سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
*.: اخبــار فــنــاوری اطــلاعــات و ارتــبــاطــات .:*
 
پنج شنبه 89 دی 30 :: 3:28 عصر ::  نویسنده : M.N
گروه خبری GSM:به نقل از خبرگزاری مهر-شرکت فوجیتسو موفق به طراحی تکنولوژی شده است که با کمک آن قادر خواهد بود تمامی تجهیزات الکترونیک را از اتصال به کابلهای برق برای شارژ مجدد بی نیاز کند.
شاید شبکه های وایرلس و صفحه کلیدهای بلوتوث دار بتوانند کاربران را از انبوهی از کابلهای دست و پاگیر و آزار دهنده خلاص کنند اما شرکت فوجیتسو باور دارد مطالعات جدیدش می تواند از میان دریایی از کابلهای مخصوص شارژ تجهیزات الکترونیک، مقدار قابل توجهی را حذف کرده و کاربران را از قید و بند این سیمهای مزاحم آزاد کند.
این شرکت روز گذشته اعلام کرد بر مشکلات طراحی مکانیزم شارژ بی سیم تجهیزات الکترونیکی غلبه کرده و در نظر دارد این تکنولوژی جدید را تا سال 2012 روانه بازار کند.
ایده کلی این طرح که شرکتهایی مانند اینتل، MIT و دیگر سازمانها برای سالها در جستجوی آن بوده اند، امکان شارژ شدن الکتریکی تجهیزاتی مانند لپ تاپها یا تلفنهای همراه است اما نه با استفاده از کابلهای همیشگی، بلکه با قرار دادن آنها بر روی سطحی مانند یک میز تا به این شکل نیاز به کابلهای برق از بین رفته و حمل و نقل آزادانه این تجهیزات راحت تر شود. با این حال فوجیتسو ایده های بزرگتری را نیز در سر دارد: انتقال بی سیم انرژی به داخل رایانه ها و شارژ الکتریکی خودروها.
آزمایشگاه های فوجیتسو بر روی این پروژه که طرح اولیه آن با عنوان تشدید مغناطیسی در سال 2006 ارائه شد مطالعات فراوانی کرده اند. در این تکنیک از یک سیم پیچ و یک خازن برای ایجاد تشدید مغناطیسی میان دستگاه و وسیله گیرنده انرژی استفاده شده است اما پیچیدگی بالای مدلسازی های رایانه ای ساخت این ابزار را دچار مشکل کرده بود.
به گفته فوجیتسو به دلیل وجود تعامل میان تمامی قطعات به کار گرفته شده در این ابزار طراحی آن بسیار پیچیده بوده و زمانی که قرار باشد چند تلفن همراه و ابزار الکترونیکی برای شارژ شدن بر روی آن قرار گیرند و یا ابعاد ابزار کوچکتر شود، کار دشوارتر خواهد شد.
این شرکت دستاورد جدید خود را ایجاد تکنیکی می داند که به اندازه ای چشمگیر سرعت طراحی انرژی میان انتقال دهنده و گیرنده آن را کاهش داده است. هنوز مشخص نیست چنین شارژری تا چه اندازه بتواند در شارژ کردن انواع تجهیزات الکترونیکی موجود موفق عمل کند زیرا احتمال اینکه کاربران بخواهند برای هر یک از وسایل الکترونیکی خود یک شارژر بی سیم خریداری کنند صفر است و از سویی دیگر تولید ابزاری که بتواند از پس شارژ کردن دریایی از تجهیزات متنوع بر آید مشکلی بزرگ برای فوجیتسو خواهد بود.
بر اساس گزارش سی نت، این شرکت در نظر دارد در کنفرانس IEICE در دانشگاه اوساکا جزئیات بیشتری از دستاورد جدید خود را ارائه کند.



موضوع مطلب :

به تازگی شرکت LG با تولید عریض‌ترین تلویزیون OLED به بازار، دنیا را شگفت‌زده کرده است.




