سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
*.: اخبــار فــنــاوری اطــلاعــات و ارتــبــاطــات .:*
 
پنج شنبه 90 اردیبهشت 15 :: 11:46 عصر ::  نویسنده : M.N

اگر چه غرب تصور می کرد با طراحی کرم استاکس‌نت تنها برای ایران ایجاد مشکل می کند، اما حال خود نیز با مشکلاتی به مراتب بزرگتر مواجه شده است.



به گزارش ایتنا به نقل از فارس، جنایتکاران آنلاین که با طراحی و عرضه استاکس‌نت متوجه وجود عرصه بکر دیگری برای فعالیت‌های خرابکارانه خود شده اند، حال ده‌ها کرم مشابه با استاکس نت را طراحی کرده‌اند و با سوءاستفاده از آنها تلاش می‌کنند به درون سیستم‌های صنعتی در نقاط مختلف جهان و از جمله در کشورهای اروپایی و آمریکایی نفوذ کنند.

موسسه امنیتی Idappcom در ماه مارس از شناسایی 52 تهدید جدید خبر داد که با استفاده از ضعف‌های سیستم‌های کنترل و نظرات دیتای شرکت زیمنس موسوم به اسکادا طراحی شده بودند.

کرم های طراحی شده بر مبنای این آسیب‌پذیری‌ها از نظر عملکرد و توانایی‌ها شباهت زیادی به استاکس‌نت دارند و تمامی موسساتی که از اسکادا بهره می‌گیرند را به طور بالقوه تهدید می‌کنند.

تونی هیوود ودیر واحد فناوری Idappcom معتقد است هکرها با بررسی نحوه استفاده از اسکادا در شرکت‌های مختلف سیستم‌ها و شبکه‌های ضعیف ترو دارای آسیب پذیری بیشتر را به راحتی هدف قرار می‌دهند.

اسکادا در بسیاری از کارخانه‌های صنعتی شامل کارخانه‌های تولید غذا، دارو، بسته‌بندی آب و مواد زائد به کار می‌رود و بنابراین تهدید حاصل از ضعف آن بسیار گسترده و جدی است.

در حالی که تا سال قبل هیچ کرم و ویروسی برای حمله به اسکادا طراحی نشده بود، با انتشار خبر سوءاستفاده از ضعف این سیستم برای مختل کردن فعالیت های نیروگاه اتمی بوشهر، هکرها در سراسر جهان تلاش کرده‌اند تا این حربه را بر ضد خود غرب به کار بگیرند.

نکته نگران کننده قدیمی‌بودن سیستم اسکاداست که معمولا به سیستم‌عامل‌های بسیار قدیمی مانند ویندوز 95 متصل است.

مایکروسافت مدتهاست از این سیستم عامل پشتیبانی نمی‌کند و برای آن هرگز وصله امنیتی عرضه نکرده است.




موضوع مطلب :

درباره وبلاگ

این وبلاگ برترین وبلاگ پارسی بلاگ در سال 1389 شده است . موفق باشید
آخرین مطالب
پیوندها
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 46
بازدید دیروز: 49
کل بازدیدها: 180297