سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
*.: اخبــار فــنــاوری اطــلاعــات و ارتــبــاطــات .:*
 

برندهای مختلف برای محصولات خود نام های متفاوتی انتخاب می کنند. شما باید سری های مختلف این محصولات را بشناسید تا بتوانید بهترین انتخاب بین آنها را داشته باشید. Asus نیز از جمله برند هایی است که برای سری های مختلف لپ تاپ هایش نام های متفاوتی انتخاب کرده است. در ادامه متوجه خواهید شد اگر قصد خرید لپ تاپ سبک یا لپ تاپ مخصوص بازی و یا امور روزمره دارید، باید کدام دسته از لپ تاپ های این برند را انتخاب کنید.


Asus از جمله برند هایی است که مدل های مختلف محصولات آن در بازار ایران یافت می شود. این برند طرفدارانش را معطل نکرده و محصولات جدیدش را خیلی زود وارد بازار ایران می کند.

اگر شما هم قصد خرید یکی از لپ تاپ های این برند را دارید، بهتر است دسته بندی لپ تاپ های Asus را بشناسید.

لپ تاپ های سری N و NX

لپ تاپ های این سری به لپ تاپ های MutiMedia ایسوس معروف هستند. نمایشگر لپ تاپ های N و NX نسبت به مدل های دیگر کیفیت بالاتری دارند. کیفیت صدای این سری هم خوب است . بنابراین می توان این سری را مخصوص افرادی دانست که به تماشای فیلم، بازی های سطح متوسط، و افرادی که نیاز به لپ تاپی برای انجام امور روزمره دارند، دانست.

لپ تاپ های سری G

این سری، از لپ تاپ های Gaming برند Asus محسوب می شوند. کارت گرافیک این سری معمولا قوی است و حجم ذخیره سازی بالایی هم دارد. بنابراین اگر اهل بازی هستید و یا به لپ تاپی با گرافیک قوی نیاز دارید، Asus سری G کاملا مناسب شماست.

لپ تاپ های سری U

این لپ تاپ ها معمولا باریک و سبک هستند. اگر به دنبال لپ تاپی با وزن پایین و کاررایی خوب هستید این سری مخصوص شماست.

لپ تاپ های سری K

این لپ تاپ ها برای افرادی مناسب است که دائما دستگاه را با خود حمل می کنند. چراکه عمرباتری طولانی دارد. بنابراین اگر قصد خرید لپ تاپی دارید که مجبور نباشید دائما آن را شارژ کنید، سری K لپ تاپ های Asus را به شما پیشنهاد می کنیم.

سری Eee PC های Asus

این سری جزو نوت بوک ها محسوب نمی شوند. در واقع این دسته جزو نت بوک های Asus هستند که معمولا در سایز 10 اینچ به پایین موجود می باشند. این سری بیشتر مورد استفاده مدیران و کارمندانی است که نیاز دارند برای مشاهده ایمیل ها و یا فایل های ساده خود، دائما نت بوک خود را با خود حمل کنند.




موضوع مطلب :

کاربرانی که به لپ تاپ های ظریف و باکیفیت علاقه مندند بیشتر از لپ تاپ های سونی استقبال می کنند. ولی لپ تاپ سه بعدی F215 FX/B از سری F سونی ضخیم تر از سایر لپ تاپ های این برند است. این لپ تاپ تصاویر سه بعدی را به لطف فناوری Nvidia با کیفیت خوبی نمایش می دهد و مشخصات سخت افزاری بسیار خوبی هم دارد. شما می توانید با فشردن یک دکمه در بالای صفحه کلید، تصایر دو بعدی را به سه بعدی تبدیل کنید. در ادامه مشخصات کامل لپ تاپ و قیمت آن را اعلام می کنیم.


سری F لپ تاپ های Vaio بیش از سایر لپ تاپ ها نظر کاربران را به خود جلب کرده و علت اصلی آن نیز استفاده از درایو پخش کننده سه بعدی Blu-Ray و قابلیت تبدیل دو بعدی به سه بعدی است. در این سری یک دکمه به نام 3D قرار داده شده است که بین حالت دو بعدی و سه بعدی تغییر حالت می دهد.

تغییر حالت سه بعدی بسیار هوشمند عمل می کند، سونی از فناوری های پیچیده ای برای این حالت استفاده کرده است.

