سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
*.: اخبــار فــنــاوری اطــلاعــات و ارتــبــاطــات .:*
 
سه شنبه 89 بهمن 19 :: 2:13 عصر ::  نویسنده : M.N

همونطور که میدونیم چندی است کارتهایه سری 6000 برایه کارایی بهتر در DX11 عرضه شدن

گفتم شاید بد نباشه نقدی برایه این سری در DX11 داشته باشیم

برگردیم به گذشته

در ابتدا بازی هایه زیادی برایه dx11 طراحی نشده بودن و تسلیشن در حد فاکتور نهایتا 4 میخواست در dirt 2 بکار بره و amd هم تبلیغاته زیادی برایه سری 5000 میکرد و عملکرده کارتهاشو در dx11 به انویدیا که در خوابه زمستانی بود نشون میداد.

تست اول: dirt II

خوب این بازی جزئه اولین بازی هایی بود که با DX11 و همزمان با کارتهایه ATI مرحوم عرضه شد

حالا نگاهی بیاندازیم به پرفورمنس کارتهایه فعلی در این بازی



خوب همونطور که میبینید کارتهایه نسله جدید یعنی 6870 و 6850 به خوبی تونستن از پسه بازی بر بیان و با فاصله کم در MIN FPS و avg در رزولوشن هایه کم از رقبایه انویدیا خودشون عقب موندن و در رزولوشن 2560 با اختلافه 4فریم در avg و 1 فرم در min از 460 جلو زدن.


تست 2 : battlefield bad company 2

خوب میرسیم به بازیه زیبایه bc2 که تست بعدی ماست



خوب این بازی هم به نامه dx11 عرضه شد و در اون تسلیشن در سطح فاکتور 4 نهایتا به کار رفت

در رزولوشن هایه پایین برتری از انه 470 نسبت به 5870 در min و برتری 5870 در avg برایه تمامه رزولوشن هاست. اما با بالاتر رفتنه رزولوشن برتری به سمته amd میل میکنه و amd در min fps هم عملکرده خوبی داره.

تست 3 : metro 2033

بازیه بسیار زیبایه metro 2033 که تسلیشن در سطحه کاراکتر ها در اون به کار رفت

[IMG]http://www.xbitlabs.com/images/video/radeon-hd6870-hd6850
/Radeon%20HD%206800%20games%20PNG/m2033.png[/IMG]

همونطور که میبنید با اینکه xbitlabs گفته full screen antialiasing غیره فعال کرده و فقط tesselation رو on کرده min fps ها افتضاح بودن

در رزولوشن 1600 برتری از انه 470 بوده و در رزولوشن هایه بالاتر برتری نامحسوسه amd در avg رو شاهد هستیم.min fps ها هم که درمجموع افتضاح بودن.


تست 4 : Aliens vs predator

خوب در این بازی سطح تسلیشن برایه ابجکت ها کمی بالاتر از بازی هایه گذشته رفت و این در محیط هم به چشم میخورد . (بلاخره دنیا پیشرفت میکنه و dx11 در طوله زمان سنگین تر هم میشه)



خوب بادیدنه نتایج برتری فاحشه 470 به 5870 در min فریم میبینیم که در full hd به 2 برابر هم میرسه ودر 2560 کمی بیشتر از 2 برابر.برتری minfps برایه 6870 و6850 هم نسبت به سری قبلی بشدت به چشم میاد و شاهده افزایشه min fps هستیم.

میبینیم 6870 در تمامی حالات چه min fps و چه avg از 460 رفرنس جلوتره(هرچند 460 به ماننده هیولایی اورکلاک میشود)

تست 5 : battle forg

خوب میرسیم به بازیه زیبایه دوتا مانند بتل فورج که کارتها در dx11 این بازی چه کردن



به به دسته گله amd درد نکنه با این min fps هاش در این بازی اختلافه 5 برابری 470 با 5870 دیگه همه چیزو روشن میکنه وبحثی باقی نمیگزاره.البته اینها در avg عملکرده مشابهی دارن وبرایه min fps هم در رزولوشن هایه بالا اختلافه چشم گیر داریم هرچند کمتر میشه.

تست 6 : lostplanet 2

خوب از اونجایی که میدونیم دنیا در حاله پیشرفته و بازی هایه جدید میان که قابلیت هایه dx11 سنگین تری توشون استفاده میشه.

گفتم بد نباشه اخرین بازی که با dx11 عرضه شده و تسلیشن درش با فاکتور هایه بالا مورده استفاده قرار گرفته بزارم.



خوب این به خوبی بیانگره این نکته هست هرچی جلوتر میریم برایه amd اتفاقاته بدتری سره پاشنه اشیلش یعنی واحده تسلیتور میوفته.

در رزولوشن هایه full hd و کمتر برتری قاطعه nvidia بر amd مشهوده و 460 از پسه 5870 و 6870 بر اومده وای به حاله 470.در رزولوشنه 2560 اختلافات در avg به وضوح کمتر میشه اما برتری min fps هنوز با اختلاف از انه nvidia است.

و

اما........................

میرسیم به تسته اخر:

تست 7 : tom clancys H.A.W.X 2

خوب این هم هدیه UBISOFT به AMD به مناسبت عرضه سری 6000 هست.

گفتیم بد نباشه جدیدترین بازیه یوبی که با تسلیشن با فاکتورهایه بسیار بالا هست رو بزارم. از اون جایی که تسلیشنه این بازی سنگین تر از بازی هایه نسل گذشتست و این روند همینطور ادامه پیدا میکنه.

