سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
*.: اخبــار فــنــاوری اطــلاعــات و ارتــبــاطــات .:*
 
سه شنبه 90 خرداد 31 :: 7:18 عصر ::  نویسنده : M.N

اگرچه هر ساله این کنفرانس برای معرفی مدلی جدید از آیفون بوده ولی انتظار می‌رود هم‌چنان خبری از آیفون ? در این همایش نباشد.

آغاز  کنفرانس اپل
اپل امروز (دوشنبه) از سرویس رایانش ابری (iCloud) و نسخه جدید سیستم‌های عامل iOS و Mac OS X در کنفرانس امسال اپل WWDC رونمایی می‌کند.

به نقل از خبرگزاری دانشجویان، استیو جابز، مدیر اجرایی و تعدادی از مدیران اپل، در کنفرانس WWDC از سرویس رایانش ابری برای آی‌تیونز رونمایی می‌کنند.

اگرچه هر ساله این کنفرانس برای معرفی مدلی جدید از آیفون بوده ولی انتظار می‌رود هم‌چنان خبری از آیفون ? در این همایش نباشد.

قرار است آی کلود سرویس ابری اپل باشد. از مک او اس جدید هم اطلاعاتی در دست هست ولی تقریبا خبری از iOS ? و امکاناتش وجود ندارد.



موضوع مطلب :
سه شنبه 90 خرداد 31 :: 7:17 عصر ::  نویسنده : M.N

نخستین ساختمان هوشمند آموزش فناوری اطلاعات در ایران به زودی افتتاح می‌شود.

نخستین  ساختمان هوشمند آموزش آی تی

موسسه کهکشان نور برای اولین بار در ایران، اقدام به طراحی و راه اندازی ساختمانی هوشمند ویژه آموزش‌های تخصصی فناوری اطلاعات کرده و به زودی آن را طی مراسمی افتتاح خواهد نمود.


بر اساس این گزارش، از جمله ویژگی‌های منحصر به فرد ساختمان هوشمند آموزش فناوری اطلاعات می‌توان به لابراتوارهای مجهز هواوی، لابراتوارهای تخصصی امنیت، اتاق آزمون با امکانات استاندارد، امکان برگزاری دوره‌های هم‌زمان در چند کلاس با یک مدرس، امکان کنترل متمرکز کلیه امکانات الکترونیکی در کلاس توسط مدرس، امکان برگزاری دوره‌ها بدون حضور فیزیکی مدرس از طریق اینترنت و امکان استفاده از کلیه نرم افزارهای کمک آموزشی اشاره کرد.


گفتنی است موسسه کهکشان نور، مرکز تخصصی آموزش دوره‌های مهندسی فناوری اطلاعات و مرکز آموزش‌های پیشرفته امنیت اطلاعات و شبکه و از پیشگامان آموزش تخصصی فناوری اطلاعات در ایران با بیش از یک دهه تجربه است. ارائه دوره‌ها و کارگاه‌های تخصصی مایکروسافت، سیسکو، هواوی، لینوکس، کامپتیا، امنیت شبکه و استانداردهای مدیریت فناوری اطلاعات، ارائه کتب تخصصی آی تی، برگزاری آزمون‌های بین المللی و برگزاری سمینارهای تخصصی از فعالیت‌های شاخص این موسسه می‌باشد.


ساختمان هوشمند آموزش فناوری اطلاعات کهکشان در ?? خرداد ماه با حضور مسئولان ارشد بخش دولتی و خصوصی صنف فناوری اطلاعات به طور رسمی افتتاح خواهد شد.




موضوع مطلب :
سه شنبه 90 خرداد 31 :: 7:8 عصر ::  نویسنده : M.N

به گفته رگولاتور، وی افزود: این تفاهم‌نامه برای اولین بار در سطح کشور بین ? دستگاه اجرایی با عنوان تفاهم‌نامه پایش و کنترل سرویس‌های ارتباطی و فناوری اطلاعات امضاء و مبادله خواهد شد.

