سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
*.: اخبــار فــنــاوری اطــلاعــات و ارتــبــاطــات .:*
 
دوشنبه 90 اردیبهشت 19 :: 2:54 عصر ::  نویسنده : M.N

آمریکا با در اختیار داشتن ??.?? درصد از کل هرزنامه‌های جهان، هم‌چنان در صدر جدول کشورهای ارسال‌کننده هرزنامه قرار دارد.

آمریکا در  صدر ارسال هرزنامه

به گزارش ایتنا به نقل از خبرگزاری دانشجویان، شرکت امنیتی sophos هر سه ماه یک بار گزارشی را منتشر می‌کند که در آن کشورهایی که بیش‌ترین ارسال هرزنامه را در مدت زمان مورد بررسی داشته‌اند، معرفی می‌کند.

آخرین گزارش این شرکت در حال حاضر مربوط به سه ماهه چهارم سال ???? است که در اینجا به بررسی آن می‌پردازیم.

بنا بر اطلاعات منتشر شده در این گزارش، کشور ایالات متحده آمریکا هم‌چنان اصلی‌ترین ارسال‌کننده هرزنامه در جهان باقی مانده است، به طوری که از هر پنج ای‌میل به درد نخور، یکی متعلق به این کشور است.

آمریکا ??.?? درصد از کل هرزنامه‌های جهان را به خود اختصاص داده است. این مساله موجب گسترده‌تر شدن مشکل رایانه‌های زامبی - رایانه‌هایی که اختیار آن‌ها بدون اطلاع صاحبان اصلی، در دست هکرها است - در این کشور شده است و روز به روز به تعداد آن‌ها افزوده می‌شود.

درصد هرزنامه‌های ارسال شده از کشور انگلستان نسبت به دوره قبل کاهش داشته و از ? درصد به ?.?? درصد رسیده است، اما این کشور هم‌چنان در جایگاه پنجم جدول باقی مانده است.

بنا به گفته sophos با وجود اینکه ترکیب کشورهای ارسال کننده هرزنامه تقریباً ثابت مانده است، اما ماهیت هرزنامه ها تغییر کرده و بیشتر خرابکارانه شده است.

بر اساس گزارش تحلیلی مرکز ماهر، موضوع کلاسیک کلاهبرداری از طریق هرزنامه یعنی فروش داروهای بدون مجوز و غیر استاندارد هم‌چنان در صدر است، به طوری که ?? میلیون آمریکایی اظهار کرده‌اند که از فروشندگان بدون مجور آنلاین دارو خریداری کرده‌اند.

بنا بر گزارش sophos روز به روز بر تعداد هرزنامه‌های خرابکار افزوده شده و بدافزارهای ارسال شده توسط هرزنامه سعی در سرقت اطلاعات نام کاربری، کلمه عبور و اطلاعات شخصی قربانیان دارند.

در زیر اسامی ?? کشوری که بیش‌ترین ارسال هرزنامه بر حسب درصد در سه ماهه چهارم ???? را داشته‌اند، آمده است:آمریکا ??.??، هند ?.??، برزیل ?.??، روسیه ?.??، انگلستان ?.??، فرانسه ?.??، ایتالیا ?.??، کره جنوبی ?.??، آلمان ?.??، ویتنام ?.??، رومانی ?.?? و اسپانیا ?.??.

شرکت امنیتی sophos هم‌چنین هشدار می‌دهد که حمله‌های خرابکارانه هدفدار از طریق ای‌میل رو به افزایش است؛ علاوه بر این sophos گزارش‌های فزاینده‌ای را از حملات و پیغام‌های ناخواسته از طریق برنامه‌های کاربردی خرابکار برروی وب سایت‌های اجتماعی هم‌چون توییتر و فیس بوک را دریافت می‌کند.

گراهام کلولی - مشاور ارشد امنیتی sophos - می‌گوید: هرزنامه‌ها ماندگار هستند، اما انگیزه‌ها و روش‌های آن‌ها تغییر پیدا کرده و می کند تا بتوانند هرچه بیش‌تر منافع هرزنامه‌نویسان را تأمین کنند. چیزی که بیش از پیش نگران کننده می‌کند، لینک های آلوده‌ای است که در هرزنامه‌ها ارسال می‌شود و کاربران را برای کلیک برروی آن‌ها فریب می‌دهند و سپس به سایتی هدایت می‌شوند که به رایانه آن‌ها حمله کرده و سعی در سرقت اطلاعات و یا نصب آنتی‌ویروس‌های جعلی دارد.

