سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
*.: اخبــار فــنــاوری اطــلاعــات و ارتــبــاطــات .:*
 
پنج شنبه 90 اردیبهشت 15 :: 11:46 عصر ::  نویسنده : M.N

این ابررایانه دو برابر از سریع‌ترین ابر‌رایانه حال حاضر جهان سریع‌تر خواهد بود.

نسل جدید  ابر رایانه های IBM

شرکت IBM، که یکی از معدود شرکت های تولیدکننده ابررایانه‌های بسیار قدرت‌مند محسوب می شود، در تدارک ساختن نسل جدیدی از ابررایانه‌‌هاست.

این ابر رایانه که Mira نام دارد بر پایه نسل قبل ابررایانه‌های IBM یعنی Blue Gene استوار و از قدرت پردازشی 10 پتافلاپ برخوردار خواهد بود.

قرار است این دستاورد جدید در لابراتوار ملی آرگون وابسته به وزارت انرژی ایالات متحده نصب و برای طیف گسترده‌ای از محاسبات پیچیده در رابطه با تحقیقات انرژی استفاده شود.

از این ابر‌رایانه در پیشبرد اهداف تحقیقاتی وزارت انرژی امریکا در رابطه با باتری‌های بسیار کم‌مصرف خودروهای الکتریکی، تحلیل رشد اقتصادی، تحلیل تغییرات وضعیت آب و هوا، کاوش‌های مرتبط با تکامل جهان‌ هستی استفاده خواهد شد.

Mira در سال 2012 به بهره‌برداری خواهد رسید و دو برابر از سریع‌ترین ابر‌رایانه حال حاضر جهان سریع‌تر خواهد بود.

ابررایانه حال حاضر موجود در مرکز تحقیقات آرگون قادر است 500 تریلیون محاسبه را در 1 ثانیه انجام دهد.

Mira با 20 برابر قدرت محاسباتی بیشتر، خواهد توانست در یک ثانیه 10 کوادریلیون پردازش را انجام دهد.




موضوع مطلب :
پنج شنبه 90 اردیبهشت 15 :: 11:46 عصر ::  نویسنده : M.N
موسسه گارتنر در گزارشی به بررسی سیستم‎های "پیشگیری از نفوذ در شبکه" Network Intrusion Prevention System) NPIS) پرداخت.
به گزارش روابط عمومی شرکت مهندسی شبکه گستر، محصول NIPS، در محیط شبکه مورد استفاده قرار گرفته و بلافاصله ترافیک ورودی به شبکه را مورد بررسی قرار می‎دهد.

حاصل این بررسی تشخیص حملات با استفاده از الگوهای مورد استفاده نفوذگران و ناکام گذاشتن آنها است. الگوهای مورد استفاده در تشخیص نفوذ می‎تواند برگرفته از نقاط ضعف نرم‎افزارها و حتی پودمان‎های (Protocol) مورد استفاده در شبکه‎ها باشد.

به گزارش همچنین هرگونه داده‎های غیرعادی در جریان ترافیک ورودی شبکه و یا حجم غیرمعمول از ترافیک نیز می‎تواند در یافتن حملات مورد استفاده قرار گیرد.

طبق بررسی موسسه گارتنر شرکت McAfee با فاصله بسیار زیادی نسبت به سایر رقبا، در یک چهارم "پیشتازان" (Leaders) قرار دارد. چراکه این محصول از یک سو براساس محور افقی نمودار، بیشترین سازگاری را با نیازهای مشتریان فعلی دارد و از سویی دیگر براساس محور عمودی نمودار، امکان ایجاد سریع تغییرات و اعمال نوآوری نیز در آن فراهم است.

محل قرار گرفتن "سیستم پیشگیری از نفوذ در شبکه" (NIPS)، معمولاً در ورودی شبکه یا لبه خارجی آن است. در شبکه‎های بزرگ ممکن است از این محصول در جایی که پایگاه‎های داده و یا زیر شبکه‎های متعدد وجود دارد استفاده شود.
سیستم IPS طبق تنظیمات دیواره‎های آتش پیشرفته، با محدود کردن هرگونه تبادل اطلاعات به جز دسترسی‎هایی که صریحاً تایید شده است، عمل می‎کند.
McAfee متعهد به ارایه راهکارهای امنیت شبکه
موسسه گارتنر در ادامه گزارش خود در بررسی محصولات NIPS، دلیل اینکه مصرف‎کنندگان و همچنین شرکای تجاری چشم امید به راهکارهای امنیت شبکه McAfee دوخته‎اند را ارائه راه‎حل‎های اثبات شده و جامع و یکپارچه شرکت McAfee در زمینه امنیت شبکه اعلام کرده است.
از دیدگاه گارتنر، موقعیت McAfee در یک چهارم پیشتازان مربع جادویی، نشان‎دهنده تعهد سرسختانه McAfee به تامین امنیت شبکه است. شرکت McAfee با این رویکرد به دنبال حفاظت برتر و کاهش هزینه‎های نگهداری است.
"سیستم پیشگیری از نفوذ در شبکه" (NIPS) ارائه شده توسط شرکتMcAfee، برای مقابله با تهدید‎ات اینترنتی کاربرد زیادی دارد. این سیستم امنیتی، خودکار و قابل سنجش است و به سادگی و بطور یکپارچه مدیریت می‎شود. این سیستم با شناسایی، مسدود کردن و کاهش تهدیدها، ساختار امنیتی کاملی را به کاربران ارائه می‎کند.