زمانی می‌توانید به تفاوت EL9500 با دیگر محصولات مشابه پی ببرید که تصاویر را در آن مشاهده کنید.
تکنولوژی OLED در این دستگاه باعث تفاوت نور پس زمینه آن نسبت به دیگر تلویزیون‌های LCD می‌شود، که این قابلیت به هنگام مشاهده تصاویری که پیکسل‌های آنها نور تولید می‌کنند مشهود است.
این تلویزیون بدون بهره‌گیری از هر گونه نور خارجی بهترین درجه رنگ سیاه را در صفحه نمایش 15 اینچی خود نشان می‌دهد.
همچنین درخشندگی و روشنایی تصویر در آن 1.5 برابر بیشتر از تلویزیون های LCD متداول است.
نکته قابل توجه دیگر این دستگاه زمان پاسخگویی بی‌نظیر به همراه سرعت بالای تطبیق تصاویر ویدئویی در آن است.
رزولوشن این تلویزیون برابر 768*1366 پیکسل است و می‌تواند تصاویر را با سرعت 100 هرتز نمایش داده و تصاویری پویاتر، زنده‌تر و شفاف‌تر را به ما ارائه کند.
علاوه بر تصویر بی‌نظیر، EL9500 دارای کیفیت صدایی باور نکردنی می‌باشد. بلندگوهای نامرئی و تکنولوژی Clear Voice II ال.جی و سیستم صوتی SRS TruSurrond XT تجربه برخورداری از بهترین صدا را به شما ارائه می‌کنند.
aضخامت این تلویزیون تنها 3.2 میلیمتر است و به راحتی می‌توان آن را بر روی دیوار یا هر مکان دیگری قرار داد. LE9500 انرژی کمتری نسبت به دیگر LCD ها مصرف می‌کند. وجود ورودی‌های HDMI در آن شما را قادر می‌سازد که به راحتی فایل‌های مورد نظر خود را از دیگر وسایل صوتی تصویری به تلویزیون خود منتقل کنید.
پیش‌بینی می‌شود که EL9500 ال.جی در سه ماهه سوم سال میلادی به دیگر بازارهای جهانی عرضه شود.




موضوع مطلب :
پنج شنبه 89 دی 30 :: 3:16 عصر ::  نویسنده : M.N

در هر خانه ای یخچال پیدا می شود. اما تقریبا همه آنها شبیه هم هستند. در این مطلب ?? یخچال جالب که با ایده هایی خلاقانه طراحی و ساخته شده اند را به شما معرفی می کنیم البته برخی از آنها هنوز در حد طرح و ایده هستند. اما شاید اگر در آینده قصد خرید داشته باشید بتوانید یکی از این یخچال های متفاوت را بخرید.


---------


یخچال طبقاتی

این یخچال با ایده استفاده برای دانشجویان و افرادی که به صورت مشترک با افراد دیگر زندگی می کنند ساخته شده و مورد توجه قرار گرفته است. همچنین این یخچال در سال ???? برنده جایزه طراحی الکترولوکس شده. این جایزه به بهترین ایده ها و طراحی های مرتبط با لوازم خانگی داده می شود. همانطور که می بینید، این یخچال از قسمت ها و طبقات مختلف تشکیل شده که محل نگهداری مواد غذایی در طبقات مختلف آن مجزا هستند.





یخچال شفاف

این یخچال شفاف از برخی جهات ایده مناسبی به نظر می رسد. با یک نگاه می توان از محتویات آن آگاه شد. هر چند که این مورد ممکن است به مزاج برخی خوش نیاید، اما با این حال تا حدودی از اتلاف انرژی ای که به خاطر باز کردن در یخچال ها هدر می رود، کم می کند.




یخچال درختی

این یخچال که بیشتر شبیه یک درخت طراحی شده بسیار جالب به نظر می رسد. تنه درخت یخچال است و شاخه های آن هم می توانند قفسه هایی برای قرار دادن میوه ها و سایر مواد غذایی باشند. برای باز کردن در یخچال هم کافی است ضربه ای به تنه درخت بزنید تا باز شود و دسترسی به محتوای آن امکان پذیر گردد.



