سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
*.: اخبــار فــنــاوری اطــلاعــات و ارتــبــاطــات .:*
 
دوشنبه 90 اردیبهشت 19 :: 3:37 عصر ::  نویسنده : M.N

نسل‌بعدی Apple TV می‌تواند به عنوان یک‌ هاب و یا رابط کنسول بازی نیز نقش ایفا کند.

اپل در فکر  بازار بازی‌های تلویزیونی
شرکت اپل با ارائه انواع دستگاه‌های قابل حمل دیجیتال از گوشی‌های iPhone گرفته تا انواع پخش‌کننده‌های iPod، بیشتر به عنوان صاحب دنیای موسیقی خود را مطرح نموده است.

اما به نظر می‌رسد این شرکت قصد دارد به طور جدی بر روی بازی‌های تلویزیونی نیز سرمایه‌گذاری کند.

به گزارش ایتنا، در firmware سیستم عامل ?.?? از iOS اپل، کدهایی با نام‌های"ATVGames" و "ATVThunder"دیده شده است که آینده‌نگری اپل را در زمینه بازی‌های تلویزیونی در نسل بعدی Apple TV نشان می‌دهد.

در این صورت نسل‌بعدی Apple TV می‌تواند به عنوان یک‌ هاب و یا رابط کنسول بازی نیز نقش ایفا کند.

همچنین این شرکت یک فروشگاه بازی شبیه به آنچه در iTunes دیده می‌شود، برای انتخاب و خرید بازی‌ها از طریق تلویزیون را در کنار آن معرفی خواهد کرد.

بر اساس تجربه ای که از نسل دوم Apple TV به دست آمده می‌توان حدس زد در زمینه بازی نیز کاربر می‌تواند عنوان مورد نظر را پس از انتخاب به جای ذخیره در دستگاه خود، stream نماید.

یعنی دقیقاً همان کاری که با نسل فعلی Apple TV در مورد اجاره فیلم‌ها انجام می‌شود.

اپل برنامه ارتقاء محصولات خانگی خود را با اطلاع و با رقابت با مایکروسافت که در این زمینه برنامه‌های جدی دارد انجام می‌دهد.



موضوع مطلب :
دوشنبه 90 اردیبهشت 19 :: 3:34 عصر ::  نویسنده : M.N

نوکیا کیت برنامه‌نویسی Qt ?.? (کیوت ?/?) را با پشتیبانی از تولید سریع برنامه‌ها عرضه کرد.

Qt Quick   ابزار طراحی سریع‌ و ساده‌تر برنامه‌ گوشی لمسی



Qt Quick ابزاری در کیت برنامه‌نویسی Qt ?.? است که در طراحی سریع‌تر و ساده‌تر برنامه برای گوشی‌های لمسی استفاده می‌شود.


به گزارش ایتنا، نوکیا امروز نسخه ?/? کیت برنامه‌نویسی Qt (کیوت) را معرفی کرد.

در این نسخه، محیط برنامه‌نویسی برای تولید برنامه‌های پلت‌فرم سیمبین نوکیا و همچنین برنامه‌های کاربردی دسکتاپ، مانند ویندوز?، لینوکس و Mac با هم یکی شده است.

برنامه‌نویسانی که از کیت برنامه‌نویسی Qt برای ساختن برنامه‌های کاربردی‌ استفاده می‌کنند، یک ابزار تولیدی کامل با کاربری ساده در اختیار دارند که در آن، زمان تولید برنامه برای گوشی‌های لمسی نوکیا به نصف کاهش یافته است.

Qt Quick در کیت برنامه‌نویسی Qt ?.?، کیت جدیدی برای تولید رابط کاربری است که هم از طراحان گرافیک و هم از برنامه‌نویسان استفاده می‌کند.

طراحان می‌توانند با پشتیبانی از ویرایش کدها و Complete project برای برنامه‌نویسان رابط‌های کاربری متحرک بسازند و پس از آن، در همه برنامه اعمال کنند.