موضوع مطلب :
پنج شنبه 90 اردیبهشت 15 :: 11:46 عصر ::  نویسنده : M.N

رئیس مرکز فناوری اطلاعات وزارت صنایع و معادن از آغاز تهیه‌ گزارش درباره‌ تاثیر احتمالی ویروس استارس بر واحدهای صنعتی کشور خبر داد.



به گزارش ایتنا به نقل از خبرگزاری دانشجویان، محمود لیایی توضیح داد: از دیروز بنا به درخواست مرکز مدیریت امداد و هماهنگی عملیات رخداد رایانه‌ای (ماهر) از مراکز مرتبط با وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تهیه‌ی گزارش درباره‌ تاثیر احتمالی استارس بر واحدهای صنعتی کشور را آغاز کردیم.

او با اشاره به این‌که هم‌اکنون در حال جمع‌آوری اطلاعات و رصد آلودگی‌های احتمالی هستیم، عنوان کرد: تاکنون گزارش خاصی درباره‌ آلودگی واحدهای صنعتی کشور به این ویروس به دست ما نرسیده است.

وی همچنین از تشکیل مرکز اطلاعات مقابله با ویروس‌های صنعتی خبر داد و افزود: در تلاش هستیم تا منابع اولیه و ساز و کارهای مرتبط با این مرکز را تدوین کنیم و قصد داریم بخش عمده‌ی مسئولیت‌ها در این مرکز را به بخش خصوصی واگذار کنیم.
البته وزارت صنایع و معادن نیز در این مرکز نماینده‌ای خواهد داشت.

پیشتر نیز ویروسی به نام استاکس نت به تعدادی از واحدهای صنعتی کشور حمله کرده بود.



موضوع مطلب :
سه شنبه 90 اردیبهشت 13 :: 11:53 عصر ::  نویسنده : M.N

اپراتور سوم مطمئنا با خدمات نسل دوم موبایل نخواهد آمد و سرویس‌های نسل سوم را ارائه خواهد داد.

یک مقام مسئول در شرکت تامین تله‌کام از عرضه سیمکارت‌های نسل سوم موبایل با یکی از کدهای 0920 و 0921 و قابلیت ارائه اینترنت پرسرعت 512 کیلوبیتی و تلفن تصویری خبر داد و گفت: اپراتور سوم مطمئنا سرویس‌های نسل سوم را ارائه خواهد داد.

به گزارش ایتنا به نقل از مهر، سال گذشته در چنین ایامی شرکت تامین تله‌کام وابسته به شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی – شستا- پس از کش و قوس‌های فراوان موفق شد پروانه فعالیت اپراتور سوم موبایل ایران را از آن خود کند، که طبق پروانه صادر شده این اپراتور باید تا 9 ماه پس از دریافت مجوز شبکه خود را راه اندازی و سیم کارت وارد بازار کند. براین اساس و طبق اعلام مسئولان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات این اپراتور باید اوایل خردادماه 90 این سیم‌کارتها را وارد بازار کند.

مسئولان اپراتور سوم در ابتدا وعده داده بودند که سیمکارت‌های نسل سومی را زودتر از موعد مقرر و در دهه فجر 89 به بازار وارد کنند که این وعده محقق نشد و به گفته مسئولان تنها این شبکه به صورت آزمایشی در این تاریخ تست شد.

همکاری تامین تله‌کام با دو وندور چینی و یک مشاور فرانسوی

شاهین آرپناهی مدیرکل برند و ارتباطات تامین تله‌کام در تشریح آخرین وضعیت اپراتور سوم موبایل و اقدامات در حال انجام برای واگذاری این سیم‌کارت‌ها گفت: مهم‌ترین موضوع در بحث اپراتوری موبایل مربوط به تجهیز شبکه است که در این راستا تامین تله‌کام با دو وندور چینی "هوواوی" و "ZTE " کار خود را آغاز کرده و هم اکنون نیز با این دو وندور کار می‌کند.

در همین حال همچنان با مشاور فرانسوی این پروژه در حال همکاری است که البته باید گفت شرکت فرانسوی "سفره‌کام" تنها به عنوان مشاور با تامین تله‌کام همکاری دارد و دستی در اجرا نخواهد داشت.

وی با تاکید بر پوشش مناسب و سطح رضایت‌مندی شبکه موبایل نسل سوم در تهران اظهار داشت: پوشش خوبی در تهران داریم . در واقع تستی که در 22 بهمن انجام شد نشان داد که پوشش فضای آزاد – OUT DOOR – زیادی در اکثر مناطق تهران داریم اما پوشش ساختمان ها و فضاهای بسته هنوز کامل نشده است.

به تعهدات متقابل پروانه‌ای عمل می‌کنیم

آرپناهی در پاسخ به این سوال که آیا تامین تله کام می تواند طبق پروانه اوایل خردادماه سیم‌کارت‌های خود را به بازار عرضه کند اظهارداشت: پروانه مجموعه‌ای از شرایط و تعهدات متقابل است که طبیعتا توقع این است که به تعهدات پروانه‌ای‌مان در چارچوب اختیاراتمان عمل کنیم براین اساس حتی‌المقدور بیشترین تلاش خود را بکار می‌بندیم تا وظایفمان طبق پروانه محقق شود. اما ممکن است مشکلات و کاستی‌هایی در تعامل متقابل با سازمان‌ها و مجموعه‌هایی که به نوعی در این پروژه دخیل هستند دیده شود که این تحت کنترل ما نیست و طبیعتا باید مدنظر قرار گیرد. با این حال سعی می کنیم به تعهداتمان طبق پروانه عمل کنیم.