گفتم اخرین تست برایه دوستان بزارم لذت ببرن



خوب اختلافه 470 با 5870 چه در AVG و چه در MIN FPS بیش از 2 برابره که این اینده بازی هایه DX11 رو برایه AMD مشخص میکنه و بهش هشدار میده که یک فکری به حاله این تسلیشن بکنه.

البته منکره عملکرده بهتره 6870 نسبت به 5870 نمیشیم که فقط به خاطره واحده تسلیتوره نسل 7 ایش هست که البته اون هم کافی نیست.460 در FULLHD به خوبی از پسه 6870 بر اومده و در 2560 هم با اختلافه بسیار کمتر برندست


...........................................

نتیجه:

اگه منظوره شما از خریده سری جدیده کارتهایه NVIDIA و AMD کارایی در DX11 هست

با این رونده پیشرفتی که خدمته دوستان عرض کردم دیگه هر .... توانایی پردازش داده هارو داره و متوجه میشه انویدیا با اختلافه سرسام اور از رقیبش در DX11 جلوتر هست

اما تست بعدی که هنوز نیومده


تست 8 ؟؟؟؟؟؟؟

و اون چیزی نیست جز CRYSIS 2


Crysis 2 being re-designed for GTX580? Expect delays





برایه کرایسیس هم که انویدیا و کرایتک از همین حالا خط مشق هارو کشیدن



خلاصه انویدیا بدجور برایه تسلیشن این بازی نقشه کشیده.خدا به داده امپراتوران و اژدهایان برسه




موضوع مطلب :
سه شنبه 89 بهمن 19 :: 2:4 عصر ::  نویسنده : M.N

شرکت سامسونگ با حضور فعال خود در CES ???? بار دیگر ثابت کرد می‌خواهد حرف اول را در محصولات صوتی و تصویری در کل دنیا بزند.

سامسونگ برای اولین بار چند محصول شاخص در این نمایشگاه به نمایش گذاشت که نسل جدید تلویزیون‌های سه بعدی و بسیار ظریف از جمله آنها بود.

البته مدت‌هاست سامسونگ دوست دارد در پخش‌کننده‌های تصویری هم یک سروگردن از دیگران بالاتر باشد. این شرکت در این نمایشگاه سه نمونه از جدیدترین پخشکننده‌های Blu-ray سه بعدی را نیز به نمایش عموم گذاشت. تمامی این پخش کننده‌ها با طراحی زیبا و بسیار ظریف علاوه بر پشتیبانی از فیلم‌های سه بعدی، به صورت HD و پخش ????p، از Wi-Fi درونی نیز برخوردار هستند.

این پخش‌کننده‌ها با نامهای BD-D????، BD-D????، و BD-D???? از Samsung Apps و Smart Hub پشتیبانی می‌کنند. مدل‌های BD-D???? و BD-D???? نیز این امکان را دارند که از تلفن همراه آندرویدی و یا گوشی iPhone شما به عنوان کنترل از راه دور استفاده نمایند.

این پخش‌کننده‌ها در نیمه اول امسال به بازار عرضه خواهند شد.

پخش‌کننده‌های سه‌بعدی سامسونگ



موضوع مطلب :
سه شنبه 89 بهمن 19 :: 1:57 عصر ::  نویسنده : M.N

نیاز به فضای مطمئن نگهداری اطلاعات – سرعت بالای بازیابی ، قابلیت حمل و نگهداری ، ... منجر به تولید و عرضه هارددیسک‌های اکسترنال توسط پیشروان صنعت ذخیره‌سازی در سطحی وسیع و با قیمت‌های رقابتی گردید. این مهم تا حدی است که حتی پیش‌بینی جایگزینی هاردیسک‌های اکسترنال با حافظه‌های فلش دور از ذهن نیست !

به گزارش ایتنا، در این راستا سامسونگ نیز همچون دیگر تولیدکنندگان مطرح در تکنولوژی ذخیره‌سازی با عرضه هاردیسک‌های اکسترنال در ظرفیت‌های متنوع ، سعی در جذب سهم بیشتری از بازار نموده است.

ولی آنچه منجر به تمایز این نام تجاری کره‌ای در دنیای ذخیره سازی است عرضه سری زیبا و متفاوت S می‌باشد !

هارددیسک‌های سری S در ? گروه S? و S? با ظرفیت‌های متنوع معرفی شده اند ، علاوه بر کارایی فنی بالا ، با بهره‌گیری از طراحی زیبا و ترکیب رنگ‌های منحصر بفرد ( ? رنگ مشکی / سفید / قهوه ای /صورتی / قرمز/ آبی) ، جایگاهی ویژه‌ای در نزد جوانان باز نموده است.


قابل ذکر است گروه S? با توجه به بهره‌مندی از تکنولوژی مدرن سامسونگ ، بعنوان کوچک‌ترین هارد دیسک اکسترنال موجود در ابعادی معادل یک کارت اعتباری ارائه شده است که این خود برای کاربرانی که همواره از بزرگی و حمل این محصول گله‌مند بوده‌اند ، مزیتی خاص بشمار می‌آید.



صرف نظر از مقوله طراحی ظاهری منحصر بفرد ، از مهم‌ترین مزایای این گروه می‌توان کارایی بالا در انتقال اطلاعات ( ???Mbps) ، قابلیت صرفه‌جویی انرژی در هنگام عدم فعالیت ، بهره مندی از مواد اولیه سازگار با طبیعت در ساخت ، به همراه نرم افزارهای رایگان تهیه کپی پشتیبان خودکار ، نصب رمز عبور ، کدگذاری اطلاعات ، ... را ذکرنمود.