یخچال کشویی

یخچال کشویی هم ایده ای خوب است. شاید بد نباشد که به جای اینکه فضای نسبتاً زیادی از آشپزخانه با یک یخچال بزرگ اشغال شود، چنین یخچالی در قسمتی از کابینت ها تعبیه شود. در این حالت طراحی آشپزخانه یکدست تر خواهد بود.


یخچال ژلاتینی

درون این یخچال با ژلی چسبنده و البته بی ضرر پر شده و کافی است میوه ها و نوشیدنی ها را در این ژل سبز رنگ رها کرد. این یخچال نیز در میان برترین طرح های مسابقه الکترولوکس قرار داشته است.




یخچال کم مصرف

ایده ساخت اش بر اساس صرفه جویی در مصرف انرژی بوده است. همانطور که مشاهده می کنید این یخچال چند فضا در حجم های مختلف دارد. توصیه شده در صورت استفاده از این، یخچال مواد غذایی ای که بیشتر گذاشته و برداشته می شوند در قسمت های کوچکتر گذاشته شوند تا با هر بار باز شدن در یخچال، انرژی کمتری هدر رود.





یخچال R2-D2

طرح این یخچال کوچک از ربات R2D2 گرفته شده. رباتی که یکی از شخصیت های محبوب جنگ ستارگان است. از این نمونه تنها ???? عدد تولید و فروخته شده است.





یخچالی با در شیشه ای

این طراحی هوشمندانه از یخچال هم برازنده یک آشپزخانه مدرن است. به شرطی که همیشه درون یخچال را مرتب نگاه دارید.




یخچال قابل حمل

این طرح خلاقانه بخاطر حجم کمی که اشغال می کند، برای آپارتمان های کوچک نمونه ای خوب و مناسب به نظر می رسد. میله ای که در مرکز آن قرار دارد، علاوه بر نگه داشتن طبقات، انتقال برودت را نیز انجام داده و سرما را به طبقات یخچال می رساند.




موضوع مطلب :
پنج شنبه 89 دی 30 :: 3:13 عصر ::  نویسنده : M.N


Smart Fingers Turn Your Hands into Rulers

اکثر اوقات با کمک انگشتان دست سعی می کنیم فاصله و یا اندازه ای تقریبی را به کسی نشان دهیم. گاهی اوقات هم دلمان می خواهد که وجب هایمان مدرج بود تا می توانستیم چیزی را به صورت دقیق اندازه بگیریم.
این طرح یک خط کش هوشمند است که Smart Finger نام دارد. این خط کش از دو قطعه تشکیل شده که انگشت دست همانند انگشتانه خیاطی به راحتی در آن فرو می رود.

برای استفاده از این خط کش کافی است که این قطعات را بپوشید. حالا فاصله مورد نظر به طور اتوماتیک بین دو قطعه که در واقع فاصله بین دو انگشت دست است در مقیاس متریک و یا مقایس های دیگر محاسبه می شود. ضمنا می تواند هر قطعه را در یک دست پوشید و فواصل بزرگ تر را هم با آن اندازه گیری کرد.

فاصله اندازگیری شده بر روی یک صفحه نمایشگر OLED نمایش داده می شود و با یک دکمه مقادیر محاسبه شده در حافظه ذخیره می شود. این اطلاعات قابل انتقال به کامپیوتر نیز می باشند.





موضوع مطلب :
پنج شنبه 89 دی 30 :: 3:11 عصر ::  نویسنده : M.N

گاهی اوقات حتی موفق ترین ها و بهترین ها نیز با شکست مواجه می شوند و همه را در بهت و حیرت فرو می برند. حتماً حرکت زین الدین زیدان در فینال جام جهانی ???? را که سرنوشت تیمش را دگرگون کرد به خاطر دارید؟ ضربه سر او به شکم بازیکن حریف، منجر به اخراج او در دقایق حساس بازی شد و همگی طرفداران خود را بهت زده کرد. مواردی از این دست کم نیستند. حتی بزرگان عرصه فناوری نیز از این قاعده مستثنی نمی باشند. ‏

