سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
*.: اخبــار فــنــاوری اطــلاعــات و ارتــبــاطــات .:*
 
دوشنبه 90 اردیبهشت 19 :: 3:13 عصر ::  نویسنده : M.N

Webtop قدرت رایانه را به تلفن همراه می‌دهد.

شاید شما هم دردسرهای کار با محیط کوچک تلفن همراهتان را تجربه کرده باشید.

احساس می‌کنید بعضی وقت‌ها از همین ابزارهای موبایل اما در فضای بزرگتر باید استفاده کنید.

برای چنین کاری ما Atrix Webtop را به شما پیشنهاد می کنیم.

به گزارش ایتنا، این نرم افزار از طریق کابل HDMI، محیط و تمامی نرم افزارهای تلفن همراه شما را شناسایی می‌کند و قدرت رایانه را برای کار با محیط تلفن همراه به شما می‌دهد.

بر این اساس می‌توانید از قدرت پردازشی رایانه برای کار در محیط تلفن همراه استفاده کنید.

همچنین می توانید صفحه کلید خود را برای نوشتن متن SMS‌ها به کار ببرید.

دسترسی راحت‌تر به اینترنت، سایت‌های شبکه اجتماعی، دفترچه تماس، ذخیره و انتقال فایل‌ها و سایر ابزارهای تلفن همراه نیز با این شیوه بسیار راحت تر انجام می‌گیرد.



موضوع مطلب :
دوشنبه 90 اردیبهشت 19 :: 3:11 عصر ::  نویسنده : M.N

در حال حاضر ??? هزار و??? برنامه رایگان برای دانلود Android Market گوگل وجود دارد.

اندروید در  نرم‌افزار رایگان از اپل سبقت گرقت
براساس بررسی‌های انجام شده در حال حاضر تعداد برنامه‌های رایگان برای سیستم عامل اندروید بیش‌تر از تعداد برنامه‌های رایگان برای سیستم عامل Ios تلفن آیفون است.

به گزارش ایتنا به نقل از خبرگزاری دانشجویان، شرکت‌های تحقیقاتی دیستیمو در گزارش جدید خود اعلام کرد که در حال حاضر ??? هزار و??? برنامه رایگان برای دانلود Android Market گوگل وجود دارد، این در حالی است که ??? هزار و ??? برنامه نیز در App Store اپل موجود است.

این شرکت تحقیقاتی پیش‌بینی کرد که ظرف مدت پنج ماه گوگل به بزرگ‌ترین فروشگاه اینترنتی برای دانلود برنامه‌های رایگان تلفن همراه تبدیل شود و فروشگاه‌های اپل، مایکروسافت، بلکبری و نوکیا در جایگاه‌ بعدی قرار گیرند.



موضوع مطلب :
دوشنبه 90 اردیبهشت 19 :: 3:10 عصر ::  نویسنده : M.N

ویژگی منحصر به فرد این نسل از نمایشگرها این است که کاراکترهایی که تصویر را می‌سازند بر روی پنلی که همچون شیشه شفاف است نمایش داده می‌شوند.

شرکت سامسونگ پیشرو در عرضه انواع نمایشگرهای موبایل، رایانه، و تلویزیون بر روی نسل جدیدی از نمایشگرها با عنوان نمایشگرهای Transparent یا شفاف کار می‌کند.

ویژگی منحصر به فرد این نسل از نمایشگرها این است که کاراکترهایی که تصویر را می‌سازند بر روی پنلی که همچون شیشه شفاف است نمایش داده می‌شوند.

سامسونگ برای اولین بار گوشه‌ای از این فناوری را امسال در نمایشگاه‌های CES ???? و CeBIT ???? نشان داده بود و باید در آینده شاهد تولید انبوه و تجاری این نسل از نمایشگرها توسط این شرکت باشیم.

این نوع نمایشگرها از نوع Ambient LCD، از توان مصرفی بسیار کمتری نسبت به LCD های نسل‌های قبل استفاده می‌کنند و در عین حال به صورت تمام لمسی و قادر به شناسایی ده انگشت هستند.

مدتی پیش سامسونگ نمونه اولیه یک لپ تاپ ?? اینچ با نمایشگر OLED Transparent را نیز به نمایش گذاشته بود. باید منتظر بود تا ببینیم نمایشگرهایی که در فیلم‌های علمی تخیلی همچون Avatar و Minority Report نشان داده شدند چه زمان در خانه کاربران رنگ واقعیت به خود می‌گیرند.