وی با تاکید بر اینکه تعهدات متقابلی در پروانه فعالیت اپراتور سوم لحاظ شده است در مورد وعده‌های برخی مسئولان این اپراتور برای عرضه سیم کارت در سال 89 گفت: وقتی قرار است کاری شروع شود خوشبینانه‌ترین حالت ممکن مبنا قرار می‌گیرد و توقع نیز این است که همه مقدمات فراهم شود اما در برخی مواقع به مشکلاتی برخورد می‌کنیم که زمان فرآیند را افزایش می‌دهد.

عرضه سیم‌کارت در بدبینانه‌ترین حالت ممکن

مدیرکل برند و ارتباطات تامین تله‌کام در پاسخ به این سوال که بالاخره عرضه سیم‌کارت‌های نسل سوم در بدبینانه‌ترین حالت ممکن چه زمانی خواهد بود گفـت: در چارچوب پروانه ممکن است بحث‌هایی وجود داشته باشد اما نهایتا هر آنچه که حکم شود سعی می‌کنیم به آن پایبند باشیم.

وی در پاسخ به این سوال که با این وجود برای یک ماه آینده هنوز مطمئن نیستید که بتوانید این سیم‌کارت‌ها را وارد بازار کنید یا خیر گفت: پروانه برای شروع تنها سطحی از سرویس را طلب کرده و در آن قید شده که چه سطحی در فاز اول ارائه شود. براین اساس حداکثر تعامل را با دستگاه‌های مربوطه داشته تا بتوانیم تعهدات پروانه را عملیاتی کرده و به حداقل‌های آن پایبند باشیم. این به این معنی است که تا یک ماه آینده در حد بسیار زیاد و با بهترین کیفیت و بهترین سطح ممکن است نتوانیم سیم‌کارت عرضه کنیم.

آرپناهی در مورد پشتیبانی سیمکارت‌های اپراتور سوم از نسل سوم نیز گفت: شبکه‌ای که ما نصب و راه اندازی می‌کنیم نسل سوم – 3G – است که نسل دوم را هم پشتیبانی می‌کند و از آنجایی که اساسا طراحی شبکه از ابتدا نسل سوم است خدماتی که روی آن تعریف هم می‌شود نسل سوم خواهد بود. براین اساس اپراتور سوم مطمئنا با خدمات نسل دوم موبایل نخواهد آمد و سرویس‌های نسل سوم را ارائه خواهد داد.

تلفن تصویری و اینترنت پرسرعت روی موبایل نسل سوم

وی در مورد مجوز ارائه اینترنت پرسرعت روی موبایل که از جمله سرویس‌های مهم این سیم‌کارت‌ها خواهد بود نیز گفت: مهم‌ترین مجوزی که ما داریم پروانه است و طبق این پروانه می‌توانیم سرویس‌های مهمی را روی این شبکه به کاربران عرضه کنیم .

آرپناهی با اشاره به اتفاقی که در کشور برای سرویس MMS افتاد و نبود آیی‌نامه مشخص منجر به وقفه دو ساله در ارائه آن شد، گفت: MMS برای اولین بار بود که در کشور اتفاق می‌افتاد و به همین دلیل مسئولان با معضلات آن بعد از ارائه آن مواجه و مجبور به تدوین آیین‌نامه شدند.
هم اکنون در بحث 3G نیز قرار است پدیده‌هایی مانند تماس تصویری، اینترنت پرسرعت، خدمات ارزش افزوده نسل سوم و موبایل بانکینگ بر بستر 3G عرضه شود که تا به حال در کشور تجربه نشده است.
براین اساس این سرویس‌ها باید عرضه شود و با فناوری‌های آن باید مواجه شویم تا حساسیت آن را درک کنیم. اما تا به امروز که مشکلی در این زمینه وجود نداشته است.

وی با بیان اینکه اپراتور سوم هرکجا که لازم باشد از هر نهادی مجوز دریافت خواهد کرد ادامه داد: یکی از ملحقات پروانه اپراتور سوم پیوست فرهنگی است که در حال حاضر نیز روی این موضوع کار می‌شود که نهایتا باید تایید شده و سرویس‌هایی در این زمینه در آینده ارائه خواهد شد.

فضای فرکانسی در موعد مقرر در اختیار قرار نگرفت

این مقام مسئول در شرکت تامین تله‌کام در مورد مشکلات اشغال فضای فرکانسی کشور گفت: تعهدات فضای فرکانسی در زمان خود انجام نشد و هنوز هم نسبت به آنچه که در نهایت باید انجام شود محدودیت‌هایی وجود دارد. البته این به معنای کوتاهی طرف خاصی نیست و محدودیت‌های واقعی وجود دارد.

وی ادامه داد: بسیاری از ظرفیت‌هایی که قرار بود به تامین تله‌کام داده شود با محدودیت‌های جدی مواجه شده به همین دلیل مقدماتی که باید در اختیار ما قرار می‌گرفت در زمان خودش قرار نگرفت و مستندات آن موجود است.

آرپناهی همچنین تاکید کرد که تامین تله‌کام شرکتی 100 درصد ایرانی است و کاملا متعلق به شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی – شستا - است و تا به امروز تمام سهامش متعلق به این مجموعه بوده و سرمایه گذار خارجی ندارد.