تفاهم‌نامه  جامع فیلترینگ کشور آماده شد

تفاهم‌نامه همکاری پایش و کنترل سرویس‌های ارتباطی و فناوری اطلاعات بین ? دستگاه اجرایی کشور با محوریت رگولاتوری مبادله می‌شود.

تفاهم‌نامه همکاری پایش و کنترل سرویس‌های ارتباطی و فنآوری اطلاعات پس از برگزاری ?? جلسه مشترک و بیش از ?? جلسه تخصصی و حدود ? هزار نفر ساعت مطالعه، بررسی و کار تحقیقاتی و کارشناسی مشترک توسط سازمان تنظیم مقررات وارتباطات رادیویی، سازمان تعزیرات حکومتی، سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان، سازمان فناوری اطلاعات ایران،سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور، پلیس اطلاعات و امنیت عمومی، شرکت ارتباطات زیرساخت و پلیس آگاهی در ?? خرداد ماه سال جاری امضاء و مبادله خواهد شد.

 به نقل از روابط عمومی سازمان تنظیم مقررات وارتباطات رادیویی، کرم‌پور معاون وزیر و رئیس رگولاتوری ایران گفت: با امضاء و مبادله تفاهم‌نامه همکاری پایش و کنترل سرویس‌های ارتباطی و فناوری اطلاعات زمینه دیگری برای خدمت‌رسانی به مردم به منظور رعایت حقوق مردم بر پایه عدالت، انصاف، اخلاق مداری، صراحت و شفافیت فراهم می‌شود.

وی افزود: این تفاهم‌نامه برای اولین بار در سطح کشور بین ? دستگاه اجرایی با عنوان تفاهم‌نامه پایش و کنترل سرویس‌های ارتباطی و فناوری اطلاعات امضاء و مبادله خواهد شد.

کرم‌پور محورهای اصلی این تفاهم‌نامه را ایجاد بانک اطلاعاتی و شبکه یکپارچه پایش و کنترل، تشکیل کارگروه‌های مشترک نظارت و اعمال مقررات، برگزاری کارگاه‌های آموزشی مشترک، اطلاع‌رسانی و دریافت و رسیدگی به درخواست‌ها، گزارش‌ها و شکایت‌ها بیان کرد و گفت: مهم‌ترین رسالت این تفاهم‌نامه شفافیت روابط بین دستگاه‌های اجرایی فوق بر اساس تفکیک وظایف احصاء شده، کاهش بروکراسی، مقررات‌زدایی، جلوگیری از سردرگمی مردم و تامین حقوق آنها می‌باشد.

معاون وزیر ارتباطات و رئیس رگولاتوری ایران گفت: این تفاهم‌نامه تمامی سرویس‌های ارتباطاتی و فنآوری اطلاعات و اپراتورهای این حوزه اعم از اپراتورهای تلفن ثابت و همراه، اینترنتی، ماهواره‌ای و پستی را تحت پوشش خود قرار می‌دهد.



موضوع مطلب :
سه شنبه 90 خرداد 31 :: 7:7 عصر ::  نویسنده : M.N

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: ادغام وزارت ارتباطات با راه و مسکن عقب‌گرد به سال‌های گذشته و عصر غیر تخصصی بودن حوزه‌ها است و به این معنی است که تخصص‌ها را کنار خواهیم گذاشت.

کاظم جلالی -  عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس
کاظم جلالی - عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس


 به نقل از فارس، کاظم جلالی اظهار داشت: در بحث ادغام ابتدا باید دولت یک کار کار‌شناسی دقیق انجام می‌داد و طرح جامع در اصل مدیریتی کشور اهمیت می‌کرد الان این ادغام‌هایی که انجام شده فاقد توجیه است.

وی گفت: درست است که در بسیاری از کشور‌ها وزارتی به عنوان راه و ترابری نداریم؛ اما در آن کشور‌ها حتما کل کارهای مربوط به راهسازی خود را انجام داده‌اند؛ برای مثال در کشور سوئیس با ?? هزار و ??? کیلومتر مربع مساحت، به میزان تمام راه‌های ساخته شده در ایران یک میلیون و ??? هزار کیلومتر مربعی، جاده‌ ساخته شده است.