موضوع مطلب :
سه شنبه 89 بهمن 19 :: 1:50 عصر ::  نویسنده : M.N

شرکت کینگ مکس چندی پیش حافظه‌های جدیدی تحت عنوان نانو را تولید کرد که در طراحی آنها از سینک خنک‌کننده استفاده نشده بود. به گزارش موبنا، ویژگی اصلی این حافظه‌های قدرتمند ابعاد کوچک و دمای کاری پایین آنها بود و از این نظر مورد توجه بسیاری از گیمرها و اورکلاکرهای حرفه‌ای قرار گرفته است. در اولین قدم مدل‌های 1600، 2000 و 2200 مگاهرتز این حافظه‌ها وارد بازار شد. به تازگی نیز با تولد حافظه‌های 2400 مگاهرتزی، این شرکت گستره این سری از حافظه‌های خود را افزایش داده و حافظه نانو 2400 مگاهرتز را تولید و روانه بازار کرد. گفتنی است این حافظه‌های DDR3 در حال حاضر تنها حافظه‌های 2400 مگاهرتز موجود در دنیا هستند که از سینک خنک‌کننده در طراحی آنها استفاده نشده است. نکته قابل توجه این است که به واسطه این طراحی منحصر به فرد، بازده دفع حرارت این حافظه‌ها 10 درصد نسبت به نسل گذشته افزایش پیدا کرده است. ولتاژ کاری این حافظه 65/1 ولت است و در عین حال پهنای باند 2/19 گیگابایت در ثانیه برای انتقال اطلاعات دارد که سرعت فوق‌العاده بالایی به شمار می‌رود. یادآور می‌شود رم‌های نانو کینگ مکس در گنجایش دو گیگابایتی و در بسته‌های دوتایی تولید شده‌اند که می‌توان گفت از نظر کارایی به قیمت، گزینه‌ای مناسب برای کاربران حرفه‌ای به شمار می‌روند.




موضوع مطلب :
سه شنبه 89 بهمن 19 :: 1:49 عصر ::  نویسنده : M.N
اگر تا به حال از حافظه‌های فلش تنها برای ذخیره سازی اطلاعات و به عنوان یک انبار دیجیتال استفاده می کردید، سخت در اشتباهید. این ابزار بندانگشتی کارکردهای مفید دیگری هم دارند که نباید از آنها غفلت کنید.

 

این ابزار، امکانات و توانمندی های جالبی دارد که به برخی از آنها اشاره می‌کنیم.

** اجرای نسخه‌های پرتابل برنامه های مختلف

حافظه های فلش در کنار ذخیره سازی انواع اطلاعات برای اجرای نسخه های پرتابل یا قابل حمل برنامه های مختلف هم قابل استفاده هستند. برنامه هایی که نیاز به نصب ندارند و تنها با یک کلیک از روی حافظه های فلش اجرا می شوند.

یکی از انواع این برنامه ها که بسیار کاربردی است اوپن آفیس نام دارد. این برنامه تمامی امکانات برنامه آفیس مایکروسافت را در خود دارد.همچنین نباید از نسخه های پرتابل مرورگرهایی مانند فایرفاکس و تاندربرد غفلت کرد که به ترتیب برای مرور وب و تبادل ایمیل به کار می روند. وقتی امکانات مجموعه آفیس با این دو برنامه ترکیب شود، بخش اعظم نیازهای اداری و تجاری هم رفع می گردد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد برنامه های پرتابل قابل نصب بر روی حافظه های فلش می توانید به آدرس PortableApps.com مراجعه کنید.

** راه‌اندازی سیستم عامل

از حافظه های فلش برای راه اندازی یک سیستم عامل کامل با تمامی امکاناتش هم می توان استفاده کرد. این کار در مورد سیستم عامل های ویندوز و لینوکس بدون مشکل خاصی ممکن است. هر چند امکانات نسخه های پرتابل این سیستم عامل ها تفاوت هایی با نسخه های عادیشان دارد. اطلاعات بیشتر در این زمینه در سایت های تخصصی فناوری و با انجام یک جستجوی ساده در دسترس است.

** اتصال به شبکه‌های بی‌سیم

اگر یک شبکه بی سیم دارید می توانید با استفاده از تنظیمات مربوط به شبکه بی سیم در ویندوز پیکربندی مناسب را برای اتصال حافظه فلش خود به این شبکه انجام دهید. با این کار می توان حافظه فلش را برای اتصال رایانه ها، چاپگرها و دیگر وسایل جانبی به یک شبکه بی سیم مورد استفاده قرار داد.

** تنظیم مجدد کلمه عبور

اگر کلمه عبور خود در ویندوز را فراموش کنید حتما به مشکل برمی خورید. راه حل این مساله آن است که اطلاعات ضروری در این زمینه را ذخیره کنید تا در صورت فراموشی یا هر مشکل دیگری به سرعت به اطلاعات مورد نظر دسترسی داشته باشید.
در گذشته این اطلاعات بر روی فلاپی دیسک ها ذخیره می شد، اما امروزه با استفاده از حافظه های فلش هم می توان این اطلاعات را ذخیره کرده و در صورت لزوم آنها را اجرا کرد.

