سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
*.: اخبــار فــنــاوری اطــلاعــات و ارتــبــاطــات .:*
 
پنج شنبه 90 شهریور 31 :: 8:59 عصر ::  نویسنده : M.N
Nikon mirrorless J1 and V1 Nikon mirrorless J1 and V1 Nikon.com

در این مقاله قصد داریم اولین دوربین های Mirrorless نیکون را معرفی کنیم. این دو دوربین که V1 و J1 نام دارند، دارای سنسور 10.1 مگاپیکسل بوده و قابلیت ضبط ویدئوی Full HD یا 1080P دارند. در ادامه مشخصات فنی و تصاویر این دو دوربین را مشاهده خواهید کرد.

V1 و J1 اولین دوربین های Mirrorless نیکون هستند که از سیستم لنز 1 NIKKOR استفاده کردند. با اینکه سایز این دوربین ها کوچک است ولی دارای قابلیت تعویض لنز هستند.

main-nikon-j1-v1-mirrorless-j2

این دو دوربین مجهز به پردازشگر تصویر EXPEED3 بوده و رنج ISO آن ها بین 100 تا 3200 است. سنسور 10 مگاپیکسلی و قابلیت ضبط ویدئو با رزولوشن 1080P از جمله ویژگی هایی هستند که این دوربین ها را در رنج دوربین های قدرتمند نیکون قرار می دهند.

main-nikon-j1-v1-mirrorless-v2

مدل J1 که نمونه ای از آن را در تصویر زیر مشاهده می کنید، دارای لنز 10 تا 30 میلیمتر می باشد. سرعت ضبط J1 با AF معادل 10fps و با Locked AF معادل 60fps می باشد. قیمت این مدل با LCD سه اینچ، در بازار جهانی معادل 650$ دلار است.

main-nikon-j1-v1-mirrorless-j1

قیمت مدل V1 که دارای لنز 10 تا 30 میلیمتر است و با 1.4m dot EVF اضافه عرضه می گردد، معادل 890$ دلار می باشد.

main-nikon-j1-v1-mirrorless-v1

هر دو دوربین در ماه آینده در امریکا به فروش خواهند رسید. به محض ورود این دوربین ها به بازار جهانی، اطلاعات کامل و مشخصات دقیق آنها در اختیار شما قرار می گیرد. شما می توانید این محصولات را در سایت Nikon نیز مشاهده کنید.




موضوع مطلب :
پنج شنبه 90 شهریور 31 :: 8:57 عصر ::  نویسنده : M.N
Tom Storm Tom Storm

درحالیکه Tom Storm عکاس، در حال قدم زدن در ایرلند بود از چند حباب که در هوا معلق بودند عکس گرفت. پس از بازرسی عکس ها متوجه شد که به نظر می رسد درون این حباب ها تصویری از کل دنیا گرفته شده است. بنابراین تصمیم گرفت به کل دنیا سفر کند و با همین تکنیک از مکان های معروف دنیا عکس بگیرد. در ادامه تصاویری از این مکان ها که از داخل حباب گرفته شده اند، مشاهده می کنید.

این عکس ها در نقاط مختلف دنیا گرفته شده اند. آیا می توانید نام این مکان ها را حدس بزنید؟

این حباب، تصویری از یکی از آثار تاریخی ترکیه را نمایش می دهد.

20081120-DSC_4966-2-600x600

تصویر زیر نیز از هلند گرفته شده است.

20070605-DSC_9070-Edit-448x295

عکس زیر نیز از دانمارک گرفته شده است.

DSC_1999-2-600x600

عکس زیر نیز از مکان معروفی در امریکا گرفته شده است.

20100905-20100905-TJS_0729-600x600




موضوع مطلب :
پنج شنبه 90 شهریور 31 :: 4:27 عصر ::  نویسنده : M.N

چندی پیش کاربران اینترنتی در ایران از اشتباه سوال‌برانگیز سرویس ترجمه گوگل در ترجمه واژه فارسی خلیج فارس به عبارت انگلیسی Gulf خبر داده و خواستار جنبش اینترنتی برای مقابله با این شیطنت گوگل شدند.

