سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
*.: اخبــار فــنــاوری اطــلاعــات و ارتــبــاطــات .:*
 
سه شنبه 89 بهمن 19 :: 2:55 عصر ::  نویسنده : M.N

هکرها نیز به پایان طراحی یک نرم‌افزار جدید نزدیک شده‌اند که به وسیله آن می‌توان هر لپ‌تاپ ساده‌ای را به یک روتر ارزان‌قیمت برای اتصال به اینترنت بدل کرد.


در پی قطع شبکه اینترنت از سوی توسط دولت مصر، و به دنبال ارائه سرویس ویژه گوگل برای کاربران مصری، اکنون یک گروه از هکرها نیز به پایان طراحی یک نرم‌افزار جدید نزدیک شده‌اند که به وسیله آن می‌توان هر لپ‌تاپ ساده‌ای را به یک روتر ارزان‌قیمت برای اتصال به اینترنت بدل کرد و بنابراین کمک دیگری برای معترضان مصری در راه است.

هفته نامه نیوزویک می‌نویسد که به فاصله چند ساعت پس ازقطع شبکه اینترنت توسط دولت مصر، گروهی از هکرها از نقاط مختلف جهان کار روی این نرم‌افزار را آغاز کرده و می‌گویند که در فاصله یک تا دو روز بخشی از این راه حل را تکمیل خواهند کرد.
این پروژه ‌ توری آزاد» نام دارد و زمانی شروع شد که شروین پیشه‌ور یک سرمایه‌گذار ایرانی رشته‌های اینترنت ساکن کالیفرنیا با انتشار پیامی روی شبکه توئیتر از همه خواست به طرح او برای ارسال این نوع نرم‌افزار به مصر کمک کنند.

براساس این روش فنی که «شبکه توری» نامیده می‌شود هر لپ‌تاپ یا کامپیوتری می‌تواند به کامپیوتر دیگری پیام بفرستد.
به نوشته نیوزویک با استفاده از این تکنولوژی حداقل کامپیوترهای نزدیک به یکدیگر به هم مرتبط خواهند شد.
 هر یک از لپ‌تاپ‌های متصل به این مجموعه نیز اگر از کار بیفتند پیام‌های ارسالی خود را به سوی نزدیک‌ترین کامپیوتر دیگر خواهد پیمود.

پیشه‌ور می‌گوید: این نرم‌افزار حداقل به مردم امکان می‌دهد که یک شبکه متحرک و فی‌البداهه برای ارتباط بسازند و مردم در مصر خواهند توانست در داخل خود کشور با هم در تماس بوده و اعتراضات خود را سازماندهی کنند. همچنین اگر یکی از کاربران در این مجموعه بتواند به شبکه اینترنت در خارج از کشور دست یابد خواهد توانست این امکان ارتباطی را با دیگران شریک شود.

پس از انتشار پیام مربوط به این نرم‌افزار روی شبکه توئیتر یکی از کسانی که به این اقدام جمعی پیوست گری جی بروکس بود که مدیر یک موسسه تکنولوژی مدرن در ایالت میشیگان آمریکا است.
 او با راه‌اندازی یک وب سایت برای این منظور توانسته گروه کثیری از مهندسان و طراحان در سراسر جهان را به هم مرتبط کرده و حتی در مواردی با مهندسان و طراحان کامپیوتر در داخل مصر ارتباط برقرار کند.

گری جی بروکس می‌گوید: طی ?? ساعت تا ?? ساعت آینده بخش مهمی از این نرم‌افزار تکمیل شده و سپس با کپی کردن آن روی سی‌دی و یا کارت حافظه USB می‌توان آن را به مصر فرستاد.

نیوزویک سپس به سابقه تکنولوژی «شبکه توری» پرداخته و یادآوری می‌کند که در گذشته در چند طرح تولید لپ‌تاپ‌های ارزان برای کودکان از این فناوری استفاده شده است. هدف آن این بود که به کودکان صاحب این نوع لپ‌تاپ‌های ارزان امکان دهد که در هر منطقه دورافتاده‌ای حتی بدون دسترسی به شبکه اینترنت بتوانند ارتباط خود را برقرار کنند.