این کار، روند تولید برنامه را تسریع بخشیده و باعث می‌شود برنامه مورد نظر زودتر به بازار برسد.

Qt Quick از زبان‌های QML، CSS و زبان‌های شبیه Java پشتیبانی می‌کند. به همین دلیل، توسعه رابط کاربری برای گوشی‌های لمسی سریع‌تر صورت می‌گیرد.

علاوه بر Qt Quick، کیت برنامه‌نویسی Qt ?.? از امکانات نقشه و مسیریابی، تصویربرداری برای دوربین و دسترسی به گالری تصویر، پلاگین‌های برنامه‌های رابط کاربری و دیگر امکانات پیشرفته‌ای که برنامه‌نویسان با آنها قادرند دسترسی به محتوای کاربری در گوشی را فراهم کند برخوردار است.


پورنیما کوچیکار، نایب رئیس فوروم نوکیا در این زمینه گفت: «برنامه‌نویسان در پی تولید برنامه‌هایی با کیفیت بالا و محیط گرافیکی غنی هستند تا بتوانند در میان خیل عظیم فروشگاه‌های مجازی که همیشه در حال افزایش هستند دوام بیاورند. با این نسخه از کیت برنامه‌نویسی Qt، طراحان و برنامه‌نویسان می‌توانند با هم کار کنند تا سریع‌تر و موثرتر به هدف خود برسند.»


نوکیا و کیت برنامه‌نویسی Qt ?.? – مشتری زیاد برای برنامه‌ها
کاربران روزانه بیش از ? میلیون برنامه از فروشگاه مجازی Ovi Store با گوشی‌های نوکیا دانلود می‌کنند.

با معرفی کیت برنامه‌نویسی Qt ?.?، برنامه‌نویسان هم اکنون می‌توانند ??? میلیون گوشی نوکیا (که?? میلیون از آنها گوشی‌های لمسی هستند) و ??? میلیون گوشی هوشمند نوکیا با سیستم‌عامل سیمبین که در آینده به فروش می‌رسند مانند نوکیا E? و نوکیاX? و نوکیاAstound برای اپراتور تی- موبایل را هدف قرار دهند.

علاوه بر این، برنامه‌نویسان Qt این امکان را دارند تا از کدها دوباره استفاده کنند و سرعت تولید برنامه برای گوشی‌های Maemo و MeeGo نوکیا که امسال وارد بازار می‌شوند را افزایش دهند.

برنامه‌نویسان می‌توانند از همین امروز با مراجعه به وب‌سایت‌های http://forum.nokia.com/qt و http://qt.nokia.com کیت برنامه‌نویسی Qt ?.? را دانلود کنند.




موضوع مطلب :
دوشنبه 90 اردیبهشت 19 :: 3:33 عصر ::  نویسنده : M.N

سامسونگ از نسخه ارتقاء یافته گوشی Sidekick با سیستم عامل اندروید ?.? پرده‌برداری کرده است.

گوشی  Sidekick سامسونگ
سامسونگ که مدت‌ها قبل، گوشی خاص خود را با نام Sidekick روانه بازار کرده بود و این گوشی در دست افراد مشهوری همچون پاریس هیلتون نیز دیده شده بود، اکنون از نسخه ارتقاء یافته آن با سیستم عامل اندروید ?.? پرده‌برداری کرده است.

این محصول زیبا علاوه بر صفحه کلید QWERTY و راحت خود، از صفحه لمسی ?.? اینچی نیز استفاده می‌کند.

البته سامسونگ فناوری Super AMOLED خود را که در گوشی‌های Galaxy به کار برده بود را در این گوشی نادیده گرفته است.

علاوه بر دوربین پشتی ?.? مگاپیکسلی، یک دوربین VGA در جلو نیز با استفاده از نرم‌افزار مخصوصی به نام Qik به کاربر در سرویس‌های کنفرانس ویدئویی کمک می‌کند.

Sidekick با کمک اپراتور T-Mobile و با استفاده از فناوری ?G سرعت انتقال داده خود را به ?? Mbps می‌رساند.