** ارتقاء عملکرد سیستم

با استفاده از حافظه فلش می توان عملکرد ویندوزهای ویستا و 7 را ارتقا داد. فناوری ReadyBoost به منظور افزایش سرعت ویندوز از طریق حافظه های فلش ابداع شده است.
این فناوری از فضای خالی موجود در حافظه فلش به عنوان حافظه اضافی کمکی برای افزایش ظرفیت حافظه Cache هارد دیسک رایانه استفاده می کند. از آنجایی که سرعت حافظه های فلش از حافظه های سنتی مغناطیسی بیشتر است، استفاده از آنها در این زمینه سرعت سیستم و عملکرد آن را ارتقا می دهد.
دستور العمل های مربوط به این کارکرد حافظه های فلش از طریق بخش کمک یا Help ویندوز در دسترس است.

** مدیریت انتقال اطلاعات

اگر از ویندوز XP استفاده می کنید می توانید برای بهبود و مدیریت بهینه انتقال اطلاعات از USB Flash Drive Manager مایکروسافت استفاده کنید. بعد از نصب این برنامه کپی کردن فایل، تهیه نسخه پشتیبان از اطلاعات کل حافظه فلش یا هارد دیسک، تغییر برچسب درایو و حتی ایجاد فایل Autorun راحت تر می شود.

** تبدیل به mp3 player

حافظه های فلش را با اعمال اندکی تغییرات می توان به عنوان ابزاری برای گوش کردن به فایل های mp3 به کار برد. با این کار در وقت و هزینه کاربر نیز صرفه جویی می شود. برای این کار کافیست فایل های موسیقی خود را بر روی حافظه فلش کپی کنید و آن را به رایانه متصل کنید. سپس نرم افزار Windows Media Player را اجرا کرده و فهرستی از قطعات موسیقی مورد علاقه تان را با استفاده از امکانات این نرم افزار ایجاد کنید.

** حفاظت از اطلاعات حساس با رمزگذاری

اگر از حافظه فلش خود برای انتقال و نگهداری اطلاعات حساس و محرمانه استفاده می کنید، قادر خواهید بود برای آن کلمه عبور تعیین کنید تا هر کسی نتواند به محتوای آن دسترسی پیدا کند.
Rohos Mini Drive از جمله ابزار امنیتی است که با استفاده از آن می توانید یک بخش یا پارتیشن حفاظت شده بر روی حافظه فلش ایجاد کرده و سپس برای آن کلمه عبور در نظر بگیرید. با این کار امنیت خود را تضمین کرده اید.

** مدیریت وب سایت

با استفاده از حافظه های فلش حتی می توان وب سایت های مورد نظر را مدیریت کرد. اگر شما ادمین یک سایت هستید می توانید با استفاده از برنامه Server2Go، انواع وب سرورهایی که از Apache، PHP، MySQL، Perl پشتیبانی می کنند را مدیریت کنید.
نسخه پرتابل این برنامه به راحتی و با یک کلیک بر روی حافظه های فلش قابل استفاده است. این برنامه که با همه نسخه های ویندوز سازگار است، از اکثر مرورگرهای اینترنتی هم پشتیبانی می کند.

** قفل کردن رایانه

برنامه پرتابل Predator برای قفل کردن رایانه ها با استفاده از حافظه های فلش قابل استفاده است. این برنامه کم حجم و کاربردی حافظه فلش را به یک کلید مطمئن مبدل می کند. با نصب این برنامه اگر حافظه فلش به رایانه متصل باشد، همه چیز به طور عادی کار خواهد کرد، در غیر این صورت و به محض برداشتن حافظه فلش رایانه قفل خواهد شد و حتی صفحه کلید و موشواره هم از کار می افتند و نمایشگر هم سیاه می شود.



موضوع مطلب :

بر اساس تازه‌ترین آمارهای منتشرشده در مورد فیس‌بوک، این شبکه اجتماعی درآمدی بالغ بر 1.86 میلیارد دلار به خاطر تبلیغات در سال 210 داشته است. بر اساس اعلام مدیران شرکت ای‌مارکرتر فیس‌بوک ماهانه 50میلیارد صفحه تبلیغاتی خود را به مخاطبان خود نشان می‌دهد و انتظار می‌رود در سال 2011به یک تریلیون صفحه تبلیغاتی برسد. این در حالی است که شبکه اجتماعی فیس‌بوک وارد هفتمین سال فعالیت خود شده است و این میزان درآمد تنها از تبلیغات برای این شرکت بسیار خبر خوبی است.

انتشار آمار مربوط به میزان درآمد فیس‌بوک تنها از راه تبلیغات در حالی منتشر می‌شود که پیش از این شایعه شده بود مدیران این شبکه اجتماعی تا

سه ماه آینده این شبکه را تعطیل خواهند کرد. اخباری که در سایت‌های خبری داخلی و خارجی منتشر شد حاکی از این بود که مارک زاکربرگ موسس فیس‌بوک اعلام کرده است که فیس‌بوک پایان مارس بسته خواهد شد. او در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت مدیریت سایت بیش از حد پرتنش شده است.

