سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
*.: اخبــار فــنــاوری اطــلاعــات و ارتــبــاطــات .:*
 
سه شنبه 90 خرداد 31 :: 3:48 عصر ::  نویسنده : M.N

افشای این اطلاعات از سوی هکر‌ها می‌تواند امنیت ملی آمریکا را به مخاطره بیندازد و این‌‌ همان مساله‌ای است که موجب نگرانی جدی کاخ سفید شده است.

سرقت  اطلاعات محرمانه نظامی کاخ سفید

به دنبال حمله هکری گسترده و بی‌سابقه به شرکت لاکهید مارتین، ده‌ها نهاد و موسسه دولتی و خصوصی در این کشور برای کمک به این شرکت بسیج شدند.

 لاکهید مارتین یکی از بزرگ‌ترین پیمانکاران پنتاگون و ارتش آمریکا به شمار رفته و از بسیاری از اسرار نظامی آن مطلع است.

از جمله این اطلاعات می‌توان به اسرار مربوط به هواپیماهای جنگنده اف -?? و اطلاعات برخی زیردریایی‌های جدید اشاره کرد.

افشای این اطلاعات از سوی هکر‌ها می‌تواند امنیت ملی آمریکا را به مخاطره بیندازد و این‌‌ همان مساله‌ای است که موجب نگرانی جدی کاخ سفید شده است.

وزارت امنیت داخلی امریکا با صدور اطلاعیه‌ای عنوان کرده که از تاثیرات مخرب این حمله هکری آگاه است و با همکاری وزارت دفاع تلاش می‌کند شدت و وسعت آن و اطلاعات سرقت شده را تجزیه و تحلیل کند تا از خسارات بیشتر جلوگیری کند.

این وزارتخانه همچنین توصیه‌هایی به منظور جلوگیری از وقوع خطرات بیشتر ارائه کرده است.

سخنگوی وزارت دفاع امریکا هم با هدف کاهش تاثیرات روانی این حمله گفته است: تاثیر این حمله بر روی ارتش آمریکا حداقلی است و ما انتظار هیچ تاثیر منفی نداریم.

این در حالی است که کار‌شناسان مستقل پیامدهای این نفوذ هکری را بر روی نظام دفاعی امریکا فاجعه بار دانسته‌اند.

این حمله تا بدان حد مهم بوده که حتی اوباما رییس جمهور آمریکا نیز شخصاً در مساله دخالت کرده و ضمن دریافت گزارشی در مورد آن دستوراتی را برای پیگیری مساله صادر کرده است.

در همین حال مدیران لاکهید مارتین از تصمیم خود برای افزایش کامل نظام امنیتی شبکه رایانه‌ای خود خبر داده‌اند.




موضوع مطلب :
سه شنبه 90 خرداد 31 :: 3:47 عصر ::  نویسنده : M.N

شرکت ویو سونیک یک تبلت ?? اینچی به نمایش گذاشته است که دارای قابلیت بوت دوگانه با سیستم عامل‌های ویندوز ? و اندروید است.

تبلتی با دو  بوت


 این دستگاه که ViewPad ??Pro نام دارد دارای ویندوز ? حرفه‌ای و اندروید ?? ? است و کاربران قادر خواهند بود تا بین دو سیستم عامل با فشردن تنها یک دکمه در صفحه نمایش سوئیچ کنند.

این تبلت از فناوری BlueStacks برای اجرای همزمان اندروید و ویندوز ? بهره می‌برد با این تفاوت که سیستم عامل ویندوز ? به عنوان سیستم عامل اصلی این تبلت در نظر گرفته شده است.

ViewPad ??Pro یکی از ?? تبلتی است که شرکت اینتل قول عرضه آنرا با پردازنده‌های جدید Oak Trail با قدرت ?? ? گیگاهرتز داده بود است.

چیپ جدید اینتل نخستین چیپ این شرکت است که در سطح رقابت با پردازنده‌های ARM که سلطان بلامنازع تلفن‌های همراه هوشمند و تبلت‌ها است می‌باشد.