کلید “jump” نیز در حاشیه گوشی، کاربر را در کار همزمان با چند نرم‌افزار یاری می‌کند.

نرم افزار‌های مربوط به پخش ویدئو و صوت نیز در جای دنجی به نام Media Room جای دارند.

نرم‌افزارهای ویژه Facebook و Twitter هم که جای خود را دارند.

با این ویژگی‌ها می‌توان Sidekick را در زمره گوشی‌های جوان پسند با کاربری آسان محسوب نمود.



موضوع مطلب :
دوشنبه 90 اردیبهشت 19 :: 3:25 عصر ::  نویسنده : M.N

داریوش مهرجویی کارگردان توانا و با سابقه ایرانی، اولین فیلم سه‌بعدی تاریخ سینمای ایران را تولید خواهد نمود.

داریوش  مهرجویی - کارگردان سینما
داریوش مهرجویی - کارگردان سینما


داریوش مهرجویی قصد دارد تا بزودی فیلم سه‌بعدی ایرانی بسازد.

به گزارش خبرنگار ایتنا، مهرجویی این مطلب را در شنبه شب در جلسه‌ای با حضور خبرنگاران بیان کرد.

کارگردان فیلم مهمان مامان که در مراسم تلویزیون‌های سه‌بعدی و هوشمند ال‌جی مهمان ویژه شرکت گلدیران بود اظهار نمود: «بزودی فیلم سه‌بعدی خواهم ساخت.»


معلم- مهرجویی- جعفری جوزانی

مهرجویی در این مراسم با ابراز خوشحالی از ورود سریع جدیدترین محصول و فناوری سه‌بعدی در ایران،گفت: ایرانی‌ها همیشه توانسته‌اند با استفاده از هوش و استعداد خود فناوری‌های نوین را علیرغم سنگ‌اندازی‌های زیاد در دست بگیرند و خود را به بهترین فناوری‌های روز دنیا وفق دهند.


Cinema3D - LG

وی افزود: من نیز از دیدن سه‌بعدی فیلم در این تلویزیون‌ها لذت می‌برم و بزودی فیلمی را با استفاده از فناوری سه‌بعدی خواهم ساخت تا ایرانیان از تماشای آن با این تلویزیون‌ها لذت ببرند.

در این همایش که به همت گلدیران نمایندگی رسمی ال‌جی در ایران و با حضور اندی کیم مدیرعامل دفتر ال‌جی در تهران برگزار گردید، حسین تنهایی با استقبال از این طرح و با تشکر از مهرجویی، آمادگی گلدیران و ال‌جی را برای همکاری کامل و حمایت از نخستین فیلم سه‌بعدی ایرانی توسط کارگردان نامدار کشورمان اعلام کرد.


کیم-معلم-جعفری جوزانی-تنهایی-مهرجویی

مهرجویی که در سن 30سالگی با ساخت اولین فیلم خود با نام «گاو» ضمن مطرح نمودن نام خود در سینمای ایران،نگاه‌های هنرمندان، کارگردانان و سینماگران جهان را به ایران معطوف کرد، این بار در سن 72 سالگی می‌تواند خود را به عنوان اولین کارگردان ایرانی سازنده فیلم سه‌بعدی مطرح و در سینمای ایران و جهان جاودانه شود.
 
به گزارش خبرنگار ایتنا، در حاشیه این مراسم نیز مهرجویی و تنهایی در گفت‌وگوی صمیمانه به بررسی چگونگی ساخت این فیلم سه‌بعدی و نحوه همکاری و حمایت گلدیران از مهرجویی پرداختند.

در این مراسم علی معلم یکی از کارشناسان و فعالان سینما و جعفری جوزانی کارگردان مطرح و متبحر سینما نیز حضور داشتند که با حضور در پشت تریبون برای حضار از احساسات و نظرات خود از فناوری‌های جدید بکار رفته در نسل جدید تلویزیون‌های ال‌جی پرداختند.


