سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
*.: اخبــار فــنــاوری اطــلاعــات و ارتــبــاطــات .:*
 
سه شنبه 90 خرداد 31 :: 8:55 عصر ::  نویسنده : M.N

یک ابررایانه ژاپنی که توسط فوجیتسو ساخته شده، عنوان سریع‌ترین را از رقیب چینی خود ربود و ژاپن را برای نخستین بار در هفت سال گذشته به صدر دارندگان ابررایانه‌ها بازگرداند.

فوجیتسو و  سریع‌ترین ابر رایانه دنیا

ابررایانه «کی کامپیو‌تر» که به «رایکن» نیز معروف است، در موسسه ژاپنی پژوهش فیزیکی و شیمی قرار دارد و توسط دولت تامین بودجه شده و قدرت محاسبه هشت کادریلیون را در هر ثانیه دارد.

در دوران افزایش قدرت اقتصادی و تکنولوژیکی چین، بازگشت به جایگاه بر‌تر قدرتمند‌ترین ابررایانه‌ها، مایه غرور برای ژاپن خواهد بود که چند ماه قبل از سوی چین به عنوان دومین اقتصاد بزرگ جهان پشت سر گذاشته شد.

این ابررایانه ژاپنی سه برابر دومین ابررایانه قدرتمند جهان که توسط دانشگاه ملی فن‌آوری دفاعی چین طراحی شده است، قدرت محاسبه دارد.

دولت ژاپن با سرمایه‌گذاری بیش از ??? میلیارد ین (?. ?? میلیارد دلار) در پروژه «کی کامپیو‌تر»، قصد دارد این کشور را در میان پیشتازان ابررایانه‌ها قرار دهد.

این ابررایانه می‌تواند برای مقابله با مشکلات پیچیده مربوط به تغییرات جوی و الگوهای هوا‌شناسی مورد استفاده قرار بگیرد. این پروژه هم‌چنین قصد دارد با فراهم کردن یک ابزار رایانشی قوی برای کسب دستاورد در دارو‌ها، مواد و فن آوری‌های جدید، رقابت‌پذیری خود را افزایش دهد.

این ابررایانه ?? هزار و ??? پردازنده دارد که هر یک هشت هسته داشته و در مجموع ??? هزار و ??? مغز الکترونیکی دارند. هم‌چنین در ظرفیت کامل، ??? هزار مغز الکترونیکی خواهد داشت.

فوجیتسو اعلام کرده این امر قدرت کافی برای کاهش زمان مورد نیاز برای کارهایی مانند اجرای شبیه‌سازی ضربان قلب انسان را فراهم می‌کند.

ژاپن ساخت ابررایانه را از اواسط دهه ???? آغاز کرد و در طول این سال‌ها، دولت و شرکت‌های ژاپنی سرمایه‌گذاری سنگینی در ابررایانش داشتند. در حالی که ژاپن هرگز از آمریکا در شمار کلی ابررایانه‌های پیشرفته پیشی نگرفت اما سریع‌ترین دستگاه‌هایش برای جایگاه بر‌تر با سیستم‌های آمریکایی در رقابت بوده‌اند.

ژاپن آخرین بار در سال ???? با سیستم Earth Simulator شرکت NEC Corp صدرنشین بود اما «کی کامپیو‌تر» به نشانه بهبود سرعت ابررایانه‌ها، بیش از ??? برابر قدرتمند‌تر از Earth Simulator است.



موضوع مطلب :
سه شنبه 90 خرداد 31 :: 8:54 عصر ::  نویسنده : M.N

یکی از تولیدات جذاب و کم نظیر سامسونگ که یافتن مشابه آنها در میان محصولات رقبا امر بسیار مشکلی به نظر می‌رسد تخته‌های الکترونیکی این شرکت یا به عبارت دیگر E-Board های سامسونگ است.

معرفی تخته  الکترونیکی جدید سامسونگ



این نمایشگرهای حرفه‌ای سامسونگ (LFD) از ترکیب ایده یک تخته وایت برد ساده با امکانات و قدرت یک کامپیوتر پیشرفته، ابزار کمک آموزشی بی نظیری را تشکیل می‌دهند.

