سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
*.: اخبــار فــنــاوری اطــلاعــات و ارتــبــاطــات .:*
 
پنج شنبه 90 اردیبهشت 1 :: 4:52 عصر ::  نویسنده : M.N

این ماوس از 5 کلید قابل برنامه‌ریزی استفاده می‌کند و مجهز به یک حسگر لیزری و نیز سیستم LED است


Gigabyte به عنوان یکی از شرکت‌های پیشرو در انواع تجهیزات سخت‌افزاری رایانه‌ای، ماوس جدید خود را که از فناوری بی‌سیم بهره می‌گیرد معرفی نموده است.

به گزارش ایتنا، اتصال بی‌سیم در محصول جدید Gigabyte به 2.4 گیگاهرتز می‌رسد.

این ماوس از 5 کلید قابل برنامه‌ریزی استفاده می‌کند و مجهز به یک حسگر لیزری و نیز سیستم LED است که تنظیمات رزولوشن (وضوح) را نشان می‌دهد.

در مورد رزولوشن این ماوس باید گفت که فناوری لیزری در نظر گرفته شده برای آن می‌تواند تا مقدارهای 800، 1200، و حتی 1600 dpi نیز تغییر کند.

در محل قرار گرفتن انگشتان هم از پدهای لاستیکی استفاده شده است.

ماوس Gigabyte با ابعاد 125.5 در 77.6 در 41 وزنی حدود 106 گرم دارد (بدون باتری).

برای اتصال بهتر این ماوس با انواع رایانه‌های لپ‌تاپ یا دسکتاپ از یک گیرنده Nano USB استفاده شده و باتری‌های AA نیز می‌توانند تا 12 ماه ارژی مورد نیاز این ماوس را تامین کنند.

در مورد سازگاری نرم افزاری هم محصول جدید Gigabyte از تمامی نسخه‌های ویندوز بالاتر از نسخه 98 پشتیبانی می‌کند.



موضوع مطلب :
پنج شنبه 90 اردیبهشت 1 :: 3:44 عصر ::  نویسنده : M.N

درصد حملات مذکور با انتشار پیامی با عنوان زیر صورت گرفت: «به بهترین خدمات بانکداری الکترونیکی خوش آمدید»

 

کاهش 25  درصدی سرقت‌های اینترنتی


به گزارش همکاران سیبستم شرکت IBM در پایان بررسی سالانه خود اعلام کرد که میزان حملات مربوط به سرقت‌های اینترنتی در سال 2010 نسبت به دو سال قبل از آن یک‌چهارم کاهش یافت.

محققان شرکت IBM اعلام کردند که با وجود کاهش قابل ملاحظه سرقت‌های اینترنتی در سال قبل، این جریان همچنان در حجم بالا در حال رخ دادن است که در این میان یکی از بزرگ‌ترین سرقت‌های اینترنتی در مه سال گذشته توسط گروهی از هکرهای رومانیایی اتفاق افتاد.

«تام کراس» از محققان IBM توضیح داد که سارقان اینترنتی که در سال قبل بر حساب‌های الکترونیکی تمرکز داشتند، طی سال جاری تمرکز اصلی خود را بر دستگاه‌های خودپرداز معطوف کرده‌اند.

بر اساس گزارش منتشر شده از سوی IBM، موسسات مالی و اعتباری و مشتریان آنها در حال حاضر هدف اصلی سارقان اینترنتی محسوب می‌شوند. دیگر هدف‌های اصلی این سارقان را حراجی‌های آنلاین، سیستم‌های پرداخت الکترونیکی و سازمان‌های دولتی تشکیل می‌دهند.

گفته می‌شود که طی سال گذشته بیشترین سرقت‌های اینترنتی با انتشار پیام‌هایی صورت گرفت که عنوان آن مربوط به بارگذاری یک برنامه امنیتی می‌شد.
این گونه سرقت‌های اینترنتی 9 درصد از کل سرقت‌های سال گذشته را شامل شد.

در این میان 3 درصد حملات مذکور با انتشار پیامی با عنوان زیر صورت گرفت: «به بهترین خدمات بانکداری الکترونیکی خوش آمدید».
این پست‌های الکترونیکی که در ظاهر شبیه به ایمیل‌های تبلیغاتی هستند، شامل برنامه‌های مخربی می‌شوند که کاربر به محض باز کردن آنها مورد حمله قرار می‌گیرد.

