سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
*.: اخبــار فــنــاوری اطــلاعــات و ارتــبــاطــات .:*
 
پنج شنبه 90 اردیبهشت 1 :: 4:52 عصر ::  نویسنده : M.N

یک کارشناس فن‌آوری اطلاعات گفت: مهم‌ترین عاملی که ایمنی اطلاعات فردی در فضای سایبری را به‌خطر می‌اندازد، استفاده از بلوتوث است.

بلوتوث  مهم‌ترین عامل به‌خطر افتادن اطلاعات


فرشاد حسنی اظهار کرد: کاربران برای افزایش ایمنی فضای سایبری می‌توانند بلوتوث گوشی خود را به‌گونه‌ای تنظیم کنند که برای دریافت فایل‌های ارسالی حداقل دوبار تایید بخواهد.

به گزارس ایتنا به نقل از خبرگزاری دانشجویان، وی با بیان اینکه هنگام اتصال به اینترنت باید از جدیدترین و به‌روزترین نسخه‌های مرورگرهای وب استفاده شود، افزود: کاربران باید از آگهی‌های فریبنده پرهیز در این ارتباط پرهیز کنند.

این کارشناس تصریح کرد: با توجه به اینکه تبهکاران و سارقان از شبکه‌های گروهی مثل فیس بوک یا توییتر و حتی نوشتن پیام‌های تبلیغاتی برای سرقت اطلاعات افراد استفاده می‌کنند، لذا کاربران باید در وب سایت‌های گروهی تنها افرادی را که می‌شناسند به لیست خود اضافه کنند.

وی با اشاره به اینکه کاربران به‌منظور ایجاد امنیت بیش‌تر باید در هنگام خروج از ای‌میل از گزینه sign out استفاده کنند، ابراز کرد: استفاده از بازی‌های آن‌لاین در وب سایت‌ها خطرناک است و نرم افزار آلوده در این وب سایت می‌تواند اطلاعات رایانه کاربر را نیز آلوده به ویروس کند.

حسنی ادامه داد: مورد دیگری که امنیت اطلاعات در فضای سایبری را به‌خطر می‌اندازد، جستجوی شایعات درباره افراد مشهور و یا موضوعات غیر‌اخلاقی است.

وی خاطرنشان کرد: کاربران سایت‌های اجتماعی نیز باید به این نکته توجه داشته باشند که تنظیم نکردن بخش ایمنی و فعال کردن گزینه «قرار دادن اطلاعات در اختیار همه» ایمنی اطلاعات رایانه کاربر را به‌خطر می‌اندازد.

این کارشناس فن‌آوری اطلاعات در ادامه با تاکید بر لزوم استفاده از نسخه‌های اصلی نرم‌افزارهای کاربردی توسط کاربران، گفت: هنگام استفاده از نسخه‌های بدل نرم‌افزارهایی مانند ویندوز و جاوا، امکان جاسوسی اطلاعات فردی کاربران توسط سودجویان وجود دارد.

وی با بیان اینکه کاربران در نهادها و سازمان‌های دولتی باید در استفاده از انواع مختلف فکس مودم‌ها نهایت دقت را داشته باشند، افزود: قبل از استفاده از فکس مودم در نهادهای دولتی باید مدل آن از سازمان‌های امنیتی کشور استعلام شود و در صورت تایید مورد استفاده قرار گیرد.

حسنی تصریح کرد: با توجه به افزایش روزافزون استفاده از فن‌آوری‌های نوین در سازمان‌ها و نهادهای دولتی، بهره بردن از کارشناسان به‌منظور حراست اطلاعات الکترونیکی ضروری است.



موضوع مطلب :

درباره وبلاگ

این وبلاگ برترین وبلاگ پارسی بلاگ در سال 1389 شده است . موفق باشید
آخرین مطالب
پیوندها
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 23
بازدید دیروز: 57
کل بازدیدها: 180435