البته برای خلق «شبکه توری» راه‌های دیگری نیز وجود دارد.
یک گروه از مهندسان کانادایی در پاسخ به درخواست همیاری شروین پیشه‌ور، اختراع خود را پیشنهاد کرده‌اند.
وسیله‌ای که آنها ساخته‌اند یک روتر بسیار کوچک است که به شکل سیار می‌توان از آن برای برقرار تماس بین کامپیوترها استفاده کرد.
با حمل تعدادی از این وسایل در کوله پشتی و یا داخل اتومبیل‌هایی که در سطح شهر در حال حرکت هستند می‌شود یک شبکه ثانوی اینترنت را ایجاد کرد که قابل مسدود کردن نیست.

پیشه‌ور می‌گوید برای تولید این ابزارها به حدود یک میلیون دلار بودجه نیاز دارد و از هم اکنون یک سرمایه‌گذار تامین این هزینه را تقبل کرده است.
به گفته وی طی چند ماه آینده این روترهای سیار تولید و آماده ارسال خواهند بود.



موضوع مطلب :
سه شنبه 89 بهمن 19 :: 2:51 عصر ::  نویسنده : M.N
یاهو که به‌دنبال گسترش حضور خود در بازار دستگاه‌های قابل حمل است، در حال ساخت یک نرم‌افزار است که به برنامه‌های این دستگاه‌ها کمک می‌کند تا محتویات و مطالب خصوصی‌سازی شده مانند اخبار و مقالات سرگرم‌کننده ارائه کنند.
عرضه  نرم‌افزار جدید خصوصی‌سازی یاهو



شرکت یاهو قصد دارد در اواخر ماه جاری میلادی در کنگره جهانی موبایل در بارسلونای اسپانیا از این نرم‌افزار رونمایی کند.

با استفاده از این نرم‌افزار کاربر تلفن هوشمند، لوح رایانه‌یی و سایر دستگاه‌های رایانه‌یی قابل حمل می‌توانند اخبار و مقالات مورد علاقه خود را از شرکت‌های انتشاراتی دیجیتال دریافت کنند.

این نرم‌افزار دارای چندین سرویس یاهوست که هم‌اکنون کاربران اینترنتی از آن‌ها استفاده می‌کنند، مانند سرویسی که مطالب مختلف را براساس علایق شخصی کاربر در صفحه‌ی اصلی یاهو ارائه می‌کنند.

به‌عنوان مثال اگر یکی از کاربران یاهو از طرفداران برنامه‌های فوتبال و بیسبال باشد، در زمان بازدید از سایت Yahoo.com با مقالات بیش‌تری درباره این ورزش‌ها مواجه می‌شود.




موضوع مطلب :
سه شنبه 89 بهمن 19 :: 2:50 عصر ::  نویسنده : M.N

گوگل قصد دارد امسال شش هزار کارمند جدید استخدام کند.

سیل فرم‌های  درخواست کار به سمت گوگل روانه شد

یک هفته پس از اعلام گوگل مبنی بر استخدام نیروهای جدید، ?? هزار تقاضای شغل به این شرکت ارسال شد.

به گزارش ایتنا به نقل از مشورت، به دنبال اعلام نیاز شرکت آمریکایی گوگل به کارمندان جدید در سال ????، سیل تقاضاها به سمت این شرکت روانه شده است.

گوگل قصد دارد امسال شش هزار کارمند جدید استخدام کند.

بر اساس این گزارش رقابت کارجویان برای تصاحب این مشاغل بسیار بالاست و به طور متوسط برای گرفتن هر جایگاه شغلی، حداقل ?? نفر با هم رقابت دارند.

گوگل در سال ???? فقط ???? کارمند داشت ولی در حال حاضر ????? کارمند در ?? دفتر گوگل در سراسر جهان مشغول به کار هستند.

آلن یوستیس (Alan Eustace) معاون ارشد مدیر بخش مهندسی و تحقیقاتی گوگل با اشاره به اینکه برنامه استخدام امسال بزرگترین جذب نیرو در تاریخ این شرکت است، در وبلاگ رسمی گوگل نوشت: ما به دنبال برترین استعدادها هستیم. من گوگل را به خاطر همکاران‌مان دوست دارم.

بنا به اعلام نشریه فورچون، شرکت گوگل بهترین محل کار کردن در آمریکا در سال‌های ???? و ???? بوده است.