کشورهایی که در سال 2010 بیشترین آدرس اینترنتی آلوده را منتشر کردند شامل رومانی با 8/18 درصد، آمریکا با 6/14 درصد، چین با 3/11 درصد، کره جنوبی با 8/9 درصد و بریتانیا با 2/7 درصد می‌شوند.

شرکت IBM همچنین توضیح داد که بیشترین پست الکترونیکی آلوده در سال گذشته نیز به ترتیب از هند با 5/15 درصد، روسیه با 4/10 درصد، برزیل با 6/7 درصد، آمریکا با 5/7 درصد و اکراین با 4/10 درصد منتشر شد.




موضوع مطلب :
پنج شنبه 90 اردیبهشت 1 :: 3:44 عصر ::  نویسنده : M.N

مایکروسافت وصله امنیتی ماه مارس خود که ترکیبی از یک پچ حیاتی و دو پچ مهم بوده که اصلاح‌کننده چهار آسیب‌پذیری می‌باشد را منتشر کرده است.

انتشار  وصله امنیتی ماه مارس مایکروسافت


MS11-015 – آسیب‌پذیری‌ها در ویندوز مدیا که اجازه اجرای کد از راه دور را می داد (2510030)
 
به گزارش ایتنا به نقل از کوئیک‌هیل، تنها حفره حیای متعلق به ویندوز مدیا، خصوصاً DirectShow، Windows Media Player و Windows Media Center می‌باشد که می‌توانست اجرای از راه دور کد را با استفاده از باز کردن یک فایل آلوده مایکروسافت دیجیتال ویدئو رکوردینگ (.dvr-ms) ممکن سازد.

مایکروسافت هشدار می‌دهد که در همه موارد، فایل به صورت خودکار اجرا نخواهد شد و کاربران را نمی توان مجبور به گشودن آن کرد، برای یک تهاجم موفق، باید کاربر را متقاعد به اجرای چنین کاری کرد.


MS11-017 – آسیب پذیری در ریومت دسکتاپ کلاینت که اجازی اجرای کد از راه دور را می داد (2508062)

دومین وصله امنیتی که برچسب مهم را خورده است، مربوط به یک حفره امنیتی عمومی کشف شده در Windows Remote Desktop Client می‌باشد که اجازه اجرای کدهای از راه دور را در صورت بازکردن فایل خاص میسر می‌سازد.

این فایل، یک فایل پیکربندی ریموت دسکتاپ مجاز (.rdp) و یک فایل کتابخانه‌ای دستکاری شده در همان محل در شبکه می‌باشد.

مایکروسافت می‌گوید: “برای آنکه یک حمله با موفقیت صورت پذیرد، کاربر باید از محل فایل ریموت نامعتبر یا WebDAV به اشتراک گذاشته شده بازدید نماید و یک سند (document) از این مسیر را باز کند، پس از این، تهاجم توسط برنامه آسیب پذیر بارگذاری می‌شود.

MS11-016 – آسیب پذیری در مایکروسافت گرو که اجازه اجرای کد از راه دور را می داد (2494047)

آخرین وصله امنیتی مهم مایکروسافت یک آسیب‌پذیری در Microsoft Groove را نشان می‌دهد که در صورت گشودن فایل کتابخانه‌ای دستکاری شده در همان مسیر شبکه‌ای که فایل مجاز مرتبط با Groove قرار دارد، اجرای از راه دور کد را ممکن سازد. مایکروسافت می‌افزاید: “کاربرانی که حساب‌های کاربری را با حقوق کاربری محدودتر پیکربندی می‌کنند، کمتر از کاربرانی که با حقوق کاربری مدیریتی فعالیت می‌کنند، تحت تاثیر قرار می‌گیرند.”

تکنولوژی‌های کوئیک‌هیل به همه کاربران توصیه می‌کند تا حالت ویندوز آپدیت خود را به صورت نصب خودکار بروزرسانی تنظیم نمایند، تا وصله‌های مهم امنیتی به صورت خودکار اجرا شوند.




موضوع مطلب :
پنج شنبه 90 اردیبهشت 1 :: 3:44 عصر ::  نویسنده : M.N

تمامی ایمیل ها، فایل های پیوستی، و لاگ های چت بیش از 150 هزار کاربر پاک شده است.