تبلت ViewPad ??Pro دارای ?? گیگابایت حافظه داخلی و باطری با ظرفیت ???? mAh است که با دو دوربین در پشت و جلوی خود عرضه خواهد شد.

این تبلت که از لحاظ وزن سنگین‌تر از iPad ? است قرار است با قیمتی در حدود ??? دلار در ماه آینده میلادی در کشور تایوان عرضه شود.




موضوع مطلب :
سه شنبه 90 خرداد 31 :: 3:47 عصر ::  نویسنده : M.N

مطالعه جدید یک شرکت تحقیقاتی نشان می‌دهد ?? درصد از جوانان حاضرند قدرت بویایی خود را در مقابل در اختیار داشتن همیشگی تلفن همراه و لپ تاپ از دست بدهند.

بویایی‌ام  را بگیر اما لپ‌تاپم را نَه!



 شرکت McCann بر روی گروهی هفت هزار نفری از جوانان ?? تا ?? ساله در چندین کشور مختلف جهان تحقیقاتی انجام داده تا عواملی که می‌تواند در این افراد انگیزه انجام فعالیت‌های مختلف ایجاد کند را شناسایی و تعیین کند.

یکی از جالب توجه‌ترین نتایج تحقیق انجام شده این است که بیش از ?? درصد از افراد ?? تا ?? ساله ترجیح می‌دهند حس بویایی خود را از دست بدهند اما تلفن‌های همراه یا لپ تاپ‌هایشان را برای همیشه حفظ کنند.

محققان با ارائه لیستی از اشیا و عوامل مختلف از قبیل لوازم آرایشی، خودرو، پاسپورت، تلفن همراه، لپ تاپ و حس بویایی از داوطلبان سوال کردند در صورتی که تنها امکان حفظ دو گزینه از این لیست را داشته باشند، آن دو گزینه چه خواهد بود؟

بر اساس گزارش تایم، پاسخ‌ها نشان می‌دهند در حدود ?? درصد از افراد ?? تا ?? ساله و ?? درصد از افراد ?? تا ?? ساله حاضرند قدرت بویایی خود را از دست بدهند در صورتی که بتوانند یکی از گزینه‌های مرتبط با تکنولوژی، به ویژه تلفن همراه و لپ تاپ را حفظ کنند.

آماری که نشان‌دهنده شدت گرفتن درجه ارزش ابزارهای الکترونیکی ارتباطاتی در برابر توانایی‌های طبیعی انسانی است.




موضوع مطلب :
سه شنبه 90 خرداد 31 :: 3:46 عصر ::  نویسنده : M.N

یکی از خواسته‌های ایرانی‌ها مخصوصا جوانان این است که با راه‌اندازی اپراتور سوم ارائه دهنده خدمات نسل ? حداقل اینترنتی بدون محدودیت با سرعت حداقل ??? کیلوبایت را داشته باشند.

ارائه  اینترنت پرسرعت در موبایل

قرار است شبکه‌های نسل سوم تلفن‌ همراه با فن‌آوری‌ انتقال دیتا و صوت، به‌صورت هم‌زمان به زودی در ایران راه‌اندازی شود.

 نسل سوم خدمات ارتباطی تلفن‌های همراه که به ?G معروفند با ارائه راهکارهای ساده و جذاب برای برقراری ارتباطات توانسته‌اند جایگاه خودشان را در بین سایر نسل‌های گذشته بارز‌تر کنند.
چراکه بعد مکانی و زمانی با استفاده از چنین تکنولوژی چندان مورد توجه نیست و خدماتی بر بستر آن‌ها ارائه می‌شود که مبتنی بر IP و پهنای باند بالا است.

استانداردهایی که برروی شبکه‌ها با چنین تکنولوژی تعریف می‌شود به گونه‌ای است که خدمات اینترنت و ارتباطات آنلاین را به صورت سیار برای تلفن‌های همراه به ارمغان می‌آورد تا کاربر در هر لحظه و در هر مکانی که اراده کرد بتواند به اینترنت دسترسی داشته باشد.

