سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
*.: اخبــار فــنــاوری اطــلاعــات و ارتــبــاطــات .:*
 
پنج شنبه 90 تیر 30 :: 12:41 عصر ::  نویسنده : M.N

موسسه کهکشان نور//تصاویر اولین ساختمان هوشمند آموزشی IT ایران

 

موسسه کهکشان نور//تصاویر اولین ساختمان هوشمند آموزشی IT ایران

 

موسسه کهکشان نور//تصاویر اولین ساختمان هوشمند آموزشی IT ایران

 

موسسه کهکشان نور//تصاویر اولین ساختمان هوشمند آموزشی IT ایران

 

موسسه کهکشان نور//تصاویر اولین ساختمان هوشمند آموزشی IT ایران

 

موسسه کهکشان نور//تصاویر اولین ساختمان هوشمند آموزشی IT ایران

 

موسسه کهکشان نور//تصاویر اولین ساختمان هوشمند آموزشی IT ایران

موسسه کهکشان نور//تصاویر اولین ساختمان هوشمند آموزشی IT ایران




موضوع مطلب :
پنج شنبه 90 تیر 30 :: 12:36 عصر ::  نویسنده : M.N

بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، میرمهنا اولین بازی ملی را با مشارکت استدیو بازی اسپریس‌پویانما تولید و راهی بازار عرضه این محصول کرد.

«میرمهنا»  اولین بازی رایانه‌ای ملی وارد بازار شد
به گزارش معاونت ارتباطات و بین‌الملل بنیاد ملی بازی‌های بین‌المللی، بازی رایانه‌ای میرمهنا که بهمن ماه سال گذشته با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از مدیران فرهنگی کشور رونمایی شده بود با حمایت بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای و توسط استدیو بازی‌سازی اسپریس‌پویانما تولید شده است.

میرمهنا یک بازی اول شخص ایرانی است که داستان آن بر اساس زندگی میرمهنا مبارز ایرانی دوره کریم‌خان زند شکل گرفته است. دوره‌ای که با استعمار هلند و انگلیس و سلطه کمپانی هند شرقی بر جزایر جنوبی ایران و خصوصا جزیره خارک همراه بوده است.

کتاب چندجلدی «بر جاده‌های آبی سرخ» اثر زنده یاد نادر ابراهیمی که داستان زندگی و مبارزات این شخصیت را در قالب داستانی مرور می‌کند منبع اصلی نگارش داستان این بازی است.

این بازی از طریق شرکت لوح زرین نیکان در سطح بازار این محصول توزیع شده است و علاقه‌مندان می‌توانند آن را از مراکز فروش بازی‌های رایانه‌ای تهیه کنند.

لازم به ذکر است بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای پیش از این بازی‌ها شمشیر نادر، لطفعلی‌خان زند، عصر پهلوانان و گرشاسپ را بر اساس تاریخ ملی و فرهنگ بومی تولید و به علاقه‌مندان این بازی‌ها عرضه کرده است.




موضوع مطلب :
پنج شنبه 90 تیر 30 :: 12:33 عصر ::  نویسنده : M.N

فضای تبادل پیامک و یا پیام‌چندرسانه‌ای و هک تکنولوژی بلوتوث تلفن همراه بیشترین میزان پرونده‌های جرایم رایانه‌ای را به خود اختصاص داده است.

هک بلوتوث و  پیام‌های کوتاه و چندرسانه‌ای در صدر جرایم



 ولی‌الله قدیمی - کارشناس رسمی دادگستری در حوزه جرایم رایانه‌ای - با بیان این مطلب درباره نحوه بررسی مصادیق جرایم رایانه‌ای اظهار کرد: کمیته‌ای به نام بررسی مصادیق جرایم رایانه‌ای که وظیفه تشخیص و بعد از آن درصورت صلاح‌دید اعلام مصادیق را دارد، موجود بوده و شامل نمایندگانی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، دادگستری، اطلاعات و نیروی انتظامی است.

وی با بیان این‌که نوع محیط در بروز جرایم تأثیرگذار است، درباره برخی محیط‌های معمول ارتکاب جرم رایانه‌ای، گفت: تلفن‌های همراه، چت روم‌ها، اینترنت، فایل‌ها و محتوای الکترونیکی محیط‌های رایج بروز جرایم در ارتباط با رایانه هستند.