عینک این لپ تاپ سه بعدی که با تکنولوژی Active Shutter کار می کند، سبک نیست و ممکن است هنگام مشاهده فیلم، سنگینی زیاد آن را روی بینی خود احساس کنید. پخش تصاویر سه بعدی در این نوت بوک به لطف کارت گرافیک NVIDIA و فناوری این شرکت میسر شده است.

در نوت بوک های سری F یکی از قوی ترین کارت های گرافیک موبایل انویدا، GeForce GT540M استفاده شده است تا بازی های کامپیوتری را بخوبی اجرا کند. همانطور که می دانید برای اجرای بازی های کامپیوتری بصورت سه بعدی، کارت گرافیک نیاز به قدرت دو چندان دارد چون هر فریم را می بایست دو بار و هر بار برای یک چشم رندر کند و این امر نیازمند بازده بسیار بالایی است.

پردازنده این نوت بوک ها از نوع Core i7 اینتل و از خانواده Sandy Bridge است. F215 دارای Cache 6MB بوده و دارای RAM 6GB DDR3 و HDD 640GB است.

سایز نمایشگر این لپ تاپ 16.4" اینچ و رزولوشن آن Full HD است و 3.2 کیلوگرم وزن دارد.

سیستم عامل این نوت بوک بصورت پیش فرض Windows 7 Home Premium است.

شما می توانیدF215 FX/B 3D را با قیمت 2 میلیون و 380 هزار تومان در بازار تهران تهیه کنید.

مشخصات فنی سونی F215 FX/B 3D

  • Quad Core Intel Core i7 processor (2.00GHz) with Turbo Boost technology up to (2.90GHz)
  • Genuine Windows 7 Home Premium 64-bit
  • 16" (1920 x 1080) 3D, Full HD widescreen display
  • 6GB of RAM & 640GB Serial ATA HDD
  • Blu-ray Disc ROM drive
  • Size (LWH): 10.69 inches, 15.69 inches, 1.79 inches
  • Weight: 3.2 KG



موضوع مطلب :
سه شنبه 90 مرداد 18 :: 1:56 عصر ::  نویسنده : M.N

نینتندو دو خبر خوب برای دو دسته از طرفدارانش دارد. یک دسته کاربرانی که هنوز 3DS نخریده اند ولی قصد خرید آن را دارند و دسته دیگر کاربرانی که قبلا 3DS را تهیه کرده اند. در واقع یکی از روش های تبلیغاتی شرکت های بزرگ این است که زمانیکه فروش آنها تا حدودی کم شود چند پیشنهاد خوب به مشتریان خود می دهند تا مجددا فروش خود را بالا ببرند. در ادامه این دو پیشنهاد را اعلام می کنیم.


همان طور که می دانید نینتندو 3DS در حال حاضر در بازار ایران با قیمت 475 هزار تومان موجود است. البته این کنسول در بازار جهانی 250 دلار قیمت دارد ولی با توجه به شرایط کشور ما، 3DS در بازار پایتخت با این قیمت گزاف به فروش می رسد.

Nintendo اعلام کرده قیمت 3DS در ژاپن از 25000 Yen به 15000 Yen کاهش خواهد یافت و در امریکای شمالی نیز قیمت این محصول از 245 دلار به 169 دلار کاهش می یابد.

بنابراین اگر هنوز 3DS تهیه نکردید صبر کنید تا این کاهش قیمت روی محصولات نینتندو اعمال گردد و سپس کنسول بازی مورد علاقه خود را تهیه کنید.

و اما اگر این کنسول را تهیه کرده اید، بهتر است بدانید که نینتندو اعلام کرده به افرادی که تا کنون Nintendo 3DS خریداری کرده اند بازی های رایگانی اهدا خواهد کرد.

اگر تجربه استفاده از این کنسول را دارید، پیشنهاد و نظر خود را در مورد آن در قسمت نظرات، اعلام بفرمایید.




موضوع مطلب :
سه شنبه 90 مرداد 18 :: 1:53 عصر ::  نویسنده : M.N

شما می توانید با دوستانی که iPhone دارند به صورت رایگان صحبت کنید. البته به شرطی که شما هم گوشی iPhone داشته باشید. در واقع کاربرانی که گوشی iPhone داشته باشند می توانند به راحتی با کیفیت خوب و به صورت رایگان با هم صحبت کنند و SMS بفرستند. در ادامه آموزش صحبت کردن رایگان با آیفون را مشاهده خواهید کرد.


