سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
*.: اخبــار فــنــاوری اطــلاعــات و ارتــبــاطــات .:*
 
پنج شنبه 90 تیر 30 :: 12:6 عصر ::  نویسنده : M.N

گوگل پلاس که هنوز سه هفته از آغاز به کارش نگذشته، فیلتر شده است. به این ترتیب ما هنوز هیچ سهمی از شبکه‌های اجتماعی نمی‌توانیم داشته باشیم.

شاید  فیلترینگ چاره نباشد

شبنم کهن چی

در تاریخ 24 تیر ماه برای مدتی سایت‌های اینترنتی در کشور به صورت کامل آزاد شد. اینترنت دچار اختلال شد و سرعت کاهش یافت.

اما این مدت زیاد طول نکشید و سامانه فیلترینگ دوباره کار خود را آغاز کرد.

طی رفت و آمد فیلترینگ، بر تعداد سایت‌های فیلتر شده افزوده شد؛ گوگل پلاس هم به لیست سیاه فیلترینگ اضافه شد.

طی یکی دو هفته اخیر صحبت‌های زیادی در مورد جرم بودن استفاده از سایت‌های فیل‌تر شده‌ای مانند فیسبوک یا رفع فیلتر شدن شبکه‌های اجتماعی به دلیل افزایش فرهنگ کاربران مطرح شد.

البته طولی نکشید که برخی مسئولان از جمله دبیر کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه اعلام کردند که هیچ برنامه‌ای برای رفع فیلتر شبکه اجتماعی فیس‌بوک در دست نیست [تصمیمی برای رفع فیلتر فیس بوک گرفته نشده است- ایستنا ?? تیرماه].

نقش فرهنگ کاربران که در صحبت‌های معاون مبارزه با جرایم پلیس فتا به آن اشاره شده بود [ممکن است فیس‌بوک به زودی رفع فیلتر شود- ایتنا ?? تیرماه] نادیده گرفته و توضیح داده شد که مجرم بودن یا نبودن نیز بستگی به نحوه استفاده از فیس‌بوک دارد.

حالا درست بعد از این حرف‌ها گوگل پلاس که هنوز سه هفته از آغاز به کارش نگذشته، فیلتر شده است. به این ترتیب ما هنوز هیچ سهمی از شبکه‌های اجتماعی نمی‌توانیم داشته باشیم.

چون مسئولان ضروری می‌دانند با محدود کردن دسترسی کاربران امکان وقوع هر نوع جرمی – در اینجا منظور انتشار مطالب خلاف عرف و ارزش‌های جامعه اسلامی- را به صفر برسانند.

اما بر کسی هم پوشیده نیست که کاربران چه در ایران چه در هر کجای دیگر با استفاده از فیلترشکن‌ها به سادگی وارد سایت‌هایی که فیلتر شده می‌شوند.

سال‌هاست سایت‌ها فیلتر می‌شود و سال‌هاست بر تعداد کاربران ایرانی شبکه‌های اجتماعی و بازدید کنندگان ایرانی سایت‌ها افزوده می‌شود.

پس شاید راه حل نهادینه کردن برخی از ارزش‌ها در دنیای اینترنت، محدود کردن دسترسی به این شبکه‌ها نباشد.




موضوع مطلب :
پنج شنبه 90 تیر 30 :: 12:4 عصر ::  نویسنده : M.N

ممکن است آسانژ در صورت استرداد به آمریکا، همچون جنایتکاران جنگی در خلیج گوانتانامو زندانی شود.

جولین آسانژ  مدیر سایت ویکی‌لیکس
جولین آسانژ مدیر سایت ویکی‌لیکس


امروز دور جدید بررسی پرونده جولیان آسانژ بنیانگذار سایت افشاگر ویکی‌لیکس در لندن آغاز شد تا مشخص گردد که آیا وی برای رسیدگی به اتهامات تجاوز جنسی، باید به سوئد مسترد شود یا خیر.