موضوع مطلب :
سه شنبه 89 بهمن 19 :: 2:48 عصر ::  نویسنده : M.N

هکرهای حامی گردش آزاد اطلاعات به وب‌سایت‌های دولتی کشور یمن حمله‌ور شدند.

علی عبدالله  صالح، رئیس جمهور یمن
علی عبدالله صالح، رئیس جمهور یمن


به دنبال ناآرامی‌های اخیر در برخی کشورهای عربی، گروه هکری نام‌آشنای انونیموس(Anonymous) برخی از سایت‌های دولتی کشور یمن را مورد حملات DDoS قرار داد.

به گزارش ایتنا به نقل از eSecurityPlanet، سایت رسمی علی عبدالله صالح رئیس جمهور یمن به آدرس www.presidentsaleh.gov.ye از جمله سایت‌هایی است که مورد هجوم قرار گرفته است.

این گروه هکری حمله به سایت‌های دولتی کشورهای دیکتاتوری همچون مصر، تونس و زیمبابوه را در کارنامه خود دارد.

در همین حال خبر می‌رسد که چند روز پیش، پلیس انگلیس پنج نفر مظنون را به اتهام عضویت در گروه انونیموس دستگیر کرده است.

گفتنی است مردم یمن در ادامه تحرکات آزادی‌طلبانه مردم کشورهای عربی، وارد صحنه شده‌اند و کناره‌گیری علی عبدالله صالح، رییس‌جمهور مادام‌العمر این کشور را خواستار شده‌اند.




موضوع مطلب :
سه شنبه 89 بهمن 19 :: 2:47 عصر ::  نویسنده : M.N

AOL سایت خبری Huffington Post را خرید.

AOL دومین  خبرگزاری اینترنتی آمریکا را خرید
به گزارش ایتنا، شرکت AOL بر سر خرید دومین سایت خبری بزرگ آمریکا یعنی Huffington Post با این سایت به توافق رسید.

Huffington Post بعد از سایت New York Times به عنوان پر بیننده‌ترین سایت خبری آمریکا محسوب می‌شود. AOL قرار است این سایت را به مبلغ ??? میلیون دلار خریداری کند.

این خرید، قدرت خبری بسیار زیادی به AOL خواهد داد. سپتامبر سال گذشته نیز AOL شرکت TechCrunch و سایت‌های اقماری آن را که در زمینه اخبار فناوری فعالیت می‌کنند خریداری کرده بود.

سایت خبری Huffington Post ماهانه در حدود ?? میلیون ببننده منحصر به فرد دارد و بعد از سایت خبری New York Times که از حدود ?? میلیون بیننده برخوردار است در جایگاه دوم قرار می‌گیرد.


AOL با این خرید جدید فعالیت‌های خود در عرصه اطلاع‌رسانی را بسیار توسعه خواهد داد و شمار مراجعان ماهیانه مجموعه سایت‌های AOL از جمله Engadget به ??? میلیون بیننده در آمریکا و ??? میلیون بیننده در سراسر جهان خواهد رسید.



موضوع مطلب :
سه شنبه 89 بهمن 19 :: 2:46 عصر ::  نویسنده : M.N
میلیونها خانواده هر روزه از اینترنت برای یادگیری، تحقیق، خرید، انجام امور بانکی، به اشتراک گذاری تصاویر، بازی، دانلود فیلم و موسیقی، ارتباط با دوستان، ملاقات افراد جدید و ... استفاده می کنند که برای حفظ امنیت در این محیط دانستن اصول اولیه محافظت ضروری است.


با ورود اعضای خانواده به دنیای آنلاین، صرفنظر از سن آنها باید آموزش‌هایی در مورد امنیت فضای سایبر به آنها داده شود چرا که آمارها نشان می‌دهد هکرها هر ?? ثانیه از طریق اینترنت به کامپیوترهای افراد حمله می‌کنند. همچنین بیش از دویست هزار ویروس کامپیوتری تاکنون شناخته شده که این تعداد هر روز در حال افزایش است و یک سوم سایت‌های اینترنتی نیز در تسخیر مسائل غیراخلاقی است.

طبق بررسی های صورت گرفته جرائم اینترنتی از سال ???? تا ???? نیز حدود ?? درصد افزایش داشته‌اند و در سال ???? حدود ?.? میلیون آمریکایی قربانی سرقت یا جعل هویت قرار گرفته‌اند.