نماینده مردم شاهرود در مجلس شورای اسلامی گفت: بحث ما و دولت این است که دولت باید یک کار مطالعاتی دقیق انجام دهد؛ مثلا در وزارت کشور معاونتی به نام معاونت عمران وجود دارد، در حالی که وظایف وزارت کشور اصولاً حاکمیتی است.

وی گفت: بنابر این بهترین کار این است که معاونت عمرانی از وزارت کشور جدا شود و به وزارت مسکن و شهرسازی ملحق شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به عنوان مثالی دیگر، وزارتخانه رفاه و تأمین اجتماعی دارای بخش مربوط به تأمین اجتماعی و بخش بهداشت و درمان است که این ‌بخش‌ها می‌تواند به وزارت بهداشت و درمان ملحق شوند.

وی ادامه داد: همچنین بخش‌های دیگری نیز در زیر مجموعه وزارت رفاه وجود دارند که شامل شرکت‌هایی است که می‌توانند خصوصی شوند و و یا به وزارت اقتصاد و امور دارایی اضافه شود.

جلالی تأکید کرد: ‌همچنین مجموعه‌های دیگری از جمله محیط زیست، منابع طبیعی و امور آب باهم سنخیت دارند و می‌توانند تبدیل به یک مجمومه شوند.

وی گفت: مقصود اصلی ادغام این نیست که یک وزارتخانه به یک وزارتخانه دیگر منضم شود؛ بلکه مقصود این بود که دولت برای کوچک سازی و روان سازی و در عین حال تخصصی کردن دولت یک کار کار‌شناسی دقیق انجام دهد.

نماینده مردم شاهرود اظهار داشت: این نوع ادغام خارج از حوزه تخصص است؛ به این معنی که وزارت ارتباطات و وزارت راه و مسکن از ? قماش مختلف هستند.

وی گفت: با این ادغام‌ها در واقع به عصر قدیم برمی‌گردیم و تخصص‌ها را کنار می‌گذاریم، این ادغام شتاب‌زده، بدون کار کار‌شناسی و بدون مطالعه به کشور آسیب‌ می‌رساند و ما را عقب نگه می‌دارد، ضمن اینکه ما کشوری هستیم که باید ادغام‌هایمان بر اساس بومی سازی باشد، نه بر اساس تقلید.

وی گفت: برای مثال بسیاری از کشور‌ها نیاز به وزارت مسکن و شهرسازی مرتفع شده؛ زیرا مسکن در آنجا ساخته شده و آن‌ها از تب و تاب مسکن گذشته‌اند؛ اما آیا در ایران نیز تب مسکن فروکش کرده و همه خانه دار شده‌اند، یا اگر خانه‌دار شده‌اند، از خانه‌های خود راضی هستند؛ پس ما هنوز در بخش مسکن وشهرسازی کار داریم.

نماینده مردم شاهرود در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: از سوی دیگر، بخش هواپیما برای خود دنیایی است و بسیاری از کشور‌ها در بخش هوانوردی وزارتخانه دارند؛ اما به واقع ما امروز در بخش هواپیمایی و هوانوردی، راه آهن و بنادر در چه وضعیت قرار داریم.

جلالی گفت: ‌ سالانه ?? هزار نفر آدم در جاده‌ها کشور کشته می‌شود؛ در چنین کشوری باید وزارت راه و ترابری داشته باشید و وزیری در راس این ‌وزارتخانه باشد که هر چه سریع‌تر جاده سازی و ایمن سازی کند و خطرات را از مردم دور کند.

وی گفت: در چنین شرایطی به نظر ما در طرح ادغام وزارت ارتباطات با راه و مسکن، کار کار‌شناسی انجام نشده و ادغام‌ها شتاب‌زده شکل گرفته است.




