سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
*.: اخبــار فــنــاوری اطــلاعــات و ارتــبــاطــات .:*
 
سه شنبه 89 بهمن 19 :: 2:55 عصر ::  نویسنده : M.N

هکرها نیز به پایان طراحی یک نرم‌افزار جدید نزدیک شده‌اند که به وسیله آن می‌توان هر لپ‌تاپ ساده‌ای را به یک روتر ارزان‌قیمت برای اتصال به اینترنت بدل کرد.


در پی قطع شبکه اینترنت از سوی توسط دولت مصر، و به دنبال ارائه سرویس ویژه گوگل برای کاربران مصری، اکنون یک گروه از هکرها نیز به پایان طراحی یک نرم‌افزار جدید نزدیک شده‌اند که به وسیله آن می‌توان هر لپ‌تاپ ساده‌ای را به یک روتر ارزان‌قیمت برای اتصال به اینترنت بدل کرد و بنابراین کمک دیگری برای معترضان مصری در راه است.

هفته نامه نیوزویک می‌نویسد که به فاصله چند ساعت پس ازقطع شبکه اینترنت توسط دولت مصر، گروهی از هکرها از نقاط مختلف جهان کار روی این نرم‌افزار را آغاز کرده و می‌گویند که در فاصله یک تا دو روز بخشی از این راه حل را تکمیل خواهند کرد.
این پروژه ‌ توری آزاد» نام دارد و زمانی شروع شد که شروین پیشه‌ور یک سرمایه‌گذار ایرانی رشته‌های اینترنت ساکن کالیفرنیا با انتشار پیامی روی شبکه توئیتر از همه خواست به طرح او برای ارسال این نوع نرم‌افزار به مصر کمک کنند.

براساس این روش فنی که «شبکه توری» نامیده می‌شود هر لپ‌تاپ یا کامپیوتری می‌تواند به کامپیوتر دیگری پیام بفرستد.
به نوشته نیوزویک با استفاده از این تکنولوژی حداقل کامپیوترهای نزدیک به یکدیگر به هم مرتبط خواهند شد.
 هر یک از لپ‌تاپ‌های متصل به این مجموعه نیز اگر از کار بیفتند پیام‌های ارسالی خود را به سوی نزدیک‌ترین کامپیوتر دیگر خواهد پیمود.

پیشه‌ور می‌گوید: این نرم‌افزار حداقل به مردم امکان می‌دهد که یک شبکه متحرک و فی‌البداهه برای ارتباط بسازند و مردم در مصر خواهند توانست در داخل خود کشور با هم در تماس بوده و اعتراضات خود را سازماندهی کنند. همچنین اگر یکی از کاربران در این مجموعه بتواند به شبکه اینترنت در خارج از کشور دست یابد خواهد توانست این امکان ارتباطی را با دیگران شریک شود.

پس از انتشار پیام مربوط به این نرم‌افزار روی شبکه توئیتر یکی از کسانی که به این اقدام جمعی پیوست گری جی بروکس بود که مدیر یک موسسه تکنولوژی مدرن در ایالت میشیگان آمریکا است.
 او با راه‌اندازی یک وب سایت برای این منظور توانسته گروه کثیری از مهندسان و طراحان در سراسر جهان را به هم مرتبط کرده و حتی در مواردی با مهندسان و طراحان کامپیوتر در داخل مصر ارتباط برقرار کند.

گری جی بروکس می‌گوید: طی ?? ساعت تا ?? ساعت آینده بخش مهمی از این نرم‌افزار تکمیل شده و سپس با کپی کردن آن روی سی‌دی و یا کارت حافظه USB می‌توان آن را به مصر فرستاد.

نیوزویک سپس به سابقه تکنولوژی «شبکه توری» پرداخته و یادآوری می‌کند که در گذشته در چند طرح تولید لپ‌تاپ‌های ارزان برای کودکان از این فناوری استفاده شده است. هدف آن این بود که به کودکان صاحب این نوع لپ‌تاپ‌های ارزان امکان دهد که در هر منطقه دورافتاده‌ای حتی بدون دسترسی به شبکه اینترنت بتوانند ارتباط خود را برقرار کنند.

البته برای خلق «شبکه توری» راه‌های دیگری نیز وجود دارد.
یک گروه از مهندسان کانادایی در پاسخ به درخواست همیاری شروین پیشه‌ور، اختراع خود را پیشنهاد کرده‌اند.
وسیله‌ای که آنها ساخته‌اند یک روتر بسیار کوچک است که به شکل سیار می‌توان از آن برای برقرار تماس بین کامپیوترها استفاده کرد.
با حمل تعدادی از این وسایل در کوله پشتی و یا داخل اتومبیل‌هایی که در سطح شهر در حال حرکت هستند می‌شود یک شبکه ثانوی اینترنت را ایجاد کرد که قابل مسدود کردن نیست.

پیشه‌ور می‌گوید برای تولید این ابزارها به حدود یک میلیون دلار بودجه نیاز دارد و از هم اکنون یک سرمایه‌گذار تامین این هزینه را تقبل کرده است.
به گفته وی طی چند ماه آینده این روترهای سیار تولید و آماده ارسال خواهند بود.



موضوع مطلب :

درباره وبلاگ

این وبلاگ برترین وبلاگ پارسی بلاگ در سال 1389 شده است . موفق باشید
آخرین مطالب
پیوندها
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 8
بازدید دیروز: 43
کل بازدیدها: 180167