گوگل در این ترجمه سعی داشت تا با حذف کلمه فارس از ترجمه کلمه خلیج فارس آن را به عبارت انگلیسی Gulf به معنای خلیج ترجمه کند تا مانند گذشته سیاست دوگانه‌ای را در خصوص نام این منطقه در پیش بگیرد.

اما با حرکت در خور توجه کاربران ایرانی که همچون گذشته در احیای نام خلیج همیشه فارس کوشیده بودند این اقدام سرویس ترجمه آنلاین گوگل ناکام ماند و هنگامی که با میلیون‌ها درخواست اصلاح ترجمه این عبارت روبرو شد چاره‌ای جز ارائه ترجمه صحیح ندید.

کاربران ایرانی در میلیونها صفحه اینترنتی و ایمیل‌های رد و بدل شده، برای انجام این حرکت اینترنتی از یکدیگر درخواست کمک کرده بودند.

در اکثر این درخواست‌ها آمده بود که: گوگل سعی در تحریف نام خلیج هیشه فارس به نام مجعولی دارد که سالها اعراب رویای آن را می‌بینند. شما نیز برای کمک در این حرکت لطفا به این آدرس رفته و سپس روی لینک “Contribute a better translation” یعنی “در ارائه یک ترجمه بهتر همکاری کنید”، کلیک کنید و سپس در کادری که باز می‌شود ترجمه صحیح یعنی Persian Gulf  را تایپ نمایید و سپس روی گزینه submit کلیک کنید.

این حرکت تا آنجا ادامه یافت که غول جستجوی دنیا چاره‌ای جز تعظیم در برابر خواست ایرانیان و ترجمه صحیح این کلمه پیدا نکرد.

پیش از این نیز بمب گوگلی یک جوان ایرانی باعث آن شده که اکنون با جستجوی نام مجعول خایج ع‌ر‌ب‌ی به زبان انگلیسی در گوگل کاربران در اولین نتیجه جستجو به صفحه‌ای هدایت شوند که به آنها تذکر داده شده که این نام وجود خارجی ندارد و احتمالا منظور آنها نام خلیج فارس Persian Gulf بوده است.

خلیج پارس اصلی‌ترین نام و نامی است بر جای مانده از کهن‌ترین منابع، نامی که از سده‌های پیش از میلاد سر بر آورده‌است و با پارس و فارس نام سرزمین ملت ایران گره خورده‌است.

در ویکی‌پدیا آمده است که در سال های اخیر و به ویژه از دهه شصت میلادی به این سو، نام جعلی خلیج ع‌رب‌ی نیز در برخی منابع تحت حمایت بیشینه دولت های عربی و گاه غیرعربی به گونه ای فزاینده در حال رقابت با نام خلیج پارس است، این امر خشم ایرانیان سراسر جهان را برانگیخته و باعث پدیداری نام «خلیج همیشگی پارس» از سوی ایرانیان گشته است.

تا کنون کارهایی برای مقابله با این جعلی سازی صورت گرفته از جمله صادر شدن دو قطعنامه در سازمان ملل متحد برای پاسداری از نام خلیج پارس یا Persian Gulf و یا برگزاری جام خلیج فارس و چندین نام گذاری و تهیه نقشه و اسناد و کتب جغرافیایی که باعث شده تا در بسیاری از مجامع با نام درست آن ادا شود.

به روز رسانی:

بازتاب خبر فارنت در العربیه:

العربیه: هجوم ایرانیان برای حذف نام خلیج ع ر ب ی از سرویس ترجمه




موضوع مطلب :
پنج شنبه 90 شهریور 31 :: 4:22 عصر ::  نویسنده : M.N

در نمایشگاه CES همواره اولین های جهان معرفی می شوند، سامسونگ نیز نسل جدید حافظه های RAM را معرفی کرد، اولین حافظه RAM از نوع DDR 4 که به گفته سامسونگ دو برابر حافظه های DDR 3 سرعت خواهند داشت.

سامسونگ در ساخت حافظه های DDR4 از پردازنده 30 نانومتری ماژول حافظه استفاده کرده است که علاوه بر سرعت دو برابری نسبت به حافظه های DDR3، مصرف کمتری نیز خواهد داشت.