ایمیل  کاربران Gmail پاک شد

در تازه ترین دردسری که برای گوگل اتفاق افتاده ، سرویس Gmail این شرکت برای بیش از 150 هزار کاربر مشکل به وجود آورده است. 

به گزارش ایتنا، این تعداد زیاد از کاربران اعلام کرده‌اند که تمامی ایمیل ها، فایل‌های پیوستی، و لاگ‌های چت آنها پاک شده است.

گوگل تحقیقات خود را در این زمینه آغاز کرده و احتمال می‌دهد افزونه Dashboard این مشکل را برای کاربران به وجود آورده باشد. 

گوگل تمام تلاش خود را می‌کند ایمیل های این کاربران را به حساب آنها بازگرداند. 

گوگل ضمن یک پیام متنی اعلام کرده که این مشکل کمتر از 0.08 درصد از کاربران سرویس Gmail را در بر می‌گیرد و اطمینان داده که این مشکل را به زودی حل کند.

ظاهراً یک باگ چنین مشکلی را به وجود آورده به نوعی که وقتی کاربر وارد حساب کاربری خود می شود، به جای اینکه ایمیل‌های قبلی خود را ببیند با پیام اولین خوشامدگویی ورود به حساب خود مواجه می‌شود، گویی اینکه برای اولین بار حساب جدید خود را می‌بیند و هیچ خبری از ایمیل‌های قبلی وجود ندارد!

سرویس Gmail بیش از 170 میلیون مشترک در سراسر جهان دارد و احتمالاً در روزهای آتی شمار بیشتری از کاربران متوجه این مشکل خواهند شد.




موضوع مطلب :
پنج شنبه 90 اردیبهشت 1 :: 3:44 عصر ::  نویسنده : M.N

تحلیل‌گران معتقدند این سرمایه‌گذاری قابل توجه، تلاش مایکروسافت برای وارد شدن به بازار پردازش ابری را نشان می‌دهد.

 

افزایش  سرمایه‌گذاری ابری مایکروسفات


همکاران سیستم- مایکروسافت می‌گوید در سال جدید قصد دارد 90 درصد بودجه تحقیق و توسعه خود را برای گسترش فعالیت‌های مربوط به پردازش ابری اختصاص دهد.

به گزارش DataCentre Knowledge، ژان فیلیپ کورتیوس مدیر بین‌الملل مایکروسافت در مصاحبه با بلومبرگ اعلام کرد که 90 درصد از بودجه 9.6 میلیارد دلاری تحقیق و توسعه خود را صرف تولید فن‌آوری‌های پردازش ابری خواهد کرد.

تحلیل‌گران معتقدند این سرمایه‌گذاری قابل توجه، تلاش مایکروسافت برای وارد شدن به بازار پردازش ابری را نشان می‌دهد.

استیو بالمر، مدیرعامل مایکروسافت نیز پیشتر گفته بود در سال جدید 90 درصد برنامه‌نویسان این شرکت برروی پروژه‌های پردازش ابری کار خواهند کرد.

به نظر می‌رسد مایکروسافت در حال تغییر رویه قدیمی پردازش ثابت با رایانه‌های شخصی است که برای سال‌ها تمام محصولات این شرکت را از ورود به بازار پردازش ابری بازداشته بود.

گفتنی‌است مایکروسافت به تازگی از انتقال نرم‌افزارهای مدیریتی ERP و CRM خود به سیستم عامل پردازش ابری Azure خبر داده‌است.

همچنین نرم‌افزار آفیس 365 این شرکت به صورت آزمایشی برای فضای پردازش ابری منتشر شده‌است.



موضوع مطلب :
پنج شنبه 90 اردیبهشت 1 :: 3:44 عصر ::  نویسنده : M.N

به گفته کارشناسان در برخی مواقع آنتی‌ویروس نصب شده برروی سیستم، عکس‌العمل خاصی نسبت به برخی ویروس‌ها نشان نمی‌دهد، لذا در این مواقع چاره‏ای نیست و باید خود آستین بالا زده و ویروس را نابود کنیم.