اما در کشور ما با توجه به جدید بودن بحث استفاده از ابزار الکترونیکی برای امور روزمره و عدم شناخت کافی از جرائم رایانه‌ای، اهمیت دانستن اصول اولیه محافظت در فضای سایبر امری است که به شدت احساس می‌شود.

گفته شده است که به دلیل نبود آموزش‌های مدون به کاربران رایانه ای حدود ?? تا ?? درصد سیستم‌ها در ایران در خطر جاسوسی الکترونیک هستند.

ضرورت حفظ امنیت اعضای خانواده در اینترنت
شرکت‌هایی که در زمینه تولید ابزارهای فیلترینگ برای کنترل دسترسی کودکان به اینترنت فعالیت می‌کند، در گزارش‌های خود اعلام کرده‌اند که بیش از یک ‌سوم اینترنت را سایت‌های غیراخلاقی تشکیل می‌دهند که می‌توانند آسیب‌های فراوانی به کودکان و حتی بزرگسالان وارد کنند.

بر اساس نتایج حاصل از این مطالعات مشخص شده که از کل اینترنت بیش از ?? درصد سایت‌ها با موضوعات غیراخلاقی فعالیت می‌کنند. تعداد سایت‌های اینترنتی ارائه دهنده خدمات بازی‌های آنلاین طی یک سال گذشته ??? درصد افزایش یافته و سایت‌های حاوی بخش‌های خشونت‌آمیز ?? درصد بیشتر شده که این امر هشداری برای استفاده بدون کنترل کودکان از اینترنت است.

بر این اساس و با وجودی که آگاهی کودکان و نوجوانان برای دسترسی آسان به این سایت‌ها روز به روز افزایش می‌یابد، لزوم دقت و کنترل خانواده ها برای کاهش ورود به این سایت‌های اینترنتی توسط کودکان ضروری خواهد بود.

توصیه‌هایی برای جلوگیری از تهدیدات سایبری
از آنجا که دانستن اصول اولیه محافظت در فضای سایبر امری ضروری به نظر می‌رسد رعایت نکاتی در این باره به تمامی خانواده‌ها توصیه می‌شود:

?. به محل قرار دادن کامپیوتر در خانه دقت کنیم
در خانه‌ای که کودکان و نوجوانان در آن زندگی می‌کنند، محل قرار گرفتن کامپیوتر خانواده بسیار مهم است. بنابراین بهتر است که کامپیوتر خانوادگی در محلی از خانه قرارگیرد که محل رفت و آمد زیاد اعضای خانواده باشد و تعداد ساعاتی که بچه‌ها با این کامپیوتر کار می‌کنند نیز محدود باشد. بهتر است والدین اطمینان حاصل کنند که سیستمشان دارای نرم‌افزار امنیتی حاوی ابزارهای کنترلی والدین باشد.

?. کارکردن تیمی برای مشخص کردن محدودیت‌ها
خانواده‌ها باید دقیقا در مورد اینکه چه چیزهایی مناسب یا نامناسب است تصمیم‌گیری کرده و در این کار فرزندان خود را مشارکت دهند. برای این کار باید مواردی چون انواع وب سایت‌های مناسب، اتاق‌های چت‌روم‌هایی که برای مشارکت مناسب هستند توجه کنند. همچنین از اتاق‌های چت نظارت شده استفاده شود و این اطمینان حاصل شود که به غیر از این موارد فرزندان از دیگر اتاق‌های چت استفاده نکنند چرا که این اتاق‌های چت می‌توانند حاوی موضوعات نامناسبی برای افراد جوان باشند. خانواده‌ها همچنین باید انواع چیزهایی که فرزندان می‌توانند به صورت آنلاین در مورد آن بحث کنند را مشخص کنند.

?. در خانه در مورد قوانین کامپیوتر خانگی توافق شود
برای توافق بر سر استفاده از کامپیوتر خانگی بهتر است که برخی قوانین در این رابطه وضع شود. هرگز کلمه عبور خود را فاش نکنید. هرگز شماره تلفن یا آدرس خود را افشا نکنید. هرگز اطلاعاتی را که هویت شما را آشکار می‌کند ارسال نکنید و هرگز تصاویر نامناسب یا تصاویری که هویت شما را افشا می‌کند ارسال نکنید.
همچنین براساس این قوانین هیچگونه اطلاعاتی را با غریبه‌هایی که به صورت آنلاین ملاقات می‌کنید به اشتراک نگذارید. هرگز با غریبه‌هایی که به صورت آنلاین آشنا شده‌اید، قرار ملاقات نگذارید و هرگز ضمایم ایمیل‌های ارسال شده از طرف غریبه‌ها را باز نکنید. بهتر است این قوانین به اطلاع همه اعضای خانواده رسانده شود.

