سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
*.: اخبــار فــنــاوری اطــلاعــات و ارتــبــاطــات .:*
 
چهارشنبه 90 اردیبهشت 7 :: 9:50 عصر ::  نویسنده : M.N

گفته می‌شود دولت بحرین قصد دارد به منظور جلوگیری از انتشار اخباری که نامناسب می‌داند، اینترنت این کشور را به مدت یک هفته قطع کند.

تلاش‌های  دولت بحرین برای قطع کردن اینترنت

برخی منابع وابسته به نیروهای مخالف رژیم بحرین اعلام کرده‌اند دولت این کشور قصد دارد به منظور مقابله با انتشار اخبار جنایت‌هایی که در بحرین در حال انجام است، سرویس‌های اینترنتی این کشور را قطع کند.

به گزارش ایتنا به نقل از ابنا، دولت بحرین به دلیل استفاده از شیوه‌های خشونت‌بار علیه شهروندان خود، با فشارهای گسترده نهادهای بین‌المللی و سازمان‌های مدافع حقوق بشر مواجه شده است.

خبرگزاری الشرق الاوسط به نقل از منابع مطلع اعلام کرد یکی از کابل‌های دریایی اینترنت بحرین به دلیل برخورد کشتی، مقدار کمی ترک برداشته است و این امر اختلال در سرویس‌های اینترنتی بحرین و کویت را به دنبال داشته است.

یک منبع مطلع هم گفت ممکن است قطعی اینترنت به صورت عمدی و با هماهنگی مقامات بحرین و عربستان، به مدت 5 تا 7 روز ادامه یابد.




موضوع مطلب :
پنج شنبه 90 اردیبهشت 1 :: 4:52 عصر ::  نویسنده : M.N
با وجود اینکه هر یک از این دستگاه‌ها هرکدام موفق شدند تا حداقل یک نفر را در جریان این آزمون فریب بدهند، اما کل برنامه نتوانست به هدف نهائی خود که همانا دستیابی به سطح 30 درصد از موفقیت بود دست یافته و بدین ترتیب رکورد معروف Alan Turing که در سال 1950 ثبت گردیده دست نخورده باقی ماند.

در حقیقت برنده این مسابقه که Elbot نام دارد تنها توانست به سطح 25 درصد از موفقیت دست یابد.

Kevin Warwick از دانشکده سیستم‌های مهندسی دانشگاه University of Reading می‌گوید این آزمون با هدف افزایش سطح کلی هوش مصنوعی انجام شد.

Warwick توضیح می‌دهد که بوجود اینکه تمام این ماشین‌ها درحال حاضر قادر نیستند تا تمام افراد مردم را در تمامی موارد فریب دهند اما باید توجه کرد که برخی از افراد باور می‌کنند که مخاطب آنان در هنگام چت کردن مطمئناً یک انسان می‌باشد نه یک ماشین.

وی همچنین اشاره نمود که قابلیت‌های محاوره‌ای این ماشین‌ها میزان تاثیرگذار 80 تا 90 درصد را نشان داده است.

Warwick می‌گوید: «این آزمایش نشان می‌دهد که ما تا چه اندازه به اهداف تعیین شده برای دستیابی به روشی آسان و راحت برای مکالمه با ماشین نزدیک شده‌ایم.»



موضوع مطلب :
پنج شنبه 90 اردیبهشت 1 :: 4:52 عصر ::  نویسنده : M.N
ما به یک همکاری قدرتمند و استراتژیک فکر می‌کردیم. در نهایت و بعد از جلسات مشاوره طولانی با مدیران شرکت تصمیم آخر برای همکاری با Microsoft درست یک شب قبل و در روز دهم فوریه گرفته شد.
استفان  الاپ، نخستین مدیرعامل خارجی نوکیا
استفان الاپ، نخستین مدیرعامل خارجی نوکیا


سال میلادی گذشته تا روزهای آخر برای بزرگ‌ترین و پرفروش‌ترین تولیدکننده گوشی‌های موبایل جهان پر از اتفاقات مختلف بود.
با این همه گویا سال 2010 روزهای موفقیت مدیرعامل کانادایی Nokia بود.