وی با بیان اینکه زمانی در این پروژه بحث ورود تکنولوژی جدید مطرح بود تصریح کرد: اما تامین تله‌کام یک تجربه کاملا ایرانی در حوزه تصب و راه اندازی یک شبکه موبایل بدون استفاده از توان خارجی است و برنامه‌ای هم برای واگذاری سهام و شریک خارجی ندارد.

دسترسی به اینترنتی با سرعت 512 کیلوبیتی روی موبایل

آرپناهی در مورد اینترنتی که قرار است روی سیم‌کارت‌های نسل سوم ارائه شود گفت: یکی از ویژگی‌های نسل سوم موبایل این است که از پهنای باند بیشتری در مقایسه با نسل دوم برخوردار است لذا امکان ارائه اینترنت پرسرعت و خدمات مبتنی بر آن روی این سیم‌کارت‌ها وجود دارد. ما به لحاظ فنی توان ارائه اینترنت با سرعت دو مگابیت بر ثانیه را داریم اما این مربوط به بحث مجوزهای آن می‌شود که بستگی به مسائلی دارد که ما با آن مواجه می‌شویم.

وی ادامه داد: قانون می گوید مصرف کننده خانگی برای سرعت اینترنت محدودیت 128 کیلوبیت بر ثانیه دارد اما تعریفی از این نشده که مصرف کننده موبایل هم کاربر خانگی خواهد بود یا خیر. براین اساس امیدواریم در صورتیکه که به مشکلی برخورد نکردیم اینترنت پرسرعت را با سرعت حداقل 512 کیلوبیت در اختیار مصرف کنندگان قرار دهیم.

سیم‌کارت‌های نسل سوم با کدهای 0921 و 0920

مدیرکل برند و ارتباطات تامین تله‌کام با بیان اینکه ترجیح می‌دهیم سیمکارتهای نسل سوم با دو کد 0920 و 0921 وارد بازار شود خاطرنشان کرد: براساس بیزینس پلن اولیه تدارک 5 میلیون سیم کارت را در فاز اول برای هدف‌گذاری فاز کوتاه مدت فروش در نظر گرفته‌ایم. همچنین سیم‌کارت‌های اپراتور سوم در دو نوع دائمی و اعتباری عرضه می‌شود که مبلغ 120‌هزار تومان سقف پروانه برای فروش سیم‌کارت‌های دائمی است و به طور قطع مبلغ اصلی سیم‌کارت طبق استراتژی بازاریابی تعیین می‌شود و با این قیمت متفاوت خواهد بود.

وی با بیان اینکه اتصال متقابل این سیم‌کارت‌ها در زمان ورود به بازار با شبکه‌های دیگر اپراتورهای مخابراتی کشور برقرار است در مورد تعرفه مکالمات و سرویس‌های این سیم‌کارت‌ها نیز گفت: کلیات تعرفه‌ها مشخص شده است اما جزییات آن هنوز مشخص نیست و طبق زمان‌بندی مشخص با ارائه هر سرویس این تعرفه‌ها پیشنهاد و به تایید سازمان تنظیم مقررات می‌رسد.

آرپناهی در مورد مذاکره با شرکت‌های تولید‌کننده گوشی برای عرضه هم‌زمان گوشی و سیم‌کارت نیز گفت: مذاکرات خیلی زیادی با شرکت‌های متعدد انجام شده که در مجموعه آنها شرکت‌های تولیدکننده گوشی هم بودند اما یکی از مباحثی که نهایتا به جمع‌بندی آن خواهیم رسید این است که هم‌زمان بتوانیم برنامه‌های بازاریابی مشترک با تولیدکنندگان گوشی داشته باشیم اما هنوز چیز مدون و مصوبی در برنامه نداریم.

وی اظهار امیدواری کرد که اولین فرصت سیم‌کارت‌های نسل سومی وارد بازار شود اما در مورد زمان آن چیزی نگفت.



موضوع مطلب :
سه شنبه 90 اردیبهشت 13 :: 11:53 عصر ::  نویسنده : M.N

در این نوع صفحه نمایش از پنل قبلی سونی با نام XEL-1 استفاده شده است که با اندازه نمایش 11 اینچی ضخامت این نوع پنل تنها به 1.4 میلی‌متر می‌رسد.

تلویزیون  بی‌سیم سونی

بسیاری از شرکت‌های سازنده نمایشگرهای رایانه یا تلویزیون‌های خانگی به فناوری نمایش تصویر OLED روی آورده‌اند که در حقیقت نسل بعد از فناوری LED محسوب می‌شود.

این در حالی‌است که LED را نیز باید به عنوان نسل بعد از LCD و Plasma و پایان بخش نبرد این دو به حساب آورد.

در فناوری OLED، کیفیت تصویر به طور چشم‌گیری افزایش یافته و ضخامت نمایشگرها نیز به طور محسوسی کم شده است.

شرکت سونی اکنون با یک گام به جلو در عرضه این محصولات، نوعی از صفحه نمایش‌های OLED را معرفی نموده است که بی‌نیاز از هرگونه سیم و کابل برای انتقال برق و تصاویر ویدئویی هنگام ارتباط با پخش‌کننده‌ها یا لوازم مشابه می‌باشد.

بی‌نیازی از کابل برای انتقال برق همواره یکی از موضوعات جذاب رقابت میان تولیدکننگان این نوع محصولات بوده است.