?. نصب نرم‌افزارهای امنیتی روی سیستم
خانواده‌ها باید اطمینان حاصل کنند که نرم‌افزار امنیتی مستحکمی دارند که سیستمشان را در برابر ویروس‌ها، هکرها و جاسوس‌افزارها محافظت می‌کند. این نرم‌افزار امنیتی همچنین باید محتوا، تصاویر و وب سایت‌های خطرناک را فیلتر کند. این نرم‌افزار باید مرتب به روزرسانی شود چرا که هر روزه تهدیدات جدیدی متولد می‌شوند که به روزرسانی خودکار نرم‌افزارهای امنیتی بسیار می‌تواند در این زمینه موثر واقع شود.

?. از ابزارهای کنترلی و نظارتی والدین استفاده شود
تمامی نرم‌افزارهای امنیتی مهم و پرکاربرد، ابزارهای نظارتی و کنترلی ویژه والدین ارائه می دهند. برای یاد گرفتن نحوه کار با این ابزارها باید زمان گذاشت و از گزینه هایی که موضوعات و محتوای نامناسب را فیلتر و مسدود می کنند استفاده کرد.
برخی تولید کنندگان نرم‌افزارهای امنیتی علاوه بر قرار دادن ویژگی های نظارتی در این نرم‌افزارها، نرم‌افزار خاصی نیز ویژه نظارت والدین بر فعالیت های آنلاین فرزندان خود عرضه کرده اند. برای مثال شورای عالی اطلاع رسانی نیز نرم‌افزار فیلترینگ خانگی را عرضه کرده که به صورت رایگان از طریق پرتال این شورا قابل دسترسی است.
این نرم‌افزارها فرزندان خانواده را از دسترسی به محتوای نامناسب، خطرات شبکه های اجتماعی، افراد غریبه و سایر تهدیدات آنلاین بر حذر می دارند. البته این ابزارها دارای محدودیتهای خاص خود نیز هستند و بهتر است والدین خود، شخصا به نظارت بر کار فرزندانشان در اینترنت بپردازند.

?. افراد آنلاین، غریبه هستند
هر کسی که آنلاین می‌شود باید این نکته را به خاطر بسپارد که صرفنظر از اینکه دوستان آنلاین را چند دفعه به صورت آنلاین ملاقات کرده و صرف نظر از اینکه چه مدت با این افراد چت کرده و صرف نظر از اینکه چقدر آنها را می شناسد، افرادی که به صورت آنلاین ملاقات کرده افرادی غریبه هستند و دروغ گفتن در مورد هویت شخصی برای فرد آنلاین کاری بسیار ساده است. همچنین کودکان و نوجوانان باید بدانند که فردی که وانمود می‌کند هم سن آنهاست، می تواند ?? ساله باشد.
با وجودی که وب سایت‌های شبکه‌های اجتماعی می تواند راه ایده آلی برای ملاقات افراد جدید به صورت آنلاین باشد به خانواده ها توصیه می شود وارد این سایتها شده و پروفایل فرزندان خود را چک کنند تا اطمینان حاصل کنند که مکالمات نامناسبی رخ نداده باشد و تصاویر غیرقابل قبولی ارسال نشده باشد.
والدین باید مکالمات آنلاین فرزندان خود را بررسی کنند تا مطمئن شوند در معرض خطر افراد خطرناک قرار ندارند.

?. انتخاب کلمات عبور قوی
برای ایجاد کلمات عبور قوی که به راحتی کشف نشوند، باید کلمه عبور شما حداقل ? کاراکتر داشته باشد و ترکیبی از حروف، ارقام و نشانه ها باشد. کلمات عبور باید در فواصل زمانی معین تغییر کنند تا احتمال سوءاستفاده از یک کلمه عبور در طول زمان کاهش یابد. همچنین رعایت این نکته نیز الزامی است که کلمه عبور خود را با دیگران به اشتراک نگذارید.

