سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
*.: اخبــار فــنــاوری اطــلاعــات و ارتــبــاطــات .:*
 
شنبه 89 بهمن 2 :: 3:30 عصر ::  نویسنده : M.N


Smart Fingers Turn Your Hands into Rulers

اکثر اوقات با کمک انگشتان دست سعی می کنیم فاصله و یا اندازه ای تقریبی را به کسی نشان دهیم. گاهی اوقات هم دلمان می خواهد که وجب هایمان مدرج بود تا می توانستیم چیزی را به صورت دقیق اندازه بگیریم.
این طرح یک خط کش هوشمند است که Smart Finger نام دارد. این خط کش از دو قطعه تشکیل شده که انگشت دست همانند انگشتانه خیاطی به راحتی در آن فرو می رود.

برای استفاده از این خط کش کافی است که این قطعات را بپوشید. حالا فاصله مورد نظر به طور اتوماتیک بین دو قطعه که در واقع فاصله بین دو انگشت دست است در مقیاس متریک و یا مقایس های دیگر محاسبه می شود. ضمنا می تواند هر قطعه را در یک دست پوشید و فواصل بزرگ تر را هم با آن اندازه گیری کرد.

فاصله اندازگیری شده بر روی یک صفحه نمایشگر OLED نمایش داده می شود و با یک دکمه مقادیر محاسبه شده در حافظه ذخیره می شود. این اطلاعات قابل انتقال به کامپیوتر نیز می باشند.





موضوع مطلب :
شنبه 89 بهمن 2 :: 3:28 عصر ::  نویسنده : M.N

حدود پنج ماه پیش گوگل از ساخت تلویزیون اش با همکاری سونی خبر داد و قرار بود نخستین تلویزیون اینترنتی دنیا در پاییز توسط سونی ارایه شود. سرانجام شب گذشته شرکت سونی تلویزیون اینترنتی گوگل را رسما در نیویورک معرفی کرد. تا از هفته آینده بتوانید تلویزیون، اینترنت و اندروید را یکجا داشته باشید. ‏

تلویزیون گوگل به صورت HDTV و در چهار سایز ??، ??، ?? و ?? اینچ ارایه می شود و قیمت آن بسته به سایز بین ??? تا ‍???? دلار متغیر است. به همراه آن یک پخش کننده Blue?-?ray با قیمت ??? دلار هم فروخته می شود. سونی روی آن ? پورت HDMI و ? پورت USB هم قرار داده است. ‏

مدل ?? اینچی از نوع LCD است در حالی که سایزهای بزرگ تر از نوع LED هستند. تمام این تلویزیون ها دارای Wi?-?Fi هستند بنابراین برای اتصال انها به اینترنت نیاز به کابل کشی ندارید. روی تلویزیون نرم افزارهای مختلفی مانند Netflix CNBC Napster Pandora نصب شده. ‏

اعلام شد که Andriod Market تا اوایل سال آینده میلادی روی تلویزیون ها فعال خواهد شد. تلویزیون ها یک حالت کارکرد همزمان دوگانه هم دارند که می توانید برای مثال در بخشی از نمایشگر فیلم تماشا کنید و از بخشی دیگر توییت کنید.       
این تلویزیون ها دارای یک کنترل از راه دور جدید و عجیب هم هستند که سونی آن را اختراع کرده است. این کنترل به گونه ای طراحی شده که هم برای کنترل تلویزیون استفاده شود و هم بتوانید از طریق آن وب گردی کنید یا تلفن اندروییدی تان را کنترل کنید. ‏

تلویزیون گوگل از هفته آینده به بازار ارایه خواهند شد. هفته ی اول بهمن ماه




موضوع مطلب :
شنبه 89 بهمن 2 :: 3:28 عصر ::  نویسنده : M.N

نخستین گوشی موبایل ساخت روسیه از اول ماه مارس ???? راهی بازار خواهد شد.




قیمت این گوشی حدود ?? هزار روبل (حدود ??? دلار) تعیین شده است. این خبر را "ولادیمیر یوتوشنکو" رئیس شرکت "سیستما" در دیدار با "ولادیمیر پوتین" نخست وزیر روسیه اطلاع داد.