تنهایی-معلم-مهرجویی-جعفری جوزانی

شایان ذکر است علی معلم در مذاکرات حاشیه‌ای مهرجویی و گلدیران نیز حضور موثر داشت.

کارگردان فیلم سنتوری می‌تواند با ساخت اولین فیلم سه‌بعدی سینمای ایران خود را به عنوان اولین سازنده فیلم سه‌بعدی در خاورمیانه و آسیا نیز مطرح کند.


Cinema3D - LG

شایان ذکر است در صورت ساخت نخستین فیلم سه‌بعدی ایران می‌توان شاهد مطرح شدن این فیلم و نیز سینمای کشورمان در منطقه و جهان بود.



موضوع مطلب :
دوشنبه 90 اردیبهشت 19 :: 3:20 عصر ::  نویسنده : M.N

با این وسیله کسی متوجه نخواهد شد که یک فرد نارسایی شنوایی دارد.

سمعک  دندانی

شرکت مهندسی پزشکی Sonitus Medical موفق شده است اولین و تنها وسیله کمک شنوایی را که به جای گوش بر روی دندان‌ها قرار می‌گیرد تولید کند.

به گزارش ایتنا، این محصول ابتکاری که SoundBite نام دارد با قرار گرفتن بر روی دندان‌های بالایی و عقبی امواج صوتی را دریافت و از راه دندان به گوش منتقل می‌کند.

اساس کار این وسیله دریافت امواج صوتی، تقویت این امواج، و ارسال آن‌ها بدون استفاده از هیچ گونه سیم یا رابط اتصالی، از طریق ارتعاشات ایجاد شده در دندان و ارسال آن‌ها به قسمت شنیداری مغز است.

با این وسیله کسی متوجه نخواهد شد که یک فرد نارسایی شنوایی دارد.

این وسیله پس از گرفتن تأییدیه از FDA، اکنون گواهی استاندارد اروپایی CE را نیز دریافت نموده است.

بنا بر گفته مسؤلان Sonitus Medical، این وسیله به کسانی که به طور اساسی ناشنوا هستند در دریافت و شنیدن امواج صوتی کمک خواهد نمود.




موضوع مطلب :
دوشنبه 90 اردیبهشت 19 :: 3:19 عصر ::  نویسنده : M.N

این تبلت با ? گیگابایت حافظه درونی از ورودی MicroSD تا ظرفیت ?? گیگابایت پشتیبانی می‌کند.

تبلت  اندرویدی BeBook Live
BeBook سازنده کتاب‌خوان‌های الکترونیک بر پایه جوهر الکترونیک همچون BeBook Neo و BeBook One در آخرین اقدام خود تبلت BeBook Live را معرفی نموده است.

به گزارش ایتنا، این تبلت با صفحه نمایش ? اینچی با وضوح نه چندان بالای600*800 از سیستم عامل اندروید نسخه ?. ? (Froyo) استفاده می‌کند.

BeBook Live مجهز به یک دوربین ? مگاپیکسلی جلویی است و از پردازنده ? گیگاهرتزی استفاده می‌کند.

این تبلت با ? گیگابایت حافظه درونی از ورودی MicroSD تا ظرفیت ?? گیگابایت پشتیبانی می‌کند.

قابلیت ارتباط از طریق Wi-Fi، USB ?. ?، و HDMI از ویژگی‌های دیگر این تبلت محسوب می‌شود.

وزن این محصول نیز با ابعاد 140*220*11 میلی‌متر به ??? گرم می‌رسد.

BeBook Live تبلتی بسیار مناسب برای خواندن انواع متون الکترونیک به شمار می‌رود.

محصول جدید BeBook قرار است در ?? ژوئن و با قیمت ??? دلار عرضه شود.



موضوع مطلب :
دوشنبه 90 اردیبهشت 19 :: 3:18 عصر ::  نویسنده : M.N

این محصول کار پزشکان را در تشخیص‌های تخصصی بسیار آسان و کم هزینه خواهد کرد.