او معتقد است که فضای تبادل پیام چندرسانه‌ای، پیامک و هک تکنولوژی بلوتوث تلفن همراه بیشترین میزان پرونده‌های جرایم رایانه‌ای را به خود اختصاص داده است زیرا به واسطه این تجهیزات افراد می‌توانند به حریم خصوصی دیگران وارد شوند و با انتشار آن‌ها علیه خود افراد استفاده کنند.

این کارشناس ادامه داد: بسیاری از محتواها بر بستر وب وجود دارد که مقدسات و اعتقادات مردم را نشانه گرفته است که این محتواها شامل جریان‌های انحرافی، فراماسونری و بهایی‌ات می‌شود.

او درباره انواع جرم‌ها نحوه و رسیدگی به آن‌ها خاطر نشان کرد: زمانی که جرم مشهود است، مدعی‌العموم پیگیری را انجام می‌دهد و در راستای آن دستگاه‌های انتظامی وارد کار می‌شوند و فیلترینگ سراسری را آغاز می‌کنند، در حالی که برای شاکی خصوصی دستگاه‌های امنیتی موضوع را پیگیری می‌کنند و ممکن است در این راستا جنبه‌های عمومی نیز از جرم برداشت شود.

وی رویکرد جدید بانک‌ها، بنگاه‌های اقتصادی و فروشگاه‌های مجازی در راستای تبادل وجوهات نقدی به صورت الکترونیکی را یکی از مهم‌ترین موضوعات حوزه جرایم رایانه‌ای حال حاضر حوزه اینترنت دانست و تصریح کرد: به دلیل عدم رعایت استانداردها، هکرها وارد سامانه‌ها می‌شوند و از اطلاعات شخصی دیگران آگاهی پیدا می‌کنند.

او ادامه داد: هرچند که اخیراً بانک‌ها با استفاده از کیبوردهای مجازی درصدد تغییر در کوهی‌های اصلی هستند تا با واقعیت متفاوت باشد ولی باید دانست که فرهنگ استفاده از راه‌های امنیتی بین مردم جا نیافتاده است و این وظیفه را برعهده سازمان‌ها گذاشته است تا با SSL‌هایشان دسترسی‌ها را مدیریت و با موارد مشکوک برخورد کنند.

این کارشناس در پایان یادآور شد: برخی از سرویس‌دهندگان اینترنت هم در ثبت وقایعی که به محیط آن‌ها وارد و یا از آن‌ها خارج می‌شود، مشکل دارند و موجب می‌شود که کارشناسان جرایم رایانه‌ای نتوانند به درستی وقوع جرم را پیگیری کنند.




موضوع مطلب :
پنج شنبه 90 تیر 30 :: 12:32 عصر ::  نویسنده : M.N
فوجیتسو اعلام کرد، اداره ملی آمار چین در پکن، با استفاده از 1700 اسکنر سری fi و نرم‌افزار OCR (علامت خوان نوری) فوجیتسو موفق شد ششمین پروژه ملی سرشماری چین را در زمانی بسیار کوتاه به انجام برساند.
استفاده از   اسکنرهای فوجیتسو در ششمین سرشماری ملی چین


واضح است کشوری مانند چین با داشتن بیشترین جمعیت دنیا، برای تهیه آمار جمعیتی و اطلاعات فردی 1.3 میلیارد نفر با چالش بزرگی رو به رو است.

برای اجرای این پروژه میلیون‌ها آمارگیر به نقاط مختلف چین اعزام شدند تا اطلاعات اولیه خانوار مانند شغل، درآمد و سابقه تحصیلی افراد را جمع‌آوری کنند.

سپس این آمار توسط مجموعه‌ای از اسکنرها و نرم‌افزار OCR به داده‌های دیجیتال تبدیل شد تا امکان محاسبه سریع و دقیق نتایج فراهم گردد.

به گزارشM.N  نتیجه این سرشماری بیش از 740 میلیون برگه سرشماری با اطلاعات دست نویس بود که می‌بایست در صدها دفتر اداره ملی آمار در سراسر چین اسکن می‌شدند.

برای موفقیت این پروژه در زمان مناسب، اداره ملی آمار چین نیازمند گزینه‌های همچون، اسکنرهای با توان بالا که تحمل 24 ساعت کار مداوم و سخت را داشته باشند، یک نرم‌افزار OCR بسیار دقیق که بتواند با سرعت و دقتی بالا اطلاعات دست نویس برگه‌های سرشماری را پردازش کند و وجود شبکه‌ای گسترده در سراسر چین تا امکان پشتیبانی سریع محصولات فراهم شود.