موضوع مطلب :
دوشنبه 90 اردیبهشت 19 :: 3:6 عصر ::  نویسنده : M.N

در ? سال گذشته و از زمان شکل‌گیری سایت توییتر، نقش این سایت در گزارش دادن از وقایع جهانی به طور مرتب بیشتر شده است.

اعلام زنده  جزئیات کشته شدن بن‌لادن در توییتر

آقای عطار می‌گوید او از معدود افرادی است که در ابیت‌آباد عضو سایت توییتر است.

به گزارش ایتنا به نقل از بی‌بی‌سی‌، خبر عملیاتی که منجر به مرگ اسامه بن لادن در پاکستان شد، اولین بار در سایت توییتر منتشر شد.

یک مشاور آی‌تی (فن آوری اطلاعات) که در ابیت‌آباد پاکستان زندگی می‌کند، بدون آن که متوجه باشد، جزئیات عملیات تحت رهبری آمریکا علیه اسامه بن لادن را در سایت توییتر منتشر کرد.

صهیب عطار در توییت‌های خود نوشت که کمی قبل از آغاز حمله، یک هلی‌کوپتر در آسمان شهر پرواز می‌کرد و گفت که این هلی‌کوپتر احتمالا متعلق به نیروی هوایی پاکستان نیست.

او زمانی متوجه اهمیت توییت خود شد که باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا جزئیات مرگ بن لادن را اعلام کرد.

اولین مطلبی که آقای عطار در سایت اجتماعی توییتر در این باره منتشر کرد، حدود ساعت ? نیمه شب به وقت محلی (? شب به وقت لندن) بود.

او نوشت: "پرواز هلی‌کوپتری در آسمان ابیت‌آباد در ساعت ? صبح (چیز غریبی است)"

کمی بعد از این توییت، او از شنیدن صدای یک انفجار خبر داد که الان مشخص است صدای انفجار هلی‌کوپتر آسیب‌دیده نیروهای آمریکایی بود.

به دنبال این انفجار آقای عطار توییت کرد: "اینجا در ابیت‌آباد شیشه‌ها از انفجار شدید می‌لرزند. امیدوارم چیز خطرناکی نباشد."

در مدتی که این حمله در جریان بود، آقای عطار اطلاعاتی را از دوستانش در محلات اطراف، که آنها هم آنلاین بودند، دریافت می‌کرد.

او در سایت توییتر نوشت: "آدم‌های کمی که این وقت شب، آنلاین هستند، می‌گویند که یکی از هلی‌کوپترها پاکستانی نبود..."

"آنها می‌گویند که این یک اشتباه فنی نبوده و هلی‌کوپتر مورد هدف قرار گرفته است. شنیدم که در آسمان ?، ? بار دور خودش چرخید. به نظر عمدی می‌رسد."

مقامات رسمی آمریکا گفته‌اند که این عملیات کمتر از ?? دقیقه طول کشیده است، ولی آقای عطار می‌گوید که تا ? ساعت بعد از حمله، هنوز نیروهای نظامی حضور داشتند.

"و الان، یک هواپیما در بالای ابیت آباد پرواز می‌کند... "


بن لادن رد این خانه در در ابیت آباد در ??? کیلومتری شمال شرق اسلام آباد به سر می برد

صهیب عطار در توضیحی از خودش، نوشته است که یک مشاور آی‌تی است که از زندگی پرشتاب شهری فرار کرده و با لپ‌تاپش در کوهستان پنهان شده است."

با این حال، مطالبی که او در جریان و بعد از این حمله در سایت توییتر منتشر کرد، نشان می‌دهد که تا چه حد از گرفتار شدن در سیر وقایع جهانی سر زده است: "به نظرم ابیت‌آباد هم دارد به اندازه لاهور که من برای کمی آرامش و سکوت از آن فرار کردم، شلوغ می‌شود."

آقای عطار گفت که مطالبش در سایت توییتر باعث شد او با سیلی از درخواست‌های مصاحبه از طرف رسانه‌های خبری از سراسر دنیا روبه‌رو شود.

او همچنین گفت که از این که تنها فردی بود که درباره این حوادث، همزمان با روی دادنشان، می‌نوشت، تعجبی نکرده است.

او می‌گوید: "من برای حدود ? ، ? سال در باره ابیت‌آباد توییت کرده‌ام، چون هیچ‌کس واقعا در این باره صحبت نمی‌کند. در واقع، آدم‌های زیادی اینجا از توییتر استفاده نمی‌کنند و همه عضو فیس‌بوک هستند."

در ? سال گذشته و از زمان شکل‌گیری سایت توییتر، نقش این سایت در گزارش دادن از وقایع جهانی به طور مرتب بیشتر شده است.