پاک‌سازی ویروس‌ها بدون استفاده از آنتی‌ویروس



به گزارش ایتنا به نقل از خبرگزاری دانشجویان ایران، در این شرایط با یک ابزار جانبی می‏توان به هر آن چیزی که بر روی ویندوز شما در حال فعالیت است، پی برده و در نتیجه رد ویروس را گرفت.

به گفته کارشناسان در ابتدا نیازمند یک ابزار کم‏ حجم و قابل حمل به نام Autoruns هستیم، کار این برنامه نمایش تمامی نرم‏افزارها، فایل‏های Dll ،Codecها و سایر فایل‏های اجرایی ویندوز است.

ابتدا Autoruns را با حجم تقریبی 600 کیلوبایت از آدرس زیر در سایت مایکروسافت دانلود کنید: http://technet.microsoft.com/en-au/sysinternals/bb963902.aspx، پس از دانلود فایل، آن را از حالت فشرده خارج کرده و برنامه را با دو بار کلیک بر روی فایل autoruns.exe اجرا کنید.

پس از اجرای برنامه برروی دکمه Agree کلیک کنید تا وارد محیط برنامه شوید، این برنامه دارای چندین تب است که در هر تب فایل‏های اجرا شده مربوط به هر مورد قابل مشاهده است.

در تب Everything تمامی برنامه‏ها و فایل‏های فعال قابل مشاهده هستند، روش کار کلی نرم‏افزار به این صورت است که اگر می‏خواهید یک نرم‏افزار و یا فایل، تنها در راه‏اندازی مجدد سیستم اجرا نشود تیک کنار آن را بردارید، دقت کنید که در همان لحظه فعالیت برنامه متوقف نمی‏شود و پس از اولین Restart سیستم، فایل اجرا نخواهد شد.

اما اگر می‏خواهید که فایل به هیچ وجه اجرا نشود و کاملا از لیست Autoruns پاک شود بر روی آن راست کلیک کرده و سپس Delete را انتخاب کنید.

برای پی بردن به برنامه‏های ویروسی و تفکیک آن‏ها از برنامه‏های مربوط به ویندوز و برنامه‏های سالم دیگر، ذکر چند نکته ضروری است:

اصولا برنامه‏هایی که در ستون‏های Publisher و Deion دارای اطلاعاتی نباشند بسیار مشکوک به ویروس هستند، چرا که دارای هویت نیستند.

اگر نام برنامه برای شما آشنا بوده با اطمینان نمی‏شود گفت که ویروس نیست. در بیشتر مواقع ویروس‏ها با نام‏هایی ظاهر می‏شوند که بخشی از تشکیلات ویندوز تصور می‏شوند، مانند Diskfix ،SearchHelper و ….

ویروس‏ها معمولاً در تب Logon قرار می‏گیرند (اما نه همیشه!)، پس همواره به تاریخ ایجاد و تغییر فایل‌ها که در Properties هر فایل در قسمت Modified درج می شود توجه کنید، اگر تاریخ ایجاد آن به چند روز پیش برگردد، باید تا حد زیادی به آن مظنون شوید.

به مسیر فایل نیز نگاه کنید، در اکثر مواقع ویروس‏ها در مسیر C:\WINDOWS و یا C:\WINDOWS\system32 ذخیره می‏شوند. به آیکون فایل در سمت چپ نام برنامه نیز نگاه کنید، ویروس‏ها معمولا دارای آیکون‏های ویندوزی آشنا هستند.

در پایان اگر هنوز مشکوک هستید برروی آیتم مورد نظر در نرم‏افزار راست کلیک کرده و برروی گزینه Search Online کلیک کنید تا هویت فایل به صورت آنلاین از طریق اینترنت بررسی شود. وقتی شما مطمئن شدید که مظنونتان ویروس است به ترتیب زیر عمل کنید؛

آیتم مورد نظر را در نرم‏افزار Autoruns پاک (Delete) کنید.

پروسه‏های مربوطه را در Task Manager با فشردن کلید End Proccess قطع کنید.

فایل‏های EXE و یا DLL که مسیرشان را قبلاً مشاهده کردید، پیدا و پاک کنید و یا به صورتی قرنطینه کنید که نتوانند به صورت خودکار اجرا شوند؛ سیستم را Restart کنید.

هم‌چنین پس از Restart سیستم موارد زیر را چک کنید:

در نرم‏افزار Autoruns ببینید که آیتم‏های مورد نظر دوباره برگشتند یا خیر.