برای دست یابی به موارد یاد شده، NBSC اسکنرهای سری fi فوجیتسو را که توسط یکی از شرکت‌های تابعه گروه فوجیتسو به نام PFU تولید و تجهیز شده بود انتخاب کرد.

همچنین بهینه سازی برنامه OCR برای شناسایی و پردازش دستخط چینی نیز به مرکز تحقیقات و توسعه فوجیتسو سپرده شد. لازم به ذکر است اسکنرهای سری fi فوجیتسو هم اکنون در رده اسکنرهای تجاری، بالاترین سهم بازار را در دنیا به خود اختصاص داده‌اند.



موضوع مطلب :
پنج شنبه 90 تیر 30 :: 12:31 عصر ::  نویسنده : M.N

تکنولوژی Anti-jam حاضر در 775ND حرکت روان کاغذ در میان اجزای داخلی دستگاه را تضمین نموده و با تکیه بر فناوری پیشرفته این قسمت مشکل گیر افتادن کاغذ در درون پرینتر را تا 50 درصد نسبت به مدل‌های پیشین این کلاس کاهش می‌دهد.

CLP-775ND   پرینتر لیزری رنگ جدید سامسونگ


شرکت سامسونگ آخرین دستاورد خود در زمینه پرینترهای پیشرفته رنگی لیزری را در قالب مدل جدید CLP-775ND به نمایش گذاشته است این پرینتر جدید که به تازگی در سئول پایتخت کره جنوبی رونمایی شد نمونه‌ای سریع، هوشمند و کم مصرف با بالاترین امکانات کلاس بیزینسی ست که با قیمتی رقابتی در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت.

در ساختار این مدل از پردازنده قدرتمند دو هسته‌ای 600 مگاهرتزی استفاده شده که با بالا بردن هر چه بیشتر کیفیت و دقت دستگاه سرعت انجام پروسه پرینت را تا رقم فوق‌العاده 33ppm در سایز A4 افزایش داده که این رقم در حالت Letter به 35 عدد در هر دقیقه افزایش می‌یابد.

به گزارش M.N ، وضوح پرینت این مدل نیز حداکثر تا رقم 600×9600 پیکسل قابل دست‌یابی ست. تکنولوژی Anti-jam حاضر در 775ND حرکت روان کاغذ در میان اجزای داخلی دستگاه را تضمین نموده و با تکیه بر فناوری پیشرفته این قسمت مشکل گیر افتادن کاغذ در درون پرینتر را تا 50 درصد نسبت به مدل‌های پیشین این کلاس کاهش می‌دهد.

در جریان معرفی این مدل Kyuho Uhm معاون ارشد بخش تجارت Samsung Electronics ضمن پرداختن به سیاست سامسونگ در سال 2011 برای تمرکز بروی صنعت پرینت، از تلاش روزافزون این شرکت در جهت تکرار موفقیت‌های خود در این بازار خبر داده و به نیاز بازار در جهت دست‌یابی به مدلی با کارائی بالا و هزینه‌های پایین که در عین حال از کیفیت و سرعت بالایی نیز برخوردار است اشاره نمود مواردی که همگی در قالب مدل پیشرفته CLP-775ND کاملاً متبلور شده‌اند.

این پرینتر قدرتمند تنها به زمانی کمتر از 11 ثانیه برای اجرای اولین پرینت رنگی احتیاج داشته و پردازنده قدرتمند حاضر در آن امکان دست‌یابی به این سرعت حتی در پرینت‌های پیچیده با رنگ‌های فراوان را نیز به راحتی فراهم می‌آورد این زمان در هنگام انجام پرینت‌های تک رنگ به 10 ثانیه کاهش پیدا می‌کند.

اتصال شبکه این مدل از نوع پر سرعت 1 گیگابایتی ست که با برقراری ارتباط دستگاه با شبکه‌های پر سرعت انجام پرینت‌های تحت شبکه را به امر آسانی بدل می‌سازد.

ظرفیت برگه‌های قابل جایگذاری در این مدل به 1600 عدد در قالب سه سینی مختلف دستگاه می‌رسد که برای کاربری اداری و در یک استفاده سنگین روزانه نیز بیش از اندازه کافی به نظر می‌رسد علاوه بر این در CLP-775ND از برگه‌های با کیفیت با قطر بیش از حالت استاندارد نیز پشتیبانی می‌شود و بدین ترتیب در هر زمان کیفیت چاپ بالایی در اختیار کاربران قرار می‌گیرد.

