سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
*.: اخبــار فــنــاوری اطــلاعــات و ارتــبــاطــات .:*
 
سه شنبه 90 خرداد 31 :: 6:58 عصر ::  نویسنده : M.N

یکی از مدیران گوگل گفته است: اگر جی‌میل امن نبود، تقریباً نیمی از کاربران جهان به سراغ آن نمی‌رفتند.

استدلال  جالب گوگل برای امن بودن جی‌میل


در حالی که این روزها اخباری در خصوص هک شدن حساب‌های جی‌میل چهره‌های برجسته سیاسی و نظامی منتشر شده است، مدیر گوگل مصر از امن بودن جی‌میل کاربران این کشور خبر داده است.

به گزارش M.N به نقل از سایت محیط، وائل الفخرانی مدیر گوگل در مصر گفته است هیچ یک از حساب کاربران جی‌میل در مصر هک نشده است.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر این که آیا سرویس‌های جی‌میل امن است یا خیر، گفت: اگر جی‌میل امن نبود، تقریباً نیمی از کاربران جهان به سراغ آن نمی‌رفتند.

این در حالی است که دکتر عمرو بدوی مدیر اجرایی رگولاتوری مصر در سخنانی، با اشاره به این که «اطلاعاتی که در ایمیل‌ها قرار دارد، به هیچ وجه از امنیت برخوردار نیست» اظهار داشت: بهتر است کاربران، اطلاعات مهم و حساس خود را در ایمیل‌های‌شان ذخیره نکنند.

به گزارش ایتنا گوگل چندی پیش از نفوذ هکرها به ایمیل شخصی چندین مقام آمریکایی، فرمانده نظامی و روزنامه نگار خبر داده است.

بنا به گفته گوگل این عملیات نفوذ، توسط هکرهای چینی صورت گرفته است.

گفتنی است جی‌میل، سرویس رایگان شرکت گوگل برای پست الکترونیکی است که هر چند حدود ? سال از ارائه آن می گذرد ولی هنوز مراحل آزمایشی خود را طی می کند.




موضوع مطلب :
سه شنبه 90 خرداد 31 :: 3:53 عصر ::  نویسنده : M.N

JavaFX ?.? نام جدیدترین نسخه از نرم افزار جاوا است که توسط شرکت اوراکل در دسترس علاقه‌مندان قرار می گیرد.

اوراکل و  عرضه نسخه جدید جاوا



به گزارش فارس به نقل از تک تری، JavaFX ?.? از این هفته در قالب بتا یا آزمایشی در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است.

جاوا در اصل پلاتفورمی است که توسط شرکت سان در دهه ?? طراحی شده بود و بعد از خریداری سان توسط اوراکل کنترل ان به دست این شرکت افتاده است.

JavaFX ?.? به صورت متن باز طراحی شده و لذا برنامه نویسان و شرکت های برنامه نویسی علاقه‌مند می توانند با به روزرسانی آن تغییرات لازم را در جاوا ایجاد کنند بدون آنکه نیاز به اسکریپت نویسی کامل از ابتدا وجود داشته باشد.

علاقه‌مندان به بارگذاری این نسخه می توانند به ادرس اینترنتی /javafx.com/downloads/all.jsp مراجعه کنند.

اوراکل این نسخه از جاوا را پلاتفورمی قدرتمند و ارزشمند توصیف کرده و می گوید کاربران با استفاده از آن قادر به طراحی طیف گسترده ای از برنامه های و نرم افزارهای اداری و تجاری هستند.

ارتقاء استانداردهای برنامه نویسی و بهبود الگوهای طراحی از جمله دیگر مزایای استفاده از نسخه جدید جاوا توصیف شده است.




موضوع مطلب :
سه شنبه 90 خرداد 31 :: 3:53 عصر ::  نویسنده : M.N
این که چرا استفاده از هر گونه وسیله ارتباطی که علی‌القاعده برای ارتباطات روزمره و پوشش خبری روز ارتباطات احتمالا کاربرد دارد!، ممنوع می‌شود، سوالیست که نتوانستم پاسخی برای آن بیابم.

علی شمیرانی - مطابق تقویم جهانی امروز یعنی ?? اردیبهشت ماه مصادف است با روز ارتباطات. به همین مناسبت نیز سالن اجلاس سران در تهران، میزبان نخستین جشنواره ملی ارتباطات و فناوری اطلاعات بود. نگارنده نیز به واسطه نقش کوچکی که در این مراسم داشت، در محل حضور یافت.