موضوع مطلب :
سه شنبه 90 خرداد 31 :: 7:6 عصر ::  نویسنده : M.N

این چندمین بار است که مقامات سوری، اینترنت این کشور را قطع یا مختل می‌کنند.

نقشه سوریه
نقشه سوریه


مقامات سوری با قطع کردن خدمات اینترنتی در سوریه، کل این کشور را از دسترسی به اینترنت محروم کرده‌اند.


به گزارش M.N به نقل از صدای روسیه، هدف مقامات دمشق از قطع کردن اینترنت این کشور، جلوگیری از سازماندهی تظاهرات ضددولتی توسط اپوزیسیون است که اغلب توسط وبلاگ‌ها و شبکه‌های اجتماعی صورت می‌پذیرد.


به دنبال کشته شدن یک پسر ?? ساله که چندی پیش در جریان زدوخوردهای شهر درعا به ضرب گلوله جان باخت، معترضان سوری قصد برگزاری مراسم بزرگداشت و راهپیمایی‌های اعتراض‌آمیز داشته‌اند.


اقدامات خصمانه مقامات سوری با اینترنت، این کشور عربی را در ردیف کشورهای «دشمن اینترنت» قرار داده است.


یادآور می‌شود خبرگزاری ایتنا تاکنون اخبار مختلفی از قطعی یا مختل شدن سرویس‌های اینترنتی در برخی کشورهای ناآرام عربی منتشر کرده است.




موضوع مطلب :
سه شنبه 90 خرداد 31 :: 7:4 عصر ::  نویسنده : M.N

شرکت‌های حاضر در طرح جهانی انتقال از Ipv4 به Ipv6، با خرسندی از موفقیت‌آمیز بودن این طرح خبر می‌دهند.

روز جهانی  Ipv6 موفقیت‌آمیز بود
? ژوئن ???? (?? خرداد ????) مصادف بود با روز جهانی Ipv?.

در این روز سرویس‌دهندگان بزرگ دنیا از قبیل گوگل، فیس‌بوک و مایکروسافت، به مدت ?? ساعت و به صورت آزمایشی سرویس‌های خود را بر روی نسخه جدیدی از پروتکل IP به جای نسخه قدیمی‌تر این پروتکل یعنی Ipv? عرضه نمودند.

در این روز، که از آن به روز مهم اینترنت نیز یاد می‌شود، جامعه جهانی اینترنت اولین آزمایش جدی خود را بر روی این پروتکل تجربه کرد.

به گزارش M.N به نقل از سایت خبری رجیستر، در روز جهانی Ipv? مشکلات و نابسامانی خاصی گزارش نشده و همین موضوع خرسندی شرکت‌های حاضر در این طرح بین‌المللی را به دنبال داشته است.

هرچند پیشتر برخی کارشناسان احتمال می‌دادند به دلیل تازه بودن موضوع و نیز عدم پشتیبانی کامل از Ipv? توسط برخی تامین‌کنندگان اصلی در جهان، ممکن است این انتقال با مشکلاتی همراه باشد ولی گزارش‌های دریافتی از بروز درصد بسیار ناچیزی اختلال خبر می‌دهد.

بیش از ??? شرکت معظم اینترنتی از جمله گوگل، فیس‌بوک و مایکروسافت در این آزمون ?? ساعته مشارکت داشته‌اند.

بر اساس این گزارش اکنون این شرکت‌ها از موفقیت‌آمیز بودن این طرح خبر می‌دهند.

دان لی مهندس ارشد شبکه فیس‌بوک با اشاره به این که بیش از یک میلیون کاربر از طریق Ipv? به فیس‌بوک دسترسی پیدا کرده‌اند، گفت: از این که در تعداد کاربرانی که با مراجعه به مرکز راهنمایی (Help Center) از ما درخواست کمک کرده‌اند، هیچ افزایشی رخ نداده خرسندیم.

آقای لی افزود: تخمین زده می‌شود در این دوره آزمون، فقط سه دهم درصد از کاربران مشکل کندی لود شدن صفحات اینترنتی را تجربه نموده‌اند.