برگ برنده دیگر 775ND به مصرف پایین انرژی این مدل مربوط می‌شود جاییکه مصرف انرژی دستگاه با کاهشی 22 درصدی نسبت به مدل‌های قبلی این خانواده به میزان متوسط 3. 9Kwh در یک سیکل هفتگی می‌رسد که از این لحاظ نیز یکی از کمترین هزینه‌های عملیاتی را در میان دیگر نمونه‌های این رده به کاربران تحمیل می‌کند نکته‌ای که برای بیزینس‌های کوچک تا متوسط از اهمیت بسیار بالائی برخوردار است.

از دیگر ویژگی‌های این پرینتر می‌بایست به مکانیزم Duplex داخلی برای جایگیری هم‌زمان دو صفحه در یک پرینت در حالت 2-Up و همچنین امکان جهش و نادیده گرفتن صفحات سفید در حین چاپ اشاره کرد که هر دو تأثیر چشمگیری در بالا بردن سرعت چاپ و بخصوص کاهش مصرف تونر دستگاه دارند.

CLP-775ND یکی از کم صداترین نمونه‌ها در کلاس پرینترهای لیزری رنگی ست؛ صدای تولید شده از این مدل در حین کار 54db و در حالت Stand-by تنها 35db ست که تأثیر مشهودی در ایجاد فضائی آرام و کم صدا در محیط کار خواهد داشت.

یکی دیگر از قابلیت‌های فوق‌العاده این مدل فناوری جدیدی به نام ReCP ست که با افزایش خودکار کیفیت و شفافیت رنگ‌های خروجی دستگاه میزان فوکوس بروی عناصر گرافیکی و متنی را بسیار بهبود می‌بخشد.

ابعاد CLP-775ND برابر 44. 6×46. 4×48. 1 سانتی‌متر با وزنی نزدیک به 30 کیلوگرم است و قیمت و زمان حضور آن در بازار متعاقباً اعلام خواهد شد.




موضوع مطلب :
پنج شنبه 90 تیر 30 :: 12:29 عصر ::  نویسنده : M.N

شرکت ایسوس صفحه نمایشی به بازار عرضه کرد که می‌تواند 90 درجه تغییر وضعیت دهد و تصاویر را در حالت عمودی نیز به نمایش بگذارد.

صفحه نمایشی   با چرخش 90 درجه‌ای



 محصول جدید ایسوس که P238Q نام دارد، دارای رزولوشن 1920 در 1080 است.

علاوه بر این ایسوس برای راحتی کاربران این صفحه‌نمایش را به گونه‌ای طراحی کرده است که امکان تغییر حالت‌ها آن در جهات مختلف وجود دارد.

با وجود این خاصیت می‌توانید با چرخاندن صفحه‌نمایش سه عدد از آن‌ها را در کنار یکدیگر قرار داده و از دنیایی با کیفیت صفحه‌نمایش‌ها لذت ببرید.

این صفحه نمایش در سایز 23 اینچی عرضه شده و دارای امکانات دیگری نظیر ورودی HDMI و پورت USB Multi است.




موضوع مطلب :
پنج شنبه 90 تیر 30 :: 12:28 عصر ::  نویسنده : M.N

اولین کتاب‌خوان الکترونیکی گوگل هفته آینده عرضه می‌شود،



به گزارش M.N به نقل از فارنت، گوگل به صورت رسمی ورود خود به بازار کتاب خوان‌های الکترونیکی را هفته آینده با عرضه مدل iriver Story HD اعلام می‌کند.

iriver Story HD به صورت رسمی اولین کتاب خوانی خواهد بود که به پلتفرم مخصوص گوگل مجهز شده است.

این کتاب خوان با قیمت 139? 99 سنت که تقریباً هم قیمت کیندل آمازون و نوک است در 17 ژولای عرضه خواهد شد و دارای کیبورد Qwerty کامل و در دو رنگ مشکی و خاکستری همانند کیندل آمازون خواهد بود.
شما با این گجت می‌توانید به گنجینه 3 میلیون کتاب رایگان و هزاران کتاب الکترونیکی پولی گوگل دسترسی داشته باشید.

iriver Story HD اولین دستگاهی خواهد بود که شما می‌توانید به صورت مستقیم و از طریق اتصال Wi-Fi به دانلود کتب بپردازید که بدین ترتیب دیگر نیازی به رایانه برای دانلود نخواهید داشت.
البته گوگل علاقةمندی خود را به بازار کتاب‌های الکترونیکی با تاسیس eBookstore در ماه سپتامبر گذشته اثبات کرده بود و حتی این شرکت برای گسترش کار خود با بیش از 250 کتاب فروشی مستقل نیز قرار داد امضاء کرده است.