اولین باری که نشانه‌هایی از ظرفیت قابل توجه این سایت برای اطلاع‌رسانی ظاهر شد، در سال ???? میلادی و زمانی بود که یک هواپیمای آمریکایی در رودخانه هادسن نیویورک فرود اضطراری داشت.

آن زمان جنیس کرامز که سوار یک قایق بود، لحظاتی بعد از فرود هواپیما در رودخانه، تصویر آن را در سایت توییتر منتشر کرد.

در ماه‌های اخیر هم گفته شده است که توییتر همانند یک کاتالیست در حوادث جهانی عمل کرده و بر سرعت آنها افزوده است.

معترضان حاضر در تظاهرات ضددولتی در کشورهای خاورمیانه و برخی کشورهای آفریقایی به طور گسترده‌ای در کنار فیس‌بوک، از توییتر استفاده کرده‌اند تا خبرهای مربوط به اعتراض‌هایشان را منتشر کنند.

اعتراض‌های اخیر در مصر که به برکناری حسنی مبارک از ریاست جمهوری این کشور منجر شد، الان به عنوان "انقلاب توییتری" شناخته می‌شود.




موضوع مطلب :
دوشنبه 90 اردیبهشت 19 :: 3:6 عصر ::  نویسنده : M.N
اگر سری به برخی بازارهای کامپیوتر تهران بزنید که تاکنون بیشتر تمرکز بر فروش قطعات سخت‌افزاری داشتند، می‌بینید کمتر فروشگاهی پیدا می‌شود که پشت ویترین‌اش نوت‌بوک نگذاشته باشد.


مسعود فیاضی - دفتر اسوس، دیروز در سومین گردهمایی خانواده این شرکت در ایران، آمار درآمد جهانی شرکت اسوس را در سال ???? اعلام کرد که این آمار به تمامی حرف و حدیث‌ها در مورد آینده PC و فروش قطعه و جدال دیرین رایانه شخصی و نوت‌بوک که همیشه نقل محافل رسانه‌ها و کارشنان بوده است، پایان می‌دهد.

این آمار حاکی از آن است که ?? درصد از درآمد جهانی اسوس در سال ???? از بخش سیستم این شرکت یعنی نوت‌بوک، نت‌بوک، تبلت و لوازم جانبی حاصل شده است.

از آنجا که تبلت‌های اسوس در سال ???? معرفی شد، اما به بازار عرضه نشد، این ?? درصد فقط مربوط به نوت‌بوک، نت‌بوک و لوازم جانبی است و چه بسا با عرضه تبلت‌های این شرکت در سال ???? درآمد اسوس از بخش سیستم به بیش از ?? درصد هم برسد.

اما این آمار از آنجا بیشتر هشدار دهنده می‌نماید که مربوط به بزرگ‌ترین تولید‌کننده مادربورد و سخت‌افزار و یکی از پنج تولیدکننده برتر PC در جهان است. چون تنها ?? درصد از درآمد اسوس به فروش قطعات کامپیوتر مانند مادربورد، کارت گرافیک و سرور و تجهیزات شبکه به دست آمده است.

شرکتی مانند msi هم که جزو سه تولیدکننده برتر مادربورد و کارت جهان است چند سالی است به طور ویژه بر بازار نوت‌بوک تمرکز کرده و توانسته است رشد خوبی در این زمینه داشته باشد و گرایش به تولید نوت‌بوک، نت‌بوک و تبلت در قطعه‌سازان، امروز در شرکتی مانند گیگابایت، دومین تولیدکننده مادربورد در جهان نیز به وضوح دیده می‌شود.

اگر سری به برخی بازارهای کامپیوتر تهران بزنید که تاکنون بیشتر تمرکز بر فروش قطعات سخت‌افزاری داشتند، می‌بینید کمتر فروشگاهی پیدا می‌شود که پشت ویترین‌اش نوت‌بوک نگذاشته باشد.
اگر چه هنوز تولیدکنندگان سخت‌افزار جهان معتقدند که فروش قطعه و رایانه شخصی در آسیا با رشد همراه است، اما با رونق بازار و افزایش تقاضای تبلت و گوشی‌های هوشمند به خصوص از سال ???? به بعد، درآمد، فروش و تقاضا در بازار قطعه و PC در سراشیبی قرار می‌گیرد و این موضوع زنگ خطری برای شرکت‌ها و سرمایه‌گذارانی است که هنوز به بازار سخت‌افزار امید بسته‌اند.