در سه ماهه چهارم ????، اروپا با کاهش درصد کلی هرزنامه مواجه بوده است، اما هم‌چنان در صدر جدول قاره‌های اصلی ارسال‌کننده هرزنامه ایستاده است.

در این گزارش آماری از قاره‌های ارسال کننده هرزنامه بر اساس درصد ارسال هرزنامه آمده است: اروپا ??.??، آسیا ??.??، آمریکای شمالی ??.??، آمریکای جنوبی ??.?? و آفریقا ?.?? درصد.



موضوع مطلب :
دوشنبه 90 اردیبهشت 19 :: 2:53 عصر ::  نویسنده : M.N

بنیانگذار وب سایت ویکی لیکس اظهار کرد که فیس بوک یک ابزار جاسوسی برای دولت آمریکا و آژانس‌های اطلاعات این کشور است.

آسانژ:فیس  بوک ابزار جاسوسی آمریکا


به گفته جولیان آسانژ، بنیانگذار وب سایت ویکی لیکس، هر مطلبی که ما در فیس بوک ثبت می‌کنیم به آژانس‌های اطلاعاتی آمریکا کمک می‌کند تا درباره شهروندان آمریکایی بهتر جاسوسی کنند.


به گزارش ایتنا به نقل از خبرگزاری دانشجویان، او در مصاحبه با راشا تودی خاطر نشان کرد که فیس بوک مخوف‌ترین ماشین جاسوسی است که تا به حال اختراع شده و جامع‌ترین دیتابیس درباره‌ی مردم در جهان است که در آن اطلاعات مربوط به روابط، اسامی، آدرس، مکان و ارتباطات شخصی وجود دارد و تمامی اطلاعات در دسترس آژانس‌های اطلاعاتی آمریکاست.


وی ادامه داد: فیس بوک، گوگل، ‌یاهو و سایر سازمان‌های اینترنتی مستقر در آمریکا به‌طور مشخص برای آژانس‌های اطلاعاتی آمریکا طراحی شده‌اند.


آسانژ تصریح کرد: زمانی که یک کاربر فیس بوک دوستان خود را Add می‌کند، به منزله این است که برای ساختن یک دیتابیس گسترده، به طور رایگان برای آژانس‌های اطلاعاتی آمریکا کار می‌کند.




موضوع مطلب :
دوشنبه 90 اردیبهشت 19 :: 2:52 عصر ::  نویسنده : M.N

پلیس کره جنوبی به فعالیت‌های غیرقانونی گوگل مشکوک است.

حمله پلیس  کره جنوبی به دفتر گوگل
دفتر شرکت آمریکایی گوگل در سئول پایتخت کره جنوبی مورد حمله نیروهای پلیس قرار گرفت.

به گزارش ایتنا به نقل از پایگاه الشروق، این حمله به دنبال سوء ظن پلیس مبنی بر اقدام غیرقانونی گوگل در گرداوری اطلاعات کاربران تلفن‌های هوشمند صورت گرفت.

پلیس کره جنوبی در جریان این یورش، لوح‌های فشرده و برخی اسناد موجود در دفتر گوگل را ضبط کرد.

بر اساس این گزارش مقامات کره جنوبی، سال گذشته نیز گوگل را به دلیل جمع‌آوری داده‌های شخصی کاربران از شبکه‌های محافظت نشده به شدت سرزنش کرده بودند.

گوگل در پاسخ گفته بود اطلاعات جمع‌آوری شده توسط خودروهای نمای خیابانی گوگل، به اشتباه و بر اثر خطای برنامه‌نویسی صورت گرفته بود.



موضوع مطلب :
دوشنبه 90 اردیبهشت 19 :: 2:52 عصر ::  نویسنده : M.N
اینترنت  پاک(کاریکاتور)

 




موضوع مطلب :
دوشنبه 90 اردیبهشت 19 :: 2:50 عصر ::  نویسنده : M.N

خبر کشته شدن رهبر القاعده و گزارش‌های مربوط به آن، سایت‌ها و شبکه‌های اینترنتی را در نوردیده است.