موضوع مطلب :
پنج شنبه 90 تیر 30 :: 12:26 عصر ::  نویسنده : M.N
شرکت مایکروسافت در آخرین بیانیه خود اعلام کرده بود که تا تاریخ 8 آوریل 2014 به پشتیبانی خود از سیستم‌عامل ویندوز XP ادامه خواهد داد.
1000 روز تا   پایان عمر ویندوز XP

شرکت مایکروسافت در جدی‌ترین اقدام خود برای ترغیب کاربران به کنار گذاشتن سیستم‌عامل ویندوز XP و استفاده از ویندوز 7 اعلام کرد که تنها 1000 روز به پایان پشتیبانی از این سیستم‌عامل باقی مانده است و کاربران باید هرچه سریع‌تر آن را کنار بگذارند.

 استیفِن رز، مدیر انجمن IT گروه تجاری ویندوز در شرکت مایکروسافت در وبلاگ رسمی این مرکز اعلام کرد که از دوره پشتیبانی از ویندوز XP فقط 1000 روز باقی مانده است.

او در این باره گفت: «استقبال از ویندوز XP بسیار قابل ملاحظه بوده است و همچنان میلیون‌ها رایانه در سراسر دنیا از آن استفاده می‌کنند. اما باید توجه داشت که دوره استفاده از این محصول به سر رسیده است. برای پشتیبانی امنیتی از این سیستم عامل کمتر از 1000 روز باقی مانده است».

ویندوز XP که از زمان تولد آن 10 سال می‌گذرد، عمری طولانی داشت.
شرکت مایکروسافت در آخرین بیانیه خود اعلام کرده بود که تا تاریخ 8 آوریل 2014 به پشتیبانی خود از سیستم‌عامل ویندوز XP ادامه خواهد داد.

استیفن رز توضیح داد: «بعد از تاریخ اعلام شده استفاده از سیستم‌عامل XP در مقابل تهدیدات امنیتی موجود خطرناک خواهد بود. علاوه بر این بسیاری از مراکز توسعه‌دهنده نرم‌افزاری ابزاری برای این محصول تولید نخواهند کرد.»




موضوع مطلب :
پنج شنبه 90 تیر 30 :: 12:25 عصر ::  نویسنده : M.N
رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران: نهادینه کردن فرهنگ کاربری ICT باید از مدارس آغاز شود.
نهادینه   کردن فرهنگ ICT در مدارس

اگر بخواهیم فرهنگ بکارگیری فناوری اطلاعات را در میان آحاد جامعه نهادینه کنیم، باید این امر را با برنامه ریزی مناسب از سطح مدارس آغاز کرد.

مهندس علی حکیم جوادی معاون وزیر و رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران در حاشیه بازدید از نخستین نمایشگاه تخصصی هوشمند سازی مدارس، ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: باتوجه به مواردی که دراین نمایشگاه عرضه شده است، به نظر می رسد ساز و کار لازم برای ترویج فرهنگ بکارگیری از فناوری اطلاعات فراهم شده است.

وی افزود: هم اکنون این امکان فراهم شده تا کودکان از ابتدای ورود به مدرسه با ابزارهای IT آشنا شده و نحوه استفاده صحیح آن‌ها را آموزش ببینند.

وی خاطر نشان کرد: با طراحی مناسب نرم افزارهای بومی و جذاب برای کودکان و همچنین ارایه آموزش‌های لازم، کودکان می‌توانند از ابزارهایی که فناوری اطلاعات در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد برای کسب علم استفاده کنند.

معاون وزیر ارتباطات یکی از برنامه های سازمان فناوری اطلاعات را حمایت از توسعه فناوری اطلاعات دانست و تصریح کرد: در همین راستا و به منظور افزایش سرعت رشد IT در استان‌ها، حمایت‌های خوبی در زمینه های مختلف صورت گرفته است.