 این ابزار کمک آموزشی جایگزین تخته‌های سنتی و کلاسیک در کلاس‌های درس شده و باعث بالا رفتن هر چه بیشتر بهره بری در پروسه آموزش در مقاطع مختلف تحصیلی می‌گردد.

علاوه بر این از این نمایشگرهای حرفه‌ای سامسونگ (LFD) می‌توان برای معرفی تصویری محصولات مختلف و نمایش ویژگی‌های خاص آنها برای یک جمعیت نسبتاً زیاد نیز استفاده کرد.

به تازگی مدل جدیدی از این سری تولیدات با نام ???TS E-Board به معرض نمایش عموم گذاشته شده که امکانات محصولات این کلاس را تا سطح فوق‌العاده ای افزایش داده است.

این مدل به نسبت دیگر نمونه‌ها فضای کمتری را به خود اختصاص داده و با وجود مصرف انرژی پائین تر تصاویر شفاف‌تر و واضح‌تر حتی در محیط‌های بسیار روشن ارائه می‌کند.

???TS در نگاه اول یک نمایشگر بزرگ ?? اینچی ست که به وضوح Full HD و روشنائی ??? cd/m? مجهز شده است.

سطح این صفحه نمایش با لایه ضد بازتابش نور پوشیده شده و زوایای دید گسترده آن نیز محتوای صفحه نمایش را فارغ از موقعیت کاربران به صورت مطلوبی نشان می‌دهد.

البته این مطمئناً تمامی ماجرا در مورد این دستگاه نیست و امکانات این E-Board جدید از موارد معمول و استاندارد حاضر در کلیه صفحات نمایش بسیار فراتر خواهد رفت.

در نخستین گام می‌بایست به صفحه نمایش لمسی این پنل اشاره کرد که به راحتی هرچه تمام‌تر امکان لمس تمامی نقاط صفحه و دسترسی مستقیم به آیتم‌های به نمایش درآمده را بدون نیاز به ابزارهای جانبی در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

همچنین با کمک امکانات نرم افراری این صفحه نمایش حرفه‌ای سامسونگ (LFD) می‌توان به شیوه معمول به Drag کردن تصویر به محل‌های دلخواه، چرخاندن و تغییر سایز تصاویر و نوشتن متون مورد نظر با کمک دست یا قلم مخصوص پرداخت.

گوشه‌های تصویر در این پنل جدید به گونه‌ای گسترده شده که لمس کوچک‌ترین آیکون‌ها در این قسمت‌ها نیز بدون هیچ مشکلی صورت می‌گیرد.

پورت‌های ورودی این پنل شامل یک پورت D-Sub، یک پورت DVI-D، یک پورت HDMI، ورودی‌های صدا و تصویر AV در کنار ورودی VGA و میکروفون می‌باشد که با کمک این پورت‌ها می‌توان تصویر مورد نظر را بروی صفحه عریض این پنل نمایش داد.

در سوی مقابل خروجی‌های این صفحه نمایش نیز شامل یک پورت DVI Out، خروجی‌های صدا و اسپیکر و یک پورت USB می‌باشد.

صدای خروجی این پنل توسط دو اسپیکر ?? واتی که در بخش پشتی دستگاه جای گرفته‌اند تامین می‌شود که بدین ترتیب علیرغم حضور خروجی‌های صوتی در این مدل، در اغلب موارد اسپیکرهای خود دستگاه جوابگوی صدای مورد نیاز خواهند بود.

از امکانات کمک آموزشی این پنل می‌بایست به قابلیت شبکه برای به اشتراک گذاری محتوای به نمایش درآمده بروی دستگاه با کامپیوترهای دانش آموزان اشاره کرد.

جایی‌که نه تنها می‌توان این محتوا را به کامپیوترهای متعدد منتقل نمود، بلکه می‌توان کنترل کاملی بروی صفحه نمایش تک تک کاربران نیز داشت؛ امکان انجام آزمون‌های هم‌زمان و نمایش بلافاصله نتایج آزمون از دیگر گزینه‌های برتر این مدل آموزشی به حساب می‌آید.

دیگر موارد نرم افزاری گنجانده شده در ساختار ???TS شامل یک نرم افزار رسم اشکال، یک Library برای سازماندهی محتوا و نرم افزار مدیریت کلاس درس برای ایجاد محیطی مناسب در حین آموزش می‌باشد.