گوگل نیز در سخنانی مشابه، طرح انتقال از Ipv? به Ipv? را موفقیت‌آمیز خواند.

به گزارش ایتنا علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص می‌توانند به سایت روز جهانی Ipv? به آدرس http://www.worldipv?day.org مراجعه نمایند.



موضوع مطلب :
سه شنبه 90 خرداد 31 :: 7:3 عصر ::  نویسنده : M.N

کارشناسان معتقدند نابودی نسل خرس‌های قطبی از جمله آثار تخریبی استفاده از اینترنت به شمار می‌رود.

اینترنت  زمین و فضا را آلوده می‌کند

جستجو در گوگل باعث از بین رفتن نسل خرس‌های قطبی می‌شود!

هرچند در بدو امر شاید این گونه به نظر برسد که بین این دو یعنی استفاده از گوگل و نابود شدن خرس‌های قطبی، هیچ رابطه‌ای برقرار نیست ولی تحقیقات کارشناسان این موضوع را عملاً ثابت کرده است.

به گزارش M.N به نقل از سایت تک‌آی، هر جستجویی که با استفاده از گوگل انجام شود ?? گرم کربن در فضا آزاد می‌نماید.

اگر این موضوع را در کنار ?? میلیون مطلبی که روزانه در فیس‌بوک نوشته می‌شود، و نیز ?? میلیون توییت روزانه و ??? میلیارد ایمیلی که هر روز رد و بدل می‌گردد قرار دهیم، تا حدودی می‌توان به عمق فاجعه پی برد.

رایانه‌ها، سرورها و مراکز داده همگی با مصرف منابع انرژی، موجب افزایش دی‌اکسید کربن در اتمسفر زمین می‌شوند.

همچنین لپ‌تاپ‌ها و رایانه‌های شخصی نیز در اثر استفاده از اینترنت، به یکی از عوامل اصلی تولید این گاز مخرب تبدیل شده‌اند.

دی‌اکسید کربن گازی است که با اثر گلخانه‌ای طبیعی خود، از بروز سرما در زمین جلوگیری می‌کند.

در واقع استفاده از اینترنت، انتشار گازهای مخرب در اتمسفر و به دنبال آن گرم شدن زمین را به دنبال دارد.

این امر هم به نوبه خود می‌تواند انقراض نسل خرس‌های قطبی را رقم بزند.

به عنوان مثال مرکز داده ?/? هکتاری شرکت اپل که قرار است بهار آینده در کارولینای شمالی افتتاح شود، به طور تقریبی ??? مگاوات نیروی برق استفاده می‌کند که این رقم معادل انرژی لازم برای استفاده در ??? هزار خانه می‌باشد.

کارشناسان با ابراز نگرانی از اثرات مخرب استفاده از اینترنت بر اتمسفر و محیط طبیعی زمین، به دنبال راهکارهایی برای کاهش این آثار زیانبار زیست محیطی هستند.




موضوع مطلب :
سه شنبه 90 خرداد 31 :: 7:0 عصر ::  نویسنده : M.N

گوگل به مناسبت سالروز تولد یکی از چهره‌های برتر موسیقی جهان، لوگوی خود را به صورت یک گیتار موزیکال درآورده است.

نواختن  گیتار با لوگوی جدید گوگل!

گوگل بار دیگر به سراغ یکی از مفاخر جهان رفته و لوگوی خود را به شیوه‌ای جالب تغییر داده است.

به گزارش M.N به نقل از الیوم السابع، گوگل روز پنجشنبه ? ژوئن (?? خرداد) به مناسب نود و ششمین سالگرد تولد لس پال، مخترع و موسیقی‌دان آمریکایی، لوگوی خود را به شکل یک گیتار الکتریکی تغییر داده است.

نکته جالب توجه این است که این تغییر لوگو فقط به صورت یک تصویر ترکیبی با خطوط نامنظم نیست بلکه کاربران می‌توانند با این گیتار مجازی، آهنگ دلخواه خود را بنوازند.

