سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
*.: اخبــار فــنــاوری اطــلاعــات و ارتــبــاطــات .:*
 

به گزارش مهر، همزمان با افزایش قیمت ارز در کشور، قیمت قطعات و کالاهای کامپیوتری در بازار ایران به طور سرسام‌آوری افزایش یافته و کلاهبرداری چند میلیاردی یک شرکت هندی پاکستانی از برخی تجار ایرانی باعث شده است این بازار روزهای بی‌ثباتی را سپری کند.

کلاهبرداری چند میلیاردی شرکت هندی پاکستانی از بازار کامپیوتر ایران
بازار کامپیوتر ایران که به دلیل افزایش و بی‌ثباتی نرخ ارز روزهای پرتشنجی را سپری می‌کند با یک کلاهبرداری چند میلیاردی یک شرکت هندی پاکستانی از برخی شرکت‌های صاحب نام ایرانی در حوزه سخت‌افزار روبرو شده که این امر نظم و ساختار بازار را به هم ریخته است.

کلاهبرداری 40 میلیون درهمی از تجار ایرانی
به گزارش مهر، همزمان با افزایش قیمت ارز در کشور، قیمت قطعات و کالاهای کامپیوتری در بازار ایران به طور سرسام‌آوری افزایش یافته و کلاهبرداری چند میلیاردی یک شرکت هندی پاکستانی از برخی تجار ایرانی باعث شده است این بازار روزهای بی‌ثباتی را سپری کند.

طبق اظهارات فعالان بازار، این شرکت هندی پاکستانی که گفته می‌شود بیش از هشت سال سابقه فعالیت در زمینه ترانزیت کالاهای سخت‌افزاری دارد بیش از 40 میلیون درهم معادل 120 میلیارد ریال از چند شرکت صاحب نام ایرانی کلاهبرداری کرده و این مسئله فروش کاملا نقدی کالای این شرکت‌ها را به نمایندگان ایرانی در بازار به دنبال داشته است.

احمد افقهی عضو سازمان نظام صنفی رایانه‌ای و از فعالان صنعت سخت‌افزار در این باره به مهر گفت: با توجه به وضعیت خاص بازارهای بین‌المللی شرکت‌های ایرانی برای خرید و حمل و نقل کالاها و قطعات کامپیوتری به ایران مجبور به یافتن واسطه می‌شوند که در این میان یک شرکت هندی پاکستانی اقدام به سودجویی و سوءاستفاده از این اوضاع کرده و مبلغ قابل توجهی از بازرگانان و شرکت‌های معتبر ایرانی در زمینه سخت‌افزار به سرقت برده است.

وی با بیان اینکه مدت مدیدی است که اجناس و کالاهای رایانه‌ای به طور غیرمستقیم وارد بازار ایران می‌شود گفت: عده‌ای این کالاها را از طریق شرکت‌های پاکستانی و عراقی وارد بازار می‌کنند که در آن مسائل امنیتی به هیچ وجه رعایت نمی‌شود.

افقهی با تاکید بر اینکه کالاها به صورت مستقیم به مقصد ایران حمل نمی‌شود و اسناد خرید کالا به نام تجار ایرانی ثبت نمی‌شود افزود: از آنجا که تجار ایرانی به اجبار کالا را به نام شرکت‌های غیرایرانی در دبی و یا دیگر کشورهای هم مرز ثبت می‌کنند بسیاری از شرکت‌ها از این فرصت به نفع خود سوءاستفاده می‌کنند.

افزایش بی‌سابقه قیمت کامپیوتر در ایران
به گزارش مهر، در همین حال افزایش قیمت دلار باعث افزایش قیمت نامتعادل قطعات و کالاهایی شده که به دلار و درهم وارد ایران می‌شود به نحوی که فعالان بازار مقدار این افزایش را بین 15 تا 30 درصد تخمین می‌زنند که در تاریخ بازار کامپیوتر ایران بی‌سابقه بوده است.