سامسونگ اعلام کرده است که حافظه های DDR4 حدود 1.2 ولت برق  مصرف خواهند کرد و این در حالی است که حافظه های DDR3 امروزی حدود 1.5 ولت برق مصرف می کنند.

سرعت انتقال اطلاعات در ماژول های جدید حافظه DDR4 به 2.133Gbps  (گیگابیت در ثانیه) خواهد رسید و امکان افزایش سرعت انتقال اطلاعات تا 4Gbps وجود خواهد داشت.

تمام اطلاعات منتشر شده در مورد نسل جدید حافظه های RAM بسیار جذاب است ولی باید منتظر ماند تا جزئیات کامل تری در مورد حافظه های DDR4 و قیمت ها منتشر شود. هنوز زمان ورود این حافظه ها به بازار مشخص نشده است.




موضوع مطلب :
پنج شنبه 90 شهریور 31 :: 4:16 عصر ::  نویسنده : M.N

مایکروسافت رقمی معادل 5،5 میلیارد دلار یا به عبارتی یک میلیارد دلار در هر 3 ماه از زمان شروع به کار بینگ در سال 2009 دچار ضرر از بابت این موتور جستجوگر نوپای خود شده است.

بینگ مایکروسافت در حدود 30 درصد بازار جستجوی اینترنتی آمریکا را در ماه آوریل در اختیار خود دارد و  آهسته آهسته در حال نزدیک شدن به گوگل است.

 

کیولی مدیر سرویس آنلاین مایکروسافت در این مورد می‌گوید:

” ما امیدواریم تا بینگ سازماندهی مجدد وب را انجام دهد و بازی را از سمت و سوی گوگل به سوی خود تغییر دهد”.

تحلیلگران معتقدند که بازهم مایکروسافت در راه توسعه بینگ پولهای بیشتری را از دست خواهد داد ولی در طول زمان بهتر از گوگل عمل خواهد کرد.

 




موضوع مطلب :
پنج شنبه 90 شهریور 31 :: 4:15 عصر ::  نویسنده : M.N

در نمایشگاه CES حافظه های فلش Lexar Flash Driver تا ظرفیت 128 گیگابایت و با قابلیت رمزگذاری  و در ابعاد بسیار کوچک معرفی شدند. حافظه های Echo MX و ZX طراحی شده اند تا بصورت خودکار از فایل های مورد نیاز شما بک آپ بگیرند. این حافظه های فلش از سیستم رمزگذاری 128 بیتی AES پشتیبانی می کنند.

حافظه های سری Echo MX با حجم های 8, 16, 32,64 و 128 گیگابایت و با سرعت 28MB/s (مگابایت در ثانیه( تا 32MB/s برای خواندن اطلاعات و سرعت 10MB/s تا 17MB/s برای نوشتن اطلاعات عرضه می شوند.

حافظه های سری MX دارای ظرفیت سنج هستند و حتی زمانی که فلش مموری به کامپیوتر متصل نباشد میزان فضای خالی حافظه را نمایش می دهند. ابعاد حافظه های فلش MX به اندازه فلش مموری های عادی است.

سری ZX ابعاد کوچکتری دارند ولی حداکثر سرعت خواندن اطلاعات در آن ها 28MB/s و سرعت نوشتن  اطلاعات در این نوع حافظه بین 10MB/s تا 15MB/s است. حافظه های فلش سری ZX بسیار کوچک بوده و ابعاد آنها تنها کمی بزرگتر از قسمت ورودی به پورت  USB است.

هر دو سری ZX و MX قادرند از فایل ها و اطلاعات شما بصورت خودکار بک آپ بگیرند. سری MX دارای 5 سال گارانتی و سری ZX با دو سال گارانتی عرضه خواهد شد.

هر دو حافظه با سیستم عامل های مک و ویندوز سازگارند و هنوز قیمت این حافظه های فلش اعلام نشده است.