به گزارش M.N چند ماه پیش دادگاه لندن، به استرداد آسانژ به سوئد رای داد ولی به دلیل اعتراض وی، این موضوع دوباره بررسی می‌شود.

آقای آسانژ که تابعیت استرالیا را دارد، متهم است که دو سال پیش و در جریان یک سفر کاری، با دو زن سوئدی ملاقات و آنها را مورد اذیت و آزار جنسی قرار داده است.

وی با رد این اتهام، آن را یک پاپوش و توطئه خوانده است.

در تحولی دیگر آقای آسانژ تیم وکلای خود را عزل کرده است.

به گزارش M.N به نقل از رویترز، بر این اساس آقای مارک استفنز یکی از وکلای سرشناس آسانژ که در وایل سال جاری از دادگاه خواسته بود در رای خود مبنی بر استرداد آسانژ به سوئد تجدید نظر کند، وی را همراهی نخواهد کرد.

در آن زمان دادگاه لندن درخواست آقای استفنز را نپذیرفت ولی به آزادی مشروط آسانژ رای داد.

بر اساس این گزارش در تیم جدید مدافعان آسانژ، نام گرت پیرس وکیل برجسته حقوق بشر که پیشتر دفاع شماری از زندانیان گوانتانامو را به عهده داشته به چشم می‌خورد.

گفته می‌شود نگرانی عمده‌ای که در خصوص استرداد آسانژ به سوئد وجود دارد، برای محاکمه وی به اتهام تجاوز جنسی نیست بلکه وی از این نگران است که سوئد او را به آمریکا تحویل دهد.

ممکن است آسانژ در صورت استرداد به آمریکا، همچون جنایتکاران جنگی در خلیج گوانتانامو زندانی شود.

گفتنی است جولین آسانژ مدیر سایت ویکی‌لیکس، سال گذشته با انتشار هزاران سند محرمانه دولت آمریکا، به چهره‌ای جهانی تبدیل شد.




موضوع مطلب :
پنج شنبه 90 تیر 30 :: 12:2 عصر ::  نویسنده : M.N

از سال گذشته که صفحه فیلترینگ در کشور با ظاهر جدید ظاهر و طرح آن بر اساس مصوبه کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه از سوی شرکت ارتباطات زیرساخت، تغییر کرد؛ بحثی مبنی بر اجرای طرح فیلترینگ هوشمند در ایران مطرح شد. طی روزهای گذشته نیز اخباری درباره نصب سیستم فیلترینگ هوشمند توسط شرکت ارتباطات زیرساخت شنیده و گفته شد که ظاهراً این موضوع موجب بروز اختلالاتی در ورود به برخی سایت‌ها و سرعت اینترنت شده است اما...

صفحه فیلترینگ در برخی کشورها به صورت هوشمند است، یعنی اگر کاربری به سایتی مراجعه کند که فیلتر شده باشد، صفحه به‌صورت هوشمند نیاز کاربر و عبارت و موضوع مورد جست‌وجوی کاربر را تشخیص داده و لینک‌های مجاز مرتبط را در اختیارش قرار می‌دهد.

به عنوان مثال اگر کاربر به سایتی خبری، یا سایت یا وبلاگی که مثلاً با موضوع خانواده مرتبط است، مراجعه کند؛ صفحه فیلترینگ هوشمند، موضوع را تشخیص داده و سایت‌ها و لینک‌های مرتبط خبری یا خانواده را در اختیار کاربر می‌گذارد، تا کاربر بتواند از آن استفاده کند.

اما قضیه تغییر صفحه فیلترینگ در ایران از این قرار بود که کاربران اینترنت در ایام تعطیلات نوروز ?? به‌دنبال ورود به سایت‌هایی که طبق قانون فیلتر شده‌اند با صفحه‌ای جدید مواجه شدند که با تبریک سال نو کاربر را به سایت‌های مجاز فعال در حوزه‌های مختلف هدایت کرده و دیگر عبارت قرمز رنگ «مشترک گرامی دسترسی به این سایت امکان‌پذیر نمی‌باشد» را نمایش نمی‌داد.