برای مثال حتماً سکوت طولانی بیل گیتس را هنگامی که در مقابل صدها نفر با صفحه آبی مرگ ویندوز ?? مواجه شد به یاد میاورید. در این مطلب ما به ?? مورد از بدترین شکستهای تکنولوژی می پردازیم که سر و صدای زیادی به پا کرد. پس ادامه مطلب را از دست ندهید. ‏

--------------------


??- تلسکوپ فضایی Hubble

دستگاهی ?.? میلیارد دلاری که بالاخره پس از صرف آن همه وقت و هزینه به فضا فرستاده می شود، در کمال ناباوری عکسهای تار و مبهمی ارسال می کند. بعدها مشخص شد که مشکل در ابزار کالیبراسیون تلسکوپ بوده و برطرف کردن آن توسطت لنزهای اصلاحی سه سال به طول انجامید. ‏





?- انفجار لپ تاپ Dell ‏

در سال ???? در خلال کنفرانسی در ژاپن به ناگهان یک لپ تاپ دل آتش گرفت. شعله ور شدن لپ تاپ باعث چند انفجار پیاپی در آن شد و این آتش سوزی حدود ? دقیقه ادامه یافت. پس از بررسی مشخص شد که اولین انفجار مربوط به باطری لپ تاپ بوده. نهایتاً کمپانی دل مجبور به اعلام فراخوان عمومی جهت جمع آوری ?? هزار باطری نوت بوکهای خود شد. خوشبختانه آسیب جدی در این زمینه به کسی وارد نشد. ‏





‏?- Nokia N-gage ‏

گوشی موبایل و پلتفرم بازی را در یک دستگاه داشتن واقعاً ایده آل به نظر می رسد ولی بازار چیز دیگری نشان داد. Nokia N-gage همانطور که از نام آن پیداست در سال ???? توسط کمپانی نوکیا عرضه شد و با تبلیغات گسترده ای که انجام داد انتظار می رفت بازار را به قبضه خود در آورد. ولی با تمام این تدابیر فروش آن در کمترین حد انتظار بود. یکی از علل عدم استقبال از این گوشی تعداد انگشت شمار بازیهای مناسب برای آن بود. ‏





?- عدم موفقیت Asimo ربات انسان نما ‏

این ربات که توسط شرکت هوندا ساخته شد به طرز اسفباری در سال ???? در مقابل چشمان حاضرین با شکست مواجه شد. ماجرا از این قرار بود که نمونه آزمایشی Asimo به سمت پله ها به حرکت درآمد، هنوز چند قدم بیشتر بالا نرفته بود که به طور ناگهانی ایستاد مثل اینکه بخواهد به اطراف بچرخد و شروع به آواز خواندن کند. ولی از خواندن خبری نبود. ربات شروع به تلو تلو خوردن کرد و از پله ها به پایین افتاد. در این لحظه نمایندگان هوندا به سرعت چراغها را خاموش کردند و ربات را از محل دور نمودند. ‏






?- حادثه Cloud Computing مایکروسافت ‏

Cloud Computing که در فارسی به آن پردازش ابری و یا محاسبات ابری گویند عبارت است از نوعی فناوری که با استفاده از اینترنت و سرورهای مرکزی، نرم افزارها را به شکل یک سرویس در اختیار کاربران می گذارد و دیگر نیازی به نصب نرم افزار بر روی کامپیوتر شخصی نیست. داده های کاربران نیز به راحتی بر روی سرور ارائه دهنده سرویس ذخیره می گردد و دسترسی به آنها از هر جا امکان پذیر است. اما همیشه هم فناوری صد در صد قابل اطمینان نیست. در اکتبر سال ???? پردازش ابری قربانی گرفت. سرورهای مایکروسافت که داده های هزاران کاربر T-Mobile را بر روی خود ذخیره کرده بودند به ناگهان و بدون هیچ اخطاری از کار افتادند. و جالب اینکه هیچ نسخه پشتیبانی هم از داده ها تهیه نشده بود. این مسئله باعث شد کاربران اعتماد خود را به شرکت از دست بدهند. هرچند مایکروسافت در نهایت بسیاری از داده ها را بازیابی نمود ولی دیگر دیر شده بود و این شکست آینده پردازش ابری را زیر سوال برد. ‏