موضوع مطلب :
پنج شنبه 90 شهریور 31 :: 4:14 عصر ::  نویسنده : M.N

ه نقل از فاکس‌نیوز مسئولان شهرداری شهر ریورهد در نزدیکی نیویورک از سرویس گوگل‌ارث برای یافتن دارندگان استخرهای غیرمجاز در حیاط‌های پشتی خانه‌ها استفاده می‌کنند.

پایگاه اینترنتی شبکه تلویزیونی فاکس‌نیوز در گزارش خود آورده است که دیگر هیچکس در حیاط خانه خود نیز نمی‌تواند کاری در حریم شخصی خود انجام داده و محرمانه بماند، چرا که مقامات محلی ممکن است از گوگل‌ارث استفاده کرده و در حال تماشای شما باشند.

این شبکه تلویزیونی در ادامه آورده است که مقامات یکی از شهرهای منطقه لانگ‌آیلند در نزدیکی نیویورک از گوگل‌ارث برای پیدا کردن استخرهای شخصی بدون مجوز استفاده می‌کنند و این موضوع در حالی صورت می‌گیرد که برخی طرفداران حفظ حریم شخصی آن را محکوم می کنند.

فاکس‌نیوز در ادامه افزوده است که مقامات شهری، شهر ریورهد در نیویورک اعلام کرده‌اند که وظیفه آنها این است که مطمئن شوند که ساختمان‌ها استحکام لازم را دارند و این اطمینان با استفاده از دستورالعمل‌ها، قوانین و حتی اینترنت حاصل می‌شود که اینترنت سریع‌ترین و ارزان‌ترین راه برای این کار است.

مقامات این شهر اعلام داشته‌اند که تاکنون 250 استخر غیرمجاز تاکنون با استفاده از گوگل‌ارث شناسایی شده‌اند و شهرداری این شهر بیش از 75 هزار دلار از صاحبان این استخرها جریمه دریافت کرده است.

سرویس گوگل‌ارث نیز با اشاره به این موضوع در وبلاگ خود، دو داستان مشابه دیگر در این خصوص را ذکر کرده است.

گوگل‌ارث در وبلاگ خود اورده است که داستان کشف استخرهای غیرمجاز تنها یکی از داستان‌هاییست که ما پیش از این در خصوص گوگل ارث نوشته بودیم. 5 سال پیش اداره مالیات با استفاده از گوگل‌ارث و عکسبرداری از اراضی شخصی یکی از شهروندان به وی اطلاع داد که به دلیل ساخت یک عمارت جدید باید تن به پرداخت مالیات آن دهد.

گوگل در ادامه آورده است که یک خبر دیگر نیز مربوط به استخر و گوگل‌ارث پیش از این وجود داشت و آن هم استفاده یک کارشناس تعمیر و نگهداری استخر از سرویس گوگل‌ارث برای شناسایی خانه‌های دارای استخر بود که با شناسایی این اماکن لیست آدرس‌هایی را که برای تبلیغات به انها مراجعه می کرد، تکمیل می‌نمود.

به نظر می‌آید که استفاده از برخی سرویس‌های اینترنتی اگر چه در برخی اوقات به نفع کاربران است اما اگر این سرویس بخواهد علیه کاربران استفاده شود چندان مورد پسند شهروندان نیست.

شما هم اگر می‌خواهید به این شهر و ساکنان بدشانس ان سری بزنید می توانید با گوگل‌ارث به آنجا سفری داشته باشید.

 




موضوع مطلب :
پنج شنبه 90 شهریور 31 :: 4:10 عصر ::  نویسنده : M.N

گر شما تاکنون بر این باور بودید که تصویر 45 گیگاپیکسلی دوبی با کیفیت‌ترین عکس تصویربرداری شده در دنیاست، باید بگوئیم که اشتباه می‌کردید، چرا که تصویر 70 گیگاپیکسلی گرفته شده از روی بلندی‌های شهر بوداپست مجارستان توانسته این تصویر را پشت سر گذاشته و به شما اجازه دهد تا لب پنجره آپارتمان‌های این شهر تصویر را جلو برده و در اصطلاح زوم کنید.