استرس از مدیریت این شرکت زندگی من را خراب کرده است. من نیاز دارم به همه این کابوس‌ها پایان بدهم؛ خبری که از سوی منابع معتبر و همچنین سایت رسمی فیس‌بوک تایید نشد. از طرف دیگر این خبر در پایان هفته منتشر شد و امکان اطلاع‌رسانی درست مسوولان فیس‌بوک نبود. اما فیس‌بوک به طور رسمی اعلام کرد که این شایعه است و مارک زاکربرگ برای پایان زندگی پرتنش و همچنین بازگشت به زندگی قبلی خود، فیس‌بوک را تعطیل نمی‌کند. این خبر آخر هفته متفاوتی را برای مردم جهان ساخت به طوری که سایت‌هایی که این خبر را منتشر کردند هر کدام نزدیک به پنج یا شش هزار نظر دریافت کردند. با این وجود خبر تعطیلی فیس‌بوک به سرعت در اینترنت منتشر شد و 500 میلیون کاربر اینترنتی این شبکه اجتماعی را به حیرت انداخت.

بر اساس این خبر، موسس فیس‌بوک در کنفرانسی خبری گفته بود: «استرس مدیریت فیس‌بوک زندگی مرا نابود کرده و باید به این اوضاع دیوانه‌وار خاتمه دهم. سایت فیس‌بوک تمام و کمال در 15 مارس‌/24 اسفند امسال تعطیل می‌شود و دیگر کسی نمی‌تواند به محتوای اینترنتی صفحه خود از جمله عکس‌ها و فیلم‌ها دسترسی داشته باشد.» در نهایت پس از آنکه این خبر به سرعت در توییتر و خود سایت فیس‌بوک منتشر شد، سرانجام فیس‌بوک با صدور بیانیه‌ای در وب‌سایت خود هرگونه تصمیم مبنی بر مسدود کردن این وب‌سایت را رد کرد. خبرگزاری فرانسه- AFP - بیانیه مدیران فیس‌بوک را مبنی بر تصمیم خود برای ادامه فعالیت منتشر کرد.

در بیانیه فیس‌بوک‌ آمده است که ما مانند همیشه به فعالیت خود ادامه می‌دهیم و به هیچ عنوان قصد مسدود کردن وب‌سایت خود را نداریم و تازه در اول راه هستیم. با این حال برخی کاربران نیز بر این عقیده‌اند که فیس‌بوک نیز همانند 360 درجه یاهو روزی روزگاری اوج خود را سپری خواهد کرد و سرانجام روزی می‌رسد که دیگر کمتر کسی به آن توجه کند، بنابراین نباید نسبت به این گونه اخبار واکنش نشان داده یا نگران آینده بود.

مدیران فیس‌بوک ماندن را ترجیح می‌دهند

بر اساس پیگیری‌های مدیران فیس‌بوک و همچنین خبرگزاری‌ها یک وب‌سایت که خبرهایی مانند احتمال حمله‌ بیگانگان فضایی در سال 2011 و احتمال شرکت جرج کلونی در انتخابات ریاست‌جمهوری امریکا را منتشر می‌کند طی خبری اعلام کرد فیس‌بوک درصدد مسدود کردن وب‌سایت خود است.

سایت خبری ویکلی ورلدنیوز که به انتشار خبرهای مضحک و دروغ و شایعات بی‌اساس مشهور است و داستان‌های مفصلی از نامزدی جرج کلونی (بازیگر مشهور هالیوود) برای انتخابات ریاست‌جمهوری ایالات متحده و صحنه‌سازی مایکل جکسون (ستاره پاپ) برای مرگ تقلبی‌اش تا حمله فضاپیماهای بیگانه به زمین در سال 2011 را منتشر کرده بود، خبر تعطیلی پرمخاطب‌ترین وب‌سایت اینترنتی را منتشر کرد تا این خبر در صدر خبرهای فناوری خبرگزاری‌ها قرار گیرد. هر چند پس از انتشار این خبر بسیاری از کاربران نظر دادند که این خبر شایعه‌ای بیش نیست و زاکربرگ باید یک دیوانه باشد که بخواهد وب‌سایتی را که هم‌اکنون بیش از 50 میلیارد دلار می‌ارزد، به همین سادگی تعطیل کند اما این سایت کار را به همین خبر ختم نکرده و در خبر خود آورده بود که زاکربرگ در گفت‌وگوی تلفنی اختصاصی با خبرنگار ویکلی ورلدنیوز بیان کرده: فکر کنم بدون فیس‌بوک زندگی بهتر است. مردم مجبور می‌شوند از پشت رایانه‌های خود بلند شوند و در کوچه و خیابان دوستان واقعی پیدا می‌کنند. این سایت خبری طنز در ادامه آورده است آورات هومارتی معاون امور فنی در فیس‌بوک اعلام کرده پس از 15 مارس وب‌سایت به طور کامل تعطیل می‌شود بنابراین اگر شما همیشه می‌خواهید تصاویر خود را دوباره ببینید من پیشنهاد می‌کنم که از اینترنت بردارید.

همچنین زاکربرگ گفت که تصمیم به تعطیل فیس‌بوک سخت بود، اما او فکر نمی‌کند که مردم عصبانی خواهند شد. برخی از کاربران فیس‌بوک پس از شنیدن این خبر تکان‌دهنده بسیار خشمگین شدند. یک دانش‌آموز از ایندیانا گفته است من بدون فیس‌بوک چه کار می‌توانم بکنم؟ کل زندگی من حول محور آن است. من در فیس‌بوک روزانه 10 ساعت هستم. در حال حاضر چه کار می‌توانم با این همه وقت آزادم انجام بدهم؟ فیس‌بوک در حال حاضر به عنوان یکی از ثروتمندترین شرکت‌های تجاری در جهان است که اقتصاددانان ارزش آن را نزدیک به 50 میلیارد دلار برآورد کرده‌اند.