?- خطای کامپیوتری کمپانی پپسی ‏

کمپانی پپسی کولا مجدداً مسابقه شماره طلایی خود را در سال ???? و این بار در فیلیپین برگزار کرد. شماره ای در پایان هر روز اعلام می شد. به کسی که آن شماره را در دست داشت مبلغ یک میلیون پزو فیلیپین اهدا می شد. در کمال ناباوری و به علت خطای سیستم، شماره ??? هزاران برنده داشت و تمامی آنها برای گرفتن جایزه به کارخانه پپسی هجوم آوردند. پپسی هیچگاه نمی توانست چنین مبلغی را پرداخت کند پس موقعیتش به خطر افتاد و مردم خشمگین شدند. کارخانه پپسی توسط افرادی منفجر شد و تعداد ?? کامیون از اموال این کارخانه در آتش سوخت. یک زن و یک کودک نیز در این حادثه کشته شدند. ‏





?- حادثه فضا پیمای مریخ ‏

ناسا در دسامبر ???? این فضا پیما را با هدف بررسی آب و هوا و حجم دی اکسید کربن مریخ به این سیاره فرستاد. بنا بود فضا پیما به منظور انجام تحقیقات در ???.? الی ??? کیلومتری جو مریخ قرار گیرد. اما برخی مشکلات ناوبری باعث شد فضاپیما تا ارتفاع ?? کیلومتری جو مریخ پایین بیاید و به علت فشار وارده از سوی جو منفجر شود. علت بروز این حادثه این بود که پیمانکاران پروژه از استانداردهای بین المللی واحدهای اندازه گیری استفاده نکرده بودند. یعنی برای محاسبات از واحد اندازه گیری اینچ و یارد استفاده کرده بودند در حالی که ناسا با متر و کیلومتر محاسبات خود را انجام داده بود. ‏





?- انفجار آریان ? ‏

در سال ???? موشک ? میلیارد دلاری آژانس فضایی اروپا که قرار بود ماهواره آریان ? را در مدار قرار دهد ??.? ثانیه پس از برخاستن از زمین منفجر شد. علت آن بروز مشکل در سیستم هدایت داخلی موشک بود. سیستم کامپیوتری هدایت موشک هنگام تبدیل عددی ?? بیتی به فرمت ?? بیتی به دلیل بزرگ بودن بیش از حد عدد، به ناگاه از کار افتاد و خاموش شد و کنترل را به واحد مشابه انتقال داد که متاسفانه آن واحد نیز چند میلی ثانیه قبل خاموش شده بود. ‏





?- سرنگونی آپولو ?? ‏

این مورد نیز یکی از سفرهای ناموفق ناسا به فضا است. آپولو ?? همانطور که از نام آن پیداست سیزدهمین سفینه از سفینه های پروژه آپولوست که به ماه ارسال شده. در سال ???? این سفینه با سه سرنشین زمین را به مقصد ماه ترک کرد. ولی در زمانی که تقریباً ??? راه طی شده بود مخزن اکسیژن ماژول فرماندهی آتش گرفت و فضانوردان مجبور به استفاده از ماژول ماه نشین شدند. دیگر چاره ای به جز برگشتن به زمین نبود. خوشبختانه با تلاش و شجاعت بسیار، سه فضانورد توانستند به سلامت بازگردند و در اقیانوس آرام فرود بیایند. این ماموریت به شکست موفقیت آمیز معروف شد. ‏