در Task Manager ببینید پروسه‏های مربوط به ویروس وجود دارند یا نه.

آیا رفتارهایی که شما را به ویروسی بودن سیستم‏تان مظنون کرد هنوز وجود دارند؟ (مانند ارورهای مختلف).

اگر پاسخ سوال‏های بالا منفی باشد باید خوشحال باشید که خودتان بدون آنتی ویروس سیستم‏تان را پاک‏سازی کردید!




موضوع مطلب :
پنج شنبه 90 اردیبهشت 1 :: 3:44 عصر ::  نویسنده : M.N

سری جدید تراشه‌های رایانه‌ای خود را با نام X79 Express، با سرعت بیشتر و مصرف کمتر انرژی نسبت به مدل قبلی روانه بازار کند.


این تراشه به عنوان نسل جدید و پیشرفته پردازنده‌های اینتل محسوب می‌شود و به گفته شرکت سازنده پرسرعت‌ترین تراشه اینتل برای رایانه‌های شخصی است.

قرار است که تراشه جدید اینتل جایگزین مدل قبلی خود موسوم به X58 شود که هم‌اکنون در اکثر رایانه‌های شخصی جهان مورد استفاده قرار می‌گیرند.

به گفته شرکت اینتل، تراشه جدید X79 اینتل در فصل چهارم سال جاری میلادی همزمان با نسل جدید پردازنده‌های Sandy Bridge E در رایانه‌های شخصی جدید وارد بازار می‌شود.

شرکت اینتل هنوز قیمت نهایی این محصول را اعلام نکرده است، اما قصد دارد برای افزایش رقابت‌های خود با محصولات مشابه AMD آن را به قیمت نسبتا ارزان به دست کاربران برساند.



موضوع مطلب :
پنج شنبه 90 اردیبهشت 1 :: 3:44 عصر ::  نویسنده : M.N
شرکت اینتل که در سال 2010 خریدهای متعددی را انجام داده بود، در سال 2011 هم به خریدهای خود کماکان ادامه می‌دهد.
خرید  جدید اینتل


اینتل در یک شرکت مصری به نام SySDSoft سرمایه‌گذاری کرده و به دنبال آن است که حضور قدرت‌مندتری در بازار تراشه‌های بی سیم پیدا کند.

اینتل می‌گوید بخش اعظم دارایی‌های این شرکت را خریداری کرده و از جمله 100 مهندس و متخصص فعال در این شرکت را به خدمت گرفته است.

SySDSoft در زمینه طراحی ابزار پروتکل‌های اینترنتی و نرم‌افزارهای شبکه‌ای فعال است.

تهیه تجهیزات فرکانسی رادیو و تجهیزات سخت‌افزاری برای استفاده در حوزه تلفن‌همراه از دیگر اقداماتی است که این شرکت انجام می‌دهد.

این اولین حضور جدی اینتل در خاورمیانه و همین طور اولین خرید عمده این شرکت در این منطقه محسوب می‌شود و همین امر نشان می‌دهد که بزرگ‌ترین سازنده تراشه در جهان هم به اهمیت خاورمیانه پی برده و برای حضور جدی در این منطقه برنامه‌ریزی کرده است.




موضوع مطلب :
پنج شنبه 90 اردیبهشت 1 :: 3:44 عصر ::  نویسنده : M.N

آزمایشگاه کسپرسکی، برنامه‌های خود برای بازسازی ساختار سازمانی خود و مطرح شدن به عنوان یکی از سه ارائه دهنده برتر راه‌حل‌های امنیتی آی تی را در سال 2011، اعلام کرد.

پرش  کسپرسکی برای جایگاه اول تا سوم

به گزارش ایتنا به نقل از موسسه دیده بان آی تی، یوجین کسپرسکی، مدیرعامل و یکی از موسسان کسپرسکی در این باره می‌گوید: « امسال ما از هر هنگام دیگر به موقعیت تبدیل شدن به یکی از سه توسعه دهنده راه‌حل‌های امنیت آی تی در بازار جهانی نزدیک‌تر هستیم. برای نیل به این هدف بزرگ ما باید نرخ کنونی رشدمان را حفظ کنیم و بار دیگر به عنوان یک شرکت نشان دهیم که می‌خواهیم در عالی‌ترین سطح رقابت باقی بمانیم. با ایجاد ساختار سازمانی خود به صورت جهانی انتظار داریم به هدف خود مبنی بر تبدیل شدن به یکی از سه بازیگر بزرگ بازار جهانی تا پایان سال 2011 نایل شویم.»