این افزایش قیمت که در سایر صنف‌ها نیز تاثیر گذاشته باعث شده تا شرکت‌های وارد کننده بازار قیمت کالاهای موجودی خود را اعلام نکنند و منتظر ثبات بازار بمانند. افقهی در این باره به مهر گفت: در بازار کامپیوتر قیمت غیر واقعی ارز نه تنها برای مصرف‌کننده بلکه برای شرکت‌های صاحب نام و مطرح وارد کننده نیز تاثیر منفی داشته است به نحوی که نوسان قیمت ارز و تشنج در معاملات باعث شده برخی شرکت‌ها اعلام ورشکستگی کرده و یا کالاهای خود را برای فروش عرضه نکنند.

به گفته این فعال بازار برخی ادارات و بانک‌ها در کشور امارات با سرمایه‌گذاری کشورهای اروپایی و آمریکایی تاسیس شده‌اند که در تحریم علیه ایران شرکت می‌کنند و یا قوانین تحریم را رعایت می‌کنند که این امر بازار کامپیوتر ایران را تحت تاثیر قرار داده است.





موضوع مطلب :
سه شنبه 89 بهمن 19 :: 3:6 عصر ::  نویسنده : M.N

می خواهید کنار کامپیوترتون یک wii هم داشته باشید بدون انکه پولی خرج کنید.شما می تونید برای این کار نرم افزار dolphin را انتخاب کنید که می توانید با رفتن به سایت مرکزی ان یعنی dolphin-emulator.com اخرین نرم افزار مربوطه را دانلود کنید .بعد از نصب نرم افزار باید از روی دیسک بازی یک ایمیج با فرمت iso روی هارد کامپیوترتان بگیرید.بعد نرم افزرا دلفین را باز کرده روی open کلیک کرده و محل ایمیج را انتخاب می کنید.بعد هم وارد بازی می شوید.البته برای اجرای صحیح نرم افزار نیاز به کمی تنظیمات دارد که البته در همان سایت این تنظیمات رو هم می توانید پیدا کنید هر چند که خودتون هم می توانید اونها رو درست کنید.می توانید با تنظیم کردن نرم افزار با همان کیبورد و موس بازی کنید هر چند می توانید حتی دسته ویموت مخصوص وی را تهیه کرده(حدود 40 هزار تومان) و با استفاده از بلوتوث و نرم افزار WiinRemote ان را به رایانه وصل کنید و از بازی لذت ببرید حتی ان را به جای موس در دیگر کارها هم می توانید استفاده کنید.البته دسته های xbox360 هم با این نرم افزار کار می کنند .البته برای اجرای روان بازی ها باید کامپیوترتون نسبتا قوی باشه در این حد که بتونه بازی های امروزی رو بکشه.تقریبا بیشتر بازیهای وی با این نرم افزار اجرا میشه.لیست بازیهای هملهنگ با این نرم افزار در همان سایت وجود دارد که هر روز هم به روز میشود.بهترین بازی کنسول وی هم به نظر می رسد ماریو گالاکسی باشد هر چند بازیهای افسانه زلدا و... را هم نباید فراموش کرد. البته اینو بگم که علاوه بر ماریو گالاکسی حتما ماریو براس رو هم امتحان کنید که نسخه جدید بازی دوبعدی قارچ خور هست. با تشکردوست داشتن




موضوع مطلب :
سه شنبه 89 بهمن 19 :: 3:6 عصر ::  نویسنده : M.N
سیستم عامل ویندوز 7 مایکروسافت بیش از ??? میلیون کپی مجوز فروش داشته است.
بیش از 300  میلیون کپی ویندوز7


 غول نرم‌افزاری مایکروسافت در بخشی از اطلاعات عایدی خود، آماری را منتشر کرد که افزایش پنج درصدی درآمد این شرکت در سه ماهه پایانی سال ???? را نشان می‌دهد.

طبق اعلام مایکروسافت، بیش از ?? درصد از رایانه‌های متصل به اینترنت در جهان اکنون با ویندوز 7 کار می‌کنند.

براندون لی بلنک، یکی از مدیران مایکروسافت، در یک پست وبلاگ نوشت: برای تصور کردن بزرگی این رقم، ??? میلیون مجموع خانه‌های آمریکای شمالی و اروپا با یکدیگر می‌شود یا اگر ??? میلیون جعبه محصول ویندوز 7 در کنار هم چیده شوند، تقریبا یک و نیم بار دور زمین کشیده می‌شوند.