محل استقرار  بن لادن پیش از کشته شدن
محل استقرار بن لادن پیش از کشته شدن
در حالی که خبر کشته شدن اسامه بن‌لادن بنیانگذار و رهبر القاعده در صدر اخبار خبرگزاری‌ها قرار گرفته است و سایت‌های مختلف مشغول ارائه تفسیر و خبر در این خصوص هستند، فضای اینترنت نیز نسبت به این موضوع مهم جهانی شدیداً واکنش نشان داده است.

به گزارش ایتنا، سایت الاهرام به نقل از شرکت آکامی که به رصد ترافیک اینترنت می‌پردازد اعلام کرده است کشته شدن بن‌لادن، تعداد کاربران اینترنت را افزایش داده است.

بنا به اعلام این شرکت، پس از انتشار خبر کشته شدن رهبر القاعده که توسط باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا صورت گرفت، تعداد صفحاتی که در رابطه با این رویداد بازدید شده به ?/? میلیون صفحه در ثانیه رسیده است.

تعداد به‌روزرسانی وبلاگ‌ها هم در این خصوص به رقم حیرت‌آور ???? پست در هر ثانیه رسیده است.

این خبر بسیار مهم برای اولین بار در سایت توییتر منتشر شد و به نظر می‌رسد این موضوع به خوبی اهمیت شبکه‌های اجتماعی را نشان می‌دهد.

در همین حال اف‌بی‌آی، پلیس فدرال آمریکا، با صدور اطلاعیه‌ای هشدار داد ایمیلی که در آن ادعا می‌شود حاوی تصاویر و فیلم‌هایی از کشته شدن بن‌لادن است، جعلی و ویروسی بوده و ممکن است به سرقت اطلاعات رایانه منجر شود.

بن‌لادن رهبر القاعده که در طراحی و اجرای حوادث تروریستی بسیاری دست داشت، پس از سال‌ها تعقیب و گریز، در دوم ماه می (?? اردیبهشت ????) توسط عملیات نیروهای ویژه آمریکایی که در خاک پاکستان صورت گرفت، در سن ?? سالگی کشته شد.



موضوع مطلب :
پنج شنبه 90 اردیبهشت 15 :: 11:46 عصر ::  نویسنده : M.N

هرچه طول پسورد انتخابی بلندتر و ترکیب بین حروف کوچک + بزرگ + اعداد و سمبل‌ها پیچیده‌تر باشد، پسورد محکم‌تری خواهید داشت.

راز  پسوردها

ITLine- بارها از اهمیت انتخاب کلمات عبور مطمئن و روش‌های ساخت رمزهای محکم صحبت شده و اینکه چگونه هکرها می‌توانند رمز شما را کشف کنند.

اشاره سلمان جریری به مطلب Business Week در اهمیت انتخاب یک پسورد خوب و محکم و مدت زمانی که طول خواهد کشید تا یک هکر آن را بشکند آنقدر خوب بود که حیفم آمد چیزی در این مورد ننویسم.

بیزینس‌ویک این نکته را بازگو می‌کند که کلمات عبور ساده‌ای که انتخاب می‌شوند چقدر می‌توانند شکننده باشند.





می‌بینید که هرچه طول پسورد انتخابی بلندتر و ترکیب بین حروف کوچک + بزرگ + اعداد و سمبل‌ها پیچیده‌تر باشد پسورد محکم‌تری خواهید داشت.

در جداول این صفحه انواع پسوردها و مدت زمانی که یک کامپیوتر نیاز دارد تا یک پسورد را حدس بزند نشان داده شده است.

اگر دوست دارید بدانید که پسورد شما چقدر مطمئن است و چقدر طول می‌کشد تا توسط یه کامپیوتر معمولی شکسته شود به سایت How secure is my password بروید، فقط رمز خود را در سایت بنویسید تا مدت زمان لازم برای شکستنش را به شما بدهد.

سایت The Password Metter هم سایت خوبیست که درصد پیچیدگی پسوردهایتان را می‌سنجد، اینطور متوجه می‌شوید که این پسورد چقدر قابل اطمینان است.




موضوع مطلب :
پنج شنبه 90 اردیبهشت 15 :: 11:46 عصر ::  نویسنده : M.N

گروهی از کارشناسان مدعی هستند سایت جاوا دات کام، دامی برای بازدیدکنندگان آن به شمار می‌رود.