برای شفاف شدن این نوع ارتباطات می‌توان به امواج رادیویی، مادون قرمز و یا مایکروویو اشاره کرد که توسط اپراتورهای ارائه‌دهنده خدمات در محیط با فرکانس‌های متفاوت بسته به نوع خدمات پخش می‌شوند و توسط آنتن‌های گیرنده ثابت قابل جذب هستند که یک نمونه از این موضوع در خدمات وایمکس است که در ارتباطات بی‌سیم کاربرد دارد.

تنها تفاوت در شیوه ارتباطات نسل سوم تلن‌های همراه به همراه داشتن آنتنی چند جهته است که بتواند در هنگام نقل مکان بتواند امواج را جذب کند.

البته باید دانست که در ارتباطات رادیویی سیار حجم و نرخ انتقال داده‌ها و اطلاعات نسبت به ارتباطات رادیویی ثابت به میزانی کمتر است.
زیرا تغییر فاصله نسبت به مبدأ ارسالی در هر لحظه موجب تأخیر زمانی در جست‌وجوی مجدد امواج و مسیر ارسالی می‌شود.

اما باید دانست که سرعت چندین برابری آن نسبت به شبکه‌های نسل ? و ?. ? و یا GSM و GPRS در انتقال اطلاعات از مزیت‌هایی است که این تکنولوژی را در دنیا برجسته ساخته است.

ویژگی عمده شبکه‌های نسل سوم که در ارائه خدماتی همچون صوت، تصویر، دیتا و سرویس‌های چند رسانه‌یی است، عموما با استانداردهایی سنجیده می‌شود که آن استاندارد‌ها بر اساس فن‌آوری‌های موجود در حوزه ارتباطات نامگذاری شده‌اند، که عموما ? نوع استانداردهایی که در دنیا و مخصوصا کشورهای توسعه‌یافته در حال استفاده است، CDMA???? و W-CDMA هستند.

W-CDMA معمولا در نوع ارتباط خود با شبکه‌های ارائه‌دهنده خدمات انعطاف‌پذیر است و خود را با انواع امواج دکل‌های زمین و ماهواره‌ها وفق می‌دهد.

نرخ انتقال اطلاعات را در قبال شبکه‌های سلولی و GPRS با رفع اثر جذبی موج در محیط تا میزان قابل توجهی ارتقاء داده است .

باید دانست که از این فن‌آوری بیشتر در کشورهای اروپایی استفاده می‌شود.

این در حالی است که CDMA???? به دلیل تطابق بیشتر با شبکه‌های نسل گذشته در کشور آمریکا کاربرد دارد و ظرفیت‌های صوت و دیتا را به موازات یکدیگر بالا می‌برد و حداقل سرعت بالای ?? مگابایت بر ثانیه را قابل پشتیبانی هستند.

یکی از خواسته‌های ایرانی‌ها مخصوصا جوانان این است که با راه‌اندازی اپراتور سوم ارائه دهنده خدمات نسل ? حداقل اینترنتی بدون محدودیت با سرعت حداقل ??? کیلوبایت را داشته باشند.
زیرا همین میزان با شرایط حال حاضر اینترنت داخلی، اگر محقق شود، یک غنیمت در راستای حرکت به سمت دولت الکترونیکی محسوب خواهد شد.




موضوع مطلب :
سه شنبه 90 خرداد 31 :: 3:45 عصر ::  نویسنده : M.N

شرکت فوجیتسو گوشی هوشمندی ساخته که قادر است از دو سیستم عامل پشتیبانی کند.

ساخت گوشی  هوشمند با دوسیستم‌عامل توسط فوجیتسو


ویژگی منحصر به فرد این گوشی که LOOX F-??C نام گرفته ،اجرای دو سیستم عامل ویندوز ? و سیمبین است. در واقع این گوشی به خاطر برخورداری از ویندوز ? بیشتر در دسته UMPC ها قرار می گیرد تا گوشی‌های هوشمند.

این گوشی با ابعادی به طول ???mm، عرض ??mm و ضخامت ??.?mm، دارای صفحه نمایشی ? اینچی و وضوح تصویر ???? در ??? پیکسل می باشد. همچنین کیبرد کشویی آن از نوع صفحه کلیدهای QWERTY و کامل می‌باشد.