این تصویر پانوراما با استفاده از دو دوربین 25 مگاپیکسلی A900s سونی و با لنزهای 400 میلیمتری مینولتا تهیه شده و برای گرفتن و پردازش هر یک از تصاویر گرفته شده، دو روز وقت صرف شده تا شما بتوانید ساعت‌ها با زوم کردن در گوشه گوشه این تصویر یک بعدازظهر گرم تابستانی را سپری کنید.

البته احتمالا برخی دوستان برای دیدن این تصویر که به اینترنت پرسرعت و پلاگین سیلورلایت مایکروسافت نیاز دارد، به مشکل بربخورند که برای دریافت سیلورلایت می‌توانند به اینجا مراجعه کنند.

این پروژه تصویربرداری از سوی سه شرکت مایکروسافت، سونی و اپسون پشتیبانی مالی شده است.

بزرگترین تصویر پانورامای دنیا از بوداپست را می‌توانید اینجا ببینید.

تصویر 45 گیگاپیکسلی در دوبی هم در اینجا قابل مشاهده است.

و بالاخره تصویر 26 گیگاپیکسلی از پاریس در اینجا.

به روزرسانی: تصویر 80 گیگاپیکسلی از لندن توسط عکاس همین تصویر رکورد تصویر بوداپست را شکست.




موضوع مطلب :
پنج شنبه 90 شهریور 31 :: 4:9 عصر ::  نویسنده : M.N

یک عکاس سوئدی با جمع‌آوری لاشه مگس‌های مرده از کنار پنجره‌ و لامپ‌های خانه خود و با کمک خلاقیت و هنر خود و مداد طراحی‌اش زندگی تازه‌ای به آنها بخشیده و به نوعی سیرک حشرات مرده به راه انداخته است.


ماگنس ماهر 40 ساله می‌گوید: سالها پیش این ایده در یک میهمانی به ذهن من خطور کرد. در آن مهمانی من خسته شدم و برای قدم زدن به بیرون آمدم و یک حشره مرده بر روی زمین پیدا کردم و بلافاصله این ایده به ذهن من خطور پیدا کرد.

وی در ادامه می‌افزاید: من این حشره‌ها را در خانه بر روی یک کاغذ سفید و در وضعیت‌های مختلفی گذاشتم و با مداد خودم محیط پیرامون آنها و دست و پای آنها را ترسیم کردم و بعد از آنها عکس گرفتم.

این عکاس اهل شهر کارلسکوگا از این حشره‌ها در حالت‌ها مختلفی مانند خوردن و خوابیدن، حمام آفتاب گرفتن، شنا کردن و حتی شیرجه زدن و یا رقصیدن عکس گرفته است.

وی همچنین تاکید می‌کند که وی برای این کار هیچ کدام از این حشره‌ها را نکشته و یا از آنها سوءاستفاده نکرده است.

این عکاس سوئدی عکس‌های خود از این حشرات مرده را به قیمت هر نسخه 35 یورو به فروش گذاشته و برنامه تهیه یک مجموعه 25 عکسی از این حشرات را دارد.




موضوع مطلب :
پنج شنبه 90 شهریور 31 :: 4:0 عصر ::  نویسنده : M.N
10 روش برای افزایش سرعت بوت شدن کامپیوتر

زمان بوت شدن کامپیوتر برای همه آزاردهنده است به همین دلیل کاربران سعی می کنند تا حد امکان کامپیوتر خود را ریستارت نکنند و به دنبال روش های مختلف برای کاهش زمان بوت شدن کامپیوتر خود باشند. در برخی از کامپیوترهای مبتنی بر سیستم عامل ویندوز، زمان بوت شدن کامپیوتر بیش از  1 یا 2 دقیقه طول می کشد. در این مقاله 10 روش برای سرعت بخشیدن به روند بوت شدن کامپیوتر را آموزش خواهیم داد.