در حالی که سیستم‌های عامل سنتی مانند ویندوز 7 هم‌چنان فروش خوبی برای این شرکت دارند اما این شرکت با آمار فروش ناامیدکننده برای سیستم عامل تلفن همراه ویندوز فون سون روبه‌رو بوده است.




موضوع مطلب :
سه شنبه 89 بهمن 19 :: 3:4 عصر ::  نویسنده : M.N
یکی از مدیران بخش فروش مایکروسافت عطری را تولید کرده است که بوی اسکناس نو می‌دهد.


اگر شما به عنوان یک مدیر مایکروسافت کار کنید احتمالا بوی پول رایحه‌ای است که بیش از هر چیز به آن علاقه دارید!

در این راستا، "پاتریک مک کارتی" معاون رئیس بخش فروش مایکروسافت به این فکر افتاد که همه باید بتوانند بوی پول را استشمام کنند. به همین دلیل ناگهان ایده تولید عطر جدیدی که بوی پول می‌دهد در ذهنش درخشید!

ایده "مک کارتی" منجر به تولید عطری با عنوان Money (پول) شد. این عطر در دو مدل His Money (برای مردان) و Her Money (برای زنان) عرضه شده است و اجازه می‌دهد که رایحه اسکناس دلار تازه چاپ شده در فضا پراکنده شود. 

ایده ساخت این عطر که ?? دلار قیمت دارد پس از خواندن نتایج یک پژوهش دانشمندان ژاپنی در ذهن معاون رئیس بخش فروش شرکت مایکروسافت شکل گرفت.

نتایج این تحقیقات نشان می داد که اگر رایحه پول در فضای اداره پخش شود کارمندان با میل بیشتری کار می‌کنند.




موضوع مطلب :
سه شنبه 89 بهمن 19 :: 3:1 عصر ::  نویسنده : M.N
یک شرکت کره‌ای تولیدکننده‌ای محصولات الکترونیک مصرفی از یک لوح رایانه‌ای مجهز به نمایشگر 3 بعدی در "کنگره دنیای موبایل ????" در بارسلونای اسپانیا رونمایی خواهد کرد.

یک شرکت ایتالیایی پیشرو در تولید محصولات برپایه ایده‌های نو صفحه کلیدی را عرضه کرده است که به جای داشتن حروف و اعداد، کلیدهای آن شبیه به صورتک‌های دیجیتالی است. 

به طور عادی برای نشان دادن صورتک‌هایی که حالات روحی و احساسات را نشان می‌دهند باید از حروف و نشانه‌های موجود بر روی صفحه کلید استفاده کرد.

این صورتک‌ها در ارتباطات از طریق رایانه (ایمیل، چت، نظرخواهی‌های وبلاگها...) کاربرد بسیاری دارند.

با وارد کردن نشانه‌های مختلف می‌توان صورتک‌های با حالات روحی مختلف را درست کرد. برای مثال برای ساخت صورتکی که لبخند می‌زند به یک ":" و یک ( نیاز است تا شکل را تشکیل دهد. با پیچیده تر شدن شکل‌ها برای مثال ساخت صورتک گریان که به یک ": " یک \" و یک ( نیاز است تا شکل را بسازد به زمان بیشتری برای وارد کردن این نشانه‌ها نیاز است.



اکنون شرکت "پروجیند"، پیشرو در تبدیل ایده‌ها و طرح‌های نو به محصولات تجاری، با استفاده از طرح شرکت "آدریانو دیزاین" صفحه‌ کلیدی را تولید کرده است که به جای برخورداری از نشانه‌ها، حروف و اعداد دارای کلیدهایی با این صورتک‌ها است.

این صفحه کلید که Keypad Bajca نام دارد از طریق پورت "یو. اس. بی" می‌تواند به تمام رایانه‌ها متصل شود.

Keypad Bajca صفحه‌ای متشکل از ?? کلید است که هر یک از آنها یک صورتک به خصوص را نشان می‌دهد. 