بنابر نتایج عملکرد کسپرسکی در سال 2010، این شرکت رشد چشمگیری در تمام مناطق داشته است.

در سطح جهانی، درآمدهای شرکت رشد سالانه 38درصد را نشان می‌دهد و از 500 میلیون دلار بالاتر رفت.

موفق‌ترین مناطق فعالیت در سال 2010برای آزمایشگاه کسپرسکی از این قرار بودند: اروپا، جایی که درآمدهای کمپانی 16درصد افزایش داشت و به 121میلیون دلار رسید؛ ایالات متحده و کشورهای آمریکای شمالی و جنوبی، که شاهد رشد 68 درصدی و درآمدی در حد 134 میلیون دلار بود.

در منطقه آسیای جنوب شرقی و ژاپن نیز شرکت رشد رویایی 111 درصد را تجربه کرد که نتیجه‌اش 55 میلیون دلار درآمد بوده است.

همچنین سال 2010 سالی موفق برای کسپرسکی در میان کشورهای مشترک‌المنافع، اروپای شرقی، خاورمیانه و آفریقا بود؛ جایی که درآمد مجموع درآمدش (با 35درصد افزایش در مقایسه با سال 2009) بالغ بر 131 میلیون دلار شد. این سطوح قابل تأمل از توسعه مناطق به مفهوم آن است که کسپرسکی در آستانه تبدیل شدن به یکی از سه سازنده برتر راه‌حل‌های امنیتی برای کاربر نهایی می‌باشد.

به عنوان بخشی از استراتژی شرکت برای رشد مداوم کسب و کار و به منظور نیل به افزایش سهم بازار طبق برنامه، تیم مدیریت کسپرسکی فرایندی را برای بازسازی ساختار سازمانی شرکت در دو قسمت مهم و استراتژیک، یعنی توسعه محصول و شبکه فروش منطقه‌ای آنها، آغاز کرده است.

یکی از عوامل اصلی رشد کسپرسکی پلتفرم تکنولوژیک یکپارچه برتر آن است که به صورت داخلی توسعه داده شده و به عنوان مرجعی واحد برای تمام محصولات شرکت با هدف بخش‌های مختلف بازار به هدف‌گذاری شده است.

در ماه مارس 2011 تصمیم برآن شد که این پروسه با ایجاد یک بخش واحد که استراتژی محصول هر سه منطقه کسب و کار جاری شرکت (یعنی محصولات و خدمات مشتریان، راه‌حل‌های شرکتی و ارائه مجوز استفاده برای دیگر فروشنده‌ها) را سرپرستی خواهد کرد، هرچه بیشتر تقویت شود.

در همین راستا، پتر مرکولوف، سرپرست سابق قسمت ارتباط‌های فناورانه، به عنوان مدیر بخش محصولات منصوب شد.

وی می‌گوید:« هدف ما حفظ موقعیت‌های پیشگام در تمام بخش‌هایی که شرکت فعالیت دارد، می‌باشد و برای نیل به این مهم بایستی فعالانه توسعه محصولات و راه‌حل‌هایمان را در تطابق با تقاضاهای بازار تداوم بخشیم. تخصص بین‌المللی گسترده شرکت در مصاف با تهدیدهای اینترنتی، مزیتی عمده خصوصا در زمینه امنیت آی تی است. ما اطمینان داریم که این معلومات مزایایی واقعی برای کاربران راه‌حل‌های شرکت به ارمغان می‌آورد. با ایجاد یک قسمت واحد که مسئولیت توسعه محصول و خدمات را برعهده داشته باشد، راه‌حل‌های جدید و بروز کسپرسکی هرچه بیشتر جامع خواهند شد تا محافظتی یکپارچه را برای کاربرانمان حاصل کنند.»

در مارس 2011 مدیریت کسپرسکی این تصمیم را نیز اتخاذ کرد که راهبرد شرکت را در خصوص مدیریت شبکه فروش‌های منطقه‌ای بازنگری و بخشی واحد ایجاد کند که فروش‌های جهانی را توسعه دهد و حفظ کند و مسئول مستقیم فروش و بازاریابی در اروپا و آمریکای شمالی باشد.