«استفان الاپ» در این سال به عنوان اولین مدیرعامل خارجی این شرکت توانست توجه همه را به موفقیت‌هایش در Nokia جلب کند که مهم‌ترین آنها امضای قرارداد میلیارد دلاری با Microsoft برای به‌کارگیری سیستم‌عامل Windows Phone در موبایل‌های هوشمند شرکتش بود.
او در اولین روزهای ماه آوریل برای یک مراسم خصوصی به دانشگاه مک مستر در همیلتون و البته در نزدیکی شهر محل تولدش آمده بود.
در حاشیه این مراسم خصوصی خبرنگاری مجله Financial Post با او درباره اتفاقات اخیر در صنعت تلفن همراه، شرکت Nokia، شراکت این شرکت با Microsoft و نحوه رقابت با آندروید شرکت Google و iPhone شرکت Apple به گفت‌وگو نشسته است که آن را در پایین می‌خوانیم:


بگذارید با این سوال شروع کنیم که چرا شما امروز در دانشگاه مک مستر هستید؟
به این ترتیب مهندسان جوان و تازه کار آگاهی بهتری از نقش خود در جامعه و صنعت مرتبط با رشته تحصیلی‌شان پیدا می‌کنند. من امروز درباره مسیر رشد خودم از دانشگاه مک مستر تا Nokia برای آنها صحبت کردم.

حدود شش ماه از زمانی که شما در Nokia مشغول به کار شده‌اید، می‌گذرد. فکر می‌کنم بزرگ‌ترین سوال این است که اوضاع چطور پیش می‌رود و شما در این مدت چه تجاربی در این شرکت به‌دست آورده‌اید؟
من در این مدت با همراهی همکارانم در Nokia به ارزیابی دقیق جایگاه این شرکت و محصولاتش در جهان و تاثیر آن در تغییر محیط زیست اطرافمان پرداخته‌ام. صنعت موبایل با سرعت زیادی در حال تغییر است و بر این اساس ما توانسته‌ایم تصمیمات استراتژیکی برای آینده Nokia در این صنعت بگیریم. یکی از این تصمیمات خبر جنجالی یازدهم فوریه و آغاز همکاری ما با Microsoft بود و حالا ما در حال اجرای برنامه‌هایمان و البته دست و پنجه نرم کردن با مشکلات و موانع پیش رو هستیم. ارزیابی من این است که ما با چالش‌هایی برای تغییر شرایط محیط زیست هستیم، اما در حال برداشتن قدم‌هایی به سمت جلو هستیم.

Nokia شرکتی با تاریخچه غنی و بخش فعال تحقیق و توسعه است. شما در این جایگاه

یکی از عباراتی که من معمولا برای زندگی در Nokia استفاده می‌کنم این است: «چشم‌اندازی از چیزهای خوب»

صرفنظر از بعضی مشکلات، قدرت‌هایی را هم در اختیار دارید. در این میان چه چیزی در این شرکت شما را هیجان‌زده می‌کند؟
یکی از عباراتی که من معمولا برای زندگی در Nokia استفاده می‌کنم این است: «چشم‌اندازی از چیزهای خوب». به عبارت دیگر نمونه‌های قابل توجه از اتفاقات مثبت مانند مهندسی، نوآوری، سهم ما در بازارهای در حال توسعه و روند توزیع و پشتیبانی شرکت وجود دارد که توجه من را به خودشان جلب می‌کنند و نشان‌دهنده قدرت Nokia هستند. بنابراین وقتی ما درباره آینده و استراتژی‌مان حرف می‌زنیم، به وضوح به این واقعیت وابسته‌ایم که ما توانایی بسیار خوبی برای نوآوری در سخت‌افزار، نرم‌افزار و خدمات داریم. از طرفی ما وجوه تمایزی داریم که ما را در میان رقبای دیگر منحصر به فرد کرده است.

