سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
*.: اخبــار فــنــاوری اطــلاعــات و ارتــبــاطــات .:*
 
سه شنبه 90 خرداد 31 :: 7:33 عصر ::  نویسنده : M.N

ایسوس محصول جدیدی عرضه کرد که ترکیبی از تلفن همراه هوشمند و تبلت بوده و سیستم عامل آن اندروید است.

ترکیبی از  تبلت و تلفن هوشمند


 مکانیسم این محصول که پدفون نام دارد به گونه‌ایست که پس از اتصال گوشی به تبلت، برنامه‌ها برروی صفحه بزرگ‌تر اجرا می‌شوند هم‌چنین با اتصال گوشی به تبلت باتری بیشتری در اختیار خواهد بود.
گوشی صفحه‌ای ?. ? اینچی و تبلت صفحه‌ای ??. ? اینچی دارد ولی ایسوس اشاره کرد که اندازه‌های نهایی تغییر می‌کنند.
اگرچه هنوز نسخه اندرویدی که در این محصول به کار خواهد رفت به‌طور دقیق مشخص نیست اما یکی از کارکنان این شرکت اظهار کرد که احتمال استفاده از اندروید Ice Cream Sandwich وجود دارد زیرا نمی‌توان اندروید ?. ? را برروی گوشی اجرا کرد.



موضوع مطلب :
سه شنبه 90 خرداد 31 :: 7:32 عصر ::  نویسنده : M.N

ایسر در تبلیغات خیابانی خود در کشور تایوان با به رخ کشیدن برخی نقاط ضعف تبلت آی‌پد شرکت اپل در ‌‌نهایت تبلت خود را محصولی فارغ از تمامی این مشکلات معرفی کرده است.

تمسخر آی‌پد  توسط ایسر

به نقل از فارنت، شرکت ایسر برای فروش هر چه بیشتر تبلت آیکونیا تب خود به تخریب و تمسخر تبلت آی‌پد شرکت اپل روی آورده است.

این شرکت در تبلیغات خیابانی خود در کشور تایوان با به رخ کشیدن برخی نقاط ضعف تبلت آی‌پد شرکت اپل در ‌‌نهایت تبلت خود را محصولی فارغ از تمامی این مشکلات معرفی کرده است.

در تبلیغات شرکت ایسر در خطوط مترو شهر تایپه تصاویری از تبلت آی‌پد شرکت اپل دیده می‌شود که بر روی این تصاویر عباراتی نظیر: «بدون سیستم عامل متن باز»، «صفحه نمایشی بدون رزولوشن بالا»،«بدون صدای دالبی‌سارند»، «بدون فلش»، «بدون میکرو اس دی» و«بدون درگاه یو اس بی» به چشم می‌خورد و نهایتا در پایان این تصاویر نام و تصویر تبلت آیکونیا تب ایسر به چشم می‌خورد که بر روی آن نوشته شده است: «بله! مجموع تمام این‌ها در آیکونیا تب A???».

البته احتمالا هنوز مسئولان شرکت ایسر فرصت پیدا نکرده‌اند تبلت شرکت خود را به درستی مورد بازدید قرار داده و به نقاط ضعف آن پی ببرند!




موضوع مطلب :
سه شنبه 90 خرداد 31 :: 7:31 عصر ::  نویسنده : M.N

شاید یکی از سرگرمی‌های خیلی از مردم، عکس‌برداری از سوژه‌های معمولی و کشف زیبایی‌های پنهان آنها باشد.

عکس‌برداری و  به اشتراک‌گذاری با تلفن همراه هوشمند


مرکز تحقیقاتی Cint با پشتیبانی نوکیا، مطالعاتی در مورد عادات مردم برای عکس‌برداری و اشتراک گذاشتن عکس در ? کشور انجام داده و نتایج جالبی به دست آورده است.

 امروزه بسیاری از مردم به جای دوربین دیجیتال استاندارد، از تلفن هوشمند برای عکس‌برداری استفاده می‌کنند. هدف از انجام تحقیقات، پیدا کردن عوامل انتخاب تلفن هوشمند برای عکس‌برداری از دنیای پیرامون است.

مرکز تحقیقاتی Cint این تحقیقات را در ? کشور چین، فیلیپین، امریکا، سوئد، سنگاپور، هند، ایتالیا و سوئیس انجام داده است. بیش از ? هزار نفر در این تحقیقات شرکت کردند که ?? درصد آنها مرد و ?? درصد زن هستند.