?- خطای هزاره- اخطاری که ممکن بود جنگ جهانی سوم را به راه بیندازد ‏

سرهنگ دوم. استانیسلاو پتروف روسی شخصی بود که از یک هولوکاست اتمی در سال ???? جلوگیری کرد. در آن سال سیستم های ماهواره ای روسیه پیغامی را مخابره کردند. این پیغام هشداری بود که اعلام می کرد امریکا ? موشک بالستیک به سمت روسیه پرتاب کرده است. اما پتروف به محض دریافت خبر آن را رد کرد و جلوی هر اقدامی را گرفت. وی عقیده داشت در صورتی که امریکا تصمیم به انجام چنین کاری داشت نه با ? موشک بلکه با ده ها موشک اقدام می کرد. باور بکنید یا نکنید اگر حس ششم او به سراغش نمی آمد دیگر معلوم نبود جهانی که ما در آن زندگی می کنیم همان چیزی باشد که هم اکنون است چرا که اگر تمام سلاحهای اتمی روسیه فعال و ضد حمله آغاز شده بود سرنوشت، بازیهای جدیدی به راه می انداخت. در واقع علت بروز این خطا در سیستم های ماهواره ای روسیه، بازتاب نور خورشید بود. ‏




موضوع مطلب :
پنج شنبه 89 دی 30 :: 3:6 عصر ::  نویسنده : M.N

حدود پنج ماه پیش گوگل از ساخت تلویزیون اش با همکاری سونی خبر داد و قرار بود نخستین تلویزیون اینترنتی دنیا در پاییز توسط سونی ارایه شود. سرانجام شب گذشته شرکت سونی تلویزیون اینترنتی گوگل را رسما در نیویورک معرفی کرد. تا از هفته آینده بتوانید تلویزیون، اینترنت و اندروید را یکجا داشته باشید. ‏

تلویزیون گوگل به صورت HDTV و در چهار سایز ??، ??، ?? و ?? اینچ ارایه می شود و قیمت آن بسته به سایز بین ??? تا ‍???? دلار متغیر است. به همراه آن یک پخش کننده Blue?-?ray با قیمت ??? دلار هم فروخته می شود. سونی روی آن ? پورت HDMI و ? پورت USB هم قرار داده است. ‏

مدل ?? اینچی از نوع LCD است در حالی که سایزهای بزرگ تر از نوع LED هستند. تمام این تلویزیون ها دارای Wi?-?Fi هستند بنابراین برای اتصال انها به اینترنت نیاز به کابل کشی ندارید. روی تلویزیون نرم افزارهای مختلفی مانند Netflix CNBC Napster Pandora نصب شده. ‏

اعلام شد که Andriod Market تا اوایل سال آینده میلادی روی تلویزیون ها فعال خواهد شد. تلویزیون ها یک حالت کارکرد همزمان دوگانه هم دارند که می توانید برای مثال در بخشی از نمایشگر فیلم تماشا کنید و از بخشی دیگر توییت کنید.       
این تلویزیون ها دارای یک کنترل از راه دور جدید و عجیب هم هستند که سونی آن را اختراع کرده است. این کنترل به گونه ای طراحی شده که هم برای کنترل تلویزیون استفاده شود و هم بتوانید از طریق آن وب گردی کنید یا تلفن اندروییدی تان را کنترل کنید. ‏

تلویزیون گوگل از هفته آینده به بازار ارایه خواهند شد. هفته ی اول بهمن ماه




موضوع مطلب :
پنج شنبه 89 دی 30 :: 3:5 عصر ::  نویسنده : M.N

Samsung Epic 4G

T-Mobile myTouch 4G

HTC EVO 4G

Apple 32GB iPhone 4

Motorola Droid X

HTC Droid Incredible

Google Nexus One

Samsung Mesmerize

Samsung Focus

Samsung Fascinate



موضوع مطلب :
پنج شنبه 89 دی 30 :: 3:3 عصر ::  نویسنده : M.N

ابزارهای جاسوسی همیشه گجت های جذابی بوده اند. یکی از دلایل محبوبیت فیلم ها جیمزباند هم وجود این اسباب بازی های جالب است. اما در فیلم ها می دانیم که بیشتر با تخیل مواجه هستیم. اینجا ده تا از وسایل جاسوسی واقعی را می بینید که در گذشته استفاده می شدند و حالا جایشان در موزه است و جزو تاریخ محسوب می شوند.