از امکانات دلخواه همراه این مدل می‌توان به قلم موسوم به Dummy Pen برای لمس بهتر صفحه نمایش بدون آسیب به آن و دوربین تماس‌های ویدئویی با اتصال به کارت Optional شبکه اشاره کرد.

عمر این پنل در حدود ?? هزار ساعت است که در طی استفاده روزانه ? ساعت از آن تا بیش از ?? سال دوام خواهد داشت.




موضوع مطلب :
سه شنبه 90 خرداد 31 :: 8:52 عصر ::  نویسنده : M.N

دادستان گفت که وقاری به همراه دوستانش، لوازم آزمایشگاهی، لپ‌تاپ و دیگر محصولات را به دوبی می‌فرستادند تا دستیاران‌شان از آنجا قطعات را به ایران ارسال کنند.
دادگاهی در فیلادلفیای آمریکا، یک شهروند ایرانی– آمریکایی را به دلیل ارسال قطعات و لوازم یدکی ممنوعه و در نتیجه نقض تحریم‌های ایران به ?? ماه زندان محکوم کرد و پس از پایان مدت محکومیت این فرد، روند اخراج او از خاک آمریکا آغاز خواهد شد.
آسوشیتدپرس - قاضی دادگاه فدرال در فیلادلفیا جمعه گذشته محمدرضا وقاری، ?? ساله را به حدود سه سال زندان محکوم کرد.
دادستان پرونده هنگام اقامه دعوی گفت که وقاری به همراه دوستانش، لوازم آزمایشگاهی، لپ‌تاپ و دیگر محصولات را به دوبی می‌فرستادند تا دستیاران‌شان از آنجا قطعات را به ایران ارسال کنند.
وقاری به «توطئه» و دیگر موارد خلاف محکوم شده است.
پرونده فعالیت‌های وی به سه سال فعالیت از ???? تا ???? میلادی مربوط می‌شود.
پس از پایان دوران محکومیت زندان، روند اخراج وی از خاک آمریکا آغاز می‌شود.
وکیل محمدرضا وقاری می‌گوید که موکلش در تهیه و ارسال قطعات به دوبی دست داشته، ولی محموله‌های یاد شده هیچ‌گاه به خاک ایران نرسیده‌اند.
میرحسین قائمی، شریک تجاری وقاری هم سال پیش در جریان رسیدگی به همین پرونده، اتهامات خود را پذیرفته بود.
قوانین موسوم به ممنوعیت ارسال قطعات ممنوعه و دارای کاربردهای دوگانه نظامی در آمریکا یا دیگر مجموعه قوانین تحریمی ایران، در سال‌های اخیر گریبان چند شهروند ایرانی-آمریکایی را گرفته و آنها را تا محکومیت و حبس نیز برده است.




موضوع مطلب :
سه شنبه 90 خرداد 31 :: 8:44 عصر ::  نویسنده : M.N

مایکروسافت در Computex ???? نمایشی از ویندوز جدیدش با تمام جزئیات برای مشترکانش برگزار کرد.

ویندوز 8  رونمایی شد

مایکروسافت که در همایش D? به طور رسمی از نسخه بعدی ویندوز (ویندوز ?) پرده‌برداری کرد، در نمایشگاه Computex به معرفی بیشتر این ویندوز پرداخت.
 استیون سینوفسکی، رییس بخش ویندوز در مایکروسافت در کالیفرنیا، در همایش D? امسال از ویندوز ? رونمایی کرد و درباره قابلیت‌های جدید ویندوز صحبت کرد.
هم‌چنین مایکروسافت در Computex ???? نمایشی از ویندوز جدیدش با تمام جزئیات برای مشترکانش برگزار کرد.
در این کنفرانس قابلیت‌های واسط کاربری جدید مخصوص تبلت نمایش داده شد که در این پیش نمایش، سخت‌افزارهای واقعی از سازندگان مختلف نمایش داده شد که برای مایکروسافت و ویندوزش آماده شده‌اند.



موضوع مطلب :
سه شنبه 90 خرداد 31 :: 7:38 عصر ::  نویسنده : M.N

مقامات مایکروسافت پس از رونمایی از ویندوز ? تائید کردند که این سیستم عامل در سال ???? به دست کاربران خواهد رسید.