آمار جهانی نشان می‌دهد که بیشر سوژه‌های عکاسی، بچه‌ها و دوستان هستند که هریک ?? درصد از کل سوژه‌ها را شامل می‌شوند و ?? درصد دیگر از سوژه‌ها طبیعت است. اما چرا مردم به جای دوربین از تلفن همراهشان استفاده می‌کنند؟ ?? درصد مردم این طور پاسخ داده‌اند که با تلفن همراه در حال حرکت، سوژه‌ها را سریع‌تر شکار می‌کنند.

کاملا واضح است که مردم علاوه بر عکس‌برداری برای خوشایند خود، دوست دارند آنها را با دیگران به اشتراک گذارند. ?? درصد از مردم نه تنها می‌خواهند سوژه‌های جالبی که شکار کرده‌‌اند به دیگران نشان دهند، بلکه دوست دارند برای خلاقیتشان در عکاسی مورد تحسین دیگران قرار گیرند. هر چه نظرات بیشتر باشد، آنها بیشتر خوشحال می‌شوند.

نکته جالب دیگر این است که عادات تصویربرداری و به اشتراک‌گذاری عکس از کشوری به کشور دیگر فرق می‌کند. در حالی که بیشتر کاربران آسیایی در عکس‌برداری و به اشتراک گذاشتن آن بسیار فعال هستند، در مورد کاربران اروپایی داستان فرق می‌کند. به عنوان نمونه سوییسی‌ها و سوئدی‌ها در مورد اشتراک‌گذاری آنلاین تصاویر خیلی فعال نیستند.

صرف نظر از کشور، نتایج نشان می‌دهد گرو‌ه‌های جوان‌تر مردم در مورد به اشتراک‌گذاری عکس فعالتر هستند. مثلا ?? درصد از سوییسی‌هایی که بین ?? تا ?? سال سن دارند، تصاویر خود را در شبکه‌های اجتماعی آپلود می‌کنند.


ما نمودارهایی از سه کشور برتر در زمینه عکس‌برداری و به اشتراک‌گذاری عکس در اختیار شما قرار داده‌ایم. به نظر می‌رسد چینی‌ها با ?? درصد، بزرگترین ملت از نظر تعداد کاربرانی باشد که تصاویرشان را با دوربین تلفن همراهشان ثبت می‌کنند. اما همین کاربران از نظر به اشتراک گذاشتن آنلاین، در رتبه سوم قرار دارند. کابران فیلیپینی با ?? درصد، بالاترین رتبه را در اشتراک‌گذاری آنلاین دارند.

اروپایی‌ها بیشتر دوست دارند تصاویرشان را در کامپیوتر ذخیره کنند تا اینکه آنها را شبکه‌های اجتماعی آپلود کرده و در معرض نمایش عموم قرار دهند.


در هر حال نتایج کلی مثبت هستند. کسانی که برای عکس‌برداری تلفن همراه هوشمند را انتخاب می‌کنند آن را وسیله‌ای برای شکار صحنه‌ها در لحظه می‌دانند. در حالی که این کار با دوربین عکاسی جداگانه ممکن نیست مگر اینکه مدام دوربینی را با خود حمل کنند که احتمالا بیشتر اوقات نیازی به آن ندارند.




موضوع مطلب :
سه شنبه 90 خرداد 31 :: 7:30 عصر ::  نویسنده : M.N

طرح مفهومی یک تلفن کاغذی با هنر اوریگامی که قادر به تماس با آن هستید.

موبایل  کاغذی با قابلیت تماس

به نقل از فارنت، هنرمندیست که به تازگی با بهره‌گیری از هنر اوریگامی و کاغذ بالاخره به ایده‌ای که مدت‌ها فکر او را در خصوص خلق یک تلفن همراه کلاسیک به خود مشغول کرده بود جامه عمل پوشاند و طرح مفهومی تلفن کاغذی را ارائه کرد.

چنگ‌یوان با توجه به این موضوع که گوشی یک تلفن از مدارات پیچیده و زیادی بهره نمی‌برد با جمع و جور کردن این مدارات و استفاده از کاغذ طرح مفهومی این تلفن را خلق کرده است.



موضوع مطلب :
سه شنبه 90 خرداد 31 :: 7:26 عصر ::  نویسنده : M.N

طرح مفهومی یک تلفن کاغذی با هنر اوریگامی که قادر به تماس با آن هستید.

