سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
*.: اخبــار فــنــاوری اطــلاعــات و ارتــبــاطــات .:*
 
چهارشنبه 90 شهریور 30 :: 12:19 عصر ::  نویسنده : M.N
GeForce GTX 590 - Dual GPU GeForce GTX 590 - Dual GPU

در این ماه انودیا GeForce GT 545 را منتشر کرد قیمت بسیاری از کارت های گرافیک نیز تغییر کرد. تولید برخی از کارت های گرافیک سری 5 ساخت AMD نیز متوقف شد و جای خود را به سری 6 داد. اگر فرصت کافی برای جستجو در جداول مقایسه ای کارت گرافیک های را ندارید و یا به اندازه کافی مطمئن نیستید که کدام کارت گرافیک مناسب نیاز شماست، این راهنمای جامع خرید با ساختار ساده و کارامد به شما کمک می کند تا بهترین کارت گرافیک ممکن براساس بودجه خود را انتخاب کنید. در این راهنمای خرید، کارت های گرافیک در بازه های مختلف قیمت گرداوری شده اند تا بتوانید به راحتی و براساس بودجه خود قوی ترین VGA ممکن را انتخاب کنید.

بروز رسانی شهریور:

در این ماه کارت گرافیک جدیدی معرفی نشد اما انویدیا GeForce GT 545 را براساس GeForce GTX 550 Ti و با GF116 GPU عرضه کرد. در GT 545 یکی از چهار Streaming Multiprocessor غیرفعال می باشد در نتیجه این کارت گرافیک دارای 144 هسته Shader، سه موتور PolyMorph و 24 واحد Texture است.

GeForce 545 بازده بسیار خوبی دارد همه منتظر محصولی از انودیا برای رقابت با AMD Radeon HD 5670/6670 بودند و GeForce 545 همان کارت گرافیک است. GeForce GT 240 بازده بهتری نسبت به 545 دارد اما در بازار کمیاب شده است و به زودی به طور کامل از بازار خارج خواهد شد و انتظار می رود تولید کننده های کارت های گرافیک نسبت به جایگزین کردن GeForce 545 به جای GeForce 240 اقدام کنند.

EVGA اولین کارت گرافیک GeForce GT 545 را با حافظه DDR3 معرفی کرد. قیمت این کارت گرافیک در وب سایت این شرکت 149 دلار اعلام شده است متاسفانه قیمت آن به GeForce GTX 550 Ti بسیار نزدیک است. GeForce GT 545 می بایست قیمتی حدود 85 دلار داشته باشد تا قیمت آن مناسب بازده اش شود.

کارت های گرافیک Radeon HD 6970 و Radeon HD 6990 نیز در بازار جهانی کم یاب شدند. وقتی کارت های گرافیک High-End بازار کمیاب می شوند نشان از آن است که نسل جدید GPU ها در راه است. در این ماه شایعاتی مبنی بر عرضه نسل جدید کارت های گرافیک AMD و سری Radeon HD 7000 نیز منتشر شد که با کمیاب شدن کارت های رده بالای AMD این شایعات قوت بیشتری گرفتند. اما تولید کننده ها در این موقع از سال کارت های گرافیک جدید خود را معرفی نمی کنند.

با توجه به زیاد شدن پردازنده های AMD Fusion لیست APU های این شرکت نیز به نمودار سلسله مراتبی کارت های گرافیک که در صفحه آخر این مقاله درج شده است، اضافه شد تا بتوانید بازده آنها را با GPU های دیگر بازار مقایسه کنید. قیمت کارت های گرافیک در این ماه تغییرات عمده ایی نکرده است و اکثر VGA ها با همان قیمت قبلی به فروش می رسند.

نکاتی که پیش از خواندن این راهنما باید بدانید

  • این لیست برای کسانی که با کامپیوتر خود بازی می کنند و قصد دارند بهترین کارت گرافیک ممکن براساس بودجه خود را خریداری کنند مناسب است. اگر شما مصارف دیگری جز بازی دارید و در واقع با کامپیوتر خود بازی نمی کنید یک کارت گرافیک معمولی نیز جواب کار شما را می دهد و نیاز نخواهید داشت برای کارت های گران قیمت هزینه کنید.
  • معیار اصلی انتخاب کارت های گرافیک در هر بازه: قدرت، بازده و قیمت است. در برخی موارد کارت گرافیک های چندتایی مانند یک جفت کارت گرافیک Radeon که بصورت CrossFire به هم متصل می شوند و یا یک جفت کارت گرافیک GeForce که بصورت SLI به یکدیگر متصل می شوند را نیز پیشنهاد کرده ایم در مورد دو کارت گرافیک برروی یک مادربرد می بایست این موارد را مد نظر داشته باشید: شما برای استفاده از دو کارت گرافیک نیاز به مادربردی دارید که از SLI و یا CrossFire پشتیبانی کند، همچنین نیاز به Power Supply قوی تر خواهید داشت چون مصرف آنها از یک کارت گرافیک بیشتر است و در دو کارت گرافیک دمای بیشتری نسبت به یک کارت گرافیک تولید خواهد شد. پس در مواردی که ما دو کارت گرافیک را بعنوان یک انتخاب معرفی می کنیم به گزینه جایگزین تک کارته نیز اشاره خواهیم کرد.
  • حساسیت زیادی بر برند کارت گرافیک نداشته باشید، MSI, Gigabyte, Asus, club و غیره تفاوت چندانی از نظر بازده و کارایی ندارند زیرا تمام این تولید کننده ها براساس طرح های اعلام شده Nvidia ویا AMD، کارت های گرافیک خود را تولید می کنند. تنها مواردی که در انتخاب برند مهم است، سیتم خنک کننده، قیمت، گارانتی و خدمات پس از فروش است.
  • برای دسته بندی کارت های گرافیک، آنها را در بازی های مختلف و در شرایط و وضوح تصویر (Resolution) گوناگون مورد آزمایش قرار داده ایم. جرئیات تصویر (Details) در تمام بازی ها قابل تغییر است و با کم کردن آنها کیفیت تصویر پایین تر می آید ولی بازی با FPS Frame per Second - ( تعداد فریم در ثانیه) بیشتری نمایش داده می شود.
  • هنگام انتخاب کارت های گرافیک گرانتر از 200 دلار (250 هزار تومان)، لازم است دقت کنید که اکثر این کارت ها تفاوت چندانی با کارت گرافیک های ارزان تر در کیفیت و کارایی اجرای بازی ها (در وضوح تصویر پایین تر از 1920x1080) ندارند ولی در وضوح تصویر بالا شرایط کاملا متفاوت است و کارایی آنها کاملا مشهود است. در نهایت توجه داشته باشید که اکثر مانیتورهای موجود در بازار حداکثر از وضوح تصویر FULL HD یا همان 1920x1080 پشتیبانی می کنند پس نیازی به خرید کارت های گران قیمت نخواهید داشت.
  • قیمت ها از بازارهای کامپیوتری تهران گردآوری شده اند تیم زومیت سعی می کند قیمت ها را مرتبا بروز رسانی کند تا در انتخاب خود دچار اشتباه نشوید.
  • قیمت های این راهنمای خرید آخرین بار در20 شهریورماه 1390 بروز شده اند.

 




موضوع مطلب :

درباره وبلاگ

این وبلاگ برترین وبلاگ پارسی بلاگ در سال 1389 شده است . موفق باشید
آخرین مطالب
پیوندها
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 46
بازدید دیروز: 108
کل بازدیدها: 180566