به این ترتیب کاربر می‌تواند به راحتی و با فشار دادن بر روی یکی از یک کلیدها صورتک مورد نیاز خود را وارد متن کند. قیمت این محصول ?? یورو است.




موضوع مطلب :
سه شنبه 89 بهمن 19 :: 3:0 عصر ::  نویسنده : M.N

یوال دیسکین رئیس سازمان اطلاعات و امنیت داخلی رژیم اسرائیل موسوم به شین بت، در سخنانی گفت امروزه گروه‌های نظامی می‌توانند با استفاده از برنامه‌های اینترنتی، همان اطلاعاتی را که جاسوسان دولتی به دست می‌آورند، در اختیار گیرند.

به گزارش ایتنا به نقل از رویترز، دیسکین که معمولاً به ندرت سخنرانی می‌کند، فناوری‌های سایبری را «تهدید امنیتی فزاینده» در سطح بین‌الملل به شمار آورد.

وی که در جریان کنفرانس امنیت ملی در تل آویو سخن می‌گفت، اظهار داشت: جاسوسی و گردآوری اطلاعات که زمانی در دستان کشورها و قدرت‌های جهانی بود، اکنون با استفاده از سامانه‌های اینترنتی نظیر گوگل ارث، دوربین‌های اینترنتی که در همه جای جهان کار گذاشته شده است و می‌تواند به وب متصل گردد و نیز با کمک برنامه‌های ویژه گوشی‌های آیفون در اختیار همگان درآمده است.

گفتنی است وظیفه جمع‌آوری اطلاعات مربوط به داخل مرزهای اسرائیل و مناطق خودمختار فلسطینی و همچنین خنثی‌سازی فعالیت‌های تروریستی، بخشی از اقدامات شین بت اعلام شده‌است.

این سازمان در عملیات خود جنبه مخفیانه کار کردن را رعایت می‌نماید.




موضوع مطلب :
سه شنبه 89 بهمن 19 :: 2:59 عصر ::  نویسنده : M.N

شرکت فراسو برند جدیدی را در زمینه لوازم و تجهیزات بهداشت شخصی و خانگی با نام UCARE ثبت کرده و در آینده محصولات آن را روانه بازار ایران خواهد کرد.

فناوران- احمد علیپور، رییس هیات مدیره گروه شرکت‌های فراسو و مدیرعامل فروشگاه‌های زنجیره‌ای لاوان به خبرنگار ما گفت‌: بازار لوازم الکترونیکی مصرفی یا همان Consumer Electronic آینده خوب و روشنی دارد و ما با ارایه محصولات برند UCARE به صورت جدی تر از گذشته وارد این بازار خواهیم شد.

به گفته وی، تاکنون بیش از 60 محصول از جمله دستگاه فشار خون، ترازو و دماسنج برای برند UCARE در نظر گرفته‌ شده و در آینده اقلام متفاوتی از این برند وارد بازار کشور خواهد شد.

علیپور با بیان اینکه لوازم الکترونیکی مصرفی، صنف جدیدی است که بیش از 6 سال است در جهان تشکیل شده، افزود: از ابتدا نیز پیش‌بینی می‌کردیم که باید به این سمت برویم و اگر شبکه‌ای برای توزیع آن داشتیم زودتر به این سمت می‌رفتیم.

وی یکی از دلایل سرمایه‌گذاری گسترده فراسو در بخش

خرده فروشی (Retail) را ورود جدی‌تر به بازار لوازم الکترونیکی مصرفی عنوان کرد.

رییس هیات مدیره گروه فراسو همچنین از ورود به بازار تجهیزات Car Electronic خبر داد و افزود: گروه دیگر از محصولاتی که ما در آینده‌ای نه چندان دور عرضه خواهیم کرد، تجهیزات Car Electronic است و برند جدید الکترونیکی خودرو در زمینه Car Electronic ظرف 6 ماه آینده به سبد کالای شرکت اضافه می‌شود.