?. چک کردن نرم‌افزار امنیتی سیستم
کاربران باید نرم‌افزار امنیتی خود را باز کرده و اطمینان حاصل کنند که سه ویژگی آنتی ویروس، ابزار ضدجاسوسی و فایروال را دارا است. این هسته های محافظتی باید با ابزار ضد هرزنامه و نرم افزار جستجوی امن نیز تقویت شوند.
ایده بسیار خوبی است که خانواده ها یک مجموعه امنیتی برروی کامپیوتر خانوادگی خود داشته باشند که شامل ابزارهای کنترلی والدین و ابزارهای جلوگیری از سرقت هویت نیز باشد.

?.با کودکان خود صحبت کنیم
والدین باید مراقب باشند که فرزندانشان با افراد هم سن و سال خود در اینترنت ارتباط برقرار نکنند. به همین علت به والدین توصیه می‌شود که برای فرزندان کوچک خود در مورد کامپیوتر، اینترنت و اهمیت حفظ امنیت در اینترنت توضیح داده و نحوه نفوذ هکرها به کامپیوتر آنها و از کار انداختن سیستم را برای آنها شرح دهند.
والدین باید برای فرزندان در مورد اهمیت عدم افشای اطلاعات شخصی در اینترنت کاملا توضیح دهند و بگویند که نباید در مورد محل زندگی یا مدرسه خود برای دیگران توضیح دهند.
از کودکانمان بخواهیم که فرم‌های آنلاین را بدون حضور ما پر نکنند و برای جست‌وجو، موتورهای جست‌وجوی ویژه کودکان مانند Yahoo! Kids را به آنها معرفی کنیم. برای فرزندان بزرگ‌تر نیز در مورد ویروس‌ها، جاسوس افزارها و هکرها و نحوه کار آنها شرح داده و به آنها بگوییم که سرقت هویت چگونه اتفاق می افتد. برای آنها توضیح دهیم که هر اتفاقی بر روی کامپیوتر می افتد توسط شما قابل بررسی و ردیابی است. به آنها اطمینان دهیم که در صورت وقوع هر اتفاقی به آنها کمک خواهیم کرد و نحوه مسدود کردن کاربران مزاحم را به آنها یاد دهیم.

??. آگاهیمان را افزایش دهیم
هر چه بیشتر بدانیم از امنیت بیشتری برخوردار خواهیم بود. برای این منظور به اخبار امنیتی و به روزرسانی‌های امنیتی توجه کرده و مقالات ساده امنیتی را مطالعه کنیم.




موضوع مطلب :
سه شنبه 89 بهمن 19 :: 2:33 عصر ::  نویسنده : M.N

گوشی دو صفحه ای خود را با نام Echo رونمایی کرد و Sprint به عنوان اپراتور این گوشی انتخاب شده است. این محصول که Sprint آن را در همایش خود معرفی نمود، اولین گوشی ای است که از دو صفحه نمایش اصلی برخوردار است. Echo که سیستم عامل آندروید ?.? برای آن انتخاب شده، از دوصفحه ?.? اینچی با وضوح ???x??? تشکیل شده که اگر این دو صفحه را روبروی هم قرار دهیم، صفحه ای ?.? اینچی با وضوح ???x??? خواهیم داشت.

در هر یک این دو صفحه، تا ? آیکون نرم افزار (App) می توانند در کنار یکدیگر قرار گیرند به طوری که می توان مرورگر اینترنت را در یک صفحه و برنامه ارسال پیام کوتاه یا پخش فیلم را در صفحه دیگر اجرا نمود.

نوار پیوند دهنده دو صفحه Echo از فلزی خاص و با استفاده از فناوری ویژه ای ساخته شده که Kyocera حق اختراع آن را به نام خود ثبت نموده است. Echo برای اجرای آندروید از پردازنده ? گیگاهرتزی نسل دوم Snapdragon استفاده می کند و یک دوربین ? مگاپیکسلی دارد. محصول جدید Kyocera فقط از ?G پشتیبانی می کند و گیرنده WiMAX ندارد.

قیمت این گوشی با قرارداد با اپراتور آمریکایی Sprint معادل ??? دلار خواهد بود.

