سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
*.: اخبــار فــنــاوری اطــلاعــات و ارتــبــاطــات .:*
 
دوشنبه 90 مهر 25 :: 7:33 عصر ::  نویسنده : M.N
Google Dart Google Dart

گوگل زبان جدید برنامه نویسی تحت وب را با نام Dart معرفی کرد. بزرگترین موتور جستجوی دنیا مهمترین برتری های Dart نسبت به زبان های دیگر را سادگی، بهره بری بالا و مقیاس پذیری آن می داند. Dart ترکیبی از قابلیت های جدید به همراه ساختار مشابه زبان های دیگر برنامه نویسی است که کد نویسی را برای برنامه نویسان ساده کرده است.

آگهی تبلیغاتی

اولین بار در ماه سپتامبر شایعاتی مبنی بر تلاش گوگل بر تولید یک زبان جدید برنامه نویسی مطرح شد. این شایعات زمانی بالا گرفت که گوگل دامنه های DartLang و DartLanguage و Dart-Lang و GoogleDart را با پسوند های com. و net. و org. ثبت کرد.

گوگل در رابطه با زبان جدید برنامه نویسی گفت است که Dart به برنامه نویسان کمک می کند تا برنامه تحت وب خود را به صورت ساختار یافته ولی انعطاف پذیر تولید کنند و مطمئن باشند که نرم افزار ساخته شده حداکثر بازده و سرعت را در مرورگرهای مدرن و محیط های مختلف از ابزارهای پرتابل (تلفن هوشمند، تبلت و غیره) تا سرورهای بزرگ خواهد داشت.

گوگل زبان جدید Dart را به همراه ابزارهای مرتبط آن بصورت متن باز و از طریق وب سایت dartlang.org در اختیار عموم قرار داده است. از دارت می توان در پروژه های تک نفره و کوچک تا پروژهای بزرگ گروهی استفاده کرد. کدهای دارت یا بصورت طبیعی و از طریق یک ماشین مجازی (Virtual Machine) اجرا می شوند و یا موتور جاوا اسکریپ کدهای Dart را به جا اسکریپت ترجمه و اجرا می کند.

در حال حاضر Dart VM (ماشین مجازی دارت) هنوز در مرورگر Chrome یا مرورگرهای دیگر قرار نگرفته است ولی به زودی به این مرورگر و شاید مرورگرهای دیگر نیز اضافه شود. اما تا زمانی که مرورگرها از Dart پشتیبانی نمی کنند کدهای دارت به جاوا اسکریپ ترجمه شده و اجرا می شوند.

گوگل در وب سایت dartlang.org اطلاعات کاملی را به همراه نمونه هایی از کده های نوشته شده با Dart ارائه کرده است. گوگل امیدوار است امکانات جدید و راحتی کار با دارت باعث جذب برنامه نویسان به این زبان جدید گردد.




موضوع مطلب :

درباره وبلاگ

این وبلاگ برترین وبلاگ پارسی بلاگ در سال 1389 شده است . موفق باشید
آخرین مطالب
پیوندها
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 34
بازدید دیروز: 19
کل بازدیدها: 180018