وی با بیان اینکه امروزه کاربران به تجهیزات الکترونیکی و کامپیوتر مخصوص ماشین احتیاج دارند، گفت: این تجهیزات می‌تواند شامل کامپیوتر مخصوص ماشین، تجهیزات مدیا پلیر و یا یک GPS باشد.

وی افزود: امکان دارد گروه شرکت‌های فراسو، یک شرکت نرم‌افزاری در زمینه تولید Application مبتنی بر سیستم‌عامل‌های مختلف از جمله آندروییدهم، تاسیس کند.

علیپور درباره برند اکرون گفت: محصولات برند اکرون که با توجه به سلیقه جدید مصرف‌کنندگان طراحی شده، صرفا در زمینه لوازم جانبی خواهد بود و مانند برند فراسو، تلویزیون و نوت‌بوک نخواهد داشت. پیش‌بینی ما این است که فروش اکرون ظرف یکی دو ماه آینده از فراسو هم بیشتر شود.

وی همچنین درباره برند کوردیا که در زمینه محصولات شبکه است، گفت: این برند در حال حاضر با هشت محصول در زمینه تجهیزات شبکه SOHO در دفتر هنگ‌کنگ برای فروش در منطقه و جهان موجود است و با پشت سر گذاشتن مراحل واردات، در بازار داخلی نیز عرضه خواهد شد.

علیپور درباره وضعیت رشد و فروش شرکت صنایع رایانه فراسو گفت: بخش فروش این شرکت در سال 88 حدود 7/14 درصد رشد داشته است و در 5 ماهه اول امسال نیز نسبت به مدت مشابه سال قبل با رشد 18 درصدی فروش مواجه بوده است.

به گفته وی، سود شرکت صنایع رایانه فراسو نیز در 5 ماه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از 25 درصد رشد نشان می‌دهد و احتمالا تا پایان سال این رقم به 30 درصد خواهد رسید.

وی افزود: فروش آنلاین شرکت ماهانه 25 درصد رشد دارد و حجم فروش آنلاین ماهانه به 30 میلیون تومان رسیده است. این در حالی است که سال گذشته در همین زمان فروش آنلاین به 3 میلیون هم نمی‌رسید.




موضوع مطلب :
سه شنبه 89 بهمن 19 :: 2:59 عصر ::  نویسنده : M.N

باستان‌شناس استرالیایی هرگز به عربستان سعودی پا نگذاشته است.

نقشه  عربستان سعودی
نقشه عربستان سعودی
یک باستان‌شناس از اهالی کشور استرالیا نزدیک به ???? اثر باستانی مهم کشف نشده را در عربستان سعودی شناسایی کرد.

وی این کار عظیم را با استفاده از برنامه گوگل ارث انجام داده است.

به گزارش ایتنا به نقل از تلگراف، این باستان‌شناس که دیوید کندی نام دارد هیچگاه به عربستان سعودی پا نگذاشته است.

وی با استفاده از تصاویر ماهواره‌ای گوگل ارث توانست ???? مرکز بالقوه باستانی از جمله ???? مقبره سنگی بسیار قدیمی را که به شکل قطرات اشک هستند، شناسایی و علامت‌گذاری نماید.

آقای کندی با اشاره به اینکه وی هرگز به عربستان سعودی نرفته است، گفت که عزیمت به این کشور برای انجام چنین کارهایی آسان نیست.

به گزارش ایتنا تاکنون باستان‌شناسی کمی اجازه یافته‌اند در عربستان سعودی به فعالیت بپردازند زیرا تندروهای مذهبی این کشور پادشاهی بر این باورند که توجه نشان دادن به تمدن‌های مربوط به قبل از پیدایش اسلام، ممکن است در دراز مدت دین موجود در کشور را تضعیف نماید.



موضوع مطلب :
سه شنبه 89 بهمن 19 :: 2:58 عصر ::  نویسنده : M.N

در این فیلم کوتاه «وائل غنیم» بازداشت و به مکانی نامعلوم برده می‌شود.

انتشار فیلم  دستگیری یکی از مدیران گوگل در مصر

وائل غنیم یکی از مدیران گوگل است که در درگیری‌های اخیر قاهره مفقود شده و از چند روز پیش تاکنون هیچ خبری از وی در دست نیست.