10. بایوس کامپیوتر را تنظیم کنید

medium_biostweaksBIOS اولین نرم افزاری است که پس از روشن کردن کامپیوتر اجرا می شود. BIOS سخت افزار ها را در اختیار سیستم عامل قرار می دهد زمانی که کامپیوتر روشن می شود BIOS سخت افزارها را شناسایی و معرفی می کند تا سیستم عامل از آنها استفاده کند. تنظیمات اولیه BIOS به نحوی تنظیم شده اند تا کاربر به راحتی بتواند سیستم عامل را نصب کند اما پس از نصب سیستم عامل می توانید برخی از تنظیمات را تغییر دهید تا سرعت بوت شدن را افزایش دهید. معمولا با فشار دادن کلید Del یا F2 بلافاصله پس از روشن کردن کامپیوتر می توانید وارد بایوس شوید. پس از آن وارد Advance BIOS Feature شده و مقدار First Boost Device را Hard Disk یا SSD انتخاب کنید این گزینه معمولا بصورت پیش فرض Floppy Drive یا CD / DVD Drive است تا کاربر با ورود دیسک سیستم عامل براحتی بتواند عملیات نصب را انجام دهد. اگر Quick Boot نیز Disable است آن را Enable کنید. این تغییرات باعث افزایش سرعت بوت شدن کامپیوتر می شوند. همچنین اگر در آینده نیاز به نصب سیستم عامل داشتید می توانید با فشار دادن کلید F8 وارد منوی انتخاب DVD ROM شوید و یا First Boot Device را از همان روش بالا به DVD ROM تغییر دهید.

علاوه بر موارد فوق اگر کامپیوتر شما فاقد درایو Floppy است وارد منوی Standard CMOS Features شده و سپس Boot Up Floppy Seek را غیرفعال (Disable) کنید به این ترتیب CMOS بدنبال این درایو نخواهد گشت و سرعت بوت شدن سیستم کمی افزایش می یابد.

پس از انجام تغییرات از منوی اصلی Save & Exit Setup را انتخاب کنید تا تنظیمات برروی ROM ذخیره شده و کامپیوتر ریستارت گردد.

9. نرم افزارهای اضافی را از استارت آپ حذف کنید

startupappsاگر نرم افزاری در لیست StartUp قرار داشته باشد بلافاصله پس از بوت شدن سیستم عامل بصورت خودکار اجرا می شود. اگر نرم افزارهای زیادی در لیست استارتاپ قرار داشته باشند زمان زیادی نیز برای اجرا نیاز خواهند داشت به همین دلیل بهتر است تا حد امکان تعداد نرم افزارهای استارتاپ را کاهش دهید. بسیاری از نرم افزارهای مخرب و ویروس ها نیز از استارتاپ برای اجرا شدن استفاد می کنند پس با مراجعه به لیست استارتاپ شاید از ویروسی بودن کامپیوتر خود نیز مطلع شوید. برای مشاهده نرم افزارهای موجود در لیست استارتاپ می توانید از ابزار داخلی ویندوز با نام msconfig استفاده کنید. در ویندوز 7 عبارت msconfig را در جعبه جستجوی ویندوز 7 در منوی استارت و یا در قسمت Run (در کلیه ویندوز ها) وارد نمایید.

در تب StartUp لیست نرم افزارها به همراه توضیحات مربوطه وجود دارد تا حد امکان سعی کنید با برداشتن تیک نرم افزارهای غیرضروری، لیست را کاهش دهید. اگر نرم افزار را از لیست خارج کردید و بعدا پشیمان شدید می تواند با مراجعه به msconfig مجددا آن را به لیست استارتاپ اضافه نمایید.

8. نرم افزارهای استارتاپ را با تاخیر اجرا کنید

بسیاری از کاربران تمایل ندارند نرم افزارهای خود را از لیست استارتاپ خارج کنند در این صورت بهترین روش اجرای نرم افزارهای استارتاپ با تاخیر است در این روش نرم افزارهای استارتاپ با تاخیر و پس از اجرای سرویس های مهم و ابزارهای ضروری اجرا می شوند و به این ترتیب منابع سیستم درست مدیریت می شوند. برای ایجاد تاخیر در نرم افزارهای استارتاپ به این مقاله مراجعه کنید.

همچنین می توانید سرویس های غیرضرروی را نیز با تاخیر اجرا کنید برای این کار در Run (کلید های ترکیبی Windows + R را فشار دهید) عبارت services.msc را تایپ و Enter را فشار دهید تا وارد کنسول Services شوید. در این قسمت برروی سرویس مورد نظر خود دو بار کلیک نموده و در قسمت Startup Type عبارت Automatic  - Delayd Start را انتخاب کنید.

