سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
*.: اخبــار فــنــاوری اطــلاعــات و ارتــبــاطــات .:*
 
پنج شنبه 90 اردیبهشت 1 :: 3:44 عصر ::  نویسنده : M.N

درصد حملات مذکور با انتشار پیامی با عنوان زیر صورت گرفت: «به بهترین خدمات بانکداری الکترونیکی خوش آمدید»

 

کاهش 25  درصدی سرقت‌های اینترنتی


به گزارش همکاران سیبستم شرکت IBM در پایان بررسی سالانه خود اعلام کرد که میزان حملات مربوط به سرقت‌های اینترنتی در سال 2010 نسبت به دو سال قبل از آن یک‌چهارم کاهش یافت.

محققان شرکت IBM اعلام کردند که با وجود کاهش قابل ملاحظه سرقت‌های اینترنتی در سال قبل، این جریان همچنان در حجم بالا در حال رخ دادن است که در این میان یکی از بزرگ‌ترین سرقت‌های اینترنتی در مه سال گذشته توسط گروهی از هکرهای رومانیایی اتفاق افتاد.

«تام کراس» از محققان IBM توضیح داد که سارقان اینترنتی که در سال قبل بر حساب‌های الکترونیکی تمرکز داشتند، طی سال جاری تمرکز اصلی خود را بر دستگاه‌های خودپرداز معطوف کرده‌اند.

بر اساس گزارش منتشر شده از سوی IBM، موسسات مالی و اعتباری و مشتریان آنها در حال حاضر هدف اصلی سارقان اینترنتی محسوب می‌شوند. دیگر هدف‌های اصلی این سارقان را حراجی‌های آنلاین، سیستم‌های پرداخت الکترونیکی و سازمان‌های دولتی تشکیل می‌دهند.

گفته می‌شود که طی سال گذشته بیشترین سرقت‌های اینترنتی با انتشار پیام‌هایی صورت گرفت که عنوان آن مربوط به بارگذاری یک برنامه امنیتی می‌شد.
این گونه سرقت‌های اینترنتی 9 درصد از کل سرقت‌های سال گذشته را شامل شد.

در این میان 3 درصد حملات مذکور با انتشار پیامی با عنوان زیر صورت گرفت: «به بهترین خدمات بانکداری الکترونیکی خوش آمدید».
این پست‌های الکترونیکی که در ظاهر شبیه به ایمیل‌های تبلیغاتی هستند، شامل برنامه‌های مخربی می‌شوند که کاربر به محض باز کردن آنها مورد حمله قرار می‌گیرد.

کشورهایی که در سال 2010 بیشترین آدرس اینترنتی آلوده را منتشر کردند شامل رومانی با 8/18 درصد، آمریکا با 6/14 درصد، چین با 3/11 درصد، کره جنوبی با 8/9 درصد و بریتانیا با 2/7 درصد می‌شوند.

شرکت IBM همچنین توضیح داد که بیشترین پست الکترونیکی آلوده در سال گذشته نیز به ترتیب از هند با 5/15 درصد، روسیه با 4/10 درصد، برزیل با 6/7 درصد، آمریکا با 5/7 درصد و اکراین با 4/10 درصد منتشر شد.




موضوع مطلب :

درباره وبلاگ

این وبلاگ برترین وبلاگ پارسی بلاگ در سال 1389 شده است . موفق باشید
آخرین مطالب
پیوندها
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 61
بازدید دیروز: 57
کل بازدیدها: 180473