به گزارش ایتنا به نقل از سایت خبری سبق، چند سایت و وبلاگ یک فیلم ویدئویی کوتاه را به نمایش گذاشته‌اند که در آن لحظه بازداشت وائل غنیم توسط عناصر امنیتی حامی رژیم مبارک نشان داده می‌شود.

در این فیلم یک دقیقه و نه ثانیه‌ای، تعدادی نیروی نظامی با لباس شخصی به وائل غنیم حمله‌ور شده و او را به مکانی نامعلوم منتقل می‌کنند.

از سوی دیگر تظاهرکنندگان میدان تحریر قاهره در حرکتی جالب، آقای غنیم را به طور نمادین به عنوان سخنگوی خود برای گفت‌وگو با دولت مصر انتخاب کرده‌اند.

خالد واصف یکی از مدیران جنبش ? آوریل مصر در گفتگو با شبکه CBS گفت اگر دولت مایل است با تظاهرکنندگان صحبت کند، باید با غنیم به گفت‌وگو بنشیند.

به گزارش ایتنا گوگل چند روز پیش از مردم مصر خواست در شناسایی وضعیت و مکان وائل غنیم به این شرکت کمک کنند.

یک سخنگوی گوگل در همین خصوص اظهار داشت تامین امنیت کارکنان گوگل در هر حوزه و منطقه‌ای که مشغول به کار باشند، برای این شرکت بسیار مهم است.




موضوع مطلب :
سه شنبه 89 بهمن 19 :: 2:56 عصر ::  نویسنده : M.N

در بازار پردازنده‌های گرافیک، به جز محصولاتی که برای استفاده در سیستم‌های خانگی طراحی و تولید می‌شوند، گروه دیگری نیز حضور دارند که بیشتر برای استفاده در سیستم‌های صنعتی و برای انجام کار‌هایی چون طراحی سه بعدی و استفاده در سیستم‌هایی با چندین خروجی نمایشگر مورد استفاده قرار می‌گیرند. این پردازنده‌های گرافیکی از نظر ساختاری تا حدود زیادی مشابه پردازنده‌های گرافیکی عمومی که در سیستم‌‌های خانگی مورد استفاده قرار می‌گیرند هستند اما به دلیل زمینه‌های استفاده متفاوت، دارای تفاوت‌هایی نیز با آن‌ها می‌باشند. برای مثال به دلیل اینکه نرم افزارهای طراحی صنعتی به توان پردازشی بالایی در زمینه محاسبات مربوط به رئوس نیاز دارند، بخش‌هایی که مربوط به پردازش رئوس هستند در این پردازنده‌های گرافیکی بیشتر مورد توجه قرار گرفته‌اند. بر خلاف پردازنده‌های گرافیکی معمولی که دارای توانایی زیادی در انجام محاسبات مربوط به پیکسل‌ها هستند، به دلیل اینکه بخش بسیار بزرگی از واحد‌های محاسباتی در پردازنده‌های گرافیکی تولید شده برای کاربردهای صنعتی به محاسبات راسی اختصاص داده شده‌اند، این پردازنده‌ها دارای عملکرد ضعیفی در هنگام پردازش پیکسلی می‌باشند.
از سوی دیگر مساله قیمت نیز یکی از مهم‌ترین مسائلی است که باید در رابطه با این پردازنده‌های گرافیکی و کارت‌های تولید شده برپایه آن‌ها مورد توجه قرار گیرد. به دلیل کاربردهای خاص و ویژه‌ای که برای این کارت‌های گرافیکی در نظر گرفته شده است و البته به دلیل مخاطبان کمتر این محصولات، حجم تولید این پردازنده‌های گرافیکی و کارت‌های ساخته شده بر پایه آن‌ها بسیار کمتر از کارت‌های گرافیکی معمولی است. علاوه بر آن این کارت‌های گرافیگی به دلیل طراحی و پروسه ساخت پیچیده‌تر، دارای قیمت بسیار بالاتری نسبت به کارت‌های گرافیکی معمولی تولید شده برای سیستم‌های دسک‌تاپ هستند. به نحوی که قیمت انواع با کارایی متوسط آن‌ در بسیاری از اوقات از کارت‌های گران قیمت طراحی شده برای سیستم‌های خانگی بیشتر است. با وجود حجم تولید کمتر، این پردازنده‌های گرافیکی همچنان از تنوع بسیار خوبی برخوردار هستند، به نحوی که چندین شرکت مختلف اقدام به طراحی و ساخت این گونه محصولات می‌نمایند.