موبایل  کاغذی با قابلیت تماس

به نقل از فارنت، هنرمندیست که به تازگی با بهره‌گیری از هنر اوریگامی و کاغذ بالاخره به ایده‌ای که مدت‌ها فکر او را در خصوص خلق یک تلفن همراه کلاسیک به خود مشغول کرده بود جامه عمل پوشاند و طرح مفهومی تلفن کاغذی را ارائه کرد.

چنگ‌یوان با توجه به این موضوع که گوشی یک تلفن از مدارات پیچیده و زیادی بهره نمی‌برد با جمع و جور کردن این مدارات و استفاده از کاغذ طرح مفهومی این تلفن را خلق کرده است.



موضوع مطلب :
سه شنبه 90 خرداد 31 :: 7:25 عصر ::  نویسنده : M.N

یک دانشجوی ?? ساله سیستمی را اختراع کرده است که چشم انسان را برای حرکت دادن مکانمای روی صفحه نمایشگر رایانه به یک ماوس تبدیل می‌کند.

یک دانشجوی ?? ساله دانشگاه خلیفه در ابوظبی به نام «سلطان احمد سلطان الشریف» به عنوان رساله پایان نامه خود پروژه‌ای به نام «ماوس مصنوعی: چشم انسان پایه کنترل ماوس» را ارائه کرده است.

در این پروژه، چشم انسان می‌تواند همانند یک ماوس معمولی، مکانما (کرسر) را حرکت دهد. برای استفاده از این سیستم، کافی است که کاربر به جای فشار دادن کلید چپ ماوس، چشم چپ خود را ببندد و برای کار با عملکردهای کلید راست، چشم راست را باز و بسته کند.

برای استفاده از این سیستم، یک رایانه رومیزی یا قابل حمل مجهز به وب کم و نرم افزاری که الشریف توسعه داده نیاز است.

این برنامه هیچ ویژگی نوآورانه و یا متحولانه‌ای ندارد، بلکه یک نسخه موثر‌تر و جدید از نرم افزارهای تشخیص چهره است، اما به جای اسکن و رصد حرکات چهره، بر روی چشم کاربر که به وب کم خیره شده است تمرکز می‌کند.

براساس گزارش نیوزتراک، اکنون این دانشجوی ?? ساله به همراه دو استاد خود فرایند ثبت امتیاز این برنامه را آغاز کرده است.




موضوع مطلب :
سه شنبه 90 خرداد 31 :: 7:24 عصر ::  نویسنده : M.N

برخلاف تصور بیشتر کاربران، نمایش فیلم سه‌بعدی سابقه‌ای بسیار طولانی داشته ولی در دو سال اخیر با پیشرفت فناوری و کاهش قیمت تمام‌شده آن، جنبه خانگی پیدا کرده و کیفیت آن نیز پذیرفتنی‌تر شده است.

Active یعنی  سه‌بعدی،سه‌بعدی یعنی سامسونگ



بازار فناوری تصویر سه‌بعدی اگرچه هنوز در مراحل پیشرفت به سر می‌برد اما همچنان به دلیل استفاده از دو فناوری مختلف در ساخت این‌گونه پنل‌ها به محملی برای نبرد میان برندهای فعال این حوزه تبدیل شده است.

برخلاف تصور بیشتر کاربران، نمایش فیلم سه‌بعدی سابقه‌ای بسیار طولانی داشته ولی در دو سال اخیر با پیشرفت فناوری و کاهش قیمت تمام‌شده آن، جنبه خانگی پیدا کرده و کیفیت آن نیز پذیرفتنی‌تر شده است.

علاوه بر این روش‌های مختلفی نیز برای تولید تصاویر سه‌بعدی ابدا شده که نشان از سرعت بالای حرکت در این مسیر است.

تصمیم‌گیری در مورد کارآیی و درک روش‌های مختلف نمایش سه‌بعدی برای مصرف کنندگان به حدی دشوار گردیده که صرفا هر تصویری را که با تصویر معمولی دو بعدی تلویزیون آن‌ها تفاوت داشته باشد را جالب و جذاب قلمداد خواهند کرد.

به همین دلیل قبل از خرید تلویزیون سه‌بعدی باید با روش‌های مختلف تصویر‌سازی آشنا شد و آن را تجربه کرد تا تصمیمی بر مبنای اطلاعات کامل و صحیح از این فناوری گرفته شود.

نمایش تصاویر سه‌بعدی بر مبنای نمایش هم‌زمان تصاویر مخصوص چشمان چپ و راست است و تلویزیون سه‌بعدی وظیفه رساندن جداگانه این تصاویر را به چشم بر عهده دارد.