رقابت دو غول اینترنتی در سال 2011

شبکه اجتماعی فیس‌بوک توانست پس از ماه‌ها جدال با غول جست‌وجوی اینترنتی- گوگل - گوی سبقت را از آن ربوده و رتبه نخست سایت اینترنتی را از آن خود کند. بر اساس آمارهای منتشرشده فیس‌بوک بزرگ‌ترین شبکه اجتماعی جهان بوده که با بیش از 500 میلیون عضو دومین کشور مجازی جهان نام گرفت. نکته قابل توجه اینکه در ابتدای سال 2011 کاربران فیس‌بوک 750 میلیون تصویر در تعطیلات سال جدید آپلود کردند. این عدد یک رکورد محسوب می‌شود. همچنین در خبر‌های جدید آمده است که فیس‌بوک 500 میلیون دلار سرمایه (450 میلیون دلار از گلدمن ساکس و50میلیون دلار از سرمایه‌گذار روسی از Digital Sky Technologie s)s در دور جدید سرمایه‌گذاری‌ها دریافت کرده است. بر اساس اظهارات کارشناسان500میلیون کاربر ثبت‌نام‌شده عددی است که 500 میلیون دلار سرمایه برای فیس‌بوک به ارمغان آورد. سوالی که بسیاری می‌پرسند این است که مارک زاکربرگ فیس‌بوک را چقدر بزرگ می‌پندارد؟ آیا ثبت یک بیلیون کاربر امکان‌پذیر است؟ با درآمد یک بیلیون دلار و گسترش سرویس موبایل فیس‌بوک شاید این عدد محتمل باشد. در سال 2010استفاده از رسانه‌های اجتماعی در سراسر دنیا افزایش یافت. فیس‌بوک به تنهایی 25 درصد از ترافیک امریکا و 10درصد از ویزیت کل اینترنت را به خود اختصاص داده است.

پیش‌بینی می‌شود در سال2011به جای تمرکز بر بهینه‌سازی جست‌وجو (SEO)، بهینه‌سازی برای شبکه‌های اجتماعی مخصوصاً برای سایت‌های خبری مورد توجه قرار گیرد. کن داکتر نویسنده

Newsonomics اشاره کرده است که رشد دریافت بازدید از رسانه‌های اجتماعی برای سایت‌های خبری (مخصوصاً سرویس‌های خبری نوپا) به سرعت در حال افزایش است. این به این معناست که شاید جست‌وجوی گوگل هم در سال‌های آینده مورد خطر جدی قرار بگیرد.

این در حالی است که گوگل قصد دارد با پروژه Google + 1 رقابت جدیدی را با شبکه‌های اجتماعی مانند فیس‌بوک و توییتر آغاز کند. اهمیت

Google + 1 به قدری است که سرگئی برین یکی از دو صاحب گوگل به صورت جدی روی این پروژه کار می‌کند و نقش مهمی در پیاده‌سازی این پروژه دارد.

در این جدال هم فیس‌بوک سرویس ای‌میل خود را برای500میلیون کاربر خود فعال ساخته است؛ اقدامی که می‌تواند این شبکه‌ اجتماعی را به بزرگ‌ترین فراهم‌آورنده سیستم‌های پیام‌رسان اینترنتی تبدیل کند و رقبایش گوگل، یاهو و مایکروسافت را با چالش روبه‌رو کند. به گزارش خبرگزاری دویچه‌وله آلمان همچنین گوگل در این سال بسیاری از مدیران و مهندسان خود را از دست داد در حالی که فیس‌بوک پذیرای آنها بود.

این مساله تا جایی بالا گرفت که گوگل به یکی از کارمندان خود مبلغ 5/3 میلیون دلار پیشنهاد داد تا به فیس‌بوک نپیوندد! البته بسیاری از کارشناسان، شبکه‌های اجتماعی گوگل مانند گوگل ویو و گوگل باز -که مورد اقبال قرار نگرفته‌اند- را تنها بخش کوچکی از قدرت گوگل می‌دانند و هنوز گوگل را پیشتاز در عرصه‌های دیگر می‌دانند. اما آنچه روشن است آن است که موج رسانه‌های اجتماعی موجی قدرتمند است که ممکن است تمام معادلات گوگل را بر هم بزند




موضوع مطلب :
دوشنبه 89 بهمن 18 :: 8:7 عصر ::  نویسنده : M.N

 

 

 

 

 

 

 

اگر می خواهید از فیلم هایی که دانلود کرده اید یک محافظت تمام عیار درست بکنید، باید هارد پرتابل جدید شرکت ioSafe را بخرید. این هارد دیسک به طور کامل با یک غلاف ضد گلوله فلزی پوشانده شده و مدل تیتانیومی آن می تواند بیش از ? تن وزن را روی خودش تحمل کند. در کنار آن تا سه متر زیر آب شور مشکلی پیدا نمی کند و همچنان نفس می کشد. ‏
‏شرکت سازنده می گوید این هارد دیسک آنقدر جان سخت است که می توانید آن را درون نفت یا انواع مواد شیمیایی هم بیاندازید و نگران اطلاعات تان نباشید. ‏
‏در عکس بالا یک گلوله شات گان را می بینید که روی هارد دیسک قرار گرفته و در عکس پایین می توانید هارد دیسکی را ببینید که با شات گان به سمت مغزش شلیک شده! اما همچنان زنده است. ‏
‏می توانید این حافظه را با یک سال گارانتی بازیابی اطلاعات در ظرفیت های مختلفی بین ??? گیگابایت تا ‍? ترابایت بخرید. مدل های تیتانیومی گران هستند برای مثال نمونه ??? گیگابایتی ???? دلار قیمت دارد. اما می شود مدل های دارای پوشش آلومینیومی را با قیمت ??? دلار برای ??? گیگابایت تهیه کرد. ‏ ?یعنی چی؟