در صفحه جدید فیلترینگ که ابتدا تصور می‌شد در راستای اجرای طرح فیلترینگ هوشمند است، سایت‌ها که کاربران با آن مواجهند، سایت‌هایی در حوزه‌های فرهنگ و مذهب، خبری، خانواده، سرگرمی و علمی، خدمات اینترنتی و شبکه اجتماعی معرفی شده‌اند تا پاسخگوی نیاز کاربران.

در صفحه قبلی عبارتی با این مضمون که «درصورتی که این سایت به اشتباه فیلتر شده باشد با لینک زیر (آدرس ایمیلی که معرفی شده بود) تماس بگیرید» مشاهده می‌شد، در صفحه جدید هم با اعلام اینکه «با استناد به قانون جرایم رایانه‌ای دسترسی به تارنمای فراخوانده شده امکان‌پذیر نمی‌باشد» آدرس ایمیلی برای رسیدگی به اعتراضات قرار داده شده است.

پس از آن، مدیر کل مهندسی عملیات شبکه دیتا شرکت ارتباطات زیرساخت در گفت‌وگو با ایسنا گفته بود: صفحه فیلترینگ جدید که در برخی سایت‌ها به‌عنوان هوشمند یاد شده، هوشمند نیست اما به‌دلیل طراحی موضوعی آن، اهداف یک صفحه فیلترینگ هوشمند را محقق می‌کند.

به گفته حسن کریمی این صفحه سایت‌ها و لینک‌ها را که در هفت موضوع دسته‌بندی شده در اختیار کاربر قرار می‌دهد و کاربر می‌تواند براساس نیاز خود از آن‌ها استفاده کند؛ مزیت صفحه جدید فیلترینگ نسبت به صفحه قبلی، راهنمایی کاربر بر اساس موضوع مورد نیاز است.

در هر حال مرجع تصمیم‌گیرنده در زمینه فیلترینگ در کشور ما، کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه است و شرکت زیرساخت مجری مصوبات آن است و تاکنون پاسخی درباره اینکه آیا سیستم فیلترینگ هوشمند در کشور استفاده خواهد شد، از.

اما طی روزهای گذشته، شرکت ارتباطات زیرساخت به راه‌اندازی سرورهای جدید (DNS )Domain name system مبتنی بر به روزترین سخت‌افزارهای موجود و امن‌ترین سیستم نرم‌افزاری اقدام کرد که ابتدا تصور می‌شد، مشکلات بوجود آمده در اینترنت و دسترسی به سایت‌ها به این علت است.

پروتکل DNS به منظور ترجمه اسامی رایانه‌های میزبان و Domain به آدرس‌های IP استفاده می‌شود؛ در این ساختار، عملیات توزیع بار به کمک سخت‌افزارهای پیشرفته به روی چند سرور بسیار قوی صورت می‌گیرد و از طریق تجهیزات امنیتی از کل مجموعه محافظت می‌شود.

این ساختار جدید ضمن داشتن بیش‌ترین پهنای باند ممکن و قابلیت پشتیبانی از پروتکل Ipv? سریع‌ترین پاسخ و درنهایت یکی از بهترین کیفیت‌های سرویس DNS موجود در جهان را در اختیار عموم کاربران اینترنت قرار می‌دهد.




موضوع مطلب :
پنج شنبه 90 تیر 30 :: 12:0 عصر ::  نویسنده : M.N

به گفته دبیر کارگروه فیلترینگ: «همان خطرات و مسائلی که در فیس‌بوک هست در گوگل پلاس هم می‌تواند وجود داشته باشد و ما نیز مثل فیس‌بوک با آن برخورد می‌کنیم.»

با گوگل  پلاس مثل فیس‌بوک برخورد می‌شود
دبیر کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه می‌گوید که با گوگل پلاس هم مثل فیس‌بوک برخورد می‌شود.


عبد‌الصمد خرم‌آبادی به شباهت گوگل پلاس و فیس‌بوک اشاره می‌کند.
او به «شرق» گفت: همان خطرات و مسائلی که در فیس‌بوک هست در گوگل پلاس هم می‌تواند وجود داشته باشد و ما نیز مثل فیس‌بوک با آن برخورد می‌کنیم.