متن Burning Platform شما توجه افراد بسیاری در سرتاسر دنیا را به خودش جلب کرد. این یادداشت دقیقا درباره چه بود؟
Burning Platform در واقع یک ارزیابی دقیق درباره فرصت‌های از دست رفته و شناسایی استراتژی‌های چالشی پیش رو در بزرگ‌ترین تولیدکننده موبایل جهان بود. من آن را تنها دو هفته بعد از ورودم به Nokia نوشتم و فکر نمی‌کردم که اینقدر مورد توجه قرار بگیرد. این برای خود من هم یک تجربه یادگیری و آموزشی بود.

کمی درباره همکاری با Microsoft بگویید. شما در گذشته با این غول نرم‌افزاری کار کرده‌اید. به ما بگویید چطور به فکر این همکاری افتادید و سرانجام به این نتیجه رسیدید که راه آینده Nokia از اینجا می‌گذرد؟
خب این در واقع یک راه دیگر بود و اینطور نبود که بگوییم: «این راه ماست؛ برویم صحبت کنیم». ما سه گزینه در اختیار داشتیم و Microsoft یکی از آنها بود. بنابراین اولین مذاکره ما با استیو بالمر انجام شد. ما به یک همکاری قدرتمند و استراتژیک فکر می‌کردیم. در نهایت و بعد از جلسات مشاوره طولانی با مدیران شرکت تصمیم آخر برای همکاری با Microsoft درست یک شب قبل و در روز دهم فوریه گرفته شد.
آندروید Google قطعا یکی از دو گزینه دیگر بود. اما آیا همکاری با RIM هرگز در این گزینه‌ها بوده است؟
ما تشخیص دادیم که هر استراتژی دیگری علاوه بر سخت‌افزار و نرم‌افزار ویژه، نیاز به چیزی دارد که ما به آن اکوسیستم می‌گوییم. این اکوسیستم شامل خدماتی از اینترنت، برنامه‌های کاربردی و... است و اضافه شدن هرکدام از اینها به دستگاه شما یک تجربه بزرگ را بوجود می‌آورد. ارزیابی ما نشان داد که

اگرچه در شمال آمریکا رشد درآمد و تکنولوژی به گونه‌ای است که افراد منتظر ورود iPhone جدید هستند، اما در بسیاری نقاط دیگر دنیا مردم درآمد کافی برای خرید یک گوشی iPhone ندارند.

تنها دو اکوسیستم بزرگ وجود دارد؛ یکی از آنها Apple است که توسط خود این شرکت تولید، اجرا و کنترل می‌شود و منحصرا برای خود آنها و کاربرانشان است و دیگری آندروید است. به این ترتیب ما شروع به ارزیابی آینده همکاری با شرکای مختلف کردیم و به این نتیجه رسیدیم که Microsoft گزینه‌های مورد نیاز ما را برای رشد در این صنعت دارد.

شما هیچ پیش‌بینی‌ای درباره زمان ارائه اولین گوشی مبتنی بر سیستم‌عامل Windows Phone 7 در بازار ندارید؟
من ارزیابی‌های خاصی برای خودم دارم، اما همچنان آنها را به صورت عمومی اعلام نمی‌کنم. تنها چیزی که در این مورد می‌توانیم بگوییم آن است که این محصول در سطح گسترده در سال 2012 به سرتاسر دنیا صادر می‌شود، اما تلاش ما این است که اولین دستگاه در سال 2011 رونمایی شود.

نظرتان برای شایعاتی درباره مبلغ یک میلیارد دلاری قرارداد با Microsoft چیست؟
یک بار دیگر جملاتم را که روی استیج و در زمان اعلام این همکاری گفتم تکرار می‌کنم؛ ارزش این قرارداد میلیاردی بوده است نه میلیون دلاری.