وی با بیان این مطلب که استفاده از فناوری اطلاعات زمینه تحول بسیار عظیمی را در زندگی بشر فراهم کرده است، ادامه داد: می‌بایست فرهنگ استفاده از فناوری اطلاعات در تمامی آحاد جامعه نهادینه شود تا همه بتوانند از مزایای کاربردی این فناوری استفاده کنند.

وی تأکید کرد: یکی از مواردی که می‌بایست مورد توجه ویژه بخش‌های مختلف قرا گیرد، تولید محتوای مفید وکاربردی برای عرضه در سطح جامعه به کمک ابزارهای فناوری اطلاعات است.

بر اساس این گزارش، بهره برداری از ایمیل بومی راه اندازی شده توسط آموزش و پرورش استان خراسان رضوی توسط مهندس علی حکیم جوادی، معاون وزیر و رئیس سازمان فناوری اطلاعات آغاز شد.

این وب‌گاه امکان ارایه ایمیل، به حدود سه میلیون کاربر ایرانی را دارد که بومی بوده و امکانات ویژه ای نظیر پاسخ خودکار به ایمیل نیز در آن طراحی شده است.

همچنین این گزارش حاکی است، مهندس نوری معاون وزیر آموزش و پرورش، امیر حسین محبعلی مدیر کل برنامه ریزی و کنترل برنامه های سازمان فناوری اطلاعات و حسین شکوری مدیر دفتر رئیس سازمان فناوری اطلاعات، علی حکیم جوادی را در این دیدار همراهی کرده‌اند.



موضوع مطلب :
پنج شنبه 90 تیر 30 :: 12:23 عصر ::  نویسنده : M.N

نظام صنفی رایانه‌ای به زودی تصمیم نهایی خود را اعلام خواهد نمود.

فقط صدور   مجوز نمایشگاه کافی نیست، موانع را رفع کنید
سازمان نظام صنفی رایانه‌ای اطلاعیه جدیدی پیرامون الکامپ‌های شانزدهم و هفدهم منتشر کرد.


به گزارش M.N در این اطلاعیه، نظام صنفی با انتقاد از رویه شرکت سهامی نمایشگاه‌ها در اجرای نمایشگاه بین‌المللی الکامپ، به مواردی از اختلاف نظر در این زمینه اشاره شده است.

متن کامل اطلاعیه به شرح زیر است:

پیرو پیگیری‌های مکرر اعضای سازمان و متقاضیان حضور در نمایشگاه الکامپ هفدهم، مراتب ذیل به اطلاع عموم می‌رسد:

1-نامه مجوز برگزاری، به‌ نام سازمان از جانب سازمان توسعه تجارت طبق معمول با تاخیر قابل توجه زمانی صادر شده و مجددا نگرانی جدی از محدودیت زمانی برای برگزاری نمایشگاه کیفی به قوت خود باقی است.

2-تاریخ پیش‌بینی شده برگزاری الکامپ هفدهم توسط شرکت سهامی نمایشگاه‌ها، سیزدهم ماه محرم یعنی نامناسب‌ترین زمان ممکن تعیین شده که باید به زمان بهتری موکول شود. (مطابق زمانبندی فعلی باید در دهه محرم و ایام سوگواری تاسوعا و عاشورا، شرکت‌ها به غرفه‌سازی و سایر فعالیت‌های مربوطه بپردازند.)

3- برغم تعهدات شفاهی که مدیریت شرکت نمایشگاه‌ها از طریق وساطت برخی مقامات محترم کشور در سطح نمایندگان مجلس شورای اسلامی، برخی معاونت‌های محترم وزارت بازرگانی و معاونت محترم اقتصادی نهاد مقام معظم رهبری و به سازمان داده بود، متاسفانه به تعهدات مربوطه عمل نشده و بیش از یک میلیارد ریال از ضمانت سازمان من‌غیرحق ، برداشت شده و به نامه‌های پیگیری سازمان درخصوص عودت وجه مذکور نیز تاکنون هیچ‌گونه پاسخی داده نشده است.

4-طی فاصله برگزاری نمایشگاه شانزدهم تاکنون، به دفعات از جانب اعضای شرکت‌کننده، موضوع ارزی - ریالی و لزوم مهارکردن این متغیر در جهت ایجاد انگیزه برای مشارکت حداکثری اعضا و شرکت‌ها و فروشگاه‌های داخلی و خارجی طرح موضوع شده است.