شبکه اجتماعی گوگل پلاس، امکان تازه گوگل است که به کاربران این امکان را می‌دهد تا در صفحه‌ شخصی خود، عکس و یادداشت و لینک منتشر کرده و برای دیگران پیغام بفرستند و از طرفی آرشیو نقشه‌ها و عکس‌های موتور جست‌وجوگر گوگل را هم در صفحه‌ شخصی‌شان به اشتراک بگذارند.

رفع فیلتر فیس‌بوک در برخی آی.اس.پی‌ها
از سوی دیگر، گمانه‌هایی که از چند روز قبل درباره رفع فیلتر فیس‌بوک مطرح شده بود، روز گذشته برای بسیاری از یوزرها به واقعیت پیوست.
هر چند که دیروز دبیر کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه به «شرق» گفت: این رفع فیلتر به خاطر مشکلاتی در اینترنت کشور بوده است، اما رفع فیلتر بعضی آی.اس.پی‌ها از چند روز قبل آغاز شده است.

فیس‌بوک که فوریه ???? ایجاد شد، حالا بیش از ??? میلیون کاربر در جهان دارد.
این سایت که از حدود سال ?? در ایران کاربران زیادی پیدا کرد، اول سال ?? فیلتر شد، اما بعد از چند روز رفع فیلتر شود؛ البته محمود احمدی‌نژاد هم بعد از مسدود شدن اولیه این سایت، در نشست خبری‌اش گفت: «من دستور ندادم فیس‌بوک فیلتر شود.»
با این حال رفع فیلتر فیس‌بوک در سال ?? چندان دوام نیاورد و اواخر خردادماه همان سال دسترسی به آن بدون فیلترشکن، مسدود شد.

این وضعیت تا همین چند وقت پیش ادامه داشت تا اینکه اظهارنظرهایی درباره غیرقانونی نبودن استفاده از فیس‌بوک مطرح شد و پلیس اعلام کرد که عضویت در فیس‌بوک جرم نیست.
گرچه چند روز قبل دبیر کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه گفت که تصمیمی برای رفع فیلترینگ فیس‌بوک اتخاذ نشده است، اما روز گذشته بسیاری از‌ آی.اس.پی‌ها و یوزرها می‌توانستند بدون فیلترشکن وارد این شبکه اجتماعی شوند.

با این وجود، بسیاری از اعضا ترجیح می‌دهند با توجه به بحث امنیت، باز هم با همان فیلترشکن وارد فیس‌بوک شوند.
از طرفی معاون اجتماعی پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات ناجا درباره رفع فیلتر فیس‌بوک به شرق می‌گوید که این موضوع به پلیس اطلاع داده نشده است.

او می‌گوید: بررسی فیلتر یا رفع فیلتر سایت‌ها در کمیته‌ای صورت می‌گیرد که ما نیز در آن حضور داریم، اما تصمیم‌گیرنده درباره فیلترینگ سایت‌ها پلیس نیست.
روز گذشته سرهنگ کاظمی، معاون مبارزه با جرایم پلیس فتا نیز به ایسنا گفته است که براساس قانون جرایم رایانه‌ای موضوعی به اسم مجازات افراد به دلیل عضویت در فیس‌بوک وجود ندارد و حتی اگر افراد از طریق فیس‌بوک اطلاعات‌شان مورد سوءاستفاده قرار گیرد و به دادسرای جرایم رایانه‌ای مراجعه کنند، شکایت آنان مورد پیگیری قرار می‌گیرد اما هیچ‌گاه با این افراد به عنوان متهم برخورد نمی‌شود و بر این اساس عضویت در فیس‌بوک جرم نیست مگر آنکه افراد بخواهند از این فضا سوءاستفاده کنند.




موضوع مطلب :
پنج شنبه 90 تیر 30 :: 11:59 صبح ::  نویسنده : M.N

گوگل روز استقلال آرژانتین را دست‌مایه تغییر لوگوی خود قرار داده است.