ابتدا برای خود یک اکانت بسازید. برنامه Viber را که رایگان نیز هست، از AppStore دانلود کنید.

برنامه را باز کنید. ابتدا شماره موبایلتان پرسیده می شود. کشور ایران را انتخاب کنبد و شماره موبایل خود را بدون وارد کردن عدد صفر وارد کنید. یک کد 4 رقمی برای شما ارسال می شود. این کد را در قسمت درخواست شده وارد کنید.

این برنامه با اتصال به اینترنت کار می کند. همان طور که WiFi شما ON است برنامه Viber را باز کنید.

mzl.ezikrctu.320x480-75

به قسمت Contact برنامه بروید. در قسمت بالای Contact گزینه Viber را انتخاب کنید. همه دوستانی که Viber دارند برای شما نمایش داده می شوند. بنابراین وقت آن رسیده که به دوستان خود بگویید این برنامه را نصب کنند.

mzl.peziwohx.320x480-75

روی نام یکی از دوستانی که Viber دارند کلیک کنید. به راحتی می توانید با دوستان خود صحبت کنید. شما می توانید همچنین از طریق این برنامه SMS نیز ارسال کنید.

این برنامه بیشتر برای کاربرانی است که به اینترنت دسترسی داشته و دائما با گوشی خود Online هستند. علاوه بر این شما می توانید با عزیزانتان در خارج از کشور با کیفیت بسیار خوب صحبت کنید.




موضوع مطلب :
سه شنبه 90 مرداد 18 :: 1:41 عصر ::  نویسنده : M.N

ESL POD 

وب سایت ESLPOD توسط یک تیم امریکایی ساکن کالیرفنیا مدیریت می شود این وب سایت تقریبا هر دو روز یک بار بروز با یک فایل صوتی (PODCAST) بروز می شود در هر کدام از فایل های صوتی ابتدا مکالمه بین دو نفر بصورت کاملا آهسته و روان پخش می شود و پس از آن دکتر جف کلیه اصطلاحات، لغاط جدید و غیره را به زبان کاملا ساده شرح می دهد در انتها نیز مکالمه با سرعت معمولی پخش می شود. متن مکالمه منتشر شده نیز در اختیار بازدیدکنندگان سایت قرار می گیرد.


ESL مخفف English as a Second Language است و PODCAST فایل صوتی است که در از طریق اینترنت قابل دانلود می باشد و شما می توانید از طریق کامپیوتر، تلفن همراه و یا پخش کننده MP3 به آن گوش دهید.

من بعنوان یکی از کاربران قدیمیESLPOD این وب سایت را به تمام علاقمندان زبان انگلیسی پیشنهاد می کنم، اصطلاحات و مکالمه های ارائه شده در این وب سایت کاملا کاربردی می باشند. اگر فرصت مطالعه و یا رفتن به کلاس های زبان انگلیسی را ندارید استفاده از PODCAST های این وب سایت یکی از موثرترین راه های آموزش زبان انگلیسی است.

متاسفانه یکی از مشکلات کلاس ها و اساتید زبان انگلیسی داخل کشور عدم لهجه صحیح و معرفی اصطلاحات غیررایج است. با گوشی دادن به PODCAST های وب سایت www.eslpod.com مطمئن خواهید بود اصطلاحات و عباراتی را یاد خواهید گرفت که در مکالمه روزمره قابل استفاده هستند.

به شما پیشنهاد می کنم هر چند روز یک بار به این وب سایت سر زده و یکی از فایل های جدید آن را دریافت و به مدت چند روز به آن گوش کنید و پس از آن یک فایل دیگر را دانلود و استفاده نمایید.

در صورت تمایل می توانید با پرداخت مبلغ 10 دلار در ماه عضو رسمی این وب سایت شده و از امکانات و منابع بیشتر شامل متن کامل هر PODCAST بهرمند شوید.

اگر شما هم وب سایت های خوب آموزش زبان انگلیسی را می شناسید می توانید در بخش نظرات  آنها را معرفی کنید تا دیگران از آنها استفاده کنند.