یک تیم تحقیقاتی موفق به ساخت دوربینی با ابعاد یک میلیمتر مکعب شده است که می‌تواند وارد بدن شده و از اندام داخلی شکم انسان تصویر تهیه کند.

به گزارش ایتنا، این دوربین در حقیقت «یکبار مصرف» است و دیگر نیازی به خارج کردن آن از بدن نیست.

این ریزدوربین قادر به تهیه تصاویر با وضوح ???*250 پیکسل است و در فرایندی تهیه می‌شود که طی آن، لنز‌ها و تراشه‌های سیلیکونی حسگر‌ها ابتدا به یکدیگر متصل و سپس به ?? هزار قطعه دوربین تقسیم می‌شوند.

با استفاده از این فرایند جدید، دیگر نیازی به سیم پیچی‌ها و اتصال قطعات که تا پیش از این در ساخت ریزدوربین‌ها به کار گرفته می‌شد نخواهد بود.

این محصول کار پزشکان را در تشخیص‌های تخصصی بسیار آسان و کم هزینه خواهد کرد.

به گفته مخترعان این محصول، تا سال ???? پزشکان می‌توانند در مطب خود از این ریزدوربین استفاده کنند.




موضوع مطلب :
دوشنبه 90 اردیبهشت 19 :: 3:15 عصر ::  نویسنده : M.N

این وسیله با حافظه ?? گیگابایتی از ارتباطات Wi-Fi و Bluetooth پشتیبانی می‌نماید.

تحول شبکه  های اجتماعی با عینک!

در شبکه‌های اجتماعی روزانه انواع تغییرات نرم‌افزاری را مشاهده می‌کنیم.

اما اینک عینکی با نام Eyez، به عنوان متحول‌کننده شبکه‌های اجتماعی عنوان شده است.

به گزارش ایتنا، این عینک که ظاهر آن کاملاً شبیه عینک‌های معمولی است توانایی ضبط فیلم‌های HD با وضوح ????p و ارسال آن به شبکه‌های اجتماعی را داراست.

این وسیله با حافظه ?? گیگابایتی از ارتباطات Wi-Fi و Bluetooth پشتیبانی می‌نماید.

Eyez برق خود را از طریق باتری ??? mAh lithium ion تامین می کند.

به گزارش ایتنا، این عینک با این توان می‌تواند به مدت سه ساعت کار کند.

از طریق Bluetooth، می‌توان این عینک را به تلفن همراه متصل و از این طریق به صورت زنده و مستقیم ویدئوهای دریافتی را به شبکه‌های اجتماعی منتقل نمود.

از این وسیله به خوبی می‌توان در تهیه گزارش‌های لحظه‌ای در شبکه‌های اجتماعی و یا سایت‌های مشابه استفاده نمود.




موضوع مطلب :
دوشنبه 90 اردیبهشت 19 :: 3:15 عصر ::  نویسنده : M.N

امروز ?? اردیبهشت روز جهانی صلیب سرخ و جمعیت هلال احمر نام‌گذاری شده است.

فعالیت‌های  بشر دوستانه نوکیا



این دو سازمان بزرگترین شبکه بشردوستانه غیرسیاسی و امداد رسانی جهان محسوب می‌شوند.

به گزارش ایتنا، جمعیت هلال احمر برای اولین بار در سال ???? هجری شمسی در ایران و اولین کمیته صلیب سرخ در سال ???? میلادی در سوئیس تاسیس شد. هدف این دو سازمان بی‌طرف، تخفیف آلام انسانی و حفظ و پیشرفت بهداشت عمومی است.

شرکت در فعالیت‌های اجتماعی و بشردوستانه همیشه یکی از برنامه‌های شرکت نوکیا بوده، از این رو، سال‌هاست با این دو سازمان بزرگ همکاری می‌کند و در هنگام بروز رخدادها و بلایای طبیعی از ارسال کمک‌های خیریه مالی و امدادی به این دو سازمان دریغ نمی‌کند.

یکی از اهداف اصلی نوکیا در کمک‌های مالی، سرمایه‌گذاری در برنامه‎های پیشگیری است.