دیدگاه واقع‌گرایانه هیئت رییسه سازمان این است که با استفاده از تجربیات سال گذشته، متراژ 1300 مترمربع مورد توافق ارزی در تناسب با حدود 23000 متر مربع کل فضای نمایشگاهی به عنوان شاخص در نظر گرفته شود و به تناسب افزایش یا کاهش فضای نمایشگاهی الکامپ هفدهم، عدد مذکور نیز تغییر کند. ضمنا نرخ ارزی که در دوره گذشته 235 و 245 یورو منظور شده بود و از جانب سازمان به طور یک‌طرفه 10 درصد تخفیف به اعضا داده شده بود، در الکامپ هفدهم، شرکت نمایشگاه‌ها نیز ضمن ثابت نگهداشتن نرخ مذکور، 10 درصد تخفیف ویژه نیز اعمال کند تا با توجه به بحث‌های ناشی از تحریم و عدم رونق اقتصادی، شرایط برای حضور حداکثری شرکت کنندگان فراهم شود.

لذا با توجه به مسائل فوق، با وزیر بازرگانی، آقای غضنفری و وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رییس کارگروه مدیریت فاوا کشور، آقای تقی‌پور مکاتبات لازم جهت ارایه طریق و رفع مشکل در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام شد و ضمنا برای چندمین بار کتبا از آقای اکبرپور، رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه‌ها خواسته شد که نسبت به عودت تضمین ضبط شده سازمان وفق تعهدات انجام شده توسط وی هر چه سریع‌تر دستور مقتضی صادر شود.

اطلاع‌رسانی به تمامی اعضاء و متقاضیان شرکت در نمایشگاه، با این هدف انجام می‌گیرد که بحث شرکت در نمایشگاه صرفا به صدور یک مجوز منوط نمی‌باشد، بلکه می‌بایست به شکل عاجل به مسایل ذیل در کوتاه ترین زمان ممکن رسیدگی شود:

1- ضبط تضمین حسن انجام معامله به مبلغ بالغ بر یک میلیارد ریال و ضرورت مرجوع کردن وجه مربوطه توسط شرکت نمایشگاه‌ها به این سازمان.

2- اصلاح تاریخ برگزاری نمایشگاه الکامپ هفدهم که متاسفانه سیزدهم ماه محرم پیش‌بینی شده و انتقال زمان به بعد از ماه مذکور.

3- حل پایه‌ای معضل ارزی ریالی از طریق اصلاح آیین‌نامه مصوب هیئت مدیره شرکت نمایشگاه‌ها (در صورت زمانبر بودن این فرآیند، به نسبت متراژ فضای نمایشگاهی الکامپ شانزدهم در سال گذشته یعنی 23000 مترمربع که 1300 مترمربع آن مشمول ارزی تشخیص داده شده و با نرخ سال گذشته به گونه‌ای که هر یک از دو طرف، شرکت نمایشگاه‌ها و سازمان نظام صنفی رایانه‌ای برای تشویق به حضور حداکثری، 10% (جمعاً 20% نسبت به نرخ سال 1389 معادل 235 یورو خودساز و 245 یورو پیش ساخته) تخفیف قائل شوند و تغییرات آن متناسب با افزایش یا کاهش فضای نمایشگاه الکامپ هفدهم نسبت به شانزدهم بر این مبنا محاسبه شود.

لذا مجددا اعلام می‌شود تا زمانی که اراده مسئولانه‌ای جهت مختومه کردن پرونده مفتوح الکامپ شانزدهم و پذیرش شرایط مطلوب برگزاری الکامپ هفدهم از سوی مسوولان ذی‌ربط به وجود نیاید، هیئت رییسه سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور اطلاع‌رسانی مربوط به موضوع را به طور مرتب از طریق سایت سازمان و رسانه‌های حوزه IT ادامه خواهد داد و چنانچه دیدگاه‌ها و بازخوردهای اطلاعاتی اعضا و متقاضیان حضور در نمایشگاه را ظرف حداکثر یک هفته از تاریخ بیانیه به آدرس Info@irannsr.org دریافت گردد، امکان تصمیم‌گیری نهایی در این خصوص بهتر فراهم خواهد شد.




موضوع مطلب :
<   1   2   3   4   5   >>   >   
درباره وبلاگ

این وبلاگ برترین وبلاگ پارسی بلاگ در سال 1389 شده است . موفق باشید
آخرین مطالب
پیوندها
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 12
بازدید دیروز: 9
کل بازدیدها: 179944