در حال حاضر از دو روش برای این کار استفاده می‌گردد که یکی از آن‌ها از عمومیت و محبوبیت چندانی برخوردار نمی‌باشد.

در این روش که Passive یا غیر‌فعال نامیده می‌شود، پیکسل‌های تصویر سه بعدی از میان یک فیل‌تر مشبک عبور داده شده که خطوط افقی آن به زوج و فرد تمیز داده می‌شوند.

این خطوط سپس با استفاده از عینک پلاریزر به چشم مربوطه (خطوط چپ برای چشم چپ و خطوط راست برای چشم راست) فرستاده می‌شوند.

بدین ترتیب بدیهی است که در این روش بیننده تنها نصف رزلوشن ارسالی توسط دستگاه را را دریافت می‌کند و به عبارتی اگر تصویر تلویزیون Full HD باشد تنها نیمی از آن (تصویر HD) توسط هر چشم دیده می‌شود.

از طرف دیگر، وجود فیل‌تر مشبک بر روی صفحه تلویزیون باعث افت کیفیت و شفافیت تصویر در هنگام تماشای تصاویر دوبعدی معمول خواهد شد.

در روش دیگر ساخت تصاویر سه‌بعدی که روش Active یا فعال نام دارد بنیان کار رساندن پی در پی تصاویرکامل و?D Full HD به هر چشم است.

در این روش ارتباط عینک با تلویزیون از طریق امواج مادون قرمز و یا بلوتوث انجام شده و از آنجایی که شیشه اینگونه عینک‌ها حادی جریان برق می‌باشند، توانایی این را دارند که با ارسال جریان به آن تنها ورود یک تصویر به چشم را در یک لحظه ممکن سازند و در نتیجه تصویر ارسالی برای چشم چپ فقط توسط آن چشم قابل رویت می‌باشد.

بلافاصله جریان به شیشه سمت چپ وارد شده و در آن هنگام تصویر مختص چشم راست می‌توان توسط آن چشم دیده شود.

این فرآیند آن‌قدر سریع صورت می‌گیرد که مغز ما آن را پیاپی و پشت سر هم درک کرده و نتیجه کلی به صورت یک قطعه تصویر متحرک سه‌بعدی باورپذیر و دقیقا مطابق رزلوشن دستگاه تفسیر می‌شود.

بنا بر این در هر لحظه تصویری کامل به کیفیت Full HD ?D به چشم بیننده رسیده که این لذت دیدن تصاویر سه بعدی را دو چندان می‌کند.

علاوه بر این به دلیل عدم استفاده از فیل‌تر مشبک در این روش تبیعطا تصویر تلویزون در حالت دو بعدی معمولی بسیار شفاف‌تر بوده و از وضوح بیشتری برخوردار خواهد بود.

بار دیگر عدم استفاده از فیل‌تر مشبک هزینه تمام شده دستگاه را کاهش داده که این در کنار قیمت معقول عینکهای Active نکته مثبتی برای مشتریان به حساب می‌آید

این اختلاف در نحوه تولید تصاویر سه بعدی و ارسال آن به چشم به حدی رسیده که بعضی شرکت‌ها بار‌ها مطالبی در خصوص عدم توانایی بیننده در تمایز میان تصویر با وضوح HD کامل و نیمه را ارایه داده‌اند که این خلاف واقع می‌باشد و مغز انسان به خوبی می‌تواند این اختلاف کیفیت را تشخیص دهد.

بررسی‌های آزمایشگاهی نشان می‌دهد که فناوری Passive در حال حاضر یارای رقابت از نظر کیفیت و وضوح تصویر را با تکنولوژی Active ندارد.




موضوع مطلب :
سه شنبه 90 خرداد 31 :: 7:23 عصر ::  نویسنده : M.N

شرکت اپل پس از رونمایی از سرویس جدیدش به نام آی‌کلود در کنفرانس اپل به معرفی بیشتر این سرویس در وب سایت خود پرداخت.

رونمایی از  سرویس آی‌کلود اپل

در این وب‌سایت آمده است که آی‌کلود اطلاعات شما را در خود ذخیره می‌کند و به شکل بی‌سیم آن را به تمام دستگاه‌هایتان می‌فرستد و به دلیل اینکه به خوبی با برنامه‌ها سازگار است، همه چیز به صورت اتوماتیک انجام می‌شود.