در واقع این لوگو یک گیتار واقعی است که می‌توان با لمس سیم‌های آن به وسیله نشانه‌گر ماوس، آهنگ نواخت.

گفتنی است لس پال به دلیل نوآوری‌هایش در صنعت ضبط موسیقی شناخته شده است.

وی تکنیک‌های متعددی را در آهنگ‌سازی با گیتار باب کرده که تا به امروز الهام‌بخش بسیاری از نوازندگان گیتار الکتریک بوده است.

آقای پال در ? ژوئن سال ???? در ویسکانسین آمریکا به دنیا آمد و در ?? آگوست سال ???? در سن ?? سالگی دیده از جهان فرو بست.




موضوع مطلب :
سه شنبه 90 خرداد 31 :: 6:59 عصر ::  نویسنده : M.N

در این نفوذ اینترنتی به یکی از مجلات آنلاین وابسته به جهادگران افراطی القاعده حمله شده است.

دستور پخت  کیک در سایت القاعده

هکرهای سازمان امنیت ملی انگلیس (MI?) به یکی از وب‌سایت‌های متعلق به گروهک القاعده نفوذ کرده و دستکاری جالبی در آن انجام دادند.


به گزارش M.N به نقل از گاردین، این اقدام توسط گروهی از افسران مرکز GCHQ وابسته به سازمان امنیت ملی انگلیس صورت پذیرفت و طی آن هکرها دستور پخت کیک را با روش ساخت بمب‌های خانگی جایگزین نمودند.


در این نفوذ اینترنتی که به عنوان جنگ سایبری علیه تروریست‌ها انجام گرفته، به یکی از مجلات آنلاین وابسته به جهادگران افراطی القاعده حمله شده است.


اگر چه برخی افراد از انتساب این مجله به القاعده تشکیک می‌کنند اما نیروهای امنیتی انگلیس اطمینان دارند که اعضای این گروهک تروریستی گردانندگان آن هستند.


ژنرال کیت الکساندر فرمانده واحد جنگ‌های سایبری ایالات متحده با حمایت از این اقدام، آن را گامی در راستای حفاظت از سربازان آمریکایی در خارج از مرزهای این کشور عنوان کرد.


گفتنی است چندی پیش نیروهای امنیتی و دفاعی انگلیس و آمریکا، طرحی را برای شناسایی عاملان حملات سایبری مورد بحث و بررسی قرار دادند.




موضوع مطلب :
سه شنبه 90 خرداد 31 :: 6:59 عصر ::  نویسنده : M.N

ارتش ایران همانند سایر ارتش‌های جهان برای حضور در فضای سایبری و مقابله با هرگونه حملات سایبری آماده است.


امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان، فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: ارتش ایران همانند سایر ارتش‌های جهان برای حضور در فضای سایبری و مقابله با هرگونه حملات سایبری آماده است.

امیر سرتیپ پوردستان در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: فضای سایبر، فضایی است که امروز بر جامعه جهانی حاکم شده و ارتش‌های جهان در حال استفاده از آن هستند. امروز ارتش‌های مدرن جهان سعی کرده‌اند که تجهیزات و ادوات لازم برای حضور در این فضا را آماده و از آن استفاده کنند.

وی تصریح کرد: ارتش ایران نسبت به این فضا بیگانه نبوده و خود را برای حضور در فضای سایبری آماده کرده و سازوکارهای آن نیز تعریف شده است.

وی افزود: تجهیزات مورد نیاز برای حضور در این فضا امروز توسط صنایع دفاعی جمهوری اسلامی ایران در حال آماده شدن است.

وی همچنین گفت: ارتش می‌تواند در این فضا پدافند لازم را داشته باشد و حتی در مواقعی که لازم است آفند لازم را نیز داشته باشد.




موضوع مطلب :
<   1   2   3   4   5   >>   >   
درباره وبلاگ

این وبلاگ برترین وبلاگ پارسی بلاگ در سال 1389 شده است . موفق باشید
آخرین مطالب
پیوندها
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 51
بازدید دیروز: 108
کل بازدیدها: 180571