تنها مشخصه این گوشی هوشمند سیستم‌های عامل دوگانه آن نیست بلکه فوجیتسو امکانات دیگری هم در این گوشی در نظر گرفته است که تا مدت‌ها بتواند نیازهای کاربران را برآورده کند.

این قابلیت‌ها عبارت‌اند از: پردازنده Atom z??? اینتل با سرعت ?.? گیگاهرتز، پردازنده گرافیکیGMA ??? با امکان پشتیبانی از Direct X ?.?، هارد ??GB SSDو تا ??GB قابلیت پشتیبانی از کارت‌های micro SD.

همچنین این گوشی مجهز به دو دوربین است که دوربین اصلی ?.? مگاپیکسلی آن در عقب و دوربین دوم ?.? مگاپیکسلی آن در قسمت جلو قرار گرفته است.

گفتنی است تنها با استفاده از یک دکمه "one touch switch" می‌توان نوع سیستم عاملی را که می‌خواهید با آن کار کنید را شخص کنید.

دوام باتری LOOX F-??C زمانی که با سیستم عامل سیمبین در حالت آماده باش قرار دارد ??? ساعت و هنگامی که از سیستم عامل ویندوز هفت پشتیبانی کند دو روز کامل شارژ نگه می دارد.

لازم به ذکر است تا کنون این شرکت قیمت و زمان عرضه این محصول را اعلام نکرده است.

فوجیتسو در یک نگاه
کمپانی فوجیتسو شرکتی پیشرو در ارایه راه‌حل‌های پیشرفته و حرفه‌ای به تجارت‌ها و کمپانی‌هایی است که بر پایه ICT در بازارهای جهانی کار می‌کنند.

این شرکت در حال حاضر در بیش از ?? کشور دنیا در حال فعالیت می‌باشد و دارای بیش از ??? هزار نیروی کار جهت حمایت و ارایه خدمات به مشتریان می‌باشد.

فوجیتسو جهت طراحی و تولید محصولات خود ترکیبی از متخصصان سیستم‌ها و خدمات IT، و محصولات ارتباطی و محاسباتی را به وجود آورده است که این ترکیب باعث می‌شود کمپانی بتواند ارزش افزوده‌ای را از طریق محصولات با کیفیت به مشتریان خود ارایه کند.

این کمپانی در حال حاضر سومین کمپانی بزرگ دنیا در صنعت و خدمات IT می باشد. محصولات تولیدی این شرکت در کشور آلمان شامل انواع: PC، سرور، Storage، تبلت، نوت‌بوک، Zero Client، تین‌کلاینت، کی‌برد، مادر بورد، صفحه نمایش و Work Station می‌باشد.



موضوع مطلب :
سه شنبه 90 خرداد 31 :: 3:43 عصر ::  نویسنده : M.N

Xperia Arc وزنی معادل ??? گرم و ابعادی ?. ?x??x??? میلی‌متری دارد، ظاهری باریک و با توجه به نام‌گذاری آن قوسی شکل طراحی شده است.

Xperia Arc  در آزمایشگاه دیجیتال دنیای کامپیوتر و ارتباطات


حمیدرضا علی‌پیشرو- سونی اریکسون با معرفی Xperia Arc حریف می‌طلبد! بعد از ورود مدل‌های گوناگون از برندهای مختلف و رقابت شدید میان آن‌ها سونی اریکسون به دنبال موقعیتی بود تا حریف جدید خود یعنی Xperia Arc را وارد میدان کند.

این گوشی با امکانات خیره‌کننده و قوی حرف‌های بسیاری برای گفتن دارد. طراحی زیبا، امکانات سخت‌افزاری عالی، نمایشگر بزرگ و با کیفیت، دوربین قدرتمند، سیستم عامل محبوب آندروید و... از ویژگی‌های این مدل از گوشی‌های سونی اریکسون می‌باشد که به توضیح بیشتری درباره قابلیت‌های آن می‌پردازیم.