رژ لب مرگبار ‏

این یک اثر کلاسیک جاسوسی است. رژ لبی که می تواند یک گلوله 4?.?5 میلیمتری شلیک کند. این اسلحه در اواسط سال 1960 از یک مامور KGB به دست امده است. و هم اکنون در موزه بین الملی ابزارهای جاسوسی نگهداری میشود. ‏






لباس عکاس ‏

این روزها دوربین موبایل شما خیلی کوچک تر از این دوربین جاسوسی است. اما این دوربین چهل سال قبل این یکی از بهترین دوربین ها برای عکاسی مخفیانه بوده. دوربین در کت جاسازی میشده و جاسوس می توانست به راحتی با آن عکاسی کند. ‏





دوربین تصویر برداری از اسناد ‏

در سال های دهه ?? میلادی با این دوربین از متن ها و اسناد عکاسی میکردند. دوربین از نوعی روش فشرده سازی شیمیایی برای کوچک نگه داشتن اطلاعات استفاده می کرده است. در جنگ جهانی دوم یک جاسوس دوجانبه یکی از آنها را که حاوی اطلاعاتی در مورد حمله آلمان ها به پرل هاربر بود به رییس اف بی آی داد. اما آنها به او اعتماد نکردند. ‏





کفش جاسوس? ‏

بین سال های ?? و ?? میلادی اکثر دیپلمات های غربی که در شرق اروپا مشغول کار بودند ترجیح می داند لباس هایشان را از غرب و از طریق پست بخرند. در رومانی سرویس جاسوسی از این موضوع استفاده می کرد و با هماهنگی شرکت پست، در پاشنه کفش هایی که آنها میخریدند ردیاب و میکروفن مخفی جاسازی می کرد. این کفش به طور اتفاقی در طی یک بررسی امنیتی در یک سالن کشف شد. ماموران یک سیگنال در سالن کشف کردند اما وقتی دیپلمات ها سالن را ترک می کردند سیگنال ناپدید میشد! ‏





ماشین تایپ رمزنگار ‏

این روزها انواع روش های رمزنگاری و الگوریتم های پیچیده برای این کار وجود دارد. اما در جنگ جهانی دوم از کامپیوترهای امروزی خبری نبود. این ماشین تایپ مخصوصی است که آلمانی ها اختراع کرده بودند. آنها می دانستند که ارسال پیام ها از طریق بیسیم به صورت رمزنگاری نشده کار خطرناکی است. بنابراین این دستگاه را ساختند. آنها پیام را به راحتی روی آن تایپ می کردند و پیام نوشته شده توسط یک بخش الکترونیکی به رمزهای مخصوص تبدیل میشد و آنها متن کد شده را ارسال می کردند. آلمانی ها تصور میکردند که این الگوریتم غیر قابل شکستن است. در حالی که در آن طرف متفقین آن را شکسته بودند و پیام های آلمان ها را می خواندند. ‏

نکته در اینجا است که آلمان ها در جنگ جهانی دوم هم اطلاعاتی که از طریق شبکه های بیسیم منتقل میشد را رمز نگاری میکردند اما هنوز خیلی از کاربران فعلی اینترنت شبکه بیسیم شان را همینطور بدون رمزنگاری مناسب رها کرده اند. ‏





دیسک رمزنگار ‏

به نظر وسیله ساده ای می آید. دو صفحه چرخان که روی هر کدام حروف انگلیسی نوشته شده. از آن برای نوشتن پیام های رمزنگاری استفاده می کردند. و برای باز کردن رمز باید صفحات را در مکان مناسب قرار داد. مثلا در این تصویر M?=?G است. به نظر شکستن رمزش اسان می آید اما جاسوس ها پیام ها را به زبانی غیر از انگلیسی می نوشتند! بنابراین اول باید میدانستید که پیام به چه زبانی نوشته شده است و همین کار را بسیار سخت می کرد. ‏