آیا همکاری با Microsoft شرکت شما را از تولید گوشی‌های مبتنی بر آندروید بازمی‌دارد؟
ما دقیقا مشخص نکرده‌ایم که این قرارداد ما را از چه کارهایی باز می‌دارد و از چه کارهایی باز نمی‌دارد، اما این کاملا مشخص است که ما وارد یک رابطه منحصر به فرد شده‌ایم و کاملا بر Windows Phone تمرکز کرده‌ایم.

Nokia در عرصه جهانی چطور است؟ آیا شما برنامه‌ای برای رقابت با Apple دارید؟
آندروید و Apple به وضوح رقبای اصلی ما هستند. اما وقتی شما به دنیا از یک عینک جهانی نگاه می‌کنید، تمایل زیادی به استفاده از گوشی‌های موبایل برای توسعه ارتباطات وجود دارد و افراد زیادی وجود دارند که می‌خواهند اولین تجربه دیجیتال‌شان را داشته باشند. افراد زیادی هستند که شاید حساب بانکی ندارند، اما می‌خواهند یک گوشی موبایل ارزان قیمت بخرند و با دنیا مرتبط بشوند. اگرچه در شمال آمریکا رشد درآمد و تکنولوژی به گونه‌ای است که افراد منتظر ورود iPhone جدید هستند، اما در بسیاری نقاط دیگر دنیا مردم درآمد کافی برای خرید یک گوشی iPhone ندارند.

موفقیت در Nokia برای شما شبیه به چیست؟
به دست آوردن نتایج دلخواه در بالاترین درجه؛ مدیر عامل Nokia باید حتی به سهامداران جزء این شرکت هم فکر کند. من به دنبال ایجاد یک تیم آرمانی از افراد متخصص در سخت‌افزار و نرم‌افزار هستم تا بتوانیم محصولات موبایلی بزرگ دنیا را تولید کنیم. می‌خواهیم هر وقت هر کاربری به گوشی موبایل Nokia خود نگاه می‌کند، لذت روز اول استفاده از آن را حس کند.




موضوع مطلب :
پنج شنبه 90 اردیبهشت 1 :: 4:52 عصر ::  نویسنده : M.N

با چاپگرهای HP، آرزوی چاپ اسناد از راه درو را در دسترس خود ببینید.

 

چاپگرهای جدیدHP همراه با ePrint


با نگاهی به چند سال قبل، حتماً شما هم دردسرهای موجود بر سر اتصال انواع سیم و کابل از رایانه به چاپگر و مشکلات نصب درایورها و سایر مشکلات نرم‌افزاری برای چاپ کردن یک متن ساده را تجربه کرده اید.

اما خیلی زودتر از آنچه گمان می کردید باید سیم ها را در موزه های رایانه ببینیم.

به گزارش ایتنا، در فناوری جدیدی که برای چاپگرهای HP معرفی شده است، می‌توان نه تنها بدون سیم بلکه حتی از راه دور انواع سند و اطلاعات را روانه چاپگر نمود.

این فناوری که ePrint نام دارد از Cloud Print یا چاپ ابری و از بستر رایانش ابری گوگل استفاده می‌کند.

به هر چاپگر HPکه مجهز به ePrint باشد یک نشانی ایمیل با ID مخصوص چاپگر اختصاص داده می‌شود که به @hpeprint.com ختم می‌شود.

برای چاپ اسناد هم کافی است سند مورد نظر را به این آدرس، ایمیل کنید.

ارسال اطلاعات و اسناد نیز می تواند از هر بستری مانند رایانه‌های دسکتاپ، لپ ‌تاپ، تلفن‌های همراه هوشمند و یا تبلت‌ها انجام پذیرد.



موضوع مطلب :
پنج شنبه 90 اردیبهشت 1 :: 4:52 عصر ::  نویسنده : M.N
متخصصان امنیتی بار دیگر یک مشکل امنیتی حاد را در سایت فیس‌بوک شناسایی کرده‌اند.
ایمیل  فیس‌بوک ابزار جدید هکرها



هکرها این بار با استفاده از سرویس ایمیل سایت فیس بوک قصد دارند اطلاعات لاگین کاربران را به سرقت ببرند. 