جعبه کوچک گوشی لوازم مورد نیاز آن را به همراه دارد، لوازمی چون شارژر USB، هدفون، کابل MicroUSB برای اتصال و شارژ بوسیله رایانه، حافظه MicroSC با حجم ? گیگابایت، دفترچه راهنما و البته در بعضی مناطق کابل HDMI

Xperia Arc وزنی معادل ??? گرم و ابعادی ?. ?x??x??? میلی‌متری دارد، ظاهری باریک و با توجه به نام‌گذاری آن قوسی شکل طراحی شده است. طراحی آن به گونه‌ای است که به راحتی در درست جا می‌گیرد و کارکردن با آن لذت‌بخش است. حتی با وجود صفحه نمایش ?. ? اینچی شما در کار کردن با منو‌ها مشکلی پیش رو نخواهید داشت.

شاید یکی از نکات منفی در طراحی بدنه گوشی به جا ماندن اثر انگشت بر روی آن باشد که از زیبایی ظاهر گوشی می‌کاهد. سه دکمه ثابت همه گوشی‌های موجود در این مدل نیز گنجانده شده ولی با ظرافت و زیبایی بیشتر.

طرح سه دکمه (Back-Menu-Tab) همانند یک قوس ملایم در پایین گوشی قرار گرفته در نگاه اول شما در ظاهر با یک دکمه باریک که تمام عرض گوشی را فرا گرفته روبرو هستید ولی به شکلی زیبا این سه دکمه همانند شکلات به سه قسمت مساوی تقسیم شده!

در قسمت بالای گوشی سمت راست پورت MicroUSB بدون درپوش، کلید تنظیم صدا یا به اصطلاح ولوم به فاصله کمی پایین‌تر از پورت MicroUSB قرار گرفته، همچنین در بالا‌ترین قسمت، چراغ وضعیت گوشی و در پایین‌ترین محل در سمت راست گوشی دکمه عکاسی تعبیه شده هرچند محل قرار گرفتن دکمه عکاسی کمی دردسرساز است ولی وجود همین دکمه با توجه به اینکه در محصولات مشابه از شرکت‌های سازنده دیگر دیده نمی‌شود غنیمت است و این نکته در هنگام عکاسی برای شما اثبات خواهد شد.

در سمت چپ گوشی آنچه در دسترس است فقط سوکت صوتی استاندارد ?. ? میلی‌متری که در بالا قرار گرفته می‌باشد. در قسمت پشت گوشی طبق معمول لنز دوربین ? مگاپیکسلی قرار دارد که متاسفانه محل قرارگیری لنز در گوشی بسیار نزدیک به لبه آن است به نحوی که در هنگام عکاسی باید خیلی دقت شود که انگشت دست روی لنز را نپوشاند.


بلندگو در پایین‌ترین قسمت پشت گوشی و بر روی قوس بدنه قرار دارد که این خود باعث می‌شود صدای بلندگو در هنگامی که به پشت قرار گرفته به اصطلاح خفه نشود. صفحه نمایش خازنی گوشی، صفحه‌ای ?. ? اینچی و وضوح ???x??? پیکسل است و توانایی نمایش ?? میلیون رنگ را دارد.

از دیگر قابلیت‌های نمایشگر به Multi-touch بودن آن می‌توان اشاره کرد این صفحه نمایش از موتور Bravia Mobile شرکت سونی استفاده می‌کند که باعث کیفیت و شفافیت بیشتر تصاویر و فیلم‌ها خواهد شد، با این اوصاف تماشای فیلم و تصاویر با Xperia Arc تجربه‌ای بسیار لذت‌بخش برای شما خواهد بود.

سونی اریکسون Xperia Arc به یک دوربین ? مگاپیکسلی قدرتمند مجهز می‌باشد. دوربین دارای قابلیت‌های فراوانی از جمله فلاش، فوکوس اتوماتیک، تشخیص چهره و لبخند، Geotagging و حالت‌های مختلف عکاسی برای صحنه‌های مورد نظر می‌باشد. همچنین با منوی دوربین نیز به راحتی ارتباط برقرار خواهید کرد.