اپل می‌گوید این روش آسان‌ترین روش برای مدیریت فایل‌ها برروی دستگاه‌های مختلف است. آی‌کلود شامل موسیقی‌ها، تصاویر، برنامه‌ها، تقویم‌ها، اسناد و غیره می‌شود.

به عنوان مثال اگر عکسی با آی‌فون گرفته شود، این تصویر به آی‌کلود هم فرستاده می‌شود و آی‌کلود یک کپی از آن عکس را برروی تمامی دستگاه‌ها شامل رایانه‌های مک، پی سی و آ‌ی‌فون و آی‌پاد تاچ در دسترس قرار می‌دهد.

این کار به صورت اتوماتیک با موسیقی‌های خریده شده از آی‌تیونز، داکیومنتها، برنامه‌ها، کانتکت‌ها و... انجام می‌شود.

با آی‌کلود تمامی موسیقی‌های خریده شده از آی‌تیونز به‌صورت خودکار در تمامی دستگاه‌های اپل ظاهر می‌شوند، هم‌چنین می‌توانید موسیقی‌های خریده شده در گذشته را در هر جا دانلود کنید.

قابلیت دیگر در آی‌تیونز کلود iTunes Match است. این سرویس به شما توانایی استفاده از موسیقی‌هایی را که از آی‌تیونز خریده نشده‌اند را هم می‌دهد. این سرویس آهنگ‌های شما را شناسایی می‌کند و درصورت موجود نبودن در آی‌تیونز فایل شما را آپلود می‌کند و در دسترستان قرار می‌دهد. هزینه این سرویس سالانه ?? دلار خواهد بود.



موضوع مطلب :
سه شنبه 90 خرداد 31 :: 7:22 عصر ::  نویسنده : M.N

چند نکته ساده و کاربردی برای دارندگان آیفون

خبر آنلاین - کیوان مافی - چند سالی هست که iPhone به بازار آمده و در این مدت، میلیون‌ها نفر iPhone خریدند.

نکات زیر ساده اما کاربردی هستند:

دو ضربه آهسته
حتی هنگامی که iPhone شما قفل است، می‌توانید به کنترل‌های صوتی از طریق دو بار ضربه زدن آهسته روی دکمه home و زمانی که صفحه قفل ظاهر می‌شود، دسترسی پیدا کنید.
با این کار زمان کمتری صرف می‌کنید تا گوشی‌تان را از حالت قفل خارج کنید، بعد یک برنامه اجرای موسیقی مانندiPod را باز کنید و کنترل صدا و آهنگ را در دست بگیرد.

دسترسی صوتی
اگر دکمه home را هنگامی که گوشی‌تان قفل است، فشار دهید و نگه دارید، می توانید به کنترل صوتی برای تماس گرفتن (یا تماس تصویری) یا دادن هر دستوری به برنامه صوتی دیگر iPhone دسترسی پیدا کنید.
مدل‌های مختلف را امتحان کنید و از این پدیده لذت ببرید مثلا بگویید " What time is it" و حالا گوشی به شما جواب می دهد. ممکن است صدایی که به گوش می‌رسد احمقانه به نظر برسد، اما اگر عجله داشته باشید یا نخواهید گوشی‌تان را از جایش درآورید، خیلی به کار می آید. play ,facetime ,call و ... را امتحان کنید.

میانبرهایی برای جست‌وجو
با کشیدن به سمت راست از صفحه خانگی نخست، پنجره جست‌وجو را باز کنید، جایی که می توانید تماس‌ها، برنامه‌ها، ایمیل‌ها، قرار ملاقات و رسانه‌هایی را که حاوی کلمه مورد جست‌وجوی تان هستند، بیابید.
اما صفحه جست‌وجو میانبری به گوگل و ویکی پدیا هم هست. دو نتیجه آخری برای هر داده ورودی، همیشه "وب را بگرد" و "ویکی پدیا را بگرد" است که زمان شما را برای باز کردن صفحه اینترنتی یا برنامه‌های کاربردی کاهش می‌دهد.

اجبار به خروج از برنامه
زمانی که گوشی‌تان از حالت قفل خارج شده، دو بار آهسته روی دکمه home بزنید تا قابی از تازه‌ترین برنامه‌هایی که استفاده کرده اید، باز شود. کشیدن به سمت چپ شما را به صورت تقدم و تاخر زمانی از میان برنامه‌های کاربردی حرکت می دهد تا سریع‌تر از یک برنامه به برنامه دیگر بروید. این کار برای افراد مبتدی، پیشرفته است.
اما نینجاهای جدی iPhone می‌دانند که فشار دادن و نگه داشتن آیکن یک برنامه روی این قاب علایم منفی را کنار هر برنامه ظاهر می‌کند. لمس یک برنامه در این وضعیت آن را مجبور به تعطیل شدن می‌کند که این حرکت مفیدی است اگر برنامه‌تان به صورت غیرمعمول در حال اجراست و دردسرساز شده است.