در آستانه ورود به محل مراسم جشنواره ملی ارتباطات و فناوری اطلاعات، سه نفر جلوی بنده را گرفته و گفتند، لطفاً تلفن همراه، لپ تاپ، کول دیسک، دوربین عکاسی و... ، منظورشان را دریافت کرده و قبل از این که سخنشان برای ممنوعیت استفاده از سایر وسایل ارتباطی در روز ارتباطات را تمام کنند، تشکر کرده و عطای این مراسم را به لقایش بخشیدم.

ظاهراً‌ مراجعان به این مراسم می‌بایست کلیه وسایل ارتباطی خود را تحویل دو خودروی ون که موقتاً‌ نقش انباری سیار را بازی می‌کردند، تحویل می‌دادند. موضوعی که باعث تجمع،کندی و زحمت زیادی هم برای مراجعان شده بود.

این که چرا استفاده از هر گونه وسیله ارتباطی که علی‌القاعده برای ارتباطات روزمره و پوشش خبری روز ارتباطات احتمالا کاربرد دارد!، ممنوع می‌شود، سوالیست که نتوانستم پاسخی برای آن بیابم.

از نظر امنیتی هم دلیل خاصی برای این موضوع نیافتم، چراکه در مراسمی در مقر سازمان ملل که با حضور ?? رییس جمهور و صدها وزیر و مقام عالی کشورهای مختلف دنیا برگزار شده بود، مانعی برای استفاده حضار از انواع و اقسام وسایل عجیب و غریب ارتباطی به شرط عبور از زیر اسکنرها نبود.

به هر تقدیر انتظار می‌رود زمینه برای ارتقا و نه اختراع تجهیزات رفع نگرانی‌های مختلف از به کارگیری وسایل ارتباطی به گونه‌ای فراهم شود که مراجعان مراسم روز جهانی ارتباطات حتی مجبور به تحویل کول دیسک! خود نیز نباشند.




موضوع مطلب :
سه شنبه 90 خرداد 31 :: 3:53 عصر ::  نویسنده : M.N

نیویورک تایمز اعلام کرد:مقامات آمریکایی در حمله سایبری استاکس نت دست داشته‌اند و شرکت زیمنس آلمان نیز به آنها اجازه داده تا نقاط ضعف این سیستم‌ها را مورد بررسی قرار داده و شناسایی کنند.

نشانه جدید  از مشارکت آمریکا در طراحی استاکس‌ نت

جانشین وزیر دفاع آمریکا طی مصاحبه‌ای آشکارا از پاسخ دادن به سوالی که درباره مشارکت آمریکا در ساخت ویروس استاکس نت مطرح شد سرباز زد.
واکنشی که تحلیلگران آن را نشانه‌ای جدید از حضور آمریکا در این حمله سایبری می‌دانند.

 یکی از مقامات ارشد پنتاگون از پاسخ دادن به سوالی درباره مشارکت آمریکا در حمله ویروس استاکس نت به برنامه‌های اتمی ایران سر باز زد و به این شکل آتش ادعاهایی که بر سر احتمال عملیات مشترک آمریکا و اسرائیل برای حمله سایبری به ایران مطرح است را شعله ور‌تر ساخت.

«ویلیام لین» جانشین وزیر دفاع آمریکا در مصاحبه‌ای که برای ساخت


یک فیلم مستند انجام گرفت، دوبار از پاسخ دادن به این سوال که آیا آمریکا در ایجاد حمله سایبری به ایران دست داشته یا خیر، طفره رفته و در پاسخ به بررسی معضلات عمومی برای مهار کردن حملات سایبری پرداخت.

سکوت «لین» در برابر این پرسش را می‌توان به عنوان جدید‌ترین نشانه از دست داشتن وزارت اطلاعات آمریکا در ساخت و فعال کردن ویروس استاکس نت در نظر گرفت.

«نیویورک تایمز» یکی از اولین نشریاتی بود که در گزارشی از مشارکت آمریکا در این حمله سایبری خبر داد و اعلام کرد مقامات آمریکایی در این حمله دست داشته‌اند و شرکت زیمنس آلمان که ساخت سیستم‌های کنترلی صنعتی را به عهده دارد، نیز به آنها اجازه داده تا نقاط ضعف این سیستم‌ها را مورد بررسی قرار داده و شناسایی کنند.