چتر بلغاری

جاسوس ها کلا چتر را دوست دارند. بلغاری ها این چتر را ساخته بودند و در سال 1978 از آن برای کشتن یکی از مخالفان دولت به نام جورجی مارکوو استفاده کردند. این چتر حاوی یک سم بود که یک ماشه کوچک داشت. به راحتی می شد زهر را به بدن هدف تزریق کرد. ‏





کبوترهای جاسوس

این کبوترها در زمان قدیم نقش هواپیماهای جاسوسی فعلی را بازی میکردند. و تقریبا کار ماهواره را هم انجام میدادند! آنها را آموزش داده بودند که در جنگ بالای سر دشمن پرواز کنن و دوربین متصل به انها کار عکسبرداری را انجام میداد. نقش انها در طول جنگ بسیار مهم و حیاتی بوده است. علاوه بر این هنگامی که ارتباط های رادیویی قطع بوده کبوتر ها نقش انتقال پیام ها را به عهده داشته اند. میزان موفقیت کبوترها در عملیات هایشان بیشتر از ?? درصد بوده است و تصور می کنم از انسان ها کارشان را بهتر انجام میداده اند. ‏




درخت جاسوس

روس ها در سال 1970 در جنگل های اطراف مسکو درون تنه یک درخت این گیرنده و فرستنده را کشف کردند! امریکایی ها آن را در آنجا جاسازی کرده بودند. این دستگاه پیام های رادیویی از یک پایگاه نظامی هوایی روسی نزدیک را دریافت می کرد و آنها را به یک ماهواره آمریکایی ارسال می کرد. جالب تر اینکه این دستگاه با انرژی خورشیدی کار می کرد! بنابراین نیازی به نگهداری و تعویض باطری نداشت. ‏





پیام رسان کثیف

این شبیه دفعیات یک سگ است. اما در واقع درون آن محفظه ای وجود دارد که پیام ها از طریق آن تبادل میشده است. با این کار افراد می توانستند در یک محیط با همدیگر ارتباط برقرار کنند. و کسی هم به طرف چنین چیز کثیفی نمی رفت. البته استفاده از این روش همیشه خطرهای خودش را داشته. مثلا ممکن بود کسی آن را جمع کند. ‏




موضوع مطلب :
پنج شنبه 89 دی 30 :: 3:2 عصر ::  نویسنده : M.N

نخستین گوشی موبایل ساخت روسیه از اول ماه مارس ???? راهی بازار خواهد شد.






قیمت این گوشی حدود ?? هزار روبل (حدود ??? دلار) تعیین شده است. این خبر را "ولادیمیر یوتوشنکو" رئیس شرکت "سیستما" در دیدار با "ولادیمیر پوتین" نخست وزیر روسیه اطلاع داد.

یوتوشنکو دراین دیدار گفت: "فروش نخستین گوشی موبایل با تراشه "جی پی اس-گلوناس" از اول ماه مارس آغاز می شود. قیمت این گوشی ?? هزار و ??? روبل خواهد بود".

به گفته رئیس شرکت، این گوشی مشابه مدل گوشی های نسل چهارم "آیفون" (iPhone ?G) است اما برخلاف مشابه خارجی مجهز به دو سیستم ناوبری است.

"سرگی ایوانوف" معاون نخست وزیر در این خصوص گفت که دقت این سیستم دو گانه ناوبری ??% است، در حالی که دقت سیستم های "جی پی اس" فقط ??% می باشد.

ولادیمیر پوتین به یوتوشنکو پییشنهاد کرد زمان عرضه گوشی به بازار را به ? مارس "روز جهانی زن" تغییر دهند.

نخست وزیر با خنده گفت: "خانم ها می توانند با دقت مکان همسرشان را مشخص کنند".




موضوع مطلب :
پنج شنبه 89 دی 30 :: 3:0 عصر ::  نویسنده : M.N




موضوع مطلب :

درباره وبلاگ

این وبلاگ برترین وبلاگ پارسی بلاگ در سال 1389 شده است . موفق باشید
آخرین مطالب
پیوندها
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 7
بازدید دیروز: 4
کل بازدیدها: 179523