گوشی دو  صفحه ایKyocera



موضوع مطلب :
سه شنبه 89 بهمن 19 :: 2:29 عصر ::  نویسنده : M.N

حضور صدها ضدویروس مجانی با حداقل میلیون‌ها امضای ویروس در بانک خود در اینترنت، این سوال را ایجاد می‌کند که پس چطور ضدویروس‌های صاحب‌نام جهانی فروش می‌کنند؟ و کاربران چرا دنبال این ضدویروس‌های مجانی نمی‌روند؟

ضد  ویروس‌های مجانی

 

بررسی دقیق این موضوع می‌تواند نتایج زیر را در بر داشته باشد:

?- تیم تشکیل دهنده این گونه ضدویروس‌ها اکثرا بیش از چند نفر نمی‌باشند و معمولا بصورت اینترنتی توزیع می‌گردند و نشانی مکانی نیز ندارند.

?- گاها مشاهده شده که یک فریب دهنده می‌باشند که بعد از اجازه از کاربر، روی رایانه کاربران درب پشتی نصب می‌کنند تا اطلاعات شخصی کاربر را به سرقت برده و سوءاستفاده از رمزهای عبور بانکی کاربر نمایند.

?- ضدویروس‌های مجانی از روش‌های Hashing مانند MD5 برای شناسائی ورم‌ها استفاده می‌کنند که در این روش شرکت‌های مذکور حتی اصل ورم را نیز در اختیار نداشته و فقط الگوی MD5 ورم را به بانک خود اضافه می‌کنند. مثلا اگر یک ورم چندریختی را داشته باشیم می‌تواند تا بی‌نهایت از خود گونه بسازد و چنانچه الگوریتم اصلی طراحی نگردد با روش Hashing اشتباه محض است که بخواهیم بانک ویروس را بروز نمائیم، زیرا در وهله اول ضدویروس در اجرا به شدت کند خواهد شد و در ثانی هیچگاه نمی‌توان به اطمینان رسید که جلوی این ورم را برای همیشه گرفته‌ایم. بنابر این ملاک تعداد ویروس قابل شناسائی نمی‌تواند بیانگر توانمندی یک ضدویروس باشد و شمارش ویروس‌ها هم توسط مرجع ثالثی انجام نمی‌گردد تا بتوان به نقطه تفاهم جمعی رسید. برای مثال ورم‌هائی وجود دارند که تاکنون هزاران گونه از آنها در شبکه‌ها دیده شده است ولی در اصل یک ورم پلی‌مورفیک بوده است که چنانچه الگوریتم شناسائی آن طراحی گردیده باشد می‌توان همه آن فایل‌ها را که اصالتا یک ورم است شناسائی و حذف کرد.

?- اشتباهی که در روش hashing می‌تواند بوجود آید شناسائی ورم‌های تکه شده است. ورم تکه شده بدین معنی است که یک فایل سالم فقط قسمتی از اول محتوای آن وجود دارد. مثلا ??% فایل وجود دارد و الباقی ??% از بین رفته است و عملا فایل اجرا نخواهد شد و خطری نیز متوجه رایانه نیست ولی شناسائی این ورم‌های تکه شده توسط ضدویروس‌های صاحب نام مورد اختلاف است زیرا اساسا تهدیدی وجود ندارد و حتی ممکن است خطای شناسائی مثبت روی دهد که عواقب آن می‌تواند برای یک رایانه خطر ناک باشد. پاک کردن فایلی که مطمئن صددرصد نیستیم که آلوده باشد و یا مشابهت یک ورم تکه شده با یک فایل سیستم عامل می‌تواند منجر به از کار افتادن سیستم عامل گردد.

?- روش hashingفقط برای ورم‌ها کاربرد داشته که فایل آن کلا بدافزار است و برای ویروس‌ها که به فایل اجرائی اصلی می‌چسبد کاربردی ندارد و روش پاکسازی ورم که حذف فایل مربوطه است با روش برداشتن ویروس از روی فایل اجرائی اساسا فرق داشته و دیگر نمی‌توان با روش‌های مکانیزه و فله‌ای ده میلیون امضای را به ضدویروس اضافه کرد.

?- نداشتن قابلیت‌هایی از قبیل گارد فایل و گارد حافظه و سایر ابزارهای حفاظتی نیز از جمله مواردی است که معمولا ضدویروس‌های مجانی به آن مبتلا می‌باشند.