عکس‌های گرفته شده با دوربین دارای کیفیت بسیار خوب و رنگ‌های زنده و شفاف می‌باشد. علاوه بر امکان عکاسی با کیفیت بالا فیلم‌برداری با وضوح HD و ثبت ?? فریم بر ثانیه دیگر مزیت بالای دوربین به شمار می‌رود. در مبحث امکانات ارتباطی گوشی، Xperia Arc چیزی کم ندارد، شبکه محلی بی‌سیم WiFi (b/g/n)، نسخه ? بلوتوث، پورت MicroUSB نسخه ?، گیرنده GPS داخلی، A-GPS و امکان استفاده از کارت حافظه MicroSD تا سقف ?? گیگابایت از امکانات این گوشی محسوب می‌شود.

برنامه‌های کاربردی خوبی در گوشی گنجانده شده، برای مثال جهت مشاهده اسنادی چون Power Point-Word-PDF و Excel نرم‌افزار Office Suite مورد استفاده قرار می‌گیرد که جهت ویرایش این اسناد باید نسخه کامل این نرم‌افزار تهیه شود.

Xperia Arc از نسخه ?. ? سیستم عامل آندروید که به نان زنجفیلی معروف است استفاده می‌کند و این امکان را به کاربران می‌دهد تا با خیل عظیم نرم‌افزارهای تهیه شده برای این سیستم عامل محبوب از Xperia Arc سونی‌اریکسون با آن صفحه نمایش بزرگ و قدرت سخت‌افزاری همانند یک تبلت استفاده کنند.




موضوع مطلب :
سه شنبه 90 خرداد 31 :: 3:42 عصر ::  نویسنده : M.N

سازمان بهداشت جهانی در هشدار جدید خود از امکان ابتلا به سرطان با استفاده زیاد از دستگاه‌های موبایل خبر داد،

ابتلا به  سرطان در استفاده از دستگاه‌های همراه


سازمان جهانی بهداشت در گزارشی هشدار داد که استفاده زیاد از تلفن‌های همراه و دستگاه‌های بی‌سیم خطر ابتلا به سرطان را افزایش می‌دهند.

 آژانس بین المللی «تحقیقات درباره سرطان» (IARC) وابسته به سازمان جهانی بهداشت در تازه‌ترین گزارش خود هشدار داد که تلفن‌های همراه و در کل، میدان‌های الکترومغناطیسی بسامدهای رادیویی (بی‌سیم) در طبقه بندی «?B» قرار دارند.

طبقه بندی سطح ?B به معنی «خطر ممکن سرطانزایی بر روی انسان» است بنابراین سرطانزایی «ممکن» است اما هنوز «متحمل» نشده است. هرچند تاکنون هیچ ارتباط روشنی میان ابتلا به سرطان و امواج رادیویی الکترومغناطیسی پیدا نشده است. باوجود این تاکنون تحقیقات زیادی در این زمینه انجام شده است که همگی تایید کرده‌اند امواج الکترومغناطیسی بسامدهای رادیویی که از دستگاه‌های موبایل منتشر می‌شوند می‌توانند جذب بدن شوند.

کریستفر وایلد، مدیر IARC در این خصوص گفت: وقتی تحقیقات زیادی در این مورد انجام می‌شود بسیار مهم است که اندازه‌های واقع بینانه را برای کاهش اثرات این پرتو‌ها در نظر بگیریم و برای مثال از دستگاه‌های هندزفری و یا ارسال پیامهای متنی استفاده کنیم. «

سال گذشته، IARC تحقیقاتی را با عنوان» اینترفن «انجام داد. نتایج این تحقیقات نشان داد که انجام تماس تلفنی به مدت بیش از نیمساعت در روز در دوره زمانی بیش از ?? سال می‌تواند خطر توسعه تومور مغزی» گلیوما «را در کاربر به میزان ?? درصد افزایش دهد.

بیش از ? روز قبل، گروهی متشکل از ?? دانشمند از ?? کشور، اطلاعات گزارش» اینترفن «و سایر مطالعات انجام شده در این زمینه از جمله یک گزارش سوئدی که افزایش خطر تومور مغزی در کاربران موبایل را نشان می‌داد، بازنگری کردند.