ویندوز 8 در  2012 بازاری می‌شود

 استیو بالمر - مدیر اجرایی مایکروسافت - تایید کرد: ویندوز 8 که دارای امکانات بیش‌تری نسبت به سیستم عامل بسیار محبوب ویندوز 8 است، در سال ???? عرضه خواهد شد.

مایکروسافت که در همایش D? به طور رسمی از نسخه بعدی ویندوز( ویندوز 8) پرده‌برداری کرد، در نمایشگاه Computex به معرفی بیش‌تر این ویندوز پرداخت.

استیون سینوفسکی، رییس بخش ویندوز در مایکروسافت در کالیفرنیا، در این همایش از ویندوز 8 رونمایی کرد و درباره قابلیت‌های جدید ویندوز صحبت کرد.

مایکروسافت در Computex ???? نمایشی از ویندوز جدیدش با تمام جزئیات برای مشترکانش برگزار کرد. در این کنفرانس قابلیت‌های واسط کاربری جدید مخصوص تبلت نمایش داده شد که در این پیش نمایش، سخت‌افزارهای واقعی از سازندگان مختلف نمایش داده شد که برای مایکروسافت و ویندوزش آماده شده‌اند.




موضوع مطلب :
سه شنبه 90 خرداد 31 :: 7:37 عصر ::  نویسنده : M.N

شرکت اپل در کنرانس اپل به معرفی امکانات سیستم عامل iOS5 پرداخت.

تشریح 200  قابلیت جدید سیستم عامل iOS 5

اپل پس از رونمایی از سیستم عامل iOS 5 در کنفرانس اپل به معرفی بیشتر آن در وب سایت خود پرداخت.

 اپل اعلام کرد که سیستم عامل iOS 5 که برای تلفن‌های همراه است دارای ??? قابلیت جدید است.

مهم‌ترین آن‌ها سیستم خبردهی جدید وقایع و سازگاری با کامل با سرویس iCloud خواهد بود.

  ios5پاییز امسال برای تمامی آی دیوایس‌ها یا دستگاه‌های قابل حمل اپل حتی آی‌فون 3GS می‌آید.



موضوع مطلب :
سه شنبه 90 خرداد 31 :: 7:36 عصر ::  نویسنده : M.N

طبق اظهار مسئولین نینیتندو، حمله هکر‌ها به سرورهای این شرکت خطری را متوجه اطلاعات شخصی مشتریان نکرده است.

نینتندو هم  هک شد


نینتندو اعلام کرد که سرورهای این شرکت مستقر در آمریکا چند هفته پیش با حمله هکر‌ها مواجه شده اما اطلاعات کاربران به سرقت نرفته است.

 نینتندو آخرین شرکت فن‌آوری است که با حمله هکر‌ها مواجه می‌شود.

پیش از این در ماه آوریل هکر‌ها به سرورهای سونی رخنه کردند و اطلاعت شخصی بیش از ??? میلیون مشتری این شرکت را به سرقت بردند.

مقامات نینتندو اظهار کردند، حمله هکر‌ها به سرورهای این شرکت خطری را متوجه اطلاعات شخصی مشتریان نکرده است.

شرکت نینتندو در آمریکا با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که سرورهایی که هک شده‌، حاوی اطلاعات مشتریان نبوده‌اند و محافظت از اطلاعات مشتریان مهم‌ترین اولویت ماست.

روز یکشنبه یک گروه هکر به نام Lulzsec با صدور بیانیه‌ای در توییتر، مسوولیت حمله به سرورهای نینتندو را بر عهده گرفت.




موضوع مطلب :
سه شنبه 90 خرداد 31 :: 7:35 عصر ::  نویسنده : M.N

این پلی‌استیشن دارای یک صفحه نمایش لمسی، یک دوربین در قسمت جلو و یک دوربین در قسمت پشت، یک تاچ‌پد در قسمت پشت و دو جوی‌استیک است.

رونمایی از  نسل جدید پلی استیشن دستی

شرکت سونی از نسل بعدی پلی‌استیشن دستی (PlayStation Vita) که دارای صفحه نمایش لمسی است رونمایی کرد.

 سونی اعلام کرد که پلی‌استیشن دستی «ویتا» پیش از تعطیلات زمستانی روانه بازار می‌شود.