?- نداشتن تیم پشتیبانی و بروز نبودن سایت‌های آنان نیز از جمله مواردی است که گاها دیده شده و علت نیز مسافرت و نبودن در پشت رایانه خود می‌باشد.

بنابر این شاید در گام اول یک ضدویروس مجانی با ده میلیون امضای ویروس جاذبه داشته باشد ولی به سرعت مشکلات سر راه باعث می‌شود ضدویروس مجانی را کنار گذاشته و دنبال یک محصول صاحب نام بروید.




موضوع مطلب :
سه شنبه 89 بهمن 19 :: 2:25 عصر ::  نویسنده : M.N

 Lenovo سه مدل LCD با رزولوشن HD را معرفی کرد که یکی از آنها از قابلیت Multi-Touch بهره می برد. این سه مدل شامل L2261 Wide، مدل L2361p Wide و L2461x Wide Multi-Touch است که به همین ترتیب هم نمایش داده شده اند.


اولین مدل یک نمایشگر 21.5 اینچی با رزولوشن 1920x1080 و روشنایی 250 کاندلا/مترمربع است. این نمایشگر دارای فریمی براق و پایه ای متالیک است که اجازه گردش صفحه به ظرفین را فراهم می کند. دو ورودی D-Sub و DVI برای آن در نظر گرفته شده است.


مدل L2361p Wide مانیوتری 23 اینچی است با همان روشنایی و رزولوشن مدل اول و فقط پایه نگه دارنده آن شبیه به قاب عکس است و شاید اصلا برای همین منظور طراحی شده است. همچنین یه اسپیکر استریوی 3W و یک میکروفن و البته یه وبکم 0.3 مگاپیکسلی در این مدل تعبیه شده است. 3 عدد پورت USB هم برای آن در نظر گرفته اند.


نهایتا مدل L2461x Wide را داریم که همان مدل L2361p Wide است، البته در اندازه 23.6 اینچ و با قابلیت مولتی تاچ. این مدل هم همان اسپیکر استریو و میکروفن را داراست، ولی وبکم آن به دو مگا پیکسلی ارتقا یافته و 4 پورت USB دارد.لنوو برای ورودی های این مدل سنگ تمام گذاشته و HDMI 1.3، D-Sub و DVI را در نظر گرفته است.
مدل آخر 550 دلار قیمت گذاری شده و تکلیف دو مدل دیگر هنوز مشخص نیست.




موضوع مطلب :





شرکت AMD طبق رسم همیشگی اش همزمان با اعلام زمان معرفی کارت های گرافیک جدیدش (جمعه همین هفته)، عکس های آنها را هم منتشر کرد.
آنچه که از مشخصات سخت افزاری کارت های HD 6870 و HD 6850 می دانیم از این قرار است: باز هم شاهد ? خروجی بر روی این کارتها هستیم، که شامل دو پورت DVI، یک پورت HDMI و دو Mini DisplayPort هستند. این کارت ها جزو اولین سری محصولات AMD بعد از قتل نام تجاری محبوب ATI به شمار می روند.

اگر از کنار نگاهی به این کارت کنیم، متوجه اندازه کمی غیرعادی بورد آن می شویم. اما نگران نباشید، هنوز درون کیس کامپیوترتان جا می شوند و نیازی به اجاره اتاق برای استفاده از آنها نیست. برای تامین نیروی مورد نیاز فعالیت این تازه واردها، بر روی آنها ورودی های 6?-?pin هم تعبیه شده است. به گونه ای که HD6870 علاوه بر نیرویی که از اسلات PCI Express می گیرد به دو کانکتور ? پین و HD6850 به یک کانکتور ? پین نیاز دارد. اگر 6850 را با نمونه قبلی اش یعنی 5850 هم مقایسه کنیم، می بینیم یکی از تعداد کانکتورهای تامین نیروی روی کارت کم شده و این احتمالا به معنی تغییرات زیاد در بهینه سازی بورد و معماری GPU های شرکت AMD است.




موضوع مطلب :
<   1   2   3   4   5   >>   >   
درباره وبلاگ

این وبلاگ برترین وبلاگ پارسی بلاگ در سال 1389 شده است . موفق باشید
آخرین مطالب
پیوندها
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 86
بازدید دیروز: 108
کل بازدیدها: 180606