یوتوشنکو دراین دیدار گفت: "فروش نخستین گوشی موبایل با تراشه "جی پی اس-گلوناس" از اول ماه مارس آغاز می شود. قیمت این گوشی ?? هزار و ??? روبل خواهد بود".

به گفته رئیس شرکت، این گوشی مشابه مدل گوشی های نسل چهارم "آیفون" (iPhone ?G) است اما برخلاف مشابه خارجی مجهز به دو سیستم ناوبری است.

"سرگی ایوانوف" معاون نخست وزیر در این خصوص گفت که دقت این سیستم دو گانه ناوبری ??% است، در حالی که دقت سیستم های "جی پی اس" فقط ??% می باشد.

ولادیمیر پوتین به یوتوشنکو پییشنهاد کرد زمان عرضه گوشی به بازار را به ? مارس "روز جهانی زن" تغییر دهند.

نخست وزیر با خنده گفت: "خانم ها می توانند با دقت مکان همسرشان را مشخص کنند".




موضوع مطلب :
شنبه 89 بهمن 2 :: 3:27 عصر ::  نویسنده : M.N


Samsung Epic 4G


T-Mobile myTouch 4G


HTC EVO 4G


Apple 32GB iPhone 4


Motorola Droid X


HTC Droid Incredible


Google Nexus One


Samsung Mesmerize


Samsung Focus


Samsung Fascinate




موضوع مطلب :
شنبه 89 بهمن 2 :: 2:22 عصر ::  نویسنده : M.N

شرکت گیگابایت اخیرا با استفاده از تراشه گرافیکی میان رده GT ??? انویدیا محصولی تحت عنوان GV-N???D?-?GI را تولید کرده است.






ویژگی مهم این محصول این است که یک محصول میان رده با قابلیت‌های کارت‌های Hi-End به شمار می‌رود. به این ترتیب که از پردازنده گرافیکی با معماری Fermi GF ??? بهره می‌برد و به یک گیگابایت حافظه DDR? با کلاک ???? مگاهرتز مجهز است.

کارایی کارت GT ??? تقریبا ?? درصد بیشتر از کارت GT ??? تخمین زده شده در حالی که این محصول جدید قیمت کمتری نیز دارد. هسته این کارت گرافیکی با استفاده از فناوری ?? نانومتری تولید شده و سرعت کلاک آن برابر با ??? مگاهرتز است.

برای خنک‌سازی این هسته نیز از ترکیب یک فن ?? میلیمتری به همراه لوله‌های مسی استفاده شده است. نکته قابل توجه درباره GT ??? این است که علیرغم قدرت بالا و فن بزرگی که دارد، برای کار کردن به اتصال کابل برق اضافی احتیاجی نداشته و با توانی که از اسلات PCI Express ?.? دریافت می‌کند بالاترین سطح کارایی را ارائه می‌دهد.

این کارت از قابلیت‌های DirectX ?? و OpenGL ?.? پشتیبانی کرده و مجهز به خروجی‌های تصویر DVI-I، D-Sub و HDMI است. قابل ذکر است که درگاه HDMI این کارت با روکشی از طلا پوشانده شده تا بالاترین سطح کیفیت را ارائه دهد.

از دیگر ویژگی‌های GT ??? می‌توان به ?? پردازنده جریانی، پشتیبانی از فناوری‌های PhysX و CUDA و Pure Video HD انویدیا اشاره کرد. این کارت هم اکنون در بازارهای کشور موجود است.