میانبرهای موسیقی
همان صفحه برنامه‌های تازه باز شده را به سمت راست بکشید و خواهید دید که میانبر دیگری برای کنترل‌های اجرای موسیقی روبه‌رویتان است.
اگر تازه‌ترین سیستم عامل یعنی iOS ?.? را دارید، دکمه ای را خواهید دید که کنترل های AirPlay، ویژگی صوت وایرلس اپل را برای تان باز می کند.
از اینجاست که به دکمه قفل کردن چرخش صفحه نیز دسترسی پیدا می کنید، به این ترتیب می توانید این قابلیت iPhone را برای تبدیل وضعیت از عمودی به افقی یا برعکس، روشن یا خاموش کنید. یک بار دیگر از این صفحه به سمت راست بکشید و کنترل صدای iPhone پدیدار می شود.

قفل صدا
اگر می‌خواهید میزان صدای iPhone را (برای نمونه، به این خاطر که بچه‌هایتان از گوشی استفاده می‌کنند) محدود کنید می‌توانید به بخش تنظیمات و بعد iPod بروید. زیر گزینه "محدودسازی صدا" می‌توانید بیشینه صدا را تنظیم و سپس برای قفل کردن این تنظیم، رمزگذاری کنید. این رمز می‌تواند متفاوت از رمز قفل کل گوشی‌تان باشد.

ذخیره تصاویر وب
زمانی که با Safari صفحات وب را می‌بینید، ضربه و نگه داشتن انگشت روی تصویر دکمه‌هایی را فرامی‌خواند که به کمک آن می‌توانید تصاویر را ذخیره یا روی کلیپ بورد کپی کنید.

انتخاب صفحه کلید
روی آیکن جهان صفحه کلید بزنید و نگه دارید، حالا یک منو ظاهر می‌شود که همه زبان‌های انتخابی‌تان را به نمایش درمی‌آورد. حالا می‌توانید روی هر کدام از آنها که می‌خواهید، ضربه بزنید و از آن صفحه کلید استفاده کنید.
نکته: اگر برنامه خوبی هم برای emojis، همان صفحات کوچک و آیکن‌های شاد، دانلود کردید، در بخش نظرات سایت که در پایین همین صفحه است، به اشتراک بگذارید.

نشانگرهای تلفظ
در صفحه کلید ساده انگلیسی آمریکایی، زدن و نگه داشتن یک حرف، دیگر جایگزین‌های آن حرف را برایتان نشان می‌دهد.
برای نمونه حرف "e" را نگه دارید، خواهید دید که نشان‌های تفکیک کننده مختلفی برای "e" به نمایش درمی‌آید.

پاک کردن سریع
هنگامی که چیزی را اشتباه تایپ کرده باشید، با تکان دادن iPhone گزینه‌ای برای تان باز می شود که می‌توانید آن را حذف کنید.

Wi-Fi
از آنجا که استفاده از وای-فای هنگام پرواز رو به افزایش است، اما تلفن‌های همراه باید در هواپیماها غیرفعال شوند، حالت پروازی iPhone کنترلی بر سوئیچ وای-فای ندارد. شما همچنان می‌توانید بدون نقض مقررات، از شبکه هواپیما استفاده کنید.

عکس گرفتن از صفحه
همزمان دکمه home و sleep را نگه دارید تا تصویری از آنچه روی نمایشگر iPhone تان است، ذخیره کند.

کنترل زمانی رو جلو و عقب کردن فیلم و موزیک
احتمالا می‌دانید زمانی که به یک صوت گوش می‌دهید یا ویدئو تماشا می‌کنید، می‌توانید بین آهنگ یا فیلم با کشیدن انگشت‌تان به سمت چپ یا راست نوار پخش حرکت کنید. اما اگر انگشت‌تان را به سمت پایین بکشید و سپس به طرف دیگر بکشید، می‌توانید با سرعت‌های مختلف و کنترلی عالی جلو یا عقب بروید.