در همین راستا، استیو اورن‌برگ، مدیر عامل سابق کسپرسکی در آمریکا، به عنوان مسئول ارشد بخش فروش منصوب شد.

وی می‌گوید:« در حال حاضر، کسپرسکی یک شرکت بین‌المللی واقعی با یک ساختار فروش جهانی است. با تلفیق تمام واحد‌های فروش در یک بخش، کسپرسکی می‌تواند راهبردی یکپارچه را برای ارتباط با شریکان و مشتریان، پیاده کند. و در نتیجه یک سطح بالا و یکنواخت از خدمات برای کاربران در تمام کشورهای جهان را متضمن شود.»

لابراتوار کسپرسکی در نظر دارد این تغییرات را در ساختار سازمانی خود تا پایان نیمه نخست 2011 تکمیل کند. به گفته تیم مدیریتی، ساختار مدیریتی متمرکز جدید به شرکت اجازه خواهد داد تا به طور موثرتری کسب و کار خود را در سطح جهان توسعه دهد و رشدی با ثبات را تضمین کند و موقعیت خود را در بازار جهانی امنیت آی تی تقویت کند.



موضوع مطلب :
پنج شنبه 90 اردیبهشت 1 :: 3:44 عصر ::  نویسنده : M.N

یوجین کسپرسکی: امسال ما از هر هنگام دیگر به موقعیت تبدیل شدن به یکی از سه توسعه دهنده راه‌حل‌های امنیت آی‌تی در بازار جهانی نزدیک‌تر هستیم.


آزمایشگاه کسپرسکی، شرکت پیشرو در ارائه راه حل های امنیت اطلاعات برنامه‌های خود برای بازسازی ساختار سازمانی خود و مطرح شدن به عنوان یکی از سه ارائه دهنده برتر راه‌حل‌های امنیتی آی‌تی را در سال 2011، اعلام کرد.

به گزارش ایتنا از موسسه دیده بان آی تی، روابط عمومی کسپرسکی در ایران، یوجین کسپرسکی، مدیرعامل و یکی از موسسان کسپرسکی در این باره می‌گوید:« امسال ما از هر هنگام دیگر به موقعیت تبدیل شدن به یکی از سه توسعه دهنده راه‌حل‌های امنیت آی‌تی در بازار جهانی نزدیک‌تر هستیم. برای نیل به این هدف بزرگ ما باید نرخ کنونی رشدمان را حفظ کنیم و بار دیگر به عنوان یک شرکت نشان دهیم که می‌خواهیم در عالی‌ترین سطح رقابت باقی بمانیم. با ایجاد ساختار سازمانی خود به صورت جهانی انتظار داریم به هدف خود مبنی بر تبدیل شدن به یکی از سه بازیگر بزرگ بازار جهانی تا پایان سال 2011 نایل شویم.»

بنابر نتایج عملکرد کسپرسکی در سال 2010، این شرکت رشد چشمگیری در تمام مناطق داشته است. در سطح جهانی، درآمدهای شرکت رشد سالانه 38درصد را نشان می‌دهد و از 500 میلیون دلار بالاتر رفت.
موفق‌ترین مناطق فعالیت در سال 2010برای آزمایشگاه کسپرسکی از این قرار بودند: اروپا، جایی که درآمدهای کمپانی 16درصد افزایش داشت و به 121میلیون دلار رسید؛ ایالات متحده و کشورهای آمریکای شمالی و جنوبی، که شاهد رشد 68 درصدی و درآمدی در حد 134 میلیون دلار بود. در منطقه آسیای جنوب شرقی و ژاپن نیز شرکت رشد رویایی 111 درصد را تجربه کرد که نتیجه‌اش 55 میلیون دلار درآمد بوده است. همچنین سال 2010 سالی موفق برای کسپرسکی در میان کشورهای مشترک‌المنافع، اروپای شرقی، خاورمیانه و آفریقا بود؛ جایی که درآمد مجموع درآمدش (با 35درصد افزایش در مقایسه با سال 2009) بالغ بر 131 میلیون دلار شد.

