سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
*.: اخبــار فــنــاوری اطــلاعــات و ارتــبــاطــات .:*
 
پنج شنبه 90 تیر 30 :: 12:0 عصر ::  نویسنده : M.N

به گفته دبیر کارگروه فیلترینگ: «همان خطرات و مسائلی که در فیس‌بوک هست در گوگل پلاس هم می‌تواند وجود داشته باشد و ما نیز مثل فیس‌بوک با آن برخورد می‌کنیم.»

با گوگل  پلاس مثل فیس‌بوک برخورد می‌شود
دبیر کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه می‌گوید که با گوگل پلاس هم مثل فیس‌بوک برخورد می‌شود.


عبد‌الصمد خرم‌آبادی به شباهت گوگل پلاس و فیس‌بوک اشاره می‌کند.
او به «شرق» گفت: همان خطرات و مسائلی که در فیس‌بوک هست در گوگل پلاس هم می‌تواند وجود داشته باشد و ما نیز مثل فیس‌بوک با آن برخورد می‌کنیم.

شبکه اجتماعی گوگل پلاس، امکان تازه گوگل است که به کاربران این امکان را می‌دهد تا در صفحه‌ شخصی خود، عکس و یادداشت و لینک منتشر کرده و برای دیگران پیغام بفرستند و از طرفی آرشیو نقشه‌ها و عکس‌های موتور جست‌وجوگر گوگل را هم در صفحه‌ شخصی‌شان به اشتراک بگذارند.

رفع فیلتر فیس‌بوک در برخی آی.اس.پی‌ها
از سوی دیگر، گمانه‌هایی که از چند روز قبل درباره رفع فیلتر فیس‌بوک مطرح شده بود، روز گذشته برای بسیاری از یوزرها به واقعیت پیوست.
هر چند که دیروز دبیر کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه به «شرق» گفت: این رفع فیلتر به خاطر مشکلاتی در اینترنت کشور بوده است، اما رفع فیلتر بعضی آی.اس.پی‌ها از چند روز قبل آغاز شده است.

فیس‌بوک که فوریه ???? ایجاد شد، حالا بیش از ??? میلیون کاربر در جهان دارد.
این سایت که از حدود سال ?? در ایران کاربران زیادی پیدا کرد، اول سال ?? فیلتر شد، اما بعد از چند روز رفع فیلتر شود؛ البته محمود احمدی‌نژاد هم بعد از مسدود شدن اولیه این سایت، در نشست خبری‌اش گفت: «من دستور ندادم فیس‌بوک فیلتر شود.»
با این حال رفع فیلتر فیس‌بوک در سال ?? چندان دوام نیاورد و اواخر خردادماه همان سال دسترسی به آن بدون فیلترشکن، مسدود شد.

این وضعیت تا همین چند وقت پیش ادامه داشت تا اینکه اظهارنظرهایی درباره غیرقانونی نبودن استفاده از فیس‌بوک مطرح شد و پلیس اعلام کرد که عضویت در فیس‌بوک جرم نیست.
گرچه چند روز قبل دبیر کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه گفت که تصمیمی برای رفع فیلترینگ فیس‌بوک اتخاذ نشده است، اما روز گذشته بسیاری از‌ آی.اس.پی‌ها و یوزرها می‌توانستند بدون فیلترشکن وارد این شبکه اجتماعی شوند.

با این وجود، بسیاری از اعضا ترجیح می‌دهند با توجه به بحث امنیت، باز هم با همان فیلترشکن وارد فیس‌بوک شوند.
از طرفی معاون اجتماعی پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات ناجا درباره رفع فیلتر فیس‌بوک به شرق می‌گوید که این موضوع به پلیس اطلاع داده نشده است.

او می‌گوید: بررسی فیلتر یا رفع فیلتر سایت‌ها در کمیته‌ای صورت می‌گیرد که ما نیز در آن حضور داریم، اما تصمیم‌گیرنده درباره فیلترینگ سایت‌ها پلیس نیست.
روز گذشته سرهنگ کاظمی، معاون مبارزه با جرایم پلیس فتا نیز به ایسنا گفته است که براساس قانون جرایم رایانه‌ای موضوعی به اسم مجازات افراد به دلیل عضویت در فیس‌بوک وجود ندارد و حتی اگر افراد از طریق فیس‌بوک اطلاعات‌شان مورد سوءاستفاده قرار گیرد و به دادسرای جرایم رایانه‌ای مراجعه کنند، شکایت آنان مورد پیگیری قرار می‌گیرد اما هیچ‌گاه با این افراد به عنوان متهم برخورد نمی‌شود و بر این اساس عضویت در فیس‌بوک جرم نیست مگر آنکه افراد بخواهند از این فضا سوءاستفاده کنند.




موضوع مطلب :

درباره وبلاگ

این وبلاگ برترین وبلاگ پارسی بلاگ در سال 1389 شده است . موفق باشید
آخرین مطالب
پیوندها
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 6
بازدید دیروز: 43
کل بازدیدها: 180208