راه اندازی دوباره
اگر گوشی شما تنبل یا سنگین شده، کاری را بکنید که حرفه‌ای‌ها می کنند یعنی ریست: دکمه‌های home و sleep را تا زمانی که گوشی به طور کامل خاموش شود و لوگوی اپل روی نمایشگر ظاهر شود، نگه دارید تا یک "ریست سخت" انجام دهید.
این دکمه ها را تا زمانی که لوگو را ندیده‌اید، رها نکنید. این کار اغلب برخی مشکلات را حل می‌کند؛ ایده خوبی است که به صورت دوره‌ای این کار را انجام دهید.




موضوع مطلب :
سه شنبه 90 خرداد 31 :: 7:19 عصر ::  نویسنده : M.N

سیستم‌های RFID نیز می‌توانند از باندهای مختلفی برای ارتباطات خود استفاده نمایند.

طیف فرکانسی  RFID

جمال صوفیه- یکی از ملاحظات مهم در ارتباط با فناوری RFID، فرکانس عملیاتی آن است. همانند تلویزیون که می‌تواند در باند‌ها UHF (برگرفته شده از Frequency High-Ultra) و VHF (برگرفته شده از Very High Frequency) فعالیت نماید. سیستم‌های RFID نیز می‌توانند از باندهای مختلفی برای ارتباطات خود استفاده نمایند.

در RFID هم از باند فرکانس پایین و هم از باند فرکانس بالا در محدوده‌های زیر استفاده می‌شود:
• باندهای فرکانس پایین RFID
فرکانس پایین و یا LF (برگرفته شده از Frequency Low): بین ??? تا ??? کیلوهرتز
فرکانس بالا و یا HF (برگرفته شده از Frequency High): محدوده ??/?? مگاهرتز
• باندهای فرکانس بالا RFID
باند UHF: محدوده ??? تا ??? مگاهرتز
میکروویو: ?/? گیگاهرتز به بالا
انتخاب فرکانس بر روی چندین خصلت سیستم‌های RFID تاثیر گذار است که در ادامه به تشریح برخی از آنان خواهیم پرداخت.

• محدوده خواندن
د‏ر باندهای فرکانس پایین، محدوده خواندن تگ‌های غیرفعال با توجه به بهره ضعیف آنتن چیزی بیش از یک متر نیست. (در فرکانس‌های پایین، طول موج الکترومغناطیسی بسیار بالا است. د‏ر برخی حالات تا چندین کیلومتر و طولانی‌تر از ابعاد آنتن تعبیه شده در تگ‌های RFID است. بهره آنتن، بطور مستقیم با اندازه آنتن مرتبط با طول موج متناسب است. بنابراین بهره آنتن در این فرکانس‌ها بسیار پایین است).

‏در فرکانس‌های بالا‌تر، محدوده خواندن معمولا «افزایش خواهد یافت خصوصا» در مواردی که از تگ‌های فعال استفاده شده باشد. با توجه به اینکه باندهای فرکانس بالا ‏می توانند باعث بروز مسایل مختلنی در رابطه با سلامت انسان گردند، تعداد بسیار زیادی از سازمان‌های تنظیم مقررات رادیویی نظیر FCC، محدود‏یت‌های بیشتری را در خصوص قدرت سیستم‌های میکروویو و UHF اعمال می‌نمایند. این کار باعث می‌شود که محدوده خواندن این نوع سیستم‌های فرکانس بالا در تگ‌های غیر فعال بطور متوسط بین سه تا نه متر باشد.

• تگ‌های غیر فعال در مقابل تگ‌های فعال
به دلایل تاریخی، از تگ‌های غیر فعال معمولا در باندهای LF و HF و از تگ‌های فعال در باندهای UHF و مایکروویو استفاده می‌شود. در اولین سیسم‌های RFID از تگ‌های غیر فعال در باندهای HF و LF استفاده می‌شد. شاید قیمت مناسب بکارگیری فناوری فوق و عدم امکان سرمایه گذاری بالا بر روی سایر گزینه‌ها (در گذشته‌ای نه چندان دور)، باعث بکار گیری تگ‌های فعال در باندهای فرکانس بالا سبب شده که این نوع تگ‌ها در دستور کار قرار بگیرد.

