای می‌شوید که در ادامه اجازه دسترسی بیشتری به پروفایل‌تان را به دیگر کاربران می‌دهید.
فقط در ساعات اولیه چیزی بیش از ?? هزار نفر روی این لینک کلیک کردند و آلوده شدند.
این یک پیام وسوسه‌ برانگیز برای افرادی است که دوست دارند، بدانند چه کسانی به آنها توجه کرده‌اند.
در حالی که در ماه جولای سال میلادی گذشته، فیس‌بوک رسماً اعلام کرده بود که هیچ راهی نیست که شخص دیگری بتواند بفهمد چه کسی به پروفایلش سر زده است.
ضمن اینکه هرگونه دسترسی به این اطلاعات را ممنوع کرده و کسی هم نمی‌تواند اپلیکیشنی بسازد که این کار را انجام بدهد .
بیشتر نفوذهای امنیتی از راه مهندسی اجتماعی یا Social engineering رخ می‌دهند.
نفوذگرها دنبال چیزهایی می‌گردند که ممکن است برای شما جذاب باشد.
مثلاً اعلام می‌کنند با کلیک روی این لینک می‌توان یک عکس خصوصی جالب دید یا به پسورد یک دوست دسترسی پیدا کرد. به محض کلیک روی لینک مورد نظر شما یک قربانی سرقت اطلاعات خواهید بود .
به نقل از دیسپچ، در روزهای اخیر ایمیل‌ها و پیام‌های متعددی برای کاربران فیس‌بوک ارسال شده و در آنها ادعا شده که کاربران برای مشاهده تازه‌ترین عکس‌ها و ویدیوهای مرگ بن‌لادن باید بر روی لینک‌های ارسالی کلیک کنند.
اما نتیجه این کار آلوده شدن رایانه‌های کاربران به کرم و ویروس خواهد بود .
به گزارش FBI، کرم‌ها و ویروس‌های خطرناک خود را در درون این عکس‌ها و ویدیوها مخفی کرده و پس از آلوده‌کردن هر رایانه خود را برای دیگر کاربران هم ارسال می‌کنند .
FBI به کاربران فیس‌بوک هشدار داده که فایل‌های ضمیمه مشکوک که از طرف افراد ناشناس ارسال شده را باز نکنند تا هیچ کرم و ویروسی به رایانه آنها منتقل نشود.
یکی از متداول‌ترین روش‌های مورد استفاده هکرها در روزهای اخیر ارسال پیامی است که ظاهراً از طرف BBC ارسال شده است. عنوان این پیام این است : ویدیوی زنده از کشته شدن اسامه بن‌لادن.
در صورت کلیک کردن بر روی این ویدیو کاربر به صفحه دیگری هدایت می‌شود که شباهت زیادی به صفحات سایت فیس‌بوک دارد.
سپس از کاربر خواسته می‌شود تا کدی را برای تایید وارد کند. در این صورت یک لینک جعلی مربوط به بی‌بی‌سی بر روی حساب کاربری فرد در فیس بوک ارسال می‌شود.



موضوع مطلب :

وزیر اطلاعات گفت: درخصوص مقابله با ویروس استارس به دستگاه‌های مختلف هشدارهای لازم داده شده است.

حجت‌الاسلام حیدر مصلحی پس از پایان جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران، با بیان این مطلب افزود: این ویروس قابلیت اخلال در برخی دستگاه‌ها را دارد که تلاش خواهد شد با این ویروس نیز مانند ویروس گذشته مقابله شود.
وی در پاسخ به سئوالی درباره اقدام رژیم صهیونیستی در فیس‌بوک برای راه‌اندازی صفحه فارسی گفت: از کاربران ایرانی می‌خواهیم که همچنان کینه‌شان را به رژیم غاصب صهیونیستی نشان دهند و برای مقابله با این صفحه عمل کنند.
وزیر اطلاعات افزود: البته ما نیز اقداماتی در این زمینه انجام داده‌ایم.
مصلحی درخصوص خبر کشته شدن بن لادن نیز گفت: ما اسنادی داریم که بن لادن قبلا فوت کرده است اما این حرف‌ها به مذاق آمریکایی‌ها خوش نمی‌آید.
وی در پاسخ به سئوالی دیگر مبنی بر اینکه با فعالیت‌های متنوع شرکت‌های هرمی چه برخوردی می‌کنید، افزود: همه حرکات آنها را زیرنظر داریم و این شرکت‌ها مرتب تغییر روش می‌دهند.
وزیر اطلاعات اضافه کرد: تاکنون وزارت اطلاعات به حدود ?? روش آنها دسترسی پیدا کرده است که جزئیات آن اطلاع‌رسانی خواهد شد.



موضوع مطلب :
<   <<   11   12   13   14   
درباره وبلاگ

این وبلاگ برترین وبلاگ پارسی بلاگ در سال 1389 شده است . موفق باشید
آخرین مطالب
پیوندها
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 11
بازدید دیروز: 89
کل بازدیدها: 181117