بر اساس گزارش تلگراف، مدارک بیشتر از وجود ردپای آمریکا و اسرائیل در این حمله سایبری توسط متخصصان امنیت شبکه ارائه شده است.




موضوع مطلب :
سه شنبه 90 خرداد 31 :: 3:52 عصر ::  نویسنده : M.N

Guitar Pro یکی از حرفه‌ای‌ترین و محبوب‌ترین نرم‌افزارهایی است که برای آهنگ‌سازی و مدیریت بر روی گیتار ساخته شده است.

نسخه جدید  نرم‌افزار گیتار منتشر شد


Guitar Pro یکی از حرفه‌ای‌ترین و محبوب‌ترین نرم‌افزارهایی است که برای آهنگ‌سازی و مدیریت بر روی گیتار ساخته شده است.

 این نرم‌افزار که توسط شرکت Arobas Music عرضه می‌شود علاوه بر دارا بودن محیطی ساده و کاربردی، از قابلیت‌ها و ویژگی‌های فراوانی برخوردار است.

به همین دلیل علاقه‌مندان موسیقی اعم از مبتدی یا پیشرفته و همه کسانی که به نحوی با گیتار سر و کار دارند، می‌توانند این نرم افزار قدرتمند را مورد استفاده قرار دهند.

به گزارش شماران سیستم به نقل از سایت گیتار اینترنشنال، عملکرد نسخه شش Guitar Pro از تمام نسخه‌های قبلی بهتر است.

Guitar Pro ? علاوه بر دارا بودن تمام قابلیت‌های نسخه‌های پیشین، از ویژگی‌ها و امکانات متعدد و زیبایی برخوردار است.

نرم‌افزار Guitar Pro به زبان سی پلاس پلاس نوشته شده است.

گفتنی است گیتار یکی از محبوب‌ترین سازهای موسیقی به شمار می‌رود که همگام با تحولات موسیقی در غرب پیشرفت چشمگیری داشته است.

در نتیجه گونه‌های متفاوتی از آن به وجود آمده و هم اکنون گیتار حائز جایگاه ویژه‌ای در موسیقی جهان است.




موضوع مطلب :
سه شنبه 90 خرداد 31 :: 3:51 عصر ::  نویسنده : M.N

نرم‌افزارهای سبز به آن دسته از برنامه‌هایی اطلاق می‌شود که حامی محیط زیست بوده و با عناصر طبیعی سازگاری بیشتری دارد.

سرمایه‌گذاری کلان SAP بر نرم‌افزارهای سبز


شرکت آلمانی SAP بزرگترین شرکت تولیدکننده نرم‌افزارهای مدیریت تجاری، در نظر دارد مبلغ ?/? میلیارد یورو (?? میلیارد دلار) را برای تولید محصولاتی که از یک سو بهره‌وری شرکت‌ها را افزایش می‌دهد و از سوی دیگر به کاهش تخریب محیط زیست کمک می‌کند، سرمایه‌گذاری نماید.

 به نقل از شماران سیستم، شرکت SAP در جریان کنفرانس سالانه Sapphire که در شهر اورلاندو واقع در ایالت فلوریدا برگزار شد، نشان داد استفاده از نرم‌افزارهایی که رصد و مدیریت امور تجاری را برای مدیران و بازرگانان فراهم می‌کند، حجم زیادی دی اکسید کربن تولید می‌نماید.

در این کنفرانس همچنین مشخص شد که استفاده از تلفن‌های همراه جدید و نرم‌افزارهای نوین تحلیل داده، می‌تواند شمار کارمندان بیمار سازمان‌ها را افزایش دهد.

مشتریان بسیاری در سراسر جهان نرم‌افزارهای تولید SAP را مورد استفاده قرار می‌دهند و این شرکت در سال گذشته، یکی از پررشدترین شرکت‌ها لقب گرفت.

این در حالی است که SAP در سال گذشته با اتخاذ رویکرد جدیدی توانست میزان انتشار گازهای گلخانه‌ای خود را در سراسر جهان از ??? کلیو تن به ??? کیلو تن در سال ???? تقلیل دهد که این میزان کاهش چهار درصدی را نشان می‌دهد.

نرم‌افزارهای سبز به آن دسته از برنامه‌هایی اطلاق می‌شود که حامی محیط زیست بوده و با عناصر طبیعی سازگاری بیشتری دارد.