این سطوح قابل تأمل از توسعه مناطق به مفهوم آن است که کسپرسکی در آستانه تبدیل شدن به یکی از سه سازنده برتر راه‌حل‌های امنیتی برای کاربر نهایی می‌باشد.

به عنوان بخشی از استراتژی شرکت برای رشد مداوم کسب و کار و به منظور نیل به افزایش سهم بازار طبق برنامه، تیم مدیریت کسپرسکی فرایندی را برای بازسازی ساختار سازمانی شرکت در دو قسمت مهم و استراتژیک، یعنی توسعه محصول و شبکه فروش منطقه‌ای آنها، آغاز کرده است.
یکی از عوامل اصلی رشد کسپرسکی پلتفرم تکنولوژیک یکپارچه برتر آن است که به صورت داخلی توسعه داده شده و به عنوان مرجعی واحد برای تمام محصولات شرکت با هدف بخش‌های مختلف بازار به هدف‌گذاری شده است.

در ماه مارس 2011 تصمیم برآن شد که این پروسه با ایجاد یک بخش واحد که استراتژی محصول هر سه منطقه کسب و کار جاری شرکت (یعنی محصولات و خدمات مشتریان، راه‌حل‌های شرکتی و ارائه مجوز استفاده برای دیگر فروشنده‌ها) را سرپرستی خواهد کرد، هرچه بیشتر تقویت شود.
در همین راستا، پتر مرکولوف، سرپرست سابق قسمت ارتباط‌های فناورانه، به عنوان مدیر بخش محصولات منصوب شد.
وی می‌گوید: «هدف ما حفظ موقعیت‌های پیشگام در تمام بخش‌هایی که شرکت فعالیت دارد، می‌باشد و برای نیل به این مهم بایستی فعالانه توسعه محصولات و راه‌حل‌هایمان را در تطابق با تقاضاهای بازار تداوم بخشیم. تخصص بین‌المللی گسترده شرکت در مصاف با تهدیدهای اینترنتی، مزیتی عمده خصوصا در زمینه امنیت آی تی است. ما اطمینان داریم که این معلومات مزایایی واقعی برای کاربران راه‌حل‌های شرکت به ارمغان می‌آورد. با ایجاد یک قسمت واحد که مسئولیت توسعه محصول و خدمات را برعهده داشته باشد، راه‌حل‌های جدید و بروز کسپرسکی هرچه بیشتر جامع خواهند شد تا محافظتی یکپارچه را برای کاربرانمان حاصل کنند.»

در مارس 2011 مدیریت کسپرسکی این تصمیم را نیز اتخاذ کرد که راهبرد شرکت را در خصوص مدیریت شبکه فروش‌های منطقه‌ای بازنگری و بخشی واحد ایجاد کند که فروش‌های جهانی را توسعه دهد و حفظ کند و مسئول مستقیم فروش و بازاریابی در اروپا و آمریکای شمالی باشد.

در همین راستا، استیو اورن‌برگ، مدیر عامل سابق کسپرسکی در آمریکا، به عنوان مسئول ارشد بخش فروش منصوب شد.
وی می‌گوید: «در حال حاضر، کسپرسکی یک شرکت بین‌المللی واقعی با یک ساختار فروش جهانی است. با تلفیق تمام واحد‌های فروش در یک بخش، کسپرسکی می‌تواند راهبردی یکپارچه را برای ارتباط با شریکان و مشتریان، پیاده کند. و در نتیجه یک سطح بالا و یکنواخت از خدمات برای کاربران در تمام کشورهای جهان را متضمن شود.»

لابراتوار کسپرسکی در نظر دارد این تغییرات را در ساختار سازمانی خود تا پایان نیمه نخست 2011 تکمیل کند.
به گفته تیم مدیریتی، ساختار مدیریتی متمرکز جدید به شرکت اجازه خواهد داد تا به طور موثرتری کسب و کار خود را در سطح جهان توسعه دهد و رشدی با ثبات را تضمین کند و موقعیت خود را در بازار جهانی امنیت آی‌تی تقویت کند.




موضوع مطلب :
<   <<   6   7   >   
درباره وبلاگ

این وبلاگ برترین وبلاگ پارسی بلاگ در سال 1389 شده است . موفق باشید
آخرین مطالب
پیوندها
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 8
بازدید دیروز: 38
کل بازدیدها: 180030