• تداخل امواج از سایر سیستم‌های رادیویی
‏سیستم‌های RFID مستعد تداخل امواج از سایر سیستم‌های رادیویی هستند. سیستم‌های RFID که در باند LF عمل می‌نمایند، در معرض این آسیب هستند. توجه داشته باشید که فرکانس‌های LF، تحمل اتلاف در مسیر زیاد و یا تضعیف خیلی کم در مسافت‌های کوتاه را ندارند (در مقام مقایسه با فرکانس‌های بالا‌تر). این بدان معنی است که سینگال‌های رادیویی سایر سیتم‌های ارتباطی که در محدوده مشابه فرکانسی LF کار می‌کنند، دارای مقاومت می‌دانی بالایی در آنتن یک بررسی کننده RFID خواهند شد که می‌تواند به تداخل امواج منجر شود. در سمت دیگر طیف، سیستم‌های مایکروویو دارای استعداد کمتری برای تداخل امواج هستند چرا که افت مسیر در باند مایکروویو برای فرکانس‌های پایین بسیار بیشتر است.

• مایعات و فلزات
کارائی سیستم‌های RFID متاثر از سطوح نم‌دار و یا آبکی است. سیگنال HF نسبت به سیگنال‌های مایکروویو و UHF دارای قابلیت نفوذپذیری بهتری در آب و سایر مایعات است. طول موج‌های کوتاه‌تر UHF دارای استعداد بیشتری جهت جذب در آب هستند. به همین دلیل است که اغلب از تگ‌های HF برای برچسب‌گذاری مواد مایع استفاده می‌شود. در چنین مواردی می‌توان از تگ‌های UHF نیز استفاده کرد ولی محدوده موثر خواندن آن بطرز محسوسی کاهش خواهد یافت.

محیط‌های فلزی بر روی تمامی فرکانس‌های RFID تاثیر می‌گذارد. سیگنال‌های فرکانس رادویی قادر به عبور از فلزات نیست و در مواردی که مواد فلزی در مجاورت آنتن کدخوان و یا آنتن تگ قرار بگیرد، رفتار و خصایص سیستم دستخوش تغییرات عمده‌ای می‌گردد.

یکی از اثرات مشترک فلزات بر روی فرکانس‌های HF و UHF، تغییر خود القایی آنتن می‌باشد که پیامد آن کاهش محدوده خواندن خواهد بود. یکی دیگر از اثرات مواد فلزی بر روی هر دو نوع فرکانس، جذب انرژی RF توسط فلزات است.

با اینکه هر دو نوع فرکانس قادر به نفوذ از طریق یک شی فلزی نیستند، اثر جذب در تگ‌های HF و UHF رفتاری کاملا متفاوت دارد. در تگ‌های HF یک محدوده خواندن ضعیف وجود دارد در حالی که در تگ‌های UHF می‌توان محدوده خواندن را در صورت ایجاد یک شکاف هوایی بین آنان و سطح فلز، افزایش داد. در مواردی که مواد فلزی بخشی از شی مورد نظر برای برچسب گذاری توسط تگ‌های RFID می‌باشند، بهتر است که فلز به عنوان آنتن استفاده شود (به عنوان نمونه، پیاده سازی یک شکاف هوایی بین سطح فلز و تگ). در صورتی که انجام این کار غیر ممکن باشد، می‌بایست از روش‌های روکش کردن استفاده کرد.

• نرخ داده
سیستم‌های RFID که در باند LF عمل می‌کنند دارای نرخ داده پایینی در حد چندین کیلوبیت در ثانیه هستند. با توجه به فرکانس استفاده شده در سیستم RFID، نرخ داده می‌تواند به مرز چندین مگابیت در ثانیه برسد، چیزی که در فرکانس‌های مایکروویو محقق شده است.

• اندازه و قیمت‌های تگ‌های RFID
سیستم‌های RFID اولیه عموماً از باند LF استفاده می‌کردند (به دلیل سهولت در ساخت). این نوع سیستم‌ها دارای مشکلات مختص به خود نظیر ابعاد بزرگ آنتن که می‌تواند قیمت تمام شده آنان را افزایش دهد هستند.

در حال حاضر استفاده از باند HF بسیار متداول است. با توجه به پیشرفت‌های اخیر در فناوری ساخت تراشه‌ها، قیمت تگ‌های UHF قابل رقابت با تگ‌های HF شده است. تگ‌های RFID میکروویو مشابه تگ‌های UHF می‌باشند با این تفاوت که می‌توان آنان را کوچک‌تر و با قیمت کمتری تولید کرد.




موضوع مطلب :
<   1   2   3   4   5   >>   >   
درباره وبلاگ

این وبلاگ برترین وبلاگ پارسی بلاگ در سال 1389 شده است . موفق باشید
آخرین مطالب
پیوندها
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 31
بازدید دیروز: 19
کل بازدیدها: 180015