موضوع مطلب :
سه شنبه 90 خرداد 31 :: 3:50 عصر ::  نویسنده : M.N

مایکروسافت امیدوار است با معرفی زودهنگام «مانگو»، از رقبای خود پیشی بگیرد.

مانگو، سلاح  مایکروسافت در برابر اپل و گوگل

به نظر می‌رسد سیستم عامل ویندوز فون مایکروسافت موسوم به مانگو که قرار است در اولین گوشی ویندوز فون نوکیا استفاده شود، ابزار غول نرم‌افزاری برای مقابله و رقابت با اپل و گوگل به شمار می‌رود.

 مایکروسافت که این سیستم عامل را پنج ماه زودتر از ارائه آن به بازار معرفی کرده است، امید دارد با این اقدام خود از رقبایش پیشی بگیرد.

کاربران و علاقه‌مندان برای استفاده از این سیستم عامل که بنا بر گفته‌ها، کار با شبکه‌های اجتماعی و وبگردی را تسهیل می‌کند، به ناچار باید تا پاییز صبر کنند.

مایکل گارتنبرگ از شرکت گارتنر معتقد است این زمان بسیار طولانی است.

در پاییز سال جاری که زمان عرضه تجاری مانگوست، این سیستم عامل باید با دو مدعی قدرتمند این حوزه یعنی آیفون اپل و آندروید گوگل دست و پنجه نرم کند.

موضوعی که به نظر می‌رسد برای مایکروسافت کار راحتی نخواهد بود.

بنا به پژوهشی که شرکت گارتنر منتشر کرده است آندروید با تسلط بر ?? درصد بازار، در جایگاه اول سیستم عامل‌های تلفن همراه قرار دارد.

این کارشناس در ادامه گفت: فناوری مانگو عالی به نظر می‌رسد ولی موضوع این است که قضیه فقط به فناوری ختم نمی‌شود، بلکه بهترین روش‌های تبلیغ و معرفی این محصول بین مصرف‌کنندگان، تعیین‌کننده خواهد بود.

به گزارش ایتنا میزان استقبال کاربران از این سیستم عامل نوظهور که کار مشترک نوکیا و مایکروسافت به شمار می‌رود، مشخص نیست و گذشت زمان موفقیت یا شکست این پروژه را روشن خواهد کرد.




موضوع مطلب :
سه شنبه 90 خرداد 31 :: 3:49 عصر ::  نویسنده : M.N

فضای فرکانسی لازم برای استفاده از شبکه‌های نسل چهارم تلفن همراه آماده می‌شود.

مدیر کل صدور پروانه سرویس‌های رادیویی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اعلام کرد: به منظور تامین فضای فرکانسی لازم برای استفاده از فناوری Long Trem Evolution -LTE- تکه باندهای فرکانسی ???? تا ???? مگاهرتز و ???? تا ???? مگاهرتز تخلیه و آماده‌سازی می‌شود.

به گزارش  M.N از روابط عمومی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی دکتر عظیم فرد گفت: فناوری LTE که از آن به عنوان شبکه‌های تلفن همراه نسل چهارم نام برده می‌شود جدیدترین فناوری شبکه‌های تلفن همراه است که در حال تکامل بوده و تعداد معدودی از کشورها آن را به صورت محدود آزمایش کرده‌اند.

وی افزود: برخی موسسات استانداردگذاری بین‌المللی مانند 3GPP در حال تدوین و نهایی‌سازی استانداردهای عملیاتی فناوریLTE هستند.

فرد با اشاره به اینکه صاحبنظران می‌توانند نظر خود درباره نحوه به خدمت گرفتن فناوری LTE در کشور را از طریق پایگاه اینترنتی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به آدرس www.cra.ir اعلام کنند گفت: بر همین اساس دست‌اندرکاران این حوزه، متقاضیان و برنامه‌ریزان استفاده از طیف امواج رادیویی باید به این رویکرد توجه کنند و برای استفاده و یا ارسال تقاضا برای این طیف‌های فرکانسی با سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی هماهنگی لازم را انجام دهند.

 


موضوع مطلب :
سه شنبه 90 خرداد 31 :: 3:48 عصر ::  نویسنده : M.N

اپل از پردازنده? A? برای نسل جدید مک‌بوک ایر استفاده می‌کند.