موضوع مطلب :
شنبه 89 بهمن 2 :: 2:21 عصر ::  نویسنده : M.N

دولت امریکا به وزارت بازرگانی این کشور دستور داد برای افرادی که مایل هستند، یک ID اینترنتی ایجاد کند. به گزارش ایسنا گری ‌لاک وزیر بازرگانی امریکا ‌اظهار کرد: تصمیم دولت مبنی بر ایجاد ID اینترنتی برای شهروندان در راستای ارتقای امنیت آنلاین و افزایش حریم خصوصی در فضای مجازی اتخاذ شده است. وی افزود: این ID اینترنتی مانند کارت ملی مردم امریکا نیست و اهداف صدور آن متفاوت است؛ با استفاده از ID اینترنتی دیگر لازم نیست ده‌ها رمز عبور را به خاطر سپرد. مسوول امنیت سایبری کاخ سفید اظهار کرد این ID مورد اعتماد است و البته داشتن آن برای همه مردم امریکا ضروری نیست.




موضوع مطلب :
شنبه 89 بهمن 2 :: 2:20 عصر ::  نویسنده : M.N

کارشناسان مرکز تحقیقاتی IDC بر پایه یک بررسی جدید به این نتیجه رسیدند که افزایش علاقه‌مندی کاربران به خرید رایانه‌های شخصی در فصل پایانی سال گذشته و روزهای نخست سال جدید میلادی موجب کاهش 1/27 درصدی قیمت این محصولات در بازارهای جهانی شده است. به گزارش پی‌سی‌ورلد، مرکز تحقیقاتی IDC که بر سرعت گرفتن جریان فروش جهانی رایانه‌های شخصی از ابتدای سال 2011 تاکید دارد و معتقد است این روند تا پایان سال جاری نیز ادامه می‌یابد، اعلام کرده به طور میانگین قیمت هر دستگاه رایانه شخصی در سه‌ماهه پایانی سال قبل نسبت به مدت مشابه سال 2009 کاهش 1/27 درصدی داشته است. رشد فروش جهانی رایانه‌های شخصی به دنبال افزایش علاقه‌مندی کاربران برای خرید رایانه‌های همراه صورت گرفته است. گفته می‌شود در سال 2010 میلادی 2/217 میلیون دستگاه رایانه شخصی همراه در سراسر دنیا به فروش رسید که این رقم از 169 میلیون رایانه قابل‌حمل فروخته شده در سال قبل بیشتر است. همچنین پیش‌بینی شده است تا سال 2012 میلادی 70 درصد بازار جهانی رایانه‌های شخصی در اختیار رایانه‌های همراه قرار می‌گیرد. شرکت IDC در بررسی اخیر خود به این نتیجه رسیده است که بهبود وضعیت اقتصادی بازارهای جهانی و افزایش علاقه‌مندی کاربران به خرید نسل جدید رایانه‌های شخصی موجب خواهد شد تا فروش این محصولات در سال جاری نسبت به سال گذشته رشد 8/19 درصدی داشته باشد.وااااای




موضوع مطلب :
شنبه 89 بهمن 2 :: 2:19 عصر ::  نویسنده : M.N




موضوع مطلب :
شنبه 89 بهمن 2 :: 2:18 عصر ::  نویسنده : M.N

قرار است ایران با تولید ابررایانه ملی به جمع کشورهای دارای برترین ابررایانه‌های جهان بپیوندد، ابررایانه‌ای که قابلیت پردازش ??? هزار میلیارد عملیات در ثانیه را دارد.







ابررایانه به پژوهشگران و فناوران امکان می‌دهد که محاسبات علمی خود را با سرعتی ‌هزار برابر سرعت عادی انجام دهند.

معاون علمی و ‌فناوری رییس جمهور از پیشرفت ?? درصدی طرح کلان ملی ابررایانه ملی و بهره‌برداری آن تا پایان سال خبر داده و گفته است ابررایانه ملی یکی از طرح‌های کلان ملی فناوری با ?? خوشه محاسباتی است که در ?? دانشگاه کشور به یکدیگر وصل می‌شود.

نسرین سلطان‌خواه با بیان این که فناوری اطلاعات و ارتباطات می‌تواند بسیاری از مشکلات سازمان ثبت احوال را حل کند، خاطرنشان کرده بود: در طرح تحول اقتصادی ?? میلیون رکورد اطلاعات توسط سازمان ثبت شد که برای ثبت این اطلاعات به سیستم رایانه‌یی پرظرفیت با قابلیت پردازش بالا نیاز است که این سازمان دارای سیستم رایانه‌ای با ظرفیت ?? ترابایت است.