همچنین با این فناوری می‌توان نمایشگر را بدون آویزان شدن هر گونه سیم به دیوار نصب نمود که از نظر ظاهری نیز می‌تواند بسیار خوشایند کاربران باشد.

در این نوع صفحه نمایش از پنل قبلی سونی با نام XEL-1 استفاده شده است که با اندازه نمایش 11 اینچی ضخامت این نوع پنل تنها به 1.4 میلی‌متر می‌رسد.

در این نوع فناوری برای تامین برق از نوع خاصی باتری استفاده می‌شود که انرژی این باتری‌ها نیز هنگام ارتباط با سایر دستگاه‌های گیرنده سیگنال‌های خارجی به شکل بی‌سیم تأمین می‌گردد.

این نوع از صفحه نمایش‌ها قادر به پخش سیگنال‌های دیجیتال با وضوح و شفافیت بسیار بالا هستند و می‌توانند در لپ‌تاپ‌ها نیز به کار گرفته شوند.



موضوع مطلب :
سه شنبه 90 اردیبهشت 13 :: 11:53 عصر ::  نویسنده : M.N

تعداد کاربران سیستم عامل iOS نزدیک به 28.9 میلیون نفر است.

تعداد  کاربران iOS در اروپا دو برابر کاربران اندروید


بررسی‌های جدید از سوی شرکت کامسکار نشان می‌دهد، تعداد کاربران سیستم عامل iOS ساخت اپل در اروپا دو برابر کاربران پلت‌فرم اندروید گوگل است.

به گزارش ایتنا به نقل از خبرگزاری دانشجویان، شرکت کامسکار گزارش جدید خود را پس از بررسی میزان استقبال از این دو سیستم عامل در کشور‌های انگلیس، آلمان، فرانسه، اسپانیا و ایتالیا تهیه کرده است.

در این گزارش آمده است: تعداد کاربران سیستم عامل iOS نزدیک به 28.9 میلیون نفر است. این در حالی است که 13.4 میلیون نفر از سیستم عامل اندروید استفاده می‌کنند.

مجموع تعداد کاربران این دو سیستم عامل کم‌تر از یک پنجم مجموع کل کاربران دستگاه‌های همراه در این پنج کشور است.

کامسکار اعلام کرد که سهم iOS شامل آیفون‌ها، آی‌پادها و آی‌پد‌ها و سهم اندروید شامل تبلت‌هایی مانند سامسونگ گالکسی تب می‌شود.

از 28.9 میلیون کاربر iOS نزدیک به 16.1 میلیون طرح کاربر آیفون بوده‌ و مابقی کاربران آی‌پاد‌ لمسی و آی‌پد است.



موضوع مطلب :
چهارشنبه 90 اردیبهشت 7 :: 9:50 عصر ::  نویسنده : M.N

اعمال مصوبه تخفیف 20 درصدی قیمت پهنای‌باند اینترنت با گذشت بیش از 9 ماه از ابلاغ آن به شرکت ارتباطات زیرساخت ، همچنان با ابهام روبرو است و به نظر می‌رسد معدود شرکت‌های اینترنتی موفق به دریافت این تخفیف شده‌اند.

اجرا نشدن  تخفیف 20 درصدی اینترنت


مصوبه تخفیف 20 درصدی نرخ پهنای‌باند اینترنت اوایل مردادماه 89 و با هدف توسعه استفاده از خدمات مبتنی بر اینترنت و کاهش نرخ خدمات مرتبط با آن، از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به شرکت ارتباطات زیرساخت ابلاغ شد اما به گفته شرکت‌های ارائه دهنده خدمات اینترنت این مصوبه تاکنون به مرحله اجرا نرسیده است و این در حالی است که قرار بود این کاهش قیمت به یک دوره محدود نشده و به صورت دوره‌ای تداوم یابد.

به گزارش ایتنا به نقل از فارس، همچنین با اعمال مصوبه کاهش 20 درصدی نرخ پهنای‌باند پیش بینی شده بود قیمت نهایی اینترنت برای کاربران خانگی 8 تا 10 درصد ارزان‌تر شود که به رغم انتظار کاربران این مهم نیز تاکنون عملیاتی نشده است .

الزام ارائه معرفی‌نامه برای تخفیف 20 درصدی پهنای‌باند
با نزدیک شدن به یک سالگی ابلاغ مصوبه کاهش نرخ پهنای‌باند اینترنت و عدم اجرایی شدن آن اوایل هفته جاری شرکت ارتباطات زیرساخت اعلام کرد که برای تمامی شرکت‌ها با ارائه معرفی‌نامه از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی بیست درصد تخفیف قیمت اینترنت را اعمال می‌کند.

این شرکت اعلام کرده که از مهرماه سال 87 ، ظرفیت اینترنتی که شرکت‌های PAP برای واگذاری ADSL خریداری می‌کنند را با 20 درصد تخفیف واگذار می‌کند و علاوه بر این شرکت‌های ISP و ISDP نیز از نوزدهم مرداد سال 89 با ارائه معرفی‌نامه از سازمان تنظیم مقررات از این تخفیف 20 درصدی بهرمند می‌شوند.

براین اساس ارائه‌دهندگان اینترنت در صورتی که ثابت کنند از این تخفیف 20 درصدی سهمی نیز به کاربران می‌رسد با ارائه این معرفی‌نامه اینترنت درخواستی خود را با 20‌درصد تخفیف از زیرساخت دریافت می‌کنند.