جشن استقلال  آرژانتین در گوگل


گوگل به مناسبت فرا رسیدن نهم ژوئیه سالگرد استقلال آرژانتین از اسپانیا، لوگوی صفحه اصلی خود را تغییر داده است.

در روز ? ژوئیه سال ???? و به دنبال تایید اخبار مربوط به برکناری فردیناد هفتم پادشاه اسپانیا، شهروندان بوینس آیرس از موقعیت استفاده نمودند و پس از اندک زمانی، خبر استقلال آرژانتین از اسپانیا را به طور رسمی اعلام کردند.

آرژانتین از لحاظ وسعت دومین کشور آمریکای جنوبی به شمار می رود.
رئیس جمهور فعلی این کشور خانم کریستینا فرناندز است.
پیش از وی همسرش نستور کیرشنر این مقام را بر عهده داشت.




موضوع مطلب :
پنج شنبه 90 تیر 30 :: 11:58 صبح ::  نویسنده : M.N

دولت چین نظارت بر اینترنت را شدت بخشیده است.

مسدود شدن  بیش از یک میلیون سایت چینی


با توجه به آمار منتشر شده از سوی آکادمی علوم اجتماعی چین، دولت این کشور در دو سال گذشته یک میلیون و سیصد هزار وب‌سایت چینی را مسدود کرده که این رقم بیش از ?? درصد تمام سایت های چینی را شامل می‌شود.

به گزارش M.N به نقل از پایگاه خبری ماشابل، با این حال آکادمی علوم اجتماعی چین که از حمایت‌های دولت این کشور برخوردار است، بر بالا بودن سطح آزادی بیان در فضای اینترنت در چین تاکید دارد!

لیو راشنگ (Liu Ruisheng) یک پژوهشگر چینی در گفتگو با خبرگزاری بی‌بی‌سی گفت: این امر به معنای محتوای قوی‌تر است، از آن طرف نظارت ما هم سخت‌تر و قانونمندتر می‌شود.

به گزارش ایتنا علیرغم این ادعا، چین یکی از کشورهای دشمن اینترنت به شمار می‌رود و اینترنت در این کشور با سانسورهای مختلفی همراه است.

هم‌اکنون دولت کمونیست چین از روش‌ها و ابزارهای پیشرفته‌ای برای نظارت بر اینترنت و اعمال سانسور در فضای مجازی استفاده می‌کند.

با توجه به بروز انقلاب‌های کشورهای عربی، دولت چین از بیم مواجه شدن با اعتراضاتی مشابه، کنترل اینترنت را شدت بخشیده است.

از سوی دیگر کشور چین نزدیک به نیم میلیارد کاربر اینترنتی دارد که از این تعداد بیش از ??? میلیون نفر آنها وبلاگ‌نویس‌اند.

همین رقم بالا برای نگران شدن مقامات پکن کافی است.

گفته می‌شود سایت‌های یوتیوب، فیس‌بوک و توییتر در چین مسدود است.



موضوع مطلب :
پنج شنبه 90 تیر 30 :: 11:55 صبح ::  نویسنده : M.N

آخرین پلت فرم آندروید برای تلفن‌های هوشمند (نان زنجفیلی (Gingerbread) ?/?) با Facebook inside Xperia™ از خصوصیات این گوشی می‌باشد.

سونی  اریکسون با Xperia™ ray شگفتی می‌آفریند



سونی اریکسون هم‌زمان با نمایشگاه CommunicAsia ???? در سنگاپور تلفن هوشمند جدید و خیره کننده Xperia™ ray را معرفی کرد. این تلفن هوشمند با صفحه نمایش ?/? اینچی و مبتنی بر آخرین پلتفرم آندروید برای تلفن‌های هوشمند (نان زنجفیلی (Gingerbread) ?/?)، به یک پردازنده یک گیگاهرتزی، نمایش واقعی با موتور پردازش تصویر براویا موبایل، یک دوربین ?/? مگاپیکسلی با حسگر Exmor R™ ویژه موبایل و عملکرد تصویربرداری با وضوح بالا (HD)، مجهز شده است. Xperia™ ray با تنها ?/? میلی‌متر ضخامت از طراحی پیشتاز، که سونی اریکسون با آن شناخته شده است، بهره‌مند شده است.
 این گوشی به منظور افزودن مجموعه کاملی از مشخصات، دوربین دوم بر روی گوشی، صفحه نمایش ضد خش با وضوح و شفافیت عالی و کلیدهای لمسی یکپارچه را بکار گرفته است.

