سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
*.: اخبــار فــنــاوری اطــلاعــات و ارتــبــاطــات .:*
 
پنج شنبه 90 تیر 30 :: 11:50 صبح ::  نویسنده : M.N

کدهای QR می‌توانند برای تغییر اطلاعات مخاطبان، اجرای یک هایپرلینک، باز کردن یک برنامه، یا حتی شماره گرفتن مورد استفاده قرار گیرند.

نمونه‌ای از  QRcode
نمونه‌ای از QRcode


آیا می‌دانید کدهای QR یعنی چه؟ این بارکدهای دوبعدی را سال‌هاست که می‌بینیم. با وجود این، خیلی رایج نیستند یا استفاده زیادی ندارند. حداقل در امریکا که این‌طور نیست.

 این اوضاع در حال تغییر است. زیرا برندها، بازاریاب‌ها و بخش‌های بیشتری نسبت به استفاده از بارکدها تمایل نشان داده‌اند.

اما این کدهای QR دقیقاً چه چیزهایی هستند و چرا به طور ناگهانی در حال حیات مجدد هستند؟ کدهای -QR -Quick Response کدهایی بسیار ساده و در واقع، تنها یک بارکد هستند که می‌توانند عملیات زیادی در گوشی موبایل شما انجام دهند.
کدهای QR می‌توانند برای تغییر اطلاعات مخاطبان، اجرای یک هایپرلینک، باز کردن یک برنامه، یا حتی شماره گرفتن مورد استفاده قرار گیرند.

با برنامه QR reader یا بارکدخوان، روی هر گوشی، بدون درنظرگرفتن مدل آن می‌توان محتوای اینترنت را به روش‌های مختلف مشاهده کرد.
در آینده‌ای بسیار نزدیک، فناوری NFC که در گوشی‌های جدید نوکیا مانند C? موجود است، روش فوق‌العاده بی‌نظیری برای استفاده از یک ضربه کوچک برای اسکن بارکدها خواهد بود؛ اما تا زمانی که همه یک گوشی NFC داشته باشند، کدهای QR همان طور راه خود را به سمت پیشرفت ادامه می‌دهند.

کدهای QR می‌توانند درخت‌ها را نجات دهند و کنفرانس‌ها و خریدوفروش را قابل تحمل‌تر کنند.
یکی از بزرگ‌ترین راه‌هایی که با کمک آن می‌توان درخت‌ها را نجات داد و شاید حتی با مجبور نبودن برای حمل کیسه‌های سنگین، از کمر درد نجات پیدا کنیم این است که برای خرید و فروش اجناس از کدهای QR استفاده کنیم، نه اینکه بروشورهای زیادی را چاپ کنیم.
به شرکت‌کننده‌ها این امکان را بدهیم تا یک کد را اسکن کنند و برنامه یا صفحه وب شما را برای مراجعه بعدی بوک‌مارک کنند.

کدهای QR برای بازاریابان و تاجران بسیار جذاب هستند، زیرا با هزینه کم برای هر ورودی، می‌توانند اطلاعات مربوط و مناسبی برای کاربران موبایل ایجاد کنند.
برنامه‌نویسی برای یک پلت‌فرم چندگانه گران و خسته‌کننده است، اما هر تلفن همراه که یک دوربین و یک برنامه کدخوان QR داشته باشد می‌تواند یک دریافت‌کننده کد QR باشد.

یک کد ساده که با یک وب‌سایت موبایلی ترکیب می‌شود، اطلاعات فوری را برای افرادی که تشنه اطلاعات هستند به قیمت مناسب برای تأمین‌کنندگان، تاجران و هر کس که می‌خواهد پیامی دریافت کند فراهم می‌آورد.
در بسیاری از انتشارات مدرن امروزی، مخصوصاً در تبلیغات مجلات و حتی بیلبوردها نیز می‌توان کدهای QR را پیدا کرد.



موضوع مطلب :

درباره وبلاگ

این وبلاگ برترین وبلاگ پارسی بلاگ در سال 1389 شده است . موفق باشید
آخرین مطالب
پیوندها
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 9
بازدید دیروز: 61
کل بازدیدها: 180321