کشف حفره  امنیتی در سایت جاوا


ورود به سایت Java.com می‌تواند خطرناک باشد؛ حداقل تا چند روز پیش که این‌گونه بوده است.

به گزارش ایتنا به نقل از eSecurityPlanet، شماری از کارشناسان امنیتی با همکاری یک تیم هکری به نام YGN Ethical گزارشی را منتشر کرده‌اند که در آن مشخص شده سایت جاوا دات کام در معرض حملات موسوم به تغییر مسیر دامنه (URL redirection) قرار داشته است.

بنابراین به نظر می‌رسد کاربرانی که از این سایت بازدید می‌کنند، بالقوه در معرض حملات سایبری قرار می‌گیرند.

این گروه هکری گزارش مزبور را در معرض دید عموم قرار داده است.

هکرهای YGN ادعا کرده‌اند که آسیب‌پذیری مزبور را در تاریخ 19 آوریل به اوراکل گزارش داده‌اند و این شرکت در 23 آوریل اینگونه پاسخ داده است: از اینکه این موضوع را به ما گوشزد کرده‌اید، از شما سپاسگزاریم. با قدردانی از تذکر شما، مایلیم بدانید که ما این مشکل را برطرف نموده‌ایم.

شرکت اوراکل مالک جاواست.

گروه YGN Ethical مدعی است مقامات اوراکل حاضر نشده‌اند در این خصوص به درخواست مصاحبه‌ای که سایت اینترنت نیوز از آنها داشته، پاسخ بدهند.

این گروه پیشتر چندین باگ امنیتی را در سایت مکافی شناسایی و گزارش کرده بود.



موضوع مطلب :
پنج شنبه 90 اردیبهشت 15 :: 11:46 عصر ::  نویسنده : M.N

هم‌زمان با افزایش محبوبیت کنترل‌کننده‌های حرکتی برای بازی‌های رایانه‌ای مانند "کینکت" و "وی"، شرکت ریزر (Razer) یک کنترل‌کننده‌ حرکتی برای رایانه‌های شخصی عرضه کرد.

کنترل‌کننده  حرکتی بازی ویژه رایانه‌ شخصی



به گزارش ایتنا به نقل از خبرگزاری دانشجویان ایران، این کنترل‌کننده‌ حرکتی که هیدرا نام دارد، مشخصا برای انجام بازی‌های رایانه‌ای در رایانه‌های شخصی ساخته شده است.

برخلاف سایر سیستم‌های حرکتی، هیدرا از فن‌آوری رهگیری مغناطیسی استفاده می‌کند.

با استفاده از این فن‌آوری یک میدان مغناطیسی در مقابل صفحه نمایش رایانه ایجاد می‌شود و حرکات کاربر که دو کنترل‌کننده‌ در دستان خود دارد، با دقت میلی‌متر و درجه شناسایی می‌شود.

هیدرا دارای یک مرکز ایجاد میدان مغناطیسی و دو کنترل‌کننده‌ دستی است.

این دو کنترل‌کننده با سیم به مرکز ایجاد میدان مغناطیسی وصل شده‌اند بنابراین دیگر نیازی به استفاده از باطری برای این کنترل‌کننده‌ها نیست.

ریزر اعلام کرد: میدان مغناطیسی که توسط هیدرا ایجاد می‌شود، 20 برابر ضعیف‌تر از میدان مغناطیسی زمین است و این میدان تاثیری برروی کارت‌های اعتباری، اسپیکرها و HDD‌ها در محیط اطراف رایانه ندارد.




موضوع مطلب :
پنج شنبه 90 اردیبهشت 15 :: 11:46 عصر ::  نویسنده : M.N

سونی اعلام کرد: پس از بروز اختلال شبکه‌ پلی‌استیشن به دنبال حمله گسترده‌ی هکرها حجم زیادی از اطلاعات کاربران این شبکه به سرقت رفته است.

سرقت  اطلاعات شخصی کاربران شبکه پلی استیشن


به گزارش ایتنا به نقل از خبرگزاری دانشجویان، در حال حاضر شبکه‌ پلی‌استیشن نزدیک به یک هفته است که دچار مشکل شده و کارشناسان می‌گویند یک حمله‌ گسترده انکار سرویس (DDoS) باعث این اختلال بوده است.