موضوع مطلب :
دوشنبه 90 اردیبهشت 19 :: 3:3 عصر ::  نویسنده : M.N

کمک‌های فناورانه به ویژه در بستر اینترنت به بازماندگان زلزله مهیب ژاپن همچنان ادامه دارد.

کمک های  فناورانه به آسیب دیدگان زلزله ژاپن

دنیای فناوری هم‌چنان نقش خود را در کمک به بازماندگان بلایای طبیعی ایفا می‌کند.

به گزارش ایتنا، داستان از آنجا شروع شد که پس از فاجعه زلزله و سونامی اخیر ژاپن، سایت گوگل در ابتکاری جالب با راه‌اندازی سرویسی به نام Person Finder سعی نمود تا به گم‌شدگان این حادثه کمک نماید.

ژاپنی‌ها با مراجعه به این سایت با انتخاب یکی از دو گزینه "من اطلاعاتی درباره کسی دارم"، و یا "من دنبال کسی می‌گردم"، می‌توانستند گم‌شدگان خود را در صورت وجود اطلاعات پیدا کنند و یا درباره افراد گمشده به هموطنان خود اطلاعات دهند.

چندی بعد نیز در سایت ویدئویی YouTube، کانالی با نام Shousoku باز گردید که افراد گمشده و یا افرادی که به هرنوع کمک احتیاج داشتند با به اشتراک‌گذاری ویدئوهای خود در این سایت صدا و تصویر خود را به گوش هموطنان خود می‌رساندند.

فعالیت این کانال همچنان ادامه دارد و ویدئوهای این کانال در بعضی شبکه‌های تلویزیونی ژاپن نیز پخش می‌شود.

به همین ترتیب و با این کمک YouTube، افرادی از جمله یک دختر خردسال توانستند خانواده‌های خود را پیدا کنند.




موضوع مطلب :
دوشنبه 90 اردیبهشت 19 :: 3:2 عصر ::  نویسنده : M.N

سرویس موسیقی گوگل برای پخش آنلاین موسیقی بر روی دستگاه‌هایی است که می‌توانند به اینترنت متصل شوند.

سرویس جدید  موسیقی گوگل
بنابر بعضی گزارشات، گوگل اخیراً بر روی سرویس جدید پخش موسیقی خود کار می‌کند و هم اکنون این سرویس در لابراتوارهای گوگل مراحل آزمایش را سپری می‌نماید.

به گزارش ایتنا، سرویس جدید گوگل را می‌توان با iTunes اپل در زمینه جستجو و خرید موسیقی مقایسه نمود.

بر خلاف iTunes اپل، سرویس موسیقی گوگل برای پخش آنلاین موسیقی بر روی دستگاه‌هایی است که می‌توانند به اینترنت متصل شوند و بیشتر به ابزارهای آنلاینی همچون Grooveshark و Pandora شباهت دارد.

به این ترتیب کاربر باید برای شنیدن موسیقی مورد علاقه خود پس از ثبت نام، به صورت ماهانه پرداخت آنلاین داشته باشد.

در حقیقت سیستم پردازشی این سرویس یک سیستم ابری است که کاربر نیاز به فضای خارجی برای ذخیره موسیقی نخواهد داشت، بلکه تنها به stream کردن موسیقی از فضای وب می‌پردازد.

پیش‌بینی می‌شود این اقدام، راهکار جدیدی برای گوگل برای خدمات تبلیغاتی و کسب درآمد تبلیغاتی از حوزه موسیقی باشد.



موضوع مطلب :
دوشنبه 90 اردیبهشت 19 :: 3:1 عصر ::  نویسنده : M.N

ازدواج دو عضو خاندان سلطنتی انگلیسی، به عنوان یکی از پربیننده‌ترین رویدادها در اینترنت ثبت شد.

پخش مستقیم  ازدواج نوه ملکه انگلیس در اینترنت رکورد زد

ازدواج پرماجرای پرنسس «ویلیام ولز» نوه ملکه انگلیس و «کیت میدلتون» ملکه آتی این کشور، به یکی از پربیننده‌ترین رویدادها در اینترنت تبدیل شده است.

به گزارش ایتنا به نقل از العربیه، تعداد کسانی که این ازدواج سلطنتی را به طور زنده از اینترنت مشاهده کرده‌اند، به حدی زیاد بوده که از تعداد تماشاگران اینترنتی جام جهانی ???? هم بیشتر بوده است!

بر اساس این گزارش حدود دو و نیم میلیون کاربر اینترنتی مراسم این ازدواج پرهزینه و باشکوه را به طور زنده از اینترنت مشاهده کرده‌اند که این رقم در مقایسه با حدود یک و نیم میلیون کاربری که رقابت پایانی جام جهانی ???? را شاهد بوده‌اند، از رشد چشمگیری برخوردار است.