موضوع مطلب :
سه شنبه 90 مرداد 18 :: 1:36 عصر ::  نویسنده : M.N

Adobe Edge Preview 

دوبی پیش نمایشی از ابزار جدید خود برای تولید محتوای HTML5 به نمایش گذاشت. Adobe Edge ابزاری برای تولید انیمیشن، صفحات تعاملی و پویا با فناوری های HTML5 است. Edge قرار است قابلیت های نرم افزار مشهور و محبوب Flash را در HTML 5 پیاده سازی کند و شاید در آینده جایگزین Adobe Flash گردد. در ادامه اطلاعات کامل در رابطه با Adobe Edge را مشاهده خواهید کرد.


Adobe Edge چیست؟

Edge ابزار جدید Adobe است که با آن می توان انیمیشن و صفحات تعاملی را با فناوریهای HTML 5 تولید کرد در HTML 5 استانداردهای جدید اضافه شده است که امکان پخش فایل های صوتی و تصویری و انیمیشن بدون نیاز به وصله های اضافی مانند Flash میسر شده است. در حال حاضر وب سایت های آزمایشی متنوعی با HTML5 ساخته شده اند و مرورگرهای مدرن مانند IE9, Chrome 12, Firefox 4 از آن پشتیبانی می کنند. در HTML5 بدون نیاز به Adobe Flash و Microsoft Silverlight انیمیشن و ویدیو قابل پخش است. در حال حاضر ابزار مناسب برای ساخت محتوای HTML5 وجود ندارد از طرفی با گسترش و همگانی شدن HTML5 رفته رفته Adobe Flash کم رنگ و کم رنگ تر خواهد شد به همین دلیل شرکت دوبی قصد دارد ابزار جدید خود را با نام Edge عرضه کند تا تولید کنندگان و طراحان وب بتوانند از طریق آن انیمیشن های پیچیده براساس استانداردهای HTML5 تولید کنند.

Adobe Edge چطور کار می کند؟

در حال حاضر رابط کاربری Edge مشابه Flash است. کاربر در Edge همانند Flash به Timeline و ابزارهای مشابه دیگر دسترسی دارد اما به جای Action از زبان JSON استفاده می کند پس انیمیشن ها بجای استفاده از Action از زبان های HTML و Javacript استفاده می کنند و فایل های خروجی بدون نیاز به هیچ نرم افزار اضافی و در مرورگرهای مدرن به خوبی نمایش داده می شوند.

adobe_edge_html5

Adobe Edge چه زمانی منتشر می شود؟

در حال حاضر نسخه پیش نمایش Adobe Edge در وب سایت دوبی قابل دانلود است البته برای دانلود آن می بایست Adobe ID داشته باشید. دوبی اعلام کرده که نسخه نهایی با آنچه برای نمایش منتشر شده است تفاوت های بسیاری خواهد داشت. قرار است قابلیت های مختلف مانند آزمایش سازگاری با مرورگرهای قدیمی نیز به این ابزار اضافه شود. Adobe انتظار دارد که نسخه نهایی Edge در سال 2012 منتشر شود.

Edge برای شما چه معنی خواهد داشت؟

اگر شما طراح وب نیستید، نسخه آزمایشی معنی خاصی برای شما نخواهد داشت البته می توانید آن را دانلود کنید ولی احتمالا نمی توانید کار خاصی با آن انجام دهید در حقیقت اگر با استانداردهای HTML5 و Adobe Flash آشنا نیستند با این نرم افزار نمی توانید کار کنید. اما Edge برای بسیاری از کاربران با ارزش خواهد بود چون باعث افزایش محتوای HTML5 می شود. مدت هاست که مرورگرهای مختلف وب (Safari, Chrome, Firefox, Internet Explorer, Opera) از HTML5 پشتیبانی می کنند ولی محتوای بسیار کمی وجود دارد که با این فناروی ساخته شده باشد. ابزارهای کاربرپسند مانند Edge به گسترش و افزایش وب سایت های HTML5 کمک خواهند کرد.




موضوع مطلب :

Gmail Preview Pane 

گوگل در لابراتوار Gmail سرنخ هایی از نسخه جدید نرم افزار ایمیل Gmail برای تبلت ها ارائه کرده است. قابلیت جدید Gmail که Preview Pane نام دارد به کاربر امکان مشاهده  همزمان بخشی از یک نامه و  پاسخ به نامه دیگر را دهد. کاربران اندروید و iPad تغییر در رابطه کاربری Gmail را به راحتی مشاهده خواهند کرد.