A5 در  MacBook Air

گمانه‌زنی‌ها حاکی است که اپل از پردازنده A? که در iPad ? استفاده شده در Macbook Air، نازک‌ترین لپ‌تاپ دنیا، استفاده می‌کند.

، وب سایت ژاپنی Macotakara ادعا کرده است که اپل در حال تست مک بوک ایر با پورت Thunderbolt و پردازنده A? است.

هم‌چنین طبق گفته فردی که این سیستم را دیده، کارایی آن بهتر از موارد مورد انتظار بوده است.

قبلا شایعه شده بود که احتمالا مدل‌های جدید این لپ‌تاپ فوق نازک ماه بعد با پردازنده‌های جدید اینتل Core i یا‌‌ همان Sandy Bridge بیایند.

از آنجایی که این سیستم در حال آزمایش است، شاید به این زودی‌ها به بازار عرضه نشود.

آی‌پد ? دارای قدرت پردازش اطلاعات و قدرت گرافیکی فوق‌العاده‌ای است.



موضوع مطلب :
سه شنبه 90 خرداد 31 :: 3:48 عصر ::  نویسنده : M.N

با بررسی‌هایی که صورت گرفت مشخص شد مدت زمانی که این پایگاه مورد حمله قرار گرفته است خیلی کوتاه بوده و فردی که نسبت به هک این پایگاه اقدام کرده به پایگاه داده‌ها (Data Base) کاری نداشته است.


«ایران داک» که بر اساس گزارش‌های رسمی دارای مقام اول از نظر حجم محتوا در میان پایگاه‌های ‌وب دولتی است به گفته رئیس پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات، برای ساعاتی هک شده اما این حمله ناکام مانده است.


 وجود حفره‌های امنیتی در پایگاه اینترنتی پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران درحالی‌ست که این پژوهشگاه مدیریت مدارک علمی را بر عهده دارد و پایگاهی برای ثبت پایان نامه‌های دانشجویی است در اساسنامه‌اش از مدیریت دانش و جامعه اطلاعاتی به عنوان یکی از اهداف آن نام برده شده و با ابلاغیه دبیر شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری به عنوان متولی و اداره‌کننده سامانه ملی اطلاعات علم و فناوری و سامانه وزارتی اطلاعات علم و فناوری انتخاب شده است.


در حال حاضر پایگاه‎های اطلاعاتی جدید و پیشین پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران بیش از ??? هزار رکورد اطلاعاتی دارد که ??? هزار و ??? رکورد آن به پایان‌نامه‌های کارشناسی‌ارشد و دکتری اختصاص دارد. این پایگاه اینترنتی بر اساس گزارش شورای عالی اطلاع‌ رسانی، از نظر حجم محتوا، مقام اول در میان پایگاه‌های ‌وب دولتی را دارا است.


سید امید فاطمی - رئیس پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران با تأیید هک پایگاه اینترنتی این پژوهشگاه گفت: قطعا حفره‌های امنیتی وجود داشته که این اتفاق افتاده است. با بررسی‌هایی که صورت گرفت مشخص شد مدت زمانی که این پایگاه مورد حمله قرار گرفته است خیلی کوتاه بوده و فردی که نسبت به هک این پایگاه اقدام کرده به پایگاه داده‌ها (Data Base) کاری نداشته است.

وی افزود: بررسی‌هایمان نشان داد که حمله کننده به پایگاه اینترنتی پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران به کدام قسمت‌های این پایگاه مراجعه داشته است اما هیچ کدام از قسمت‌هایی که رفته بود به Data Base نمی‌خورد. هر چند فردی که این حمله را انجام داده است اطلاعاتی کم یا زیاد نکرده اما این حمله خود یک سیگنال است که باید حفره‌های امنیتی را برطرف کرد.


رئیس پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران در عین حال با بیان اینکه سایت‌ها هر چه قدر هم قوی باشند هک می‌شوند، خاطرنشان کرد: برخی سایت‌های مشهور دنیا هم هک می‌شوند.



موضوع مطلب :
<   1   2   3   4   5   >>   >   
درباره وبلاگ

این وبلاگ برترین وبلاگ پارسی بلاگ در سال 1389 شده است . موفق باشید
آخرین مطالب
پیوندها
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 16
بازدید دیروز: 38
کل بازدیدها: 180038