شرکت NVIDIA نیز به عنوان یکی از بزرگترین تولید کنندگان پردازنده‌های گرافیکی مجموعه کاملی از پردازنده‌های گرافیک مخصوص ایستگاه‌های کاری خود را با نام سری Quadro تولید و به بازار عرضه کرده است. کارت‌های گرافیکی سری Quadro به دو مجموعه کاملا مجزا تقسیم می‌شوند. مجموعه اول کارت‌های سری Quadro FX هستند که معرف پردازنده‌های گرافیکی با کارایی بالا در هنگام اجرای نرم‌افزارهای طراحی صنعتی می‌باشند (کاربردهای CAD/CAM). دسته دوم کارت‌های سری Quadro NVS هستند که برای استفاده در سیستم‌هایی که به چندین خروجی نمایشگر نیاز دارند طراحی شده‌اند. نام گذاری مدل‌های مختلف سری Quadro دارای تفاوت‌های کلی نسبت به کارت‌های گرافیکی طراحی شده برای سیستم‌های خانگی است. برای مثال ما در سری FX شاهد حضور کارت‌های گرافیکی Quadro FX 5600 به عنوان گران‌ترین عضو این مجموعه هستیم.






پردازنده‌های گرافیکی سری Quadro FX 4600 نیز از دیگر اعضا این خانواده است که جزو پردازنده‌های گرافیکی با کارایی بالا محسوب می‌شود. این پردازنده‌ها بر پایه معماری Geforce 8 تولید شده‌اند و دارای مشخصاتی شبیه به کارت‌های گرافیکی سری Geforce 8800 هستند. در مقابل کارت‌های سری Quadro FX 4500 کارت‌های گرافیکی هستند که بر پایه معماری Geforce 7 تولید شده و دارای عملکردی شبیه به پردازنده‌های گرافیکی سری Geforce 7800 می‌باشند. البته این کارت‌های گرافیکی به تازگی با نام Quadro FX 1700 نیز به بازار عرضه شده‌اند. در نهایت کارت‌های گرافیکی سری Quadro FX 570/370 نیز به عنوان ارزان قیمت‌ترین کار‌ت‌های گرافیکی این خانواده شناخته می‌شوند. به دلیل کارایی بسیار بالای این پردازنده‌های گرافیکی، شرکت های متعددی اقدام به معرفی کارت‌های گرافیکی خود با استفاده از این پردازنده‌های گرافیکی نموده‌اند. البته به دلیل پیچیدگی‌های موجود در رابطه باطراحی این کارت‌های گرافیکی تنها شرکت‌هایی که دارای توانایی‌های فنی بالایی باشند قادر به ارایه کارت‌های گرافیکی با استفاده از آن‌ها هستند. برای مثال شرکت Leadtek به عنوان یکی از یزرگترین تولید کنندگان کارت‌های گرافیکی و یکی از شرکای اصلی شرکت NVIDIA مجموعه کاملی از محصولات خود را بر پایه این چیپ‌ست‌ها به بازار عرضه کرده است. این شرکت با ارایه انواع کارت‌های گرافیکی سری Quadro، از کارت‌های با کارایی بالا تا کارت‌های گرافیکی ارزان قیمت، توانسته‌ است محصولاتی را متناسب با نیاز و بودجه تمامی سطوح کاربران به بازار عرضه کند.




موضوع مطلب :
<   1   2   3   4   5   >>   >   
درباره وبلاگ

این وبلاگ برترین وبلاگ پارسی بلاگ در سال 1389 شده است . موفق باشید
آخرین مطالب
پیوندها
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 72
بازدید دیروز: 108
کل بازدیدها: 180592