برای اجرای طرح کارت هوشمند ملی و عملیاتی کردن آن پس از انجام موفقیت‌آمیز کارت ملی هم نیازمند فناوری پیشرفته در بحث اطلاعات و ارتباطات هستیم.

به گفته معاون رییس جمهور طرح ابررایانش ملی، شتابگر ملی، شبکه ملی فرهنگی را از جمله ?? طرح کلان ملی فناوری در حال اجرای کشور است.

چندی پیش ابررایانه جدید Tianhe-?A در چین طراحی شد که از هفت هزار و ??? پردازنده گرافیکی Tesla M???? ان ویدیا و ?? هزار و ??? پردازنده مرکزی (CPU) زنون اینتل استفاده می‌کند و قدرت محاسبه ?.? پتافلاپس در ثانیه دارد.

این ابررایانه جایگاه برتری را از جگوار XT? aka شرکت Cray آمریکا که در لابراتوار ملی اوک ریج در تنسی قرار دارد، سلب می‌کند، که قدرت محاسبه آن با استفاده از ?? هزار و ??? پردازنده AMD ساخته شده، ?.?? پتلافلاپس است.

اما آنچه که در ابررایانه Tianhe-?A جالب است، ترکیب شدن پردازنده مرکزی و پردازنده گرافیکی برای ایجاد قوی‌ترین ابررایانه جهان است.
در حقیقت ان ویدیا مدعی است اگر پردازنده های گرافیکی مورد استفاده قرار نمی‌گرفتند در آن صورت به ?? هزار پردازنده مرکزی و دو برابر فضا برای ساخت ابررایانه‌یی با این قدرت نیاز بود.

در خبری دیگر نیز عنوان شده که دانشمندان بلاروسی موفق شدند ابررایانه‌یی را طراحی کنند که می‌تواند پنج تریلیون عملیات را در هر ثانیه انجام دهد، این ابر رایانه جدید قادر است در حالت‌های مختلف فعالیت‌های محاسباتی را انجام داده و در پردازش اطلاعات از داده های گرافیکی نیز بهره بگیرد.




موضوع مطلب :
شنبه 89 بهمن 2 :: 2:17 عصر ::  نویسنده : M.N

گاهی اوقات بسیار عالی به نظر می‌رسد که بتوانیم نمایشگر خود را در فاصله‌ای دورتر از کیس کامپیوتر قرار داده و از آن استفاده کنیم. مثلا کیس کامپیوتر در یک اتاق و نمایشگر در اتاق دیگر باشد.

امروز یک کارت گرافیک معرفی شد که قابلیت انتقال اطلاعات تصویری را به صورت بی‌سیم تا حدود ?? متر فراهم می‌آورد. این کارت گرافیک که KFA2 NVIDIA GTX460 نام دارد اولین کارت گرافیک بی‌سیم دنیا است که قابلیت دریافت WHDI را نیز دارد. این کارت گرافیک بر روی مادربورد نصب می‌شود ولی برای انتقال اطلاعات نیازی به سیم ندارد و می‌تواند اطلاعات پردازش شده‌ی تصویری را تا فاصله‌ی ?? متر با قدرت نفوذ بالا از دیوار عبور دهد و به نمایشگر برساند. KFA2 دارای حافظه‌ی ? گیگابایت است و از حافظه‌ی ??? بیتی استفاده می‌کند. در ضمن سرعت پردازنده‌ی آن ?.?? گیگاهرتز است.


این کارت گرافیک به زودی در هفته‌های آتی روانه‌ی بازار اروپا می‌شود. از قیمت آن هنوز اطلاعاتی در دست نیست.




موضوع مطلب :
<   <<   6   
درباره وبلاگ

این وبلاگ برترین وبلاگ پارسی بلاگ در سال 1389 شده است . موفق باشید
آخرین مطالب
پیوندها
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 20
بازدید دیروز: 38
کل بازدیدها: 180042