برای فعال کردن Preview Pane به Gmail Labs مراجعه کنید سپس Preview Pane را یافته و آن را Enable کنید پس از آن در پایین صفحه برروی دکمه Save Changes کلیک کنید. در Gmail Lab علاوه بر Preview Pane قابلیت های بسیار جذاب و کاربردی دیگری وجود دارد در صورت تمایل می توانید آنها را نیز فعال کنید.

زمانی که Preview Pane را فعال می کنید صفحه Gmail به سه قسمت تقسیم می شود و Preview Pane در قسمت وسط و بین قسمت هدایت کننده (Navigation) و قسمت ایمیل قرار می گیرد. اگر تقسیم کننده افقی را فعال کرده باشید، Preview Pane در بالای صفحه و قسمت ایمیل در پایین قرار می گیرد. کاربر می تواند حالت افقی و عمودی نمایش قسمت های مختلف را از طریق دکمه که در سمت راست نوار ابزار Gmail قرار دارد تغییر دهد.

pane

قابلیت Preview Pane مناسب نمایشگرهای صفحه عریض (Wide Screen) و با رزولوشن بالا است. اما ظاهر صفحه را کمی بهم ریخته می کند. اگر Preview Pane را فعال کرده اید نظر خود را در بخش نظرات، مطرح کنید.




موضوع مطلب :
سه شنبه 90 مرداد 18 :: 1:20 عصر ::  نویسنده : M.N

در این مقاله قصد دارم وب سایت هایی را معرفی کنیم، که نرم افزار های رایگان و مفیدی برای دانلود ارائه می کنند. ممکن است شما هم با این وب سایت ها برخورد کرده باشید. اگر نرم افزار مورد نظر شما رایگان نباشد، نمی توانید نسخه کرک شده آن را از این سایت ها بیابید. چراکه این سایت ها تنها نرم افزار های رایگان را در اختیار شما قرار می دهند.


Cnet Download

این منبع بزرگ دانلود نرم افزار، 15 ساله است و میلیون ها برنامه رایگان را در خود جای داده است. برنامه هایی که بیشترین تعداد دانلود را در این سایت داشته اند عبارتند از :

  • AVG Anti-Virus Free Edition
  • Avast Free Antivirus
  • Youtube Downloader

 

شما می توانید برنامه های مورد نیاز خود را از لینک  download.cnet.com دانلود کنید.

 

SoftPeida

این سایت اختلاف کمی با سایت Cnet دارد ولی قسمت Search آن بسیار قوی است و می توانید گزینه های مورد نیاز خود را برای جست و جوی برنامه مورد نظر، اعمال کنید.

بیشترین نرم افزار هایی که از این سایت دانلود شده اند عبارتند از:

  • Avira AntiVirus Personal
  • Adobe Flash Player
  • Nero 9 Free

 

شما می توانید از طریق لینک SoftPedia.com نرم افزار های مورد نیاز خود را دانلود کنید.

 

FileHippo

این وب سایت برنامه های رایگان کمتری نسبت به Cnet دارد ولی برنامه های آن به خوبی دسته بندی شده اند و شما می توانید به راحتی برنامه مورد نیاز خود را از این سایت بیابید.

بیشترین برنامه هایی که از این سایت دانلود شده اند عبارتند از:

  • CCleaner
  • Adobe Reader
  • Avasr Free Antivirus

 

اگر شما به دسته بندی نرم افزارها در وب سایت مورد نظر خود اهمیت می دهید، نرم افزار مورد نظر خود را از لینک Filehippo.com یافته و دانلود کنید



موضوع مطلب :
دوشنبه 90 مرداد 17 :: 7:8 عصر ::  نویسنده : M.N

این پروژه با هزینه‌ای بالغ بر ‌9/1 میلیون دلار و ظرف ‌18 ماه آینده به اجرا درمی‌آید.

دفاتر ICT روستایی در کشور با هدف دستیابی به سامانه جامع نظارت و مدیریت عملیات سرکشی به فناوری شناسایی خودکار (RFID) تجهیز می‌شود.
روابط عمومی شرکت پست اعلام کرد: این پروژه با هزینه‌ای بالغ بر ‌9/1 میلیون دلار و ظرف ‌18 ماه آینده به اجرا درمی‌آید.
بر اساس این گزارش شرکت پست جمهوری اسلامی ایران پس از تدوین پروژه مذکور جهت استفاده از مزایای صندوق کیفیت سرویس(QSF) آن را به اتحادیه جهانی پست پیشنهاد داد که با پیگیریهای صورت گرفته سرانجام به تصویب هیئت امنای این صندوق رسید.