نوکیا نیروهای متخصص را برای امدادرسانی از همه بخش‌ها مانند انجمن‌های خصوصی، دولتی و شهری گرد هم می‌آورد.

این شرکت کمک‌های خیریه خود را به کشورهای زیادی در سراسر جهان رسانده و مهم‌ترین هدفش کمک به کودکان آسیب‌دیده است.

کمک‌های نوکیا در این بخش، شامل پشتیبانی از مدارس و مهدکودک‌ها، تجهیزات بیمارستانی خیریه و کمک به کودکان معلول می‌شود.

نوکیا از طریق ارسال کارت پستال‌ در مناسبت‌های مختلف، سالانه از سازمان یونیسف پشتیبانی می‌کند و در امریکا و کانادا یکی از خیرین بزرگ به‌شمار می‌رود.

علاوه بر این، کارمندان این شرکت برنامه‌ای برای جمع‌آوری کمک‌های خیریه راه‌اندازی کرده‌اند که هر سال پاییز برگزار می‌شود که در آن کمک‌های همه کارمندان به رقابت گذاشته می‌شود.

سالانه بیش از ??? هزار دلار از چنین برنامه‌هایی درآمد حاصل می‌شود که صرف کمک‌های خیریه می‌شود.

امدادرسانی و پشتیبانی هنگام بروز سوانح و بلایای طبیعی
نوکیا کمک‌های خیریه خود را برای پشتیبانی از هر منطقه‌ای که گریبان‌گیر سانحه یا بلایای طبیعی شده ارسال می‌کند.

این شرکت با سازمان بین‌المللی صلیب سرخ و جمعیت هلال احمر برای انجام کمک‌های مالی، هنگام بروز رخدادها و سوانح در هر گوشه کناری از دنیا همکاری می‌کند.

این کمک‌ها تنها کمک‌های آنی و موقت نیستند، بلکه نوکیا بر بازسازی و پشتیبانی طولانی مدت نیز تمرکز دارد.

در زلزله‌ای که به تازگی در ?? مارس ????، ژاپن را به لرزه درآورد، کارمندان نوکیا همگی برای کمک به ملت ژاپن همبستگی زیادی نشان دادند و طی دو هفته پس از وقوع زلزله ژاپن و سونامی پس از آن ?? هزار و ??? یورو کمک کرده‌اند.

نوکیا مجموع تمام کمک‌های شخصی کارمندان به مردم ژاپن را ?? هزار و ??? یورو برآورد کرد.

اینها علاوه بر ??? هزار یورویی بود که خود شرکت نوکیا درست بعد از زلزله به ژاپن اهدا کرد.

علاوه بر کمک‌های مالی و خیریه نوکیا در زلزله اخیر ژاپن، نمونه‌ای از تلاش‌های اخیر نوکیا را با هم مرور می‌کنیم:

• توفان کاترینا: سپتامبر ????، اهدا یک میلیون دلار به صلیب سرخ امریکا برای ایجاد سرپناه و تهیه آب و غذا برای آسیب دیدگان
• سونامی آسیای جنوب شرقی: دسامبر ????، اهدا ???? تلفن همراه نوکیا به اپراتورها و تیم‌های نجات، اهدا ? میلیون و ??? هزار یورو به بنیاد بازسازی که توسط سازمان بین‌المللی جوانان تاسیس شده است
• زلزله پاکستان: سال ????، کمک‌های خیریه به بنیاد بازسازی زلزله در پاکستان و صلیب سرخ فنلاند برای احداث یک بیمارستان موقت در مظفرآباد پاکستان و اهدای تلفن همراه به مردم مناطق آسیب‌دیده
• امریکا: ??سپتامبر ????، کمک‌های خیریه به سازمان بین‌المللی جوانان امریکا، بر عهده گرفتن تمام مخارج تحصیل و ایجاد تسهیلات برای ادامه تحصیل کودکانی که یکی از والدین یا هر دو را در این حادثه از دست داده‌اند




موضوع مطلب :
دوشنبه 90 اردیبهشت 19 :: 3:13 عصر ::  نویسنده : M.N

در صورت عدم پاسخگوئی به این سوالات، می‌توان به این نتیجه رسید که هنوز در حوزه شناسائی و پاکسازی بدافزارها در مجموعه صنایع کشور با گذشت ?? ماه از آشکار شدن جاسوس‌افزار استاکس‌نت، هنوز هیچ حرکت قابل قبولی صورت نپذیرفته است.