موسسه M86 Security که اولین بار این حفره را شناسایی کرده می‌گوید هکرها برای فریب کاربران پیام‌هایی را به حساب ایمیل آنها در سایت فیس‌بوک ارسال می‌کنند. 

در این پیام‌ها به کاربران توصیه شده تا حساب ایمیل خود در فیس‌بوک را قبل از آنکه دیگران آنها را فعال کنند، فعال نمایند. 

به همین منظور لینکی نیز در ایمیل‌ها گنجانده شده و از کاربران خواسته شده تا بر روی آنها کلیک کنند. اما در صورت این کار کدهای مخربی برای سرقت اطلاعات کاربر بر روی رایانه وی بارگذاری می‌شود.
البته ارسال کنندگان ایمیل مدعی هستند که لینک آنها حاوی یک برنامه تحت وب است. 

به محض کلیک کردن بر روی این لینک اطلاعات کاربر برای هکرها و کلاهبرداران آنلاین ارسال می شود. 

متخصصان به کاربران هشدار داده‌اند برای درامان ماندن از این حملات به بخش تنظیمات کاربری فیس‌بوک مراجعه کرده و گزینه‌ای را فعال کنند که در صورت تلاش برای دسترسی به اطلاعات کاربری آنها هشدارهای لازم را ارائه می‌کند.




موضوع مطلب :
پنج شنبه 90 اردیبهشت 1 :: 4:52 عصر ::  نویسنده : M.N

یک گروه هکر ایرانی آرم خود را بر سر در این وب سایت زده بود و جمله «انرژی اتمی حق مسلم ماست» را به انگلیسی منعکس کرده بود.
در ادامه متن یادداشتی خطاب به رییس جمهور از طرف فرد هکر یا گروه هکر نوشته شده بود که در آن از رییس جمهور به خاطر فعالیت‌ها و موضع‌گیری‌های ایشان تشکر کرده بود.

در همین رابطه رضا هاشمی کارشناس امنیت وب، اطلاعات فنی بیشتری در این مورد به خبرنگار ایتنا ارائه نمود.
هاشمی گفت: سرور میزبان سایت رییس جمهور یک سرور Windows 2000 است و اطلاعات دامنه مورد نظر نشان می‌دهد که در داخل کشور و در مرکز داده‌های شبکه سرویس‌های یکپارچه ملی به آدرس nisn.ir در شرکت ارتباطات دیتا میزبانی می‌شود و با گذشت چند ساعت از زمان دستکاری سایت ریاست جمهوری هنوز اقدامی برای اصلاح آن صورت نگرفته است.

وی با اشاره به این که شبکه سرویس‌های یکپارچه ملی در کنترل شرکت فناوری اطلاعات می‌باشد از فقدان ملاحظات امنیتی لازم برای جلوگیری از این موارد ابراز نگرانی کرد.
هاشمی با اشاره به این که این دستکاری در وب سایت رییس جمهور می‌توانست به اشکال مختلف توسط بدخواهان انجام بگیرد ابراز امیدواری کرد تا شرکت‌های متولی توسعه و راه‌اندازی مراکز داده اینترنتی در داخل کشور از کارشناسان این حوزه برای ترویج دانش امنیت وب و امن کردن فضای تبادل اطلاعات کمک بگیرند.




موضوع مطلب :
پنج شنبه 90 اردیبهشت 1 :: 4:52 عصر ::  نویسنده : M.N
از آنجا که گوشی های هوشمند و تبلت های رایانه ای به سوی کاربرد پردازنده های دو هسته ای پیش می روند شرکت Freescale اقدام به ساخت تراشه های دو و چهار هسته ای برای دستگاه های قابل حمل کرده است.

ساخت  پردازنده‌های چهار هسته‌ای برای گوشی‌های هوشمند


 Freescale اعلام کرده که پردازنده های جدید موبایلی مناسب گوشی های هوشمند، تبلت ها و کتابخوان های الکترونیکی است. 