یکپارچه سازی منحصربفرد Facebook inside Xperia™ سونی اریکسون تجربه بی‌نظیری از تعاملات اجتماعی ارائه می‌نماید. این گوشی همچنین در ترکیب با خدمات گوگل و همچنین دسترسی به بیش از ?????? برنامه کاربردی از طریق آندروید مارکت، شالوده‌ای قابل اطمینان و سرگرم کننده برای تلفن هوشمند ارائه می‌نماید.

دانیل سندبلوم، مدیربازاریابی جهانی سونی اریکسون، گفت: «انتظار ما این است که Xperia™ ray مصرف کنندگانی را که به دنبال ترکیبی از طراحی زیبا و مجموعه‌ای از ویژگی‌های غنی هستند، را به خود جلب کند. ما امکان ارائه انحصاری چنین ترکیبی را با تلفیق بهترین مواد و ویژگی‌های چنین رسانه‌ای ارائه شده از سوی سونی، داریم.

سونی اریکسون Xperia™ ray در بازارهای منتخب جهانی از سه ماهه سوم ???? در دسترس خواهد بود.




موضوع مطلب :
پنج شنبه 90 تیر 30 :: 11:53 صبح ::  نویسنده : M.N

از دیروز عرضه نوکیا E?، اولین گوشی‌ مجهز به سیستم‌عامل سیمبین Anna با گارانتی اصلی نوکیا آغاز شد.

نوکیا E? با  گارانتی اصلی در بازار ایران
نوکیا E? با گارانتی اصلی وارد بازار شد.

اگر شما از ظاهر و طراحی گوشی‌هایی مانند نوکیا E?? و E?? خوشتان آمده باشد، حتما از کار با صفحه‌نمایش لمسی و صفحه‌کلید QWERTY در نوکیا E? لذت خواهید برد.

به گزارش M.N  ، نوکیا E? اولین گوشی نوکیا با سیستم‌عامل سیمبین Anna است و در ادامه سایر گوشی‌های نوکیا (N?, E?, C?, …)به این سیستم عامل به‌روز می‌شوند.

مشخصات اصلی نوکیا E?
- صفحه‌کلید QWERTY و عملکرد لمسی خوب در نوکیا E?، نسبت به گوشی‌هایی که فقط لمسی‌اند یا فقط با صفحه‌کلید کار می‌کنند، می‌توانید سریع‌تر کارهایتان را انجام دهید.

- دسترسی مستقیم به راهکارهای تجاری مایکروسافت (Mail for Exchange, Microsoft Communicator Mobile and Microsoft SharePoint)

- دوربین ? مگاپیکسل با فوکوس کامل و فلاش LED دوتایی، ضبط ویدئویی ??? پیکسل و ? گیگابایت حافظه داخلی

مشخصات اصلی سیمبین Anna
- تجربه بهتر و سریع‌تر وب با مرورگرهای کاملا جدید

- یک صفحه‌کلید QWERTY مجازی عالی با صفحه‌های جداگانه برای تایپ متن

- نقشه‌های جدید Ovi با مسیرهای حمل و نقل عمومی و امکانات پیشرفته دیگر



موضوع مطلب :
پنج شنبه 90 تیر 30 :: 11:52 صبح ::  نویسنده : M.N

در بازار موبایل ایران، مشتریان برای آنکه کلاه سرشان نرود و جنس تقلبی نخرند پولی اضافه‌تر پرداخت می‌کنند و هرگز به لیست خدماتی که پس از فروش به آن‌ها ارایه می‌شود، فکر هم نمی‌کنند.