موضوع مطلب :
دوشنبه 89 بهمن 18 :: 4:47 عصر ::  نویسنده : M.N

به گزارش ایتنا،این نمایشگر Full HD ، با ابعاد ?.? اینچ و وضوح خارق العاده ????x ???? از سوی OrtusTech معرفی شده است. این نمایشگر با استفاده از فناوری ریزساختی HAST (Hyper Amorphous Silicon TFT) ساخته شده است.

برای رسیدن به چنین وضوحی در ابعاد بسیار کوچک، ??? پیکسل در هر اینچ جای داده شده است. تا پیش از این، صفحه نمایش گوشی iPhone ? با نام Retina Display به عنوان بالاترین وضوح در صفحه‌های نمایش نام خود را مطرح کرده بود. صفحه نمایش iPhone ? با ??? پیکسل در اینچ (dpi) به وضوح ???x ??? می رسد.

صفحه نمایشی که OrtusTech معرفی کرده است، از زاویه دید ??? درجه و ?? میلیون رنگ پشتیبانی می‌کند. از چنین صفحه نمایش هایی در فناوری‌های آینده محصولاتی چون پانل‌های تلویزیون های HD، نمایشگرهای رایانه و صفحات نمایش تلفن‌های همراه و تبلت‌ها، و نیز کنسول‌های پخش فیلم استفاده خواهد شد.




موضوع مطلب :
پنج شنبه 89 بهمن 14 :: 9:37 عصر ::  نویسنده : M.N
مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت از افزایش ظرفیت پهنای باند شبکه اینترنت
کشور به 70 گیگابیت بر ثانیه تا چند ماه آینده خبر داد. بنا بر اظهارات
محمود خسروی میزان ظرفیت شبکه ارتباطات زیرساخت تا پایان برنامه پنجم
توسعه به 470 گیگابیت بر ثانیه افزایش می‌یابد. در حالی مسوولان شرکت
ارتباطات زیرساخت از افزایش پهنای باند اینترنت خبر می‌دهند که شرکت‌های
بخش خصوصی طی روزهای گذشته نسبت به عدم تامین پهنای باند از سوی این شرکت
ابراز نارضایتی کرده و بیان کردند کمبود پهنای باند و عدم دسترسی به این
زیرساخت و همچنین بالا بودن هزینه‌های خرید از شرکت‌های مخابراتی و شروط
آنها برای دریافت پهنای باند موجب شده تا شرکت‌ها از ارائه اینترنت پرسرعت
به مشتریان خودداری کنند و مشتریان تازه‌‌ای را به شبکه اینترنتی خود
نیفزایند. از طرفی آنها بر این باورند که شرکت ارتباطات زیرساخت نه‌تنها
کمبودی در ارائه پهنای باند نداشته بلکه قصد ارائه آن را ندارد. در همین
حال مدیرعامل شرکت مخابرات ایران نیز بیان می‌کند به واقع شرکت ارتباطات
زیرساخت پهنای باندی برای ارائه ندارد. به گفته صابر فیضی شرکت زیرساخت
پهنای باند را از بندرعباس تا شیراز آورده اما از اینجا به بعد
زیرساخت‌های مورد نیاز برای اتصال بین‌استانی و ارائه پهنای باند ندارد.
با این وجود مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت بر این باور است که ظرفیت
پهنای باند شبکه همگام با نیاز کاربران رو به افزایش است. گرچه پیش از این
معاون این شرکت از احساس نیاز زیرساخت در زمینه پهنای باند خبر داده و
بیان کرده بود نیاز به افزایش تعداد خطوط STM1 برای افزایش پهنای باند
کشور محسوس است. معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی شرکت ارتباطات
زیرساخت اظهار داشت: با توجه به اینکه یکی از سیاست‌های اصلی زیرساخت،
توسعه پهنای باند کشور محسوب می‌شود در تلاشیم پهنای باند داخلی را تا
پایان سال به میزان 15 برابر افزایش دهیم. محمد‌علی آریانیان در این باره
بیان می‌کند: البته این موضوع برای آن بخش و نقاطی است که شرکت ارتباطات
زیرساخت در آنجا حضور دارد؛ شرکت‌ ارتباطات زیرساخت بحث توسعه و افزایش
پهنای باند را در دست انجام دارد. با این وجود مدیرعامل شرکت ارتباطات
زیرساخت بیان می‌کند میزان پهنای باند تا پایان برنامه پنجم باید به 10
برابر افزایش پیدا کند.


وعده‌های مسوولان برای افزایش پهنای باند




موضوع مطلب :
پنج شنبه 89 بهمن 14 :: 9:37 عصر ::  نویسنده : M.N
در برخی موارد وقتی که کاربران وارد سایت شما می شوند، به علت کم بودن سرعت
اینترنت ویا تنظیمات کاربران ممکن است که عکسهای سایت ، در سایت قرار
نگیرند و به عبارت دیگر download نشوند . بنابراین سعی کنید که در پشت
عکسهایی که در صفحه قرار می دهید، توضیحاتی قرار دهید تا در صورت قرار
نگرفتن انها در صفحات، کاربران سر در گم نشوند.