در پی درج خبری در ایتنا پیرامون انتشار ویروسی به نام «استارس» در کشورمان، متن زیر از سوی شرکت مهندسی مهران رایانه به عنوان توضیح به دستمان رسید.
به گزارش ایتنا، این متن که از سوی رییس هیئت مدیره و مدیر نرم‌افزار مهران رایانه ارسال شده، به شرح زیر می‌باشد: 



مدیر مسئول محترم ایتنا
با سلام
طی هفته گذشته رئیس سازمان پدافند غیرعامل در مصاحبه‌ای اعلام فرمودند که: «جاسوس‌افزار شماره دو به نام "استارس" توسط دانشمندان جوان ایرانی شناسائی و مهار گردیده است»، که با پیگیری این شرکت از مرکز ماهر و مرکز تحقیقات مخابرات که عضو مرکز CERT آسیا می‌باشد و مراکز آپا دانشگاهی، همگی اظهار بی‌اطلاعی نموده‌اند.

در عرف جهانی در مورد ویروس‌های جدید چنانچه خبری توسط مراکز آزمایشگاهی اعلام گردد حتما باید مستندات آن ارائه شود، و در صورت عدم ارائه مستندات، بعنوان شایعه مطرح خواهد گردید.
همینطور چنانچه جاسوس‌افزار باشد و دانشمندان جوان ایرانی آن را کشف کرده باشند، باید حدس زد که موضوع محرمانه است و نباید در رسانه‌ها مطرح می‌گردید.

همچنین یکی از مسئولان وزارت صنایع در مصاحبه فرموده‌اند: «او با اشاره به این‌که هم‌اکنون در حال جمع‌آوری اطلاعات و رصد آلودگی‌های احتمالی هستیم، عنوان کرد: تاکنون گزارش خاصی درباره‌ آلودگی واحدهای صنعتی کشور به این ویروس به دست ما نرسیده است.»

خواهشمند است چنانچه بحث محرمانه نیست بفرمائید ویروس تخیلی «استارس» چه رفتاری در سیستم‌های صنعتی ایجاد می‌کند، تا کارشناسان مراکز صنعتی بتوانند آن را کشف کنند؛ و در ثانی اگر رفتار آن ویروس در واحد صنعتی مشاهده گردید با چه ابزار داخلی می‌توان آن را شناسائی و پاکسازی نمود؟

در صورت عدم پاسخگوئی به این سوالات، می‌توان به این نتیجه رسید که هنوز در حوزه شناسائی و پاکسازی بدافزارها در مجموعه صنایع کشور با گذشت ?? ماه از آشکار شدن جاسوس‌افزار استاکس‌نت، هنوز هیچ حرکت قابل قبولی صورت نپذیرفته است.

در پایان آزمایشگاه تحلیل بدافزار ایمن با ?? سال سابقه، آمادگی خود را برای محافظت از زیرساخت‌های صنعتی کشور در برابر بدافزارها مخصوصا جاسوس‌افزارها اعلام می‌نماید و معتقد هستیم با کمک و همکاری دولت می‌توان ظرف مدت ? ماه محصول ضدویروس ایمن را به حدی توسعه داد که نگرانی تهدیدات بدافزارها در مراکز صنعتی را به نحو احسن از بین برد.




موضوع مطلب :
1   2   3   4   5   >>   >   
درباره وبلاگ

این وبلاگ برترین وبلاگ پارسی بلاگ در سال 1389 شده است . موفق باشید
آخرین مطالب
پیوندها
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 7
بازدید دیروز: 1
کل بازدیدها: 179961