ضمانت پس از  فروش را معنا کنیم

می‌گویند گوشی با گارانتی بخرید تا مطمئن باشید گوشی به صورت قانونی وارد کشور شده و قاچاقچیان قطعات مختلف آن را عوض نکرده‌اند!

این عبارتی است که این روزها فروشندگان و واردکنندگان گوشی‌های همراه با تاکید می‌گویند، تا بلکه بتواند افراد را هر چند اندک به خرید گوشی با ضمانت‌نامه رسمی ترغیب کنند.

به این ترتیب فروشندگان رسمی می‌توانند جنسشان را بیشتر بفروشند و از آن به عنوان ترفندی برای مقابله با قاچاقچیان استفاده کنند.

اکنون مشتری برای خرید جنس اصل حاضر است مبلغی بیشتر با عنوان خدمات پس از فروش بپردازد و تفاوت بین سرویس‌های مختلف پس از فروش به رایش از اهمیت چندانی برخوردار نیست در واقع خدمات پس از فروش برای مشتریان ایرانی آن مفهومی نیست که در کشورهای دیگر دنیا به کار گرفته می‌شود و شاید مشکل آنجاست که هر آنچه وارد ایران می‌شود، شکل اصلی‌اش را از دست می‌دهد و ایرانیزه می‌شود.

در بازار موبایل ایران، مشتریان برای آنکه کلاه سرشان نرود و جنس تقلبی نخرند پولی اضافه‌تر پرداخت می‌کنند و هرگز به لیست خدماتی که پس از فروش به آن‌ها ارایه می‌شود، فکر هم نمی‌کنند.

در حالی که در گوشه دیگر دنیا مردم بر سر آنکه فلان نماینده فروش به‌روز رسانی فلان نرم‌افزار را ارایه می‌دهد یا نه، مشتریان را به خرید از آن برند با آن ضمانت‌نامه ترغیب می‌کنند.

بنابراین شاید بهتر باشد نام این خدمت را در ایران به جای خدمات پس از فروش، به خدمات در حین فروش تغییر دهیم.

در جایی که ما در تأمین حقوق اولیه مصرف‌کننده ضعف داریم و بعد از مدت‌ها کش‌وقوس بر سر تعرفه واردات و مبارزه با قاچاق هنوز نتوانسته‌ایم جلوی ورود کالای قاچاق به کشور را بگیریم، چطور می‌توانیم او را ترغیب کنیم که به علت خدمات نه چندان گسترده‌ای که نمایندگان فروش ارایه می‌دهند، جنس با ضمانت‌نامه رسمی بخرد.

چه بسا که اگر تعرفه واردات به ? درصد کاهش یابد و تفاوت قیمت بین محصول با گارانتی و بدون گارانتی به حداقل برسد، دیگر دلیلی ندارد که بر سر خرید کالا با ضمانت‌نامه اصلی چانه بزنیم و بخواهیم مدام به مشتری هشدار دهیم که محصول با ضمانت‌نامه رسمی بخرد.



موضوع مطلب :
پنج شنبه 90 تیر 30 :: 11:52 صبح ::  نویسنده : M.N

وضوح صفحه‌نمایش N? نوکیا ???×??? پیکسل است در حالی‌که در نوکیا N? وضوح به ???×??? پیکسل افزایش یافته است.

?? تفاوت  بزرگ نوکیا N? و نوکیا N?


از زمانی که نوکیا N? معرفی شد، اخبار زیادی درباره آن منتشر شده‌است.

به گزارش M.N ، در اینجا ?? اختلاف عمده با هم‌خانواده‌اش؛ نوکیا N? را بررسی می‌کنیم.

1-صفحه‌نمایش
نوکیا N? صفحه‌نمایش لمسی و خازنی ?.? اینچ دارد، در حالی که صفحه‌نمایش N? نوکیا ?.? بزرگتر و ?.? اینچ است.