سه نسخه این پردازنده ها Solo، Dual و Quad نامیده می شوند و با تراشه های یک، دو و چهار هسته ای Cortex A9 در دسترس کاربران قرار می گیرند.
 
هر یک از این هسته ها قدرتی معادل 1.2 گیگاهرتز دارند. 

گفته می شود این پردازنده ها قادر به پخش ویدیوها با کیفیت HD کدگذاری و رمزگشایی هستند. 

پردازنده‌های مذکور همچنین از پورت های HDMI v1.4 و USB 2.0 پشتیبانی می کند. 

حسگر برجسته نمایی در این پردازنده ها اجازه می دهد تصاویر به شکل سه بعدی دیده شود. 

Freescale برای شروع عرضه این پردازنده ها در طول سال جاری برنامه ریزی کرده است.



موضوع مطلب :
پنج شنبه 90 اردیبهشت 1 :: 4:52 عصر ::  نویسنده : M.N
یک شرکت امنیتی اینترنتی اعلام کرد که کاربران شبکه‌های اجتماعی به‌راحتی خود را در معرض حملات هدفمند سایبری قرار می‌دهد و به سادگی قربانی می‌شوند.



شرکت امنیت اینترنتی تراستیر در نظرسنجی اخیر خود که در آن حدود صد نفر از کاربران این شبکه اجتماعی لینکدین حضور داشتند به نتایج جالبی درباره پایین بودن امنیت این کاربران دست یافته است.

مسوول این نظر سنجی اظهار کرد که این صد کاربر همگی از افرادی هستند که با روش‌های مقابله با بدافزارها به حملات سایبری آشنا هستند. اما 68 تن از پاسخ‌دهندگان اظهار کردند تا به حال برروی لینک‌هایی که دارای ضمیمه ای‌میل notification جعلی بوده‌اند، کلیک کردند.

مدیر این نظرسنجی اظهار کرد، نتایج به دست آمده نشان‌دهنده‌ی میزان تاثیرگذار بودن حملات سایبری در شبکه‌های اجتماعی است.




موضوع مطلب :
پنج شنبه 90 اردیبهشت 1 :: 4:52 عصر ::  نویسنده : M.N

یک کارشناس فن‌آوری اطلاعات گفت: مهم‌ترین عاملی که ایمنی اطلاعات فردی در فضای سایبری را به‌خطر می‌اندازد، استفاده از بلوتوث است.

بلوتوث  مهم‌ترین عامل به‌خطر افتادن اطلاعات


فرشاد حسنی اظهار کرد: کاربران برای افزایش ایمنی فضای سایبری می‌توانند بلوتوث گوشی خود را به‌گونه‌ای تنظیم کنند که برای دریافت فایل‌های ارسالی حداقل دوبار تایید بخواهد.

به گزارس ایتنا به نقل از خبرگزاری دانشجویان، وی با بیان اینکه هنگام اتصال به اینترنت باید از جدیدترین و به‌روزترین نسخه‌های مرورگرهای وب استفاده شود، افزود: کاربران باید از آگهی‌های فریبنده پرهیز در این ارتباط پرهیز کنند.

این کارشناس تصریح کرد: با توجه به اینکه تبهکاران و سارقان از شبکه‌های گروهی مثل فیس بوک یا توییتر و حتی نوشتن پیام‌های تبلیغاتی برای سرقت اطلاعات افراد استفاده می‌کنند، لذا کاربران باید در وب سایت‌های گروهی تنها افرادی را که می‌شناسند به لیست خود اضافه کنند.

وی با اشاره به اینکه کاربران به‌منظور ایجاد امنیت بیش‌تر باید در هنگام خروج از ای‌میل از گزینه sign out استفاده کنند، ابراز کرد: استفاده از بازی‌های آن‌لاین در وب سایت‌ها خطرناک است و نرم افزار آلوده در این وب سایت می‌تواند اطلاعات رایانه کاربر را نیز آلوده به ویروس کند.