7. مدت زمان شمارش معکوس منوی بوت سیستم عامل را کاهش دهید

اگر برروی کامپیوتر خود بیش از یک سیستم عامل دارید، در زمان بوت سیستم، منوی انتخاب سیستم عامل با شمارش معکوس برایتان نمایش داده می شود با کاهش مدت زمان شمارش معکوس که مقدار پیش فرض آن 30 ثانبه است. می توانید سرعت بوت شدن سیستم را افزایش دهید.

برای کاهش این مقدار وارد msconfig شده و سپس برروی تب Boot کلیک نموده و عدد Timeout را کاهش دهید.

6. سخت افزارهای اضافی را غیرفعال کنید

disabledriversزمانی که کامپیوتر بوت می شود درایورهای سخت افزاری مختلف را در حافظه بارگذاری می کند حال اگر سخت افزای دارید که از آن استفاده نمی کنید مانند مودم یا Floppy Drive بهتر است آنها را بصورت فیزیکی از کامپیوتر خود جدا کنید و یا آنها را از Device Manager غیرفعال کنید. برای این کار در ویندوز 7 و Vista در منوی Start و در جعبه جستجو عبارت Device Manager را وارد و سپس Enter را فشار دهید و یا برروی My Computer در ویندوز XP یا Computer در ویندوز 7 و Vista دکمه سمت راست فشار داده و سپس Manage را انتخاب نمایید.

در Device Manager یک لیست از سخت افزارهای مختلف نمایش داده می شود برروی هر کدام که نیاز ندارید دکمه سمت راست ماوس را فشار داده و سپس Disable را انتخاب کنید.

5. آنتی ویروس خود را بروز رسانی کنید

برروی کامپیوتر خود آنتی ویروس نصب نموده و آن را همواره بروز نگاه دارید. اگر آنتی ویروس با سریال معتبر داشته باشید زمانی که به اینترنت متصل می شوید آنتی ویروس به صورت خودکار بروز می شود ولی اگر بدنبال آنتی ویروس مجانی و قابل بروز رسانی هستید می توانید از Microsoft Security Essential استفاده کنید.

برای استفاده از این آنتی ویروس، ویندوز شما می بایست آزمایش Genuine مایکروسافت را رد کند برای این کار می بایست از سیستم عامل ارجینال و معتبر استفاده کنید و یا به یکی از روش های زیر ویندوز خود را کرک کنید:

برای کرک کردن Windows XP از یکی از دو ابزار پایین استفاده کنید:

  • Antiwpa-V3.4.6 for X64 and X86.ra
  • Generic Antiwpa-2.3-WinXP-2k3.rar

برای کرک کردن Windows 7 از یکی از ابزارهای پایین استفاده کنید:

  • mini-KMS_Activator_v1.055_ENG.rar
  • Windows Loader v2.0.0.rar
  • 7Loader_v1.5_R2.rar
  • Trilogy 2.1

4. فونت های اضافی را پاک کنید

medium_hidefontsویندوز فونت ها را در زمان استارتاپ در حافظه بارگذاری می کند و اگر تعداد فونت های شما بیش از حد زیاد باشد زمان زیادی برای لود شدن آنها صرف خواهد شد. ویندوز 7 حدود 200 فونت را بصورت پیش فرض در حافظه بارگذاری می کند اگر MS Office را نصب کرده باشید تعداد این فونت ها بیشتر نیز می شود. پس اگر نیازی به برخی از فونت های خود ندارید آنها را حذف کنید.

برای این کار از Control Panel وارد Fonts شوید و یا در جعبه جستجو در منوی استارت عبارت Fonts را تایپ و Enter را فشار دهید. توجه داشته باشید که اگر با فونت ها آشنا نیستید نباید آنها را حذف کنید چون برخی از این فونت در نرم افزارهای مختلف استفاده می شوند و پاک کردن آنها ممکن است باعث نمایش غیرصحیح متون در این نرم افزارها شود.

در عوض می توانید فونت ها را Hide کنید بدین ترتیب در هنگام بوت فونت های Hide شده در حافظه لود نمی شوند.