این در حالی است که مدیر یکی از شرکت‌های ارائه دهنده اینترنت تصریح کرد که بیش از دو ماه است که از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی معرفی‌نامه دریافت تخفیف را به شرکت ارتباطات زیرساخت ارائه داده اما تاکنون از این تخفیف بهره‌مند نشده است.

اعمال کاهش نرخ پهنای‌باند با موافقت مجمع شرکت زیرساخت

محمد‌حسن شانه‌ساز‌زاده مدیرعامل شرکت اینترنتی شاتل با بیان اینکه نامه تایید صلاحیت دریافت تخفیف نرخ پهنای‌باند را حدود دو ماه است که به شرکت ارتباطات زیرساخت ارائه کرده است ، اظهار داشت: این تخفیف تاکنون در نرخ پهنای‌باند خریداری شده لحاظ نشده است.

وی با بیان اینکه تمامی شرکت‌های فعال در عرصه اینترنت به سازمان تنظیم مقررات ضمانت‌نامه برای دریافت مجوز فعالیت داده اند و بدون این ضمانت‌نامه‌ها امکان فعالیت آنها وجود ندارد، گفت: برای دریافت تخفیف نرخ پهنای‌باند نیز سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی باید صلاحیت این شرکت‌ها را تایید کند و شرکت ارتباطات زیرساخت وظیفه اعمال این مصوبه را دارد اما تاکنون این شرکت در این باره اقدامی انجام نداده است.

مدیرعامل شاتل با تاکید بر اینکه از نظر رگولاتوری ما مشمول دریافت این تخفیف هستیم ، اضافه کرد: شرکت ارتباطات زیرساخت هنوز این تخفیف را برای ما اعمال نکرده و اعلام می‌کند که این موضوع مصوبه مجمع‌عمومی شرکت زیرساخت را ندارد و باید در این مجمع نیز به تصویب برسد.

وی با اشاره به وعده‌های مسئولان برای اجرای دوره‌ای کاهش قیمت پهنای باند تاکید کرد: مصوبه سال گذشته هنوز اجرایی نشده است که بخواهیم منتظر تخفیف مجدد در قیمت برای سال جدید باشیم .

عدم اجرای مصوبات و نادیده گرفتن حقوق کاربران اینترنت

توزیع‌کنندگان اینترنت در کشور عدم اجرای مصوبه کاهش نرخ پهنای‌باند و منتفع نشدن از آن را مربوط به ایجاد شرایط دشوار از سوی دولت عنوان می‌کنند و معتقدند که به دلیل سازوکارهای زمان‌بر و دشوار تاکنون موفق به استفاده از این تسهیلات نشده‌اند و این در حالی است که برای کاربران اینترنت این توقع پیش آمده که اینترنت را نسبت به گذشته ارزان‌تر بخرند.

این در حالی است که وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در آخرین اظهارات خود درباره کاهش قیمت اینترنت برای سال جدید گفته است که براساس طرح تجاری سال گذشته شرکت ارتباطات زیرساخت، مشخص شد که می‌توانیم 20 درصد کاهش قیمت پهنای‌باند اینترنت داشته باشیم و براین اساس و پس از تصویب کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، سال 89 قیمت هر لینکSTM1 تا 20 درصد کاهش یافت و ابلاغ شد.

براین اساس انتظار می رود این کاهش قیمت در سبد هزینه‌های خانوار لحاظ و اهداف مورد نظر در این کاهش قیمت محقق شود.

در همین حال معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز با تاکید بر تداوم کاهش قیمت پهنای‌باند اینترنت در کشور گفته بود که همانند سال 89 برای سال 90 نیز کاهش قیمت پهنای‌باند را در برنامه داریم که به طور قطع منجر به ارزان شدن قیمت اینترنت مصرفی کاربران خواهد شد.

محمد کرم پور اعلام کرده بود که به نیاز تمامی شرکت‌هایی که خواستار استفاده از تخفیف 20 درصدی نرخ پهنای‌باند بودند پاسخ داده شده است.
به نحوی که اعمال این کاهش نرخ نیاز به ضمانت‌نامه اجرایی از سوی شرکت‌های اینترنتی داشت که در صورت ارائه آن ظرف مدت یک روز این کاهش قیمت لحاظ شده و خواهد شد.

به گفته وی، در صورت ارائه ضمانت اجرایی ظرف مدت یک روز شرکت‌ها می‌توانند از تخفیف نرخ پهنای‌باند استفاده کنند و اینکه گفته می‌شود بررسی ضمانت اجرایی زمان بر است به هیچ وجه درست نیست.

به هرحال کارشناسان معتقدند که در صورت رفع این مشکل آنچه که از سوی شرکت ارتباطات زیرساخت باید انجام پذیرد آن است که مبالغ دریافت شده از شرکت‌های اینترنتی را از زمان ابلاغ این آیین نامه مورد بازنگری قرار داده و مابه التفاوت این مبالغ را به شرکت‌ها پرداخت کند.

در این میان این به نظر می‌رسد حقوق کاربران اینترنت باز هم نادیده گرفته شده و در صورتی که می‌توانستند از سال گذشته حداقل کاهشی در نرخ اینترنت دریافتی‌شان داشته باشند به دلیل ساز و کارهای موجود همچنان اینترنت را به بیشترین نرخ قیمت خود خریداری می‌کنند.