حسنی ادامه داد: مورد دیگری که امنیت اطلاعات در فضای سایبری را به‌خطر می‌اندازد، جستجوی شایعات درباره افراد مشهور و یا موضوعات غیر‌اخلاقی است.

وی خاطرنشان کرد: کاربران سایت‌های اجتماعی نیز باید به این نکته توجه داشته باشند که تنظیم نکردن بخش ایمنی و فعال کردن گزینه «قرار دادن اطلاعات در اختیار همه» ایمنی اطلاعات رایانه کاربر را به‌خطر می‌اندازد.

این کارشناس فن‌آوری اطلاعات در ادامه با تاکید بر لزوم استفاده از نسخه‌های اصلی نرم‌افزارهای کاربردی توسط کاربران، گفت: هنگام استفاده از نسخه‌های بدل نرم‌افزارهایی مانند ویندوز و جاوا، امکان جاسوسی اطلاعات فردی کاربران توسط سودجویان وجود دارد.

وی با بیان اینکه کاربران در نهادها و سازمان‌های دولتی باید در استفاده از انواع مختلف فکس مودم‌ها نهایت دقت را داشته باشند، افزود: قبل از استفاده از فکس مودم در نهادهای دولتی باید مدل آن از سازمان‌های امنیتی کشور استعلام شود و در صورت تایید مورد استفاده قرار گیرد.

حسنی تصریح کرد: با توجه به افزایش روزافزون استفاده از فن‌آوری‌های نوین در سازمان‌ها و نهادهای دولتی، بهره بردن از کارشناسان به‌منظور حراست اطلاعات الکترونیکی ضروری است.



موضوع مطلب :
پنج شنبه 90 اردیبهشت 1 :: 4:52 عصر ::  نویسنده : M.N

پس از عرضه پر صر و صدا و البته پرحاشیه سوکت جدید اینتل یعنی Sandy Bridge، اکنون شرکت AMD نیز سوکت جدید خود را در اختیار سازندگان مادربرد قرار داده است.

عرضه  اولین مادربردهای AM3+ توسط گیگابایت

با در نظر گرفتن مشکلاتی که برای چیپ‌ست‌های "پل شنی" اینتل به وجود آمد، به نوعی تاخیر در عرضه چیپ ست‌های AMD نادیده گرفته شده است.

به گزارش ایتنا، شرکت گیگابایت اولین سازنده مادربرد است که مادربردهایی با قابلیت پشتیبانی از پردازنده‌های نسل آیندی AMD را تولید کرده است.

این مادربردها که با نام "سوکت مشکی" (یا همان Black Socket) شناخته می‌شوند بر پایه چیپ ست AMD 700 / 800 ساخته شده‌اند و در شانزده مدل متنوع به بازار عرضه خواهند شد.

شرکت گیگابایت قبلاً در نمایشگاه CeBIT 2011 از این مادربردها پرده‌برداری کرده بود.

این مادربرد‌ها از نسل آینده پردازنده‌های 32 نانومتری AM3+ پشتیبانی می‌کنند و بر اساس مادربردهای نسل کنونی سری‌های AMD 700/800 ساخته شده‌اند.


برای اینکه کاربران بتوانند از کارایی بهبود یافته مادربردهای در آستانه انتشار AM3+ استفاده‌ کنند، شرکت گیگابایت تمام مادربردهای سری AM3+ CPU Ready خود را به یک سوکت مشکی رنگ مجهز کرده است.

به این وسیله محصولات جدید به آسانی قابل تمییز هستند.

علاوه بر این، سری "سوکت مشکی" گیگابایت به صورت کامل با نسل کنونی از پردازنده‌های با سوکت AM3 سازگاری دارد، تا فرایند ارتقا دادن سیستم به پردازنده‌های AM3+ سریع و آسان شود.



موضوع مطلب :
<   1   2   3   4   5   >>   >   
درباره وبلاگ

این وبلاگ برترین وبلاگ پارسی بلاگ در سال 1389 شده است . موفق باشید
آخرین مطالب
پیوندها
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 18
بازدید دیروز: 19
کل بازدیدها: 180002