نتایج این بازنگری‌ها حاکی از آن است که مدارک» محدوی «وجود دارد که تایید کنند تلفن‌های بی‌سیم با سرطان مغز ارتباط دارند.

براساس گزارش تلگراف، این بدان معنی است که ارتباط میان سرطان و تلفن‌های همراه به جای اینکه یک ارتباط» علت و معلول «باشد می‌تواند یک مورد» تصادفی «باشد.

همچنین در مورد ارتباط استفاده از دستگاه‌های موبایل با انواع دیگر سرطان دلایل ناکافی به دست نیامده است.

به این ترتیب، IARC میدان‌های الکترومغناطیس بسامدهای رادیویی را در طبقه بندی» امکان سرطان زایی «و در کنار آفت کش DDT، کلروفرم، قهوه و سرب قرار داده است.



موضوع مطلب :
سه شنبه 90 خرداد 31 :: 3:42 عصر ::  نویسنده : M.N

عرضه جهانی نوکیا X? و E?، اولین گوشی‌های مجهز به سیستم‌عامل سیمبین Anna آغاز شد.

عرضه جهانی  نوکیا E? و X?




نوکیا X? در اروپا، اوراسیا، آسیا/اقیانوسیه، چین، هند، در دسترس خواهد بود.
در حالی که E? به بازارهای اروپا، اوراسیا، آسیا/اقیانوسیه، خاورمیانه و آفریقا صادر می‌شود.

اگر شما از ظاهر و طراحی گوشی‌هایی مانند نوکیا E?? و E?? خوشتان آمده باشد، حتما از کار با صفحه‌نمایش لمسی و صفحه‌کلید QWERTY در نوکیا E? لذت خواهید برد.

با هم نگاهی به امکانات کلی دو گوشی نوکیا X? و E? و سیستم‌عامل سیمبین Anna می‌اندازیم:

سیمبین Anna
• تجربه بهتر و سریع‌تر وب با مرورگرهای کاملا جدید
• یک صفحه‌کلید QWERTY مجازی عالی با صفحه‌های جداگانه برای تایپ متن
• نقشه‌های جدید Ovi با مسیرهای حمل و نقل عمومی و امکانات پیشرفته دیگر

نوکیا E?
• با صفحه‌کلید QWERTY و عملکرد لمسی خوب در نوکیا E?، نسبت به گوشی‌هایی که فقط لمسی‌اند یا فقط با صفحه‌کلید کار می‌کنند، می‌توانید سریع‌تر کارهایتان را انجام دهید.
• دسترسی مستقیم به راهکارهای تجاری مایکروسافت (Mail for Exchange, Microsoft Communicator Mobile and Microsoft SharePoint)
• دوربین ? مگاپیکسل با فوکوس کامل و فلاش LED دوتایی، ضبط ویدئویی ??? پیکسل و ? گیگابایت حافظه داخلی

نوکیا X?
• صفحه‌نمایش بزرگ ? اینچ با بازی‌های ازپیش نصب شده برای مشتاقان سرگرمی
• دوربین ? مگاپیکسل با فوکوس کامل، فلاش LED دوتایی، ضبط ویدئویی ??? پیکسل و ? گیگابایت حافظه داخلی
• طراحی زیبا و متفاوت، شیشه مقاوم و بدنه استیل ضدزنگ منحصر به فرد

طرفداران نوکیا N?، E?، C? و C? نگران نباشند؛ چون تا چند ماه آینده نسخه به‌روز سیمبین Anna در دسترشان خواهد بود.



موضوع مطلب :
سه شنبه 90 خرداد 31 :: 3:41 عصر ::  نویسنده : M.N

تعدادی از افرادی که ایمیلشان هک شده است از ناراضیان سیاسی در چین و دیگر کشورهای آسیایی هستند.

گوگل از نفوذ هکرهای چینی به ایمیل صدها مقام آمریکایی، نظامی و روزنامه نگار در این کشور خبر داده است.

 به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه بی.بی.سی، گوگل مبدا حملات را از شمال چین و هدف آن را کنترل نامه‌های الکترونیکی خصوصی افراد اعلام کرد.