پروژه (RFID ) (radio frequency identification‌) بزرگترین پروژه‌ای است که شرکت پست کشورمان با مشارکت اتحادیه جهانی پست به اجرا درمی‌آورد.

RFID مجموعه‌ای از فناوری‌هاست که برای شناسایی خودکار افراد و اشیاء از امواج رادیویی استفاده می‌کند.



موضوع مطلب :
دوشنبه 90 مرداد 17 :: 7:7 عصر ::  نویسنده : M.N

ارتباط نزدیک میدانی(Near Field Communication) یا همان NFC یک زیر مجموعه از RFID است که گستره‌ای از ارتباطات را در 10 سانتی متر یا 4 اینچ محدود می‌کند.

مقایسه دو تکنولوژیRFID وNFC

Radio Frequency Identification- RFID یک تکنولوژی برچسب گذاری است که به علت مزایای بسیارش- که آن را با تکنولوژی‌های برچسب گذاری امروزی مانند بارکد، متمایز می‌کند- توجه گسترده‌ای به آن شده است.

ارتباط نزدیک میدانی(Near Field Communication) یا همان NFC یک زیر مجموعه از RFID است که گستره‌ای از ارتباطات را در 10 سانتی متر یا 4 اینچ محدود می‌کند.

به گزارش M.N ، تکنولوژی RFID از امواج فرکانسی فعال یا غیر‌فعال یا ترکیبی از هر دو استفاده می‌کند، برچسب‌های فعال RFID دارای یک منبع نیرو هستند که به گسترش دامنه آنها (حتی بیشتر از دستگاه‌های غیرفعال متکی به انرژی) کمک می‌کند.

از جمله مزایای استفاده از RFID ، ‌اندازه بسیار کوچک tagهایی است که استفاده از این تکنولوژی در محصولات کوچک ممکن می‌سازد. یکی دیگر از مزایای فوق العاده آن ، این است که نیازی به یک خط مستقیم دید برای اطلاعات ندارد و این ویژگی برای برنامه‌های ردیابی وسایل که در آنها سرعت ،ضروری می باشد بسیار مطلوب است.

امواج RF برای انتقال اطلاعات در فواصل بسیار طولانی استفاده می‌شود و RFID نیز از این قضیه مستثنا نیست. امواج RF می‌توانند به مسافت‌های بسیار طولانی برسند، به ویژه هنگامی که تقویت شوند.

این نوع محدوده در برنامه‌های کاربردی خاص مانند ردیابی حیوانات بسیار مطلوب است چرا که هنگامی که حیوانی ردیابی می‌شود ممکن است چندین کیلومتر حرکت کند.

اما این محدوده برای برنامه‌های کاربردیی مانند کارت‌های نقدی یا گذرنامه‌ها مناسب نمی‌باشند. افراد سودجو می‌توانند به اطلاعات شما دسترسی پیدا کرده و آن را به تگ دیگری انتقال داده و آن را برای خود مورد استفاده قرار دهند، اینجاست که NFC وارد می‌شود.

اشیایی که با تکنولوژی NFC برچسب گذاری می‌شوند معمولا از نوع passive یا غیرفعال هستند زیرا نیاز به دامنه وسیعی ندارند، برخی از آنها حتی دارای محافظی هستند که احتمال دسترسی افراد به اطلاعات درون تگ‌ها را کاهش می‌دهد. ضرورت این محافظ زمانی ملموس‌تر می‌گردد که حتی تگ‌های بدون نیرو همچنان قابل خواندن از فواصل بیش از 10 متر با تجهیزات تخصصی هستند. در حال حاضر، برخی تلفن‌های همراه به تکنولوژی NFC مجهز شده‌اند به طوری که می توان آن‌ها را به عنوان کارت نقدی مورد استفاده قرار داد.



موضوع مطلب :
<   1   2   3   4   5   >>   >   
درباره وبلاگ

این وبلاگ برترین وبلاگ پارسی بلاگ در سال 1389 شده است . موفق باشید
آخرین مطالب
پیوندها
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 38
بازدید دیروز: 38
کل بازدیدها: 180060