شرکت سونی با صدور بیانیه‌ای برای 70 میلیون کاربر این شبکه در سراسر جهان اعلام کرد که این امکان وجود دارد که اطلاعات مربوط به آدرس، کشور، ای‌میل، تاریخ تولد، رمز ورود به شبکه‌ پلی‌استیشن متعلق به کاربران به سرقت رفته باشد.

یکی از مقامات سونی اظهار کرد که در حال حاضر مدرکی دال بر به سرقت‌ رفتن اطلاعات کارت اعتباری کاربران وجود ندارد، اما در عین حال نمی‌توان این موضوع را انکار کرد.

وی به کاربران هشدار داد که این احتمال وجود دارد که اطلاعات مربوط به کارت اعتباری شما به سرقت رفته باشد.

شرکت سونی اعلام کرد که در حال حاضر با همکاری یک شرکت امنیتی خارجی تلاش می‌کند تا حجم اطلاعات به سرقت رفته را ارزیابی کند.

سونی هم‌چنین به کاربران هشدار داد تا مراقب هرزنامه‌ها و حملات فیشینگ باشند.



موضوع مطلب :
پنج شنبه 90 اردیبهشت 15 :: 11:46 عصر ::  نویسنده : M.N

اگر چه غرب تصور می کرد با طراحی کرم استاکس‌نت تنها برای ایران ایجاد مشکل می کند، اما حال خود نیز با مشکلاتی به مراتب بزرگتر مواجه شده است.



به گزارش ایتنا به نقل از فارس، جنایتکاران آنلاین که با طراحی و عرضه استاکس‌نت متوجه وجود عرصه بکر دیگری برای فعالیت‌های خرابکارانه خود شده اند، حال ده‌ها کرم مشابه با استاکس نت را طراحی کرده‌اند و با سوءاستفاده از آنها تلاش می‌کنند به درون سیستم‌های صنعتی در نقاط مختلف جهان و از جمله در کشورهای اروپایی و آمریکایی نفوذ کنند.

موسسه امنیتی Idappcom در ماه مارس از شناسایی 52 تهدید جدید خبر داد که با استفاده از ضعف‌های سیستم‌های کنترل و نظرات دیتای شرکت زیمنس موسوم به اسکادا طراحی شده بودند.

کرم های طراحی شده بر مبنای این آسیب‌پذیری‌ها از نظر عملکرد و توانایی‌ها شباهت زیادی به استاکس‌نت دارند و تمامی موسساتی که از اسکادا بهره می‌گیرند را به طور بالقوه تهدید می‌کنند.

تونی هیوود ودیر واحد فناوری Idappcom معتقد است هکرها با بررسی نحوه استفاده از اسکادا در شرکت‌های مختلف سیستم‌ها و شبکه‌های ضعیف ترو دارای آسیب پذیری بیشتر را به راحتی هدف قرار می‌دهند.

اسکادا در بسیاری از کارخانه‌های صنعتی شامل کارخانه‌های تولید غذا، دارو، بسته‌بندی آب و مواد زائد به کار می‌رود و بنابراین تهدید حاصل از ضعف آن بسیار گسترده و جدی است.

در حالی که تا سال قبل هیچ کرم و ویروسی برای حمله به اسکادا طراحی نشده بود، با انتشار خبر سوءاستفاده از ضعف این سیستم برای مختل کردن فعالیت های نیروگاه اتمی بوشهر، هکرها در سراسر جهان تلاش کرده‌اند تا این حربه را بر ضد خود غرب به کار بگیرند.

نکته نگران کننده قدیمی‌بودن سیستم اسکاداست که معمولا به سیستم‌عامل‌های بسیار قدیمی مانند ویندوز 95 متصل است.

مایکروسافت مدتهاست از این سیستم عامل پشتیبانی نمی‌کند و برای آن هرگز وصله امنیتی عرضه نکرده است.




موضوع مطلب :
<   1   2   3   4   5   >>   >   
درباره وبلاگ

این وبلاگ برترین وبلاگ پارسی بلاگ در سال 1389 شده است . موفق باشید
آخرین مطالب
پیوندها
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 0
بازدید دیروز: 15
کل بازدیدها: 179923