البته به باور کارشناسان کاهش قیمت 6 تا 8 درصدی نیز مشکلی از اینترنت کشور حل نمی‌کند چرا که قیمت اینترنت در ایران به حدی بالا است که نمی‌تواند با این حداقل کاهش در سبد خانوار جای گیرد.



موضوع مطلب :
چهارشنبه 90 اردیبهشت 7 :: 9:50 عصر ::  نویسنده : M.N

صنف اینترنت خواستار توزیع پهنای‌باند اینترنت در کشور است

 

درآمد 7  میلیون دلاری دولت از پهنای‌باند

تامین پهنای‌باند اینترنت از مسیر بندرعباس به داخل کشور اواخر سال گذشته به بخش خصوصی سپرده شد اما فعالان صنف اینترنت همچنان معتقدند که برای برون رفت از چالش‌های فعلی اینترنت در کشور، دولت باید حق توزیع پهنای‌باند اینترنت را به بخش خصوصی بسپارد.

به گزارش ایتنا به نقل از مهر، شرکت ارتباطات زیرساخت اواخر سال 89 ، تامین بخشی از پهنای‌باند اینترنت کشور را طی قراردادی به بخش خصوصی واگذار کرد که ایجاد این درگاه بین‌المللی جدید امکان افزایش ظرفیت پهنای ‌باند اینترنت بین‌الملل را به همراه خواهد داشت.

براساس قرارداد منعقده میان شرکت ارتباطات زیرساخت و شرکت پارس گیتی ارتباط (PGE)، این شرکت با همکاری شرکت اتصالات امارات متحده عربی مجری سرمایه‌گذاری در زمینه پهنای‌باند بین‌الملل در منطقه شد که در این راستا مقرر شد "پارس گیتی" خود به خریداری ظرفیت پهنای‌باند اقدام کرده و با قیمت روز آن را به شرکت ارتباطات زیرساخت بفروشد و در نهایت توزیع این پهنای‌باند توسط شرکت ارتباطات زیرساخت صورت گیرد.

صنف اینترنت خواستار توزیع پهنای‌باند اینترنت در کشور است

محمود‌رضا خادمی عضو هیئت رئیسه سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور با اشاره به شرایط موجود در قرارداد واگذاری تامین پهنای‌باند اینترنت به بخش خصوصی اظهار داشت: با توجه به مفاد این قرارداد هیچ تغییر و تاثیری در تامین اینترنت برای شرکت‌های خصوصی دیده نمی‌شود چرا که شرکت ارتباطات زیرساخت چندین تامین کننده پهنای‌باند اینترنت دارد و با این قرارداد به شمار تامین‌کنندگان پهنای‌باند آن افزوده شد.

وی با بیان اینکه برای تغییر در وضعیت فعلی عرضه اینترنت در کشور، شرکت ارتباطات زیرساخت باید در این قرارداد حق توزیع پهنای‌باند را نیز به بخش خصوصی می‌سپرد گفت: صنف اینترنت خواستار توزیع پهنای‌باند اینترنت در کشور است.

خادمی تاکید کرد: تنها زمانی که حق توزیع پهنای‌باند نیز به بخش خصوصی سپرده شود تغییری در وضعیت فعلی اینترنت کشور به وجود می‌آید و بازار رقابتی خواهد شد.

رئیس کمیسیون اینترنت سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور با بیان اینکه در حال حاضر شرکت‌های اینترنتی در دریافت پهنای‌باند که توسط شرکت ارتباطات زیرساخت توزیع می‌شود با مشکل مواجه هستند گفت: توزیع پهنای‌باند نباید در انحصار شرکت دولتی ارتباطات زیرساخت باشد. این شرکت می‌تواند با نظارت کافی اجازه توزیع پهنای‌باند را به ارائه‌دهندگان و تامین‌کنندگان پهنای باند که دارای مجوز فعالیت از رگولاتوری هستند بدهد.

وی گفـت: شرکت ارتباطات زیرساخت به دلیل مباحث حاکمیتی باید "گیت وی" اصلی کشور را در اختیار داشته باشد اما بحث "گیت وی" با پهنای‌باندی که از آن عبور می‌کند متفاوت است و بخش خصوصی می‌تواند با انحصاری که دولت بر گیت وی دارد پهنای باند را تحت نظارت دولت از این مسیر عبور داده و در کشور توزیع کنند.

درآمدزایی 7‌میلیون دلاری دولت از تامین‌پهنای باند توسط بخش خصوصی

در همین رابطه مدیرعامل شرکت "پارس گیتی ارتباط" به عنوان کنسرسیوم ایرانی متشکل از 11 شرکت دارای پروانه ارائه خدمات اینترنت که تامین پهنای‌باند اینترنت بین‌الملل را از مسیر بندرعباس به عهده گرفته است در خصوص جزئیات این طرح به مهر گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های اولیه ظرفیت درنظر گرفته شده برای این پروژه بیش از 20 لینک STM64 است که امکان افزایش آن با ورود تکنولوژی‌های جدید وجود دارد.

جلال محفوظی با بیان اینکه این پروژه در برآورد اولیه حدود 7‌میلیون دلار برای دولت درآمدزایی دارد تاکید کرد: این پروژه برای مدت 20 سال به بخش خصوصی سپرده شده که تا پیش از این فیبرنوری از طریق شرکت ارتباطات زیرساخت وارد خاک جمهوری اسلامی می‌شد و این برای اولین بار است که این پروژه ملی به یک شرکت خصوصی سپرده شده است اما در این قرارداد شرکت زیرساخت تعهدی برای خرید ظرفیت پهنای‌باند وارده به کشور ندارد و شرایط خرید پهنای باند از شرکت پارس‌گیتی در یک فضای رقابتی با شرکت‌های خارجی و در صورت ارائه قیمت مناسب شکل می گیرد.

