سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
*.: اخبــار فــنــاوری اطــلاعــات و ارتــبــاطــات .:*
 
سه شنبه 90 خرداد 31 :: 3:43 عصر ::  نویسنده : M.N

Xperia Arc وزنی معادل ??? گرم و ابعادی ?. ?x??x??? میلی‌متری دارد، ظاهری باریک و با توجه به نام‌گذاری آن قوسی شکل طراحی شده است.

Xperia Arc  در آزمایشگاه دیجیتال دنیای کامپیوتر و ارتباطات


حمیدرضا علی‌پیشرو- سونی اریکسون با معرفی Xperia Arc حریف می‌طلبد! بعد از ورود مدل‌های گوناگون از برندهای مختلف و رقابت شدید میان آن‌ها سونی اریکسون به دنبال موقعیتی بود تا حریف جدید خود یعنی Xperia Arc را وارد میدان کند.

این گوشی با امکانات خیره‌کننده و قوی حرف‌های بسیاری برای گفتن دارد. طراحی زیبا، امکانات سخت‌افزاری عالی، نمایشگر بزرگ و با کیفیت، دوربین قدرتمند، سیستم عامل محبوب آندروید و... از ویژگی‌های این مدل از گوشی‌های سونی اریکسون می‌باشد که به توضیح بیشتری درباره قابلیت‌های آن می‌پردازیم.

جعبه کوچک گوشی لوازم مورد نیاز آن را به همراه دارد، لوازمی چون شارژر USB، هدفون، کابل MicroUSB برای اتصال و شارژ بوسیله رایانه، حافظه MicroSC با حجم ? گیگابایت، دفترچه راهنما و البته در بعضی مناطق کابل HDMI

Xperia Arc وزنی معادل ??? گرم و ابعادی ?. ?x??x??? میلی‌متری دارد، ظاهری باریک و با توجه به نام‌گذاری آن قوسی شکل طراحی شده است. طراحی آن به گونه‌ای است که به راحتی در درست جا می‌گیرد و کارکردن با آن لذت‌بخش است. حتی با وجود صفحه نمایش ?. ? اینچی شما در کار کردن با منو‌ها مشکلی پیش رو نخواهید داشت.

شاید یکی از نکات منفی در طراحی بدنه گوشی به جا ماندن اثر انگشت بر روی آن باشد که از زیبایی ظاهر گوشی می‌کاهد. سه دکمه ثابت همه گوشی‌های موجود در این مدل نیز گنجانده شده ولی با ظرافت و زیبایی بیشتر.

طرح سه دکمه (Back-Menu-Tab) همانند یک قوس ملایم در پایین گوشی قرار گرفته در نگاه اول شما در ظاهر با یک دکمه باریک که تمام عرض گوشی را فرا گرفته روبرو هستید ولی به شکلی زیبا این سه دکمه همانند شکلات به سه قسمت مساوی تقسیم شده!

در قسمت بالای گوشی سمت راست پورت MicroUSB بدون درپوش، کلید تنظیم صدا یا به اصطلاح ولوم به فاصله کمی پایین‌تر از پورت MicroUSB قرار گرفته، همچنین در بالا‌ترین قسمت، چراغ وضعیت گوشی و در پایین‌ترین محل در سمت راست گوشی دکمه عکاسی تعبیه شده هرچند محل قرار گرفتن دکمه عکاسی کمی دردسرساز است ولی وجود همین دکمه با توجه به اینکه در محصولات مشابه از شرکت‌های سازنده دیگر دیده نمی‌شود غنیمت است و این نکته در هنگام عکاسی برای شما اثبات خواهد شد.

در سمت چپ گوشی آنچه در دسترس است فقط سوکت صوتی استاندارد ?. ? میلی‌متری که در بالا قرار گرفته می‌باشد. در قسمت پشت گوشی طبق معمول لنز دوربین ? مگاپیکسلی قرار دارد که متاسفانه محل قرارگیری لنز در گوشی بسیار نزدیک به لبه آن است به نحوی که در هنگام عکاسی باید خیلی دقت شود که انگشت دست روی لنز را نپوشاند.


بلندگو در پایین‌ترین قسمت پشت گوشی و بر روی قوس بدنه قرار دارد که این خود باعث می‌شود صدای بلندگو در هنگامی که به پشت قرار گرفته به اصطلاح خفه نشود. صفحه نمایش خازنی گوشی، صفحه‌ای ?. ? اینچی و وضوح ???x??? پیکسل است و توانایی نمایش ?? میلیون رنگ را دارد.

از دیگر قابلیت‌های نمایشگر به Multi-touch بودن آن می‌توان اشاره کرد این صفحه نمایش از موتور Bravia Mobile شرکت سونی استفاده می‌کند که باعث کیفیت و شفافیت بیشتر تصاویر و فیلم‌ها خواهد شد، با این اوصاف تماشای فیلم و تصاویر با Xperia Arc تجربه‌ای بسیار لذت‌بخش برای شما خواهد بود.

سونی اریکسون Xperia Arc به یک دوربین ? مگاپیکسلی قدرتمند مجهز می‌باشد. دوربین دارای قابلیت‌های فراوانی از جمله فلاش، فوکوس اتوماتیک، تشخیص چهره و لبخند، Geotagging و حالت‌های مختلف عکاسی برای صحنه‌های مورد نظر می‌باشد. همچنین با منوی دوربین نیز به راحتی ارتباط برقرار خواهید کرد.

عکس‌های گرفته شده با دوربین دارای کیفیت بسیار خوب و رنگ‌های زنده و شفاف می‌باشد. علاوه بر امکان عکاسی با کیفیت بالا فیلم‌برداری با وضوح HD و ثبت ?? فریم بر ثانیه دیگر مزیت بالای دوربین به شمار می‌رود. در مبحث امکانات ارتباطی گوشی، Xperia Arc چیزی کم ندارد، شبکه محلی بی‌سیم WiFi (b/g/n)، نسخه ? بلوتوث، پورت MicroUSB نسخه ?، گیرنده GPS داخلی، A-GPS و امکان استفاده از کارت حافظه MicroSD تا سقف ?? گیگابایت از امکانات این گوشی محسوب می‌شود.

برنامه‌های کاربردی خوبی در گوشی گنجانده شده، برای مثال جهت مشاهده اسنادی چون Power Point-Word-PDF و Excel نرم‌افزار Office Suite مورد استفاده قرار می‌گیرد که جهت ویرایش این اسناد باید نسخه کامل این نرم‌افزار تهیه شود.

Xperia Arc از نسخه ?. ? سیستم عامل آندروید که به نان زنجفیلی معروف است استفاده می‌کند و این امکان را به کاربران می‌دهد تا با خیل عظیم نرم‌افزارهای تهیه شده برای این سیستم عامل محبوب از Xperia Arc سونی‌اریکسون با آن صفحه نمایش بزرگ و قدرت سخت‌افزاری همانند یک تبلت استفاده کنند.




موضوع مطلب :

درباره وبلاگ

این وبلاگ برترین وبلاگ پارسی بلاگ در سال 1389 شده است . موفق باشید
آخرین مطالب
پیوندها
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 5
بازدید دیروز: 43
کل بازدیدها: 180207