3. حافظه RAM را افزایش دهید

با نصب ماژول اضافی حافظه RAM سرعت اجرای نرم افزارها و استارتاپ ویندوز افزایش می یابد.

امروزه حافظه های RAM قیمت نسبتا پایینی دارند و با کمی هزینه اضافی می توانید سرعت سیستم عامل را به میزان قابل ملاحظه ایی افزایش دهید.

 

 

2. آدرس IP خود را ثابت کنید

ipبصورت پیش فرض زمانی که به شبکه متصل می شوید یک IP داینامیک از DHCP سرور دریافت می کنید دریافت IP از DHCP کمی زمان بر است ولی اگر از IP ثابت (Static) استفاده کنید این زمان به حداقل می رسد. اگر با نحوه آدرس دهی IP آشنا نیستید و یا IP خود را نمی دانید در RUN (دکمه های Windows + R) عبارت CMD را تایپ نموده و سپس دستور ipconfig را وارد کنید سپس اعداد نمایش داده شده در Ipv4 Address و Subnet Mask و Default Gateway را از قسمت Ethernet adapter Local Are Connection ( درصورت اتصال به شبکه کابلی) و یا از قسمت Wireless LAN Adapter Wireless Network Connection (در صورت اتصال به شبکه بی سیم) یادداشت نمایید. سپس در Run یا جعبه جستجو ویندوز 7 عبارت ncpa.cpl را تایپ کنید تا وارد Network Connection شوید حال اگر از شبکه بی سیم استفاده می کنید برروی Wireless Network Connection و اگر شبکه کابلی استفاده می کنید برروی Local Area Connection دکمه سمت راست ماوس را فشار داده و سپس Properties را انتخاب نمایید پس از آن در جعبه پایین This Connection uses the following items: برروی Internet Protocol Version 4 - TCP/IPv4 دو بار کلیک کنید حال پس از انتخاب Use the following IP address اطلاعاتی که از طریق دستور ipconfig بدست آوردید را در IP address و Subnet mask و Default Gateway وارد کنید در Preferred DNS Server نیز همان عدد Default gateway را وارد کنید و در قسمت Alternate DNS Server نیز عدد 8.8.8.8 را وارد کنید. پس از OK کردن پنجره های باز شده، اینترنت خود را آزمایش کنید اگر همه چیز به خوبی کار می کرد به تنظیمات دست نزنید ولی اگر به مشکل بر خوردید و دسترسی شما به اینترنت قطع شد حتما آدرس ها را درست وارد نکرده اید و می توانید مراحل را تکرار کرده و به جای انتخاب Use the following IP address گزینه Obtain an IP address automaticly را انتخاب کنید تا IP مانند ابتدا از DHCP گرفته شود.

1. یک درایو SSD در کنار دیسک سخت خود نصب کنید

xlarge_1200-ssds-are-awesomeدر حال حاضر بزرگترین مانع سرعت کامپیوتر ها دیسک های سخت یا HDD ها هستند سرعت HDDها به کندی افزایش می یابد و خواندن و نوشتن اطلاعات در آنها بسیار پایین تر از حافظه های SSD است از طرفی SSD ها گران قیمت هستند و نمی توان آنها را بطور کامل جایگزین HDDها کرد. با توجه به شرایط فعلی بهترین کار استفاده همزمان از هر دو درایو است شما می توانید یک دیسک سخت چند ترابایتی برای ذخیره اطلاعات داشته باشید و از یک SSD چند گیگابایتی برای راه اندازی سیستم عامل و نصب نرم افزارهای ضروری استفاده نمایید. به این ترتیب هم از سرعت بسیار بالای SSD استفاده خواهید کرد و هم از فضای بالا HDD بهره مند خواهید شد. SSD ها سرعت بوت کامپیوتر را چندین برابر می کنند.




موضوع مطلب :
1   2   3   >   
درباره وبلاگ

این وبلاگ برترین وبلاگ پارسی بلاگ در سال 1389 شده است . موفق باشید
آخرین مطالب
پیوندها
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 12
بازدید دیروز: 13
کل بازدیدها: 179541