مدیرعامل شرکت پارس‌گیتی اضافه کرد: همچنین در این قرارداد تنها تامین پهنای باند به کنسرسیوم پارس‌گیتی سپرده شده است و توزیع پهنای‌باند اینترنت همچنان توسط شرکت ارتباطات زیرساخت انجام خواهد پذیرفت.

محفوظی درباره تفاوت‌های اجرای این پروژه از سوی بخش خصوصی نسبت به اجرای آن توسط شرکت ارتباطات زیرساخت خاطرنشان کرد: فیبرنوری که از سوی شرکت ارتباطات زیرساخت وارد ایران می‌شد از نظر کاربری با آنچه که قرار است توسط بخش خصوصی وارد کشور شود تفاوت چندانی ندارد و تنها از لحاظ تکنولوژی جدیدتر و ظرفیت آن نیز برای ارتباطات نقطه به نقطه و اینترنت بیشتر خواهد بود اما تنها اهمیت این پروژه برون‌سپاری آن به بخش خصوصی است و وظیفه توزیع آن به این بخش سپرده نشده است.

کارشناسان معتقدند که امضای این قرارداد که اولین تجربه در نوع خودش است آغازگر فصل جدیدی در همکاری بخش خصوصی انتقال داده‌های پرسرعت کشور و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات خواهد بود اما بهتر آن است که وظیفه توزیع پهنای باند اینترنت که هم اکنون یکی از چالش های جدی در این بخش محسوب می شود نیز به به بخش خصوصی سپرده شود.




موضوع مطلب :
چهارشنبه 90 اردیبهشت 7 :: 9:50 عصر ::  نویسنده : M.N

به دنبال تجمع اعتراضی و از پیش تعیین شده مردم، اینترنت و شبکه تلفن همراه در دمشق قطع شده است.

قطع شدن  اینترنت و شبکه تلفن همراه در سوریه

همزمان با شدت گرفتن اعتراضات مردمی در سوریه، خبرهای رسیده نشان می‌دهد اینترنت و تلفن همراه در دمشق پایتخت این کشور قطع شده است.

به گزارش ایتنا به نقل از یونایتدپرس اینترنشنال، معترضان و هواداران دولت اسد با یکدیگر در شهر سویدا واقع در جنوب سوریه درگیر شده اند.

تظاهرکنندگان پیش‌تر در حلب دومین شهر بزرگ سوریه و 11 شهر دیگر راهپیمایی‌های مسالمت‌آمیزی برگزار کرده بودند.

سوری‌ها همچنین به مناسبت شصت و پنجمین سالگرد استقلال سوریه از تحت قیمومیت فرانسه، در مقبره سلطان پاشا الاطرش قهرمان ملی سوریه در شهر سویدا اجتماع و راهپیمایی کردند.

بر اساس این گزارش تجمع مردم در حومه شهر دمشق از پیش برنامه‌ریزی شده بود ولی بنا به گفته شاهدان عینی، اینترنت و شبکه تلفن همراه در این منطقه قطع شده است.

به گزارش ایتنا چند ماه پیش و همزمان با اوج گرفتن مخالفت‌های مردم مصر با رژیم مخلوع مبارک، دولتمردان سوری نیز برای مدتی، تمام سرویس‌ها و خطوط اینترنتی سوریه را قطع کردند.




موضوع مطلب :
چهارشنبه 90 اردیبهشت 7 :: 9:50 عصر ::  نویسنده : M.N

روز گذشته (یکشنبه) بزرگترین صفحه شیعیان در فیس‌بوک که نزدیک به صدهزار عضو داشت، به دلیل انتشار چند خبر درباره بحرین حذف شد.

حذف صفحه  فیس‌بوکی شیعیان بحرین


بزرگترین صفحه شیعیان در فیس بوک که نزدیک به صد‌هزار عضو داشت، به دلیل انتشار چند خبر درباره بحرین حذف شد.

به گزارش ایتنا به نقل از فارس، روز گذشته (یکشنبه) بزرگترین صفحه شیعیان در فیس‌بوک که نزدیک به صدهزار عضو داشت، به دلیل انتشار چند خبر درباره بحرین حذف شد.

همکاری شبکه‌های اجتماعی غرب مانند فیس بوک با حاکمان منطقه برای مقابله با تحرکات مردمی دارای سابقه است، به طوری که پیش از این، نیز در پی اعتراض یک وزیر صهیونیست به مؤسس پایگاه فیس‌بوک، صفحه‏‌ای که در آن برخی از جوانان فلسطینی خواستار آغاز انتفاضه سوم شده بودند، از این شبکه اجتماعی حذف شد.

این در حالی است، خاندان آل خلیفه که بحرین را کنترل می‌کند، مخالفان خود را سرکوب کرده و این موضوع با محکومیت اندکی از سوی غرب همراه بوده است.




موضوع مطلب :
<   1   2   3   4   5   >>   >   
درباره وبلاگ

این وبلاگ برترین وبلاگ پارسی بلاگ در سال 1389 شده است . موفق باشید
آخرین مطالب
پیوندها
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 7
بازدید دیروز: 45
کل بازدیدها: 180074