برای این کار در FrontPage : پس از قرار دادن عکس مورد نظر در صفحه، روی ان
راست کلیک کنید و گزینه picture properties را انتخاب کنید . یک پنجره
ظاهر می شود که دارای سه زبانه است . روی قسمت general کلیک کنید . در قسمت
alternative representation و در قسمت text ، توضیح مورد نظر خود را وارد
کنید . سپس روی ok کلیک کنید.

2- صفحات خود را طوری طراحی کنید که دارای حجم کمتری باشند . برای این کار
در صفحات خود از عکسهای کمتری استفاده کنید و تا حد امکان از عکسهایی با
حجم کمتر استفاده کنید . برای کم کردن حجم عکسهایتان از یک نرم افزار حرفه
ای مثل Photoshop استفاده کنید.

کم کردن حجم یک عکس در5.5 Photoshop :

عکس مورد نظر را با انتخاب گزینه open از منوی file باز کنید

از منویfile گزینه save for web را انتخاب کنید.

پنجره ای با عنوان save for web ظاهر میشود

.در سمت چپ و بالای این پنجره ، چهار زبانه وجود دارد . زبانه 2-up را
انتخاب کنید.

عکس مورد نظرتان در دو حالت نمایش داده میشود.

در زیر هر عکس مشخصات ان عکس(ظرفیت عکس و فرمت عکس) نوشته شده است.

حالت اول ، حالت original از عکس میباشد که دارای حجم بالا و بالاترین
کیفیت است.

عکس دوم نتیجه تنظیمات شما روی عکس را نشان می دهد.

توجه کنید که با کاهش ظرفیت یک عکس ، کیفیت ان نیز کاهش می یابد.

در سمت راست پنجره save for web گزینه هایی وجود دارند که با ان باید عکس
هایتان را تنظیم کنید.

در این قسمت شما می توانید فرمت عکس(jpgیاgif) و تعداد رنگهای مورد استفاده
در ان را تنظیم کنید.

عکس مورد نظر را با فرمت های مختلف و تعداد رنگهای گوناگون امتحان کنید تا
به یک عکس ، باکیفیت و ظرفیت منا سب دست یابید.

سپس روی گزینه ok در بالای این پنجره کلیک کنید تا انرا ذخیره کنید.

فرمت GIF یا jpg ?

ممکن است که این سوال برای شما مطرح شود که عکسهایتان را با چه فرمتی ذخیره
کنید.

اگر عکس مورد نظر دارای تعداد رنگهای کمی باشد و مرز بین این رنگها مشخص
باشد(رنگها در هم محو نشده باشند) از فرمت GIF استفاده کنید و اگردر عکس
مورد نظر از رنگهای زیادی استفاده شده باشد و این رنگها در هم محو شده
باشند از فرمت jpg استفاده کنید.

نکته: هر گز برای ویرایش عکسهای خود در صفحاتتان ، ازFrontPage استفاده
نکنید و برای این کار حتما از یک نرم افزار حرفه ای مثل Photoshop استفاده
کنید.(به خصوص برای تنظیم اندازه عکسها در صفحات ).

3- تا حد امکان در صفحاتتان از frame های کمتری استفاده کنید.frame های
زیاد در صفحات ، باعث افزایش حجم ودر نتیجه کاهش سرعت بالا امدن صفحاتتان
میشوند.

4- در صورتی که ازform (مثل check box هایا radio button ها) برای دریافت
اطلاعات از کاربران استفاده می کنید ، سعی کنید که محدوده قابل کلیک کردن
روی اجزای فرمها را افزایش دهید بطوری که کاربر مجبورنباشد دقیقا روی فیلد
مورد نظر کلیک کند.

برای این کار در FrontPage :

پس از قرار دادن فیلد فرم مورد نظر و نوشتن متن مرتبط با ان در جلوی ان ،
متن مورد نظر را انتخاب کنید وسپس مسیر( insert/form/labelمنوی) را طی کنید
. به این ترتیب کاربر با کلیک کردن روی متن مورد نظر نیز می تواند فیلد
مربوطه را انتخاب کند.

5- در بسیاری از صفحات دیده میشود که این صفحات دارای لینکهای تو در تو
وبسیار پیچیده ای هستند . این صفحات فقط باعث سر در گمی کاربران میشوند.

6- برای جلوگیری از سر در گمی کاربران برای سایت خود یک نقشه تهیه کنید و
طریقه اتصال لینکها و صفحات را بصورت گرافیکی ترسیم کنید.

7- برای انکه در طراحی وب سایتها حرفه ای شوید ، سعی کنید سایتهای قوی و
حرفه ای را مورد بررسی قرار دهید . برای این کار می توانید این سایتها را
در کامپیوتر خود ذخیره کنید.( برای این کار پس از وارد شدن به سایت مورد
نظر در Internet Explorer با انتخاب گزینه save as..از منوی file صفحه مورد
نظر را ذخیره کنید ) و سپس انها را در FrontPage باز کنید . برای بدست
اوردن اطلاعات از اشیای موجود در این صفحات روی انها راست کلیک کنید




موضوع مطلب :
<   1   2   3   4   5   >>   >   
درباره وبلاگ

این وبلاگ برترین وبلاگ پارسی بلاگ در سال 1389 شده است . موفق باشید
آخرین مطالب
پیوندها
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 4
بازدید دیروز: 1
کل بازدیدها: 179958