ویتا به کاربران اجازه می‌دهد تا با یکدیگر از طریق شبکه‌های تلفن همراه و Wi-Fi مرتبط شوند و از فن‌آوری مکان‌یابی GPS استفاده کنند.

این پلی‌استیشن دارای یک صفحه نمایش لمسی، یک دوربین در قسمت جلو و یک دوربین در قسمت پشت، یک تاچ‌پد در قسمت پشت و دو جوی‌استیک است.

ویتا هم‌چنین به کاربران اجازه می‌دهد تا با کاربران پلی‌استیشن ? که در شبکه اینترنتی پلی‌استیشن حضور دارند، بازی کنند.



شبکه اینترنتی پلی‌استیشن پس از حدود یک ماه اختلال اخیرا دوباره احیا شده است.



موضوع مطلب :
سه شنبه 90 خرداد 31 :: 7:34 عصر ::  نویسنده : M.N

سونی روز دوشنبه اعلام کرد که در تازه‌ترین حمله هکرها به تاسیسات آنلاین این شرکت، یک وب‌سایت فرعی سونی در اروپا هک شد.

هک سونی در  اروپا

 به گفته سخنگوی سونی در توکیو، هیچ اطلاعات محرمانه‌ای به سرقت نرفته یا در اینترنت منتشر نشده است.

وی خاطر نشان کرد: هکرها به این وب‌سایت رخنه کرده‌اند اما اطلاعاتی که توسط هکرها کپی شده همان اطلاعاتی است که در وب سایت کمپانی در دسترس همه هست.

حملات گسترده هکرها به تاسیسات آنلاین سونی از اواسط ماه آوریل شروع شده و باعث ضرر چند میلیارد دلاری این شرکت و کاهش ? درصدی ارزش سهامش شده است.



موضوع مطلب :
سه شنبه 90 خرداد 31 :: 7:34 عصر ::  نویسنده : M.N

علاوه بر جی‌میل که مورد حمله قرار گرفته است، هات میل و یاهو میل نیز اهداف بعدی حمله بوده و تمامی حملات نیز به صورت جداگانه انجام خواهد شد.

یاهومیل و  هات‌میل اهداف جدید هکرها!

 شرکت نرم افزارهای امنیتی ترندمیکرو هشدار داد که سرویس‌های پست الکترونیکی هات میل مایکروسافت و یاهومیل اهداف جدید هکر‌ها هستند.

در بررسی‌های پلیس فدرال امریکا از یک گردهمایی جاسوسان جی‌میل گوگل، این نکته گزارش شده است که هات میل و یاهو میل به اهداف بعدی هکر‌ها بدل شده‌اند.

ترند میکرو اعتقاد دارد که یکی از دلایل حملات هکر‌ها را می‌توان در رشد محبوبیت روز افزون سرویس‌های پست الکترونیکی در بین کاربران است.

نارت ویلنس محقق ارشد ترند میکرو در این مورد می‌گوید:«علاوه بر جی‌میل که مورد حمله قرار گرفته است، هات میل و یاهو میل نیز اهداف بعدی حمله بوده و تمامی حملات نیز به صورت جداگانه انجام خواهد شد که دارای شباهتهای ساختاری نیز خواهند بود».

این در حالی است که گوگل چند روز پیش اعلام کرد در طی حملاتی که منشاء آن در کشور چین است حساب‌های جیمیل مقامات ارشد ایلات متحده، روزنامه نگاران و فعالان سیاسی چین و چندین مقام ارشد آسیایی به خصو ص مقامات کره جنوبی مورد سوء استفاده قرار گرفته است.


شرکت گوگل مقامات ایلات متحده را به صورت خاص کارکنان کاخ سفید اعلام کرد.


ترند میکرو در ضمن بیان کرد که هدف هکر‌ها خواندن مخفیانه پیام‌ها و احتمالا راه پیدا کردن به حساب‌های کاربری افراد دیگر بوده است. و هدف حمله به جیمیل نیز از سوی هکر‌ها نظارت بر محتویات ایمیل افراد مورد نظر بود.



موضوع مطلب :
1   2   3   4   5   >>   >   
درباره وبلاگ

این وبلاگ برترین وبلاگ پارسی بلاگ در سال 1389 شده است . موفق باشید
آخرین مطالب
پیوندها
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 13
بازدید دیروز: 9
کل بازدیدها: 179945