گوگل روز چهارشنبه اعلام کرد ایمنی خدمات ایمیل این شرکت(جی میل) مورد تهدید نیست و هکرها از طریق سایت‌های واسطه به کلمه عبور کاربران دست پیدا کرده‌اند.

تعدادی از افرادی که ایمیلشان هک شده است از ناراضیان سیاسی در چین و دیگر کشورهای آسیایی هستند.

بیانیه گوگل از موفقیت این شرکت در توقف حملات خبر داده و اعلام کرد قربانیان از نفوذ هکرها به حساب کاربری خود مطلع شده‌اند.

کاخ سفید در واکنش به این خبر اعلام کرد، در حال بررسی گزارش‌های منتشر شده است ولی به نظر نمی‌رسد به حساب‌های کاربری دولت آمریکا نفوذ شده باشد.

به نظر می‌رسد هکرها از روش "فیشینگ" برای نفوذ به ایمیل مشترکان جی میل استفاده کرده‌اند.
در این روش، کاربران به جای ثبت نام کاربری و کلمه عبور خود در سایت مورد نظر، به یک سایت مشابه هدایت می‌شوند و اطلاعات شخصی آنها ربوده می‌شود.

خبرنگار بی.بی.سی در واشنگتن گفت: تشخیص ماهیت هکرها در چنین مواردی مشکل است و معلوم نیست که دولت‌ها مسوول آن هستند یا افرادی به طور مستقل از آنها به این کار اقدام کرده‌اند.

این خبرنگار افزود: با توجه به اهمیت قربانیان به نظر می‌رسد نفوذ به ایمیل آنها با هدف جاسوسی انجام شده و کار مجرمان اینترنتی ساده نیست.




موضوع مطلب :
سه شنبه 90 خرداد 31 :: 3:40 عصر ::  نویسنده : M.N

استفان الوپ در سفر به چین استراتژی‌های کلان نوکیا را مطرح کرد.

استفان الوپ مدیر ارشد اجرایی نوکیا



استفان الوپ مدیر ارشد اجرایی نوکیا در سفر اخیر خود به چین در مصاحبه با وبلاگ رسمی چینی زبان نوکیا، بار دیگر استراتژی‌های کلان شرکت را مطرح کرد.

 الوپ در مورد آینده سیمبین گفت به‌روزرسانی نرم‌افزارها، پشتیبانی و سایر خدمات برای گوشی‌های سیمبین حداقل تا سال ???? ادامه خواهد یافت.

علاوه بر این، او تاکید کرد که نوکیا باید رقابت را ملکه ذهنش کند و بر آن تمرکز بیشتری داشته باشد.

او در توییتر برای توصیف مشارکت نوکیا و مایکروسافت از داستان برادران رایت استفاده کرد: دو سازنده دوچرخه که روزی تصمیم می‌گیرند پرواز کنند.

او از داستان فرانک ویتل، مخترع موتور جت استفاده کرد تا پرسنل نوکیا را تشویق به نوآوری کرد و از آنها خواست تا ایده‌های خود را بازنو کنند. هر دو داستان یک چیز را نشان می‌دهند: با دید رقابتی با موانع خود مواجه شوید، از طریق نوآوری، مزایای بیشتری کسب کنید.

الوپ گفت: «ما به دلیل وجود رقابت، اکنون باید سریع‌تر، سخت‌تر و با پشتکار بیشتری نسبت به قبل پیش رویم.»

در نهایت اینکه، نوکیا به منابع انسانی نیاز دارد که مانند شرکت پرجرات باشند.
یعنی کسانی که نترس هستند و به دستاوردهای مهمِ صنعت روبه‌رشد و مهیج در این دورانِ در حال تغییر، بسیار امیدوارند.




موضوع مطلب :
<   1   2   3   4   5   >>   >   
درباره وبلاگ

این وبلاگ برترین وبلاگ پارسی بلاگ در سال 1389 شده است . موفق باشید
آخرین مطالب
پیوندها
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 6
بازدید دیروز: 15
کل بازدیدها: 179914