2-وضوح
وضوح صفحه‌نمایش N? نوکیا ???×??? پیکسل است در حالی‌که در نوکیا N? وضوح به ???×??? پیکسل افزایش یافته است.

3-اندازه
نوکیا N? از نوکیا N? باریک‌تر است. ابعاد هر دو گوشی چیزی شبیه این است:

N? – ???.? (طول) x ??.? (عرض) x ??.? (ضخامت) mm

N? – ???.? (طول) x ??.? (عرض) x ??.? (ضخامت) mm

4-صدا
هر دو گوشی از پورت ?.? میلی‌متری پشتیبانی می‌کنند. اما نوکیا N? می‌تواند به خود افتخار کند زیرا اولین گوشی هوشمندی است که به فناوری پس از پردازش هدفون دالبی و رمزگشایی دالبی دیجیتال پلاس مجهز است.

5-دوربین
نوکیا N? از همان فرمول‌های برنده‌ای که در نوکیا N? استفاده شد برخوردار است. تغییرات قابل مشاهده در N? نوکیا، دوربین ? مگاپیکسل با لنز کارل‌زایس، اتوفوکوس و فلاش LED دوتایی در مقایسه با دوربین ?? مگاپیکسل نوکیا N? است.

6-پردازنده
نوکیا N? با پردازنده ??? مگاهرتز ARM?? اجرا می‌شود، اما نوکیا N? با پردازنده یک گیگاهرتز Cortex A? با قدرت بیشتری اجرا می‌شود. بنابراین می‌توانید تجربه روان‌تری را انتظار داشته باشید.

7-سیستم‌عامل
زمانی که نوکیا N? معرفی شد از سیستم‌عامل سیمبین ? پشتیبانی می‌کرد، اما نوکیا N? با نسخه v?.? Harmattan سیستم‌عامل MeeGo اجرا می‌شود.

8-لمس کششی
نوکیا N? سه صفحه اصلی دارد که حداکثر استفاده از ?? گجت را ممکن می‌کند و امکان مرتب کردن آنها را به شما می‌هد. نوکیا N? از سیستم نمایش صفحه اصلی Swipe یا لمس کششی برخوردار است. ? نوع نمایش وجود دارد که کارها را برای شما راحت می‌کند. آنها این‌گونه تقسیم می‌شوند:

مشاهده بین برنامه‌ها- از اینجا می‌توانید به همه برنامه‌هایتان دسترسی داشته باشید

مشاهده بین چند برنامه با هم- نوکیا N? می‌تواند هم‌زمان تا ??? برنامه را اجرا کند. پس دیگر لازم نیست نگران باشید که با اجرای چند برنامه با هم عملکرد گوشی کند می‌شود.

مشاهده بین رویدادها در فیدهای شبکه‌های اجتماعی، اعلان‌ها، تماس‌ها، پیام‌های متنی یا رخدادهای تقویم

تنها کاری که باید انجام دهید، یک لمس کششی و تغییر وضعیت بین آنهاست.

9-فناوری NFC
فناوری NFC از پیش در نوکیا N? نصب شده است. این فناوری با Nokia Play ??? و تنها با وارد کردن یک ضربه با آن یکپارچه می‌شود.

10-کلیدها
نوکیا N? یک کلید در گوشه سمت چپ در قسمت پایین صفحه‌نمایش دارد که به عنوان کلید خانه (HOME) عمل می‌کند. اما نوکیا N? هیچ کلیدی ندارد. با همین ویژگی به عنوان اولین گوشی هوشمند تمام لمسی محض شناخته می‌شود.

در اینجا ما به ?? تفاوت اصلی این دو گوشی اشاره کردیم. البته این دو گوشی در قابلیت‌های دیگری مانند RAM اختلاف دارند.



موضوع مطلب :
<   1   2   3   4   5   >>   >   
درباره وبلاگ

این وبلاگ برترین وبلاگ پارسی بلاگ در سال 1389 شده است . موفق باشید
آخرین مطالب
پیوندها
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 8
بازدید دیروز: 15
کل بازدیدها: 179916