سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
*.: اخبــار فــنــاوری اطــلاعــات و ارتــبــاطــات .:*
 
پنج شنبه 90 تیر 30 :: 12:23 عصر ::  نویسنده : M.N

نظام صنفی رایانه‌ای به زودی تصمیم نهایی خود را اعلام خواهد نمود.

فقط صدور   مجوز نمایشگاه کافی نیست، موانع را رفع کنید
سازمان نظام صنفی رایانه‌ای اطلاعیه جدیدی پیرامون الکامپ‌های شانزدهم و هفدهم منتشر کرد.


به گزارش M.N در این اطلاعیه، نظام صنفی با انتقاد از رویه شرکت سهامی نمایشگاه‌ها در اجرای نمایشگاه بین‌المللی الکامپ، به مواردی از اختلاف نظر در این زمینه اشاره شده است.

متن کامل اطلاعیه به شرح زیر است:

پیرو پیگیری‌های مکرر اعضای سازمان و متقاضیان حضور در نمایشگاه الکامپ هفدهم، مراتب ذیل به اطلاع عموم می‌رسد:

1-نامه مجوز برگزاری، به‌ نام سازمان از جانب سازمان توسعه تجارت طبق معمول با تاخیر قابل توجه زمانی صادر شده و مجددا نگرانی جدی از محدودیت زمانی برای برگزاری نمایشگاه کیفی به قوت خود باقی است.

2-تاریخ پیش‌بینی شده برگزاری الکامپ هفدهم توسط شرکت سهامی نمایشگاه‌ها، سیزدهم ماه محرم یعنی نامناسب‌ترین زمان ممکن تعیین شده که باید به زمان بهتری موکول شود. (مطابق زمانبندی فعلی باید در دهه محرم و ایام سوگواری تاسوعا و عاشورا، شرکت‌ها به غرفه‌سازی و سایر فعالیت‌های مربوطه بپردازند.)

3- برغم تعهدات شفاهی که مدیریت شرکت نمایشگاه‌ها از طریق وساطت برخی مقامات محترم کشور در سطح نمایندگان مجلس شورای اسلامی، برخی معاونت‌های محترم وزارت بازرگانی و معاونت محترم اقتصادی نهاد مقام معظم رهبری و به سازمان داده بود، متاسفانه به تعهدات مربوطه عمل نشده و بیش از یک میلیارد ریال از ضمانت سازمان من‌غیرحق ، برداشت شده و به نامه‌های پیگیری سازمان درخصوص عودت وجه مذکور نیز تاکنون هیچ‌گونه پاسخی داده نشده است.

4-طی فاصله برگزاری نمایشگاه شانزدهم تاکنون، به دفعات از جانب اعضای شرکت‌کننده، موضوع ارزی - ریالی و لزوم مهارکردن این متغیر در جهت ایجاد انگیزه برای مشارکت حداکثری اعضا و شرکت‌ها و فروشگاه‌های داخلی و خارجی طرح موضوع شده است.

دیدگاه واقع‌گرایانه هیئت رییسه سازمان این است که با استفاده از تجربیات سال گذشته، متراژ 1300 مترمربع مورد توافق ارزی در تناسب با حدود 23000 متر مربع کل فضای نمایشگاهی به عنوان شاخص در نظر گرفته شود و به تناسب افزایش یا کاهش فضای نمایشگاهی الکامپ هفدهم، عدد مذکور نیز تغییر کند. ضمنا نرخ ارزی که در دوره گذشته 235 و 245 یورو منظور شده بود و از جانب سازمان به طور یک‌طرفه 10 درصد تخفیف به اعضا داده شده بود، در الکامپ هفدهم، شرکت نمایشگاه‌ها نیز ضمن ثابت نگهداشتن نرخ مذکور، 10 درصد تخفیف ویژه نیز اعمال کند تا با توجه به بحث‌های ناشی از تحریم و عدم رونق اقتصادی، شرایط برای حضور حداکثری شرکت کنندگان فراهم شود.

لذا با توجه به مسائل فوق، با وزیر بازرگانی، آقای غضنفری و وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رییس کارگروه مدیریت فاوا کشور، آقای تقی‌پور مکاتبات لازم جهت ارایه طریق و رفع مشکل در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام شد و ضمنا برای چندمین بار کتبا از آقای اکبرپور، رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه‌ها خواسته شد که نسبت به عودت تضمین ضبط شده سازمان وفق تعهدات انجام شده توسط وی هر چه سریع‌تر دستور مقتضی صادر شود.

اطلاع‌رسانی به تمامی اعضاء و متقاضیان شرکت در نمایشگاه، با این هدف انجام می‌گیرد که بحث شرکت در نمایشگاه صرفا به صدور یک مجوز منوط نمی‌باشد، بلکه می‌بایست به شکل عاجل به مسایل ذیل در کوتاه ترین زمان ممکن رسیدگی شود:

1- ضبط تضمین حسن انجام معامله به مبلغ بالغ بر یک میلیارد ریال و ضرورت مرجوع کردن وجه مربوطه توسط شرکت نمایشگاه‌ها به این سازمان.

2- اصلاح تاریخ برگزاری نمایشگاه الکامپ هفدهم که متاسفانه سیزدهم ماه محرم پیش‌بینی شده و انتقال زمان به بعد از ماه مذکور.

3- حل پایه‌ای معضل ارزی ریالی از طریق اصلاح آیین‌نامه مصوب هیئت مدیره شرکت نمایشگاه‌ها (در صورت زمانبر بودن این فرآیند، به نسبت متراژ فضای نمایشگاهی الکامپ شانزدهم در سال گذشته یعنی 23000 مترمربع که 1300 مترمربع آن مشمول ارزی تشخیص داده شده و با نرخ سال گذشته به گونه‌ای که هر یک از دو طرف، شرکت نمایشگاه‌ها و سازمان نظام صنفی رایانه‌ای برای تشویق به حضور حداکثری، 10% (جمعاً 20% نسبت به نرخ سال 1389 معادل 235 یورو خودساز و 245 یورو پیش ساخته) تخفیف قائل شوند و تغییرات آن متناسب با افزایش یا کاهش فضای نمایشگاه الکامپ هفدهم نسبت به شانزدهم بر این مبنا محاسبه شود.

لذا مجددا اعلام می‌شود تا زمانی که اراده مسئولانه‌ای جهت مختومه کردن پرونده مفتوح الکامپ شانزدهم و پذیرش شرایط مطلوب برگزاری الکامپ هفدهم از سوی مسوولان ذی‌ربط به وجود نیاید، هیئت رییسه سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور اطلاع‌رسانی مربوط به موضوع را به طور مرتب از طریق سایت سازمان و رسانه‌های حوزه IT ادامه خواهد داد و چنانچه دیدگاه‌ها و بازخوردهای اطلاعاتی اعضا و متقاضیان حضور در نمایشگاه را ظرف حداکثر یک هفته از تاریخ بیانیه به آدرس Info@irannsr.org دریافت گردد، امکان تصمیم‌گیری نهایی در این خصوص بهتر فراهم خواهد شد.




موضوع مطلب :

درباره وبلاگ

این وبلاگ برترین وبلاگ پارسی بلاگ در سال 1389 شده است . موفق باشید
آخرین مطالب
پیوندها
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 16
بازدید دیروز: 61
کل بازدیدها: 180328