بر این اساس ازدواج این دو چهره سرشناس که ?? آوریل سال جاری انجام شده، به عنوان ششمین رویداد پربیننده در تاریخ جهان معرفی شده است.




موضوع مطلب :
دوشنبه 90 اردیبهشت 19 :: 2:59 عصر ::  نویسنده : M.N

بررسی‌های جدید نشان می‌دهد که شبکه‌های اجتماعی مانند فیس‌بوک به یکی از دلایل اصلی طلاق در آمریکا تبدیل شده است.

فیس‌بوک یکی  از دلایل طلاق در ‌آمریکا



به گزارش ایتنا به نقل از خبرگزاری دانشجویان، یک آکادمی وکالت در آمریکا پیش‌تر اعلام کرده بود که از هر پنج طلاق در آمریکا، یک طلاق به خاطر فیس بوک است.

در گزارش این آکادمی همچنین آمده که در بیش از ?? درصد از طلاق‌ها از اطلاعات مربوط به عکس‌های موجود فیس بوک به عنوان سند استفاده می‌شود.

وکلا در آمریکا به کاربران فیس بوک توصیه کردند، تا حد امکان از انتشار عکس‌های خصوصی خود در این شبکه اجتماعی خودداری کنند.

البته نا گفته نماند که کسانی در ایران  هستند که با استفاده از فیلتر شکن وارد این سایت می شوندیعنی چی؟




موضوع مطلب :
دوشنبه 90 اردیبهشت 19 :: 2:55 عصر ::  نویسنده : M.N

استفاده کودکان از تمامی انواع رسانه‌های دیجیتال در حال افزایش است.

وضعیت  کودکان در دنیای فناوری
بر اساس تحلیل و آماری که از سوی نهاد غیر انتفاعی Joan Ganz Cooney Center ارائه شده است، استفاده کودکان از رسانه‌های دیجیتال در حال افزایش است.

به گزارش ایتنا، بر طبق این آمار ?? درصد کودکان تا سن ? سال در امریکا، حداقل یکبار در هفته از اینترنت استفاده می‌کنند.

این گزارش نشان می‌دهد استفاده کودکان از تمامی انواع رسانه‌های دیجیتال در حال افزایش است و بعضی از آنان از چندین نوع رسانه به طور همزمان استفاده می‌کنند.

البته بیشترین استفاده از انواع رسانه‌ها به تلویزیون و سپس به اینترنت اختصاص دارد به طوری‌که کودکان حداقل سه ساعت در روز به تماشای تلویزیون مشغول هستند و استفاده از این رسانه در هشت سال گذشته به بالاترین میزان خود در میان کودکان غیر محصل رسیده است.

سهم تلویزیون در میان رسانه ها در این آمار ?? درصد می باشد.

در مورد ویدئوهای آنلاین نیز باید گفت بیش از ?? درصد کودکان زیر سه سال از این رسانه استفاده می‌کنند و البته با شروع مدرسه تا حدودی از این آمار کاسته می‌شود به طوری‌که کودکان ? تا ?? سال ?? درصد از سهم ویدئوهای خود را به صورت آنلاین و از طریق تلفن همراه، و یا دستگاه‌های قابل حمل دریافت می‌کنند.

بر اساس آمار مؤسسه Nielsen نیز ?? درصد کودکان سنین ? تا ?? سال از هر دو رسانه تلویزیون و اینترنت به طور همزمان استفاده می‌کنند.

آماری که از کودکان ? تا ?? سال به دست آمده نیز نشان می‌دهد سهم استفاده آنان از این دو نوع رسانه به ?.? ساعت در روز می‌رسد و اگر رسانه‌های دیگر را نیز در نظر بگیریم این میزان به ? ساعت در روز افزایش پیدا می‌کند.

آمارهای دیگری نیز از افزایش قابل توجه دسترسی کودکان خردسال به رسانه های ناسالم و غیر اخلاقی به ویژه ویدئوهای آنلاین به دور از چشم والدین خود حکایت می کند. این امر پدیده روانشناختی "بلوغ زودرس" را در کودکان به شدت افزایش می دهد که تبعات اجتماعی بالایی برای آنها و جامعه خواهد داشت.



موضوع مطلب :
<   1   2   3   4   5   >>   >   
درباره وبلاگ

این وبلاگ برترین وبلاگ پارسی بلاگ در سال 1389 شده است . موفق باشید
آخرین مطالب
پیوندها
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 58
بازدید دیروز: 108
کل بازدیدها: 180578